Nouja de keuze tussen ene feest van 18 jaar.. of een paar dagen met wat katers achteraf (misschien).. tja.. ik weet het welquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou... lijkt me ook geen feestje heur...
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Oké, kan je hier ook doen dan toch?
Gratis spreekuur!
De dokter heeft het woord!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: steek van wel
R&P is nu ook eenmaal een soort van praktijkkamer
Nee, ik vind dat er te snel voor abortus word gekozen en vanals iemand zwanger raakt een reactie van: 'O, maar ik kan altijd nog een abortus plegen'. Je bent niet de gene die moet kunnen tussen leven en dood. BAH!!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Die hele post van jou heeft (voor mijn gevoel althans) helemaal niets te maken met wat ik ooit heb gepost hier. Eigenlijk alle posts van jou richting mij. Je reageerde in eerste instantie op mijn antwoord op een vraag van TS. Dat antwoord was "En zo komen we weer bij de SOA'squote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:49 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja ik wilde nog de naam van degene erbij zetten die het zei, dat was jij inderdaad niet. Ik heb jouw post gequoot omdat ik daar als eerst op wilde reageren maar verder moet je mijn post beschouwen als een reactie op vele Posts tezamen in dit topic. Die geluiden zijn namelijk wel gevallen
Nou je vermoord geen kind ofzo... en ik beslis helemaal niks, TS vroeg meningen en ik heb dde mijn gegeven. Daar opent ze toch een topic voor? Als ze geen meningen wil horen moet ze geen topicquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:55 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat er te snel voor abortus word gekozen en vanals iemand zwanger raakt een reactie van: 'O, maar ik kan altijd nog een abortus plegen'. Je bent niet de gene die moet kunnen tussen leven en dood. BAH!!
Dat is het ook niet:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt, daar zijn we het dus iig over eens.
Maar ik denk dat heel veel mensen (zowel mannen als vrouwen) de emotionele impact van een abortus onderschatten. Ook dat is geen "makkelijke" oplossing. Veel vrouwen komer er na de abortus achter dat die ingreep meer impact op ze had dan ze ervoor dachten.
Voorbeeldjes (maar heeel veel over te vinden op internet):
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ionele-ingreep.dhtml
http://www.ikon.nl/werelden/afl_gedanezaken2.htm
http://www.jongereninfoli(...)tale-gezondheid.html
Dat wil ik ook best geloven en ik ben oprecht blij dat ik daar nooit over na heb hoeven denkenquote:
Ik heb ook geen abortus gehad hoorquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat wil ik ook best geloven en ik ben oprecht blij dat ik daar nooit over na heb hoeven denken
aangezien ik nog nooit zwanger ben geweest.
Wij wonen in zo'n rijk land en dan gaan mensen nog een kind laten adopteren, te achterlijk voor woorden. Leef en laat leven. Mocht je er na omstandigheden niet (financieel) voor kunnen zorgen, wat eventueel zou kunnen voorkomen, kan altijd nog worden besloten om over te gaan op adoptie van het desbetreffende kind. Maar een levend embryo afslachten omdat je er als moeder ' geen zin in hebt' (quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou je vermoord geen kind ofzo... en ik beslis helemaal niks, TS vroeg meningen en ik heb dde mijn gegeven. Daar opent ze toch een topic voor? Als ze geen meningen wil horen moet ze geen topic
openen maar met haar moeder gaan praten.
Is mooi gezegd hoor, daar niet van, maar TS woont nog thuis, dus het zou verstanig zijn om eerstquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:00 schreef wild-r0se het volgende:
TS, ik heb het idee dat je eigenlijk je keuze al hebt gemaakt en je hiervoor bevestiging zoekt: het kind houden. In dat geval inderdaad vertellen aan de vader.
Het is knap als je het wilt houden, hoe moeilijk de tijd ook gaat worden. He is geen ramp als je een half jaar langer over je studie doet omdat je een kind hebt gekregen. Het is echt bijzonder knap als je er voor kiest en er voor wilt gaan. Als je een stabiele omgeving hebt is echt alles mogeljik! Ik ken zelfs een meisje die diergeneeskunde doet terwijl ze een kind opvoed, en dat is alles behalve een gemakkelijke studie. Hoe jouw situatie is kan ik natuurlijk zo niet beoordelen, maar het lijk wel alsof een aantal hier de keuze voor jou maken en jij deze maar over moet nemen. Doe wat je zelf wilt en waar jij je goed bij voelt.
Een levend embryo afslachten? Uit welk jaar kom jij?quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:02 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Wij wonen in zo'n rijk land en dan gaan mensen nog een kind laten adopteren, te achterlijk voor woorden. Leef en laat leven. Mocht je er na omstandigheden niet (financieel) voor kunnen zorgen, wat eventueel zou kunnen voorkomen, kan altijd nog worden besloten om over te gaan op adoptie van het desbetreffende kind. Maar een levend embryo afslachten omdat je er als moeder ' geen zin in hebt' (x 1000) of dat je maar een ' one night stand had' is echt uiterst egoïstisch. Kan dat dus echt totaal niet begrijpen.
Hoe wou je het dan noemen? En jij vindt het normaal van deze tijd om abortus te plegen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Een levend embryo afslachten? Uit welk jaar kom jij?
Haha ik wil op dit forum niet de artsenrol spelen. Wel reageren vanuit mijn ervaringen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[..]
De dokter heeft het woord!![]()
Koppen dicht!
En ditquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:00 schreef wild-r0se het volgende:
TS, ik heb het idee dat je eigenlijk je keuze al hebt gemaakt en je hiervoor bevestiging zoekt: het kind houden. In dat geval inderdaad vertellen aan de vader.
Het is knap als je het wilt houden, hoe moeilijk de tijd ook gaat worden. He is geen ramp als je een half jaar langer over je studie doet omdat je een kind hebt gekregen. Het is echt bijzonder knap als je er voor kiest en er voor wilt gaan. Als je een stabiele omgeving hebt is echt alles mogeljik! Ik ken zelfs een meisje die diergeneeskunde doet terwijl ze een kind opvoed, en dat is alles behalve een gemakkelijke studie. Hoe jouw situatie is kan ik natuurlijk zo niet beoordelen, maar het lijk wel alsof een aantal hier de keuze voor jou maken en jij deze maar over moet nemen. Doe wat je zelf wilt en waar jij je goed bij voelt.
Ik vind het een voorrecht voor de vrouw dat zij kan kiezen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:05 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Hoe wou je het dan noemen? En jij vindt het normaal van deze tijd om abortus te plegen?
Dit is goed gezegd.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:05 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Haha ik wil op dit forum niet de artsenrol spelen. Wel reageren vanuit mijn ervaringen.
Ik ken TS niet eens, weet niet hoe oud ze is en hoe haar situatie is. Als ik inschat dat ze een student tussen de 20 en de 25 is en alleenstaand kan ik wel zeggen dat het kind houden impact zal hebben op je leven die je niet moet onderschatten. Je kunt zelfs in een sociaal isolement komen met moeite om je studie af te maken en moeite om van je kind te genieten. Op eventuele medische complicaties van de zwangerschap, bevalling en ziekte van het kind ga ik nu niet eens in (en dat wil ik ook niet, dus niet vragen)
Daarnaast is het wel zo dat het niet onmogelijk is om het kind alleen te krijgen. Ook betekent het absoluut niet dat het niet gelukkig zal zijn. Een kind heeft liefde en stabiliteit nodig en dat kun je ook creëeren als alleenstaande moeder. Het maakt iets los in een vrouw als ze moeder wordt, dat kind verzorgen gaat automatisch. In principe dan hè.
Wat betreft abortus: het is medisch vrij veilig, maar onderschat de psychische impact niet. Als ik de Posts van TS lees zou ik om te beginnen al aanraden om sowieso psychische zorg te regelen als ze kiest voor de abortus. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten.
Dit is allemaal vrij algemeen en weten de meesten wel maar meer kan ik op het internet niet doen
Ik geloof zeker dat het in sommige situaties een moeilijke, maar wel de beste optie is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:05 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Hoe wou je het dan noemen? En jij vindt het normaal van deze tijd om abortus te plegen?
Twee mensen kunnen vooral elkaar ontlasten bij de zorgtaken lijkt mequote:Op woensdag 12 juni 2013 00:23 schreef LalalaHippie het volgende:
[..]
Dit is goed gezegd.
Ik vraag me wel altijd af of het niet beter is, dat er ook een vader in beeld is, voor een kindje. Ik zie toch wel bij alle "beginnende" ouders om mij heen, dat twee mensen een kind toch meer kunnen bieden dan één. Wellicht is dat op te vangen door grootouders, maar daar heeft TS niets over gezegd. Het zegt wel wat, dat ze haar ouders niets verteld heeft, terwijl ze nog thuis woont, maar misschien projecteer ik dan teveel..
Ik mag zeker wel hopen dat dat anders ligt, js.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als de dame in kwestie tot abortus zou overgaan zou ik het als man niet willen weten in dit geval (bij zwangerschap binnen een relatie zou dat anders kunnen liggen).
Als ze besluit het kind te krijgen en daarna te houden of te willen laten adopteren zou ik het wel graag willen weten.
Ik heb het daar over de hypothetische situatie dat ik een man zou zijnquote:Op woensdag 12 juni 2013 01:25 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik mag zeker wel hopen dat dat anders ligt, js.
Het is geen moeilijke beslissing, er is geen beslissing. Waar haal je de arrogantie vandaan om te beslissen over het leven van je eigen kindje. Welke opties zijn er nog meer als ik vragen mag? Van mij moge ze de moeders die een abortus plegen op de brandstapel gooien.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:29 schreef LalalaHippie het volgende:
[..]
Ik geloof zeker dat het in sommige situaties een moeilijke, maar wel de beste optie is.
Bovendien is dat een keuze van de betrokken individuen, de moeder in de eerste plaats en is het niet aan jou om die beslissing te beoordelen.
Vind je dat hij een stem heeft in de keuze voor abortus? Moet ze dat met hem delen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:24 schreef Redbullkid het volgende:
Wauw de reacties die ik hier van de meeste vrouwen lees zijn echt vreselijk. Dat de vrouwen zo weinig respect hebben voor de sitautie van de man in deze situatie.
Zelfs reacties als het kind alleen opvoeden zonder dat de man hier ook maar enige keus in heeft.
Zulke mensen zouden geeneens kinderen mogen krijgen vind ik. Als dat je karakter is, mis je zelf de normen en waarden vind ik.
TS doe je kind en de man in kwestie een plezier en pleeg abortus. Laat ook gelijk ervoor zorgen dat je geen kinderen meer kan krijgen. Denken aan anderen is niet voor jou weggelegd. En met zulke mensen kan ik geen medelijden hebben.
En voor de vrouwen die mij gaan bashen over respect terwijl zij bovenstaande hebben gepost, je krijgt geen respect van mij als vrouw als je als een egoistisch sekreet met mannen en kinderen omgaat.
Doei
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |