abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 juni 2013 @ 19:39:29 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127870994
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Neem het maar van mij aan dat het echt niet zo erg is hoor :'). 'Dat klein mensje in mijn buik' :') hou toch op. Het feit dat je abortus overweegt of pleegt geeft toch wel aan dat je in dit stadium bar weinig om dat kleine mensje geeft en dat hoeft ook niet. Je bent niet voor niets 9 maanden zwanger, het duurt even voor zo'n band groeit.
Dat verschilt van persoon tot persoon.

Er zijn er ook zat die vooraf dachten en niet mee te zitten en achteraf toch psychisch in de knoop raakten.

Van wat ik gelezen heb van TS heeft ze wel een kinderwens (al had ze eea liever met de juiste persoon op de juiste tijd en gepland gedaan). Ik kan me voorstellen dat je er dan meer mee zit.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_127871023
Over het algemeen valt dat psychisch gedeelte wel mee.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:40:29 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127871050
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:39 schreef Deckard het volgende:
Over het algemeen valt dat psychisch gedeelte wel mee.
Hoe kom je daar bij?
  zondag 16 juni 2013 @ 19:40:58 #204
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_127871074
There is a time and a place for everything. This ain't either.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_127871177
Ach het valt allemaal wel mee, gewoon doen en het komt wel goed. Dat verschilt van persoon tot persoon. En er is er maar een welke zo'n beslissing kan maken wat goed of slecht is, en dat is TS.

Verder houd mij buiten de discussie, want daar is TS verder niet meegeholpen.

quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:40 schreef Copycat het volgende:
There is a time and a place for everything. This ain't either.
En dit :)
pi_127871219
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij?
Je schrikt meer van de situatie dan echt die abortus. Niet iedereen kan daar mee om gaan.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:47:25 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127871356
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:44 schreef Deckard het volgende:

[..]

Je schrikt meer van de situatie dan echt die abortus. Niet iedereen kan daar mee om gaan.
Ik quote mezelf nog even:
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Klopt, daar zijn we het dus iig over eens ;) .

Maar ik denk dat heel veel mensen (zowel mannen als vrouwen) de emotionele impact van een abortus onderschatten. Ook dat is geen "makkelijke" oplossing. Veel vrouwen komer er na de abortus achter dat die ingreep meer impact op ze had dan ze ervoor dachten.

Voorbeeldjes (maar heeel veel over te vinden op internet):
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ionele-ingreep.dhtml

http://www.ikon.nl/werelden/afl_gedanezaken2.htm

http://www.jongereninfoli(...)tale-gezondheid.html
Verder: het belangrijkste voor TS is dat zij doet waar zij zich goed bij voelt.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:48:43 #208
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_127871418
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarbij ze vooral rationaliteit en realiteit niet uit het oog moet verliezen.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:51:54 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127871556
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Uiteraard. Als ik haar was deed ik grondig onderzoek naar alle opties, liet ik het even bezinken, en zou dan mijn besluit nemen. Kiezen voor de "oplossing" waar ik (na onderzoek dus) denk het beste mee te kunnen leven.
pi_127871597
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik quote mezelf nog even:

[..]

Als je geestelijk sterk bent, is er weinig om je zorgen over te maken.
pi_127871624
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:52 schreef Deckard het volgende:

[..]

Als je geestelijk sterk bent, is er weinig om je zorgen over te maken.
Maak er maar een topic over, niet nu en niet hier.
pi_127871751
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt mij ook wel een goed idee, want ''je goed voelen'' is een breed begrip...

Zeker als je straks als bijstandsmoeder in een achterwijk zit en op een houtje moet bijten.
Wie gaat TS steunen tijdens de zwagerschap wie brengt haar naar het ziekenhuis als
de weeën komen, wie is er bij de bevalling?

De scharrel niet denk, Mama ook niet en dan wil ik het er nog niet eens over hebben hoe
het moet als het kindje iets mankeert of ziek wordt. TS staat er dan dus wél alleen voor.

Of komt Whiskers helpen?

Goed voelen... nah.... kweetniet. Ik denk dat je héél snel weer van die roze wolk af kan flikkeren
als het eenmaal zover is.
pi_127872225
quote:
15s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt mij ook wel een goed idee, want ''je goed voelen'' is een breed begrip...

Zeker als je straks als bijstandsmoeder in een achterwijk zit en op een houtje moet bijten.
Wie gaat TS steunen tijdens de zwagerschap wie brengt haar naar het ziekenhuis als
de weeën komen, wie is er bij de bevalling?

De scharrel niet denk, Mama ook niet en dan wil ik het er nog niet eens over hebben hoe
het moet als het kindje iets mankeert of ziek wordt. TS staat er dan dus wél alleen voor.

Of komt Whiskers helpen?

Goed voelen... nah.... kweetniet. Ik denk dat je héél snel weer van die roze wolk af kan flikkeren
als het eenmaal zover is.
Ik ben niet alleen op de wereld.
  zondag 16 juni 2013 @ 20:13:30 #214
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_127872452
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:07 schreef zara05 het volgende:

Wie staan jou dan daadwerkelijk bij, als het moet tot midden in de nacht?
Met alle respect, maar ik snap die haast niet, nota bene met een ongelukje.
Waarom niet wachten tot jij en je situatie er echt klaar voor zijn ipv de situatie te dwingen in iets wat nu enkel moeilijkheden oplevert?
pi_127872619
Je hebt het zelf nog niet echt op ern rijtje.....ene moment zeg je dat je nu inziet dat abortus het beste is. Het volgende moment zit je juist jezelf te 'verdedigen' over waarom jij het wel aan zou kunnen.
pi_127872728
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:20 schreef zara05 het volgende:

Dat vind ik echt verschrikkelijk om te lezen. Ik jank al om alles de laatste dagen maar dit lezen wordt mij echt teveel.
Ja goed, maar dat is gewoon de verantwoordelijkheid die je moet nemen toen je het zonder condoom deed.
  zondag 16 juni 2013 @ 20:24:57 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127872976
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:17 schreef Gwniemand het volgende:
Je hebt het zelf nog niet echt op ern rijtje.....ene moment zeg je dat je nu inziet dat abortus het beste is. Het volgende moment zit je juist jezelf te 'verdedigen' over waarom jij het wel aan zou kunnen.
Ze heeft volgens mij idd nog geen besluit genomen, maar worstelt met de verschillende mogelijkheden.
pi_127872981
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:07 schreef zara05 het volgende:

[..]

Zo deed je het anders wél voorkomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:25 schreef zara05 het volgende:

[..]

Heel realistisch gezien heb ik thuis ook geen goede situatie. Mijn ouders zijn gescheiden en met mijn stiefvader heb ik mij altijd al een ongewenst kind gevoeld. Daarom weet ik hoe belangrijk juist liefde is en een goede opvoeding. Omdat ik weet hoe het is als het andersom is. Ik weet ook totaal niet hoe ze er op zouden reageren. Eigenlijk niet hun, maar mijn stiefvader. Zijn reactie weet ik eigenlijk al wat hij zou zeggen als hij weet dat ik zwanger ben van iemand waar ik geen relatie mee heb. Hoe hij daar verder mee om zou gaan zou ik echt niet kunnen inschatten.

Als ik het zou houden weet ik ook zeker dat iedereen mij gaat veroordelen.

Ik weet echt niet wat ik moet kiezen. De reacties dat ik zelf die keuze moet maken klopt maar de keuze zelf maken is misschien wel te moeilijk.
Nou, we weten al dat je geen hulp hoeft te verwachten van je moeder en je stiefvader, wie zijn dan
''die anderen'' die je zouden gaan veroordelen? Of heb je het nu weer over de mensen in de
Supermarkt, waarvan je dacht dat iedereen het aan je kon zien dat je een abortus had laten
plegen?

Dus je hébt wél goeie vrienden/vriendinnen of andere familieleden die je gaan bijstaan?

Da's nieuws.
pi_127873499
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Zo deed je het anders wél voorkomen.

[..]

Nou, we weten al dat je geen hulp hoeft te verwachten van je moeder en je stiefvader, wie zijn dan
''die anderen'' die je zouden gaan veroordelen? Of heb je het nu weer over de mensen in de
Supermarkt, waarvan je dacht dat iedereen het aan je kon zien dat je een abortus had laten
plegen?

Dus je hébt wél goeie vrienden/vriendinnen of andere familieleden die je gaan bijstaan?

Da's nieuws.
Ja, bijvoorbeeld mijn tante (mijn moeders zus) haar heb ik het als eerste verteld. Zij heeft ook geen contact meer mijn moeder, maar ik heb altijd een goede band met haar gehad en heeft al aangegeven mij te steunen in beide keuzes. Maar meer dan 3/4 personen kom ik denk ik niet.
pi_127873598
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:32 schreef zara05 het volgende:

[..]

Ja, bijvoorbeeld mijn tante (mijn moeders zus) haar heb ik het als eerste verteld. Zij heeft ook geen contact meer mijn moeder, maar ik heb altijd een goede band met haar gehad en heeft al aangegeven mij te steunen in beide keuzes.
Ow,, nou kiek aan, een hele andere wending!
Ik ben benieuwd naar je definitieve besluit.
  zondag 16 juni 2013 @ 20:37:58 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127873806
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:32 schreef zara05 het volgende:

[..]

Ja, bijvoorbeeld mijn tante (mijn moeders zus) haar heb ik het als eerste verteld. Zij heeft ook geen contact meer mijn moeder, maar ik heb altijd een goede band met haar gehad en heeft al aangegeven mij te steunen in beide keuzes. Maar meer dan 3/4 personen kom ik denk ik niet.
Goed om te horen dat er iemand is die je onvoorwaardelijk steunt ^O^
En 3/4 personen die jou willen steunen en bijstaan lijken me genoeg (hoe meer hoe beter natuurlijk, maar 3/4 is een solide basis).
  zondag 16 juni 2013 @ 20:45:58 #222
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_127874341
Waar lees jij onvoorwaardelijke steun?
  zondag 16 juni 2013 @ 20:47:48 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127874443
quote:
5s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:45 schreef Copycat het volgende:
Waar lees jij onvoorwaardelijke steun?
Onvoorwaardelijk omdat tante haar steunt bij alle opties, welke ze ook kiest.
  zondag 16 juni 2013 @ 20:51:36 #224
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_127874688
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

Onvoorwaardelijk omdat tante haar steunt bij alle opties, welke ze ook kiest.
Dat is niet onvoorwaardelijk.
pi_127876699
"Hee tante ik krijg een kind ook al heb ik nu nog de mogelijkheid om het niet te doen, wil jij ervoor zorgen?"
"ja natuurlijk wil ik dat doen omdat jij die fout hebt gemaakt. Daar offer ik graag mijn vrije tijd voor op. Wat maakt het mij uit dat jij nu nog terug kan."
  zondag 16 juni 2013 @ 21:32:35 #226
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_127877335
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2013 16:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mishu, no offence maar jouw moeder bepaalt nog welke plantjes je in je tuin hebt ;) . Dat TS in jouw optiek niet in de perfecte omstandigheden zit om een kind op te voeden, wil niet zeggen dat ze het helemaal niet kan. :* .
Haha true maar ik wil dan ook nog geen kind ;)
  zondag 16 juni 2013 @ 21:33:58 #227
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_127877427
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Goed om te horen dat er iemand is die je onvoorwaardelijk steunt ^O^
En 3/4 personen die jou willen steunen en bijstaan lijken me genoeg (hoe meer hoe beter natuurlijk, maar 3/4 is een solide basis).
In dit geval vraag ik me af of zo iemand steunen zo iemand wel echt helpt.
pi_127877618
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Neem het maar van mij aan dat het echt niet zo erg is hoor :'). 'Dat klein mensje in mijn buik' :') hou toch op. Het feit dat je abortus overweegt of pleegt geeft toch wel aan dat je in dit stadium bar weinig om dat kleine mensje geeft en dat hoeft ook niet. Je bent niet voor niets 9 maanden zwanger, het duurt even voor zo'n band groeit.
Jemig, wat is dit. Mijn mond valt open van deze reactie (en van een paar andere reacties toen TS aangaf ontzettend in de knoop te zitten met het besluit tot abortus)

Het duurt even voor een band groeit? Waarom wordt er dan zoveel gejankt als iemand een miskraam krijgt? Zelfs al heb je een kinderwens, move on, die eierstok bevat zat eitjes.

Ik snap TS volkomen en het is stuitend hoe weinig steun ze hier krijgt. Nu zou ik mijn ziel en zaligheid niet aan Fok ophangen, maar het droevige is dat jullie het nog serieus menen ook

Snappen jij (en een paar anderen) niet dat als TS een abortus doet terwijl dat tegen haar natuur indruist, dat dit een rouwproces is, niet minder waardig dan andere rouwprocessen?
  zondag 16 juni 2013 @ 21:43:08 #229
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_127878157
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:20 schreef zara05 het volgende:
Ik realiseer mij dat abortus misschien de verstandigste keuze is. Financieel en de manier waarop ik aan onderdak moet komen, studeren, weinig steun, de kans van een vader die ook ouderschap wil hebben en een kind opvoeden is misschien niet realistisch. Met pijn in mijn hart zeg ik dit en wil het helemaal niet, maar als ik de opties bekijk heb ik er vrij weinig. Ik lees ontzettend veel verhalen van andere vrouwen die ook een abortus hebben laten plegen en er psychisch ontzettend veel last hadden van huilbuien tot angst en depressies. Of wat ik het ergst vond om te lezen dat je daarna juist een "nieuwe" baby wil hebben en vooral een stukje wat iemand anders schreef: "Maar ik ga er kapot aan! Elke keer ik alleen ben, begin ik te wenen en verlang ik naar dat klein mensje in mijn buik ..."

Dat vind ik echt verschrikkelijk om te lezen. Ik jank al om alles de laatste dagen maar dit lezen wordt mij echt teveel.
Het zal sowieso moeilijk zijn en niet plezierig. Je moet zoiets echt kunnen verwerken. Als je het doet, denk dan maar aan later en hoeveel mooie kinderen je nog gaat hebben :)
  zondag 16 juni 2013 @ 21:44:29 #230
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_127878265
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:36 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Jemig, wat is dit. Mijn mond valt open van deze reactie (en van een paar andere reacties toen TS aangaf ontzettend in de knoop te zitten met het besluit tot abortus)

Het duurt even voor een band groeit? Waarom wordt er dan zoveel gejankt als iemand een miskraam krijgt? Zelfs al heb je een kinderwens, move on, die eierstok bevat zat eitjes.

Ik snap TS volkomen en het is stuitend hoe weinig steun ze hier krijgt. Nu zou ik mijn ziel en zaligheid niet aan Fok ophangen, maar het droevige is dat jullie het nog serieus menen ook

Snappen jij (en een paar anderen) niet dat als TS een abortus doet terwijl dat tegen haar natuur indruist, dat dit een rouwproces is, niet minder waardig dan andere rouwprocessen?
Omdat bij een miskraam vrouwen vaak wat ouder zijn en de goede eitjes dan juist niet echt in de rij staan.
pi_127878454
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:44 schreef Mishu het volgende:

[..]

Omdat bij een miskraam vrouwen vaak wat ouder zijn en de goede eitjes dan juist niet echt in de rij staan.
Neem me niet kwalijk, maar dit is onzin. Statistisch geneuzel wat statistisch inderdaad klopt, maar waar een individu niets aan heeft
pi_127878817
Ik zou haar best willen steunen hoor, maar ik zou niet weten hoe.
Ik kan wel heel makkelijk zeggen, nou dan krijg je toch lekker je kindje, alles zal vast wel goed
komen, een kindje heeft alleen liefde nodig.

maar dat is niet helemaal waar... dus zeg ik dat niet.

Ik wil haar wel veel sterkte wensen, wat volgens mij staat haar beslissing eigenlijk al vast en
gaat ze de zwangerschap voldragen. Dus sterkte heeft ze wel nodig, mocht ze toch voor abortus
kiezen wens ik haar ook sterkte, wat kunnen wij meer doen dan?

Het enige wat ik hier zie is mensen die haar wel met haar beide beentjes op de grond willen
hebben, zodat ze wel de juiste beslissing maakt. Straks is er weer een mensje bij, een totaal
afhankelijk wezentje, daar moet je wél voor kunnen zorgen.

Dus TS sterkte met welke beslissing je ook neemt!

[ Bericht 9% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 16-06-2013 21:58:35 ]
pi_127879201
Mensen zoals je moeder en je stiefvader nu zullen extreem reageren omdat het voor hen een grote schok is en nee dat is zeker niet leuk om te horen, maar ik vraag me af in hoeverre ze je straks echt in de steek zouden laten als jij besluit er 100% voor te gaan. Iets roepen is makkelijker dan het ook daadwerkelijk doen.
pi_127879746
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:46 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Neem me niet kwalijk, maar dit is onzin. Statistisch geneuzel wat statistisch inderdaad klopt, maar waar een individu niets aan heeft
Je moet er niet te zwaar aan tillen. Het zijn geen maanden.
  zondag 16 juni 2013 @ 22:08:04 #235
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_127879884
quote:
15s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik zou haar best willen steunen hoor, maar ik zou niet weten hoe.
Ik kan wel heel makkelijk zeggen, nou dan krijg je toch lekker je kindje, alles zal vast wel goed
komen, een kindje heeft alleen liefde nodig.

maar dat is niet helemaal waar... dus zeg ik dat niet.

Ik wil haar wel veel sterkte wensen, wat volgens mij staat haar beslissing eigenlijk al vast en
gaat ze de zwangerschap voldragen. Dus sterkte heeft ze wel nodig, mocht ze toch voor abortus
kiezen wens ik haar ook sterkte, wat kunnen wij meer doen dan?

Het enige wat ik hier zie is mensen die haar wel met haar beide beentjes op de grond willen
hebben, zodat ze wel de juiste beslissing maakt. Straks is er weer een mensje bij, een totaal
afhankelijk wezentje, daar moet je wél voor kunnen zorgen.

Dus TS sterkte met welke beslissing je ook neemt!
Precies.
  zondag 16 juni 2013 @ 22:10:38 #236
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_127880052
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind wel dat de man in kwestie het recht heeft het te weten. Ook al wil je een abortus, je hebt 2 nodig om een baby te maken. Hij heeft wel degelijk inspraak in de hele kwestie
helemaal mee eens, de man in kwestie moet het altijd weten, behalve als het natuurlijk je aanrander is
Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
  zondag 16 juni 2013 @ 22:11:32 #237
37769 erodome
Zweefteef
pi_127880104
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:36 schreef Seven. het volgende:
Ik zal het dan nog maar eens benadrukken: heel die abortus interesseerde me geen fluit. Ik was bijna 17, ging er naartoe met mijn moeder en tot mijn grote verbazing zaten er allemaal wijven van eind 20 in de wachtzaal (het is lopende bandwerk).
Euh, kan ik me niet een topic van jouw herrineren over die abortus en de tik die je 11 jaar later kreeg?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 16 juni 2013 @ 23:14:21 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127884265
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Euh, kan ik me niet een topic van jouw herrineren over die abortus en de tik die je 11 jaar later kreeg?
Ja, ik heb er 10 jaar later nog een weekje of 2 mee geworsteld in combinatie met PMS en dat was het wel weer.
Resistance is futile.
pi_127884355
Nou 3/4 mensen die je steunen is meer dan genoeg.
En voor sommige mensen hier: steunen is echt niet dat iemand anders het kind opvoed. Steunen kan op heel veel manieren en ja misschien past die tante wel iedere week een dag of 2 op. Wat is daar mis mee?
Mijn ouders passen ook 2 dagen op de kinderen van mijn zus. Zij en haar man zijn 30 + met goede banen. Zijn zij nu slechte ouders omdat ze de kinderen 2 dagen bij oma en opa brengen :')

Het gaat er gewoon om dat ze iemand heeft die haar begrijpt en die haar helpt tijdens de zwangerschap en eventueel in de opvoeding.
  zondag 16 juni 2013 @ 23:16:54 #240
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_127884414
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:15 schreef Gwniemand het volgende:

Mijn ouders passen ook 2 dagen op de kinderen van mijn zus. Zij en haar man zijn 30 + met goede banen. Zijn zij nu slechte ouders omdat ze de kinderen 2 dagen bij oma en opa brengen :')
Goede vergelijking. Heus.
  zondag 16 juni 2013 @ 23:20:53 #241
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127884649
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:36 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niets over miskramen. Miskramen zijn klote als je je verheugd op de komst van je baby. TS verheugt zich er nog niet echt over maar je hebt wel gelijk: het ligt voor iedereen anders. Het enige dat ik er van kan zeggen is dat het mij eigenlijk vrijwel niets deed buiten de 2 weken die ik er 2 of 3 jaar geleden mee geworsteld heb. En vergis je niet, ik heb 6 weken rondgelopen met de gedachte dat ik het door zou zetten, namen en alles zitten bedenken. Dat TS er een rouwproces van maakt moet ze zelf weten maar ik vind wel dat ze de andere kant ook moet kennen, want rouwproces is voor velen ook te negeren. Ik heb TS ook verteld welke gevolgen ik er wel van ondervonden heb en die waren ronduit kut. Maar als ik het van tevoren had geweten, dan nog had ik abortus laten plegen.
Resistance is futile.
pi_127884708
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:16 schreef Copycat het volgende:

[..]

Goede vergelijking. Heus.
Oow ik vergelijk mijn zus niet met to.

Maar iemand kwam met een reactie; dat tante dan maar oppast, nadat to zei dat ze op de steun van haar tante kon rekenen.
  zondag 16 juni 2013 @ 23:27:14 #243
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127885028
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:15 schreef Gwniemand het volgende:
Nou 3/4 mensen die je steunen is meer dan genoeg.
En voor sommige mensen hier: steunen is echt niet dat iemand anders het kind opvoed. Steunen kan op heel veel manieren en ja misschien past die tante wel iedere week een dag of 2 op. Wat is daar mis mee?

Het gaat er gewoon om dat ze iemand heeft die haar begrijpt en die haar helpt tijdens de zwangerschap en eventueel in de opvoeding.
Je zus is getrouwd met een man die blijkbaar ook graag kinderen wilde en ze wonen in een leuk eigen huis, iedereen gelukkig als het goed is.

TS is alleen, heeft geen werk, woont bij haar moeder en stiefvader die allerminst gecharmeerd zullen zijn van het idee en ze wilde het zelf eigenlijk niet (nu).

Jij snapt het :') .
Resistance is futile.
pi_127886011
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

TS is alleen, heeft geen werk, woont bij haar moeder en stiefvader die allerminst gecharmeerd zullen zijn van het idee en ze wilde het zelf eigenlijk niet (nu).

Maar dat mogen we niet zeggen, anders steunen we haar niet.
  zondag 16 juni 2013 @ 23:50:36 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127886309
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Maar dat mogen we niet zeggen, anders steunen we haar niet.
En we mogen niet zeggen dat abortus weinig impact heeft op bepaalde mensen, en we mogen niet zeggen dat TS slimmer had moeten zijn met anticonceptie, we mogen de omstandigheden van TS niet benadrukken.

TS kan beter haar plan trekken zonder fok.
Resistance is futile.
pi_127886386
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

En we mogen niet zeggen dat abortus weinig impact heeft op bepaalde mensen, en we mogen niet zeggen dat TS slimmer had moeten zijn met anticonceptie, we mogen de omstandigheden van TS niet benadrukken.

TS kan beter haar plan trekken zonder fok.
Ja ik zeg niks meer oO<
  maandag 17 juni 2013 @ 00:01:15 #247
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127886894
TS, even concreet. Som voor mij eens op wat je verwachtingen zijn van het moederschap, hoe stel jij je dat voor? Want uiteindelijk is dat het enige dat het kan maken en breken. Er zijn genoeg vrouwen die alleen een kind opvoeden en die daar succes mee hebben. Dit zijn doorgaans vrouwen die redelijk sterk in hun schoenen staan en die een helder plan en verwachtingspatroon hebben.

Dus, ga je gang, maak jezelf er een voorstelling van in redelijk detail (niet van 'ik noem haar Sophietje en we gaan elke dag wandelen in het park en als ze 4 wordt krijgt ze een babyborn' maar eerder van 'ik zou hier gaan wonen, daar gaan werken, zus en zo regelen voor opvang, financieel zou ik het op manier A aanpakken etc etc').

Zolang de knoop nog niet doorgehakt is, is er nog steeds een baby op komst. Wie weet kom je met een plan op de proppen dat in de praktijk heel goed kan werken. Maar als moeder zul je nog al eens de regelneef uit moeten hangen, dus best begin je nu met plannen. Kunnen andere moeders je ook meegeven wat zij realistisch vinden en wat niet.
Resistance is futile.
pi_127887149
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niets over miskramen. Miskramen zijn klote als je je verheugd op de komst van je baby. TS verheugt zich er nog niet echt over maar je hebt wel gelijk: het ligt voor iedereen anders. Het enige dat ik er van kan zeggen is dat het mij eigenlijk vrijwel niets deed buiten de 2 weken die ik er 2 of 3 jaar geleden mee geworsteld heb. En vergis je niet, ik heb 6 weken rondgelopen met de gedachte dat ik het door zou zetten, namen en alles zitten bedenken. Dat TS er een rouwproces van maakt moet ze zelf weten maar ik vind wel dat ze de andere kant ook moet kennen, want rouwproces is voor velen ook te negeren. Ik heb TS ook verteld welke gevolgen ik er wel van ondervonden heb en die waren ronduit kut. Maar als ik het van tevoren had geweten, dan nog had ik abortus laten plegen.
Ik verheug mij heel erg op een kindje, maar het moet wel mogelijk en realistisch zijn besef ik mij ook wel. En door dit alles voel ik mij nou niet bepaald positief door die keuze en met mijn ouders. Misschien dat ik daarom niet zo enthousiast klink.
  maandag 17 juni 2013 @ 00:12:05 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127887392
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:06 schreef zara05 het volgende:

[..]

Ik verheug mij heel erg op een kindje, maar het moet wel mogelijk en realistisch zijn besef ik mij ook wel. En door dit alles voel ik mij nou niet bepaald positief door die keuze en met mijn ouders. Misschien dat ik daarom niet zo enthousiast klink.
Waarom overweeg je in godsnaam abortus als je je verheugt op het krijgen van dit kindje? Behandel het als het mooiste geschenk dat je kunt krijgen en zorg dat je leven op orde krijgt. De vader inlichten kan na 3 maanden ook wel, daar hoef je je de komende weken nog niet druk over te maken.
Resistance is futile.
pi_127887456
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waarom overweeg je in godsnaam abortus als je je verheugt op het krijgen van dit kindje? Behandel het als het mooiste geschenk dat je kunt krijgen en zorg dat je leven op orde krijgt. De vader inlichten kan na 3 maanden ook wel, daar hoef je je de komende weken nog niet druk over te maken.
Omdat ik mij zorgen maak over onderdak, financiën etc.. en als ik dat ga uitzoeken begin ik te twijfelen. Waarom weet ik niet.

Als mijn ouders hadden gezegd je mag hier blijven wonen had ik het wel geweten.
  maandag 17 juni 2013 @ 00:17:02 #251
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127887560
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:14 schreef zara05 het volgende:

[..]

Omdat ik mij zorgen maak over onderdak, financiën etc.. en als ik dat ga uitzoeken begin ik te twijfelen. Waarom weet ik niet.
Je moet ook niet uitzoeken, je moet gaan regelen. Kom met een plan op de proppen, bereid je voor. Je komt op mij redelijk onnozel over, alsof je geen flauw benul hebt waar je aan begint en bovendien kom je niet enthousiast over (no offence meisje :* ). Beetje meer pit in je donder, het is niet niks en als jij steun wil voor het plan om je kind alleen op te gaan voeden, dan moet je wel weten waar je mee bezig bent.
Resistance is futile.
pi_127888033
ALS je er voor kiezen het kindje te houden, lijkt me 1 ding van vitaal belang:

Namelijk een mentaliteitswisseling. In plaats van denken in obstakels, problemen en bijkomende stress en emoties, zal je moeten gaan denken in oplossingen, mogelijkheden en met doorzettingsvermogen. In plaats van 'niet lukken', angsten en veroordeling door anderen, een positieve houding en 'hoe zorg ik dat dit lukt?'. Niet meer 'help, mijn ouders steunen me niet', maar 'waar vind ik de steun die ik nodig heb'.

Niet dat je daarbij niet ook realistisch moet blijven, maar wel met meer zelfvertrouwen en een instelling dat je er werkelijk alles aan gaat doen om dit te laten slagen. Angsten overboord en er voor gaan. Je plan maken, en dat uitvoeren.

(ik verwoord het een beetje knullig, maar hopelijk snap je me. En anders kan een van de dames dit wellicht beter verwoorden.)

steun uit je omgeving, inkomen, onderdak, zorg voor de baby. Elke dag dat je er mee wacht is er eentje te veel. Nu, nu, nu, actie!

heh .. seven was me voor ..

Edit: ow, en papa inlichten. beter eerder dan later.

(ALS je er dus voor kiest om het kind te houden.)

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 17-06-2013 00:42:05 ]
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 17 juni 2013 @ 02:58:17 #253
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_127890876
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, ik heb er 10 jaar later nog een weekje of 2 mee geworsteld in combinatie met PMS en dat was het wel weer.
Sowieso is er last van hebben niet per se het einde van de wereld. Ik sta wel vaker even een tijdje ergens bij stil, dat heet verwerking.
  maandag 17 juni 2013 @ 03:01:53 #254
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_127890889
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:21 schreef Gwniemand het volgende:

[..]

Oow ik vergelijk mijn zus niet met to.

Maar iemand kwam met een reactie; dat tante dan maar oppast, nadat to zei dat ze op de steun van haar tante kon rekenen.
Ik vind dat je in principe altijd zelf voor je kind moet kunnen zorgen. Oppassen door opa en oma is meer voor de leuk. Het moet geen tienermoederopvang worden waarbij de onhandige puber moet worden bijgestaan in taken waar ze nog helemaal niet klaar voor was.
  maandag 17 juni 2013 @ 03:05:59 #255
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_127890901
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Reken er maar op dat ie zich bedrogen en genaaid voelt als je hier pas na 3 maanden mee op de proppen komt en hij dus in feite al geen zeg meer in zijn eigen kind heeft gehad.

Dat zal de toekomstige relatie niet ten goede komen.
  maandag 17 juni 2013 @ 03:07:24 #256
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_127890907
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:14 schreef zara05 het volgende:

[..]

Als mijn ouders hadden gezegd je mag hier blijven wonen had ik het wel geweten.
Dat is toch geen doen? Je kan toch niet en puber en moeder tegelijk zijn?
  maandag 17 juni 2013 @ 09:17:49 #257
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_127892487
Mishu, waarom heb je het over puber zijn en tienermoeder? Dit meiske is toch 24? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_127897519
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:17 schreef Njosnavelin het volgende:
Mishu, waarom heb je het over puber zijn en tienermoeder? Dit meiske is toch 24? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Dat is ook wel zo en dat had ik ook al gezegd, maar ze gedráágt zich wel als een puber.
Ten eerste natuurlijk dan ''zonder condoom'' gedoe omdat het áltijd goed ging, dat is op zijn minst
gezegd een beetje dom, maar dat mag ik niet zeggen want dat vond TS ''irritant'', dus daar hebben we
het maar niet meer over, heeft ook weinig zin meer, hopelijk wordt ze vanaf nu verstandiger, want
ze is 24 jaar en het feit dat ze straks waarschijnlijk met een baby zit, betekend natuurlijk niet het
einde van haar sexleven, als de baby er is, zat ze toch weer willen uitgaan en daten neem ik aan,
want iedere avond alleen thuis met een baby op die leeftijd is ook niet alles denk ik.

Maar goed, verder weten we dat ze het éérst aan haar Tante heeft verteld en haar Tante heeft
gezegd dat ze haar zal steunen ik welke beslissing ze ook neemt. Hóe haar Tante haar dan
gaat steunen weten we niet, en van die andere 2 mensen die haar beloofd hebben te steunen weten
we dat ook niet.

Gaan ze mee helpen een huis te zoeken? Gaan ze meehelpen om het huis op te knappen en
in te richten, gaan ze haar financiëel steunen, zullen ze bij de bevalling zijn?
Geen idee! TS verteld daar erg weinig over. Ook of ze de vader nou wél of niet gaat inlichten
weten we niet, nu of na 3 maanden? Ik denk niet dat die heel enthousiast zal zijn, maar wie weet
de wonderen zijn de wereld nog niet uit, en springt hij een gat in de lucht en biedt meteen alle hulp
aan. Je weet het maar nooit.... al denk ik dat daar weinig kans op is, maar dit terzijde...

Gaat ze die jongen kinderalimentatie vragen en wat als hij dat niet wil, gaat ze het dan via de
rechter afdwingen via een DNA test?

Ik weet niet of TS daar zelf al allemaal over nagedacht heeft, zo niet dan wordt dat wel hoog tijd,
want inmiddels zijn we al bijna een week verder en is TS dus geen 6 weken zwanger, maar bijna 7 weken.

We weten ook niet of TS weet wat het inhoudt om elke maand je huur, gas en licht, telefoon, internet,
verzekeringen enz. te betalen, aangezien zij nog thuis woont, dus waarschijnlijk ook niet weet wat
te doen als je zelf moet wassen, strijken, boodschappen moet doen, koken, huis schoon houden én
voor een baby zorgen.

Het enige dat we weten is dat TS dat kind heel graag wil en wil dat haar moeder haar steunt, wat
waarschijnlijk betekend dat zij thuis kan blijven wonen en Mama een groot deel van de zorg van het
kind overneemt zodat TS gewoon verder kan studeren en blijven uitgaan, maar helaas dat gaat
niet gebeuren want Stiefvader stond ook niet te springen. Haar moeder heeft natuurlijk ook te
maken met haar Stiefvader, aangezien dit haar echtgenoot is. Ook weten we niet of er
nog andere broers of zusjes thuiswonen, eigenlijk weten we helemaal niks :')

Dus advies geven wordt best moeilijk zo en de klok tikt verder...
pi_127898594
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo en dat had ik ook al gezegd, maar ze gedráágt zich wel als een puber.
Ten eerste natuurlijk dan ''zonder condoom'' gedoe omdat het áltijd goed ging, dat is op zijn minst
gezegd een beetje dom, maar dat mag ik niet zeggen want dat vond TS ''irritant'', dus daar hebben we
het maar niet meer over, heeft ook weinig zin meer, hopelijk wordt ze vanaf nu verstandiger, want
ze is 24 jaar en het feit dat ze straks waarschijnlijk met een baby zit, betekend natuurlijk niet het
einde van haar sexleven, als de baby er is, zat ze toch weer willen uitgaan en daten neem ik aan,
want iedere avond alleen thuis met een baby op die leeftijd is ook niet alles denk ik.

Maar goed, verder weten we dat ze het éérst aan haar Tante heeft verteld en haar Tante heeft
gezegd dat ze haar zal steunen ik welke beslissing ze ook neemt. Hóe haar Tante haar dan
gaat steunen weten we niet, en van die andere 2 mensen die haar beloofd hebben te steunen weten
we dat ook niet.

Gaan ze mee helpen een huis te zoeken? Gaan ze meehelpen om het huis op te knappen en
in te richten, gaan ze haar financiëel steunen, zullen ze bij de bevalling zijn?
Geen idee! TS verteld daar erg weinig over. Ook of ze de vader nou wél of niet gaat inlichten
weten we niet, nu of na 3 maanden? Ik denk niet dat die heel enthousiast zal zijn, maar wie weet
de wonderen zijn de wereld nog niet uit, en springt hij een gat in de lucht en biedt meteen alle hulp
aan. Je weet het maar nooit.... al denk ik dat daar weinig kans op is, maar dit terzijde...

Gaat ze die jongen kinderalimentatie vragen en wat als hij dat niet wil, gaat ze het dan via de
rechter afdwingen via een DNA test?

Ik weet niet of TS daar zelf al allemaal over nagedacht heeft, zo niet dan wordt dat wel hoog tijd,
want inmiddels zijn we al bijna een week verder en is TS dus geen 6 weken zwanger, maar bijna 7 weken.

We weten ook niet of TS weet wat het inhoudt om elke maand je huur, gas en licht, telefoon, internet,
verzekeringen enz. te betalen, aangezien zij nog thuis woont, dus waarschijnlijk ook niet weet wat
te doen als je zelf moet wassen, strijken, boodschappen moet doen, koken, huis schoon houden én
voor een baby zorgen.

Het enige dat we weten is dat TS dat kind heel graag wil en wil dat haar moeder haar steunt, wat
waarschijnlijk betekend dat zij thuis kan blijven wonen en Mama een groot deel van de zorg van het
kind overneemt zodat TS gewoon verder kan studeren en blijven uitgaan, maar helaas dat gaat
niet gebeuren want Stiefvader stond ook niet te springen. Haar moeder heeft natuurlijk ook te
maken met haar Stiefvader, aangezien dit haar echtgenoot is. Ook weten we niet of er
nog andere broers of zusjes thuiswonen, eigenlijk weten we helemaal niks :')

Dus advies geven wordt best moeilijk zo en de klok tikt verder...
Wat ik al zei .. een pro-actieve houding is inmiddels wel enorm gewenst / noodzakelijk ..

Eerlijk gezegd zie ik het lijk al drijven, en draaien we als samenleving weer mooi op voor de zoveelste alleenstaande moeder die wel wil maar niets doet en zoveel mogelijk geld en steun van anderen verwacht zonder eigen inzet. Laten we hopen dat ik het mis heb.

(niet dat alle alleenstaande moeders zo zijn hoor! diep respect voor de vrouwen die het wel alleen rooien en 200% geven)
pi_127898608
Ik heb veel meisjes zoals TS voor mijn bureau gehad. Alleenstaande moeders met hun hoofd in een roze wolk, die altijd en zonder uitzondering uiteenspat zodra het kind er is. Daarna mogen hulpverleners proberen om wat scherven te lijmen.
Feit is dat TS al met 7-0 achterstaat. Geen man, geen baan, geen opleiding, geen geld, geen huis, niet voor zichzelf kunnen zorgen en geen achtervang.
De meeste meiden/jongen vrouwen die ik zie zijn van Antilliaanse/Surinaamse afkomst, en die hebben het grote voordeel dat ze wél achtervang hebben in de vorm van moeders, zussen en tantes.
TS moet nog maar zien of haar ouders bijdraaien, en daar kan ze maar beter niet op hopen, want ze is inderdaad volwassen op papier. Zij hoeven niks voor haar te doen. Dat is klote, maar zo is het leven soms.

TS: je moet je realiseren dat het niet meer alleen om jou draait, je moet je realiseren dat je een kind een valse start geeft, daar helpt geen bergen liefde je bij. En ik ben het eens met BE, je hebt nog ruim tien jaar de tijd om een leven te creëren waar je een kind wel wat te bieden hebt.
Je bent nu namelijk zelf nog een kind, je woont nog bij je ouders en bedelt bij hen om begrip en aandacht.

Je hebt blijkbaar besloten om het kind te houden. Recht dan je rug, regel een huis, een baan en stop met jammeren dat iedereen hier zo 'hard' reageert.
Je wilt een kind, dan moet je nu volwassen worden en het heft in eigen hand nemen.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_127899270
Overigens zitten veel alleenstaande moeders die voldoen aan het profiel van TS financieel totaal aan de grond, hoeveel toeslagen en andere extra's ze ook aanvragen (pardon: een hulpverlener voor ze aanvraagt).
Een kind kost minimaal 400 euro per maand, en dan ben je een goede bespaarder/planner. Heb je dat geld TS?

Vergeef me mijn cynisme, maar dit is de realiteit die ik zie. De ontgoochelde meiden hadden massaal voor abortus gekozen 'als ze dit eerder hadden geweten'.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:21:25 #262
37769 erodome
Zweefteef
pi_127899278
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Leuk voor je dat je dat nu alweer weggewuift hebt, maar dat neemt niet weg dat je er alsnog een fikse klap van kreeg en ook allerlei verbanden trok naar andere dingen in je leven tot nu toe. Dus hier zeggen dat het niets voorsteld vind ik nogal vreemd.

Het is gewoon niet makkelijk, zeker niet als je wel graag kinderen wil, waar het enige probleem de timing is. Door zo net te doen alsof het niets voorsteld gaat iemand zich alleen maar nog beroerder voelen omdat die keuze maken voor haar zo lastig en emotioneel is.(en denken dat de keuze om nu geen kind op de wereld te zetten niet de juiste is omdat het dus zo emotioneel is)
Ik begrijp best wat de bedoeling is, dat de ts het rationeel bekijkt en een verstandige keuze maakt, heb dan ook niet voor niets gezegd dat ze de verschillende mogelijkheden goed moet bekijken en nie t te rooskleurig.
Het gaat simpelweg gewoon een zware beslissing worden en als ze daarna zich even stevig rot voelt en moet rouwen is dat doodnormaal. Praat haar dus niet aan alsof het amper iets voorsteld, het gaat rot zijn, ze zal moeten rouwen, maar daar komt ze wel doorheen, dat is tijdelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door erodome op 17-06-2013 13:27:17 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:37:34 #263
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_127899985
Nou ... 'Het enige probleem is de timing', is toch wel iets te kort door de bocht. Ze heeft geen nagel om mee aan haar kont te krabben, de zwangerschap komt voort uit een ONS en ze staat er toch vooral alleen voor. Zonder baan, zonder geld, zonder huis, zonder zelfstandigheid.

'Het enige 'voordeel' is dat ze een kind wil', is imo realistischer.
pi_127899990
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:21 schreef Thisbe het volgende:
Overigens zitten veel alleenstaande moeders die voldoen aan het profiel van TS financieel totaal aan de grond, hoeveel toeslagen en andere extra's ze ook aanvragen (pardon: een hulpverlener voor ze aanvraagt).
Een kind kost minimaal 400 euro per maand, en dan ben je een goede bespaarder/planner. Heb je dat geld TS?

Vergeef me mijn cynisme, maar dit is de realiteit die ik zie. De ontgoochelde meiden hadden massaal voor abortus gekozen 'als ze dit eerder hadden geweten'.
Minimaal 400 euro pm? Hoe kom jij aan dat hoge bedrag?
  maandag 17 juni 2013 @ 13:50:13 #265
37769 erodome
Zweefteef
pi_127900497
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:37 schreef Copycat het volgende:
Nou ... 'Het enige probleem is de timing', is toch wel iets te kort door de bocht. Ze heeft geen nagel om mee aan haar kont te krabben, de zwangerschap komt voort uit een ONS en ze staat er toch vooral alleen voor. Zonder baan, zonder geld, zonder huis, zonder zelfstandigheid.

'Het enige 'voordeel' is dat ze een kind wil', is imo realistischer.
Als de omstandigheden gunstiger waren geweest was het geen verkeerde timing geweest.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:50:57 #266
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_127900528
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:50 schreef erodome het volgende:

Als de omstandigheden gunstiger waren geweest was het geen verkeerde timing geweest.
Dus is de timing niet het enige probleem. Verre van, zelfs.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:53:34 #267
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_127900641
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Minimaal 400 euro pm? Hoe kom jij aan dat hoge bedrag?
Ik dacht dat in de eerste jaren 200 p/m realistischer was...
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 17 juni 2013 @ 13:54:56 #268
37769 erodome
Zweefteef
pi_127900697
Wat jij wil, ik denk dat we hetzelfde bedoelen maar het anders zeggen.

Al met al ging het er me meer om dat het emotionele van de keuze voor abortus wegwuiven me niet al te verstandig lijkt, juist omdat het dan kan lijken alsof abortus een heel slecht idee is omdat je als je zeker zou zou er amper moeite mee zou moeten hebben. Dat is in mijn ogen niet zo, wat mij betreft kan dat absoluut een erg lastige en emotionele keuze zijn, je hebt als vrouw zelfs nu al hormonen in je die die dat soort emotie's aan kunnen wakkeren.

Daarom lijkt het mij handig de zaken heel rationeel te bekijken en te accepteren dat het ook echt geen leuke, fijne of makkelijke beslissing is.
pi_127901248
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:53 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik dacht dat in de eerste jaren 200 p/m realistischer was...
Een kind stopt helaas niet met ontwikkelen en groeien bij drie maanden. _O-
In de eerste paar maanden is een kindje inderdaad goedkoper. Dat je dan gaat denken: 'hé dit valt wel mee' is een grote misvatting. Over twee jaar heeft TS misschien nog steeds geen geld, baan, opleiding of een huis.

Bij een kind moet je een plan hebben, het liefst voor de komende tien jaar. Dat sommige dingen dan anders gaan lopen dat je gepland hebt is niet erg. Maar helemaal geen plan en/of uitzicht op een beter bestaan hebben zoals het met TS het geval is, is het állerslechtst denkbare scenario.

TS moet zich realiseren dat zoals het er nu voorstaat, zij uitzicht heeft op een bestaan van armoede en hopeloosheid. Tenzij ze zichzelf een schop onder de kont geeft en dingen gaat regelen, en zich heel goed realiseert dat ze er helemaal alleen voorstaat. Tante komt namelijk niet om drie uur 's nachts als jij er doorheen zit om het van je over te nemen.
  maandag 17 juni 2013 @ 14:09:25 #270
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127901348
Eerste maanden is het toch niet goedkoper? Ten eerste heb je de hele inboedel die je moet aanschaffen en ten tweede groeit het kind als een dolle, dus telkens nieuwe kleren. Luiers gaan er snel doorheen etc.

Jah, daar is alles op te verzinnen om het goedkoper te maken, maar het blijft gewoon prijzig.
pi_127901531
Tuurlijk blijft het prijzig. Maar je kan het ook zo gek mken als je zelf wilt. Dure luiers, of huismerkluiers. Olvarit voedsel, of kruidvat voedsel. Zeemankleertjes, of Bijenkorfkleertjes. Etc.
pi_127901585
En je inboedel kan je ook via marktplaats aanschaffen.
  maandag 17 juni 2013 @ 14:16:53 #273
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127901721
Punt is enkel dat TS goed moet beseffen dat er wel redelijk wat kosten bij komen.. in het begin voor de aanschaf van van alles en daarna voortdurend omdat het kind groeit/leeft/eet.

En dat het niet om 100 euro p/m gaat, maar wel meer.
pi_127901772
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:16 schreef Cue_ het volgende:
Punt is enkel dat TS goed moet beseffen dat er wel redelijk wat kosten bij komen.. in het begin voor de aanschaf van van alles en daarna voortdurend omdat het kind groeit/leeft/eet.

En dat het niet om 100 euro p/m gaat, maar wel meer.
Dat ben ik met je eens :) Wist niet dat TS daar licht over dacht maar heb ook niet alles gelezen :@
pi_127901830
brr.. ik zou me trouwens als die vader ook behoorlijk genaaid voelen. schop je iemand zwanger, iemand die qua kansen en opties voor de baby enorm weinig heeft, en dan besluit ze het ook nog eens te houden. Daar sta je dan ..

Al is dat natuurlijk ook zijn eigen domme schuld .. 'jeej, ik mag zonder condoom!' .. wat een sukkel .. waar er 2 neuken ..

* probeer gaat even langs de kruidvat, zijn voorraad rubbertjes bijvullen *

TS, VERTEL HET DE PAPA
  maandag 17 juni 2013 @ 14:19:54 #276
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127901837
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

Dat ben ik met je eens :) Wist niet dat TS daar licht over dacht maar heb ook niet alles gelezen :@
Weet ik ook niet, maar wat ik uit de verhalen krijg is TS nu vooral bezig met dat ze het kind wil.. maar heb nog maar zeer weinig gelezen over hoe ze het precies wil aanpakken. Hoe ze het echt praktisch voor zich ziet..

Terwijl dat toch wel een duidelijke vraag is van veel users hier.
pi_127901888
Heb ik toch het flauwe vermoeden dat we niet meer veel van TS, of haar concrete plannen, gaan vernemen ..
  maandag 17 juni 2013 @ 14:20:48 #278
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127901890
VERTEL HET DE VADER!!!!!!1
  maandag 17 juni 2013 @ 14:21:34 #279
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127901927
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:19 schreef probeer het volgende:

TS, VERTEL HET DE PAPA
Zeker nu ze het wil gaan houden :Y
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:20 schreef probeer het volgende:
Heb ik toch het flauwe vermoeden dat we niet meer veel van TS, of haar concrete plannen, gaan vernemen ..
ben er ook bang voor -O-
pi_127901990
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:20 schreef n00b13 het volgende:
VERTEL HET DE VADER!!!!!!1
Nog maar een keer idd .. hij heeft er gewoon recht op dit te weten. Wat ze dan ook besluit.

Als ze er na 3-4 maanden pas mee komt, had ze van mij toch echt de boom in gemogen. En als ze dan ook maar iets van me wil, mag dat via de rechter. Komt nog eens bij .. van een kale kip kan je niets plukken .. en in dat opzicht ben ik een hele kale kip (of ehh, haan)
pi_127902169
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:10 schreef zara05 het volgende:

[..]

Als ik het wil houden moet ik maar ergens anders gaan wonen kwam het op neer. Dat was wat mijn stiefvader zei en mijn moeder huilde alleen maar en zei verder niks. Voel mij zwaar verraden.
Dit vind ik opmerkelijk. Dat de stiefvader des huizes maar even zegt dat je kan vertrekken terwijl je moeder het er heel moeilijk mee heeft....
pi_127902261
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dit vind ik opmerkelijk. Dat de stiefvader des huizes maar even zegt dat je kan vertrekken terwijl je moeder het er heel moeilijk mee heeft....
Ik weet niet hoe close TS met haar stiefvader is. Maar je ziet wel vaker in dit soort situaties dat de vader degene is die er het meeste moeite mee heeft. Mama's snappen de problematiek rondom zwangerschap waarschijnlijk een stuk beter, en daar komt dan ook meer empathie bij kijken.

Ik heb ook ergens wel met m te doen hoor .. mag je een tweede kind op gaan voeden dat niet eens uit jouw bloedlijn komt
pi_127902418
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe close TS met haar stiefvader is. Maar je ziet wel vaker in dit soort situaties dat de vader degene is die er het meeste moeite mee heeft. Mama's snappen de problematiek rondom zwangerschap waarschijnlijk een stuk beter, en daar komt dan ook meer empathie bij kijken.

Ik heb ook ergens wel met m te doen hoor .. mag je een tweede kind op gaan voeden dat niet eens uit jouw bloedlijn komt
Ik bedoel eerder dat moeder niet voor haar dochter opkomt in deze situatie. Goed, de situatie is verre van ideaal. Maar om je kind dan op straat te zetten? Met baby? Nee.
pi_127902441
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Misschien is het zijn huis en niet van haar moeder. Wat probeer ook zegt, waarom zou hij willen opdraaien voor een stiefkleinkind. Denk als beide haar biologische ouders in de picture waren zij dan eerder willen helpen.

To, waar is je biologische vader?
pi_127902479
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik bedoel eerder dat moeder niet voor haar dochter opkomt in deze situatie. Goed, de situatie is verre van ideaal. Maar om je kind dan op straat te zetten? Met baby? Nee.
Eerlijk gezegd denk ik dat het niet zo ver gaat komen. Maarja, dat betekent dan weer dat TS 'er mee weg komt' zonder eigen verantwoordelijkheid te tonen. Zucht.
pi_127902534
Hoe oud is TS eigenlijk?
pi_127902574
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja maar je weet niet hoe hun verstandhouding is. Misschien heeft to wel het e.e.a. op haar kerfstok staan waardoor de maat nu vol is.
Daarnaast wat voor afkomst heeft to en haar ouders? Bij bepaalde afkomsten wordt er onvoorwaardelijk gesteund, daarentegen zijn er ook afkomsten waarin je zo min mogelijk steun kan verwachten van je ouders.
pi_127902584
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe oud is TS eigenlijk?
24
pi_127902623
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:37 schreef Gwniemand het volgende:

[..]

24
Lol, ik dacht 17 ofzo.

24 is zowiezo de goede leeftijd om op eigen bene te gaan staan. Met of zonder kind.
pi_127902682
Ik had laatst nog een ONS van 24 .. moet ik eerlijk zijn dat ik zojuist even heb uitgezocht waar ze woont, niet bij haar ouders, dus TS was het niet ..

Al doe ik het ook nooit zonder condoom, maar toch ... *probeer dodged this one, jeej!*
pi_127902740
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Lol, ik dacht 17 ofzo.

24 is zowiezo de goede leeftijd om op eigen bene te gaan staan. Met of zonder kind.
Hahaha

Ja maar volgens mij heeft ze geen diploma's of een baan. Dan is het wel een stuk lastiger.
Nu ik erover nadenk, op die leeftijd geen diploma en baan is wel raar...dan vraag ik mij af hoe serieus zij in haar leven staat.

Tenzij ts haar wo studie aan het afronden is en/of wel een baan heeft gehad.
pi_127903039
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:40 schreef Gwniemand het volgende:

[..]

Hahaha

Ja maar volgens mij heeft ze geen diploma's of een baan. Dan is het wel een stuk lastiger.
Nu ik erover nadenk, op die leeftijd geen diploma en baan is wel raar...dan vraag ik mij af hoe serieus zij in haar leven staat.

Tenzij ts haar wo studie aan het afronden is en/of wel een baan heeft gehad.
Hm, dan wordt het wat lastiger... Aan de andere kant, ze kan ook werken/leren traject doen. Maarja, met een baby gaat dat lastig worden....

Ik kijk weleens teenmom op mtv (ja ik ben dertig maar jong van geest zullen we maar zeggen :D) en daarin zit een stelletje die hun kindje heeft weggedaan ter adoptie... Ik heb daar zoveel respect voor. Puur omdat ze het alleen voor hun kindje hebben gedaan. Dat zij een betere toekomst heeft bij ouders die de tools hebben om een kind groot te brengen en een toekomst te geven.

TS, mocht je nog meelezen, denk aan je baby....
pi_127903183
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hm, dan wordt het wat lastiger... Aan de andere kant, ze kan ook werken/leren traject doen. Maarja, met een baby gaat dat lastig worden....

Ik kijk weleens teenmom op mtv (ja ik ben dertig maar jong van geest zullen we maar zeggen :D) en daarin zit een stelletje die hun kindje heeft weggedaan ter adoptie... Ik heb daar zoveel respect voor. Puur omdat ze het alleen voor hun kindje hebben gedaan. Dat zij een betere toekomst heeft bij ouders die de tools hebben om een kind groot te brengen en een toekomst te geven.

TS, mocht je nog meelezen, denk aan je baby....
Haha, ja dat programma ken ik.... ik kijk het ook en ben 22 :P
Nee maar hoewel adoptie een betere keus is dan abortus vind ik persoonlijk, zou ik nooit mijn kind afstaan ter adoptie omdat ik daar vroeg of laat toch spijt van zal krijgen.
pi_127911206
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je moet ook niet uitzoeken, je moet gaan regelen. Kom met een plan op de proppen, bereid je voor. Je komt op mij redelijk onnozel over, alsof je geen flauw benul hebt waar je aan begint en bovendien kom je niet enthousiast over (no offence meisje :* ). Beetje meer pit in je donder, het is niet niks en als jij steun wil voor het plan om je kind alleen op te gaan voeden, dan moet je wel weten waar je mee bezig bent.
Ik weet het ook niet wat ik moet doen. Het is ook moeilijk om enthousiast te zijn als niemand anders dan ik zelf enthousiast ben en iedereen negatief is en mijn kansen beperkt zijn. Ik snap dat abortus een optie is en daarom voel ik mij zo kut. Zelf zie ik ook dat het allemaal heel moeilijk gaat worden en misschien niet realistisch is vooral financieel en onderdak, maar ik kan het mijzelf denk ik nooit vergeven als ik het doe. Ik heb het al , ik wil het en dan laat ik het verwijderen dat kan ik zelf niet eens begrijpen.

Gisteravond dacht ik dat ik vandaag de abortuskliniek zou kunnen opbellen en sterk genoeg zou zijn. Maar ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om zoiets te gaan doen. Klinkt misschien stom, maar het voelt voor mij als een keuze tussen leven en dood.
pi_127911368
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:02 schreef zara05 het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet wat ik moet doen. Het is ook moeilijk om enthousiast te zijn als niemand anders dan ik zelf enthousiast ben en iedereen negatief is en mijn kansen beperkt zijn. Ik snap dat abortus een optie is en daarom voel ik mij zo kut. Zelf zie ik ook dat het allemaal heel moeilijk gaat worden en misschien niet realistisch is vooral financieel en onderdak, maar ik kan het mijzelf denk ik nooit vergeven als ik het doe. Ik heb het al , ik wil het en dan laat ik het verwijderen dat kan ik zelf niet eens begrijpen.

Gisteravond dacht ik dat ik vandaag de abortuskliniek zou kunnen opbellen en sterk genoeg zou zijn. Maar ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om zoiets te gaan doen. Klinkt misschien stom, maar het voelt voor mij als een keuze tussen leven en dood.
Tijd voor actie dus. zie oa post R&P / Zwangerschap vertellen? 2
  maandag 17 juni 2013 @ 18:07:20 #296
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_127911374
Heb je er al met de huisarts over gepraat?
Ik denk dat mensen je in dit topic niet kunnen helpen omdat sommigen hun eigen mening nogal opdringen. Denk dat het verstandiger is als je er met iemand over praat die hier voor opgeleid is, ook om de praktische kant te bespreken.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_127911504
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:02 schreef zara05 het volgende:

[..]

Ow enne... VA-DER, VERTEL HET HEM
pi_127911766
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:07 schreef probeer het volgende:

[..]

Tijd voor actie dus. zie oa post R&P / Zwangerschap vertellen? 2
Je hebt helemaal gelijk, ik zit vast in een negatief spiraal en het lijkt steeds negatiever allemaal. Jullie hebben gelijk dat ik nu sterk moet zijn ook al voel ik mij niet zo door alle (positieve)energie die ik verloren ben. Morgen heb ik een afspraak met een psycholoog en nu dat ik erover nadenk, wacht ik ook telkens af en hoop ik op een wonder. Net zoals die psycholoog mij niet kan helpen in mijn keuze.

Ik moet nu denk ik echt wakker worden en iets ondernemen in plaats van hulp afwachten om een keuze te nemen.
pi_127911831

[ Bericht 100% gewijzigd door zara05 op 17-06-2013 18:30:33 ]
pi_127912244
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:18 schreef zara05 het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, ik zit vast in een negatief spiraal en het lijkt steeds negatiever allemaal. Jullie hebben gelijk dat ik nu sterk moet zijn ook al voel ik mij niet zo door alle (positieve)energie die ik verloren ben. Morgen heb ik een afspraak met een psycholoog en nu dat ik erover nadenk, wacht ik ook telkens af en hoop ik op een wonder. Net zoals die psycholoog mij niet kan helpen in mijn keuze.

Ik moet nu denk ik echt wakker worden en iets ondernemen in plaats van hulp afwachten om een keuze te nemen.
Zo fijn dat je dit nu zegt. ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:20 schreef zara05 het volgende:

[..]

Daar zie ik wel enorm tegen op.
Snap ik, lijkt me ont-zet-tend moelijk.

Wellicht is het goed om daar een 3e persoon bij te hebben die je steunt (en er voor zorgt dat de emoties niet te hoog op lopen), misschien je tante?

En excuses mocht ik hier soms wat hard lijken. We willen je hier allemaal graag van advies voorzien, maar het hele gebeuren valt en staat met jouw instelling :)

veel sterkte morgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')