Waarom wordt het waarschijnlijk een abortus?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:20 schreef zara05 het volgende:
Heeft de man dan het recht om het te weten of is het beter om te verzwijgen omdat het waarschijnlijk een abortus wordt?
De kans voor jouw kind is even groot als die van een ander kind, maar je bedoelt waarschijnlijk "gelukkig opgroeien".quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:20 schreef zara05 het volgende:
Wat zijn de kansen voor een kind om zo op te groeien zonder een fijn gezin en eventueel vader?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Guts, No Glory
Ik wou het een beetje algemeen houden, maar ik zit momenteel in mijn verplichte 5 dagen bedenktijd voor abortus. Weet ook nog niet wat ik wil.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:23 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Waarom wordt het waarschijnlijk een abortus?
Ik denk niet dat je iets van de baby mag houden...quote:
Wie weten het tot nu toe dan allemaal? Ik neem aan alleen jij?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:28 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik wou het een beetje algemeen houden, maar ik zit momenteel in mijn verplichte 5 dagen bedenktijd voor abortus. Weet ook nog niet wat ik wil.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:25 schreef nuget het volgende:
Die keus is natuurlijk aan jezelf, en is een moreel vraagstuk.Ik had gehoopt op eventuele ervaringen van anderen. Wat de redenen zijn geweest voor hun of anderen die zij kennen om het kind te houden of die abortus te doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:27 schreef MrMonkeyman het volgende:
Speel ik wel advocaat van de duivel: gewoon abortus doen als je er niet voor kan zorgen. Anders verneuk je niet alleen je eigen leven maar ook die van de vader en je kind.
Ik, iemand die ik vertrouw en het fiom weten het. Verder niemand. Maar het is wel moeilijk om het voor mij te moeten houden en niet weten wat ik echt wil. Hoe langer ik nadenk over de hele situatie hoe liever ik het wil houden, maar ik kan het geen toekomst bieden denk ik. Of in ieder geval nu niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:28 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je iets van de baby mag houden...
[..]
Wie weten het tot nu toe dan allemaal? Ik neem aan alleen jij?
Ik ken zelf ook een meisje die bevallen was van een kind terwijl zij nog op de middelbare school zat. Uiteindelijk allemaal wel goed gekomen, heeft nu ook weer een vriend, maar die periode ervoor was een regelrechte nachtmerrie voor haar en haar familie. Je moet echt ontzettend sterk in je schoenen staan en ook een hele goede relatie hebben met je familie als je toch besluit om het kind te houden. Ik kan je nu al bijna 100% garanderen dat de vader van het kind er hélémaal niet op zit te wachten.
Ik denk dat ik het als man liever nu te horen zou krijgen dan dat er over jaar of 16 als ik al lang en breed lekker burgerlijk met huisje boompje beestje, kindjes alles voorelkaar denk te hebben er opeens een puber van jaar of 15 voor de deur staat (met camera team van SBS6) die mij wijs wil maken dat ik toch echt zijn vader ben.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:35 schreef Life2.0 het volgende:
ik denk dat ik het als man liever niet eens zou willen weten
Hoe ver ben je al met je studie dan? 6 weken is nog niet echt bepaald lang... Misschien cru maar je kan later altijd nog een kind nemen, als je nu bevalt kun je het moeilijk weer terug doen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:47 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik, iemand die ik vertrouw en het fiom weten het. Verder niemand. Maar het is wel moeilijk om het voor mij te moeten houden en niet weten wat ik echt wil. Hoe langer ik nadenk over de hele situatie hoe liever ik het wil houden, maar ik kan het geen toekomst bieden denk ik. Of in ieder geval nu niet.
Adoptie is ook nog mogelijk alhoewel me dat ook niet makkelijk lijkt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:47 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik, iemand die ik vertrouw en het fiom weten het. Verder niemand. Maar het is wel moeilijk om het voor mij te moeten houden en niet weten wat ik echt wil. Hoe langer ik nadenk over de hele situatie hoe liever ik het wil houden, maar ik kan het geen toekomst bieden denk ik. Of in ieder geval nu niet.
Ook niet als je kind wel ter wereld komt en er eventueel afstand ter adoptie wordt gedaan?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:35 schreef Life2.0 het volgende:
ik denk dat ik het als man liever niet eens zou willen weten
Nog een jaar. Ik ben bang dat ik spijt van de abortus ga krijgen. Het is niet zo makkelijk van: abortus en mond houden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:50 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Hoe ver ben je al met je studie dan? 6 weken is nog niet echt bepaald lang... Misschien cru maar je kan later altijd nog een kind nemen, als je nu bevalt kun je het moeilijk weer terug doen.
Adoptie heb ik overna gedacht en ik zou het wel willen zodat het kind een kans heeft. Maar 100% afstand doen kan ik echt niet, dan voed ik het liever alleen op.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:52 schreef trovey het volgende:
[..]
Adoptie is ook nog mogelijk alhoewel me dat ook niet makkelijk lijkt.
Waarom? Als het ook een liefdevolle moeder én vader kan hebben, met een fatsoenlijk inkomen ook nog.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:03 schreef zara05 het volgende:
[..]
Adoptie heb ik overna gedacht en ik zou het wel willen zodat het kind een kans heeft. Maar 100% afstand doen kan ik echt niet, dan voed ik het liever alleen op.
waarschijnlijk niet, het zijn dan zaken die in je hoofd blijven zitten maar waar je geen enkele invloed over kan hebben, ik zou dan gaan voor ignorance is blissquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:52 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ook niet als je kind wel ter wereld komt en er eventueel afstand ter adoptie wordt gedaan?
Jij denkt dat iemand gemakkelijk afstand kan doen van een kind dat ze 9 maanden onder haar hart gedragen heeft??? En dat een "rationele" beslissing alles makkelijk maakt?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:05 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Waarom? Als het ook een liefdevolle moeder én vader kan hebben, met een fatsoenlijk inkomen ook nog.
dat, je bent moeder maar heb geen kind (met diezelfde gedacht zou ik het als vader niet willen weten)quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij denkt dat iemand gemakkelijk afstand kan doen van een kind dat ze 9 maanden onder haar hart gedragen heeft??? En dat een "rationele" beslissing alles makkelijk maakt?
Een kind afstaan lijkt mij één van de moeilijkste dingen die een vrouw kan meemaken. Véél moeilijker dan een abortus, en die gaat de meeste vrouwen al niet in de kouwe kleren zitten...
Wat voor een opleiding? Besef heel goed dat als je je kind krijgt je het eerste aantal jaren je handen vol hebt... Je moet dan ook nog eens op zoek gaan naar werk om niet alleen jezelf maar ook je kind te onderhouden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:03 schreef zara05 het volgende:
[..]
Nog een jaar. Ik ben bang dat ik spijt van de abortus ga krijgen. Het is niet zo makkelijk van: abortus en mond houden.
[..]
Adoptie heb ik overna gedacht en ik zou het wel willen zodat het kind een kans heeft. Maar 100% afstand doen kan ik echt niet, dan voed ik het liever alleen op.
SOA test stond ik ook niet bij stil totdat de HA het aandrong. Ik ben ontzettend dom en naïef geweest en keihard gestraft. Er komt ontzettend veel op je af als vrouw. Hij (de vader) zit waarschijnlijk iets te doen en heeft totaal geen idee wat voor keuzes ik nu allemaal alleen moet nemen. Een soatest denk je dan niet eens bij na.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:56 schreef glasmetwater het volgende:
Om te beginnen, beschermd de pil gelukkig ook tegen soa's ><.
Maar even on-topic, je moet er echt wel heel erg zeker van zijn dat je dat kindje alleen kunt opvoeden. Want je kan je kind er goed mee beschadigen als je je over een paar jaar bedenkt dat het toch maar lastig is en je je jeugd/leven terug wil/wil inhalen.
En ondanks dat ik absoluut niet voor abortus ben als voorbehoedsmiddel, en dat ik vind dat als je oud genoeg bent om sex te hebben je oud en wijs genoeg zou moeten zijn om een kind op te voeden. Denk ik dat je toch echt in het belang van het kindje moet denken. En ik kan me heel goed voorstellen dat je hormonen zeggen dat je het graag wil houden, maar denk er goed over na of het ook het beste is voor je kindje.
Want een onstabiele thuis situatie is funest voor ieder kind, en als je er niet 100% van overtuigd bent dat je er goed voor kunt zorgen moet je je afvragen of abortus of adoptie niet beter is.
Als ze nu 6 weken zwanger is zal ze halverwege het college/studiejaar bevallen als ze besluit het kind te houden. Studie afmaken lijkt me dan érg moeilijk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:09 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Wat voor een opleiding? Besef heel goed dat als je je kind krijgt je het eerste aantal jaren je handen vol hebt... Je moet dan ook nog eens op zoek gaan naar werk om niet alleen jezelf maar ook je kind te onderhouden.
Daarvoor zul je al enkele maanden met een zwangere buik je studie moeten afronden. Ik ben hier nu zelf momenteel mee bezig en weet hoeveel tijd het kost en stress oplevert. Je zal het ook met je familie en je vrienden bespreken. Dit zal als een lopend vuurtje rondgaan en zo zal de vader er denk ik ook wel snel achterkomen.
Ik kan me zelf moeilijk inschatten hoe lastig de stituatie is waarin jij verkeert, maar ik zou voor abortus gaan. 6 weken is nog héél vroeg en hoe langer je wacht des te minder opties je zal hebben.
Je hoeft niet zo verontwaardigd te doen, vroeg me gewoon af waarom dan toch maar liever alleen opvoeden terwijl TS "het beste voor het kind wil" en zich afvraagt of het wel gelukkig wordt zonder vader etc.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij denkt dat iemand gemakkelijk afstand kan doen van een kind dat ze 9 maanden onder haar hart gedragen heeft??? En dat een "rationele" beslissing alles makkelijk maakt?
Een kind afstaan lijkt mij één van de moeilijkste dingen die een vrouw kan meemaken. Véél moeilijker dan een abortus, en die gaat de meeste vrouwen al niet in de kouwe kleren zitten...
Omdat het mijn kindje is die kan dan niet meer kan of mag zien. En die ik graag met mijn eigen liefde wil opvoeden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:05 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Waarom? Als het ook een liefdevolle moeder én vader kan hebben, met een fatsoenlijk inkomen ook nog.
Er zijn genoeg moeders die hun kinderen opvoeden zonder vader/moeder(lesbi).quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:11 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo verontwaardigd te doen, vroeg me gewoon af waarom dan toch maar liever alleen opvoeden terwijl TS "het beste voor het kind wil" en zich afvraagt of het wel gelukkig wordt zonder vader etc.
Omdat jij doet alsof het één of andere "makkelijke" rationele beslissing is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:11 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo verontwaardigd te doen, vroeg me gewoon af waarom dan toch maar liever alleen opvoeden terwijl TS "het beste voor het kind wil" en zich afvraagt of het wel gelukkig wordt zonder vader etc.
Eens. Ondanks wat veel mensen denken is abortus óók zeer emotioneel ingrijpend voor de meeste vrouwen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:13 schreef erodome het volgende:
In het geval van abortus zou ik het niet vertellen aan die gast, wel aan iemand die me erg na is zodat ik niet alleen sta erin. In het geval van willen houden zou ik het wel vertellen, het is immers ook zijn kind dan, ook al hoef ik geen steun. Dan kan hij zelf kiezen of hij deel wil uitmaken van het leven van dat kind of niet en staat hij niet met zijn mond vol tanden als het kind als puber ineens besluit dat hij wil weten wie zijn vader is.
Neem het volgende in goede beschouwing:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:03 schreef zara05 het volgende:
[..]
Nog een jaar. Ik ben bang dat ik spijt van de abortus ga krijgen. Het is niet zo makkelijk van: abortus en mond houden.
[..]
Als TS alleen maar emotionele reacties had gewild had ze beter in OUD kunnen posten denk ik. Hier zitten nou eenmaal ook mensen die zich gewoon zaken afvragen zonder er al te emotioneel over te doen. En blijkbaar vindt ze dat niet erg want ze geeft gewoon normaal antwoordquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat jij doet alsof het één of andere "makkelijke" rationele beslissing is.
Het is een tussenoplossing als je abortus uiteindelijk niet kunt doen maar het kind ook niet kan opvoeden door omstandigheden, voor het kind dan de beste oplossing als het er toch is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan zou ik gewoon helemaal niks meer zeggen. Beetje lullig om het hem naderhand nog te gaan vertellen, wanneer ie er totaal niks meer aan heeft/mee kan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:15 schreef Xeanor het volgende:
En je kan het best delen met een beste vriendin, maar ik zou niks zeggen tegen die vent. Als je dat wel wil doe dat dan pas na de abortus.
Anders gaat hij misschien lastig doen en wordt de beslissing alleen nog maar moeilijker.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:19 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dan zou ik gewoon helemaal niks meer zeggen. Beetje lullig om het hem naderhand nog te gaan vertellen, wanneer ie er totaal niks meer aan heeft/mee kan.
Het is een oplossing, maar niet één die ik aan zou kunnen denk ik.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Het is een tussenoplossing als je abortus uiteindelijk niet kunt doen maar het kind ook niet kan opvoeden door omstandigheden, voor het kind dan de beste oplossing als het er toch is.
Ik zeg ook niet dat het een makkelijke is, alle drie zijn het moeilijke beslissingen met allemaal hun mogelijke gevolgen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is een oplossing, maar niet één die ik aan zou kunnen denk ik.
Het is aan TS. Die zal er ongetwijfeld heel erg goed over nadenken, en dan haar uiteindelijke keuze maken. Hoe dan ook gaat het niet gemakkelijk zijn voor haar denk ik, wat ze ook uiteindelijk besluit.
Snap ik, maar ik zou: of helemaal niks zeggen, of het van tevoren zeggen zodat hij z'n mening ook nog kan geven. Maar niet hem naderhand nog even mededelen: "o ja....."quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:19 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Anders gaat hij misschien lastig doen en wordt de beslissing alleen nog maar moeilijker.
Een hbo opleiding. Ik zeg liever niet welke opleiding. Maar mijn kansen voor een baan zijn wel goed en bovendien kan ik altijd nog onder mijn niveau werken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:09 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Wat voor een opleiding? Besef heel goed dat als je je kind krijgt je het eerste aantal jaren je handen vol hebt... Je moet dan ook nog eens op zoek gaan naar werk om niet alleen jezelf maar ook je kind te onderhouden.
Daarvoor zul je al enkele maanden met een zwangere buik je studie moeten afronden. Ik ben hier nu zelf momenteel mee bezig en weet hoeveel tijd het kost en stress oplevert. Je zal het ook met je familie en je vrienden bespreken. Dit zal als een lopend vuurtje rondgaan en zo zal de vader er denk ik ook wel snel achterkomen.
Ik kan me zelf moeilijk inschatten hoe lastig de stituatie is waarin jij verkeert, maar ik zou voor abortus gaan. 6 weken is nog héél vroeg en hoe langer je wacht des te minder opties je zal hebben.
Klopt, daar zijn we het dus iig over eensquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:20 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het een makkelijke is, alle drie zijn het moeilijke beslissingen met allemaal hun mogelijke gevolgen.
Je kansen zijn nu misschien goed omdat je alleenstaand bent en dus ook veel tijd aan je werk kan besteden...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:23 schreef zara05 het volgende:
[..]
Een hbo opleiding. Ik zeg liever niet welke opleiding. Maar mijn kansen voor een baan zijn wel goed en bovendien kan ik altijd nog onder mijn niveau werken.
Met zes weken kan ik nog voor de abortuspil gaan, maar die keuze is hetzelfde als voor een afgrond staan en je moet naar beneden springen alles gaat tegen je eigen logica en gevoel in.
Zeker, een abortus op zichzelf lijkt me ook een moeilijke beslissing hoe men er ook over denkt of een foetus een kind is en wanneer er echt sprake van baby. Zou het zelf ook niet zo weten als het me zou overkomen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt, daar zijn we het dus iig over eens.
Maar ik denk dat heel veel mensen (zowel mannen als vrouwen) de emotionele impact van een abortus onderschatten. Ook dat is geen "makkelijke" oplossing. Veel vrouwen komer er na de abortus achter dat die ingreep meer impact op ze had dan ze ervoor dachten.
Voorbeeldje (maar heeel veel over te vinden op internet):
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ionele-ingreep.dhtml
Omdat dit niet iets is waarvan je wil dat iedereen het weet en als hij het weet, weet iedereen het. Alles wat je doet heeft consequenties of het nou de abortus is, houden is, adoptie is of degenen aan wie je het vertelt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:22 schreef Cliff_Hanger het volgende:
Ik vind eigenlijk wel dat de "vader" het recht heeft om te weten dat hij "vader" kan worden.
Bedoel het recht van mannen betreft kinderen wordt steeds minder.
En begin me ook steeds meer af te vragen waarom hij geen recht heeft om het te weten?
Of waarom je zóiets überhaupt eigenlijk zou willen verzwijgen. Ook hij was erbij hoor toen jij je benen wijd lag en hij men zen leuter derin douwde.
Beetje lomp gezegd maar ik vind zeer zeker wel dat hij het moet weten, en dan is aan hem de keus wat hij er mee wil of wat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
Dat kan ik wel snappen,quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:31 schreef zara05 het volgende:
[..]
Omdat dit niet iets is waarvan je wil dat iedereen het weet en als hij het weet, weet iedereen het. Alles wat je doet heeft consequenties of het nou de abortus is, houden is, adoptie is of degenen aan wie je het vertelt.
Toen ik de test deed en zwanger bleek te zijn ging ik kapot van binnen dat ik zwanger ben en voelde totaal geen geluk. Wel enorm veel schaamte en schaamte om het iemand te vertellen. En waarom weet ik ook niet.
Ik geef normaal antwoord omdat ik gewoon geen keuze zelf zie om te maken. Het liefst zou ik weer in bed gaan liggen totdat er weer een dag voorbij is, maar als ik dat blijf doen voel ik mij nog kutter dan ik mij nu al voel en schiet ik niks op. En die keuze laat niet op zich wachten. Tot acht weken is het makkelijkst.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:16 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Als TS alleen maar emotionele reacties had gewild had ze beter in OUD kunnen posten denk ik. Hier zitten nou eenmaal ook mensen die zich gewoon zaken afvragen zonder er al te emotioneel over te doen. En blijkbaar vindt ze dat niet erg want ze geeft gewoon normaal antwoord
Het is zijn beslissing niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:34 schreef Cliff_Hanger het volgende:
[..]
Dat kan ik wel snappen,
Maar hoezo per definitie als hij het weet, weet iedereen het?
Ik vind dat je mannen iets te oppervlakkig in schat. Ook sommige mannen kunnen er ook getraumatiseerd van raken als ze achteraf te horen krijgen dat hij vader had kunnen zijn.
Ook is het zijn vlees en bloed ongeacht in welke situatie het gewekt is.
En vind zeer zeker niet dat je het hem recht mag ontnemen om te beslissen wat hij wil ongeacht je het weg laat halen of je het wil houden.
Want?quote:
Natuurlijk, maar jij zult degene zijn die uiteindelijk beslist, laten we niet doen alsof dat niet zo isquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:37 schreef zara05 het volgende:
[..]
Nouja het is uiteindelijk mijn lichaam dus mijn keuze, maar hij mag wel een mening hebben.
Het is jouw lichaam, maar wat er nu in je groeit is van jullie allebei...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:37 schreef zara05 het volgende:
[..]
Nouja het is uiteindelijk mijn lichaam dus mijn keuze, maar hij mag wel een mening hebben.
Nee, omdat het kind in haar lijf groeit, en eea voor haar de grootste impact heeft.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:37 schreef Cliff_Hanger het volgende:
[..]
Want?
Omdat je een vrouw bent mag je alles maar beslissen ook al wil de vader er wel wat van weten?
Ik vind dat daar echt zo oppervlakkig over gedacht wordt
Daar ben ik het ook mee eens. Als je zo volwassen bent om samen een kind te maken moet je ook maar zo volwassen zijn om samen de vervolgkeuze te maken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:38 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Het is jouw lichaam, maar wat er nu in je groeit is van jullie allebei...
Als de dame in kwestie tot abortus zou overgaan zou ik het als man niet willen weten in dit geval (bij zwangerschap binnen een relatie zou dat anders kunnen liggen).quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:41 schreef Cliff_Hanger het volgende:
Sorry hoor, als je de rollen nu eens omdraait en jij was de man in kwestie?
Had je dan ook helemaal niks willen weten?
En had je dan ook niet enigszins een mening willen geven?
Der zijn ook mannen die het kind dan zelf wel opvoeden zonder vrouwen,
gebeurd niet vaak maar die zijn er wel
Nee absoluut niet maar zoiets doe je samen, ook al is de verstandshouding niet optimaal.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, omdat het kind in haar lijf groeit, en eea voor haar de grootste impact heeft.
Maar jij bent van mening dat de vader de moeder zou moeten kunnen dwingen abortus te ondergaan, het kind te houden of tot een adoptie over te gaan?
Moet je wel de vrouw zo ver krijgen dat ze de zwangerschap niet afbreekt, dat is helaas het nadeel van de man in het geheel.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:41 schreef Cliff_Hanger het volgende:
Sorry hoor, als je de rollen nu eens omdraait en jij was de man in kwestie?
Had je dan ook helemaal niks willen weten?
En had je dan ook niet enigszins een mening willen geven?
Der zijn ook mannen die het kind dan zelf wel opvoeden zonder vrouwen,
gebeurd niet vaak maar die zijn er wel
We hebben geen contact meer, al ruim een maand. Liever zou ik ook het kind alleen opvoeden dan met hem.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:40 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook mee eens. Als je zo volwassen bent om samen een kind te maken moet je ook maar zo volwassen zijn om samen de vervolgkeuze te maken.
Ligt eraan. Ik zou het wel willen weten, maar dan vooral om haar te steunen en er ook voor te zorgen dat de abortus zou doorgaan. Zou ze liever het kind willen houden dan zou ik er echt héél goed over na moeten denken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als de dame in kwestie tot abortus zou overgaan zou ik het als man niet willen weten in dit geval (bij zwangerschap binnen een relatie zou dat anders kunnen liggen).
Als ze besluit het kind te krijgen en daarna te houden of te willen laten adopteren zou ik het wel graag willen weten.
En hoe wil je dit dan later aan je kind verklaren?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:43 schreef zara05 het volgende:
[..]
We hebben geen contact meer, al ruim een maand. Liever zou ik ook het kind alleen opvoeden dan met hem.
Dat kan toch ook? Je hoeft niet te gaan samenwonen ofzo.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:43 schreef zara05 het volgende:
[..]
We hebben geen contact meer, al ruim een maand. Liever zou ik ook het kind alleen opvoeden dan met hem.
Als je het houdt kan je het naar mijn mening niet maken om het niet te vertellen of hem buiten het leven van dat kind te houden als hij er wel deel van uit wil maken. Wel kan je zeggen dat je geen steun verwacht in de opvoeding en hem dan ook niet als erkende vader zal aanmelden en dus ook geen geld wil.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:43 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik weet al precies hoe het gaat. TS wil in eerste instantie de papa niet betrekken bij de opvoeding maar ontdekt dan dat ze papa wel kan laten dokken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kan toch ook? Je hoeft niet te gaan samenwonen ofzo.
Hij heeft alleen wel rechten (en plichten) als hij het kind erkent meen ik (met succes gezag aanvragen kun jij wél blokkeren geloof ik).
Of bedoel je: hem overal buiten laten? Dat zou ik niet doen. Is ook niet eerlijk richting het kind.
1. Dat verschilt per man (zie dit topic), per "relatie" (wel of geen relatie bijv een one night stand) en verschilt ook per "beslissing" (denk dat veel mannen het wel willen weten als het kind er daadwerkelijk komt, en minder mannen als het toch een abortus wordt)quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:44 schreef n00b13 het volgende:
Ik zou het graag willen weten en op zijn minst het gevoel willen hebben een stem te krijgen in het hele gebeuren. Het is tenslotte ook mijn kind dat daar binnen in jou groeit...
Dat vrouwen dat niet begrijpen baart me echt zorgen.
Ik zou het hem wel vertellen, dat hij een kind heeft. Maar ik wil het kind alleen opvoeden zonder hem. Misschien in ruil voor geen geld want dat wil ik toch niet hebben, ik doe het dan helemaal alleen. Nouja helemaal alleen misschien niet, maar zonder hem.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je het houdt kan je het naar mijn mening niet maken om het niet te vertellen of hem buiten het leven van dat kind te houden als hij er wel deel van uit wil maken. Wel kan je zeggen dat je geen steun verwacht in de opvoeding en hem dan ook niet als erkende vader zal aanmelden en dus ook geen geld wil.
Jaa dat kan idd per man verschillen maar hoe komt zij daarachter dan? Of hij het nou wel of niet wil weten? Dat weet je niet, weet TS ook niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Dat verschilt per man (zie dit topic), per "relatie" (wel of geen relatie bijv een one night stand) en verschilt ook per "beslissing" (denk dat veel mannen het wel willen weten als het kind er daadwerkelijk komt, en minder mannen als het toch een abortus wordt)
2. Ik begrijp het best, maar echte zeggenschap zul je sowieso niet hebben. je kunt de vrouw niet dwingen tot aborteren of houden. Je kunt wél beslissen wat je wil als het kind er uiteindelijk wel komt.
En let wel: zoals ik het lees was er geen sprake van een relatie in dit geval (of een hele korte).
1. Hoe is het een verschil? Er groeit iets in haar buik wat *ook van mij* is. Ik voel ook weinig voor een sms'je: "Gefeliciteerd! Je was vader, het kind wordt morgen geaborteerd.", maar dat liever dan dat ik niks weet. (2.) En ik hoef toch niemand te dwingen? Je kunt toch een fatsoenlijk gesprek voeren. Kijken wat de bezwaren zijn en of die niet zijn weg te nemen op de een of andere manier? Vrouw kiest, maar een man zou op zijn minst zijn mening moeten kunnen geven.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Dat verschilt per man (zie dit topic), per "relatie" (wel of geen relatie bijv een one night stand) en verschilt ook per "beslissing" (denk dat veel mannen het wel willen weten als het kind er daadwerkelijk komt, en minder mannen als het toch een abortus wordt)
2. Ik begrijp het best, maar echte zeggenschap zul je sowieso niet hebben. je kunt de vrouw niet dwingen tot aborteren of houden. Je kunt wél beslissen wat je wil als het kind er uiteindelijk wel komt.
En let wel: zoals ik het lees was er geen sprake van een relatie in dit geval (of een hele korte).
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
1. Hoe is het een verschil? Er groeit iets in haar buik wat *ook van mij* is. Ik voel ook weinig voor een sms'je: "Gefeliciteerd! Je was vader, het kind wordt morgen geaborteerd.", maar dat liever dan dat ik niks weet. (2.) En ik hoef toch niemand te dwingen? Je kunt toch een fatsoenlijk gesprek voeren. Kijken wat de bezwaren zijn en of die niet zijn weg te nemen op de een of andere manier? Vrouw kiest, maar een man zou op zijn minst zijn mening moeten kunnen geven.
Het voelt ook als mijn kind en niet ons kind. Misschien komt dat omdat hij er ook niks vanaf weet. Als ik het zo bekijk ga ik ook alleen lichamelijk veranderen 9 maanden lang en niet hij. Voor hem is het net zo makkelijk om mij te verlaten en alleen achter te laten met een kind als zeggenschap willen hebben. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou die keuze niet hebben.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:44 schreef n00b13 het volgende:
Ik zou het graag willen weten en op zijn minst het gevoel willen hebben een stem te krijgen in het hele gebeuren. Het is tenslotte ook mijn kind dat daar binnen in jou groeit...
VOOR JOU!!!! En voor hem? Denk je dat het hem geen malle moer interesseert?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:57 schreef zara05 het volgende:
[..]
Het voelt ook als mijn kind en niet ons kind. Misschien komt dat omdat hij er ook niks vanaf weet. Als ik het zo bekijk ga ik ook alleen lichamelijk veranderen 9 maanden lang en niet hij. Voor hem is het net zo makkelijk om mij te verlaten en alleen achter te laten met een kind als zeggenschap willen hebben. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou die keuze niet hebben.
Dat kun je m.i. dus niet maken. Je kunt niet zijn kind krijgen en het vervolgens - tegen zijn wil - helemaal van hem weghouden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:53 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik zou het hem wel vertellen, dat hij een kind heeft. Maar ik wil het kind alleen opvoeden zonder hem. Misschien in ruil voor geen geld want dat wil ik toch niet hebben, ik doe het dan helemaal alleen. Nouja helemaal alleen misschien niet, maar zonder hem.
Dat heb ik ook niet gezegd.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:55 schreef Cliff_Hanger het volgende:
[..]
Jaa dat kan idd per man verschillen maar hoe komt zij daarachter dan? Of hij het nou wel of niet wil weten? Dat weet je niet, weet TS ook niet.
En een abortus kan ook een heftige impact hebben voor een man het is ook zijn vlees en bloed wat weggehaald wordt.
En daarbij zeg ik ook niet dat hij nu ineens kan gaan beslissen.
Maar je kunt wel samen om tafel gaan zitten (hoe volwassen, zoals het hoort!) En dan aan elkaar kenbaar maken wat je wilt hoe je het wilt.
Natuurlijk kan hij het niet afdwingen maar ik vind wel dat de man net zo goed zijn mening in de buitenwereld mag brengen hoe hij erover denkt.
En ik vind zeer zeker niet dat je iemand zen mening hierover mag afpakken omdat het een man is en het niet in zijn lichaam groeit.
Vind ik echt belachelijk
Ook daar ben ik het niet met je eens. Ook een man kan ineens 180 graden draaien, en dat is in dit geval niet zo maar hij kan ook voor een relatie willen gaan puur en alleen voor een kind.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook niet gezegd.
Maar ik denk dat het de meeste mannen niet schaadt (eerder baat) ze niet te vertellen dat je zwanger bent las je al hééél zeker weet dat je een abortus zult ondergaan. Het heeft dan geen toegevoegde waarde. Het kan juist een extra last zijn die die man dan met zich mee moet dragen, terwijl die noodzaak er niet is. Ignorance is bliss sometimes..
Ken je die van hans teeuwen over vrouwen? Die komt nu mijn hoofd binnenvliegen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook niet gezegd.
Maar ik denk dat het de meeste mannen niet schaadt (eerder baat) ze niet te vertellen dat je zwanger bent las je al hééél zeker weet dat je een abortus zult ondergaan. Het heeft dan geen toegevoegde waarde. Het kan juist een extra last zijn die die man dan met zich mee moet dragen, terwijl die noodzaak er niet is. Ignorance is bliss sometimes..
En misschien laat hij jou dat kind wel alleen opvoeden. Maar hij heeft het recht om te weten dat hij evt vader kan worden, en daar kunnen/moeten jullie samen over beslissen. Uiteindelijk kan hij jou niet dwingen om een abortus te laten plegen, maar dat neemt niet weg dat hij geen stem in dezen heeft.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:53 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik zou het hem wel vertellen, dat hij een kind heeft. Maar ik wil het kind alleen opvoeden zonder hem. Misschien in ruil voor geen geld want dat wil ik toch niet hebben, ik doe het dan helemaal alleen. Nouja helemaal alleen misschien niet, maar zonder hem.
Wat mij betreft mag een man zeker zijn mening geven.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
1. Hoe is het een verschil? Er groeit iets in haar buik wat *ook van mij* is. Ik voel ook weinig voor een sms'je: "Gefeliciteerd! Je was vader, het kind wordt morgen geaborteerd.", maar dat liever dan dat ik niks weet. (2.) En ik hoef toch niemand te dwingen? Je kunt toch een fatsoenlijk gesprek voeren. Kijken wat de bezwaren zijn en of die niet zijn weg te nemen op de een of andere manier? Vrouw kiest, maar een man zou op zijn minst zijn mening moeten kunnen geven.
Maar het is niet alleen jouw kind, het is ook zijn kind. Als hij deel wil uitmaken van het leven van dat kind is dat zijn recht. En niet alleen dat, het is ook het recht van het kind en dat recht gaat ver voorbij wat jij zou willen zelf.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:53 schreef zara05 het volgende:
[..]
Je bent geen man. Dus je weet niet hoe een man zich erbij zou voelen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag een man zeker zijn mening geven.
Maar als IK een man was, en ik had een one night stand die uitmondde in een zwangerschap en een een abortus zou ik het niet hoeven weten. Kan er niks aan doen, en het zou een extra last voor me kunnen zijn als ik het wel wist. Dan maar liever onwetend; ik had er toch niks aan kunnen veranderen.
Bij een zwangerschap die uitgedragen wordt zou ik het wel altijd willen weten.
Maar goed, dat verschilt dus per mens
Hij kan zo veel willen. Maar als de vrouw dat niet wil houdt het op. De beslissing ligt in ultimo nou eenmaal bij haar. En gelukkig maar, want een vrouw (laten) dwingen tot abortus of voldragen, al dan niet met de adoptie-optie, vind ik écht niet kunnen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:03 schreef Cliff_Hanger het volgende:
[..]
Ook daar ben ik het niet met je eens. Ook een man kan ineens 180 graden draaien, en dat is in dit geval niet zo maar hij kan ook voor een relatie willen gaan puur en alleen voor een kind.
Ik vind echt dat mannen hierin minderwaardig worden geschat puur en alleen om het feit omdat het niet in hun lichaam groeit.
Gelukkig niet, en ik denk ook niet dat ik het wil wetenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:03 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ken je die van hans teeuwen over vrouwen? Die komt nu mijn hoofd binnenvliegen.
Ik ben wel een man en kan me er wel in vinden hoor.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:08 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Je bent geen man. Dus je weet niet hoe een man zich erbij zou voelen.
Als ik TS was:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:04 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
En misschien laat hij jou dat kind wel alleen opvoeden. Maar hij heeft het recht om te weten dat hij evt vader kan worden, en daar kunnen/moeten jullie samen over beslissen. Uiteindelijk kan hij jou niet dwingen om een abortus te laten plegen, maar dat neemt niet weg dat hij geen stem in dezen heeft.
Denk eraan dat je kind later ook nieuwsgierig wordt naar zijn biologische vader. En die vragen komen er, en dan kan jij niet blijven doen alsof je neus bloedt. Stel je voor hoe je (evt) kind zich dan voelt, net als de vader in kwestie, als hij hoort dat hij al die tijd een kind had.
Vertel het hem gewoon, vertel hem desnoods er meteen bij dat je geen abortus gaat nemen en dat je aan hem de keuze geeft om een rol te spelen in het kind zijn leven, maar hij heeft het recht om het te weten. En hij heeft zeker het recht om hier een stem in te hebben.
Ik zeg ook dat ik het zou willen. Of het mogelijk is weet ik niet. Kan hem ook niet inschatten als het om dit gaat. Maar ik praat ook al over mijn kind terwijl het nog niet eens zo ver is en dat bedoelde ik ook met het vergelijk tussen abortus en voor en afgrond staan en je moet naar beneden springen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kun je m.i. dus niet maken. Je kunt niet zijn kind krijgen en het vervolgens - tegen zijn wil - helemaal van hem weghouden.
Als hij daarmee akkoord gaat is het een ander verhaal natuurlijk, maar daar zou ik maar niet op rekenen..
Echt? Jij zou liever van niks willen weten?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:10 schreef BRooster het volgende:
[..]
Ik ben wel een man en kan me er wel in vinden hoor.
Nou zo kom je wel over, met het feit dat het puur en alleen haar mening is of haar wil is wet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij kan zo veel willen. Maar als de vrouw dat niet wil houdt het op. De beslissing ligt in ultimo nou eenmaal bij haar. En gelukkig maar, want een vrouw (laten) dwingen tot abortus of voldragen, al dan niet met de adoptie-optie, vind ik écht niet kunnen.
En ik beschouw mannen helemaal niet als minderwaardig.
Precies.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:11 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Als ik TS was:
Ik zou hem allereerst vertellen dat je zwanger bent. Zonder te vertellen dat je een abortus wilt. Vertel hem dat je erover nadenkt en wat hij daarvan vindt. Vraag hem daarna (ongeacht het antwoord op de vorige vraag) of hij een rol zou willen spelen in het leven van het kind, mocht het geboren worden.
Het is nu aan hem om te laten merken wat hij wil en hoe hij betrokken wil worden bij jouw beslissing.
Volgens heb je mij niet begrepen of het niet goed gelezen. Stel we hadden een relatie, verlaat mij en erkent het kind niet. Dan laat hij mij toch ook zonder keuze achter met een kind. Is dat dan wel eerlijk?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:58 schreef n00b13 het volgende:
[..]
VOOR JOU!!!! En voor hem? Denk je dat het hem geen malle moer interesseert?
Dus nee, ik begrijp niet wat je bedoelt.
Welke beslissing je ook neemt: het zal zwaar zijn. Er is geen "makkelijke" keuze of een "uitweg".quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:11 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik zeg ook dat ik het zou willen. Of het mogelijk is weet ik niet. Kan hem ook niet inschatten als het om dit gaat. Maar ik praat ook al over mijn kind terwijl het nog niet eens zo ver is en dat bedoelde ik ook met het vergelijk tussen abortus en voor en afgrond staan en je moet naar beneden springen.
Als de beslissing voor abortus al door haar is gemaakt of de abortus al is gepleegd denk ik dat ik het inderdaad liever niet zou willen weten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:11 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Echt? Jij zou liever van niks willen weten?
Wie zegt dat dat gebeurt? En jij doet nu precies hetzelfde als je hem niks vertelt: je laat hem zonder keuze achter zonder kind, terwijl hij er wel één heeft (op dit moment).quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:14 schreef zara05 het volgende:
[..]
Volgens heb je mij niet begrepen of het niet goed gelezen. Stel we hadden een relatie, verlaat mij en erkent het kind niet. Dan laat hij mij toch ook zonder keuze achter met een kind. Is dat dan wel eerlijk?
Bedankt!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke beslissing je ook neemt: het zal zwaar zijn. Er is geen "makkelijke" keuze of een "uitweg".
Heel veel sterkte met je beslissing![]()
Dan is het net zo goed een klootzak.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:14 schreef zara05 het volgende:
[..]
Volgens heb je mij niet begrepen of het niet goed gelezen. Stel we hadden een relatie, verlaat mij en erkent het kind niet. Dan laat hij mij toch ook zonder keuze achter met een kind. Is dat dan wel eerlijk?
Maar dat is niet gebeurd. Dus raap je vrouwelijke ballen bij elkaar en doe het juiste.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:14 schreef zara05 het volgende:
[..]
Omdat dat nou eenmaal de realiteit is. De beslissing ligt uiteindelijk bij de vrouw. Hoe je het ook wendt of keert. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het is gewoon zo.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:12 schreef Cliff_Hanger het volgende:
[..]
Nou zo kom je wel over, met het feit dat het puur en alleen haar mening is of haar wil is wet.
Ik kan me hier zo over opwinden dat vrouwen over het algemeen hier zo laconiek over kunnen doen, het is verdikke ook zijn vlees en bloed. Je weet niet van te voren of een man het wél wil weten of niet wil weten en daar kom je alleen achter door het te vertellen.
En als je volwassen genoeg bent(denkt) om sex te kunnen hebben, vind ik ook dat ik ook zeer zeker die verantwoordelijkheid moet nemen om met elkaar om tafel te gaan zitten zodat zowel man als vrouw hier zijn mening over mag geven. En dan kan je als vrouw dat meenemen in je beslissing!!
Zie ik het nu goed of???quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:14 schreef zara05 het volgende:
[..]
"Maar jij bent geen vrouw, dus jij weet niet hoe TS zich daar onder zou voelen"quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:11 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Als ik TS was:
Ik zou hem allereerst vertellen dat je zwanger bent. Zonder te vertellen dat je een abortus wilt. Vertel hem dat je erover nadenkt en wat hij daarvan vindt. Vraag hem daarna (ongeacht het antwoord op de vorige vraag) of hij een rol zou willen spelen in het leven van het kind, mocht het geboren worden.
Het is nu aan hem om te laten merken wat hij wil en hoe hij betrokken wil worden bij jouw beslissing.
Oh, ja. Allicht overbodig, maar gezien mijn perceptie van het niveau van dit topic: Dit alles face-to-face. En nee, Facetime of Skype valt daar niet onder.
Dus omdat het de realiteit is moet je daar maar in mee gaan en iemand zijn (nogmaals) MENING afpakken? Omdat iedereen het maar doet? Snap je überhaupt wel wat ik zeg?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat dat nou eenmaal de realiteit is. De beslissing ligt uiteindelijk bij de vrouw. Hoe je het ook wendt of keert. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het is gewoon zo.
En het is "seks" ipv "sex"
Compleet waar. Dit is dan ook geschreven van hoe ik als man het graag zou zien. Afwegende TS haar post over 'het allicht niet geinteresseerd zijn van de vader'quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Maar jij bent geen vrouw, dus jij weet niet hoe TS zich daar onder zou voelen"
Daar heb ik ook moeite mee: wat is het juiste en wie bepaalt dat. Als dat zo makkelijk was stond ik ook niet voor een keuze die mijn toekomst gaat beïnvloeden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:16 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Maar dat is niet gebeurd. Dus raap je vrouwelijke ballen bij elkaar en doe het juiste.
Dat de beslissing inderdaad uiteindelijk bij de vrouw kan liggen, betekent nog steeds niet dat je het recht van de man hoeft af te nemen om hem er niet van op de hoogte te brengenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat dat nou eenmaal de realiteit is. De beslissing ligt uiteindelijk bij de vrouw. Hoe je het ook wendt of keert. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het is gewoon zo.
En het is "seks" ipv "sex"
Hier is maar één juist antwoord op: voorbehoedsmiddelen gebruiken, erg makkelijk m.i.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:22 schreef zara05 het volgende:
[..]
Daar heb ik ook moeite mee: wat is het juiste en wie bepaalt dat. Als dat zo makkelijk was stond ik ook niet voor een keuze die mijn toekomst gaat beïnvloeden.
Het juiste is om die jongen in te lichten. Dan hoef je alsnog geen relatie oid met hem aan te gaan. Maar je laat hem iniedergeval weten dat je zwanger bent van hem.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:22 schreef zara05 het volgende:
[..]
Daar heb ik ook moeite mee: wat is het juiste en wie bepaalt dat. Als dat zo makkelijk was stond ik ook niet voor een keuze die mijn toekomst gaat beïnvloeden.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:11 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Als ik TS was:
Oh, ja. Allicht overbodig, maar gezien mijn perceptie van het niveau van dit topic: Dit alles face-to-face. En nee, Facetime of Skype valt daar niet onder.
Kom nou....quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:44 schreef n00b13 het volgende:
Een date waar je een paar keer seks mee hebt gehad en al 4 weken geen contact meer mee hebt gehad. Als je nou in een relatie zit met iemand dan is het iets anders.quote:een paar keer seks gehad met een date, je bent zo dom geweest om het zonder condoom te doen omdat je de pil slikt en ondanks dat je de pil slikt toch zwanger wordt. Hier kom je 4 weken nadat je geen contact meer hebt gehad achter. Een zwangerschapstest laat zien dat je op 6 weken zit.
Ik snap prima wat je zegt. Ik ben het er alleen niet mee eens.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:19 schreef Cliff_Hanger het volgende:
[..]
Dus omdat het de realiteit is moet je daar maar in mee gaan en iemand zijn (nogmaals) MENING afpakken? Omdat iedereen het maar doet? Snap je überhaupt wel wat ik zeg?
Ik heb juist de woorden in men vorige post dik gedrukt, want je mening uiten is wat anders dan een beslissing nemen.
En "seks en sex" kunnen tegenwoordig allebei
Daar ben ik het niet mee eens, te meer omdat ik het in dat geval ook niet zou willen weten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:24 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hier is maar één juist antwoord op: voorbehoedsmiddelen gebruiken, erg makkelijk m.i.
Maar goed het juiste is in ieder geval de man in kwestie vóór een abortus informeren, gewoonweg omdat het ook zijn kind is.
Dan hebben we kennelijk allebei een ander standpunt over deze topicquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap prima wat je zegt. Ik ben het er alleen niet mee eens.
Als ik een one night stand heb gehad die uitmondt in een zwangerschap en ik heb besloten dat ik een abortus zal ondergaan ga ik de "vader" ik kwestie niet inlichten.
Als me hetzelfde overkomt in een relatie zou ik de "vader" wél inlichten, maar als ik reeds besloten heb tot een abortus gaat zijn mening daar niets meer aan veranderen.
Als ik twijfel (alléén binnen een relatie) óf ik besluit dat ik het kind wél wil houden, dan wordt de vader in spé altijd door me ingelicht.
Maar ik zie het wel als mijn beslissing en alléén mijn beslissing, in die zin dat ook de vader in spé me niet zal kunnen dwingen iets te doen wat ik niet wil. Er over praten is prima, en de vader in spé staat het natuurlijk wel vrij om af te haken of mee te doen in welke vorm dan ook.
Dat zei mijn HA ook, maar ik slikte de pil en ging er vanuit dat het voldoende was. Tijdens al mijn relaties waar ik het ook zonder condoom mee deed was dat goed gegaan al JARENLANG en nu ineens ben ik zwanger. Mijn HA zei ook dat ik er eigenlijk niet alleen op had mogen rekenen dat het voldoende was JA, waarvoor slik ik het dan?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:24 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hier is maar één juist antwoord op: voorbehoedsmiddelen gebruiken, erg makkelijk m.i.
Maar goed het juiste is in ieder geval de man in kwestie vóór een abortus informeren, gewoonweg omdat het ook zijn kind is.
Maar ik vind het wel apart sorry dat ik het zeg maar dat je het "man" zijn wel continue op jezelf betrekt. Bedoel in men vorige post heb ik er neer gezet dat we kennelijk allebei een ander standpunt hebben maar een ander laat je ook niet in zen waarde om een mening uit te spreken...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, te meer omdat ik het in dat geval ook niet zou willen weten.
En zo komen we weer bij de SOA'squote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:31 schreef zara05 het volgende:
[..]
Dat zei mijn HA ook, maar ik slikte de pil en ging er vanuit dat het voldoende was. Tijdens al mijn relaties waar ik het ook zonder condoom mee deed was dat goed gegaan al JARENLANG en nu ineens ben ik zwanger. Mijn HA zei ook dat ik er eigenlijk niet alleen op had mogen rekenen dat het voldoende was JA, waarvoor slik ik het dan?
Ik ga twijfelen of dit geen troll isquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:31 schreef zara05 het volgende:
[..]
Dat zei mijn HA ook, maar ik slikte de pil en ging er vanuit dat het voldoende was. Tijdens al mijn relaties waar ik het ook zonder condoom mee deed was dat goed gegaan al JARENLANG en nu ineens ben ik zwanger. Mijn HA zei ook dat ik er eigenlijk niet alleen op had mogen rekenen dat het voldoende was JA, waarvoor slik ik het dan?
1. Ik had jouw vorige post nog helemaal niet gezien tot ik de post die je quote schreefquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:32 schreef Cliff_Hanger het volgende:
[..]
Maar ik vind het wel apart sorry dat ik het zeg maar dat je het "man" zijn wel continue op jezelf betrekt. Bedoel in men vorige post heb ik er neer gezet dat we kennelijk allebei een ander standpunt hebben maar een ander laat je ook niet in zen waarde om een mening uit te spreken...
Ja sorry ik lieg alles maar aan elkaar omdat ik iets geloof en blijkbaar dom ben. Laat maar.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik ga twijfelen of dit geen troll isof ben je écht zo dom?
Dan zou ik hélemaal nog niet beginnen aan het opvoeden van een kind.
Nou... als je je af moet vragen waarom je de pil nog zou gaan slikken, omdat het geen 100%quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:44 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ja sorry ik lieg alles maar aan elkaar omdat ik iets geloof en blijkbaar dom ben. Laat maar.
Ja, zonder condoom doen, is idd niet al te snugger. Straks zit je niet alleen met een zwangerschap maar ook nog eens een SOAquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou... als je je af moet vragen waarom je de pil nog zou gaan slikken, omdat het geen 100%
zekerheid biedt maar 99% (áls je hem tenminste wel elke dag slikt!) en bij vage date's zonder
condoom neukt, ja dan ben je best een beetje dom.
2 voor de prijs van 1, zoals het een echte hollander betaamtquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:48 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ja, zonder condoom doen, is idd niet al te snugger. Straks zit je niet alleen met een zwangerschap maar ook nog eens een SOA
Ja, lijkt mij énig een babytje met Syfilisquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:48 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ja, zonder condoom doen, is idd niet al te snugger. Straks zit je niet alleen met een zwangerschap maar ook nog eens een SOA
Zolang je alleen het woord verspreidt en je niet gaat vermenigvuldigen...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:06 schreef n00b13 het volgende:
ik voel me haast een soort jehova in dit soort discussies...
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:06 schreef n00b13 het volgende:
ik voel me haast een soort jehova in dit soort discussies...
En als zij het kind wél wil houden en hij niet, wat dan?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:15 schreef Cue_ het volgende:
1. Bedenk eerst zelf wat je wil.. houden of aborteren
2. Als je het wilt houden / twijfelt.. neem dan contact op met de vader. Zodat ook hij zijn zegje erin kan doen. Het is immers ook zijn kind
3. Vind gezamenlijk een oplossing hoe of wat te doen
Als je het niet wilt houden en je spreekt de vader toch niet meer.. dan ook helemaal niet vertellen, want meneer heeft er toch niets aan.
Nouja geen idee hoe dat wettelijk allemaal geregeld is enzo.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
En als zij het kind wél wil houden en hij niet, wat dan?
Kinderalimentatie?
Dure date...
Een vrouw kan een man dwingen tot alimentatie betalen via een dna test.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja geen idee hoe dat wettelijk allemaal geregeld is enzo.
Maar als dat verplicht is, tja dan had meneer maar voorzichtiger moeten doen.
Ben nu eenmaal van mening dat de vrouw daarover beslist (het kind wel of niet nemen).
Nee niet. Uiteraard beschermt de pil Niet tegen soa's dus wat dat betreft is TS niet slim geweest. Maar zo te lezen beseft ze dat zelf ook.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En zo komen we weer bij de SOA's
Als ik zou zwanger raken van een kind dat ik niet wil.. waarom zou ik dan iemand raadplegen?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:23 schreef n00b13 het volgende:
Soberso beslist de vrouw. Maar wel even alle stakeholders raadplegen..
Ben het volledig met je eens. Ook dat deel over vader niet inlichten als je toch voor een abortus gaat uit je vorige postquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja geen idee hoe dat wettelijk allemaal geregeld is enzo.
Maar als dat verplicht is, tja dan had meneer maar voorzichtiger moeten doen.
Ben nu eenmaal van mening dat de vrouw daarover beslist (het kind wel of niet nemen).
Het was het antwoord op: "waarom een condoom gebruiken als ik toch aan de pil ben" door TS.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:24 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Nee niet. Uiteraard beschermt de pil Niet tegen soa's dus wat dat betreft is TS niet slim geweest. Maar zo te lezen beseft ze dat zelf ook.
Ik vind dat anders dan de rol van de pil bij zwangerschapspreventie. Het is zeer ongebruikelijk om zwanger te raken onder de pil dus om TS af te kraken omdat ze dacht dat de pil beschermt tegen zwangerschap vind ik echt niet juist.
Er zullen honderden stellen zijn in NL die bijv een relatie hebben, maar absoluut (nog) geen kind willen, gezien de relatie niet bang zijn voor soa's en in hun seksleven puur varen op de pil. Ook allemaal stomme mensen zeker? Ik zie zelfs artsen die dat doen. Het leven is niet zwart-wit. TS komt op mij allerminst dom over en ik kan heel goed begrijpen dat als je als vrouw plots een kind in je buik krijgt geplempt dat je zoiets hebt van: wat had het voor zin om die nutteloze pil te slikken
Wat zij zegt!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het was het antwoord op: "waarom een condoom gebruiken als ik toch aan de pil ben" door TS.
Nou: als bescherming tegen SOA's dusZeker in dit geval: er was géén relatie, slechts een paar keer seks. DUS: sowieso een condoom gebruiken.
Jawel hoorquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:28 schreef _Lily_ het volgende:
Sowieso zijn soa's totaal niet aan de orde in dit topic. Daar gaat het niet om. We weten allemaal dat pilgebruik kant noch wal slaat bij soapreventie en TS weet dat ook. Ze heeft er niets aan als zij hier advies vraagt tav haar zwangerschap en mensen over soa's beginnen te praten
1. Dat weet ze nietquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:29 schreef Xeanor het volgende:
Ik vind het een doodsimpele beslissing. Neem gewoon absoluut geen kind als je weet dat de vader er niet zal zijn.
hmmm, dat is ook niet helemaal waar, maar goed, in dit geval...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:29 schreef Xeanor het volgende:
Ik vind het een doodsimpele beslissing. Neem gewoon absoluut geen kind als je weet dat de vader er niet zal zijn.
Ja maar zij stelt die vraag vanuit het oogpunt van haar zwangerschap. Dat begrijp je toch wel? Ze WEET dat pil niet tegen soa's beschermt en heeft dus een bewust risico genomen. Of misschien niet omdat ze wist dat beiden clean waren. Dat weten wij niet en kunnen wij niet beoordelen, weer een reden waarom soa's geen item zouden moeten zijn in dit topic.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het was het antwoord op: "waarom een condoom gebruiken als ik toch aan de pil ben" door TS.
Nou: als bescherming tegen SOA's dusZeker in dit geval: er was géén relatie, slechts een paar keer seks. DUS: sowieso een condoom gebruiken.
Sorry maar dan ben je te dom om een kind op te voeden als je zo denktquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ze bedoelt: ik wil niet zwanger raken, ik slik netjes mn pil, waarom dan nog een condoom gebruiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |