Het wetgevingsproces is nog niet afgerond, dus dat zou nog een beetje voorbarig zijn. Deze wet kan nog steeds door de Eerste Kamer komen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:10 schreef Godtje het volgende:
Nou waar wacht je nog op Meit! Doe het gewoon!
Ik kan er geen enkel argument in ontdekken, sorry. Het enige waar je mee komt is de volgende drogreden:'Die rechten waar jij zo op tegen bent zijn al lang vastgelegd op papier en worden onderschreven door de Raad van Europa, de Verenigde Naties, en de Nederlandse Overheid.'quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:08 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Die heb ik ook, lees de tekst nog eens door die je gequote hebt.
Europa en Nederland hebben zich al gecommiteerd aan deze transgenderrechten. Dat betekent dat die zaak bij het Europese Hof bij voorbaat al gewonnen is, het is alleen een formaliteit.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:02 schreef Mgolovic het volgende:
Transseksuelen zouden het zelf niet moeten willen. Hoe kan een vrouw die man is geworden nou serieus worden genomen als man als ze nog een kind baart?
Vind u dat serieus gek? My God... Anyway, ik ga hier maar even niet op in.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:08 schreef Joanne35 het volgende:
Wij worden toch al niet serieus genomen.
Maar het is een formaliteit! Wat maak je je dan druk.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:11 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Het wetgevingsproces is nog niet afgerond, dus dat zou nog een beetje voorbarig zijn. Deze wet kan nog steeds door de Eerste Kamer komen.
Ja, en dat betekent dus dat die rechten in wetgeving moeten worden omgezet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:12 schreef moneyball het volgende:
Ik kan er geen enkel argument in ontdekken, sorry. Het enige waar je mee komt is de volgende drogreden:'Die rechten waar jij zo op tegen bent zijn al lang vastgelegd op papier en worden onderschreven door de Raad van Europa, de Verenigde Naties, en de Nederlandse Overheid.'
Dus transseksuelen hebben een partij??????? wtf is dit voor onzin.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:15 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maar het is een formaliteit! Wat maak je je dan druk.
Iedereen staat er achter! Geen strobreed in de weg!
Alleen je eigen partij is tegen. Wel slim om tegen je eigen belangen in te stemmen.
Gelukkig stem ik niet op one-issue partijenquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:15 schreef Godtje het volgende:
Alleen je eigen partij is tegen. Wel slim om tegen je eigen belangen in te stemmen.
Ben jij een man of vrouw? En heb je een piemeltje?quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:16 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, en dat betekent dus dat die rechten in wetgeving moeten worden omgezet.
Waarom denk je dat die wet nu ter behandeling voorligt in de Eerste Kamer? Juist ja, omdat Nederland, Europa en de VN die rechten onderschreven hebben.
Natuurlijk kan een land zoiets altijd weer naast zich neerleggen. Maar die kans lijkt me uitermate klein.
Nee, dat hebben ze niet. Als ze dat wel zouden hebben dan zal zo'n partij niet meer dan paar duizend leden hebben, daar er niet zoveel transseksuelen mensen in Nederland zijn.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:16 schreef fb12fb12 het volgende:
Dus transseksuelen hebben een partij??????? wtf is dit voor onzin.
Sta er dan ook niet raar van te kijken als mensen je niet serieus nemen. Je staat voor het één en doet het ander.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:08 schreef Joanne35 het volgende:
Veel transseksuelen hebben ook een kinderwens. De genderpolitie heeft er niets over te zeggen als zij vervolgens het lichaam dat zij mee hebben gekregen bij hun geboorte gebruiken om die wens te vervullen.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:16 schreef Joanne35 het volgende:
Waarom denk je dat die wet nu ter behandeling voorligt in de Eerste Kamer? Juist ja, omdat Nederland, Europa en de VN die rechten onderschreven hebben.
Natuurlijk kan een land zoiets altijd weer naast zich neerleggen. Maar die kans lijkt me uitermate klein.
Hij is een man die als een vrouw door het leven gaat, dus noemen we hem gewoon keurig "mevrouw" of Joanne35.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:18 schreef Kesefkesef het volgende:
Ben jij een man of vrouw? En heb je een piemeltje?
Ik sta helemaal nergens voor. Je denkt nog steeds dat het maar een toneelstukje is dat we opvoeren he?quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:21 schreef Mgolovic het volgende:
Je staat voor het één en doet het ander.
Ik doelde op het feit dat je zegt dat TS alleen staat in zijn opvattingen. Dat de instanties die jij benoemd het hiermee eens zijn is voor mij geen argument maar een drogreden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:16 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Hij staat inderdaad niet alleen nee, maar er zijn ook nog steeds mensen met andere domme opvatting zoals dat homo's niet mogen trouwen. Dat ze niet alleen staan wil nog niet zeggen dat het geen domme achterhaalde opvatting is.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:23 schreef moneyball het volgende:
Ik doelde op het feit dat je zegt dat TS alleen staat in zijn opvattingen. Dat de instanties die jij benoemd het hiermee eens zijn is voor mij geen argument maar een drogreden.
Je komt zelf ook niet erg intelligent over als je op deze manier gaat argumenteren. Dat iemand een andere mening dan jij hebt wil nog niet zeggen dat het een domme achterhaalde opvatting is.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:25 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Hij staat inderdaad niet alleen nee, maar er zijn ook nog steeds mensen met andere domme opvatting zoals dat homo's niet mogen trouwen. Dat ze niet alleen staan wil nog niet zeggen dat het geen domme achterhaalde opvatting is.
Dat zeiden ze ook over kinderen van homoseksuelen, en die blijken het ook prima te doen. Uit onderzoeken blijkt keer op keer dat het geslacht van de ouders totaal irrelevant is bij de opvoeding.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:25 schreef dustbrain het volgende:
Ik vind het alleen tering voor het kind. Daarom ben ik er tegen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interseksualiteitquote:Op donderdag 13 juni 2013 06:19 schreef cricket het volgende:
[..]
Hoe het werkt is heel eenvoudig: als er een kindje wordt geboren en er zit een penis aan, dan is het zijn leven lang een man. Als er geen penis aan zit dan is het haar leven lang een vrouw. Als het kindje dat geboren is als man zich laat opereren om meer gelijkenis te vertonen met een vrouw, dan is het nog steeds een man, maar dan een man met lichaamsversieringen (versieringen omdat het de eigen keuze is om het aan te laten passen). Al het overige is niet meer dan juridisch geneuzel dat er niet toe doet.
Meneer Joanne.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:22 schreef Xenzo het volgende:
[..]
[..]
Hij is een man die als een vrouw door het leven gaat, dus noemen we hem gewoon keurig "mevrouw" of Joanne35.
Je doet godverdomme precies hetzelfde manquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:28 schreef moneyball het volgende:
[..]
Je komt zelf ook niet erg intelligent over als je op deze manier gaat argumenteren. Dat iemand een andere mening dan jij hebt wil nog niet zeggen dat het een domme achterhaalde opvatting is.
Leg uit.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:30 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je doet godverdomme precies hetzelfde man
Omdat zijn 'mening' me in de kern van mijn wezen raakt, het zijn mijn grondrechten die hiermee worden aangetast. Dat is wel even wat anders dan een discussie of je wel of geen garage naast je huis mag bouwen om maar even wat te noemen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:28 schreef moneyball het volgende:
Je komt zelf ook niet erg intelligent over als je op deze manier gaat argumenteren. Dat iemand een andere mening dan jij heeft wil nog niet zeggen dat het een domme achterhaalde opvatting is.
Wat maakt iets dom en/of achterhaald?quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:25 schreef Joanne35 het volgende:
Hij staat inderdaad niet alleen nee, maar er zijn ook nog steeds mensen met andere domme opvatting zoals dat homo's niet mogen trouwen. Dat ze niet alleen staan wil nog niet zeggen dat het geen domme achterhaalde opvatting is.
Rustig aan John.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:31 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Omdat zijn 'mening' me in de kern van mijn wezen raakt, het zijn mijn grondrechten die hiermee worden aangetast. Dat is wel even wat anders dan een discussie of je wel of geen garage naast je huis mag bouwen om maar even wat te noemen.
Of anders gezegd, this is really fucking personal.
Het gaat om de wettelijke erkenning van mijn identiteit, het is geen toeval dat genocides vaak beginnen met het uitwissen van de identiteit van een bevolkingsgroep. Mensen hun identiteit ontzeggen is iets wat heel hard bij ze aankomt. HRW heeft niet voor niets hierover al een rapport gepubliceerd waarin ze zeggen dat Nederland mensenrechten schendt door onze identiteit niet te erkennen.
Draagmoeder gok ik.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:32 schreef Piye het volgende:
Hoe kan een omgebouwde vrouw in hemelsnaam een kind baren? Ze slopen die vagina toch om er zogezegd een penis van te maken? Waar komt dat kind uit dan? Uit die "penis"?En waar gaat het betreffende zaad in dan?
Uit het stukje in de OP, begrijp ik dat het specifiek gaat over iemand die een kind kan "baren respectievelijk verwekken". Bij een draagmoeder lijkt me dit niet van toepassing. Daarnaast als er een draagmoeder in het spel is, snap ik het probleem ook niet.quote:
Een eicel bevruchten met ingevroren zaad is in principe ook verwekken, lijkt me. Dat het daarna bij een draagmoeder ingebracht dient te worden is dan bijzaak. Vind het sowieso een raar verslag.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:36 schreef Piye het volgende:
[..]
Uit het stukje in de OP, begrijp ik dat het specifiek gaat over iemand die een kind kan "baren respectievelijk verwekken". Bij een draagmoeder lijkt me dit niet van toepassing. Daarnaast als er een draagmoeder in het spel is, snap ik het probleem ook niet.
Dit is te moeilijk voor veel kortzichtige mensen. Stel je voor dat je het moet uitleggen aan je kinderen ofzo?quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:38 schreef t-8one het volgende:
Waarom maken we ons trouwens zo druk om iemand anders z'n levenswijze? Heeft er iemand last van als mannen liever vrouwen willen zijn of kinderen willen baren dan wel opvoeden?
Dat je het vreemd vind prima, maar laat die persoon lekker z'n eigen beslissingen nemen.
TS is daar een goed voorbeeld vanquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:38 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Nog even wat de topictitel betreft: zijn er niet veel meer mensen die vinden dat alleen hun eigen mening goed is?
Ik wilde alleen maar even aangeven dat je op deze manier van discussie voeren niks bereikt.Dat jij het je persoonlijk aantrekt snap ik natuurlijk wel. Maar iedereen mag zijn mening hebben in deze. Vrijheid van meningsuiting is namelijk een grondrecht die wel is aangenomen door de eerste kamer. Persoonlijk ben ik doorgaans altijd voor 'leven en laten leven'. Oftewel, iedereen moet tot op een bepaalde hoogte zelf weten wat hij doet.Dat iemand zich laat ombouwen moet diegene zelf weten, hoewel ik het nooit zal snappen en het om het plat te zeggen 'vies' vind. De grens ligt bij mij echter bij het krijgen van kinderen. Hoewel het natuurlijk altijd de vraag is in hoeverre het kind er last van zal krijgen vind ik dat je dit een kind niet moet aandoen. Je vergelijking met homo's vind ik ook niet opgaan want ik vind homoseksualiteit geen afwijking maar jezelf verbouwen tot man/vrouw wel. Dat jij het daar weer niet mee eens bent is me inmiddels wel duidelijk.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:31 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Omdat zijn 'mening' me in de kern van mijn wezen raakt, het zijn mijn grondrechten die hiermee worden aangetast. Dat is wel even wat anders dan een discussie of je wel of geen garage naast je huis mag bouwen om maar even wat te noemen.
Of anders gezegd, this is really fucking personal.
Het gaat om de wettelijke erkenning van mijn identiteit, het is geen toeval dat genocides vaak beginnen met het uitwissen van de identiteit van een bevolkingsgroep. Mensen hun identiteit ontzeggen is iets wat heel hard bij ze aankomt. HRW heeft niet voor niets hierover al een rapport gepubliceerd waarin ze zeggen dat Nederland mensenrechten schendt door onze identiteit niet te erkennen.
Nou ja, in een discussie over transgenders speelt de gedachte "stel dat ik met 1tje in bed beland" toch wel een beetje een rol denk ik.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:38 schreef t-8one het volgende:
Waarom maken we ons trouwens zo druk om iemand anders z'n levenswijze? Heeft er iemand last van als mannen liever vrouwen willen zijn of kinderen willen baren dan wel opvoeden?
Dat je het vreemd vind prima, maar laat die persoon lekker z'n eigen beslissingen nemen.
Daarin kunnen we de handen schudden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:38 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Een eicel bevruchten met ingevroren zaad is in principe ook verwekken, lijkt me. Dat het daarna bij een draagmoeder ingebracht dient te worden is dan bijzaak. Vind het sowieso een raar verslag.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:28 schreef moneyball het volgende:
Je komt zelf ook niet erg intelligent over als je op deze manier gaat argumenteren. Dat iemand een andere mening dan jij hebt wil nog niet zeggen dat het een domme achterhaalde opvatting is.
Als u een kind wil verwekken dan bent u daar vrij in, maar ik zie u dan nog steeds als een man en niet als een vrouw.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:31 schreef Joanne35 het volgende:
Omdat zijn 'mening' me in de kern van mijn wezen raakt, het zijn mijn grondrechten die hiermee worden aangetast.
Als u voor de wet een vrouw wilt zijn dan vind ik dat u ook fysiek een vrouw moet zijn: een vrouw heeft geen scrotum, penis, sperma en een prostaat in het lichaam zitten. Het "klopt" in mijn ogen dus niet dat een vrouw nog steeds mannelijke geslachtsorganen- of een man nog steeds vrouwelijke geslachtsorganen heeft.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:31 schreef Joanne35 het volgende:
Wat is er vies aan? Voor de rest ben ik het met u eens.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:39 schreef moneyball het volgende:
Maar iedereen mag zijn mening hebben in deze. Vrijheid van meningsuiting is namelijk een grondrecht die wel is aangenomen door de eerste kamer. Persoonlijk ben ik doorgaans altijd voor 'leven en laten leven'. Oftewel, iedereen moet tot op een bepaalde hoogte zelf weten wat hij doet.Dat iemand zich laat ombouwen moet diegene zelf weten, hoewel ik het nooit zal snappen en het om het plat te zeggen 'vies' vind. De grens ligt bij mij echter bij het krijgen van kinderen. Hoewel het natuurlijk altijd de vraag is in hoeverre het kind er last van zal krijgen vind ik dat je dit een kind niet moet aandoen. Je vergelijking met homo's vind ik ook niet opgaan want ik vind homoseksualiteit geen afwijking maar jezelf verbouwen tot man/vrouw wel.
Dat geldt zeker ook voor andere mensen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:38 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Nog even wat de topictitel betreft: zijn er niet veel meer mensen die vinden dat alleen hun eigen mening goed is? Waarom zou dat specifiek alleen voor transseksuelen gelden?
We zitten hier op Fok! he, ik heb niet de illusie dat ik hier veel kan bereikenquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:39 schreef moneyball het volgende:
Ik wilde alleen maar even aangeven dat je op deze manier van discussie voeren niks bereikt.
Vies als in het is niet zoals de natuur/god de almachtige het bedoeld heeft. Ik zou er niet graag één in mijn bed willen hebben maar dit is meer een kwestie van smaak misschien.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:43 schreef Xenzo het volgende:
[..]
[..]
Als u een kind wil verwekken dan bent u daar vrij in, maar ik zie u dan nog steeds als een man en niet als een vrouw.
[..]
Als u voor de wet een vrouw wilt zijn dan vind ik dat u ook fysiek een vrouw moet zijn: een vrouw heeft geen scrotum, penis, sperma en een prostaat in het lichaam zitten. Het "klopt" in mijn ogen dus niet dat een vrouw nog steeds mannelijke geslachtsorganen- of een man nog steeds vrouwelijke geslachtsorganen heeft.
[..]
Wat is er vies aan? Voor de rest ben ik het met u eens.
Het zal hèèl veel zin hebben hoor!quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:43 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
We zitten hier op Fok! he, ik heb niet de illusie dat ik hier veel kan bereiken
Mijn brief aan de Eerste Kamer fractie zal ook zeker heel wat beter onderbouwd gaan worden
Dat is waar maar er zijn altijd mensen die wel een discussie willen voeren, zelfs op Fok!. Verder wens ik je veel succes ermee.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:43 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
We zitten hier op Fok! he, ik heb niet de illusie dat ik hier veel kan bereiken
Mijn brief aan de Eerste Kamer fractie zal ook zeker heel wat beter onderbouwd gaan worden
Ik uit mijn mening, net zoals u en andere mensen hier dat ook doen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:43 schreef Joanne35 het volgende:
Het probleem waar TS het over heeft is echter heel wat anders. Hij probeert een bevolkingsgroep waar hij geen deel van uitmaakt voor te schrijven over welke rechten ze zich druk moeten maken.
U trakteert mij op een drankje? Wat aardig van u.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:43 schreef dikkedaniel het volgende:
Laat ons met rust Xenzo. Anders moeten de meiden en ik jou een lesje leren!
Kom morgen om 22.00 uur maar naar Cafe de Lellebel in Amsterdam. Dan zien we wel wie de freak of nature is..
bij homo's is anders want zo'n kind kan beter twee homo vaders hebben da in zo'n kut land zitten. Dus tja, met homokoppels ben ik het volledig eens. Maar dit transeksuele gezeik is toch zo nutteloos.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:28 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook over kinderen van homoseksuelen, en die blijken het ook prima te doen. Uit onderzoeken blijkt keer op keer dat het geslacht van de ouders totaal irrelevant is bij de opvoeding.
Ik denk eerder aan een anale vernedering door een shemale genaamd candy ofzoquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:48 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Ik uit mijn mening, net zoals u en andere mensen hier dat ook doen.
[..]
U trakteert mij op een drankje? Wat aardig van u.
Dat laatste vind ik wel een beetje een gek standpunt. Objectief gezien is het allemaal een afwijking (misschien zelfs een ziekte). Dus zo'n kunstmatige indeling is vooral politiek te noemen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:39 schreef moneyball het volgende:
[..]
Ik wilde alleen maar even aangeven dat je op deze manier van discussie voeren niks bereikt.Dat jij het je persoonlijk aantrekt snap ik natuurlijk wel. Maar iedereen mag zijn mening hebben in deze. Vrijheid van meningsuiting is namelijk een grondrecht die wel is aangenomen door de eerste kamer. Persoonlijk ben ik doorgaans altijd voor 'leven en laten leven'. Oftewel, iedereen moet tot op een bepaalde hoogte zelf weten wat hij doet.Dat iemand zich laat ombouwen moet diegene zelf weten, hoewel ik het nooit zal snappen en het om het plat te zeggen 'vies' vind. De grens ligt bij mij echter bij het krijgen van kinderen. Hoewel het natuurlijk altijd de vraag is in hoeverre het kind er last van zal krijgen vind ik dat je dit een kind niet moet aandoen. Je vergelijking met homo's vind ik ook niet opgaan want ik vind homoseksualiteit geen afwijking maar jezelf verbouwen tot man/vrouw wel. Dat jij het daar weer niet mee eens bent is me inmiddels wel duidelijk.
Ben het eigenlijk wel met je eens, als je als transseksueel een kind wil verwekken mag je die vrijheid best hebben. Vragen kun je er misschien wel bij stellen (hoezo laat je je dan opereren?) maar verbieden is onmogelijk. Als het kind later problemen krijgt ligt er een taak voor jeugdzorg om te zien of de kinderen goed opgevoed worden. Problem solved. We moeten in Nederland eens niet zo boers doen, het homohuwelijk had bijvoorbeeld 40 jaar geleden al gelegaliseerd moeten worden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:23 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik sta helemaal nergens voor. Je denkt nog steeds dat het maar een toneelstukje is dat we opvoeren he?
Maar ik ben gewoon zo geboren. Of ik een kind verwek op de biologische manier verandert er geen fuck aan dat wat in mijn hoofd zit niet overeenkomt met mijn lichaam.
Volgens sommige mensen ben je blijkbaar opeens genezen van je transseksualiteit als je een kind verwekt. Hoe dom kan je zijn zeg?
We zullen zien. Ik ben meer dan alleen maar een betalend lid binnen onze partij hoor, en dat geldt ook voor de mensen die al toegezegd hebben mijn brief te willen ondersteunen.quote:
God/De natuur. Asjeblieft zeg.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:44 schreef moneyball het volgende:
[..]
Vies als in het is niet zoals de natuur/god de almachtige het bedoeld heeft. Ik zou er niet graag één in mijn bed willen hebben maar dit is meer een kwestie van smaak misschien.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:43 schreef dikkedaniel het volgende:
Laat ons met rust Xenzo. Anders moeten de meiden en ik jou een lesje leren!
Kom morgen om 22.00 uur maar naar Cafe de Lellebel in Amsterdam. Dan zien we wel wie de freak of nature is..
quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:48 schreef Xenzo het volgende:
U trakteert mij op een drankje? Wat aardig van u.
Lol, u heeft humor.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:50 schreef Jordi23 het volgende:
Ik denk eerder aan een anale vernedering door een shemale genaamd candy ofzo
Nee dat is niet de natuur. Ze onderwerpen zich eraan omdat ze een afwijking hebben.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
God/De natuur. Asjeblieft zeg.
Waarom zouden mensen dan in godsnaam zichzelf onderwerpen aan het gejank dat het me zich meebrengt om jezelf aan operaties/hormoonkuren/bespotting bloot te stellen om je uiteindelijk prettig te voelen in je eigen lichaam? Omdat het ze leuk lijkt?
Zover ik het begrijp is het zo dat transgenders het brein van iemand hebben van een ander geslacht als hun lichaam is, is dat niet de natuur?
Bij sommige wel, ze worden er vaak niet mooier op.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:54 schreef Rawberry het volgende:
Valt dit onder dezelfde categorie als zelfverminking?
En afwijkingen komen nooit voor in de natuur? Net zoals homoseksualiteit bijvoorbeeld? Je komt echt een beetje dom over nu.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:54 schreef moneyball het volgende:
[..]
Nee dat is niet de natuur. Ze onderwerpen zich eraan omdat ze een afwijking hebben.
Je penis afhakken doe je ntrlk niet zomaar.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:54 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Bij sommige wel, ze worden er vaak niet mooier op.
Je komt zelf ook niet echt over als mister einstein. Dat er afwijkingen voorkomen in de natuur is evident. Door middel van survival of the fittest verdwijnen dit soort afwijkingen uiteindelijk vanzelf. De mens heeft zich echter 'doorontwikkeld' waardoor ook de zwakkere soort in stand wordt gehouden (gelukkig maar). Dit wil echter niet zeggen dat het is zoals de natuur het bedoeld heeft. Ik wil hier absoluut niet mee zeggen dat de mens afwijkende mensen moet afstoten o.i.d. voor de duidelijkheid. En qua religie snap je zelf hopelijk ook nog wel dat dit 'not done' is.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:56 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En afwijkingen komen nooit voor in de natuur? Net zoals homoseksualiteit bijvoorbeeld? Je komt echt een beetje dom over nu.
Waarom is dat gelukkig?quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:00 schreef moneyball het volgende:
waardoor ook de zwakkere soort in stand wordt gehouden (gelukkig maar).
Vreemd dat het niet verklaard waarom eenden, dolfijnen en bijvoorbeeld apen homoseksuele individuen kent. Soorten die net zoals de mens al lang rondlopen. Maar je hebt op één punt wel gelijk, Darwinisme is allang niet meer van toepassing op de mens. Neemt niet weg dat je je woorden beter moet kiezen, zeggen dat het tegen de natuur ingaat is bullshit, dat zie je hopelijk ook wel in.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:00 schreef moneyball het volgende:
[..]
Je komt zelf ook niet echt over als mister einstein. Dat er afwijkingen voorkomen in de natuur is evident. Door middel van survival of the fittest verdwijnen dit soort afwijkingen uiteindelijk vanzelf. De mens heeft zich echter 'doorontwikkeld' waardoor ook de zwakkere soort in stand wordt gehouden (gelukkig maar). Dit wil echter niet zeggen dat het is zoals de natuur het bedoeld heeft. Ik wil hier absoluut niet mee zeggen dat de mens afwijkende mensen moet afstoten o.i.d. voor de duidelijkheid. En qua religie snap je zelf hopelijk ook nog wel dat dit 'not done' is.
De natuur heeft geen enkele bedoelingen, degenen die het beste kunnen overleven worden uiteindelijk de norm.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:00 schreef moneyball het volgende:
De mens heeft zich echter 'doorontwikkeld' waardoor ook de zwakkere soort in stand wordt gehouden (gelukkig maar). Dit wil echter niet zeggen dat het is zoals de natuur het bedoeld heeft.
Dat mag meneer.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:04 schreef Xenzo het volgende:
@ Moneyball,
Mag ik zo vrij zijn om u even te corrigeren? Het wordt is een "afwijking" als de maatschappij vindt dat het van de norm afwijkt, dat wil niet zeggen dat het dan ook meteen een afwijking is. Transseksualiteit is een afwijking die meetbaar is in onder andere de hersenen, aldus de wetenschap die daar duizenden onderzoeken naar gedaan heeft.
Hier ga je mij iets te ver in je wishful thinking.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:07 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
De natuur heeft geen enkele bedoelingen, degenen die het beste kunnen overleven worden uiteindelijk de norm.
Het zou maar zo kunnen zijn dat dit transgenders zijn
Ik streef niet naar een uberras maar ben blij dat we de zwakkeren in onze samenleving ook in leven houden. (Gehandicapten,gingers etc.)quote:
Nog geen tekenen van gezien in de natuurquote:Op donderdag 13 juni 2013 11:07 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
De natuur heeft geen enkele bedoelingen, degenen die het beste kunnen overleven worden uiteindelijk de norm.
Dat lijkt me sterk want je ziet vaak dat het de mensen zijn die zich het best aanpassen. Dit zag je om Darwin nog maar even aan te halen ook bij de Galapagos vogels. En je kunt moeilijk zeggen dat jullie je aanpassen he.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:07 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Van alle reacties vind ik dit wel de meest aparte. Waarom zou je jezelf van kant maken als je ergens van hebt genoten, niet hebt gemerkt en dan achteraf pas hoort dat de vrouw in kwestie als een jongen geboren is. Homofoob soms?quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:45 schreef EricOscuro het volgende:
Nu ben ik lang niet de meest agressieve op Fok! Maar ik zou niet voor mezelf instaan als ik er achter kwam seks te hebben gehad met iemand die eerder een man was!
Niemand doet mij zoiets aan... en wie mij zoiets aandoet, mag op hetzelfde lot rekenen, als dat ik mezelf na die tijd aan doe... mezelf van kant maken. Want in zo'n geval ga ik niet alleen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |