Sorry maar dan ben je te dom om een kind op te voeden als je zo denktquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ze bedoelt: ik wil niet zwanger raken, ik slik netjes mn pil, waarom dan nog een condoom gebruiken?
1. Omdat ze geen relatie had, maar alleen maar wat aan het neuken was met iemand. Dan gebruik je dus een condoom. Per definitie.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja maar zij stelt die vraag vanuit het oogpunt van haar zwangerschap. Dat begrijp je toch wel? Ze WEET dat pil niet tegen soa's beschermt en heeft dus een bewust risico genomen. Of misschien niet omdat ze wist dat beiden clean waren. Dat weten wij niet en kunnen wij niet beoordelen, weer een reden waarom soa's geen item zouden moeten zijn in dit topic.
Ze bedoelt: ik wil niet zwanger raken, ik slik netjes mn pil, waarom dan nog een condoom gebruiken?
Daarom heb ik mijn hele huwelijk lang 2 pillen per dag geslikt!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
2. Omdat iedereen weet dat de pil niet 100% veilig is. Wil je écht het risico op zwangerschap mijden dan gebruik je óók een condoom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus zoals ik zeg: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
2. Omdat iedereen weet dat de pil niet 100% veilig is. Wil je écht het risico op zwangerschap mijden dan gebruik je óók een condoom
quote:
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Er is helemaal geen kind!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:42 schreef Cue_ het volgende:
Dat het genoemd wordt.. ala.. maar de hele discussie eromheen is zinloos voor TS. Het kind is er nu eenmaal al.
Ik weet niet waar je het allemaal vandaan haalt, maar IK heb TS nergens "oerstom" genoemd of zelfs maar flink bekritiseerd..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:41 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dus zoals ik zeg: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Jij maakt zeker nooit een fout? Maakt dat je een oerstom iemand als je het wel doet?
Ik vind het een INVOELBARE fout als iemand denkt dat de pil safe genoeg is om zwangerschap te voorkomen. Daar is dat ding toch ook voor gemaakt? Dat maakt je niet meteen te stom om een kind op te voeden. Ik vind zo'n opmerking ook onnodig hard tegen TS
Ik zie op mijn werk mensen heel wat stommere dingen doen en daardoor in het ziekenhuis belanden en die perfect kinderen opvoeden (ik ben arts)
Amen... hier sluit ik mij bij aan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:44 schreef Franknfurter het volgende:
Ik zou het zelf waarschijnlijk weg laten halen zonder de vader er iets over te vertellen. Als ik zou twijfelen zou ik wel contact met hem opnemen. Hoe dan ook, het is altijd jouw keuze, en je moet je ook niet laten vertellen door wie dan ook wat je moet doen. Denk er goed over na (je hebt die verplichte nadenk-dagen niet voor niets gekregen) en praat er ook met iemand over die je vertrouwt en waar je van weet dat hij/zij je goed kent.
Tsja maar als arts moet je wel empathie hebben. Ik kan keihard zijn maar dat zullen patienten niet waarderen. Dus in dit geval gaat je spreekwoord *zachte heelmeesters maken stinkende wonden* niet opquote:
Sluit volledig aan bij wat ik eerder heb gezegd, dus: eensquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:44 schreef Franknfurter het volgende:
Ik zou het zelf waarschijnlijk weg laten halen zonder de vader er iets over te vertellen. Als ik zou twijfelen zou ik wel contact met hem opnemen. Hoe dan ook, het is altijd jouw keuze, en je moet je ook niet laten vertellen door wie dan ook wat je moet doen. Denk er goed over na (je hebt die verplichte nadenk-dagen niet voor niets gekregen) en praat er ook met iemand over die je vertrouwt en waar je van weet dat hij/zij je goed kent.
Nou, als arts zou je haar dan op zijn minst de consequenties kunnen vertellen als ze het kind besluitquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:46 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Tsja maar als arts moet je wel empathie hebben. Ik kan keihard zijn maar dat zullen patienten niet waarderen. Dus in dit geval gaat je spreekwoord niet op
Ja ik wilde nog de naam van degene erbij zetten die het zei, dat was jij inderdaad niet. Ik heb jouw post gequoot omdat ik daar als eerst op wilde reageren maar verder moet je mijn post beschouwen als een reactie op vele Posts tezamen in dit topic. Die geluiden zijn namelijk wel gevallenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het allemaal vandaan haalt, maar IK heb TS nergens "oerstom" genoemd of zelfs maar flink bekritiseerd..
Enige puntje van kritiek dat ik op haar die ik heb gehad is de wens de vader volledig buiten beeld te willen houden als ze zou besluiten het kind te houden. Dat is namelijk niet fair richting vader én niet fair richting kind.
En heb het vermoeden dat je me verwart met een andere poster hier.
TS zit/zat niet in een relatie.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:48 schreef LalalaHippie het volgende:
pff, volgens mij is iedereen erover eens, inclusief TS, dat de pil niet beschermt tegen SOA's.
Verder is het niet zo relevant. TS is niet handig geweest en dat heeft hele vervelende consequenties. Ik vind dat ze een relevante vraag stelt, waar ik regelmatig discussies over heb gehad in mijn vriendengroep.
En sorry hoor, als ik in een relatie zit en aan de pil ben, gebruik ik geen condoom meer, ondanks dat ik een uitgesproken geen-kinderwens heb. De kans is dermate klein dat je er wat mij betreft ervan uit mag gaan dat dat je niet overkomt, zowel dan heb je gewoon erge pech. En ja ik weet dat TS niet in ee nrelatie zit.
Als je echt geen kinderen wil, heb je geen seks, condooms zijn ook feilbaar!
Het lijkt me dat je eerst moet besluiten wat je zelf wil, TS. wat je dan toch moet doen over een dag of 5. Heb je überhaupt ideeën over hoe je je toekomst had gezien, qua kinderwens?
Voor mij persoonlijk, zou ik het in jouw situatie weg laten halen. Mocht TS er nog zijn wil ik dat nog wel onderbouwen
Je snapt m'n puntquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Er is helemaal geen kind!![]()
Het is een vruchtje van 6 weken!
Haha ik ben haar arts niet maar als dit in mijn spreekkamer zou gebeuren zou ik zeker de consequenties noemen van het kind houden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou, als arts zou je haar dan op zijn minst de consequenties kunnen vertellen als ze het kind besluit
te houden?
Oké, kan je hier ook doen dan toch?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:51 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Haha ik ben haar arts niet maar als dit in mijn spreekkamer zou gebeuren zou ik zeker de consequenties noemen van het kind houden.
Echter zou ik me ook neutraal opstellen en niet in het voordeel van het houden danwel abortus spreken. Mijn taak is een adviserende en begeleidende rol spelen, dus zou ik van alle opties zo goed mogelijk de voor- en nadelen benoemen
Ik zou zeggen: steek van welquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:51 schreef _Lily_ het volgende:
dus zou ik van alle opties zo goed mogelijk de voor- en nadelen benoemen
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:48 schreef LalalaHippie het volgende:
pff, volgens mij is iedereen erover eens, inclusief TS, dat de pil niet beschermt tegen SOA's.
Verder is het niet zo relevant. TS is niet handig geweest en dat heeft hele vervelende consequenties. Ik vind dat ze een relevante vraag stelt, waar ik regelmatig discussies over heb gehad in mijn vriendengroep.
En sorry hoor, als ik in een relatie zit en aan de pil ben, gebruik ik geen condoom meer, ondanks dat ik een uitgesproken geen-kinderwens heb. De kans is dermate klein dat je er wat mij betreft ervan uit mag gaan dat dat je niet overkomt, zowel dan heb je gewoon erge pech. En ja ik weet dat TS niet in een relatie zit.
Het lijkt me dat je eerst moet besluiten wat je zelf wil, TS. wat je dan toch moet doen over een dag of 5. Heb je überhaupt ideeën over hoe je je toekomst had gezien, qua kinderwens?
Voor mij persoonlijk, zou ik het in jouw situatie weg laten halen. Mocht TS er nog zijn wil ik dat nog wel onderbouwen
quote:
Dit is inderdaad exact mijn puntquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:48 schreef LalalaHippie het volgende:
En sorry hoor, als ik in een relatie zit en aan de pil ben, gebruik ik geen condoom meer, ondanks dat ik een uitgesproken geen-kinderwens heb. De kans is dermate klein dat je er wat mij betreft ervan uit mag gaan dat dat je niet overkomt, zowel dan heb je gewoon erge pech. En ja ik weet dat TS niet in ee nrelatie zit.
Nou... lijkt me ook geen feestje heur...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:52 schreef wenfer2 het volgende:
Abortus, lekker makkelijk egoïstisch wijf dat je bent!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |