Welke voorspellers voorzien hier bergen kinderlijkjes?quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:40 schreef Kingstown het volgende:
We zullen eens zien welke voorspellers in dit topic gelijk gaan krijgen als deze mazelen uitbraak voorbij is.
Als ik sommige getallen hier lees, dan zijn er blijkbaar een hoop mensen die een berg aan kinderlijkjes verwachten....over een paar weken zie ik graag hun mening nog een keer, maar waarschijnlijk zijn ze dan alweer bezig om hun geloof in een andere nieuwshype te verspreiden.
Wat iemand aan het begin van dit topic (wat lomp) vertelde klopt im grunde wel....vraag in 40+ wie destijds inentingen kregen en de meesten (incl. mijzelf) zullen ontkennend antwoorden.
Diezelfde generatie staat nu overigens vooraan om elk risicootje te willen vermijden en zijn hun eigen jeugd vergeten.
Als mensen gordels achterin willen gebruiken moeten ze deat vooral doen....ik doe het iig niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
En toen ik jong was en meeging met de auto stond ik het liefst tussen de 2 voorstoelen zodat ik ook nog wat kon zien. Gordels achterin had niemand. Toch leef ik nog, en m'n broer ook nog. Wil je nu beweren dat gordels achterin niet per sé een goed idee is?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welke voorspellers voorzien hier bergen kinderlijkjes?
Als reactie op het feit dat die vermeende 0,2% niet relevant zou zijn.quote:dat zijn 4400 dode kinderen van 0 tot 12 in Nederland per jaar
Dat gaat over wanneer er totaal niet gevaccineerd zou worden inderdaad.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
[..]
Als reactie op het feit dat die vermeende 0,2% niet relevant zou zijn.
Die 4400 is het aantal potentiële doden wanneer alle Nederlandse kinderen geïnfecteerd zou raken. Dat gebeurt echter niet, want we enten ons in. Behalve wat gekkies in de bible belt en die worden nu dus ziek. Dat zou op zichzelf kunnen leiden tot enkele doden. Je zou het een aanvaardbaar risico kunnen noemen, maar als ik een kind had en in die regio zou wonen, zou ik toch blij zijn dat die van mij wel een spuitje hebben gehad.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
[..]
Als reactie op het feit dat die vermeende 0,2% niet relevant zou zijn.
twitter:JeroenPauw1 twitterde op woensdag 12-06-2013 om 09:42:19Mazelen in de Biblebelt. Krijgen ze daar óók eens rode vlekken van het geloof #mazzel reageer retweet
Voordat er gevaccineerd werd tegen mazelen (1976), zijn er in totaal 65 mensen aan overleden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat gaat over wanneer er totaal niet gevaccineerd zou worden inderdaad.
Gelukkig wordt het overgrote deel van de kinderen in Nederland gewoon gevaccineerd.
Bij de laatste uitbraak in 1999 zijn er 3 kinderen overleden, volgens het Reformatorisch Dagblad hadden ze alledrie ook andere chronische ziekten: http://www.refdag.nl/nieu(...)de_kinderen_1_744103quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die 4400 is het aantal potentiële doden wanneer alle Nederlandse kinderen geïnfecteerd zou raken. Dat gebeurt echter niet, want we enten ons in. Behalve wat gekkies in de bible belt en die worden nu dus ziek. Dat zou op zichzelf kunnen leiden tot enkele doden.
Totaal? In zo'n 6000 jaar (dat is het begin der tijden in het voordeel van de Refo's)?quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:18 schreef Kingstown het volgende:
Voordat er gevaccineerd werd tegen mazelen (1976), zijn er in totaal 65 mensen aan overleden.
...
Bron? RIVM spreekt van tussen enkele honderden en tientallen per jaar afhankelijk van variant van het virus en jaartal van de epidemie.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Voordat er gevaccineerd werd tegen mazelen (1976), zijn er in totaal 65 mensen aan overleden.
Dat laatste snap ik dus niet helemaal. Je mag je kind niet inenten, want God heeft nou eenmaal gewild dat je kind een bepaalde ziekte krijgt. Als je kind dan die ziekte krijgt, ga je er wél mee naar het ziekenhuis.quote:EPIDEMIE: De laatste echte mazelenepidemie in Nederland was in het najaar van 1999 en liep door tot voorjaar 2000. Bij 3000 kinderen van voornamelijk reformatorische ouders werd de ziekte toen aangemeld bij het RIVM. Tot dat laatste zijn huisartsen verplicht, want mazelen is een infectieziekte met aangifteplicht (geanonimiseerd). Van de 3000 kinderen was 94 procent niet ingeënt. Het werkelijke aantal zieken lag veel hoger, omdat ouders in lang niet alle gevallen de huisarts raadpleegden.
Drie kinderen met een chronische ziekte overleden in 1999 aan de aandoening en voor 150 kinderen was opname in een ziekenhuis nodig vanwege complicaties.
bron
Er van uitgaande, dat dat getal per jaar is, en dat de mortaliteit 0.2% is, betekent dat ongeveer 32500 gevallen van mazelen per jaar.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:18 schreef Kingstown het volgende:
"ja maar dat is anders"quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat laatste snap ik dus niet helemaal. Je mag je kind niet inenten, want God heeft nou eenmaal gewild dat je kind een bepaalde ziekte krijgt. Als je kind dan die ziekte krijgt, ga je er wél mee naar het ziekenhuis.
En als je kind dan geneest omdat de artsen er zo hard voor hebben gevochten, zeggen ze dat ze dat aan God te danken hebben...quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dat laatste snap ik dus niet helemaal. Je mag je kind niet inenten, want God heeft nou eenmaal gewild dat je kind een bepaalde ziekte krijgt. Als je kind dan die ziekte krijgt, ga je er wél mee naar het ziekenhuis.
Dat inderdaad, daar zakt je broek toch van af?quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
En als je kind dan geneest omdat de artsen er zo hard voor hebben gevochten, zeggen ze dat ze dat aan God te danken hebben...
Je kan zeggen van god wat je wilt, maar hij denkt niet dat ie een Arts isquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
En als je kind dan geneest omdat de artsen er zo hard voor hebben gevochten, zeggen ze dat ze dat aan God te danken hebben...
Ik vind het tabelletje wat onduidelijk qua legenda, maar ik neem aan dat dit slaat op het jaar voordat de vaccinatie begon. In de intro heeft men het bijvoorbeeld over het jaar 1951 waarin 192 mensen overleden. Het vaccin is ook pas eind jaren '50 ontwikkeld en ik neem aan dat het ook al wel gebruikt werd voordat er sprake was van opname in het rijksvaccinatieprogramma.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hoe realistisch is het dan om een getal van 4400 te noemen in welke context dan ook?
Ik snap dat 4400 potentiële dode kindertjes heel zielig en ernstig klinkt, maar waarom die overdrijving?
De zoon van God maakt (een paar) mensen wel beter. Blinden laten zien en mensen met lepra genezen. Betere arts kan je niet hebben toch?quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan zeggen van god wat je wilt, maar hij denkt niet dat ie een Arts is
Maar goed, heb je uitstekend staan koken voor een stel refo's, danken ze god voor het eten
Die kan ik ook vaak wel gebruiken in de keuken. Ik vergeet nog wel eens 1 of 2 ingrediënten in huis te halen en dan komt zo iemand toch best van pas.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:22 schreef Individual het volgende:
[..]
De zoon van God maakt (een paar) mensen wel beter. Blinden laten zien en mensen met lepra genezen. Betere arts kan je niet hebben toch?
Als je wijn, brood of vis op is ofzo.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die kan ik ook vaak wel gebruiken in de keuken. Ik vergeet nog wel eens 1 of 2 ingrediënten in huis te halen en dan komt zo iemand toch best van pas.
Daar staat niet bij of het per jaar is, of absoluut, maar gezien de andere cijfers die ik gezien heb is dat het langjarig gemiddelde per jaar. Dus niet het totaal.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
http://www.nationaalkompa(...)ctie-van-vaccinatie/
Even naar onderen scrollen voor de cijfers.
Als het in de bijbel had gestaan was deze inderdaad een stuk geloofwaardiger geweest aangezien men 2000 jaar geleden nog geen enkele kennis van vaccinatie had.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:35 schreef Skillsy het volgende:
Er staat niet in de Bijbel dat je jezelf of je kinderen niet mag inenten , integendeel!! Dus snap de ophef van atheïsten niet goed. Dat deze religie gekkies ervoor kiezen om het niet doen , prima eigen baas he
Idd, dat volwassen mensen onverantwoordelijk met hun eigen gezondheid omgaan moeten ze voor een groot deel zelf weten (je kunt je nog afvragen of de rest van de samenleving dan moet opdraaien voor de mogelijk hogere zorgkosten die dat met zich meebrengt).. maar dat weerloze kinderen op die manier onnodig in gevaar worden gebracht, zoiets zou wat mij betreft geen vrijheid/blijheid-issue moeten zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als het in de bijbel had gestaan was deze inderdaad een stuk geloofwaardiger geweest aangezien men 2000 jaar geleden nog geen enkele kennis van vaccinatie had.
De ophef is ook niet gericht op het christelijke aspect, maar op het willens en wetens blootstellen van je kinderen aan een vrij eenvoudig te voorkomen risico.
Correct, maar niet bij alle Christenen speelt dat een rol, sommige vinden dat het G'ds wil is als hun kind ziek wordt. En dat gaat regelrecht tegen de Tora in. (Deuteronomium 30:19)quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als het in de bijbel had gestaan was deze inderdaad een stuk geloofwaardiger geweest aangezien men 2000 jaar geleden nog geen enkele kennis van vaccinatie had.
De ophef is ook niet gericht op het christelijke aspect, maar op het willens en wetens blootstellen van je kinderen aan een vrij eenvoudig te voorkomen risico.
1. In de bijbel staat wat je wil dat er staatquote:Op woensdag 12 juni 2013 16:35 schreef Skillsy het volgende:
Er staat niet in de Bijbel dat je jezelf of je kinderen niet mag inenten , integendeel!! Dus snap de ophef van atheïsten niet goed. Dat deze religie gekkies ervoor kiezen om het niet doen , prima eigen baas he
Klopt. Onder de tabel staat dit:quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar staat niet bij of het per jaar is, of absoluut, maar gezien de andere cijfers die ik gezien heb is dat het langjarig gemiddelde per jaar. Dus niet het totaal.
quote:a) Meldingen ziektegevallen gepresenteerd als mediaan + minimale en maximale waarde/aantal ziektegevallen. Meldingen ziekte- en sterfgevallen zijn gemiddelden per jaar.
De tekst van de Bijbel kun je misbruiken hoe je het wilquote:Op woensdag 12 juni 2013 17:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
1. In de bijbel staat wat je wil dat er staat
Dat zeg ik ook niet. Atheïsten maken ophef over dat de religie bij deze mensen de overhand heeftquote:2. Het zijn niet alleen atheïsten die hier ophef van maken
Ja dat zeg ik , alleen is die mazzelen nieuws lekker overdreven. Hebben we onze SBS 6 gehalte nieuws ook weer gehad voor vandaag. Op naar de volgendequote:3. Over je eigen lijf moet je kunnen beslissen. Echter dit gaat niet over hun eigen lijf maar over dat van hun kinderen. Je mag niet zomaar vanalles wel of niet met je kinderen doen.
En morgen sterven er 1 of 2 aan mazelen en is het ineens niet meer overdreven. En volgend jaar komen er ineens een paar verminkt door polio op de wereld en is het ook ineens niet meer overdreven.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:37 schreef Skillsy het volgende:
[..]
De tekst van de Bijbel kun je misbruiken hoe je het wil
[..]
eens, daarom post ik ook
[..]
Ja dat zeg ik , alleen is die mazzelen nieuws lekker overdreven. Hebben we onze SBS 6 gehalte nieuws ook weer gehad voor vandaag. Op naar de volgende
Elke specifieke geloofsstroming claimt een 'juiste' interpretatie. Feit blijft dat dergelijke boeken vol staan met conflicterende beweringen en zaken die zo nauw of ruim kunnen worden geïnterpreteerd als je dat wenst.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:48 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Correct, maar niet bij alle Christenen speelt dat een rol, sommige vinden dat het G'ds wil is als hun kind ziek wordt. En dat gaat regelrecht tegen de Tora in. (Deuteronomium 30:19)
Of neem die Jehova getuigjes over bloedtransfusie, ze manupileren de Tora zo voor hun eigen gewin. Er staat nergens in de Tora dat je geen bloed mag geven of krijgen, sterker nog: Het is een verplichting en belangrijke mitswot
In Israel is bijv gebruikelijk dat iedereen bloed geeft.
Christenen misbruiken Hasjem en zijn woord voor hun eigen doel, daar zijn deze religie christen gekkies retegoed in
Vraag me ineens af, je krijgt toch gewoon mazelen als je ook bent ingeent? Of vergis ik me nu met pokken....quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En morgen sterven er 1 of 2 aan mazelen en is het ineens niet meer overdreven. En volgend jaar komen er ineens een paar verminkt door polio op de wereld en is het ook ineens niet meer overdreven.
Ik vind eigenlijk dat jij te koop loopt met je stupiditeitquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:09 schreef tribalwars het volgende:
ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje reclame voor vaccinatie's .
Conclusie, Kingstown mag kraai etenquote:
Zo lopen ze in Afrika ook al jaren schaamteloos reclame te maken voor de ontwikkeling van vaccins voor malaria.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:09 schreef tribalwars het volgende:
ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje reclame voor vaccinatie's .
Wordt er nog grootschalig ingeënt tegen pokken dan?quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Net als de vaccinaties tegen pokken, er is helemaal geen pokken.
Nee, dat is niet meer nodig want de pokken zijn uitgeroeid, was een ironische post over de idioterie van mensen die menen dat vaccinaties onzin zijn. Pokken was trouwens de laatste 3000 jaar voor de uitroeiing waarschijnlijk verantwoordelijk voor 1 op de 10 sterfgevallen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:25 schreef freako het volgende:
[..]
Wordt er nog grootschalig ingeënt tegen pokken dan?
Lekker.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Conclusie, Kingstown mag kraai eten
Ik kan me niet heugen dat ik in mijn leven veel plezier en vrijheid ben kwijtgeraakt door een BMR-vaccinatie.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:37 schreef Kingstown het volgende:
Ondertussen loop ik lang genoeg mee om te weten dat dit soort doemscenario's altijd worden opgediend als er bepaalde belangen zijn en dat uiteindelijk blijkt dat het allemaal toch net iets anders gaat liggen, maar ondertussen zijn we steeds meer vrijheid en plezier kwijtgeraakt ook al blijkt het achteraf niets meer als bangmakerij geweest te zijn, want dat is wat blijft hangen in de hoofden van de mensen.
Deze mensen doen het wel degelijk uit religieuze overwegingen, of het in de bijbel staat doet er dan niet toe. Normaal zou ik ook zeggen, live and let live en iedereen lekker laten doen waar ze zin in hebben. Maar in dit geval hebben die kids er zelf niet voor gekozen en is er dus geen sprake van 'eigen baas'. De kinderen zijn de dupe van de religie van hun ouders en dat zou niet moeten gebeuren.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:35 schreef Skillsy het volgende:
Iemand die claimt het uit religieuze overwegingen dit of dat doet ,neemt normaliter de Bijbel/ en of Koran als leidraad.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:14 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Deze mensen doen het wel degelijk uit religieuze overwegingen, of het in de bijbel staat doet er dan niet toe. Normaal zou ik ook zeggen, live and let live en iedereen lekker laten doen waar ze zin in hebben. Maar in dit geval hebben die kids er zelf niet voor gekozen en is er dus geen sprake van 'eigen baas'. De kinderen zijn de dupe van de religie van hun ouders en dat zou niet moeten gebeuren.
Dat is toch altijd zo?quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:14 schreef OllieWilliams het volgende:
De kinderen zijn de dupe van de religie van hun ouders en dat zou niet moeten gebeuren.
Maar dan nog mogen die ouders zelf bepalen of ze hun kind vaccinatie geven of niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:14 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Deze mensen doen het wel degelijk uit religieuze overwegingen, of het in de bijbel staat doet er dan niet toe. Normaal zou ik ook zeggen, live and let live en iedereen lekker laten doen waar ze zin in hebben. Maar in dit geval hebben die kids er zelf niet voor gekozen en is er dus geen sprake van 'eigen baas'. De kinderen zijn de dupe van de religie van hun ouders en dat zou niet moeten gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |