Als het in de bijbel had gestaan was deze inderdaad een stuk geloofwaardiger geweest aangezien men 2000 jaar geleden nog geen enkele kennis van vaccinatie had.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:35 schreef Skillsy het volgende:
Er staat niet in de Bijbel dat je jezelf of je kinderen niet mag inenten , integendeel!! Dus snap de ophef van atheïsten niet goed. Dat deze religie gekkies ervoor kiezen om het niet doen , prima eigen baas he
Idd, dat volwassen mensen onverantwoordelijk met hun eigen gezondheid omgaan moeten ze voor een groot deel zelf weten (je kunt je nog afvragen of de rest van de samenleving dan moet opdraaien voor de mogelijk hogere zorgkosten die dat met zich meebrengt).. maar dat weerloze kinderen op die manier onnodig in gevaar worden gebracht, zoiets zou wat mij betreft geen vrijheid/blijheid-issue moeten zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als het in de bijbel had gestaan was deze inderdaad een stuk geloofwaardiger geweest aangezien men 2000 jaar geleden nog geen enkele kennis van vaccinatie had.
De ophef is ook niet gericht op het christelijke aspect, maar op het willens en wetens blootstellen van je kinderen aan een vrij eenvoudig te voorkomen risico.
Correct, maar niet bij alle Christenen speelt dat een rol, sommige vinden dat het G'ds wil is als hun kind ziek wordt. En dat gaat regelrecht tegen de Tora in. (Deuteronomium 30:19)quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als het in de bijbel had gestaan was deze inderdaad een stuk geloofwaardiger geweest aangezien men 2000 jaar geleden nog geen enkele kennis van vaccinatie had.
De ophef is ook niet gericht op het christelijke aspect, maar op het willens en wetens blootstellen van je kinderen aan een vrij eenvoudig te voorkomen risico.
1. In de bijbel staat wat je wil dat er staatquote:Op woensdag 12 juni 2013 16:35 schreef Skillsy het volgende:
Er staat niet in de Bijbel dat je jezelf of je kinderen niet mag inenten , integendeel!! Dus snap de ophef van atheïsten niet goed. Dat deze religie gekkies ervoor kiezen om het niet doen , prima eigen baas he
Klopt. Onder de tabel staat dit:quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar staat niet bij of het per jaar is, of absoluut, maar gezien de andere cijfers die ik gezien heb is dat het langjarig gemiddelde per jaar. Dus niet het totaal.
quote:a) Meldingen ziektegevallen gepresenteerd als mediaan + minimale en maximale waarde/aantal ziektegevallen. Meldingen ziekte- en sterfgevallen zijn gemiddelden per jaar.
De tekst van de Bijbel kun je misbruiken hoe je het wilquote:Op woensdag 12 juni 2013 17:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
1. In de bijbel staat wat je wil dat er staat
Dat zeg ik ook niet. Atheïsten maken ophef over dat de religie bij deze mensen de overhand heeftquote:2. Het zijn niet alleen atheïsten die hier ophef van maken
Ja dat zeg ik , alleen is die mazzelen nieuws lekker overdreven. Hebben we onze SBS 6 gehalte nieuws ook weer gehad voor vandaag. Op naar de volgendequote:3. Over je eigen lijf moet je kunnen beslissen. Echter dit gaat niet over hun eigen lijf maar over dat van hun kinderen. Je mag niet zomaar vanalles wel of niet met je kinderen doen.
En morgen sterven er 1 of 2 aan mazelen en is het ineens niet meer overdreven. En volgend jaar komen er ineens een paar verminkt door polio op de wereld en is het ook ineens niet meer overdreven.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:37 schreef Skillsy het volgende:
[..]
De tekst van de Bijbel kun je misbruiken hoe je het wil
[..]
eens, daarom post ik ook
[..]
Ja dat zeg ik , alleen is die mazzelen nieuws lekker overdreven. Hebben we onze SBS 6 gehalte nieuws ook weer gehad voor vandaag. Op naar de volgende
Elke specifieke geloofsstroming claimt een 'juiste' interpretatie. Feit blijft dat dergelijke boeken vol staan met conflicterende beweringen en zaken die zo nauw of ruim kunnen worden geïnterpreteerd als je dat wenst.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:48 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Correct, maar niet bij alle Christenen speelt dat een rol, sommige vinden dat het G'ds wil is als hun kind ziek wordt. En dat gaat regelrecht tegen de Tora in. (Deuteronomium 30:19)
Of neem die Jehova getuigjes over bloedtransfusie, ze manupileren de Tora zo voor hun eigen gewin. Er staat nergens in de Tora dat je geen bloed mag geven of krijgen, sterker nog: Het is een verplichting en belangrijke mitswot
In Israel is bijv gebruikelijk dat iedereen bloed geeft.
Christenen misbruiken Hasjem en zijn woord voor hun eigen doel, daar zijn deze religie christen gekkies retegoed in
Vraag me ineens af, je krijgt toch gewoon mazelen als je ook bent ingeent? Of vergis ik me nu met pokken....quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En morgen sterven er 1 of 2 aan mazelen en is het ineens niet meer overdreven. En volgend jaar komen er ineens een paar verminkt door polio op de wereld en is het ook ineens niet meer overdreven.
Ik vind eigenlijk dat jij te koop loopt met je stupiditeitquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:09 schreef tribalwars het volgende:
ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje reclame voor vaccinatie's .
Conclusie, Kingstown mag kraai etenquote:
Zo lopen ze in Afrika ook al jaren schaamteloos reclame te maken voor de ontwikkeling van vaccins voor malaria.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:09 schreef tribalwars het volgende:
ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje reclame voor vaccinatie's .
Wordt er nog grootschalig ingeënt tegen pokken dan?quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Net als de vaccinaties tegen pokken, er is helemaal geen pokken.
Nee, dat is niet meer nodig want de pokken zijn uitgeroeid, was een ironische post over de idioterie van mensen die menen dat vaccinaties onzin zijn. Pokken was trouwens de laatste 3000 jaar voor de uitroeiing waarschijnlijk verantwoordelijk voor 1 op de 10 sterfgevallen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:25 schreef freako het volgende:
[..]
Wordt er nog grootschalig ingeënt tegen pokken dan?
Lekker.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Conclusie, Kingstown mag kraai eten
Ik kan me niet heugen dat ik in mijn leven veel plezier en vrijheid ben kwijtgeraakt door een BMR-vaccinatie.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:37 schreef Kingstown het volgende:
Ondertussen loop ik lang genoeg mee om te weten dat dit soort doemscenario's altijd worden opgediend als er bepaalde belangen zijn en dat uiteindelijk blijkt dat het allemaal toch net iets anders gaat liggen, maar ondertussen zijn we steeds meer vrijheid en plezier kwijtgeraakt ook al blijkt het achteraf niets meer als bangmakerij geweest te zijn, want dat is wat blijft hangen in de hoofden van de mensen.
Deze mensen doen het wel degelijk uit religieuze overwegingen, of het in de bijbel staat doet er dan niet toe. Normaal zou ik ook zeggen, live and let live en iedereen lekker laten doen waar ze zin in hebben. Maar in dit geval hebben die kids er zelf niet voor gekozen en is er dus geen sprake van 'eigen baas'. De kinderen zijn de dupe van de religie van hun ouders en dat zou niet moeten gebeuren.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:35 schreef Skillsy het volgende:
Iemand die claimt het uit religieuze overwegingen dit of dat doet ,neemt normaliter de Bijbel/ en of Koran als leidraad.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:14 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Deze mensen doen het wel degelijk uit religieuze overwegingen, of het in de bijbel staat doet er dan niet toe. Normaal zou ik ook zeggen, live and let live en iedereen lekker laten doen waar ze zin in hebben. Maar in dit geval hebben die kids er zelf niet voor gekozen en is er dus geen sprake van 'eigen baas'. De kinderen zijn de dupe van de religie van hun ouders en dat zou niet moeten gebeuren.
Dat is toch altijd zo?quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:14 schreef OllieWilliams het volgende:
De kinderen zijn de dupe van de religie van hun ouders en dat zou niet moeten gebeuren.
Maar dan nog mogen die ouders zelf bepalen of ze hun kind vaccinatie geven of niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:14 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Deze mensen doen het wel degelijk uit religieuze overwegingen, of het in de bijbel staat doet er dan niet toe. Normaal zou ik ook zeggen, live and let live en iedereen lekker laten doen waar ze zin in hebben. Maar in dit geval hebben die kids er zelf niet voor gekozen en is er dus geen sprake van 'eigen baas'. De kinderen zijn de dupe van de religie van hun ouders en dat zou niet moeten gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |