Dus transseksuelen hebben een partij??????? wtf is dit voor onzin.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:15 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maar het is een formaliteit! Wat maak je je dan druk.
Iedereen staat er achter! Geen strobreed in de weg!
Alleen je eigen partij is tegen. Wel slim om tegen je eigen belangen in te stemmen.
Gelukkig stem ik niet op one-issue partijenquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:15 schreef Godtje het volgende:
Alleen je eigen partij is tegen. Wel slim om tegen je eigen belangen in te stemmen.
Ben jij een man of vrouw? En heb je een piemeltje?quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:16 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, en dat betekent dus dat die rechten in wetgeving moeten worden omgezet.
Waarom denk je dat die wet nu ter behandeling voorligt in de Eerste Kamer? Juist ja, omdat Nederland, Europa en de VN die rechten onderschreven hebben.
Natuurlijk kan een land zoiets altijd weer naast zich neerleggen. Maar die kans lijkt me uitermate klein.
Nee, dat hebben ze niet. Als ze dat wel zouden hebben dan zal zo'n partij niet meer dan paar duizend leden hebben, daar er niet zoveel transseksuelen mensen in Nederland zijn.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:16 schreef fb12fb12 het volgende:
Dus transseksuelen hebben een partij??????? wtf is dit voor onzin.
Sta er dan ook niet raar van te kijken als mensen je niet serieus nemen. Je staat voor het één en doet het ander.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:08 schreef Joanne35 het volgende:
Veel transseksuelen hebben ook een kinderwens. De genderpolitie heeft er niets over te zeggen als zij vervolgens het lichaam dat zij mee hebben gekregen bij hun geboorte gebruiken om die wens te vervullen.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:16 schreef Joanne35 het volgende:
Waarom denk je dat die wet nu ter behandeling voorligt in de Eerste Kamer? Juist ja, omdat Nederland, Europa en de VN die rechten onderschreven hebben.
Natuurlijk kan een land zoiets altijd weer naast zich neerleggen. Maar die kans lijkt me uitermate klein.
Hij is een man die als een vrouw door het leven gaat, dus noemen we hem gewoon keurig "mevrouw" of Joanne35.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:18 schreef Kesefkesef het volgende:
Ben jij een man of vrouw? En heb je een piemeltje?
Ik sta helemaal nergens voor. Je denkt nog steeds dat het maar een toneelstukje is dat we opvoeren he?quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:21 schreef Mgolovic het volgende:
Je staat voor het één en doet het ander.
Ik doelde op het feit dat je zegt dat TS alleen staat in zijn opvattingen. Dat de instanties die jij benoemd het hiermee eens zijn is voor mij geen argument maar een drogreden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:16 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Hij staat inderdaad niet alleen nee, maar er zijn ook nog steeds mensen met andere domme opvatting zoals dat homo's niet mogen trouwen. Dat ze niet alleen staan wil nog niet zeggen dat het geen domme achterhaalde opvatting is.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:23 schreef moneyball het volgende:
Ik doelde op het feit dat je zegt dat TS alleen staat in zijn opvattingen. Dat de instanties die jij benoemd het hiermee eens zijn is voor mij geen argument maar een drogreden.
Je komt zelf ook niet erg intelligent over als je op deze manier gaat argumenteren. Dat iemand een andere mening dan jij hebt wil nog niet zeggen dat het een domme achterhaalde opvatting is.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:25 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Hij staat inderdaad niet alleen nee, maar er zijn ook nog steeds mensen met andere domme opvatting zoals dat homo's niet mogen trouwen. Dat ze niet alleen staan wil nog niet zeggen dat het geen domme achterhaalde opvatting is.
Dat zeiden ze ook over kinderen van homoseksuelen, en die blijken het ook prima te doen. Uit onderzoeken blijkt keer op keer dat het geslacht van de ouders totaal irrelevant is bij de opvoeding.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:25 schreef dustbrain het volgende:
Ik vind het alleen tering voor het kind. Daarom ben ik er tegen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interseksualiteitquote:Op donderdag 13 juni 2013 06:19 schreef cricket het volgende:
[..]
Hoe het werkt is heel eenvoudig: als er een kindje wordt geboren en er zit een penis aan, dan is het zijn leven lang een man. Als er geen penis aan zit dan is het haar leven lang een vrouw. Als het kindje dat geboren is als man zich laat opereren om meer gelijkenis te vertonen met een vrouw, dan is het nog steeds een man, maar dan een man met lichaamsversieringen (versieringen omdat het de eigen keuze is om het aan te laten passen). Al het overige is niet meer dan juridisch geneuzel dat er niet toe doet.
Meneer Joanne.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:22 schreef Xenzo het volgende:
[..]
[..]
Hij is een man die als een vrouw door het leven gaat, dus noemen we hem gewoon keurig "mevrouw" of Joanne35.
Je doet godverdomme precies hetzelfde manquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:28 schreef moneyball het volgende:
[..]
Je komt zelf ook niet erg intelligent over als je op deze manier gaat argumenteren. Dat iemand een andere mening dan jij hebt wil nog niet zeggen dat het een domme achterhaalde opvatting is.
Leg uit.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:30 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je doet godverdomme precies hetzelfde man
Omdat zijn 'mening' me in de kern van mijn wezen raakt, het zijn mijn grondrechten die hiermee worden aangetast. Dat is wel even wat anders dan een discussie of je wel of geen garage naast je huis mag bouwen om maar even wat te noemen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:28 schreef moneyball het volgende:
Je komt zelf ook niet erg intelligent over als je op deze manier gaat argumenteren. Dat iemand een andere mening dan jij heeft wil nog niet zeggen dat het een domme achterhaalde opvatting is.
Wat maakt iets dom en/of achterhaald?quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:25 schreef Joanne35 het volgende:
Hij staat inderdaad niet alleen nee, maar er zijn ook nog steeds mensen met andere domme opvatting zoals dat homo's niet mogen trouwen. Dat ze niet alleen staan wil nog niet zeggen dat het geen domme achterhaalde opvatting is.
Rustig aan John.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:31 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Omdat zijn 'mening' me in de kern van mijn wezen raakt, het zijn mijn grondrechten die hiermee worden aangetast. Dat is wel even wat anders dan een discussie of je wel of geen garage naast je huis mag bouwen om maar even wat te noemen.
Of anders gezegd, this is really fucking personal.
Het gaat om de wettelijke erkenning van mijn identiteit, het is geen toeval dat genocides vaak beginnen met het uitwissen van de identiteit van een bevolkingsgroep. Mensen hun identiteit ontzeggen is iets wat heel hard bij ze aankomt. HRW heeft niet voor niets hierover al een rapport gepubliceerd waarin ze zeggen dat Nederland mensenrechten schendt door onze identiteit niet te erkennen.
Draagmoeder gok ik.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:32 schreef Piye het volgende:
Hoe kan een omgebouwde vrouw in hemelsnaam een kind baren? Ze slopen die vagina toch om er zogezegd een penis van te maken? Waar komt dat kind uit dan? Uit die "penis"?En waar gaat het betreffende zaad in dan?
Uit het stukje in de OP, begrijp ik dat het specifiek gaat over iemand die een kind kan "baren respectievelijk verwekken". Bij een draagmoeder lijkt me dit niet van toepassing. Daarnaast als er een draagmoeder in het spel is, snap ik het probleem ook niet.quote:
Een eicel bevruchten met ingevroren zaad is in principe ook verwekken, lijkt me. Dat het daarna bij een draagmoeder ingebracht dient te worden is dan bijzaak. Vind het sowieso een raar verslag.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:36 schreef Piye het volgende:
[..]
Uit het stukje in de OP, begrijp ik dat het specifiek gaat over iemand die een kind kan "baren respectievelijk verwekken". Bij een draagmoeder lijkt me dit niet van toepassing. Daarnaast als er een draagmoeder in het spel is, snap ik het probleem ook niet.
Dit is te moeilijk voor veel kortzichtige mensen. Stel je voor dat je het moet uitleggen aan je kinderen ofzo?quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:38 schreef t-8one het volgende:
Waarom maken we ons trouwens zo druk om iemand anders z'n levenswijze? Heeft er iemand last van als mannen liever vrouwen willen zijn of kinderen willen baren dan wel opvoeden?
Dat je het vreemd vind prima, maar laat die persoon lekker z'n eigen beslissingen nemen.
TS is daar een goed voorbeeld vanquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:38 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Nog even wat de topictitel betreft: zijn er niet veel meer mensen die vinden dat alleen hun eigen mening goed is?
Ik wilde alleen maar even aangeven dat je op deze manier van discussie voeren niks bereikt.Dat jij het je persoonlijk aantrekt snap ik natuurlijk wel. Maar iedereen mag zijn mening hebben in deze. Vrijheid van meningsuiting is namelijk een grondrecht die wel is aangenomen door de eerste kamer. Persoonlijk ben ik doorgaans altijd voor 'leven en laten leven'. Oftewel, iedereen moet tot op een bepaalde hoogte zelf weten wat hij doet.Dat iemand zich laat ombouwen moet diegene zelf weten, hoewel ik het nooit zal snappen en het om het plat te zeggen 'vies' vind. De grens ligt bij mij echter bij het krijgen van kinderen. Hoewel het natuurlijk altijd de vraag is in hoeverre het kind er last van zal krijgen vind ik dat je dit een kind niet moet aandoen. Je vergelijking met homo's vind ik ook niet opgaan want ik vind homoseksualiteit geen afwijking maar jezelf verbouwen tot man/vrouw wel. Dat jij het daar weer niet mee eens bent is me inmiddels wel duidelijk.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:31 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Omdat zijn 'mening' me in de kern van mijn wezen raakt, het zijn mijn grondrechten die hiermee worden aangetast. Dat is wel even wat anders dan een discussie of je wel of geen garage naast je huis mag bouwen om maar even wat te noemen.
Of anders gezegd, this is really fucking personal.
Het gaat om de wettelijke erkenning van mijn identiteit, het is geen toeval dat genocides vaak beginnen met het uitwissen van de identiteit van een bevolkingsgroep. Mensen hun identiteit ontzeggen is iets wat heel hard bij ze aankomt. HRW heeft niet voor niets hierover al een rapport gepubliceerd waarin ze zeggen dat Nederland mensenrechten schendt door onze identiteit niet te erkennen.
Nou ja, in een discussie over transgenders speelt de gedachte "stel dat ik met 1tje in bed beland" toch wel een beetje een rol denk ik.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:38 schreef t-8one het volgende:
Waarom maken we ons trouwens zo druk om iemand anders z'n levenswijze? Heeft er iemand last van als mannen liever vrouwen willen zijn of kinderen willen baren dan wel opvoeden?
Dat je het vreemd vind prima, maar laat die persoon lekker z'n eigen beslissingen nemen.
Daarin kunnen we de handen schudden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:38 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Een eicel bevruchten met ingevroren zaad is in principe ook verwekken, lijkt me. Dat het daarna bij een draagmoeder ingebracht dient te worden is dan bijzaak. Vind het sowieso een raar verslag.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:28 schreef moneyball het volgende:
Je komt zelf ook niet erg intelligent over als je op deze manier gaat argumenteren. Dat iemand een andere mening dan jij hebt wil nog niet zeggen dat het een domme achterhaalde opvatting is.
Als u een kind wil verwekken dan bent u daar vrij in, maar ik zie u dan nog steeds als een man en niet als een vrouw.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:31 schreef Joanne35 het volgende:
Omdat zijn 'mening' me in de kern van mijn wezen raakt, het zijn mijn grondrechten die hiermee worden aangetast.
Als u voor de wet een vrouw wilt zijn dan vind ik dat u ook fysiek een vrouw moet zijn: een vrouw heeft geen scrotum, penis, sperma en een prostaat in het lichaam zitten. Het "klopt" in mijn ogen dus niet dat een vrouw nog steeds mannelijke geslachtsorganen- of een man nog steeds vrouwelijke geslachtsorganen heeft.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:31 schreef Joanne35 het volgende:
Wat is er vies aan? Voor de rest ben ik het met u eens.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:39 schreef moneyball het volgende:
Maar iedereen mag zijn mening hebben in deze. Vrijheid van meningsuiting is namelijk een grondrecht die wel is aangenomen door de eerste kamer. Persoonlijk ben ik doorgaans altijd voor 'leven en laten leven'. Oftewel, iedereen moet tot op een bepaalde hoogte zelf weten wat hij doet.Dat iemand zich laat ombouwen moet diegene zelf weten, hoewel ik het nooit zal snappen en het om het plat te zeggen 'vies' vind. De grens ligt bij mij echter bij het krijgen van kinderen. Hoewel het natuurlijk altijd de vraag is in hoeverre het kind er last van zal krijgen vind ik dat je dit een kind niet moet aandoen. Je vergelijking met homo's vind ik ook niet opgaan want ik vind homoseksualiteit geen afwijking maar jezelf verbouwen tot man/vrouw wel.
Dat geldt zeker ook voor andere mensen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:38 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Nog even wat de topictitel betreft: zijn er niet veel meer mensen die vinden dat alleen hun eigen mening goed is? Waarom zou dat specifiek alleen voor transseksuelen gelden?
We zitten hier op Fok! he, ik heb niet de illusie dat ik hier veel kan bereikenquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:39 schreef moneyball het volgende:
Ik wilde alleen maar even aangeven dat je op deze manier van discussie voeren niks bereikt.
Vies als in het is niet zoals de natuur/god de almachtige het bedoeld heeft. Ik zou er niet graag één in mijn bed willen hebben maar dit is meer een kwestie van smaak misschien.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:43 schreef Xenzo het volgende:
[..]
[..]
Als u een kind wil verwekken dan bent u daar vrij in, maar ik zie u dan nog steeds als een man en niet als een vrouw.
[..]
Als u voor de wet een vrouw wilt zijn dan vind ik dat u ook fysiek een vrouw moet zijn: een vrouw heeft geen scrotum, penis, sperma en een prostaat in het lichaam zitten. Het "klopt" in mijn ogen dus niet dat een vrouw nog steeds mannelijke geslachtsorganen- of een man nog steeds vrouwelijke geslachtsorganen heeft.
[..]
Wat is er vies aan? Voor de rest ben ik het met u eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |