Zo lopen ze in Afrika ook al jaren schaamteloos reclame te maken voor de ontwikkeling van vaccins voor malaria.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:09 schreef tribalwars het volgende:
ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje reclame voor vaccinatie's .
Wordt er nog grootschalig ingeënt tegen pokken dan?quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Net als de vaccinaties tegen pokken, er is helemaal geen pokken.
Nee, dat is niet meer nodig want de pokken zijn uitgeroeid, was een ironische post over de idioterie van mensen die menen dat vaccinaties onzin zijn. Pokken was trouwens de laatste 3000 jaar voor de uitroeiing waarschijnlijk verantwoordelijk voor 1 op de 10 sterfgevallen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:25 schreef freako het volgende:
[..]
Wordt er nog grootschalig ingeënt tegen pokken dan?
Lekker.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Conclusie, Kingstown mag kraai eten
Ik kan me niet heugen dat ik in mijn leven veel plezier en vrijheid ben kwijtgeraakt door een BMR-vaccinatie.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:37 schreef Kingstown het volgende:
Ondertussen loop ik lang genoeg mee om te weten dat dit soort doemscenario's altijd worden opgediend als er bepaalde belangen zijn en dat uiteindelijk blijkt dat het allemaal toch net iets anders gaat liggen, maar ondertussen zijn we steeds meer vrijheid en plezier kwijtgeraakt ook al blijkt het achteraf niets meer als bangmakerij geweest te zijn, want dat is wat blijft hangen in de hoofden van de mensen.
Deze mensen doen het wel degelijk uit religieuze overwegingen, of het in de bijbel staat doet er dan niet toe. Normaal zou ik ook zeggen, live and let live en iedereen lekker laten doen waar ze zin in hebben. Maar in dit geval hebben die kids er zelf niet voor gekozen en is er dus geen sprake van 'eigen baas'. De kinderen zijn de dupe van de religie van hun ouders en dat zou niet moeten gebeuren.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:35 schreef Skillsy het volgende:
Er staat niet in de Bijbel dat je jezelf of je kinderen niet mag inenten , integendeel!! Dus snap de ophef van atheïsten niet goed. Dat deze religie gekkies ervoor kiezen om het niet doen , prima eigen baas he
Iemand die claimt het uit religieuze overwegingen dit of dat doet ,neemt normaliter de Bijbel/ en of Koran als leidraad.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:14 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Deze mensen doen het wel degelijk uit religieuze overwegingen, of het in de bijbel staat doet er dan niet toe. Normaal zou ik ook zeggen, live and let live en iedereen lekker laten doen waar ze zin in hebben. Maar in dit geval hebben die kids er zelf niet voor gekozen en is er dus geen sprake van 'eigen baas'. De kinderen zijn de dupe van de religie van hun ouders en dat zou niet moeten gebeuren.
Dat is toch altijd zo?quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:14 schreef OllieWilliams het volgende:
De kinderen zijn de dupe van de religie van hun ouders en dat zou niet moeten gebeuren.
Maar dan nog mogen die ouders zelf bepalen of ze hun kind vaccinatie geven of niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:14 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Deze mensen doen het wel degelijk uit religieuze overwegingen, of het in de bijbel staat doet er dan niet toe. Normaal zou ik ook zeggen, live and let live en iedereen lekker laten doen waar ze zin in hebben. Maar in dit geval hebben die kids er zelf niet voor gekozen en is er dus geen sprake van 'eigen baas'. De kinderen zijn de dupe van de religie van hun ouders en dat zou niet moeten gebeuren.
Wie heeft er doemscenarios gepost?quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lekker.![]()
Worteltjestaart had het wel begrepen wat ik bedoelde en ik had het woord "totaal" niet moeten gebruiken.
Als dat hetgene is waar het jou om gaat prima.
Ondertussen loop ik lang genoeg mee om te weten dat dit soort doemscenario's altijd worden opgediend als er bepaalde belangen zijn en dat uiteindelijk blijkt dat het allemaal toch net iets anders gaat liggen, maar ondertussen zijn we steeds meer vrijheid en plezier kwijtgeraakt ook al blijkt het achteraf niets meer als bangmakerij geweest te zijn, want dat is wat blijft hangen in de hoofden van de mensen.
Zoals ik al zei....we zullen als de uitbraak voorbij is eens zien hoeveel dode kinderen er te betreuren vallen en wat al de statsfreaks dan gaan zeggen.
Uiteraard is het hip om religieuzen te bashen en dit topic is daar ook weer een prachtig voorbeeld van, maar uiteindelijk telt de realiteit.
Met wachttorens, zoeklichten en machinegeweren?quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:29 schreef Hexagon het volgende:
Tering zeg waar komen die aluhoedjes ineens vandaan? Kunnen ze geen hek om BNW zetten?
En?quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:39 schreef Leandra het volgende:
Ah gos, m'n moeder vroeg net of mijn jongste wel ingeënt is tegen de mazelen
En ik vroeg vandaag collega's om me op de hoogte te stellen als iemand in de omgeving mazelen zou hebben. Opeens wordt het niet ingeënt zijn toch een risicofactorquote:Op woensdag 12 juni 2013 22:39 schreef Leandra het volgende:
Ah gos, m'n moeder vroeg net of mijn jongste wel ingeënt is tegen de mazelen
Waarom ben je niet ingeënt?quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:42 schreef superworm het volgende:
[..]
En ik vroeg vandaag collega's om me op de hoogte te stellen als iemand in de omgeving mazelen zou hebben. Opeens wordt het niet ingeënt zijn toch een risicofactor
Ouders komen beiden uit een zeer strikt reformatorische achtergrond en woonden tot na mijn geboorte op één erf rond een familiebedrijf, met alle broers van m'n pa én dominerende grootvader er bovenop. Was voor niemand en vooral 'ons gezin' (ben een nakomertje, no. 8 in een waarlijk reformatorische sliert van in totaal 9 kids) geen pretje. Mijn geboorte kostte ruim 100.000 gulden omdat ik één van de eersten was in het land, waarbij bloedtransfusie in de baarmoeder werd toegepast. Long story short: je mag je dus ook niet verzekeren, want dat is opnieuw "het onvermijdelijke proberen te voorkomen".quote:
Uiteraard, ik woon in het epicentrum van de biblebelt, ik neem echt het risico niet dat mijn kinderen niet ingeënt zijn.quote:
Je kan je nog steeds laten vaccineren, niet alleen tegen mazelen, kinkhoest is ook geen pretje, difterie, tuberculose, ik ben tegen de hele rataplan gevaccineerd, vaak naar de tropen geweest voor mijn werk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Ouders komen beiden uit een zeer strikt reformatorische achtergrond en woonden tot na mijn geboorte op één erf rond een familiebedrijf, met alle broers van m'n pa én dominerende grootvader er bovenop. Was voor niemand en vooral 'ons gezin' (ben een nakomertje, no. 8 in een waarlijk reformatorische sliert van in totaal 9 kids) geen pretje. Mijn geboorte kostte ruim 100.000 gulden omdat ik één van de eersten was in het land, waarbij bloedtransfusie in de baarmoeder werd toegepast. Long story short: je mag je dus ook niet verzekeren, want dat is opnieuw "het onvermijdelijke voorkomen".
Zie je edit nu; allergie, ja, maar niet voor voedsel of wat dan ook, hooguit georganiseerde religie
Nicequote:Op woensdag 12 juni 2013 22:29 schreef Hexagon het volgende:
Tering zeg waar komen die aluhoedjes ineens vandaan? Kunnen ze geen hek om BNW zetten?
Dan nog is het ellendequote:Op woensdag 12 juni 2013 22:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uiteraard, ik woon in het epicentrum van de biblebelt, ik neem echt het risico niet dat mijn kinderen niet ingeënt zijn.
Vast niet maar dan worden er geen andere topics vervuild met ongefunceerde beweringen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:53 schreef superworm het volgende:
[..]
Een hek om BNW, ja dát gaat ze van dat wantrouwen afhelpen
Waarom niet alsnog doen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Ouders komen beiden uit een zeer strikt reformatorische achtergrond en woonden tot na mijn geboorte op één erf rond een familiebedrijf, met alle broers van m'n pa én dominerende grootvader er bovenop. Was voor niemand en vooral 'ons gezin' (ben een nakomertje, no. 8 in een waarlijk reformatorische sliert van in totaal 9 kids) geen pretje. Mijn geboorte kostte ruim 100.000 gulden omdat ik één van de eersten was in het land, waarbij bloedtransfusie in de baarmoeder werd toegepast. Long story short: je mag je dus ook niet verzekeren, want dat is opnieuw "het onvermijdelijke proberen te voorkomen".
Zie je edit nu; allergie, ja, maar niet voor voedsel of wat dan ook, hooguit georganiseerde religie
Over vliegende schotels en reptielregeringen kunnen ze wat mij betreft lullen tot ze een ons wegen maar als ze mensen gaan aanpraten hun kinderen niet te vaccineren houd wat mij betreft de lol opquote:
Begrijp ik, maar er zijn nog meer mensen op BNW die echt wel voor rede vatbaar zijn en soms wél zinnige dingen zeggen, dus niet leuk om BNW altijd zo afgeschilderd te zien.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Over vliegende schotels en reptielregeringen kunnen ze wat mij betreft lullen tot ze een ons wegen maar als ze mensen gaan aanpraten hun kinderen niet te vaccineren houd wat mij betreft de lol op
Mensen als Lambiekje en tribal zijn gewoon een gevaar voor de volksgezondheid met hun geleuter.
Voor mij zou daar een permban op staan
Heb vandaag ook geprobeerd om Tribal terug te laten gaan naar BNW. Dat hij dat niet wilde ..tja.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Over vliegende schotels en reptielregeringen kunnen ze wat mij betreft lullen tot ze een ons wegen maar als ze mensen gaan aanpraten hun kinderen niet te vaccineren houd wat mij betreft de lol op
Mensen als Lambiekje en tribal zijn gewoon een gevaar voor de volksgezondheid met hun geleuter.
Voor mij zou daar een permban op staan
Ik ben blij dat je er bent hoor, maar snap die ingreep in de baarmoeder niet, in het reformatorische licht bezien.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:49 schreef superworm het volgende:
Ouders komen beiden uit een zeer strikt reformatorische achtergrond en woonden tot na mijn geboorte op één erf rond een familiebedrijf, met alle broers van m'n pa én dominerende grootvader er bovenop. Was voor niemand en vooral 'ons gezin' (ben een nakomertje, no. 8 in een waarlijk reformatorische sliert van in totaal 9 kids) geen pretje. Mijn geboorte kostte ruim 100.000 gulden omdat ik één van de eersten was in het land, waarbij bloedtransfusie in de baarmoeder werd toegepast. Long story short: je mag je dus ook niet verzekeren, want dat is opnieuw "het onvermijdelijke proberen te voorkomen".
Totaal niet vergelijkbaar omdat het hier (hpv-vaccin) gaat om een relatief nieuw vaccin, waarbij de effecten op lange termijn nog niet in de praktijk getest zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:23 schreef RabbitHeart het volgende:
Mijn moeder heeft mijn zusje ook niet laten inenten met dat baarmoederhalskankervaccin, opgejut door onder andere de vereniging kritisch prikken... kan ik nog boos om worden.
Snap dat je dat niet snapt, het is gecompliceerd. Mijn ouders waren van de plusminus tien oomtantestellen in de familie, verreweg het liberaalst. Ik ben moderner opgevoed dan de meeste hervormde kinderen op mijn (niet-reformatorische) basisschool. Ouders hebben, om reformatorische huichelachtigheid en heel, heel veel slechte ervaringen, op een gegeven moment besloten gewoon definitief weg te verhuizen uit die verstikkende hel van sociale controle.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je er bent hoor, maar snap die ingreep in de baarmoeder niet, in het reformatorische licht bezien.
Ik ben erover aan het nadenken. Mijn ouders hadden na de refo-oppressie alle (niet-)inentingen al gehad en van m'n zes broers en zussen met kids, hebben er een aantal 'kritisch' geprikt en geloof 1 niet. Ik zou me echt beter moeten gaan inlezen, want hoor ook in ons gezin hele conflicterende verhalen (gestoeld op antroposofische argumenten, geen religieuze, goddank).quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:03 schreef Copycat het volgende:
Good for them. And you!
Maar kun je je idd niet alsnog laten inenten?
Iedereen is hier wat mij betreft welkom om te discussiëren. Echter, allerhande feitelijke claims dienen feitelijk onderbouwd te worden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar er zijn nog meer mensen op BNW die echt wel voor rede vatbaar zijn en soms wél zinnige dingen zeggen, dus niet leuk om BNW altijd zo afgeschilderd te zien.
Ben ik met je eens, maar neem in ogenschouw dat dit een jongen van 17 is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Iedereen is hier wat mij betreft welkom om te discussiëren. Echter, allerhande feitelijke claims dienen feitelijk onderbouwd te worden.
Er zijn hier genoeg mensen in het topic die bijvoorbeeld zeggen dat het risico van mazelen wel meevalt. Die komen echter wel met fatsoenlijke bronnen. Risico en ernst zijn natuurlijke voor interpretatie vatbaar, maar dat is een tweede.
Als je hier komt beweren dat 1 op de 500 mensen doodgaat aan vaccinaties, dan onderbouw je dat of rot je lekker op wat mij betreft.
Nou ja, wetenschappelijk gezien is er geen enkel bewijs voor dit soort claims. Er is een hele mediahype geweest omtrent het idee dat vaccinaties autisme zouden veroorzaken, maar dat bleek een grote hoax te zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:05 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik heb eenvoudigweg zo vaak in mijn jeugd al gehoord dat inenten kinderkanker, ADHD, PDDNOS en al die andere syndromen zou aanwakkeren, dat het je hele immuunsysteem permanent aan zou tasten, dat allergieën erdoor gestimuleerd worden en/of ontstaan - zoals gezegd heb ik me nooit ingelezen maar ik ken beide kanten van de medaille, qua argumenten. En als het aankomt op je kids gaat dat hard op hard, ook binnen families, iedereen wil immers 't beste voor ze, dat zit evolutionair ingebakken.
Ik zie niet in hoe dat relevant is. Ik heb er expliciet om gevraagd.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar neem in ogenschouw dat dit een jongen van 17 is.
Tuurlijk is dat vanuit de artsen gezien retorisch. Vanuit de farmaceutische industrie acht ik echter alles mogelijk, die laten mensen liever sterven dan minder winst te maken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, wetenschappelijk gezien is er geen enkel bewijs voor dit soort claims. Er is een hele mediahype geweest omtrent het idee dat vaccinaties autisme zouden veroorzaken, maar dat bleek een grote hoax te zijn.
Je kunt jezelf natuurlijk afvragen of artsen allemaal doodleuk zonder scrupules patiënten willens en wetens bloot zouden stellen aan dit soort risico's. Het antwoord lijkt me retorisch.
Ik kan niet helpen wat tribalwars hier schrijft. Kan hem hoogstens vragen om terug te gaan naar BNW. Wat ik ook gedaan heb,quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe dat relevant is. Ik heb er expliciet om gevraagd.
Wat ik jammer vind zijn de verhalen die ik genoeg heb gehoord: op consultatiebureaus zijn ze heel vriendelijk, tot het moment dat je zegt dat je niet wil inenten. Dan worden de dienstdoende medewerkers stuk voor stuk vijandig, wantrouwig, en proberen ze die inenting doorgaans vrij dwingend op te dringen. Bij reformatorische mensen is het begrip overigens íets groter dan bij 'kritische prikkers', die worden helemaal door het slijk gehaald.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:19 schreef capricia het volgende:
Ik vind het wel raar dat je bij het laten inenten van je kind, niet eens de bijsluiter krijgt.
Die hebben ze niet op het consultatiebureau. Moet je zelf maar uitzoeken op internet.
Dat soort dingen vind ik jammer.
Dit.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, wetenschappelijk gezien is er geen enkel bewijs voor dit soort claims. Er is een hele mediahype geweest omtrent het idee dat vaccinaties autisme zouden veroorzaken, maar dat bleek een grote hoax te zijn.
Je kunt jezelf natuurlijk afvragen of artsen allemaal doodleuk zonder scrupules patiënten willens en wetens bloot zouden stellen aan dit soort risico's. Het antwoord lijkt me retorisch.
Dat is wat overdreven, maar met de farmaceutische industrie is inderdaad wel het nodige mis. Evenals met de regulerende instanties.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:15 schreef superworm het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat vanuit de artsen gezien retorisch. Vanuit de farmaceutische industrie acht ik echter alles mogelijk, die laten mensen liever sterven dan minder winst te maken.
Je bedoelt de ziekten waar geven gevaccineerd wordt of allerhande vermeende bijwerkingen?quote:Zijn er ooit écht gedegen studies gedaan naar verschillen in al die genoemde ziektes en aandoeningen, tussen gereformeerde/niet ingeënte bevolkingsgroepen en wel ingeënte mensen? Ik lees (in de reacties op een artikel van de Telegraaf, dus kilo zout) weer allerlei verder ongefundeerde 'bewijzen' dat daar substantieel verschil in zou zitten.
Ik zal het eens grondig gaan onderzoeken - ik heb het dan idd over bijwerkingen van vaccinaties, niet zozeer die ziektes zelf, al is een mogelijke bijwerking van een vaccinatie natuurlijk dat je juist de inentingsziekte krijgt. Mocht je tips hebben qua bronnen, altijd welkom. Wellicht is het een idee om per vaccinatie te bekijken of het 'bewezen trustworthy' is - ik ben helemáál niet onbuigzaam op dit vlak, maar wil dan wel van beide kanten goede bewijzen hebben voor ik een keuze maak. Juist door dat bijna 100 procent uitsterven van kinderziektes lijkt het doorgaans ook nogal onnodig om je er verder ooit nog zorgen over te maken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is wat overdreven, maar met de farmaceutische industrie is inderdaad wel het nodige mis. Evenals met de regulerende instanties.
[..]
Je bedoelt de ziekten waar geven gevaccineerd wordt of allerhande vermeende bijwerkingen?
Het eerste is al langs gekomen en dat dergelijke ziekten praktisch geëlimineerd zijn is vrij helder.
Wat betreft vermeende bijwerkingen is er een hele berg aan onderzoek. Daarnaast worden er bijvoorbeeld in de VS publiekelijk inzichtelijke registraties van mogelijke bijwerkingen bijgehouden.
Vaccins die al meer dan vijftig jaar worden gehanteerd zijn echt wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid veilig.
Als je geen BNW klant of verstokte libertariër bent, dan is de informatie van het RIVM over vaccinaties een prima uitgangspunt. Onder bijwerkingen vind je algemene informatie over de bijwerkingen. Onder bijsluiters vind je wat 'technischere informatie' waarin ook studies naar bijwerkingen worden aangehaald.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:26 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zal het eens grondig gaan onderzoeken - ik heb het dan idd over bijwerkingen van vaccinaties, niet zozeer die ziektes zelf, al is een mogelijke bijwerking van een vaccinatie natuurlijk dat je juist de inentingsziekte krijgt. Mocht je tips hebben qua bronnen, altijd welkom. Wellicht is het een idee om per vaccinatie te bekijken of het 'bewezen trustworthy' is - ik ben helemáál niet onbuigzaam op dit vlak, maar wil dan wel van beide kanten goede bewijzen hebben voor ik een keuze maak. Juist door dat bijna 100 procent uitsterven van kinderziektes lijkt het doorgaans ook nogal onnodig om je er verder ooit nog zorgen over te maken.
Ik ben een tijdje verstokt Ron Paul-adept en BNW-ingelezene (geen diehard, meer geïnteresseerd en op zoek naar de eeuwige waarheid) geweest dus ken elke theorie van haver tot gort, heb het allemaal gewikt en gewogen maar kwam erachter dat een boel dingen die 'men' claimt eenvoudig te weerleggen zijn, en ik besloot al snel definitief mijn enige leventje op deez' aard' niet te laten beheersen door angst voor een mogelijk kwaadaardig stelsel aan bedrijven/overheden/miljardairs/whatever. If you can solve it, solve it. If you can't, don't worry about it.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je geen BNW klant of verstokte libertariër bent, dan is de informatie van het RIVM over vaccinaties een prima uitgangspunt. Onder bijwerkingen vind je algemene informatie over de bijwerkingen. Onder bijsluiters vind je wat 'technischere informatie' waarin ook studies naar bijwerkingen worden aangehaald.
Het ging mij er meer om dat die groepen enerzijds bij voorbaat dit soort bronnen afwijzen omdat overheid, bedrijfsleven en medische professionals samenwerken om ons doodziek te maken of anderzijds omdat de overheid de bron van al het kwaad is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:36 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik ben een tijdje verstokt Ron Paul-adept en BNW-ingelezene geweest, heb het gewikt en gewogen maar kwam erachter dat een boel dingen die 'men' claimt eenvoudig te weerleggen zijn, en ik besloot al snel definitief mijn enige leventje op deez' aard' niet te laten beheersen door angst voor een mogelijk kwaadaardig stelsel aan bedrijven/overheden/miljardairs/whatever. If you can solve it, solve it. If you can't, don't worry about it.
Oh nee hoor, maar ik heb wel geleerd om wat de overheid zegt met een flink korreltje zout te nemen. Dat heeft niks met BNW te maken maar alles met politiek bewustzijn creëren tijdens Balkenende I tot IV.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ging mij er meer om dat die groepen enerzijds bij voorbaat dit soort bronnen afwijzen omdat overheid, bedrijfsleven en medische professionals samenwerken om ons doodziek te maken of anderzijds omdat de overheid de bron van al het kwaad is.
'De overheid' is nogal een breed begrip. Dat je de woorden van politici met een korreltje zout neemt lijkt me logisch. Dat is nog wat anders dan instanties als de RIVM, VWA, enzovoort niet serieus nemen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:41 schreef superworm het volgende:
[..]
Oh nee hoor, maar ik heb wel geleerd om wat de overheid zegt met een flink korreltje zout te nemen. Dat heeft niks met BNW te maken maar alles met politiek bewustzijn creëren tijdens Balkenende I tot IV.
RIVM is ook niet smetteloos, zie Ab Osterhaus. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Of anderen voorgelogen. En nee, ik val RIVM niet aanquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
'De overheid' is nogal een breed begrip. Dat je de woorden van politici met een korreltje zout neemt lijkt me logisch. Dat is nog wat anders dan instanties als de RIVM, VWA, enzovoort niet serieus nemen.
Ook daarin moet je weer kijken waar je het over hebt. Potentiële, theoretische risico's mbt ziekteverspreiding zijn natuurlijk veel lastiger te voorspellen dan middels RCTs geteste medicatie die bovendien gedurende gebruik nog uitgebreid gemonitord worden ivm eventuele bijwerkingen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:46 schreef superworm het volgende:
[..]
RIVM is ook niet smetteloos, zie Ab Osterhaus. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Of anderen voorgelogen. En nee, ik val RIVM niet aanWel Osterhaus.
Ook weer waar, experimentele gok (met 9,9 procent aandelen voor 30 miljoen vaccins à raison de een boel geld per stuk) versus gedegen breedgedragen programma met tientallen jaren ervaring en tig miljoen proefpersonen. Zoals gezegd: het is erg lastig om tegen je opvoeding in te denken dus eerst maar eens slapen, en dan daarna een keer per ziekte bekijken hoe en wat.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook daarin moet je weer kijken waar je het over hebt. Potentiële, theoretische risico's mbt ziekteverspreiding zijn natuurlijk veel lastiger te voorspellen dan middels RCTs geteste medicatie die bovendien gedurende gebruik nog uitgebreid gemonitord worden ivm eventuele bijwerkingen.
Ik denk dat je denkt aan koepokken. Het idee was dat je dan koepokken kreeg en dat je daar mee voor de echte pokken immuun was.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:13 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Vraag me ineens af, je krijgt toch gewoon mazelen als je ook bent ingeent? Of vergis ik me nu met pokken....
Nou ja ik denk niet zo zeer dat er kwaadwilligheid achter zit. Zoals ik aangaf zijn prognoses mbt de wijze waarop een ziekte zich verspreid heel lastig. Dat geldt voor allerhande zaken waar middels complexe modellen voorspellingen worden gedaan. Of dat nu het weer, de economie of sportuitslagen betreft.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:52 schreef superworm het volgende:
[..]
Ook weer waar, experimentele gok (met 9,9 procent aandelen voor 30 miljoen vaccins à raison de een boel geld per stuk) versus gedegen breedgedragen programma met tientallen jaren ervaring en tig miljoen proefpersonen. Zoals gezegd: het is erg lastig om tegen je opvoeding in te denken dus eerst maar eens slapen, en dan daarna een keer per ziekte bekijken hoe en wat.
Nee nee tuurlijk, kwaadwilligheid zou ik nooit vermoeden als zoiets wereldwijd gebruikt wordt op miljarden mensen. Wel zijn de aantijgingen vanuit het niet-prikken-kamp nogal fors, en wil ik die stuk voor stuk bewezen (of in elk geval duidelijk ontkracht) zien voor ik wie dan ook wat dan ook mijn lichaam in laat spuiten. Ik gok dat het vaccinatieprogramma een stuk minder succesvol zou zijn als iedereen pas als volwassene moest kiezenquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja ik denk niet zo zeer dat er kwaadwilligheid achter zit. Zoals ik aangaf zijn prognoses mbt de wijze waarop een ziekte zich verspreid heel lastig. Dat geldt voor allerhande zaken waar middels complexe modellen voorspellingen worden gedaan. Of dat nu het weer, de economie of sportuitslagen betreft.
Mja,dat mag. Ik kan echter ook beweren dat je van een bepaald merk shampoo allerlei hele ernstige ziektes krijgt. Wil je die dan vervolgens stuk voor stuk ontkracht zien?quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:02 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee nee tuurlijk, kwaadwilligheid zou ik nooit vermoeden als zoiets wereldwijd gebruikt wordt op miljarden mensen. Wel zijn de aantijgingen vanuit het niet-prikken-kamp nogal fors, en wil ik die stuk voor stuk bewezen (of in elk geval duidelijk ontkracht) zien voor ik wie dan ook wat dan ook mijn lichaam in laat spuiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |