abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:16:03 #101
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127683326
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:14 schreef zara05 het volgende:

[..]

Volgens heb je mij niet begrepen of het niet goed gelezen. Stel we hadden een relatie, verlaat mij en erkent het kind niet. Dan laat hij mij toch ook zonder keuze achter met een kind. Is dat dan wel eerlijk?
Dan is het net zo goed een klootzak.
Net als dat jij klootzakkin bent als je hem niks laat weten.
pi_127683360
quote:

[..]

Volgens heb je mij niet begrepen of het niet goed gelezen. Stel we hadden een relatie, verlaat mij en erkent het kind niet. Dan laat hij mij toch ook zonder keuze achter met een kind. Is dat dan wel eerlijk?
Maar dat is niet gebeurd. Dus raap je vrouwelijke ballen bij elkaar en doe het juiste. :r
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:16:50 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127683373
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:12 schreef Cliff_Hanger het volgende:

[..]

Nou zo kom je wel over, met het feit dat het puur en alleen haar mening is of haar wil is wet.
Ik kan me hier zo over opwinden dat vrouwen over het algemeen hier zo laconiek over kunnen doen, het is verdikke ook zijn vlees en bloed. Je weet niet van te voren of een man het wél wil weten of niet wil weten en daar kom je alleen achter door het te vertellen.

En als je volwassen genoeg bent(denkt) om sex te kunnen hebben, vind ik ook dat ik ook zeer zeker die verantwoordelijkheid moet nemen om met elkaar om tafel te gaan zitten zodat zowel man als vrouw hier zijn mening over mag geven. En dan kan je als vrouw dat meenemen in je beslissing!!
Omdat dat nou eenmaal de realiteit is. De beslissing ligt uiteindelijk bij de vrouw. Hoe je het ook wendt of keert. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het is gewoon zo.

En het is "seks" ipv "sex"
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:17:45 #104
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127683421
quote:

[..]

Zie ik het nu goed of???

Ga je nu een (als ik de verhalen moet geloven) levensveranderende beslissing nemen op basis van dingen die "misschien" gaan gebeuren?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:18:51 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127683493
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:11 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Als ik TS was:
Ik zou hem allereerst vertellen dat je zwanger bent. Zonder te vertellen dat je een abortus wilt. Vertel hem dat je erover nadenkt en wat hij daarvan vindt. Vraag hem daarna (ongeacht het antwoord op de vorige vraag) of hij een rol zou willen spelen in het leven van het kind, mocht het geboren worden.

Het is nu aan hem om te laten merken wat hij wil en hoe hij betrokken wil worden bij jouw beslissing.

Oh, ja. Allicht overbodig, maar gezien mijn perceptie van het niveau van dit topic: Dit alles face-to-face. En nee, Facetime of Skype valt daar niet onder.
"Maar jij bent geen vrouw, dus jij weet niet hoe TS zich daar onder zou voelen"
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:19:35 #106
404498 Cliff_Hanger
Just be real!
pi_127683538
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat dat nou eenmaal de realiteit is. De beslissing ligt uiteindelijk bij de vrouw. Hoe je het ook wendt of keert. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het is gewoon zo.

Dus omdat het de realiteit is moet je daar maar in mee gaan en iemand zijn (nogmaals) MENING afpakken? Omdat iedereen het maar doet? Snap je überhaupt wel wat ik zeg?
Ik heb juist de woorden in men vorige post dik gedrukt, want je mening uiten is wat anders dan een beslissing nemen.

En "seks en sex" kunnen tegenwoordig allebei ;)
Be yourself, there are enough humans walking around this planet allready!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:20:07 #107
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127683567
quote:
16s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

"Maar jij bent geen vrouw, dus jij weet niet hoe TS zich daar onder zou voelen"
Compleet waar. Dit is dan ook geschreven van hoe ik als man het graag zou zien. Afwegende TS haar post over 'het allicht niet geinteresseerd zijn van de vader'
pi_127683640
- Constructief. Echt. -

[ Bericht 77% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2013 09:32:56 ]
Zie!
pi_127683705
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:16 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Maar dat is niet gebeurd. Dus raap je vrouwelijke ballen bij elkaar en doe het juiste. :r
Daar heb ik ook moeite mee: wat is het juiste en wie bepaalt dat. Als dat zo makkelijk was stond ik ook niet voor een keuze die mijn toekomst gaat beïnvloeden.
pi_127683833
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat de beslissing inderdaad uiteindelijk bij de vrouw kan liggen, betekent nog steeds niet dat je het recht van de man hoeft af te nemen om hem er niet van op de hoogte te brengen
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:24:51 #111
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_127683848
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:22 schreef zara05 het volgende:

[..]

Daar heb ik ook moeite mee: wat is het juiste en wie bepaalt dat. Als dat zo makkelijk was stond ik ook niet voor een keuze die mijn toekomst gaat beïnvloeden.
Hier is maar één juist antwoord op: voorbehoedsmiddelen gebruiken, erg makkelijk m.i.

Maar goed het juiste is in ieder geval de man in kwestie vóór een abortus informeren, gewoonweg omdat het ook zijn kind is.
pi_127683961
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:22 schreef zara05 het volgende:

[..]

Het juiste is om die jongen in te lichten. Dan hoef je alsnog geen relatie oid met hem aan te gaan. Maar je laat hem iniedergeval weten dat je zwanger bent van hem.

Lees deze nog maar eens even:

quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:11 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Als ik TS was:
Ik zou hem allereerst vertellen dat je zwanger bent. Zonder te vertellen dat je een abortus wilt. Vertel hem dat je erover nadenkt en wat hij daarvan vindt. Vraag hem daarna (ongeacht het antwoord op de vorige vraag) of hij een rol zou willen spelen in het leven van het kind, mocht het geboren worden.

Het is nu aan hem om te laten merken wat hij wil en hoe hij betrokken wil worden bij jouw beslissing.

Oh, ja. Allicht overbodig, maar gezien mijn perceptie van het niveau van dit topic: Dit alles face-to-face. En nee, Facetime of Skype valt daar niet onder.
pi_127684036
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:44 schreef n00b13 het volgende:
Ik zou het graag willen weten en op zijn minst het gevoel willen hebben een stem te krijgen in het hele gebeuren. Het is tenslotte ook mijn kind dat daar binnen in jou groeit...

Dat vrouwen dat niet begrijpen baart me echt zorgen.
Kom nou.... :')

quote:
een paar keer seks gehad met een date, je bent zo dom geweest om het zonder condoom te doen omdat je de pil slikt en ondanks dat je de pil slikt toch zwanger wordt. Hier kom je 4 weken nadat je geen contact meer hebt gehad achter. Een zwangerschapstest laat zien dat je op 6 weken zit.
Een date waar je een paar keer seks mee hebt gehad en al 4 weken geen contact meer mee hebt gehad. Als je nou in een relatie zit met iemand dan is het iets anders.

Bovendien woont TS nog thuis, studeert en schrok zich kennelijk een hoedje toe ze hoorde dat ze
zwanger was en was NIET blij!

Nu heeft iedereen het hier over een KIND maar het is nog geen kind het is een ieniemienie klein
vruchtje van 6 weken, ik zou het wel weten, mond houden en abortus.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:28:52 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127684105
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:19 schreef Cliff_Hanger het volgende:

[..]

Dus omdat het de realiteit is moet je daar maar in mee gaan en iemand zijn (nogmaals) MENING afpakken? Omdat iedereen het maar doet? Snap je überhaupt wel wat ik zeg?
Ik heb juist de woorden in men vorige post dik gedrukt, want je mening uiten is wat anders dan een beslissing nemen.

En "seks en sex" kunnen tegenwoordig allebei ;)
Ik snap prima wat je zegt. Ik ben het er alleen niet mee eens.

Als ik een one night stand heb gehad die uitmondt in een zwangerschap en ik heb besloten dat ik een abortus zal ondergaan ga ik de "vader" ik kwestie niet inlichten.

Als me hetzelfde overkomt in een relatie zou ik de "vader" wél inlichten, maar als ik reeds besloten heb tot een abortus gaat zijn mening daar niets meer aan veranderen.

Als ik twijfel (alléén binnen een relatie) óf ik besluit dat ik het kind wél wil houden, dan wordt de vader in spé altijd door me ingelicht.

Maar ik zie het wel als mijn beslissing en alléén mijn beslissing, in die zin dat ook de vader in spé me niet zal kunnen dwingen iets te doen wat ik niet wil. Er over praten is prima, en de vader in spé staat het natuurlijk wel vrij om af te haken of mee te doen in welke vorm dan ook.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:30:02 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127684192
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:24 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Hier is maar één juist antwoord op: voorbehoedsmiddelen gebruiken, erg makkelijk m.i.

Maar goed het juiste is in ieder geval de man in kwestie vóór een abortus informeren, gewoonweg omdat het ook zijn kind is.
Daar ben ik het niet mee eens, te meer omdat ik het in dat geval ook niet zou willen weten.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:31:07 #116
404498 Cliff_Hanger
Just be real!
pi_127684263
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik snap prima wat je zegt. Ik ben het er alleen niet mee eens.

Als ik een one night stand heb gehad die uitmondt in een zwangerschap en ik heb besloten dat ik een abortus zal ondergaan ga ik de "vader" ik kwestie niet inlichten.

Als me hetzelfde overkomt in een relatie zou ik de "vader" wél inlichten, maar als ik reeds besloten heb tot een abortus gaat zijn mening daar niets meer aan veranderen.

Als ik twijfel (alléén binnen een relatie) óf ik besluit dat ik het kind wél wil houden, dan wordt de vader in spé altijd door me ingelicht.

Maar ik zie het wel als mijn beslissing en alléén mijn beslissing, in die zin dat ook de vader in spé me niet zal kunnen dwingen iets te doen wat ik niet wil. Er over praten is prima, en de vader in spé staat het natuurlijk wel vrij om af te haken of mee te doen in welke vorm dan ook.
Dan hebben we kennelijk allebei een ander standpunt over deze topic :)
pi_127684268
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:24 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat zei mijn HA ook, maar ik slikte de pil en ging er vanuit dat het voldoende was. Tijdens al mijn relaties waar ik het ook zonder condoom mee deed was dat goed gegaan al JARENLANG en nu ineens ben ik zwanger. Mijn HA zei ook dat ik er eigenlijk niet alleen op had mogen rekenen dat het voldoende was JA, waarvoor slik ik het dan?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:32:21 #118
404498 Cliff_Hanger
Just be real!
pi_127684345
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, te meer omdat ik het in dat geval ook niet zou willen weten.
Maar ik vind het wel apart sorry dat ik het zeg maar dat je het "man" zijn wel continue op jezelf betrekt. Bedoel in men vorige post heb ik er neer gezet dat we kennelijk allebei een ander standpunt hebben maar een ander laat je ook niet in zen waarde om een mening uit te spreken...
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:32:22 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127684346
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:31 schreef zara05 het volgende:

[..]

Dat zei mijn HA ook, maar ik slikte de pil en ging er vanuit dat het voldoende was. Tijdens al mijn relaties waar ik het ook zonder condoom mee deed was dat goed gegaan al JARENLANG en nu ineens ben ik zwanger. Mijn HA zei ook dat ik er eigenlijk niet alleen op had mogen rekenen dat het voldoende was JA, waarvoor slik ik het dan?
En zo komen we weer bij de SOA's ;)
pi_127684476
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:31 schreef zara05 het volgende:

[..]

Ik ga twijfelen of dit geen troll is :@ of ben je écht zo dom?
Dan zou ik hélemaal nog niet beginnen aan het opvoeden van een kind.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:34:13 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127684478
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:32 schreef Cliff_Hanger het volgende:

[..]

Maar ik vind het wel apart sorry dat ik het zeg maar dat je het "man" zijn wel continue op jezelf betrekt. Bedoel in men vorige post heb ik er neer gezet dat we kennelijk allebei een ander standpunt hebben maar een ander laat je ook niet in zen waarde om een mening uit te spreken...
1. Ik had jouw vorige post nog helemaal niet gezien tot ik de post die je quote schreef
2. Als ik het niet eens ben met iemand over wat "het juiste doen" is, heb ik alle recht daar gewoon op te reageren, of dat jou nu aanstaat of niet.
pi_127684912
Dit lijkt me zo een moeilijke situatie, maar als ik jou was zou ik wel met je ex-scharrel een gesprek aangaan. Ik gok er zelfs op dat hij op abortus gaat aandringen...niet dat jij op zijn gepush zit te wachten..
pi_127685093
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik ga twijfelen of dit geen troll is :@ of ben je écht zo dom?
Dan zou ik hélemaal nog niet beginnen aan het opvoeden van een kind.
Ja sorry ik lieg alles maar aan elkaar omdat ik iets geloof en blijkbaar dom ben. Laat maar.
pi_127685237
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:44 schreef zara05 het volgende:

[..]

Ja sorry ik lieg alles maar aan elkaar omdat ik iets geloof en blijkbaar dom ben. Laat maar.
Nou... als je je af moet vragen waarom je de pil nog zou gaan slikken, omdat het geen 100%
zekerheid biedt maar 99% (áls je hem tenminste wel elke dag slikt!) en bij vage date's zonder
condoom neukt, ja dan ben je best een beetje dom.
pi_127685332
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nou... als je je af moet vragen waarom je de pil nog zou gaan slikken, omdat het geen 100%
zekerheid biedt maar 99% (áls je hem tenminste wel elke dag slikt!) en bij vage date's zonder
condoom neukt, ja dan ben je best een beetje dom.
Ja, zonder condoom doen, is idd niet al te snugger. Straks zit je niet alleen met een zwangerschap maar ook nog eens een SOA
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:50:12 #126
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_127685422
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:48 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Ja, zonder condoom doen, is idd niet al te snugger. Straks zit je niet alleen met een zwangerschap maar ook nog eens een SOA
2 voor de prijs van 1, zoals het een echte hollander betaamt :+
pi_127685437
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:48 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Ja, lijkt mij énig een babytje met Syfilis :')
pi_127685573
Gonorroe
Een zwangere vrouw kan gonorroe overdragen op haar baby. Gonorroe kan, net als chlamydia, een oogontsteking of een longontsteking bij de baby veroorzaken.

Syfilis
Syfilis (lues) kan overgedragen worden op de baby en verschillende aangeboren afwijkingen veroorzaken. In Nederland worden daarom alle zwangere vrouwen getest op syfilis. Wanneer een zwangere vrouw syfilis heeft wordt zij zo spoedig mogelijk met antibiotica behandeld om te voorkomen dat het kind geïnfecteerd wordt.

Herpes genitalis
Herpes kan op de baby worden overgedragen. Dat gebeurt eigenlijk alleen wanneer je op het moment van je bevalling een eerste herpesaanval hebt met herpeszweertjes in of rond de vagina. In dat geval wordt een keizersnede aangeraden. Dit omdat een besmetting met herpes bij de baby namelijk een hersenontsteking kan veroorzaken.

Hiv en aids
Vrouwen die het hiv-virus bij zich dragen kunnen bevallen van een gezond kind, dat het virus niet bij zich draagt. Als je je niet laat behandelen, is de kans dat je baby onbesmet geboren wordt ongeveer 75 procent. Door een snel begin van medische behandeling, vergroot je de kans dat je baby zonder hiv geboren wordt. Het heeft dan 98 procent kans om zonder hiv ter wereld te komen. In Nederland worden alle zwangere vrouwen getest op hiv.

Hepatitis B
Hepatitis B is een infectieziekte, die wordt veroorzaakt door een virus. Dit virus dringt de levercellen binnen en veroorzaakt daar een ontsteking. Je kunt een infectie oplopen via onveilig seksueel contact, bloed-bloed contact en tijdens de geboorte. Een moeder die het virus bij zich draagt kan haar baby tijdens of na de geboorte besmetten. Een baby wordt dan direct ingeënt. In Nederland worden alle zwangere vrouwen getest op hepatitis.

Ga vooral zo door TS !
pi_127685614
Mensen denken er vaak zo makkelijk over "Och, het zal mij toch niet gebeuren''. Maar moet je eens opletten wanneer het wel gebeurt...dan pas beginnen ze met nadenken, als het te laat is.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:06:28 #130
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127686382
ik voel me haast een soort jehova in dit soort discussies...
pi_127686558
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:06 schreef n00b13 het volgende:
Zolang je alleen het woord verspreidt en je niet gaat vermenigvuldigen...

@TS. Het is nu nog niets, zie de optie als morning-after pil, maar dan iets later. Ben je er nu klaar voor om moeder te worden? Kun jij en je omgeving het aan? Kun je het kind iets bieden? Kan de vader het kind iets bieden? Of wacht e liever tot een stabiele relatie en probeer dan kids te maken? Het blijft een keuze..
dag
pi_127686745
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:06 schreef n00b13 het volgende:
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. (8>
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:14:34 #133
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127686848
Het is meer dat ik heel fanatiek wordt omdat ik zo ontzettend overtuigd ben van mijn eigen gelijk...

Best eng.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:15:18 #134
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127686894
1. Bedenk eerst zelf wat je wil.. houden of aborteren
2. Als je het wilt houden / twijfelt.. neem dan contact op met de vader. Zodat ook hij zijn zegje erin kan doen. Het is immers ook zijn kind
3. Vind gezamenlijk een oplossing hoe of wat te doen

Als je het niet wilt houden en je spreekt de vader toch niet meer.. dan ook helemaal niet vertellen, want meneer heeft er toch niets aan.
pi_127687120
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:15 schreef Cue_ het volgende:
1. Bedenk eerst zelf wat je wil.. houden of aborteren
2. Als je het wilt houden / twijfelt.. neem dan contact op met de vader. Zodat ook hij zijn zegje erin kan doen. Het is immers ook zijn kind
3. Vind gezamenlijk een oplossing hoe of wat te doen

Als je het niet wilt houden en je spreekt de vader toch niet meer.. dan ook helemaal niet vertellen, want meneer heeft er toch niets aan.
En als zij het kind wél wil houden en hij niet, wat dan?
Kinderalimentatie?

Dure date... :')
pi_127687153
Hoewel hij natuurlijk ook een sukkel is daar niet van!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:21:33 #137
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127687256
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
En als zij het kind wél wil houden en hij niet, wat dan?
Kinderalimentatie?

Dure date... :')
Nouja geen idee hoe dat wettelijk allemaal geregeld is enzo.
Maar als dat verplicht is, tja dan had meneer maar voorzichtiger moeten doen.

Ben nu eenmaal van mening dat de vrouw daarover beslist (het kind wel of niet nemen).
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:23:20 #138
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127687345
Soberso beslist de vrouw. Maar wel even alle stakeholders raadplegen..
pi_127687391
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ben nu eenmaal van mening dat de vrouw daarover beslist (het kind wel of niet nemen).
Een vrouw kan een man dwingen tot alimentatie betalen via een dna test.

En ja ik ben ook van mening dat de vrouw (uiteindelijk) beslist.
pi_127687396
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En zo komen we weer bij de SOA's ;)
Nee niet. Uiteraard beschermt de pil Niet tegen soa's dus wat dat betreft is TS niet slim geweest. Maar zo te lezen beseft ze dat zelf ook.

Ik vind dat anders dan de rol van de pil bij zwangerschapspreventie. Het is zeer ongebruikelijk om zwanger te raken onder de pil dus om TS af te kraken omdat ze dacht dat de pil beschermt tegen zwangerschap vind ik echt niet juist.

Er zullen honderden stellen zijn in NL die bijv een relatie hebben, maar absoluut (nog) geen kind willen, gezien de relatie niet bang zijn voor soa's en in hun seksleven puur varen op de pil. Ook allemaal stomme mensen zeker? Ik zie zelfs artsen die dat doen. Het leven is niet zwart-wit. TS komt op mij allerminst dom over en ik kan heel goed begrijpen dat als je als vrouw plots een kind in je buik krijgt geplempt dat je zoiets hebt van: wat had het voor zin om die nutteloze pil te slikken
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:24:37 #141
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127687407
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:23 schreef n00b13 het volgende:
Soberso beslist de vrouw. Maar wel even alle stakeholders raadplegen..
Als ik zou zwanger raken van een kind dat ik niet wil.. waarom zou ik dan iemand raadplegen?

Oke je kan er in gaan twisten of de vader het wel of niet wil weten. En ook in dit topic zijn de mannen daarover verdeelt.

Maar het is dan meer dat je het ter kennisgeven meedeelt dan dat je iemand laat meebeslissen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:24:42 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127687416
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ben het volledig met je eens. Ook dat deel over vader niet inlichten als je toch voor een abortus gaat uit je vorige post :Y
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:26:45 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127687527
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:24 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Nee niet. Uiteraard beschermt de pil Niet tegen soa's dus wat dat betreft is TS niet slim geweest. Maar zo te lezen beseft ze dat zelf ook.

Ik vind dat anders dan de rol van de pil bij zwangerschapspreventie. Het is zeer ongebruikelijk om zwanger te raken onder de pil dus om TS af te kraken omdat ze dacht dat de pil beschermt tegen zwangerschap vind ik echt niet juist.

Er zullen honderden stellen zijn in NL die bijv een relatie hebben, maar absoluut (nog) geen kind willen, gezien de relatie niet bang zijn voor soa's en in hun seksleven puur varen op de pil. Ook allemaal stomme mensen zeker? Ik zie zelfs artsen die dat doen. Het leven is niet zwart-wit. TS komt op mij allerminst dom over en ik kan heel goed begrijpen dat als je als vrouw plots een kind in je buik krijgt geplempt dat je zoiets hebt van: wat had het voor zin om die nutteloze pil te slikken
Het was het antwoord op: "waarom een condoom gebruiken als ik toch aan de pil ben" door TS.
Nou: als bescherming tegen SOA's dus ;) Zeker in dit geval: er was géén relatie, slechts een paar keer seks. DUS: sowieso een condoom gebruiken.
pi_127687576
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het was het antwoord op: "waarom een condoom gebruiken als ik toch aan de pil ben" door TS.
Nou: als bescherming tegen SOA's dus ;) Zeker in dit geval: er was géén relatie, slechts een paar keer seks. DUS: sowieso een condoom gebruiken.
Wat zij zegt!
pi_127687631
Sowieso zijn soa's totaal niet aan de orde in dit topic. Daar gaat het niet om. We weten allemaal dat pilgebruik kant noch wal slaat bij soapreventie en TS weet dat ook. Ze heeft er niets aan als zij hier advies vraagt tav haar zwangerschap en mensen over soa's beginnen te praten
pi_127687694
Ik vind het een doodsimpele beslissing. Neem gewoon absoluut geen kind als je weet dat de vader er niet zal zijn.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:31:15 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127687776
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:28 schreef _Lily_ het volgende:
Sowieso zijn soa's totaal niet aan de orde in dit topic. Daar gaat het niet om. We weten allemaal dat pilgebruik kant noch wal slaat bij soapreventie en TS weet dat ook. Ze heeft er niets aan als zij hier advies vraagt tav haar zwangerschap en mensen over soa's beginnen te praten
Jawel hoor :Y
Als antwoord op de vraag van TS "waarom een condoom gebruiken als ik toch aan de pil ben?".

En dat vroeg ze wel degelijk, alleen niet in de OP ;)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:32:01 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127687828
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:29 schreef Xeanor het volgende:
Ik vind het een doodsimpele beslissing. Neem gewoon absoluut geen kind als je weet dat de vader er niet zal zijn.
1. Dat weet ze niet
2. Als ze het kind houdt wil ze de vader er liefst juist helemaal niet bij betrekken
pi_127687875
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:29 schreef Xeanor het volgende:
hmmm, dat is ook niet helemaal waar, maar goed, in dit geval...

TS woont thuis, studeert, neukt een beetje in de rondte en wilde helemaal geen kind en de ''vader''
weet nog van niks...

Oplossing lijkt mij simpel, maar goed, wie ben ik?
pi_127687878
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja maar zij stelt die vraag vanuit het oogpunt van haar zwangerschap. Dat begrijp je toch wel? Ze WEET dat pil niet tegen soa's beschermt en heeft dus een bewust risico genomen. Of misschien niet omdat ze wist dat beiden clean waren. Dat weten wij niet en kunnen wij niet beoordelen, weer een reden waarom soa's geen item zouden moeten zijn in dit topic.

Ze bedoelt: ik wil niet zwanger raken, ik slik netjes mn pil, waarom dan nog een condoom gebruiken? En als iemand dan wijsneuzig roept dat je behoort te weten dat de pil niet 100% safe is, dan zeg ik: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Massa's (goed opgeleide!) mensen in dit land gebruiken alleen de pil als ze zwangerschap willen voorkomen. Om te beginnen waarschijnlijk een groot deel van de mensen met een relatie zonder kinderwens
pi_127688021
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:33 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ze bedoelt: ik wil niet zwanger raken, ik slik netjes mn pil, waarom dan nog een condoom gebruiken?
Sorry maar dan ben je te dom om een kind op te voeden als je zo denkt :')
Of je moet een vaste relatie hebben dan is het een ander verhaal.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:35:53 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127688038
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:33 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ja maar zij stelt die vraag vanuit het oogpunt van haar zwangerschap. Dat begrijp je toch wel? Ze WEET dat pil niet tegen soa's beschermt en heeft dus een bewust risico genomen. Of misschien niet omdat ze wist dat beiden clean waren. Dat weten wij niet en kunnen wij niet beoordelen, weer een reden waarom soa's geen item zouden moeten zijn in dit topic.

Ze bedoelt: ik wil niet zwanger raken, ik slik netjes mn pil, waarom dan nog een condoom gebruiken?
1. Omdat ze geen relatie had, maar alleen maar wat aan het neuken was met iemand. Dan gebruik je dus een condoom. Per definitie.
2. Omdat iedereen weet dat de pil niet 100% veilig is. Wil je écht het risico op zwangerschap mijden dan gebruik je óók een condoom
pi_127688095
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

2. Omdat iedereen weet dat de pil niet 100% veilig is. Wil je écht het risico op zwangerschap mijden dan gebruik je óók een condoom
Daarom heb ik mijn hele huwelijk lang 2 pillen per dag geslikt!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127688280
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dus zoals ik zeg: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Jij maakt zeker nooit een fout? Maakt dat je een oerstom iemand als je het wel doet?

Ik vind het een INVOELBARE fout als iemand denkt dat de pil safe genoeg is om zwangerschap te voorkomen. Daar is dat ding toch ook voor gemaakt? Dat maakt je niet meteen te stom om een kind op te voeden. Ik vind zo'n opmerking onnodig hard tegen TS

Ik zie op mijn werk mensen heel wat stommere dingen doen en daardoor in het ziekenhuis belanden en die perfect kinderen opvoeden (ik ben arts)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:42:57 #155
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127688364
Dat het genoemd wordt.. ala.. maar de hele discussie eromheen is zinloos voor TS. Het kind is er nu eenmaal al.
pi_127688366
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:41 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

(ik ben arts)
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. (8>
pi_127688409
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:42 schreef Cue_ het volgende:
Dat het genoemd wordt.. ala.. maar de hele discussie eromheen is zinloos voor TS. Het kind is er nu eenmaal al.
Er is helemaal geen kind! _O-

Het is een vruchtje van 6 weken!
pi_127688412
Ik zou het zelf waarschijnlijk weg laten halen zonder de vader er iets over te vertellen. Als ik zou twijfelen zou ik wel contact met hem opnemen. Hoe dan ook, het is altijd jouw keuze, en je moet je ook niet laten vertellen door wie dan ook wat je moet doen. Denk er goed over na (je hebt die verplichte nadenk-dagen niet voor niets gekregen) en praat er ook met iemand over die je vertrouwt en waar je van weet dat hij/zij je goed kent.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:44:25 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127688435
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:41 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Dus zoals ik zeg: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Jij maakt zeker nooit een fout? Maakt dat je een oerstom iemand als je het wel doet?

Ik vind het een INVOELBARE fout als iemand denkt dat de pil safe genoeg is om zwangerschap te voorkomen. Daar is dat ding toch ook voor gemaakt? Dat maakt je niet meteen te stom om een kind op te voeden. Ik vind zo'n opmerking ook onnodig hard tegen TS

Ik zie op mijn werk mensen heel wat stommere dingen doen en daardoor in het ziekenhuis belanden en die perfect kinderen opvoeden (ik ben arts)
Ik weet niet waar je het allemaal vandaan haalt, maar IK heb TS nergens "oerstom" genoemd of zelfs maar flink bekritiseerd..

Enige puntje van kritiek dat ik op haar die ik heb gehad is de wens de vader volledig buiten beeld te willen houden als ze zou besluiten het kind te houden. Dat is namelijk niet fair richting vader én niet fair richting kind.

En heb het vermoeden dat je me verwart met een andere poster hier.
pi_127688471
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:44 schreef Franknfurter het volgende:
Ik zou het zelf waarschijnlijk weg laten halen zonder de vader er iets over te vertellen. Als ik zou twijfelen zou ik wel contact met hem opnemen. Hoe dan ook, het is altijd jouw keuze, en je moet je ook niet laten vertellen door wie dan ook wat je moet doen. Denk er goed over na (je hebt die verplichte nadenk-dagen niet voor niets gekregen) en praat er ook met iemand over die je vertrouwt en waar je van weet dat hij/zij je goed kent.
Amen... hier sluit ik mij bij aan.
pi_127688517
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

Tsja maar als arts moet je wel empathie hebben. Ik kan keihard zijn maar dat zullen patienten niet waarderen. Dus in dit geval gaat je spreekwoord *zachte heelmeesters maken stinkende wonden* niet op
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:46:30 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127688531
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:44 schreef Franknfurter het volgende:
Sluit volledig aan bij wat ik eerder heb gezegd, dus: eens :Y
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:48:06 #163
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_127688599
pff, volgens mij is iedereen erover eens, inclusief TS, dat de pil niet beschermt tegen SOA's.
Verder is het niet zo relevant. TS is niet handig geweest en dat heeft hele vervelende consequenties. Ik vind dat ze een relevante vraag stelt, waar ik regelmatig discussies over heb gehad in mijn vriendengroep.
En sorry hoor, als ik in een relatie zit en aan de pil ben, gebruik ik geen condoom meer, ondanks dat ik een uitgesproken geen-kinderwens heb. De kans is dermate klein dat je er wat mij betreft ervan uit mag gaan dat dat je niet overkomt, zowel dan heb je gewoon erge pech. En ja ik weet dat TS niet in ee nrelatie zit.
Als je echt geen kinderen wil, heb je geen seks, condooms zijn ook feilbaar!

Het lijkt me dat je eerst moet besluiten wat je zelf wil, TS. wat je dan toch moet doen over een dag of 5. Heb je überhaupt ideeën over hoe je je toekomst had gezien, qua kinderwens?
Voor mij persoonlijk, zou ik het in jouw situatie weg laten halen. Mocht TS er nog zijn wil ik dat nog wel onderbouwen ;)
"There is only one good, knowledge, and one evil, ignorance. " - Socrates
"Envy is the ulcer of the soul." - Socrates
"Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver" - Loesje
pi_127688610
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:46 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Tsja maar als arts moet je wel empathie hebben. Ik kan keihard zijn maar dat zullen patienten niet waarderen. Dus in dit geval gaat je spreekwoord niet op
Nou, als arts zou je haar dan op zijn minst de consequenties kunnen vertellen als ze het kind besluit
te houden?
pi_127688641
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je het allemaal vandaan haalt, maar IK heb TS nergens "oerstom" genoemd of zelfs maar flink bekritiseerd..

Enige puntje van kritiek dat ik op haar die ik heb gehad is de wens de vader volledig buiten beeld te willen houden als ze zou besluiten het kind te houden. Dat is namelijk niet fair richting vader én niet fair richting kind.

En heb het vermoeden dat je me verwart met een andere poster hier.
Ja ik wilde nog de naam van degene erbij zetten die het zei, dat was jij inderdaad niet. Ik heb jouw post gequoot omdat ik daar als eerst op wilde reageren maar verder moet je mijn post beschouwen als een reactie op vele Posts tezamen in dit topic. Die geluiden zijn namelijk wel gevallen
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:50:25 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127688704
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:48 schreef LalalaHippie het volgende:
pff, volgens mij is iedereen erover eens, inclusief TS, dat de pil niet beschermt tegen SOA's.
Verder is het niet zo relevant. TS is niet handig geweest en dat heeft hele vervelende consequenties. Ik vind dat ze een relevante vraag stelt, waar ik regelmatig discussies over heb gehad in mijn vriendengroep.
En sorry hoor, als ik in een relatie zit en aan de pil ben, gebruik ik geen condoom meer, ondanks dat ik een uitgesproken geen-kinderwens heb. De kans is dermate klein dat je er wat mij betreft ervan uit mag gaan dat dat je niet overkomt, zowel dan heb je gewoon erge pech. En ja ik weet dat TS niet in ee nrelatie zit.

Het lijkt me dat je eerst moet besluiten wat je zelf wil, TS. wat je dan toch moet doen over een dag of 5. Heb je überhaupt ideeën over hoe je je toekomst had gezien, qua kinderwens?
Voor mij persoonlijk, zou ik het in jouw situatie weg laten halen. Mocht TS er nog zijn wil ik dat nog wel onderbouwen ;)
TS zit/zat niet in een relatie.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:50:53 #167
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127688720
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Er is helemaal geen kind! _O-

Het is een vruchtje van 6 weken!
Je snapt m'n punt :(
pi_127688745
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nou, als arts zou je haar dan op zijn minst de consequenties kunnen vertellen als ze het kind besluit
te houden?
Haha ik ben haar arts niet maar als dit in mijn spreekkamer zou gebeuren zou ik zeker de consequenties noemen van het kind houden.

Echter zou ik me ook neutraal opstellen en niet in het voordeel van het houden danwel abortus spreken. Mijn taak is een adviserende en begeleidende rol spelen, dus zou ik van alle opties zo goed mogelijk de voor- en nadelen benoemen
pi_127688767
Ik heb haar dom genoemd wie haar oerstom heeft genoemd weet ik niet.

quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je snapt m'n punt :(
een beetje oO<
pi_127688812
Abortus, lekker makkelijk egoïstisch wijf dat je bent! :( :(
pi_127688827
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:51 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Haha ik ben haar arts niet maar als dit in mijn spreekkamer zou gebeuren zou ik zeker de consequenties noemen van het kind houden.

Echter zou ik me ook neutraal opstellen en niet in het voordeel van het houden danwel abortus spreken. Mijn taak is een adviserende en begeleidende rol spelen, dus zou ik van alle opties zo goed mogelijk de voor- en nadelen benoemen
Oké, kan je hier ook doen dan toch?

Gratis spreekuur! :D
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:53:05 #172
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127688829
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:51 schreef _Lily_ het volgende:
dus zou ik van alle opties zo goed mogelijk de voor- en nadelen benoemen
Ik zou zeggen: steek van wel

R&P is nu ook eenmaal een soort van praktijkkamer :+
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:53:21 #173
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_127688842
quote:
En sorry hoor, als ik in een relatie zit en aan de pil ben, gebruik ik geen condoom meer, ondanks dat ik een uitgesproken geen-kinderwens heb. De kans is dermate klein dat je er wat mij betreft ervan uit mag gaan dat dat je niet overkomt, zowel dan heb je gewoon erge pech. En ja ik weet dat TS niet in een relatie zit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

TS zit/zat niet in een relatie.
pi_127688849
quote:

Dit is inderdaad exact mijn punt
pi_127688857
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:52 schreef wenfer2 het volgende:
Abortus, lekker makkelijk egoïstisch wijf dat je bent! :( :(
Nou... lijkt me ook geen feestje heur... :')
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:54:20 #176
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127688889
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nouja de keuze tussen ene feest van 18 jaar.. of een paar dagen met wat katers achteraf (misschien).. tja.. ik weet het wel :+
pi_127688915
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Oké, kan je hier ook doen dan toch?

Gratis spreekuur! :D
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: steek van wel

R&P is nu ook eenmaal een soort van praktijkkamer :+
De dokter heeft het woord! (8>

Koppen dicht!
pi_127688951
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat er te snel voor abortus word gekozen en vanals iemand zwanger raakt een reactie van: 'O, maar ik kan altijd nog een abortus plegen'. Je bent niet de gene die moet kunnen tussen leven en dood. BAH!!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:56:24 #179
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127688963
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:49 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ja ik wilde nog de naam van degene erbij zetten die het zei, dat was jij inderdaad niet. Ik heb jouw post gequoot omdat ik daar als eerst op wilde reageren maar verder moet je mijn post beschouwen als een reactie op vele Posts tezamen in dit topic. Die geluiden zijn namelijk wel gevallen
Die hele post van jou heeft (voor mijn gevoel althans) helemaal niets te maken met wat ik ooit heb gepost hier. Eigenlijk alle posts van jou richting mij. Je reageerde in eerste instantie op mijn antwoord op een vraag van TS. Dat antwoord was "En zo komen we weer bij de SOA's ;) "

Jij leest er iets in wat er niet staat en niet bedoelt wordt, en ik probeer dat sindsdien aan je uit te leggen. Vervolgens krijg ik allerlei commentaar van jou over me heen dat eigenlijk bedoeld is voor anderen, aangezien je richting mij reageert op uitlatingen die IK nooit gedaan heb (oerstom, veroordelen van TS etc) -O-
pi_127689042
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:55 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat er te snel voor abortus word gekozen en vanals iemand zwanger raakt een reactie van: 'O, maar ik kan altijd nog een abortus plegen'. Je bent niet de gene die moet kunnen tussen leven en dood. BAH!!
Nou je vermoord geen kind ofzo... en ik beslis helemaal niks, TS vroeg meningen en ik heb dde mijn gegeven. Daar opent ze toch een topic voor? Als ze geen meningen wil horen moet ze geen topic
openen maar met haar moeder gaan praten.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:59:10 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127689100
quote:

[..]

Dat is het ook niet:

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Klopt, daar zijn we het dus iig over eens ;) .

Maar ik denk dat heel veel mensen (zowel mannen als vrouwen) de emotionele impact van een abortus onderschatten. Ook dat is geen "makkelijke" oplossing. Veel vrouwen komer er na de abortus achter dat die ingreep meer impact op ze had dan ze ervoor dachten.

Voorbeeldjes (maar heeel veel over te vinden op internet):
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ionele-ingreep.dhtml

http://www.ikon.nl/werelden/afl_gedanezaken2.htm

http://www.jongereninfoli(...)tale-gezondheid.html
pi_127689156
TS, ik heb het idee dat je eigenlijk je keuze al hebt gemaakt en je hiervoor bevestiging zoekt: het kind houden. In dat geval inderdaad vertellen aan de vader.
Het is knap als je het wilt houden, hoe moeilijk de tijd ook gaat worden. He is geen ramp als je een half jaar langer over je studie doet omdat je een kind hebt gekregen. Het is echt bijzonder knap als je er voor kiest en er voor wilt gaan. Als je een stabiele omgeving hebt is echt alles mogeljik! Ik ken zelfs een meisje die diergeneeskunde doet terwijl ze een kind opvoed, en dat is alles behalve een gemakkelijke studie. Hoe jouw situatie is kan ik natuurlijk zo niet beoordelen, maar het lijk wel alsof een aantal hier de keuze voor jou maken en jij deze maar over moet nemen. Doe wat je zelf wilt en waar jij je goed bij voelt.
pi_127689178
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is het ook niet:

[..]

Dat wil ik ook best geloven en ik ben oprecht blij dat ik daar nooit over na heb hoeven denken
aangezien ik nog nooit zwanger ben geweest.
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:02:03 #184
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127689210
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat wil ik ook best geloven en ik ben oprecht blij dat ik daar nooit over na heb hoeven denken
aangezien ik nog nooit zwanger ben geweest.
Ik heb ook geen abortus gehad hoor ;)

Maar ik ben dus van mening dat men er (vooraf iig) te makkelijk over denkt.
pi_127689247
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nou je vermoord geen kind ofzo... en ik beslis helemaal niks, TS vroeg meningen en ik heb dde mijn gegeven. Daar opent ze toch een topic voor? Als ze geen meningen wil horen moet ze geen topic
openen maar met haar moeder gaan praten.
Wij wonen in zo'n rijk land en dan gaan mensen nog een kind laten adopteren, te achterlijk voor woorden. Leef en laat leven. Mocht je er na omstandigheden niet (financieel) voor kunnen zorgen, wat eventueel zou kunnen voorkomen, kan altijd nog worden besloten om over te gaan op adoptie van het desbetreffende kind. Maar een levend embryo afslachten omdat je er als moeder ' geen zin in hebt' ( :') x 1000) of dat je maar een ' one night stand had' is echt uiterst egoïstisch. Kan dat dus echt totaal niet begrijpen. :N
pi_127689264
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:00 schreef wild-r0se het volgende:
TS, ik heb het idee dat je eigenlijk je keuze al hebt gemaakt en je hiervoor bevestiging zoekt: het kind houden. In dat geval inderdaad vertellen aan de vader.
Het is knap als je het wilt houden, hoe moeilijk de tijd ook gaat worden. He is geen ramp als je een half jaar langer over je studie doet omdat je een kind hebt gekregen. Het is echt bijzonder knap als je er voor kiest en er voor wilt gaan. Als je een stabiele omgeving hebt is echt alles mogeljik! Ik ken zelfs een meisje die diergeneeskunde doet terwijl ze een kind opvoed, en dat is alles behalve een gemakkelijke studie. Hoe jouw situatie is kan ik natuurlijk zo niet beoordelen, maar het lijk wel alsof een aantal hier de keuze voor jou maken en jij deze maar over moet nemen. Doe wat je zelf wilt en waar jij je goed bij voelt.
Is mooi gezegd hoor, daar niet van, maar TS woont nog thuis, dus het zou verstanig zijn om eerst
eens met haar ouders te gaan praten, aangezien die ook met het kind te maken krijgen, want
mét kind en studie kan TS onmogelijk op zichzelf gaan wonen.
pi_127689321
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:02 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Wij wonen in zo'n rijk land en dan gaan mensen nog een kind laten adopteren, te achterlijk voor woorden. Leef en laat leven. Mocht je er na omstandigheden niet (financieel) voor kunnen zorgen, wat eventueel zou kunnen voorkomen, kan altijd nog worden besloten om over te gaan op adoptie van het desbetreffende kind. Maar een levend embryo afslachten omdat je er als moeder ' geen zin in hebt' ( :') x 1000) of dat je maar een ' one night stand had' is echt uiterst egoïstisch. Kan dat dus echt totaal niet begrijpen. :N
Een levend embryo afslachten? Uit welk jaar kom jij?
pi_127689350
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Een levend embryo afslachten? Uit welk jaar kom jij?
Hoe wou je het dan noemen? En jij vindt het normaal van deze tijd om abortus te plegen? :?
pi_127689353
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

De dokter heeft het woord! (8>

Koppen dicht!
Haha ik wil op dit forum niet de artsenrol spelen. Wel reageren vanuit mijn ervaringen.

Ik ken TS niet eens, weet niet hoe oud ze is en hoe haar situatie is. Als ik inschat dat ze een student tussen de 20 en de 25 is en alleenstaand kan ik wel zeggen dat het kind houden impact zal hebben op je leven die je niet moet onderschatten. Je kunt zelfs in een sociaal isolement komen met moeite om je studie af te maken en moeite om van je kind te genieten. Op eventuele medische complicaties van de zwangerschap, bevalling en ziekte van het kind ga ik nu niet eens in (en dat wil ik ook niet, dus niet vragen ;) )

Daarnaast is het wel zo dat het niet onmogelijk is om het kind alleen te krijgen. Ook betekent het absoluut niet dat het niet gelukkig zal zijn. Een kind heeft liefde en stabiliteit nodig en dat kun je ook creëeren als alleenstaande moeder. Het maakt iets los in een vrouw als ze moeder wordt, dat kind verzorgen gaat automatisch. In principe dan hè.

Wat betreft abortus: het is medisch vrij veilig, maar onderschat de psychische impact niet. Als ik de Posts van TS lees zou ik om te beginnen al aanraden om sowieso psychische zorg te regelen als ze kiest voor de abortus. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten.

Dit is allemaal vrij algemeen en weten de meesten wel maar meer kan ik op het internet niet doen
pi_127689454
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:00 schreef wild-r0se het volgende:
En dit
pi_127689502
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:05 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Hoe wou je het dan noemen? En jij vindt het normaal van deze tijd om abortus te plegen? :?
Ik vind het een voorrecht voor de vrouw dat zij kan kiezen.

en voor de rest ben ik het met de dokter eens.
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:23:07 #192
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_127689981
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:05 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Haha ik wil op dit forum niet de artsenrol spelen. Wel reageren vanuit mijn ervaringen.

Ik ken TS niet eens, weet niet hoe oud ze is en hoe haar situatie is. Als ik inschat dat ze een student tussen de 20 en de 25 is en alleenstaand kan ik wel zeggen dat het kind houden impact zal hebben op je leven die je niet moet onderschatten. Je kunt zelfs in een sociaal isolement komen met moeite om je studie af te maken en moeite om van je kind te genieten. Op eventuele medische complicaties van de zwangerschap, bevalling en ziekte van het kind ga ik nu niet eens in (en dat wil ik ook niet, dus niet vragen ;) )

Daarnaast is het wel zo dat het niet onmogelijk is om het kind alleen te krijgen. Ook betekent het absoluut niet dat het niet gelukkig zal zijn. Een kind heeft liefde en stabiliteit nodig en dat kun je ook creëeren als alleenstaande moeder. Het maakt iets los in een vrouw als ze moeder wordt, dat kind verzorgen gaat automatisch. In principe dan hè.

Wat betreft abortus: het is medisch vrij veilig, maar onderschat de psychische impact niet. Als ik de Posts van TS lees zou ik om te beginnen al aanraden om sowieso psychische zorg te regelen als ze kiest voor de abortus. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten.

Dit is allemaal vrij algemeen en weten de meesten wel maar meer kan ik op het internet niet doen
Dit is goed gezegd.
Ik vraag me wel altijd af of het niet beter is, dat er ook een vader in beeld is, voor een kindje. Ik zie toch wel bij alle "beginnende" ouders om mij heen, dat twee mensen een kind toch meer kunnen bieden dan één. Wellicht is dat op te vangen door grootouders, maar daar heeft TS niets over gezegd. Het zegt wel wat, dat ze haar ouders niets verteld heeft, terwijl ze nog thuis woont, maar misschien projecteer ik dan teveel..
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:29:01 #193
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_127690156
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:05 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Ik geloof zeker dat het in sommige situaties een moeilijke, maar wel de beste optie is.
Bovendien is dat een keuze van de betrokken individuen, de moeder in de eerste plaats en is het niet aan jou om die beslissing te beoordelen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:31:14 #194
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127690222
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:23 schreef LalalaHippie het volgende:

[..]

Dit is goed gezegd.
Ik vraag me wel altijd af of het niet beter is, dat er ook een vader in beeld is, voor een kindje. Ik zie toch wel bij alle "beginnende" ouders om mij heen, dat twee mensen een kind toch meer kunnen bieden dan één. Wellicht is dat op te vangen door grootouders, maar daar heeft TS niets over gezegd. Het zegt wel wat, dat ze haar ouders niets verteld heeft, terwijl ze nog thuis woont, maar misschien projecteer ik dan teveel..
Twee mensen kunnen vooral elkaar ontlasten bij de zorgtaken lijkt me :)

En ik snap dat TS haar ouders nog niets verteld heeft: ik zou ook eerst mijn keuze helder willen hebben voor ik er over begin. Anders loop je het risico "bepraat" te worden en is er dus ook het risico dat je uiteindelijk voor een "oplossing" kiest waar je zelf niet achter staat. En dat kan enorme psychische gevolgen hebben...
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:58:43 #195
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127690967
Hoi TS. Ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten, ik had een relatie van 3 maanden op mijn 16e en 3 weken nadat het uit was kwam ik erachter dat ik zwanger was. Ik heb abortus gekozen, mede omdat hij mij nogal hard afwimpelde met de boodschap dat hij verkering had met mijn beste vriendin :').

De abortus heeft de rest van mijn leven bepaald. De hele stad wist ervan :') dus als je kiest voor abortus, vertel dit dan tegen niemand. Mijn gezinssituatie werd onhoudbaar dus ik ging uit huis toen ik 17 en 3 weken was. Daarna vloog ik in de veiligheid van een relatie, die ook relatief veilig bleek te zijn want hij was een control freak en we hadden 5 jaar lang elke dag ruzie. Uiteindelijk bedonderde hij mij en door al dit gedoe was ik mijn vertrouwen in mannen volledig kwijtgeraakt. Dus na deze vent volgde er een stroom aan foute vriendjes en fuckbuddies en dat heeft zo een paar jaar geduurd tot ik bij een psycholoog terecht kwam. Ik ben nu bijna dertig (nog 3 dagen) en pas sinds een paar jaar kan ik zeggen dat ik mentaal sterk in mijn schoenen sta en dat ik niet meer dreig af te glijden. Mijn eigenwaarde heeft enorm te lijden gehad door de manier waarop ik behandeld werd, niet alleen door mannen maar ook door wildvreemden die kwamen vragen of ik die zwangere slet was (de vader van het kind was mijn tweede bedpartner :') ) etc. etc. Heel die abortus heeft me eigenlijk amper wat gedaan :'), het was kut om mee te maken maar die hele emotionele achtbaan van moedwillig je kind aborteren heb ik niet meegemaakt omdat ik te boos was op mijn ex en mijn beste vriendin.

Evengoed, als ik dit van tevoren had geweten, dan NOG had ik voor abortus gekozen. Dit pad was misschien niet erg makkelijk maar mijn eigenwaarde was nog veel harder gekelderd als ik een baby had gekregen. Het had zeker mogelijkheden afgesneden, ik heb rondgereisd, gefeest, keihard gewerkt, gruwelijk veel leuke dingen meegemaakt die ik met een kind van 12 of 13 nooit mee had kunnen maken. Ik was er nog niet aan toe, zo'n volwassen leven. En nog steeds niet trouwens, ik heb geen kinderwens en ik zal ook eerlijk zeggen dat ik zelfs op mijn dertigste een kutmoeder zou zijn. Ik zou de verantwoordelijkheid best aankunnen hoor, maar ik ben eigenlijk zo iemand die best veel ruimte voor zichzelf nodig heeft. De ruimte om gewoon een dag in bed te luieren, of zonder nadenken een weekendje weg gaan of zo. Wie weet verander ik nog wel, maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat het toen al helemaal niet had gekund als ik nu van mezelf weet dat het een ramp zou worden.

Abortus: ongelukkig en zeker niet onderschatten, die gevolgen kunnen voor iedereen anders zijn, maar het is wel iets dat je uiteindelijk achter je kunt laten. Als je geluk hebt binnen een paar maanden, als je pech hebt zoals ik binnen 10 jaar.
Zwangerschap uitdragen: of je je kind houdt of niet, je zult er altijd mee geconfronteerd worden. Het kan je potentieel tot aan je dood achtervolgen.

Mijn advies: als je denkt dat jij gelukkig zou zijn als jonge moeder met een kind alleen, dan lekker voor je baby gaan zorgen. Je beseft waarschijnlijk niet eens hoeveel bergen je kunt verzetten als je een toegewijde moeder bent. Het geluk van je kind staat en valt met jouw eigen geluk als moeder, als jij verpietert en hondsongelukkig bent, dan kun je onmogelijk een gelukkige jeugd bieden aan een kind.

Wat je ook beslist: sterkte!

[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 12-06-2013 01:04:05 ]
Resistance is futile.
pi_127691547
Wauw de reacties die ik hier van de meeste vrouwen lees zijn echt vreselijk. Dat de vrouwen zo weinig respect hebben voor de sitautie van de man in deze situatie.

Zelfs reacties als het kind alleen opvoeden zonder dat de man hier ook maar enige keus in heeft.

Zulke mensen zouden geeneens kinderen mogen krijgen vind ik. Als dat je karakter is, mis je zelf de normen en waarden vind ik.

TS doe je kind en de man in kwestie een plezier en pleeg abortus. Laat ook gelijk ervoor zorgen dat je geen kinderen meer kan krijgen. Denken aan anderen is niet voor jou weggelegd. En met zulke mensen kan ik geen medelijden hebben.

En voor de vrouwen die mij gaan bashen over respect terwijl zij bovenstaande hebben gepost, je krijgt geen respect van mij als vrouw als je als een egoistisch sekreet met mannen en kinderen omgaat.

Doei :)
  woensdag 12 juni 2013 @ 01:25:46 #197
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_127691581
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Als de dame in kwestie tot abortus zou overgaan zou ik het als man niet willen weten in dit geval (bij zwangerschap binnen een relatie zou dat anders kunnen liggen).

Als ze besluit het kind te krijgen en daarna te houden of te willen laten adopteren zou ik het wel graag willen weten.
Ik mag zeker wel hopen dat dat anders ligt, js.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  woensdag 12 juni 2013 @ 01:28:19 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127691636
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 01:25 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Ik mag zeker wel hopen dat dat anders ligt, js.
Ik heb het daar over de hypothetische situatie dat ik een man zou zijn ;)
pi_127691749
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:29 schreef LalalaHippie het volgende:

[..]

Ik geloof zeker dat het in sommige situaties een moeilijke, maar wel de beste optie is.
Bovendien is dat een keuze van de betrokken individuen, de moeder in de eerste plaats en is het niet aan jou om die beslissing te beoordelen.
Het is geen moeilijke beslissing, er is geen beslissing. Waar haal je de arrogantie vandaan om te beslissen over het leven van je eigen kindje. Welke opties zijn er nog meer als ik vragen mag? Van mij moge ze de moeders die een abortus plegen op de brandstapel gooien. :N
  woensdag 12 juni 2013 @ 01:34:20 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127691764
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 01:24 schreef Redbullkid het volgende:
Wauw de reacties die ik hier van de meeste vrouwen lees zijn echt vreselijk. Dat de vrouwen zo weinig respect hebben voor de sitautie van de man in deze situatie.

Zelfs reacties als het kind alleen opvoeden zonder dat de man hier ook maar enige keus in heeft.

Zulke mensen zouden geeneens kinderen mogen krijgen vind ik. Als dat je karakter is, mis je zelf de normen en waarden vind ik.

TS doe je kind en de man in kwestie een plezier en pleeg abortus. Laat ook gelijk ervoor zorgen dat je geen kinderen meer kan krijgen. Denken aan anderen is niet voor jou weggelegd. En met zulke mensen kan ik geen medelijden hebben.

En voor de vrouwen die mij gaan bashen over respect terwijl zij bovenstaande hebben gepost, je krijgt geen respect van mij als vrouw als je als een egoistisch sekreet met mannen en kinderen omgaat.

Doei :)
Vind je dat hij een stem heeft in de keuze voor abortus? Moet ze dat met hem delen?

Ik vind je gruwelijk ongenuanceerd en vervelend overkomen maar ik snap ook niet dat er geopperd wordt dat ze hem niet in moet lichten als ze het kind alleen opvoedt.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')