Omdat dit niet iets is waarvan je wil dat iedereen het weet en als hij het weet, weet iedereen het. Alles wat je doet heeft consequenties of het nou de abortus is, houden is, adoptie is of degenen aan wie je het vertelt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:22 schreef Cliff_Hanger het volgende:
Ik vind eigenlijk wel dat de "vader" het recht heeft om te weten dat hij "vader" kan worden.
Bedoel het recht van mannen betreft kinderen wordt steeds minder.
En begin me ook steeds meer af te vragen waarom hij geen recht heeft om het te weten?
Of waarom je zóiets überhaupt eigenlijk zou willen verzwijgen. Ook hij was erbij hoor toen jij je benen wijd lag en hij men zen leuter derin douwde.
Beetje lomp gezegd maar ik vind zeer zeker wel dat hij het moet weten, en dan is aan hem de keus wat hij er mee wil of wat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
Dat kan ik wel snappen,quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:31 schreef zara05 het volgende:
[..]
Omdat dit niet iets is waarvan je wil dat iedereen het weet en als hij het weet, weet iedereen het. Alles wat je doet heeft consequenties of het nou de abortus is, houden is, adoptie is of degenen aan wie je het vertelt.
Toen ik de test deed en zwanger bleek te zijn ging ik kapot van binnen dat ik zwanger ben en voelde totaal geen geluk. Wel enorm veel schaamte en schaamte om het iemand te vertellen. En waarom weet ik ook niet.
Ik geef normaal antwoord omdat ik gewoon geen keuze zelf zie om te maken. Het liefst zou ik weer in bed gaan liggen totdat er weer een dag voorbij is, maar als ik dat blijf doen voel ik mij nog kutter dan ik mij nu al voel en schiet ik niks op. En die keuze laat niet op zich wachten. Tot acht weken is het makkelijkst.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:16 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Als TS alleen maar emotionele reacties had gewild had ze beter in OUD kunnen posten denk ik. Hier zitten nou eenmaal ook mensen die zich gewoon zaken afvragen zonder er al te emotioneel over te doen. En blijkbaar vindt ze dat niet erg want ze geeft gewoon normaal antwoord
Het is zijn beslissing niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:34 schreef Cliff_Hanger het volgende:
[..]
Dat kan ik wel snappen,
Maar hoezo per definitie als hij het weet, weet iedereen het?
Ik vind dat je mannen iets te oppervlakkig in schat. Ook sommige mannen kunnen er ook getraumatiseerd van raken als ze achteraf te horen krijgen dat hij vader had kunnen zijn.
Ook is het zijn vlees en bloed ongeacht in welke situatie het gewekt is.
En vind zeer zeker niet dat je het hem recht mag ontnemen om te beslissen wat hij wil ongeacht je het weg laat halen of je het wil houden.
Want?quote:
Natuurlijk, maar jij zult degene zijn die uiteindelijk beslist, laten we niet doen alsof dat niet zo isquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:37 schreef zara05 het volgende:
[..]
Nouja het is uiteindelijk mijn lichaam dus mijn keuze, maar hij mag wel een mening hebben.
Het is jouw lichaam, maar wat er nu in je groeit is van jullie allebei...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:37 schreef zara05 het volgende:
[..]
Nouja het is uiteindelijk mijn lichaam dus mijn keuze, maar hij mag wel een mening hebben.
Nee, omdat het kind in haar lijf groeit, en eea voor haar de grootste impact heeft.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:37 schreef Cliff_Hanger het volgende:
[..]
Want?
Omdat je een vrouw bent mag je alles maar beslissen ook al wil de vader er wel wat van weten?
Ik vind dat daar echt zo oppervlakkig over gedacht wordt
Daar ben ik het ook mee eens. Als je zo volwassen bent om samen een kind te maken moet je ook maar zo volwassen zijn om samen de vervolgkeuze te maken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:38 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Het is jouw lichaam, maar wat er nu in je groeit is van jullie allebei...
Als de dame in kwestie tot abortus zou overgaan zou ik het als man niet willen weten in dit geval (bij zwangerschap binnen een relatie zou dat anders kunnen liggen).quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:41 schreef Cliff_Hanger het volgende:
Sorry hoor, als je de rollen nu eens omdraait en jij was de man in kwestie?
Had je dan ook helemaal niks willen weten?
En had je dan ook niet enigszins een mening willen geven?
Der zijn ook mannen die het kind dan zelf wel opvoeden zonder vrouwen,
gebeurd niet vaak maar die zijn er wel
Nee absoluut niet maar zoiets doe je samen, ook al is de verstandshouding niet optimaal.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, omdat het kind in haar lijf groeit, en eea voor haar de grootste impact heeft.
Maar jij bent van mening dat de vader de moeder zou moeten kunnen dwingen abortus te ondergaan, het kind te houden of tot een adoptie over te gaan?
Moet je wel de vrouw zo ver krijgen dat ze de zwangerschap niet afbreekt, dat is helaas het nadeel van de man in het geheel.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:41 schreef Cliff_Hanger het volgende:
Sorry hoor, als je de rollen nu eens omdraait en jij was de man in kwestie?
Had je dan ook helemaal niks willen weten?
En had je dan ook niet enigszins een mening willen geven?
Der zijn ook mannen die het kind dan zelf wel opvoeden zonder vrouwen,
gebeurd niet vaak maar die zijn er wel
We hebben geen contact meer, al ruim een maand. Liever zou ik ook het kind alleen opvoeden dan met hem.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:40 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook mee eens. Als je zo volwassen bent om samen een kind te maken moet je ook maar zo volwassen zijn om samen de vervolgkeuze te maken.
Ligt eraan. Ik zou het wel willen weten, maar dan vooral om haar te steunen en er ook voor te zorgen dat de abortus zou doorgaan. Zou ze liever het kind willen houden dan zou ik er echt héél goed over na moeten denken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als de dame in kwestie tot abortus zou overgaan zou ik het als man niet willen weten in dit geval (bij zwangerschap binnen een relatie zou dat anders kunnen liggen).
Als ze besluit het kind te krijgen en daarna te houden of te willen laten adopteren zou ik het wel graag willen weten.
En hoe wil je dit dan later aan je kind verklaren?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:43 schreef zara05 het volgende:
[..]
We hebben geen contact meer, al ruim een maand. Liever zou ik ook het kind alleen opvoeden dan met hem.
Dat kan toch ook? Je hoeft niet te gaan samenwonen ofzo.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:43 schreef zara05 het volgende:
[..]
We hebben geen contact meer, al ruim een maand. Liever zou ik ook het kind alleen opvoeden dan met hem.
Als je het houdt kan je het naar mijn mening niet maken om het niet te vertellen of hem buiten het leven van dat kind te houden als hij er wel deel van uit wil maken. Wel kan je zeggen dat je geen steun verwacht in de opvoeding en hem dan ook niet als erkende vader zal aanmelden en dus ook geen geld wil.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:43 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik weet al precies hoe het gaat. TS wil in eerste instantie de papa niet betrekken bij de opvoeding maar ontdekt dan dat ze papa wel kan laten dokken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kan toch ook? Je hoeft niet te gaan samenwonen ofzo.
Hij heeft alleen wel rechten (en plichten) als hij het kind erkent meen ik (met succes gezag aanvragen kun jij wél blokkeren geloof ik).
Of bedoel je: hem overal buiten laten? Dat zou ik niet doen. Is ook niet eerlijk richting het kind.
1. Dat verschilt per man (zie dit topic), per "relatie" (wel of geen relatie bijv een one night stand) en verschilt ook per "beslissing" (denk dat veel mannen het wel willen weten als het kind er daadwerkelijk komt, en minder mannen als het toch een abortus wordt)quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:44 schreef n00b13 het volgende:
Ik zou het graag willen weten en op zijn minst het gevoel willen hebben een stem te krijgen in het hele gebeuren. Het is tenslotte ook mijn kind dat daar binnen in jou groeit...
Dat vrouwen dat niet begrijpen baart me echt zorgen.
Ik zou het hem wel vertellen, dat hij een kind heeft. Maar ik wil het kind alleen opvoeden zonder hem. Misschien in ruil voor geen geld want dat wil ik toch niet hebben, ik doe het dan helemaal alleen. Nouja helemaal alleen misschien niet, maar zonder hem.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je het houdt kan je het naar mijn mening niet maken om het niet te vertellen of hem buiten het leven van dat kind te houden als hij er wel deel van uit wil maken. Wel kan je zeggen dat je geen steun verwacht in de opvoeding en hem dan ook niet als erkende vader zal aanmelden en dus ook geen geld wil.
Jaa dat kan idd per man verschillen maar hoe komt zij daarachter dan? Of hij het nou wel of niet wil weten? Dat weet je niet, weet TS ook niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Dat verschilt per man (zie dit topic), per "relatie" (wel of geen relatie bijv een one night stand) en verschilt ook per "beslissing" (denk dat veel mannen het wel willen weten als het kind er daadwerkelijk komt, en minder mannen als het toch een abortus wordt)
2. Ik begrijp het best, maar echte zeggenschap zul je sowieso niet hebben. je kunt de vrouw niet dwingen tot aborteren of houden. Je kunt wél beslissen wat je wil als het kind er uiteindelijk wel komt.
En let wel: zoals ik het lees was er geen sprake van een relatie in dit geval (of een hele korte).
1. Hoe is het een verschil? Er groeit iets in haar buik wat *ook van mij* is. Ik voel ook weinig voor een sms'je: "Gefeliciteerd! Je was vader, het kind wordt morgen geaborteerd.", maar dat liever dan dat ik niks weet. (2.) En ik hoef toch niemand te dwingen? Je kunt toch een fatsoenlijk gesprek voeren. Kijken wat de bezwaren zijn en of die niet zijn weg te nemen op de een of andere manier? Vrouw kiest, maar een man zou op zijn minst zijn mening moeten kunnen geven.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Dat verschilt per man (zie dit topic), per "relatie" (wel of geen relatie bijv een one night stand) en verschilt ook per "beslissing" (denk dat veel mannen het wel willen weten als het kind er daadwerkelijk komt, en minder mannen als het toch een abortus wordt)
2. Ik begrijp het best, maar echte zeggenschap zul je sowieso niet hebben. je kunt de vrouw niet dwingen tot aborteren of houden. Je kunt wél beslissen wat je wil als het kind er uiteindelijk wel komt.
En let wel: zoals ik het lees was er geen sprake van een relatie in dit geval (of een hele korte).
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
1. Hoe is het een verschil? Er groeit iets in haar buik wat *ook van mij* is. Ik voel ook weinig voor een sms'je: "Gefeliciteerd! Je was vader, het kind wordt morgen geaborteerd.", maar dat liever dan dat ik niks weet. (2.) En ik hoef toch niemand te dwingen? Je kunt toch een fatsoenlijk gesprek voeren. Kijken wat de bezwaren zijn en of die niet zijn weg te nemen op de een of andere manier? Vrouw kiest, maar een man zou op zijn minst zijn mening moeten kunnen geven.
Het voelt ook als mijn kind en niet ons kind. Misschien komt dat omdat hij er ook niks vanaf weet. Als ik het zo bekijk ga ik ook alleen lichamelijk veranderen 9 maanden lang en niet hij. Voor hem is het net zo makkelijk om mij te verlaten en alleen achter te laten met een kind als zeggenschap willen hebben. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou die keuze niet hebben.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:44 schreef n00b13 het volgende:
Ik zou het graag willen weten en op zijn minst het gevoel willen hebben een stem te krijgen in het hele gebeuren. Het is tenslotte ook mijn kind dat daar binnen in jou groeit...
Dat vrouwen dat niet begrijpen baart me echt zorgen.
VOOR JOU!!!! En voor hem? Denk je dat het hem geen malle moer interesseert?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:57 schreef zara05 het volgende:
[..]
Het voelt ook als mijn kind en niet ons kind. Misschien komt dat omdat hij er ook niks vanaf weet. Als ik het zo bekijk ga ik ook alleen lichamelijk veranderen 9 maanden lang en niet hij. Voor hem is het net zo makkelijk om mij te verlaten en alleen achter te laten met een kind als zeggenschap willen hebben. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou die keuze niet hebben.
Dat kun je m.i. dus niet maken. Je kunt niet zijn kind krijgen en het vervolgens - tegen zijn wil - helemaal van hem weghouden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:53 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik zou het hem wel vertellen, dat hij een kind heeft. Maar ik wil het kind alleen opvoeden zonder hem. Misschien in ruil voor geen geld want dat wil ik toch niet hebben, ik doe het dan helemaal alleen. Nouja helemaal alleen misschien niet, maar zonder hem.
Dat heb ik ook niet gezegd.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:55 schreef Cliff_Hanger het volgende:
[..]
Jaa dat kan idd per man verschillen maar hoe komt zij daarachter dan? Of hij het nou wel of niet wil weten? Dat weet je niet, weet TS ook niet.
En een abortus kan ook een heftige impact hebben voor een man het is ook zijn vlees en bloed wat weggehaald wordt.
En daarbij zeg ik ook niet dat hij nu ineens kan gaan beslissen.
Maar je kunt wel samen om tafel gaan zitten (hoe volwassen, zoals het hoort!) En dan aan elkaar kenbaar maken wat je wilt hoe je het wilt.
Natuurlijk kan hij het niet afdwingen maar ik vind wel dat de man net zo goed zijn mening in de buitenwereld mag brengen hoe hij erover denkt.
En ik vind zeer zeker niet dat je iemand zen mening hierover mag afpakken omdat het een man is en het niet in zijn lichaam groeit.
Vind ik echt belachelijk
Ook daar ben ik het niet met je eens. Ook een man kan ineens 180 graden draaien, en dat is in dit geval niet zo maar hij kan ook voor een relatie willen gaan puur en alleen voor een kind.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook niet gezegd.
Maar ik denk dat het de meeste mannen niet schaadt (eerder baat) ze niet te vertellen dat je zwanger bent las je al hééél zeker weet dat je een abortus zult ondergaan. Het heeft dan geen toegevoegde waarde. Het kan juist een extra last zijn die die man dan met zich mee moet dragen, terwijl die noodzaak er niet is. Ignorance is bliss sometimes..
Ken je die van hans teeuwen over vrouwen? Die komt nu mijn hoofd binnenvliegen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook niet gezegd.
Maar ik denk dat het de meeste mannen niet schaadt (eerder baat) ze niet te vertellen dat je zwanger bent las je al hééél zeker weet dat je een abortus zult ondergaan. Het heeft dan geen toegevoegde waarde. Het kan juist een extra last zijn die die man dan met zich mee moet dragen, terwijl die noodzaak er niet is. Ignorance is bliss sometimes..
En misschien laat hij jou dat kind wel alleen opvoeden. Maar hij heeft het recht om te weten dat hij evt vader kan worden, en daar kunnen/moeten jullie samen over beslissen. Uiteindelijk kan hij jou niet dwingen om een abortus te laten plegen, maar dat neemt niet weg dat hij geen stem in dezen heeft.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:53 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik zou het hem wel vertellen, dat hij een kind heeft. Maar ik wil het kind alleen opvoeden zonder hem. Misschien in ruil voor geen geld want dat wil ik toch niet hebben, ik doe het dan helemaal alleen. Nouja helemaal alleen misschien niet, maar zonder hem.
Wat mij betreft mag een man zeker zijn mening geven.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
1. Hoe is het een verschil? Er groeit iets in haar buik wat *ook van mij* is. Ik voel ook weinig voor een sms'je: "Gefeliciteerd! Je was vader, het kind wordt morgen geaborteerd.", maar dat liever dan dat ik niks weet. (2.) En ik hoef toch niemand te dwingen? Je kunt toch een fatsoenlijk gesprek voeren. Kijken wat de bezwaren zijn en of die niet zijn weg te nemen op de een of andere manier? Vrouw kiest, maar een man zou op zijn minst zijn mening moeten kunnen geven.
Maar het is niet alleen jouw kind, het is ook zijn kind. Als hij deel wil uitmaken van het leven van dat kind is dat zijn recht. En niet alleen dat, het is ook het recht van het kind en dat recht gaat ver voorbij wat jij zou willen zelf.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:53 schreef zara05 het volgende:
[..]
Je bent geen man. Dus je weet niet hoe een man zich erbij zou voelen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag een man zeker zijn mening geven.
Maar als IK een man was, en ik had een one night stand die uitmondde in een zwangerschap en een een abortus zou ik het niet hoeven weten. Kan er niks aan doen, en het zou een extra last voor me kunnen zijn als ik het wel wist. Dan maar liever onwetend; ik had er toch niks aan kunnen veranderen.
Bij een zwangerschap die uitgedragen wordt zou ik het wel altijd willen weten.
Maar goed, dat verschilt dus per mens
Hij kan zo veel willen. Maar als de vrouw dat niet wil houdt het op. De beslissing ligt in ultimo nou eenmaal bij haar. En gelukkig maar, want een vrouw (laten) dwingen tot abortus of voldragen, al dan niet met de adoptie-optie, vind ik écht niet kunnen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:03 schreef Cliff_Hanger het volgende:
[..]
Ook daar ben ik het niet met je eens. Ook een man kan ineens 180 graden draaien, en dat is in dit geval niet zo maar hij kan ook voor een relatie willen gaan puur en alleen voor een kind.
Ik vind echt dat mannen hierin minderwaardig worden geschat puur en alleen om het feit omdat het niet in hun lichaam groeit.
Gelukkig niet, en ik denk ook niet dat ik het wil wetenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:03 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ken je die van hans teeuwen over vrouwen? Die komt nu mijn hoofd binnenvliegen.
Ik ben wel een man en kan me er wel in vinden hoor.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:08 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Je bent geen man. Dus je weet niet hoe een man zich erbij zou voelen.
Als ik TS was:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:04 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
En misschien laat hij jou dat kind wel alleen opvoeden. Maar hij heeft het recht om te weten dat hij evt vader kan worden, en daar kunnen/moeten jullie samen over beslissen. Uiteindelijk kan hij jou niet dwingen om een abortus te laten plegen, maar dat neemt niet weg dat hij geen stem in dezen heeft.
Denk eraan dat je kind later ook nieuwsgierig wordt naar zijn biologische vader. En die vragen komen er, en dan kan jij niet blijven doen alsof je neus bloedt. Stel je voor hoe je (evt) kind zich dan voelt, net als de vader in kwestie, als hij hoort dat hij al die tijd een kind had.
Vertel het hem gewoon, vertel hem desnoods er meteen bij dat je geen abortus gaat nemen en dat je aan hem de keuze geeft om een rol te spelen in het kind zijn leven, maar hij heeft het recht om het te weten. En hij heeft zeker het recht om hier een stem in te hebben.
Ik zeg ook dat ik het zou willen. Of het mogelijk is weet ik niet. Kan hem ook niet inschatten als het om dit gaat. Maar ik praat ook al over mijn kind terwijl het nog niet eens zo ver is en dat bedoelde ik ook met het vergelijk tussen abortus en voor en afgrond staan en je moet naar beneden springen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kun je m.i. dus niet maken. Je kunt niet zijn kind krijgen en het vervolgens - tegen zijn wil - helemaal van hem weghouden.
Als hij daarmee akkoord gaat is het een ander verhaal natuurlijk, maar daar zou ik maar niet op rekenen..
Echt? Jij zou liever van niks willen weten?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:10 schreef BRooster het volgende:
[..]
Ik ben wel een man en kan me er wel in vinden hoor.
Nou zo kom je wel over, met het feit dat het puur en alleen haar mening is of haar wil is wet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij kan zo veel willen. Maar als de vrouw dat niet wil houdt het op. De beslissing ligt in ultimo nou eenmaal bij haar. En gelukkig maar, want een vrouw (laten) dwingen tot abortus of voldragen, al dan niet met de adoptie-optie, vind ik écht niet kunnen.
En ik beschouw mannen helemaal niet als minderwaardig.
Precies.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:11 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Als ik TS was:
Ik zou hem allereerst vertellen dat je zwanger bent. Zonder te vertellen dat je een abortus wilt. Vertel hem dat je erover nadenkt en wat hij daarvan vindt. Vraag hem daarna (ongeacht het antwoord op de vorige vraag) of hij een rol zou willen spelen in het leven van het kind, mocht het geboren worden.
Het is nu aan hem om te laten merken wat hij wil en hoe hij betrokken wil worden bij jouw beslissing.
Volgens heb je mij niet begrepen of het niet goed gelezen. Stel we hadden een relatie, verlaat mij en erkent het kind niet. Dan laat hij mij toch ook zonder keuze achter met een kind. Is dat dan wel eerlijk?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:58 schreef n00b13 het volgende:
[..]
VOOR JOU!!!! En voor hem? Denk je dat het hem geen malle moer interesseert?
Dus nee, ik begrijp niet wat je bedoelt.
Welke beslissing je ook neemt: het zal zwaar zijn. Er is geen "makkelijke" keuze of een "uitweg".quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:11 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik zeg ook dat ik het zou willen. Of het mogelijk is weet ik niet. Kan hem ook niet inschatten als het om dit gaat. Maar ik praat ook al over mijn kind terwijl het nog niet eens zo ver is en dat bedoelde ik ook met het vergelijk tussen abortus en voor en afgrond staan en je moet naar beneden springen.
Als de beslissing voor abortus al door haar is gemaakt of de abortus al is gepleegd denk ik dat ik het inderdaad liever niet zou willen weten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:11 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Echt? Jij zou liever van niks willen weten?
Wie zegt dat dat gebeurt? En jij doet nu precies hetzelfde als je hem niks vertelt: je laat hem zonder keuze achter zonder kind, terwijl hij er wel één heeft (op dit moment).quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:14 schreef zara05 het volgende:
[..]
Volgens heb je mij niet begrepen of het niet goed gelezen. Stel we hadden een relatie, verlaat mij en erkent het kind niet. Dan laat hij mij toch ook zonder keuze achter met een kind. Is dat dan wel eerlijk?
Bedankt!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke beslissing je ook neemt: het zal zwaar zijn. Er is geen "makkelijke" keuze of een "uitweg".
Heel veel sterkte met je beslissing![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |