Je moet ook niet uitzoeken, je moet gaan regelen. Kom met een plan op de proppen, bereid je voor. Je komt op mij redelijk onnozel over, alsof je geen flauw benul hebt waar je aan begint en bovendien kom je niet enthousiast over (no offence meisjequote:Op maandag 17 juni 2013 00:14 schreef zara05 het volgende:
[..]
Omdat ik mij zorgen maak over onderdak, financiën etc.. en als ik dat ga uitzoeken begin ik te twijfelen. Waarom weet ik niet.
Sowieso is er last van hebben niet per se het einde van de wereld. Ik sta wel vaker even een tijdje ergens bij stil, dat heet verwerking.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, ik heb er 10 jaar later nog een weekje of 2 mee geworsteld in combinatie met PMS en dat was het wel weer.
Ik vind dat je in principe altijd zelf voor je kind moet kunnen zorgen. Oppassen door opa en oma is meer voor de leuk. Het moet geen tienermoederopvang worden waarbij de onhandige puber moet worden bijgestaan in taken waar ze nog helemaal niet klaar voor was.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:21 schreef Gwniemand het volgende:
[..]
Oow ik vergelijk mijn zus niet met to.
Maar iemand kwam met een reactie; dat tante dan maar oppast, nadat to zei dat ze op de steun van haar tante kon rekenen.
Reken er maar op dat ie zich bedrogen en genaaid voelt als je hier pas na 3 maanden mee op de proppen komt en hij dus in feite al geen zeg meer in zijn eigen kind heeft gehad.quote:Op maandag 17 juni 2013 00:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waarom overweeg je in godsnaam abortus als je je verheugt op het krijgen van dit kindje? Behandel het als het mooiste geschenk dat je kunt krijgen en zorg dat je leven op orde krijgt. De vader inlichten kan na 3 maanden ook wel, daar hoef je je de komende weken nog niet druk over te maken.
Dat is toch geen doen? Je kan toch niet en puber en moeder tegelijk zijn?quote:Op maandag 17 juni 2013 00:14 schreef zara05 het volgende:
[..]
Omdat ik mij zorgen maak over onderdak, financiën etc.. en als ik dat ga uitzoeken begin ik te twijfelen. Waarom weet ik niet.
Als mijn ouders hadden gezegd je mag hier blijven wonen had ik het wel geweten.
Dat is ook wel zo en dat had ik ook al gezegd, maar ze gedráágt zich wel als een puber.quote:Op maandag 17 juni 2013 09:17 schreef Njosnavelin het volgende:
Mishu, waarom heb je het over puber zijn en tienermoeder? Dit meiske is toch 24? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Wat ik al zei .. een pro-actieve houding is inmiddels wel enorm gewenst / noodzakelijk ..quote:Op maandag 17 juni 2013 12:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo en dat had ik ook al gezegd, maar ze gedráágt zich wel als een puber.
Ten eerste natuurlijk dan ''zonder condoom'' gedoe omdat het áltijd goed ging, dat is op zijn minst
gezegd een beetje dom, maar dat mag ik niet zeggen want dat vond TS ''irritant'', dus daar hebben we
het maar niet meer over, heeft ook weinig zin meer, hopelijk wordt ze vanaf nu verstandiger, want
ze is 24 jaar en het feit dat ze straks waarschijnlijk met een baby zit, betekend natuurlijk niet het
einde van haar sexleven, als de baby er is, zat ze toch weer willen uitgaan en daten neem ik aan,
want iedere avond alleen thuis met een baby op die leeftijd is ook niet alles denk ik.
Maar goed, verder weten we dat ze het éérst aan haar Tante heeft verteld en haar Tante heeft
gezegd dat ze haar zal steunen ik welke beslissing ze ook neemt. Hóe haar Tante haar dan
gaat steunen weten we niet, en van die andere 2 mensen die haar beloofd hebben te steunen weten
we dat ook niet.
Gaan ze mee helpen een huis te zoeken? Gaan ze meehelpen om het huis op te knappen en
in te richten, gaan ze haar financiëel steunen, zullen ze bij de bevalling zijn?
Geen idee! TS verteld daar erg weinig over. Ook of ze de vader nou wél of niet gaat inlichten
weten we niet, nu of na 3 maanden? Ik denk niet dat die heel enthousiast zal zijn, maar wie weet
de wonderen zijn de wereld nog niet uit, en springt hij een gat in de lucht en biedt meteen alle hulp
aan. Je weet het maar nooit.... al denk ik dat daar weinig kans op is, maar dit terzijde...
Gaat ze die jongen kinderalimentatie vragen en wat als hij dat niet wil, gaat ze het dan via de
rechter afdwingen via een DNA test?
Ik weet niet of TS daar zelf al allemaal over nagedacht heeft, zo niet dan wordt dat wel hoog tijd,
want inmiddels zijn we al bijna een week verder en is TS dus geen 6 weken zwanger, maar bijna 7 weken.
We weten ook niet of TS weet wat het inhoudt om elke maand je huur, gas en licht, telefoon, internet,
verzekeringen enz. te betalen, aangezien zij nog thuis woont, dus waarschijnlijk ook niet weet wat
te doen als je zelf moet wassen, strijken, boodschappen moet doen, koken, huis schoon houden én
voor een baby zorgen.
Het enige dat we weten is dat TS dat kind heel graag wil en wil dat haar moeder haar steunt, wat
waarschijnlijk betekend dat zij thuis kan blijven wonen en Mama een groot deel van de zorg van het
kind overneemt zodat TS gewoon verder kan studeren en blijven uitgaan, maar helaas dat gaat
niet gebeuren want Stiefvader stond ook niet te springen. Haar moeder heeft natuurlijk ook te
maken met haar Stiefvader, aangezien dit haar echtgenoot is. Ook weten we niet of er
nog andere broers of zusjes thuiswonen, eigenlijk weten we helemaal niks![]()
Dus advies geven wordt best moeilijk zo en de klok tikt verder...
Leuk voor je dat je dat nu alweer weggewuift hebt, maar dat neemt niet weg dat je er alsnog een fikse klap van kreeg en ook allerlei verbanden trok naar andere dingen in je leven tot nu toe. Dus hier zeggen dat het niets voorsteld vind ik nogal vreemd.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, ik heb er 10 jaar later nog een weekje of 2 mee geworsteld in combinatie met PMS en dat was het wel weer.
Minimaal 400 euro pm? Hoe kom jij aan dat hoge bedrag?quote:Op maandag 17 juni 2013 13:21 schreef Thisbe het volgende:
Overigens zitten veel alleenstaande moeders die voldoen aan het profiel van TS financieel totaal aan de grond, hoeveel toeslagen en andere extra's ze ook aanvragen (pardon: een hulpverlener voor ze aanvraagt).
Een kind kost minimaal 400 euro per maand, en dan ben je een goede bespaarder/planner. Heb je dat geld TS?
Vergeef me mijn cynisme, maar dit is de realiteit die ik zie. De ontgoochelde meiden hadden massaal voor abortus gekozen 'als ze dit eerder hadden geweten'.
Als de omstandigheden gunstiger waren geweest was het geen verkeerde timing geweest.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:37 schreef Copycat het volgende:
Nou ... 'Het enige probleem is de timing', is toch wel iets te kort door de bocht. Ze heeft geen nagel om mee aan haar kont te krabben, de zwangerschap komt voort uit een ONS en ze staat er toch vooral alleen voor. Zonder baan, zonder geld, zonder huis, zonder zelfstandigheid.
'Het enige 'voordeel' is dat ze een kind wil', is imo realistischer.
Dus is de timing niet het enige probleem. Verre van, zelfs.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:50 schreef erodome het volgende:
Als de omstandigheden gunstiger waren geweest was het geen verkeerde timing geweest.
Ik dacht dat in de eerste jaren 200 p/m realistischer was...quote:Op maandag 17 juni 2013 13:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Minimaal 400 euro pm? Hoe kom jij aan dat hoge bedrag?
Een kind stopt helaas niet met ontwikkelen en groeien bij drie maanden.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:53 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik dacht dat in de eerste jaren 200 p/m realistischer was...
Dat ben ik met je eensquote:Op maandag 17 juni 2013 14:16 schreef Cue_ het volgende:
Punt is enkel dat TS goed moet beseffen dat er wel redelijk wat kosten bij komen.. in het begin voor de aanschaf van van alles en daarna voortdurend omdat het kind groeit/leeft/eet.
En dat het niet om 100 euro p/m gaat, maar wel meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |