abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:50:12 #126
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_127685422
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:48 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Ja, zonder condoom doen, is idd niet al te snugger. Straks zit je niet alleen met een zwangerschap maar ook nog eens een SOA
2 voor de prijs van 1, zoals het een echte hollander betaamt :+
pi_127685437
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:48 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Ja, zonder condoom doen, is idd niet al te snugger. Straks zit je niet alleen met een zwangerschap maar ook nog eens een SOA
Ja, lijkt mij énig een babytje met Syfilis :')
pi_127685573
Gonorroe
Een zwangere vrouw kan gonorroe overdragen op haar baby. Gonorroe kan, net als chlamydia, een oogontsteking of een longontsteking bij de baby veroorzaken.

Syfilis
Syfilis (lues) kan overgedragen worden op de baby en verschillende aangeboren afwijkingen veroorzaken. In Nederland worden daarom alle zwangere vrouwen getest op syfilis. Wanneer een zwangere vrouw syfilis heeft wordt zij zo spoedig mogelijk met antibiotica behandeld om te voorkomen dat het kind geïnfecteerd wordt.

Herpes genitalis
Herpes kan op de baby worden overgedragen. Dat gebeurt eigenlijk alleen wanneer je op het moment van je bevalling een eerste herpesaanval hebt met herpeszweertjes in of rond de vagina. In dat geval wordt een keizersnede aangeraden. Dit omdat een besmetting met herpes bij de baby namelijk een hersenontsteking kan veroorzaken.

Hiv en aids
Vrouwen die het hiv-virus bij zich dragen kunnen bevallen van een gezond kind, dat het virus niet bij zich draagt. Als je je niet laat behandelen, is de kans dat je baby onbesmet geboren wordt ongeveer 75 procent. Door een snel begin van medische behandeling, vergroot je de kans dat je baby zonder hiv geboren wordt. Het heeft dan 98 procent kans om zonder hiv ter wereld te komen. In Nederland worden alle zwangere vrouwen getest op hiv.

Hepatitis B
Hepatitis B is een infectieziekte, die wordt veroorzaakt door een virus. Dit virus dringt de levercellen binnen en veroorzaakt daar een ontsteking. Je kunt een infectie oplopen via onveilig seksueel contact, bloed-bloed contact en tijdens de geboorte. Een moeder die het virus bij zich draagt kan haar baby tijdens of na de geboorte besmetten. Een baby wordt dan direct ingeënt. In Nederland worden alle zwangere vrouwen getest op hepatitis.

Ga vooral zo door TS !
pi_127685614
Mensen denken er vaak zo makkelijk over "Och, het zal mij toch niet gebeuren''. Maar moet je eens opletten wanneer het wel gebeurt...dan pas beginnen ze met nadenken, als het te laat is.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:06:28 #130
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127686382
ik voel me haast een soort jehova in dit soort discussies...
pi_127686558
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:06 schreef n00b13 het volgende:
Zolang je alleen het woord verspreidt en je niet gaat vermenigvuldigen...

@TS. Het is nu nog niets, zie de optie als morning-after pil, maar dan iets later. Ben je er nu klaar voor om moeder te worden? Kun jij en je omgeving het aan? Kun je het kind iets bieden? Kan de vader het kind iets bieden? Of wacht e liever tot een stabiele relatie en probeer dan kids te maken? Het blijft een keuze..
dag
pi_127686745
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:06 schreef n00b13 het volgende:
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. (8>
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:14:34 #133
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127686848
Het is meer dat ik heel fanatiek wordt omdat ik zo ontzettend overtuigd ben van mijn eigen gelijk...

Best eng.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:15:18 #134
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127686894
1. Bedenk eerst zelf wat je wil.. houden of aborteren
2. Als je het wilt houden / twijfelt.. neem dan contact op met de vader. Zodat ook hij zijn zegje erin kan doen. Het is immers ook zijn kind
3. Vind gezamenlijk een oplossing hoe of wat te doen

Als je het niet wilt houden en je spreekt de vader toch niet meer.. dan ook helemaal niet vertellen, want meneer heeft er toch niets aan.
pi_127687120
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:15 schreef Cue_ het volgende:
1. Bedenk eerst zelf wat je wil.. houden of aborteren
2. Als je het wilt houden / twijfelt.. neem dan contact op met de vader. Zodat ook hij zijn zegje erin kan doen. Het is immers ook zijn kind
3. Vind gezamenlijk een oplossing hoe of wat te doen

Als je het niet wilt houden en je spreekt de vader toch niet meer.. dan ook helemaal niet vertellen, want meneer heeft er toch niets aan.
En als zij het kind wél wil houden en hij niet, wat dan?
Kinderalimentatie?

Dure date... :')
pi_127687153
Hoewel hij natuurlijk ook een sukkel is daar niet van!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:21:33 #137
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127687256
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
En als zij het kind wél wil houden en hij niet, wat dan?
Kinderalimentatie?

Dure date... :')
Nouja geen idee hoe dat wettelijk allemaal geregeld is enzo.
Maar als dat verplicht is, tja dan had meneer maar voorzichtiger moeten doen.

Ben nu eenmaal van mening dat de vrouw daarover beslist (het kind wel of niet nemen).
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:23:20 #138
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127687345
Soberso beslist de vrouw. Maar wel even alle stakeholders raadplegen..
pi_127687391
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ben nu eenmaal van mening dat de vrouw daarover beslist (het kind wel of niet nemen).
Een vrouw kan een man dwingen tot alimentatie betalen via een dna test.

En ja ik ben ook van mening dat de vrouw (uiteindelijk) beslist.
pi_127687396
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En zo komen we weer bij de SOA's ;)
Nee niet. Uiteraard beschermt de pil Niet tegen soa's dus wat dat betreft is TS niet slim geweest. Maar zo te lezen beseft ze dat zelf ook.

Ik vind dat anders dan de rol van de pil bij zwangerschapspreventie. Het is zeer ongebruikelijk om zwanger te raken onder de pil dus om TS af te kraken omdat ze dacht dat de pil beschermt tegen zwangerschap vind ik echt niet juist.

Er zullen honderden stellen zijn in NL die bijv een relatie hebben, maar absoluut (nog) geen kind willen, gezien de relatie niet bang zijn voor soa's en in hun seksleven puur varen op de pil. Ook allemaal stomme mensen zeker? Ik zie zelfs artsen die dat doen. Het leven is niet zwart-wit. TS komt op mij allerminst dom over en ik kan heel goed begrijpen dat als je als vrouw plots een kind in je buik krijgt geplempt dat je zoiets hebt van: wat had het voor zin om die nutteloze pil te slikken
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:24:37 #141
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127687407
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:23 schreef n00b13 het volgende:
Soberso beslist de vrouw. Maar wel even alle stakeholders raadplegen..
Als ik zou zwanger raken van een kind dat ik niet wil.. waarom zou ik dan iemand raadplegen?

Oke je kan er in gaan twisten of de vader het wel of niet wil weten. En ook in dit topic zijn de mannen daarover verdeelt.

Maar het is dan meer dat je het ter kennisgeven meedeelt dan dat je iemand laat meebeslissen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:24:42 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127687416
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ben het volledig met je eens. Ook dat deel over vader niet inlichten als je toch voor een abortus gaat uit je vorige post :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:26:45 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127687527
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:24 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Nee niet. Uiteraard beschermt de pil Niet tegen soa's dus wat dat betreft is TS niet slim geweest. Maar zo te lezen beseft ze dat zelf ook.

Ik vind dat anders dan de rol van de pil bij zwangerschapspreventie. Het is zeer ongebruikelijk om zwanger te raken onder de pil dus om TS af te kraken omdat ze dacht dat de pil beschermt tegen zwangerschap vind ik echt niet juist.

Er zullen honderden stellen zijn in NL die bijv een relatie hebben, maar absoluut (nog) geen kind willen, gezien de relatie niet bang zijn voor soa's en in hun seksleven puur varen op de pil. Ook allemaal stomme mensen zeker? Ik zie zelfs artsen die dat doen. Het leven is niet zwart-wit. TS komt op mij allerminst dom over en ik kan heel goed begrijpen dat als je als vrouw plots een kind in je buik krijgt geplempt dat je zoiets hebt van: wat had het voor zin om die nutteloze pil te slikken
Het was het antwoord op: "waarom een condoom gebruiken als ik toch aan de pil ben" door TS.
Nou: als bescherming tegen SOA's dus ;) Zeker in dit geval: er was géén relatie, slechts een paar keer seks. DUS: sowieso een condoom gebruiken.
pi_127687576
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het was het antwoord op: "waarom een condoom gebruiken als ik toch aan de pil ben" door TS.
Nou: als bescherming tegen SOA's dus ;) Zeker in dit geval: er was géén relatie, slechts een paar keer seks. DUS: sowieso een condoom gebruiken.
Wat zij zegt!
pi_127687631
Sowieso zijn soa's totaal niet aan de orde in dit topic. Daar gaat het niet om. We weten allemaal dat pilgebruik kant noch wal slaat bij soapreventie en TS weet dat ook. Ze heeft er niets aan als zij hier advies vraagt tav haar zwangerschap en mensen over soa's beginnen te praten
pi_127687694
Ik vind het een doodsimpele beslissing. Neem gewoon absoluut geen kind als je weet dat de vader er niet zal zijn.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:31:15 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127687776
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:28 schreef _Lily_ het volgende:
Sowieso zijn soa's totaal niet aan de orde in dit topic. Daar gaat het niet om. We weten allemaal dat pilgebruik kant noch wal slaat bij soapreventie en TS weet dat ook. Ze heeft er niets aan als zij hier advies vraagt tav haar zwangerschap en mensen over soa's beginnen te praten
Jawel hoor :Y
Als antwoord op de vraag van TS "waarom een condoom gebruiken als ik toch aan de pil ben?".

En dat vroeg ze wel degelijk, alleen niet in de OP ;)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:32:01 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127687828
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:29 schreef Xeanor het volgende:
Ik vind het een doodsimpele beslissing. Neem gewoon absoluut geen kind als je weet dat de vader er niet zal zijn.
1. Dat weet ze niet
2. Als ze het kind houdt wil ze de vader er liefst juist helemaal niet bij betrekken
pi_127687875
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:29 schreef Xeanor het volgende:
hmmm, dat is ook niet helemaal waar, maar goed, in dit geval...

TS woont thuis, studeert, neukt een beetje in de rondte en wilde helemaal geen kind en de ''vader''
weet nog van niks...

Oplossing lijkt mij simpel, maar goed, wie ben ik?
pi_127687878
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja maar zij stelt die vraag vanuit het oogpunt van haar zwangerschap. Dat begrijp je toch wel? Ze WEET dat pil niet tegen soa's beschermt en heeft dus een bewust risico genomen. Of misschien niet omdat ze wist dat beiden clean waren. Dat weten wij niet en kunnen wij niet beoordelen, weer een reden waarom soa's geen item zouden moeten zijn in dit topic.

Ze bedoelt: ik wil niet zwanger raken, ik slik netjes mn pil, waarom dan nog een condoom gebruiken? En als iemand dan wijsneuzig roept dat je behoort te weten dat de pil niet 100% safe is, dan zeg ik: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Massa's (goed opgeleide!) mensen in dit land gebruiken alleen de pil als ze zwangerschap willen voorkomen. Om te beginnen waarschijnlijk een groot deel van de mensen met een relatie zonder kinderwens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')