Als ik TS was:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:04 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
En misschien laat hij jou dat kind wel alleen opvoeden. Maar hij heeft het recht om te weten dat hij evt vader kan worden, en daar kunnen/moeten jullie samen over beslissen. Uiteindelijk kan hij jou niet dwingen om een abortus te laten plegen, maar dat neemt niet weg dat hij geen stem in dezen heeft.
Denk eraan dat je kind later ook nieuwsgierig wordt naar zijn biologische vader. En die vragen komen er, en dan kan jij niet blijven doen alsof je neus bloedt. Stel je voor hoe je (evt) kind zich dan voelt, net als de vader in kwestie, als hij hoort dat hij al die tijd een kind had.
Vertel het hem gewoon, vertel hem desnoods er meteen bij dat je geen abortus gaat nemen en dat je aan hem de keuze geeft om een rol te spelen in het kind zijn leven, maar hij heeft het recht om het te weten. En hij heeft zeker het recht om hier een stem in te hebben.
Ik zeg ook dat ik het zou willen. Of het mogelijk is weet ik niet. Kan hem ook niet inschatten als het om dit gaat. Maar ik praat ook al over mijn kind terwijl het nog niet eens zo ver is en dat bedoelde ik ook met het vergelijk tussen abortus en voor en afgrond staan en je moet naar beneden springen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kun je m.i. dus niet maken. Je kunt niet zijn kind krijgen en het vervolgens - tegen zijn wil - helemaal van hem weghouden.
Als hij daarmee akkoord gaat is het een ander verhaal natuurlijk, maar daar zou ik maar niet op rekenen..
Echt? Jij zou liever van niks willen weten?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:10 schreef BRooster het volgende:
[..]
Ik ben wel een man en kan me er wel in vinden hoor.
Nou zo kom je wel over, met het feit dat het puur en alleen haar mening is of haar wil is wet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij kan zo veel willen. Maar als de vrouw dat niet wil houdt het op. De beslissing ligt in ultimo nou eenmaal bij haar. En gelukkig maar, want een vrouw (laten) dwingen tot abortus of voldragen, al dan niet met de adoptie-optie, vind ik écht niet kunnen.
En ik beschouw mannen helemaal niet als minderwaardig.
Precies.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:11 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Als ik TS was:
Ik zou hem allereerst vertellen dat je zwanger bent. Zonder te vertellen dat je een abortus wilt. Vertel hem dat je erover nadenkt en wat hij daarvan vindt. Vraag hem daarna (ongeacht het antwoord op de vorige vraag) of hij een rol zou willen spelen in het leven van het kind, mocht het geboren worden.
Het is nu aan hem om te laten merken wat hij wil en hoe hij betrokken wil worden bij jouw beslissing.
Volgens heb je mij niet begrepen of het niet goed gelezen. Stel we hadden een relatie, verlaat mij en erkent het kind niet. Dan laat hij mij toch ook zonder keuze achter met een kind. Is dat dan wel eerlijk?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:58 schreef n00b13 het volgende:
[..]
VOOR JOU!!!! En voor hem? Denk je dat het hem geen malle moer interesseert?
Dus nee, ik begrijp niet wat je bedoelt.
Welke beslissing je ook neemt: het zal zwaar zijn. Er is geen "makkelijke" keuze of een "uitweg".quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:11 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik zeg ook dat ik het zou willen. Of het mogelijk is weet ik niet. Kan hem ook niet inschatten als het om dit gaat. Maar ik praat ook al over mijn kind terwijl het nog niet eens zo ver is en dat bedoelde ik ook met het vergelijk tussen abortus en voor en afgrond staan en je moet naar beneden springen.
Als de beslissing voor abortus al door haar is gemaakt of de abortus al is gepleegd denk ik dat ik het inderdaad liever niet zou willen weten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:11 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Echt? Jij zou liever van niks willen weten?
Wie zegt dat dat gebeurt? En jij doet nu precies hetzelfde als je hem niks vertelt: je laat hem zonder keuze achter zonder kind, terwijl hij er wel één heeft (op dit moment).quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:14 schreef zara05 het volgende:
[..]
Volgens heb je mij niet begrepen of het niet goed gelezen. Stel we hadden een relatie, verlaat mij en erkent het kind niet. Dan laat hij mij toch ook zonder keuze achter met een kind. Is dat dan wel eerlijk?
Bedankt!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke beslissing je ook neemt: het zal zwaar zijn. Er is geen "makkelijke" keuze of een "uitweg".
Heel veel sterkte met je beslissing![]()
Dan is het net zo goed een klootzak.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:14 schreef zara05 het volgende:
[..]
Volgens heb je mij niet begrepen of het niet goed gelezen. Stel we hadden een relatie, verlaat mij en erkent het kind niet. Dan laat hij mij toch ook zonder keuze achter met een kind. Is dat dan wel eerlijk?
Maar dat is niet gebeurd. Dus raap je vrouwelijke ballen bij elkaar en doe het juiste.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:14 schreef zara05 het volgende:
[..]
Omdat dat nou eenmaal de realiteit is. De beslissing ligt uiteindelijk bij de vrouw. Hoe je het ook wendt of keert. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het is gewoon zo.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:12 schreef Cliff_Hanger het volgende:
[..]
Nou zo kom je wel over, met het feit dat het puur en alleen haar mening is of haar wil is wet.
Ik kan me hier zo over opwinden dat vrouwen over het algemeen hier zo laconiek over kunnen doen, het is verdikke ook zijn vlees en bloed. Je weet niet van te voren of een man het wél wil weten of niet wil weten en daar kom je alleen achter door het te vertellen.
En als je volwassen genoeg bent(denkt) om sex te kunnen hebben, vind ik ook dat ik ook zeer zeker die verantwoordelijkheid moet nemen om met elkaar om tafel te gaan zitten zodat zowel man als vrouw hier zijn mening over mag geven. En dan kan je als vrouw dat meenemen in je beslissing!!
Zie ik het nu goed of???quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:14 schreef zara05 het volgende:
[..]
"Maar jij bent geen vrouw, dus jij weet niet hoe TS zich daar onder zou voelen"quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:11 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Als ik TS was:
Ik zou hem allereerst vertellen dat je zwanger bent. Zonder te vertellen dat je een abortus wilt. Vertel hem dat je erover nadenkt en wat hij daarvan vindt. Vraag hem daarna (ongeacht het antwoord op de vorige vraag) of hij een rol zou willen spelen in het leven van het kind, mocht het geboren worden.
Het is nu aan hem om te laten merken wat hij wil en hoe hij betrokken wil worden bij jouw beslissing.
Oh, ja. Allicht overbodig, maar gezien mijn perceptie van het niveau van dit topic: Dit alles face-to-face. En nee, Facetime of Skype valt daar niet onder.
Dus omdat het de realiteit is moet je daar maar in mee gaan en iemand zijn (nogmaals) MENING afpakken? Omdat iedereen het maar doet? Snap je überhaupt wel wat ik zeg?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat dat nou eenmaal de realiteit is. De beslissing ligt uiteindelijk bij de vrouw. Hoe je het ook wendt of keert. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het is gewoon zo.
En het is "seks" ipv "sex"
Compleet waar. Dit is dan ook geschreven van hoe ik als man het graag zou zien. Afwegende TS haar post over 'het allicht niet geinteresseerd zijn van de vader'quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Maar jij bent geen vrouw, dus jij weet niet hoe TS zich daar onder zou voelen"
Daar heb ik ook moeite mee: wat is het juiste en wie bepaalt dat. Als dat zo makkelijk was stond ik ook niet voor een keuze die mijn toekomst gaat beïnvloeden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:16 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Maar dat is niet gebeurd. Dus raap je vrouwelijke ballen bij elkaar en doe het juiste.
Dat de beslissing inderdaad uiteindelijk bij de vrouw kan liggen, betekent nog steeds niet dat je het recht van de man hoeft af te nemen om hem er niet van op de hoogte te brengenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat dat nou eenmaal de realiteit is. De beslissing ligt uiteindelijk bij de vrouw. Hoe je het ook wendt of keert. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het is gewoon zo.
En het is "seks" ipv "sex"
Hier is maar één juist antwoord op: voorbehoedsmiddelen gebruiken, erg makkelijk m.i.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:22 schreef zara05 het volgende:
[..]
Daar heb ik ook moeite mee: wat is het juiste en wie bepaalt dat. Als dat zo makkelijk was stond ik ook niet voor een keuze die mijn toekomst gaat beïnvloeden.
Het juiste is om die jongen in te lichten. Dan hoef je alsnog geen relatie oid met hem aan te gaan. Maar je laat hem iniedergeval weten dat je zwanger bent van hem.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:22 schreef zara05 het volgende:
[..]
Daar heb ik ook moeite mee: wat is het juiste en wie bepaalt dat. Als dat zo makkelijk was stond ik ook niet voor een keuze die mijn toekomst gaat beïnvloeden.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:11 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Als ik TS was:
Oh, ja. Allicht overbodig, maar gezien mijn perceptie van het niveau van dit topic: Dit alles face-to-face. En nee, Facetime of Skype valt daar niet onder.
Kom nou....quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:44 schreef n00b13 het volgende:
Ik zou het graag willen weten en op zijn minst het gevoel willen hebben een stem te krijgen in het hele gebeuren. Het is tenslotte ook mijn kind dat daar binnen in jou groeit...
Dat vrouwen dat niet begrijpen baart me echt zorgen.
Een date waar je een paar keer seks mee hebt gehad en al 4 weken geen contact meer mee hebt gehad. Als je nou in een relatie zit met iemand dan is het iets anders.quote:een paar keer seks gehad met een date, je bent zo dom geweest om het zonder condoom te doen omdat je de pil slikt en ondanks dat je de pil slikt toch zwanger wordt. Hier kom je 4 weken nadat je geen contact meer hebt gehad achter. Een zwangerschapstest laat zien dat je op 6 weken zit.
Ik snap prima wat je zegt. Ik ben het er alleen niet mee eens.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:19 schreef Cliff_Hanger het volgende:
[..]
Dus omdat het de realiteit is moet je daar maar in mee gaan en iemand zijn (nogmaals) MENING afpakken? Omdat iedereen het maar doet? Snap je überhaupt wel wat ik zeg?
Ik heb juist de woorden in men vorige post dik gedrukt, want je mening uiten is wat anders dan een beslissing nemen.
En "seks en sex" kunnen tegenwoordig allebei
Daar ben ik het niet mee eens, te meer omdat ik het in dat geval ook niet zou willen weten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:24 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hier is maar één juist antwoord op: voorbehoedsmiddelen gebruiken, erg makkelijk m.i.
Maar goed het juiste is in ieder geval de man in kwestie vóór een abortus informeren, gewoonweg omdat het ook zijn kind is.
Dan hebben we kennelijk allebei een ander standpunt over deze topicquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap prima wat je zegt. Ik ben het er alleen niet mee eens.
Als ik een one night stand heb gehad die uitmondt in een zwangerschap en ik heb besloten dat ik een abortus zal ondergaan ga ik de "vader" ik kwestie niet inlichten.
Als me hetzelfde overkomt in een relatie zou ik de "vader" wél inlichten, maar als ik reeds besloten heb tot een abortus gaat zijn mening daar niets meer aan veranderen.
Als ik twijfel (alléén binnen een relatie) óf ik besluit dat ik het kind wél wil houden, dan wordt de vader in spé altijd door me ingelicht.
Maar ik zie het wel als mijn beslissing en alléén mijn beslissing, in die zin dat ook de vader in spé me niet zal kunnen dwingen iets te doen wat ik niet wil. Er over praten is prima, en de vader in spé staat het natuurlijk wel vrij om af te haken of mee te doen in welke vorm dan ook.
Dat zei mijn HA ook, maar ik slikte de pil en ging er vanuit dat het voldoende was. Tijdens al mijn relaties waar ik het ook zonder condoom mee deed was dat goed gegaan al JARENLANG en nu ineens ben ik zwanger. Mijn HA zei ook dat ik er eigenlijk niet alleen op had mogen rekenen dat het voldoende was JA, waarvoor slik ik het dan?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:24 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hier is maar één juist antwoord op: voorbehoedsmiddelen gebruiken, erg makkelijk m.i.
Maar goed het juiste is in ieder geval de man in kwestie vóór een abortus informeren, gewoonweg omdat het ook zijn kind is.
Maar ik vind het wel apart sorry dat ik het zeg maar dat je het "man" zijn wel continue op jezelf betrekt. Bedoel in men vorige post heb ik er neer gezet dat we kennelijk allebei een ander standpunt hebben maar een ander laat je ook niet in zen waarde om een mening uit te spreken...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, te meer omdat ik het in dat geval ook niet zou willen weten.
En zo komen we weer bij de SOA'squote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:31 schreef zara05 het volgende:
[..]
Dat zei mijn HA ook, maar ik slikte de pil en ging er vanuit dat het voldoende was. Tijdens al mijn relaties waar ik het ook zonder condoom mee deed was dat goed gegaan al JARENLANG en nu ineens ben ik zwanger. Mijn HA zei ook dat ik er eigenlijk niet alleen op had mogen rekenen dat het voldoende was JA, waarvoor slik ik het dan?
Ik ga twijfelen of dit geen troll isquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:31 schreef zara05 het volgende:
[..]
Dat zei mijn HA ook, maar ik slikte de pil en ging er vanuit dat het voldoende was. Tijdens al mijn relaties waar ik het ook zonder condoom mee deed was dat goed gegaan al JARENLANG en nu ineens ben ik zwanger. Mijn HA zei ook dat ik er eigenlijk niet alleen op had mogen rekenen dat het voldoende was JA, waarvoor slik ik het dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |