Wie heeft er doemscenarios gepost?quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lekker.![]()
Worteltjestaart had het wel begrepen wat ik bedoelde en ik had het woord "totaal" niet moeten gebruiken.
Als dat hetgene is waar het jou om gaat prima.
Ondertussen loop ik lang genoeg mee om te weten dat dit soort doemscenario's altijd worden opgediend als er bepaalde belangen zijn en dat uiteindelijk blijkt dat het allemaal toch net iets anders gaat liggen, maar ondertussen zijn we steeds meer vrijheid en plezier kwijtgeraakt ook al blijkt het achteraf niets meer als bangmakerij geweest te zijn, want dat is wat blijft hangen in de hoofden van de mensen.
Zoals ik al zei....we zullen als de uitbraak voorbij is eens zien hoeveel dode kinderen er te betreuren vallen en wat al de statsfreaks dan gaan zeggen.
Uiteraard is het hip om religieuzen te bashen en dit topic is daar ook weer een prachtig voorbeeld van, maar uiteindelijk telt de realiteit.
Met wachttorens, zoeklichten en machinegeweren?quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:29 schreef Hexagon het volgende:
Tering zeg waar komen die aluhoedjes ineens vandaan? Kunnen ze geen hek om BNW zetten?
En?quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:39 schreef Leandra het volgende:
Ah gos, m'n moeder vroeg net of mijn jongste wel ingeënt is tegen de mazelen
En ik vroeg vandaag collega's om me op de hoogte te stellen als iemand in de omgeving mazelen zou hebben. Opeens wordt het niet ingeënt zijn toch een risicofactorquote:Op woensdag 12 juni 2013 22:39 schreef Leandra het volgende:
Ah gos, m'n moeder vroeg net of mijn jongste wel ingeënt is tegen de mazelen
Waarom ben je niet ingeënt?quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:42 schreef superworm het volgende:
[..]
En ik vroeg vandaag collega's om me op de hoogte te stellen als iemand in de omgeving mazelen zou hebben. Opeens wordt het niet ingeënt zijn toch een risicofactor
Ouders komen beiden uit een zeer strikt reformatorische achtergrond en woonden tot na mijn geboorte op één erf rond een familiebedrijf, met alle broers van m'n pa én dominerende grootvader er bovenop. Was voor niemand en vooral 'ons gezin' (ben een nakomertje, no. 8 in een waarlijk reformatorische sliert van in totaal 9 kids) geen pretje. Mijn geboorte kostte ruim 100.000 gulden omdat ik één van de eersten was in het land, waarbij bloedtransfusie in de baarmoeder werd toegepast. Long story short: je mag je dus ook niet verzekeren, want dat is opnieuw "het onvermijdelijke proberen te voorkomen".quote:
Uiteraard, ik woon in het epicentrum van de biblebelt, ik neem echt het risico niet dat mijn kinderen niet ingeënt zijn.quote:
Je kan je nog steeds laten vaccineren, niet alleen tegen mazelen, kinkhoest is ook geen pretje, difterie, tuberculose, ik ben tegen de hele rataplan gevaccineerd, vaak naar de tropen geweest voor mijn werk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Ouders komen beiden uit een zeer strikt reformatorische achtergrond en woonden tot na mijn geboorte op één erf rond een familiebedrijf, met alle broers van m'n pa én dominerende grootvader er bovenop. Was voor niemand en vooral 'ons gezin' (ben een nakomertje, no. 8 in een waarlijk reformatorische sliert van in totaal 9 kids) geen pretje. Mijn geboorte kostte ruim 100.000 gulden omdat ik één van de eersten was in het land, waarbij bloedtransfusie in de baarmoeder werd toegepast. Long story short: je mag je dus ook niet verzekeren, want dat is opnieuw "het onvermijdelijke voorkomen".
Zie je edit nu; allergie, ja, maar niet voor voedsel of wat dan ook, hooguit georganiseerde religie
Nicequote:Op woensdag 12 juni 2013 22:29 schreef Hexagon het volgende:
Tering zeg waar komen die aluhoedjes ineens vandaan? Kunnen ze geen hek om BNW zetten?
Dan nog is het ellendequote:Op woensdag 12 juni 2013 22:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uiteraard, ik woon in het epicentrum van de biblebelt, ik neem echt het risico niet dat mijn kinderen niet ingeënt zijn.
Vast niet maar dan worden er geen andere topics vervuild met ongefunceerde beweringen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:53 schreef superworm het volgende:
[..]
Een hek om BNW, ja dát gaat ze van dat wantrouwen afhelpen
Waarom niet alsnog doen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Ouders komen beiden uit een zeer strikt reformatorische achtergrond en woonden tot na mijn geboorte op één erf rond een familiebedrijf, met alle broers van m'n pa én dominerende grootvader er bovenop. Was voor niemand en vooral 'ons gezin' (ben een nakomertje, no. 8 in een waarlijk reformatorische sliert van in totaal 9 kids) geen pretje. Mijn geboorte kostte ruim 100.000 gulden omdat ik één van de eersten was in het land, waarbij bloedtransfusie in de baarmoeder werd toegepast. Long story short: je mag je dus ook niet verzekeren, want dat is opnieuw "het onvermijdelijke proberen te voorkomen".
Zie je edit nu; allergie, ja, maar niet voor voedsel of wat dan ook, hooguit georganiseerde religie
Over vliegende schotels en reptielregeringen kunnen ze wat mij betreft lullen tot ze een ons wegen maar als ze mensen gaan aanpraten hun kinderen niet te vaccineren houd wat mij betreft de lol opquote:
Begrijp ik, maar er zijn nog meer mensen op BNW die echt wel voor rede vatbaar zijn en soms wél zinnige dingen zeggen, dus niet leuk om BNW altijd zo afgeschilderd te zien.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Over vliegende schotels en reptielregeringen kunnen ze wat mij betreft lullen tot ze een ons wegen maar als ze mensen gaan aanpraten hun kinderen niet te vaccineren houd wat mij betreft de lol op
Mensen als Lambiekje en tribal zijn gewoon een gevaar voor de volksgezondheid met hun geleuter.
Voor mij zou daar een permban op staan
Heb vandaag ook geprobeerd om Tribal terug te laten gaan naar BNW. Dat hij dat niet wilde ..tja.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Over vliegende schotels en reptielregeringen kunnen ze wat mij betreft lullen tot ze een ons wegen maar als ze mensen gaan aanpraten hun kinderen niet te vaccineren houd wat mij betreft de lol op
Mensen als Lambiekje en tribal zijn gewoon een gevaar voor de volksgezondheid met hun geleuter.
Voor mij zou daar een permban op staan
Ik ben blij dat je er bent hoor, maar snap die ingreep in de baarmoeder niet, in het reformatorische licht bezien.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:49 schreef superworm het volgende:
Ouders komen beiden uit een zeer strikt reformatorische achtergrond en woonden tot na mijn geboorte op één erf rond een familiebedrijf, met alle broers van m'n pa én dominerende grootvader er bovenop. Was voor niemand en vooral 'ons gezin' (ben een nakomertje, no. 8 in een waarlijk reformatorische sliert van in totaal 9 kids) geen pretje. Mijn geboorte kostte ruim 100.000 gulden omdat ik één van de eersten was in het land, waarbij bloedtransfusie in de baarmoeder werd toegepast. Long story short: je mag je dus ook niet verzekeren, want dat is opnieuw "het onvermijdelijke proberen te voorkomen".
Totaal niet vergelijkbaar omdat het hier (hpv-vaccin) gaat om een relatief nieuw vaccin, waarbij de effecten op lange termijn nog niet in de praktijk getest zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:23 schreef RabbitHeart het volgende:
Mijn moeder heeft mijn zusje ook niet laten inenten met dat baarmoederhalskankervaccin, opgejut door onder andere de vereniging kritisch prikken... kan ik nog boos om worden.
Snap dat je dat niet snapt, het is gecompliceerd. Mijn ouders waren van de plusminus tien oomtantestellen in de familie, verreweg het liberaalst. Ik ben moderner opgevoed dan de meeste hervormde kinderen op mijn (niet-reformatorische) basisschool. Ouders hebben, om reformatorische huichelachtigheid en heel, heel veel slechte ervaringen, op een gegeven moment besloten gewoon definitief weg te verhuizen uit die verstikkende hel van sociale controle.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je er bent hoor, maar snap die ingreep in de baarmoeder niet, in het reformatorische licht bezien.
Ik ben erover aan het nadenken. Mijn ouders hadden na de refo-oppressie alle (niet-)inentingen al gehad en van m'n zes broers en zussen met kids, hebben er een aantal 'kritisch' geprikt en geloof 1 niet. Ik zou me echt beter moeten gaan inlezen, want hoor ook in ons gezin hele conflicterende verhalen (gestoeld op antroposofische argumenten, geen religieuze, goddank).quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:03 schreef Copycat het volgende:
Good for them. And you!
Maar kun je je idd niet alsnog laten inenten?
Iedereen is hier wat mij betreft welkom om te discussiëren. Echter, allerhande feitelijke claims dienen feitelijk onderbouwd te worden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar er zijn nog meer mensen op BNW die echt wel voor rede vatbaar zijn en soms wél zinnige dingen zeggen, dus niet leuk om BNW altijd zo afgeschilderd te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |