Theo Middelkamp had nog nooit een berg gezien toen hij een bergetappe in de Tour won.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:12 schreef nickhguitar het volgende:
Even een vraagje, hoe trainen jullie dit in godsnaam als kaaskoppen? Wat jullie vandaag rijden is toch niet te trainen in NL?
Het lijkt me toch een onderdeel wat je enkel specifiek kunt trainen? Of kun je het ook met veel D3/weerstandstraining trainen?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Theo Middelkamp had nog nooit een berg gezien toen hij een bergetappe in de Tour won.
Conditie kun je trainen, en klimmen kun je of kun je niet. Het helpt overigens wel als je van te voren wat klimritme opdoet, maar dat is niet echt noodzakelijk.
Het is een kwestie van vermogen leveren, dus idd D3/weerstandstraining.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:15 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Het lijkt me toch een onderdeel wat je enkel specifiek kunt trainen? Of kun je het ook met veel D3/weerstandstraining trainen?
Lijkt me wel heel vetquote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is een kwestie van vermogen leveren, dus idd D3/weerstandstraining.
10 km tegen de wind infietsen kan ook.
De Trois Ballons is een cyclo. Geen officiële race (officieel zelfs geen race), maar ze houden wel bij in welke volgorde je binnenkomt.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:37 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Lijkt me wel heel vetMorgen eerst maar eens 68 Km op het 'platteland' proberen! Is dit een soort koers/race waar gripper/kaas e.d. aan meedoen? of zijn ze gewoon op eigen houtje daar een stuk aan het fietsen?
Wow, is er een soort overzicht met die soort wedstrijden? En zijn er ook van dit soort wedstrijden in NL? Ik heb namelijk niet de intentie om bij een wielervereniging te gaan, maar op termijn een wedstrijdje rijden lijkt me wel vet!quote:
In NL heb je dat niet.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:42 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Wow, is er een soort overzicht met die soort wedstrijden? En zijn er ook van dit soort wedstrijden in NL? Ik heb namelijk niet de intentie om bij een wielervereniging te gaan, maar op termijn een wedstrijdje rijden lijkt me wel vet!
Nagenieten in de slaapzak jaquote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:35 schreef dop het volgende:
gefeliciteerd mannen, nu nog even flink nagenieten neem ik aan
Volgens mij ben jij een goudhaantje. Deze rij jij dus de volgende keer gewoon voor goud! Nog een paar kilootjes er af, minstens een jaar meer ervaring en dan kijken wie jou nog bijhoudt. Puike prestatie Okkie, gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:01 schreef Oksel het volgende:
Ja.Goed weekend! En lekker gereden. Mooi man. Alleen dat 'goud' slaat echt nergens op.
En na 120 waren we in 1 keer weer met z'n allen samen omdat de toppers niet top reden, en de zwakkelingen boven verwachten.Verschillen waren uiteindelijk een uur ofzo, tussen de snelste (Gripper) en de langzaamste (Oksel of MarcoD).
De officiele uitslag:
Gripper: 08:48:07:55 (Goud, ook oud en ziek in z'n neus)
Patroon: 09:08:56:18 (Op 8 minuten goud gemist, zilver)
Kaas: 09:09:01:80 (Goud, ouwe vent)
MarcoD: 09:02:24:14 (Helaas, 2 minuten)
Oksel: 09:20:42:61 (Goud volgens Strava, goud gemist op 20 minuten. Als ik 1 jaar ouder was geweest, goud geminst op 42 seconden)
Geen lekke banden, niemand gevallen. Wel erg warm. Patroon vond 't leerzaam, zou alleen bij god niet weten waarom
Zonde zeg!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:53 schreef CyclingGirl het volgende:
Goed gedaan mannen. Top! Ik had lek in de laatste 1.5km wel nog 2 uur goed mee kunnen koersen. Maar baalde wel.
Goed bezig!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:01 schreef Oksel het volgende:
Ja.Goed weekend! En lekker gereden. Mooi man. Alleen dat 'goud' slaat echt nergens op.
En na 120 waren we in 1 keer weer met z'n allen samen omdat de toppers niet top reden, en de zwakkelingen boven verwachten.Verschillen waren uiteindelijk een uur ofzo, tussen de snelste (Gripper) en de langzaamste (Oksel of MarcoD).
De officiele uitslag:
Gripper: 08:48:07:55 (Goud, ook oud en ziek in z'n neus)
Patroon: 09:08:56:18 (Op 8 minuten goud gemist, zilver)
Kaas: 09:09:01:80 (Goud, ouwe vent)
MarcoD: 09:02:24:14 (Helaas, 2 minuten)
Oksel: 09:20:42:61 (Goud volgens Strava, goud gemist op 20 minuten. Als ik 1 jaar ouder was geweest, goud geminst op 42 seconden)
Geen lekke banden, niemand gevallen. Wel erg warm. Patroon vond 't leerzaam, zou alleen bij god niet weten waarom
Welke dagen ben je volgende week in Noordwijk? Ik heb sowieso nog wel wat leuke routes voor je. Lastige vanuit Noordwijk is alleen dat de bollenstreek veel slechte fietspaden heeft. Ik kom er daarom ook niet vaak. Maar ik zal zo eens wat rondjes tekenen.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:28 schreef eentwee het volgende:
Mooie prestaties hoor. Ben benieuwd naar de wat uitgebreidere verhalen
Thanks Buzz.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij een goudhaantje. Deze rij jij dus de volgende keer gewoon voor goud! Nog een paar kilootjes er af, minstens een jaar meer ervaring en dan kijken wie jou nog bijhoudt. Puike prestatie Okkie, gefeliciteerd.
Voor een goede prijs is toch alles te koop? Koersen worden tenslotte ook wel eens verkocht door even de verkeerde kant op te kijken.quote:Op zondag 9 juni 2013 07:19 schreef kanovinnie het volgende:
Goed bezig mannen. Ondertussen staat de stand hier op 3 gewonnen, 2 verloren. En een team wat kwam vragen of we express willen verliezen zodat ze niet degraderen![]()
Ook op het vorige parkoers van de 3B waren de limieten voor goud al vrij ruim.quote:
Da's inderdaad flink balen als je op dat moment lekrijdt..quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:53 schreef CyclingGirl het volgende:
Goed gedaan mannen. Top! Ik had lek in de laatste 1.5km wel nog 2 uur goed mee kunnen koersen. Maar baalde wel.
Ja, wist niet dat ik dit kon..quote:Op zondag 9 juni 2013 09:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook op het vorige parkoers van de 3B waren de limieten voor goud al vrij ruim.
Maar goed gereden
Weer wat geleerd. Dus toch leerzaam, zoals patroon zei.quote:
Ziet er goed uit! Dank jequote:
Zo dat is niet best.. hoe kan dat gebeuren?quote:Op zondag 9 juni 2013 11:02 schreef the_critic het volgende:
3 tetten rijders goed gedaan!! Mooie test voor Marmotte inderdaad...
zit nu zelf thuis op de bank met mijn behang eraf.. Vanochtend op weg om te gaan fietsen.. breekt er 1 van de 2 schroeven van mijn zadel af. Zadel knalde eraf en ik lag naast mijn fiets op de grond. Behang van mijn arm af, van mijn heup, en in mijn knieholte waar ik zeer waarschijnlijk mee over achterwiel geschuurd ben.. ppfff
geen idee.. schroef is gewoon in 2 stukken gebroken. Dus nu opzoek naar andere zadel.. brug is verbogen, kijken of zadelpen gewoon een nieuwe schroef in kan.. nieuwe armstukken, nieuwe broekquote:Op zondag 9 juni 2013 11:29 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ziet er goed uit! Dank je
[..]
Zo dat is niet best.. hoe kan dat gebeuren?
Schroef is gewoon in midden (ergens halfweg schroefdraad) afgebroken. Soort van metaalmoeheid ofzo. Nee zou inderdaad niet mogen lijkt me, maarja.. geen bekend merk en gekocht via internet. Dus valt weinig te verhalen. Nu dus maar ff via fietsenmaker naar laten kijkenquote:Op zondag 9 juni 2013 12:00 schreef eentwee het volgende:
Was het een lichte pen? Stalen of alu of tita schroeven? Mag toch niet gebeuren met montagepasta en het juiste aanhaalmoment.
Juist met die geharde rvs stalen, of alu bouten gebeurt dat zonder te waarschuwen. Kunnen dus spontaan spontaan breken. Een gewone stalen bout of een of titanium bout is veel taaier. Niet dat het allemaal vaak voorkomt, maar gebeurt het je, dan is dat wel klote natuurlijk. Dus is een simpele pen met een (stel)bout voor en achter gewoon veiliger.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:00 schreef eentwee het volgende:
Was het een lichte pen? Stalen of alu of tita schroeven? Mag toch niet gebeuren met montagepasta en het juiste aanhaalmoment.
Holy sh**quote:Op zondag 9 juni 2013 11:02 schreef the_critic het volgende:
3 tetten rijders goed gedaan!! Mooie test voor Marmotte inderdaad...
zit nu zelf thuis op de bank met mijn behang eraf.. Vanochtend op weg om te gaan fietsen.. breekt er 1 van de 2 schroeven van mijn zadel af. Zadel knalde eraf en ik lag naast mijn fiets op de grond. Behang van mijn arm af, van mijn heup, en in mijn knieholte waar ik zeer waarschijnlijk mee over achterwiel geschuurd ben.. ppfff
vroeger wedstrijden gereden.. dus heb er wel eens vaker naast gelegen. Dus geen schrik. Meer balen dat ik weer paar dagen niet trainen kan.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:46 schreef forty-two het volgende:
[..]
Holy sh**
Dat zijn van die dingen waarvan je hoopt dat het je nooit overkomt
Ga je zo snel mogelijk weer op de fiets springen (als hij weer gefixt is) of zit de schrik er in?
Sterkte met het herstel!
Onderuitgaan doordat je materiaal je in de steek laat lijkt me pychologisch net anders dan andere factoren die een val veroorzaken.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:50 schreef the_critic het volgende:
[..]
vroeger wedstrijden gereden.. dus heb er wel eens vaker naast gelegen. Dus geen schrik. Meer balen dat ik weer paar dagen niet trainen kan.
En die klote schaafplekken.. ppff en komende dagen niet echt weer voor korte broek. Maar spijkerbroek zie ik ook niet zitten morgen op het werk :S
Geen last van.. te nuchter voor. Als je thuis van de trap valt omdat de leuning ineens los laat, ga je ook niet een halfjaar in de woonkamer slapen. Zorg je gewoon dat de leuning weer goed vastgezet wordt.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:59 schreef forty-two het volgende:
[..]
Onderuitgaan doordat je materiaal je in de steek laat lijkt me pychologisch net anders dan andere factoren die een val veroorzaken.
Maar als jij er geen last van hebt dan is dat mooi
Ik ben vorig jaar heel hard op een auto geknald, de dag er op ben ik gelijk weer op de fiets gaan zitten om het niet in m'n hoofd te laten kruipen.
Een collega van mij is vorig jaar gevallen met z'n racefiets, ik probeer hem al maanden mee te krijgen voor een tochtje maar hij heeft angst.
Balen. Nou ja, niks ernstigs, zo te horen, maar wel vervelend altijd, die schaafwonden.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:02 schreef the_critic het volgende:
3 tetten rijders goed gedaan!! Mooie test voor Marmotte inderdaad...
zit nu zelf thuis op de bank met mijn behang eraf.. Vanochtend op weg om te gaan fietsen.. breekt er 1 van de 2 schroeven van mijn zadel af. Zadel knalde eraf en ik lag naast mijn fiets op de grond. Behang van mijn arm af, van mijn heup, en in mijn knieholte waar ik zeer waarschijnlijk mee over achterwiel geschuurd ben.. ppfff
Jawel maar ik ben voor de pech geborenquote:Op zondag 9 juni 2013 09:09 schreef Oksel het volgende:
Hey Cyclinggirl.. heb je eigenlijk al wel eens een koers gereden zonder lek, valpartij of onderdelen die van je fiets afvallen? Het is elke keer raak..!
Met de miine vooral afgelopen vrijdag was hij 3e zonder materiaalpech rijdt ie podium. Ik had gisteren top 15 kunnen rijden. Maar die specialized er is altijd wat mee. Ik durf alleen niet op mijn nieuwe trek te koersen.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:37 schreef Wombcat het volgende:
Het lijkt er wel op alsof er iets mis is met jullie karma
Da's wel heel erg balen dat je dan net voor de finish lek rijdt. Echt zo'n vloekmomentje. Heb ik ook eens meegemaakt (in een cyclo, waar ik in de groep zat die voor de 14e plek oid reed).quote:Op zondag 9 juni 2013 17:40 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Met de miine vooral afgelopen vrijdag was hij 3e zonder materiaalpech rijdt ie podium. Ik had gisteren top 15 kunnen rijden. Maar die specialized er is altijd wat mee. Ik durf alleen niet op mijn nieuwe trek te koersen.
Welke afstanden? En nog een beetje een leuke tijd?quote:Op zondag 9 juni 2013 17:10 schreef Tommeke het volgende:
Net een duatlon gedaan. Men wat zwaar. Had al driekwart jaar niet gerend en dat was te merken
Ondanks de zware benen ging het fietsen wel prima.
Wel voor m'n chick geëindigd gelukkig.
Dat is balen ook zeg. Heb al pech sinds vorig jaar maar we zien wel heb iig 2 uur gekoerst :-)quote:Op zondag 9 juni 2013 17:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's wel heel erg balen dat je dan net voor de finish lek rijdt. Echt zo'n vloekmomentje. Heb ik ook eens meegemaakt (in een cyclo, waar ik in de groep zat die voor de 14e plek oid reed).
Hopelijk houdt je pech snel op, want da's niet leuk zo.
5-20-2,5quote:Op zondag 9 juni 2013 17:50 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Welke afstanden? En nog een beetje een leuke tijd?
Dan moet je het lopen idd nog een beetje oefenenquote:Op zondag 9 juni 2013 17:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
5-20-2,5
1.13 of 1.14 ofzo. Hardlopen ging niet goed. Op de fiets ging het wel lekker. Ben niet volle bak gegaan
Maak ff een eigen kano topic ofzo, als je verder niks fiets gerelateerd hebt te melden. Met alle respect, het hoeft niet alleen over fietsen te gaan, maar jij weet niet eens meer waar je fiets staat volgens mijquote:Op zondag 9 juni 2013 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
5 gewonnen, 3 verloren. 2 waarschuwingskaarten. Eenmaal vanwege doorgebroken man blokken (voorpunt in het gezicht zetten) en een andere wedstrijd iemand gehakt/peddel uit de hand geslagen.
Hier ook aardig moe. Zit nu in de trein en moet 2x overstappen. Ellende. Was wel gezellig en knus in de Tipi Okkie.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:31 schreef Oksel het volgende:
Zo, pitstop in Duitsland. Meteen in slaap gevallen. Spierpijn / stijfheid valt mee, maar gewoon algeheel erg moe.
quote:Op zondag 9 juni 2013 18:35 schreef Oksel het volgende:
Lief? Niet normaal meer man.
Maar was wel lache ja. 'En wat zei hij toen? Niets!' Hahaha.
Zij kan ook hard fietsenquote:Op zondag 9 juni 2013 18:00 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dan moet je het lopen idd nog een beetje oefenen
Ik was gisteren ook wel verbaasd toen ik plotseling de vriendin van Yankee achter mij zag opduiken. Ok, ik deed iets rustiger aan in het laatste rondje en de vriendin van Yankee deed de halve afstand, maar ik dacht wel even van "nou de volgende keer dus maar vol doorkarren" ...
Wat moet ik mij voorstellen bij lieve scheetjes?quote:Op zondag 9 juni 2013 18:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hier ook aardig moe. Zit nu in de trein en moet 2x overstappen. Ellende. Was wel gezellig en knus in de Tipi Okkie.
Ps Gripper laat lieve scheetjes hihi
?quote:Op zondag 9 juni 2013 19:08 schreef Oksel het volgende:
Patroon zei dat je helemaal niet hard kan fietsen.
quote:Op zondag 9 juni 2013 18:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zij kan ook hard fietsen
Ik fietste wind tegen vandaag steeds 36-39 per uur. Wind mee 42-44 per uur. Normaal rij ik wind tegen volle bak, daar deed ik nu ff rustig aan.
Ik ga lopen niet oefenen vooralsnog. Fietsen is veul leuker!
Doe je volgende week nog mee a/d Speedman?quote:Op zondag 9 juni 2013 18:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zij kan ook hard fietsen
Ik fietste wind tegen vandaag steeds 36-39 per uur. Wind mee 42-44 per uur. Normaal rij ik wind tegen volle bak, daar deed ik nu ff rustig aan.
Ik ga lopen niet oefenen vooralsnog. Fietsen is veul leuker!
okkie.. welke versnellingen heb je gebruikt voor 3 tettekes? Ben beetje aan orienteren voor Marmotte dus wil graag je ervaring horenquote:Op zondag 9 juni 2013 19:08 schreef Oksel het volgende:
Patroon zei dat je helemaal niet hard kan fietsen.
Komt tijdens de Marmotte vast goed! Het was ontzettend gezellig en hebben veel gelachen. Mooie groep, dat moet goed komen met de Marmotte week. Bedankt voor de koffie!quote:Op zondag 9 juni 2013 20:44 schreef kaasplankje het volgende:
Langer verhaaltje:
's Morgens opgestaan op de camping, koffie gedronken en wat ontbeten, weinig trek al.
Gestart in de 3boezems om 7:15 ik dacht eerst lekker in de race te zitten, reed bij de 1e 200 man voorin.
Op de eerste col van betekenis, enorm steile stukken er in, stond je meteen zwaar geparkeerd op stukken van 12/14% met losliggend gruis waarop je achterwiel bijna doorslipte. Ik denk rustig aan kaassie op eigen tempo omhoog, na die col afgedaald en in een mooie groepje zo 40-45km/u naar de volgende col. Ik hoefde niks te werken en reed lekker mee. Op de 2e col van betekenis, de Ballon 'd Alsace, merk ik dat ik direct moet lossen uit de groep waarin in ik rijd, zelfs renners passeren mij waarbij ik gewoon aan hun postuur zie dat ik die normaliter achterlaat.
Op de opvolgende Col du Hunsruck en de Grand Ballon begint de ellende pas echt, op de Grand Ballon moet ik tot 3x toe afstappen, een col van 16km met gemiddeld 6.1% rijd ik normaal zonder probleem. Ik sta daar met mijn hoofd op mijn stuur uit te hijgen, 30sec en dan maar weer verder.
Eindelijk kom ik boven op de plaats waar Patroons ouders zouden staan, ik tril als een espenblad, ben half mijn stem kwijt, probeer te drinken en een banaan te eten, zo kapot dat ik die maar half op eet. Wielracer rijd dan langs, hij ziet mij en roept "Kaas!" ik denk das wielracert toen ik dat shirtje zag en wens 'm succes.
Ik ben intussen koekiegaar en besef me dat het niks gaat worden.
Ik besluit om een goede tijd te laten varen en wacht op de jongens. Die komen in volgorde binnen, eerst Patroon na ongeveer half uurtje en Gripper er vlak achter, MarcoD en Oksel volgen niet kort daarna, binnen 1 uur is iedereen boven op de Grand Ballon.
Ik rijd dan met Grip en Patroon door, ik denk ik ga ze wel uitrijden hoe dan ook, dat werd een martelgang, op de Col d' Oderen zie ik Gripper langzaam wegrijden, beetje doorge-emmerd en vaak moeten stoppen. Echt enorm afgezien. Op de steilste stukken van de Champ Jaillet moest ik zelfs lopen, ik kreeg het echt niet meer rond. Uiteindelijk een paar honderd meter achter Patroon binnengebolt. Die had het ook niet makkelijk.
Toch uitgereden en blij daarmee, wel zuur dat ik zo beroerd reed, heb geprobeerd te achterhalen waarom maar ik tast nog een beetje in het duister.
Misschien niet goed uitgerust aan de start, in combinatie met de warmte en maagklachten compleet geblokkeerd bergop. Naja toch er van genoten en volgende keer beter.
enkel flinke schaafwonden. Paar rottige nachten en dan is het vast wel weer ok..quote:Op zondag 9 juni 2013 21:27 schreef keesfietst het volgende:
Klote Kaas, maar slechte momenten heb je nodig om beter te worden... toch?
Balen van je zadel critic, zoiets mag inderdaad niet gebeuren. Hoop dat je letselvrij herstelt.
Zelf rondje over de Veluwe gefietst vandaag, plan was om rond de 100km te rijden, maar het was zulk lekker weer dat we bij elkaar een uur in de zon hebben gezeten en op de 70 uitkwamen.
Enorm druk met motorrijders, wat een figuren zijn dat zeg. Kunnen wielrenners nog wat van leren
quote:Op zondag 9 juni 2013 19:08 schreef Oksel het volgende:
Patroon zei dat je helemaal niet hard kan fietsen.
Wat is een voorpunt? Iets zoals een paarsgepunte lans zoals ik hier op de Frontpage regelmatig lees?quote:Op zondag 9 juni 2013 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
5 gewonnen, 3 verloren. 2 waarschuwingskaarten. Eenmaal vanwege doorgebroken man blokken (voorpunt in het gezicht zetten) en een andere wedstrijd iemand gehakt/peddel uit de hand geslagen.
Patroon stopt altijd met lezen bij de kommaquote:Op zondag 9 juni 2013 21:50 schreef Wombcat het volgende:
@Kaas: je hebt zo te lezen een soortgelijke ervaring gehad als ik met mijn eerste Marmotte. Daar ging ik ook helemaal totall-loss door de warmte en ben Alpe d'Huez opgekropen, moest daar ook 5x van de fiets en heb een stukje gelopen.
@patroon: ik zei nog: zo hard mogelijk de eerste klim oprijden, maar niet jezelf opblazen.
Dit was in een DM. 1e dm hield op bij zo hard mogelijk oprijden, in de volgende ging ik verder met niet jezelf opblazen. Ik dacht al "zou 'ie dat wel begrijpen?"quote:Op zondag 9 juni 2013 21:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Patroon stopt altijd met lezen bij de komma
Da's niet ideaal. Geen parkoerskennis is ook verre van ideaal. Als je die afstand met de auto aflegt om een cyclo te rijden, kun je beter een dagje (of twee) extra eraan plakken. Beetje bijkomen van de autoreis en een stukkie van het parkoers fietsen (eerste en laatste 20 km of zo).quote:Op zondag 9 juni 2013 22:43 schreef buzz1291 het volgende:
Focus, focus en focus. Aan de conditie heeft het gezien de trainingsarbeid niet gelegen. Maar op vrijdag aankomen en dan op zaterdag zo'n tocht rijden... Blijkbaar kan niet iedereen dat.
Veel geklaag over het parkoers ook.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:48 schreef Patroon het volgende:
http://www.wijntoerist.nl(...)18&t=18761&start=300
Wat een verhalen, vooral die van de bezemwagen.
34 - 27! Had nog wel een tandje extra gelust op een paar van die murenquote:Op zondag 9 juni 2013 20:07 schreef the_critic het volgende:
[..]
okkie.. welke versnellingen heb je gebruikt voor 3 tettekes? Ben beetje aan orienteren voor Marmotte dus wil graag je ervaring horen
Ja wat een gezeik hè? Train dan ook harder als het zwaar is!quote:Op zondag 9 juni 2013 22:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Veel geklaag over het parkoers ook.
't is wat, gaan ze een zware cyclo rijden, klagen ze dat het te zwaar is.
Nou, door al die zoete gelletjes produceert mijn buik gewoon veel lucht. Stond er bij de stop bij patroons ouders bij met een opgeblazen buik als een grand ballon of zo'n biafrakindje. Dus de druk moet er dan s avonds uit hè, en dat kan ik heel melodieus en vaak achter elkaar. Pfiiieeeoeoooooeeee wieee. Piep. Pfiiee poeee prrrrrrttt knal!!! <plop>quote:Op zondag 9 juni 2013 19:19 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Wat moet ik mij voorstellen bij lieve scheetjes?
Bij de Marmotte kom je niet boven de 12% uit.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:17 schreef Gripper het volgende:
@critic: kut dat je bent gevallen. Hopelijk alles hersteld en gerepareerd voor de marmotte? Antwoord op je vraag: Ik had dapper m'n compact 34-50 thuisgelaten en reed op 38-52 voor en 11-28 achter. Heb bijna alle klimmen gedaan op m'n 2e of 3e kransje, alleen echt steil moest ik naar de 28 schakelen. Voor de marmotte neem ik denk ik toch wel m'n compact mee. Heb nu soms gedacht: tandje lichter zou fijn zijn...
ik heb zelf een broek met Kiss3 zeem.. uitstekende broek. 200km zonder pijn..quote:Op maandag 10 juni 2013 08:28 schreef -Remy het volgende:
Even een fietsbroeken vraag voor jullie. Ik heb er 3 op het oog, maar vraag me af welke de beste zeem heeft. Heb graag een wat comfortabelere zeem ivm snelle zadelpijn. Het gaat om een Nalini, Bioracer of Castelli met Kiss-zeem. Iemand ervaring met 1 van deze 3 en welke raden jullie mij aan?
als ik dan lees dat jij hem bijna nergens nooit hebt gehad en qua % de marmotte minder steil is.. zou ik het met 38-30 misschien wel moeten kunnen redden... ppffff lastig lastigquote:Op maandag 10 juni 2013 00:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
@critic: kut dat je bent gevallen. Hopelijk alles hersteld en gerepareerd voor de marmotte? Antwoord op je vraag: Ik had dapper m'n compact 34-50 thuisgelaten en reed op 38-52 voor en 11-28 achter. Heb bijna alle klimmen gedaan op m'n 2e of 3e kransje, alleen echt steil moest ik naar de 28 schakelen. Voor de marmotte neem ik denk ik toch wel m'n compact mee. Heb nu soms gedacht: tandje lichter zou fijn zijn...
Aan de andere kant: als je lichter kan schakelen, dan ga je ook langzamer rijden met een koffiemolentje. Heb ook vaak gedacht; even stoppen, afkoelen, alsjeblieft even uitpuffen. Vooral na zo'n steil en kort rotklimmetje. Maar ja, met stoppen kom je niet dichterbij de finish en gratis pasta. Dus.... Doorrrrrr!
Ja, maar wat Wombcat er niet bij zegt is dat het dan soms wel een paar honderd meter tot een km lang 12% is. Bovenste paar bochten van de galibier zijn bijvoorbeeld gemeen steil. De eerste 3-4 bochten van de Alpe ook.quote:Op maandag 10 juni 2013 08:53 schreef the_critic het volgende:
als ik dan lees dat jij hem bijna nergens nooit hebt gehad en qua % de marmotte minder steil is.. zou ik het met 38-30 misschien wel moeten kunnen redden... ppffff lastig lastig
Mijn ervaring (maar misschien ligt dat aan mijn gebrek aan klimmerskwaliteiten) is wel dat als je lichter kunt schakelen, je dit soms te makkelijk doet, terwijl je anders net iets langer was doorgegaan op een wat groter verzet.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, maar wat Wombcat er niet bij zegt is dat het dan soms wel een paar honderd meter tot een km lang 12% is. Bovenste paar bochten van de galibier zijn bijvoorbeeld gemeen steil. De eerste 3-4 bochten van de Alpe ook.
Enkele tientallen meters op een te zwaar verzet stoempen lukt me nog wel, maar minuten achter elkaar (zoals op die col de chevreres, waar het rond de 15% was en ik bijna een kwartier met mn hartslag in het rood reed) is gewoon niet lekker.
Dus ik neem gewoon mn compact mee, dan is er nog wat ruimte als het die dag toch wel blijkt tegen te vallen. En zolang het lekker gaat trap je gewoon achter op het 3e of 4e kransje ofzo.
Ja wel leuk toch. Organiseer maar wat, ik ga sowieso dit weekend wel wat fietsen op de heuvelrug!quote:Op zondag 9 juni 2013 22:41 schreef Wombcat het volgende:
Is er eventueel interesse voor een (mini)meet rondom Utrecht aankomend weekend? Mits goed weer wmb, in de regen fietsen is nl. niet echt mijn hobby.
Jij hebt ook best grinta, en je gaat gewoon door.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:45 schreef Oksel het volgende:
Ik ben heel sterk in de benen, kan een heel zwaar verzet prima langzaam rondtrappen. Ik had genoeg aan 34-27, blijkt, want hoefde niet af te stappen. Vond ook de zeer steile stukken niet te zwaar, maar gewoon zwaar. Ik zou niet lichter gaan, dan moet je maar gewoon wat beter getraind zijn. Ik ben a) redelijk zwaar, en b) heb slechts 3000km gefietst dit jaar, en heb het fatsoenlijk uit kunnen fietsen met een 34-27.1200ste van de 4000. Als je al die klaagverhalen leest op dat wijntoeristforum, tering wat een wijven daar zeg. Jank jank.
34x27 is gelijk aan triple 30x24 en 34x24 is gelijk aan 30x21. Het lichtste wat ik op de stijle stukken heb gereden is dus gelijk aan compact 34x24/27. Compact zou dus geschikt voor mij zijn. Op de 5% stukken reed ik 39x21/24. Alles op de 39x27 is nog een stap te groot, vooral op de steile stukken.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:45 schreef Oksel het volgende:
Ik ben heel sterk in de benen, kan een heel zwaar verzet prima langzaam rondtrappen. Ik had genoeg aan 34-27, blijkt, want hoefde niet af te stappen. Vond ook de zeer steile stukken niet te zwaar, maar gewoon zwaar. Ik zou niet lichter gaan, dan moet je maar gewoon wat beter getraind zijn. Ik ben a) redelijk zwaar, en b) heb slechts 3000km gefietst dit jaar, en heb het fatsoenlijk uit kunnen fietsen met een 34-27.1200ste van de 4000. Als je al die klaagverhalen leest op dat wijntoeristforum, tering wat een wijven daar zeg. Jank jank.
Nee, maar ben nu wel blij dat ik triple heb ipv dubbel. Compact komt op mijn volgende fiets.quote:
Reedt op 50/39 voor en 13-29 achter. In de afdaling eigenlijk te groot om lekker mee te kunnen trappen bergop is het verelijkbaar met 34 voor 25 achter.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:25 schreef the_critic het volgende:
3tetten / Marmotte rijders.. wat hebben jullie ontdekt qua verzetten?? Te doen op 38 of 39 blad, toch triple of compact nodig?? Tell me
39x27/28 is ook slecht voor de ketting, dus dan kun je hem sowieso beter op de 30 leggen voren.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
34x27 is gelijk aan triple 30x24 en 34x24 is gelijk aan 30x21. Het lichtste wat ik op de stijle stukken heb gereden is dus gelijk aan compact 34x24/27. Compact zou dus geschikt voor mij zijn. Op de 5% stukken reed ik 39x21/24. Alles op de 39x27 is nog een stap te groot, vooral op de steile stukken.
Als je een triple hebt ja. Met een dubbel met een grote cassette gaat dat niet. Overigens ligt de ketting nog in een redelijke lijn bij 39x27. Zo slecht zal het niet zijn.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
39x27/28 is ook slecht voor de ketting, dus dan kun je hem sowieso beter op de 30 leggen voren.
Ik denk dat de hitte me fataal geworden is achteraf, ik had geen koerspet onder de helm gedaan en heb mijn koppie behoorlijk verbrand tussen de sleuven van mijn helm door.quote:
Ik snap niet dat er zo gebashed moet worden, er is niemand van ons die vorig jaar in de bovenste regionen zat er nu ergens achteraan.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jij hebt ook best grinta, en je gaat gewoon door.![]()
Nou zitten daar wel een paar van die echte cyclo haantjes bij op WT, die normaal top 100-200 rijden, en nu ineens 1000e zijn. Dus snap wel dat ze teleurgesteld zijn, want "op het oude parcours was ik veel beter".
Maar het parcours is nooit te zwaar, als je daar de schuld aan geeft heb je wel een hele verwrongen kijk op de wereld.
Aangezien Patroon het over een triple had, bedoelde ik dat ook. Uit ervaring weet ik dat de ketting aardig scheef ligt, en hij er soms ook niet lekker omheen wil gaan als je hem op het grootste tandwiel achter wilt gooien. Ik rijd zelf met een 52/39/30 en achter van 11-28.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:54 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Als je een triple hebt ja. Met een dubbel met een grote cassette gaat dat niet. Overigens ligt de ketting nog in een redelijke lijn bij 39x27. Zo slecht zal het niet zijn.
Pro's krijgen natuurlijk ook iets vaker een nieuwe ketting dan toerders. Bij pro's interesseert slijtage dan ook 0,0 uiteraard.quote:De pro's rijden de bergetappes ook met een grote cassette. Die zullen de lichtste tandjes wellicht niet gebruiken, maar dan toch. Als het kut voor de ketting zou zijn zouden ze wel iets anders verzinnen. Sanchez won de rit naar Crans Montana met een 52-38 - 11-28 set up. http://www.cyclingnews.co(...)hezs-orbea-orca-gold
Klopt, ik was ooit 69e in de Marmot overall en ben nu niet veel slechter getraind dan toen.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:15 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er zo gebashed moet worden, er is niemand van ons die vorig jaar in de bovenste regionen zat er nu ergens achteraan.
Het parkoers was gewoon zwaarder dan de jaren ervoor. Zelf hebben jullie hiervoor er niet gereden dus aub oordeel daar niet over.
In 2011 reed ik 7.51 en nu 8.32, had mijn dag niet. En steile wand beklimmingen horen niet in de bergcyclo.
Vanachter je bureau is het natuurlijk makkelijk om anderen af te maken.
Praten jullie ook zo over Kaas die ooit top 50 reed en nu zijn dag niet had?
slijtage komt door wrijving.. hoe meer wrijving, hoe meer extra watts je wegtrapt. Dus dat is zeker niet 0.0 interesse.. !quote:Op maandag 10 juni 2013 12:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Pro's krijgen natuurlijk ook iets vaker een nieuwe ketting dan toerders. Bij pro's interesseert slijtage dan ook 0,0 uiteraard.
Daarom rijden pro's ook niet met een triple, en zal een pro ook niet de ketting extreem scheef laten lopen. Bij een compact kun je ook niet alle kransjes gebruiken met elk tandwiel. Meestal gebruik je de grootste 3 niet als je hem voren op het grote tandwiel hebt liggen, en de 3 kleinste gebruik je niet als je hem op het kleine tandwiel hebt liggen.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:35 schreef the_critic het volgende:
[..]
slijtage komt door wrijving.. hoe meer wrijving, hoe meer extra watts je wegtrapt. Dus dat is zeker niet 0.0 interesse.. !
ik ben het helemaal met je eens. Je vergelijkt je prestatie altijd met je verwachting. Ik deed er langer over dan verwacht en dat viel tegen, maar misschien waren mijn verwachtingen niet terecht en heb ik met 9u8min best goed gepresenteerd voor mijn doen, gezien de omstandigheden en 1e keer. Snap goed dat de jongens van WT teleurgesteld zijn omdat ze uitgingen van een betere tijd, dat is sportman eigen.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:15 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er zo gebashed moet worden, er is niemand van ons die vorig jaar in de bovenste regionen zat er nu ergens achteraan.
Het parkoers was gewoon zwaarder dan de jaren ervoor. Zelf hebben jullie hiervoor er niet gereden dus aub oordeel daar niet over.
In 2011 reed ik 7.51 en nu 8.32, had mijn dag niet. En steile wand beklimmingen horen niet in de bergcyclo.
Vanachter je bureau is het natuurlijk makkelijk om anderen af te maken.
Praten jullie ook zo over Kaas die ooit top 50 reed en nu zijn dag niet had?
Ik fiets in de bergen 39x27. Kom overal best makkelijk omhoog. Had vorig jaar alleen op de Alpe en 't laatste stuk Galibier gewild dat ik wat lichter reed.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, maar ben nu wel blij dat ik triple heb ipv dubbel. Compact komt op mijn volgende fiets.
Dit was niet bewust, maar om het feit dat hij zijn rit nog niet op strava had gezet.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:36 schreef kaasplankje het volgende:
MarcoD is een goede gast en behoorlijk sterk fietser ook, alleen kakelt de rest van de groep zo hard dat hij soms wordt vergeten in de lijstjes.
Met dit parcours mss ongeveer hetzelfde mijn insziens.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:43 schreef cafca het volgende:
Hoe zwaar is die Trois Ballons nou eigenlijk in vergelijking tot de Marmotte?
Dus we kunnen redelijke resultaten van jullie verwachten in de Marmotte?quote:Op maandag 10 juni 2013 13:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Met dit parcours mss ongeveer hetzelfde mijn insziens.
Zeker, al geeft dat geen garantie. Je kan pronostikeren wat je wilt maar koers = koers en dan kan er van alles gebeuren, zoals zaterdag geschiedde.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:53 schreef cafca het volgende:
[..]
Dus we kunnen redelijke resultaten van jullie verwachten in de Marmotte?
Ben ik bij!quote:Op maandag 10 juni 2013 15:12 schreef nodisch18 het volgende:
Tientje inleg per voorspelling?
10 punten per goed voorspelde plaats in het klassement
20 punten als de voorspelde eindtijd minder dan 5 minuten afwijkt
10 punten als de voorspelde eindtijd minder dan 10 minuten afwijkt
5 punten als de voorspelde eindtijd minder dan 20 minuten afwijkt
5 euro dan? Het gaat om het idee hequote:Op maandag 10 juni 2013 15:17 schreef MarcoD het volgende:
Zonder dat tientje inleg is het wel grappig om te doen
Janatwork idd.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:14 schreef nodisch18 het volgende:
Wie gaan er eigenlijk allemaal naar de Marmotte?
Gripper
Kaas
Patroon
janatwork ??
MarcoD
Wielracer ??
moet gewoon kunnen. Er rijdt een trein van Maastricht naar Luik, das ff een rotverbinding met een boemeltje. Vanaf daar heb je in België ook weer gewoon allerlei treinverbindingen. Overigens kunnen www.ns.nl en http://www.belgianrail.be/nl je ook al die informatie geven hoor...quote:Op maandag 10 juni 2013 15:47 schreef Deetch het volgende:
Ik wil binnenkort voor een goede doelen tocht in de pyreneeen (url) een clinic volgen in Trois Ponts, België.
Nu hebben we geen auto ter beschikking en willen we proberen er met de trein te komen. Is het makkelijk om in Belgie met de fiets in de trein te reizen? Een beetje vergelijkbaar als in Nederland want dat hebben we al vaker gedaan.
Voordat iedereen zegt "ga lekker vanaf maastricht op de fiets". Mijn vriendinnetje komt voor die clinic uit Frankrijk en onze beide fietsen staan in Groningen.
Ik had alleen nog niks gevonden over het meenemen van je fiets in de belgische treinen, daar gaat mijn vraag ook over. De routeplanner van NMBS had ik zelf ook al geraadpleegd.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
moet gewoon kunnen. Er rijdt een trein van Maastricht naar Luik, das ff een rotverbinding met een boemeltje. Vanaf daar heb je in België ook weer gewoon allerlei treinverbindingen. Overigens kunnen www.ns.nl en http://www.belgianrail.be/nl je ook al die informatie geven hoor...
(eerste hit op de belgische website, een compleet reisadvies van 1.50 uur en 1x overstappen)
Alle Belgische treinen (behalve TGV misschien) hebben een fietswagon.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:39 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ik had alleen nog niks gevonden over het meenemen van je fiets in de belgische treinen, daar gaat mijn vraag ook over. De routeplanner van NMBS had ik zelf ook al geraadpleegd.
Is die ook duidelijk gemarkeerd en zo ja hoe?quote:Op maandag 10 juni 2013 16:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Alle Belgische treinen (behalve TGV misschien) hebben een fietswagon.
Die 12% zit in de beklimming van de Glandon/Croix de Fer. Na ca. 5 kilometer klimmen krijg je een korte afdaling (12% naar beneden), riviertje over en dan meteen 12% omhoog. Dat is idd ongeveer een kilometer.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, maar wat Wombcat er niet bij zegt is dat het dan soms wel een paar honderd meter tot een km lang 12% is. Bovenste paar bochten van de galibier zijn bijvoorbeeld gemeen steil. De eerste 3-4 bochten van de Alpe ook.
Oh ja, dat nare stukje, had niet gedacht dat dat de steilste helling zou zijn, voor m'n gevoel zijn die laatste bochten van de galibier erger. Die ene km ram ik nog wel op de macht op. OK, dan ga ik ook niet met mn compact.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die 12% zit in de beklimming van de Glandon/Croix de Fer. Na ca. 5 kilometer klimmen krijg je een korte afdaling (12% naar beneden), riviertje over en dan meteen 12% omhoog. Dat is idd ongeveer een kilometer.
De eerste km van Alpe d"huez is 10%, maar vrij constant. De laatst kilometer van de Galibier ook zoiets, maar ook vrij constant.
Zo'n weddenschap hoeft van mij niet. Veroorzaakt alleen maar teleurstelling als niet aan de verwachting wordt voldaanquote:
Die laatste bochten van de Galibier lijken erger, omdat je dan al 18 kilometer aan het klimmen bent (ruim 30 zelfs als je de Telegraphe meetelt). En de hoogte maakt het er ook niet makkelijker op.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh ja, dat nare stukje, had niet gedacht dat dat de steilste helling zou zijn, voor m'n gevoel zijn die laatste bochten van de galibier erger. Die ene km ram ik nog wel op de macht op. OK, dan ga ik ook niet met mn compact.
Ga voor mn nieuwe simplon ook geen compact crankstel meer kopen maar een grote dubbel, gewoon nog sterker worden
Die 38x28 van jou is een mooie stap tussen compact naar dubbel, scheelt toch nog wel behoorlijk met 39x27. 2.84m vs 3.02m per omwenteling. Meer dan ik dacht.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh ja, dat nare stukje, had niet gedacht dat dat de steilste helling zou zijn, voor m'n gevoel zijn die laatste bochten van de galibier erger. Die ene km ram ik nog wel op de macht op. OK, dan ga ik ook niet met mn compact.
Ga voor mn nieuwe simplon ook geen compact crankstel meer kopen maar een grote dubbel, gewoon nog sterker worden
@Kaas: al die domme vrouwen snappen nog steeds niet dat die prachtige kletsers niet eeuwig de zwaartekracht kunnen blijven tarten, en dat geen sportbeha dragen daar ook niet aan meehelpt. Dat moet toch pijn doen, tieten van een kilo 't stuk die bij elke stap een ruk aan je nekspieren geven?
t is wel altijd een leuk gezicht natuurlijk.
Gefeliciteerd, ziet er prima uitquote:Op maandag 10 juni 2013 18:22 schreef kanovinnie het volgende:
K&W / Van rijtjeshuis naar Appartement #2 nog 1 offtopic dingetje dan. Mooi balkon en ik ga er wonen met een dame die van wielrenners, bbqen en koken houd
Jammer dat ik er net niet ben dit weekend. Week erna wel de JJC waarschijnlijk, 200km.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja wel leuk toch. Organiseer maar wat, ik ga sowieso dit weekend wel wat fietsen op de heuvelrug!
Misschien is de La Pace in maarsbergen wel een goeie verzamelplek. Kunnen we ook wat eten/drinken vooraf en nadien.
Ik heb nog een (NOS) setje 28/32 gaats FIR SC350 (35mm alu) velgen op zolder liggen. Ga ik niks meer mee doen. Interne nippels heb ik er ook bij. Dat zou wel iets kunnen zijn. Moeten alle onderdelen nieuw zijn?quote:Op maandag 10 juni 2013 13:06 schreef kaasplankje het volgende:
Ik doe ff een budget bikebuild project; een van de jongens is 5 jaar in dienst en dan krijgen ze een koersfietsje samengesteld uit eentweewaardige webshopdeals.
Deel 1: alu 7005 frame en carbon/alu vork + headset, 131.50 incl. tax en versandung bij CNC Cristophe Nies.
Wilde graag een zwarte 62cm, dan kan er mooi reklam van de zaak op. Kon mss nog wel goedkoper, maar wel goed bombproof alu framepje.
Denk nog na over de wielen aangezien de persoon in kwestie groot is, niet heel zwaar ofzo. Misschien khamsins + campy veloce of steviger wielsetje, bijv. zelfbouw wielset met cheape maar goede naven en 35mm velgen en 36 spaken.
Volgend jaar hoeft ze pas af te zijn dus ik heb alle tijd om aanbiedingen te speuren.
Totaalbudget 600/650 max ongeveer.
Tips welkom
Wat een mooi gebaar naar je werknemer!quote:Op maandag 10 juni 2013 20:06 schreef kaasplankje het volgende:
Budget 650.-
Frame vork en headset 131.50
Groep veloce dubbel 375.- ?
Wielen 100.- of liefst iets minder
Over: 43.50 voor stuur nok zadelpen banden en stuurtape.
Zadeltje heb ik wel, excl pedalen.
BTW gaat er dan nog af als ik in NL koop dus dan -21% van (650-131.50 want frame uit Duitsland) =108.88
Kosten totaal: 650.- -/- 108.88 = 541.12 EUR
Er moeten dan ook nog transfers op het kader met de URL van de zaak maar ik moet ff kijken wat dat precies kost, waarschijnlijk 150.- EUR voor een m2 stickervel, dus houd ik daar nog van over voor andere frames.
Hangt er helemaal vanaf hoe getraind je bent en of je jezelf niet opblaast. Eerste klimmen gingen prima op 39x24/27. Voor mij werd het te zwaar qua verzet toen ik de motor had opgeblazen, maar dan kom je nergens meer fatsoenlijk mee boven.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:05 schreef Reljem het volgende:
Respect voor de 3 tieten rijders. Echt, helden.
Zag dat er hier ook nog wat over versnellingen werd gesproken. Zat ook even te kijken, heb voor een dubbel, 53/39 en achter een 12/27. 39/27, is dat te doen voor (bijvoorbeeld) de 3 ballons?
Het is een freelancer dus officieel is het een relatiegeschenk. Ik vind dat ze dat wel verdienen na 5 jaar de pleuris werken in weer en wind.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat een mooi gebaar naar je werknemer!
Ik ben iig goed fit qua sporten en conditie, maar nog niet "klimfit". Is een vraagstelling of het met dat verzet en met een goede sportconditie in principe te doen is om de 3 ballons prima rond te draaien te vaag?quote:Op maandag 10 juni 2013 22:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hangt er helemaal vanaf hoe getraind je bent en of je jezelf niet opblaast.
Ja, want een goede sportconditie is erg algemeen. Dat heeft iemand met 2000km fietsen ook, maar kan toch behoorlijk problemen krijgen bij zo'n cyclo.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:10 schreef Reljem het volgende:
[..]
Ik ben iig goed fit qua sporten en conditie, maar nog niet "klimfit". Is een vraagstelling of het met dat verzet en met een goede sportconditie in principe te doen is om de 3 ballons prima rond te draaien te vaag?
Nouja, ik pak deze zomer een paar dagen Ardennen en een weekje Oostenrijk, had de 3B alleen als voorbeeld genomen omdat jullie die net achter de rug hebben en ik het interessant vind om te weten wat jullie daar bijvoorbeeld gebruiken.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, want een goede sportconditie is erg algemeen. Dat heeft iemand met 2000km fietsen ook, maar kan toch behoorlijk problemen krijgen bij zo'n cyclo.
Mag toch hopen dat je eerst gaat klimmen voordat je 3B gaat rijden. Weet je gelijk je verzet.
Met een 39x27 moet ik mij in normale omstandigheden prima kunnen redden, maar dan moet ik wel eens leren mezelf in te houden.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:17 schreef Reljem het volgende:
[..]
Nouja, ik pak deze zomer een paar dagen Ardennen en een weekje Oostenrijk, had de 3B alleen als voorbeeld genomen omdat jullie die net achter de rug hebben en ik het interessant vind om te weten wat jullie daar bijvoorbeeld gebruiken.
Gewoon benieuwd of mijn verzet te boek staat als een verzet waar je in de bergen over het algemeen prima mee uit de voeten kan, anders moet ik er voor mijn tripjes nog wat anders opzetten..
Edoch, toch bedankt voor de moeite.
Held.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is een freelancer dus officieel is het een relatiegeschenk. Ik vind dat ze dat wel verdienen na 5 jaar de pleuris werken in weer en wind.
Nee klopt, volgens mij zijn er wel 1500 niet gefinished. 4000 gestart en 2500 in de uitslag. Of niet?quote:Op maandag 10 juni 2013 22:23 schreef kaasplankje het volgende:
Ach Patroon, je bent niet de enige die op de slachtbank beland is.
@Tom ja, iedereen eigen ros bij ons.
Haha akkoord! Dank.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met een 39x27 moet ik mij in normale omstandigheden prima kunnen redden, maar dan moet ik wel eens leren mezelf in te houden.
Ja grijs van ellende over de finish na 13uur fietsen.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:27 schreef kaasplankje het volgende:
Ja en van die 2500 is ws. 3/4 helemaal kapot gegaan.
Vroegah wel, toen was 39 x 26/28 de max. En dan moest je je eerst een hele winter de tiefus trainen om dat verzet op de Galibier nog rondgedraaid te krijgen. Tegenwoordig zie je alleen de hele sterken nog met die verzetten rijden. ik sprak dit weekend een paar kennissen die vorige week 6 x de Alpe d' Huez zijn opgereden. willen allemaal een triplo van 30 x 30, en de sterkste van de groep gebruikte die alleen in de laatste beklimming, zei die. Maar dan kun je ook met een compact rijden denk ik zo.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:05 schreef Reljem het volgende:
Respect voor de 3 tieten rijders. Echt, helden.
Zag dat er hier ook nog wat over versnellingen werd gesproken. Zat ook even te kijken, heb voor een dubbel, 53/39 en achter een 12/27. 39/27, is dat te doen voor (bijvoorbeeld) de 3 ballons?
Driebergen niet handiger? Voor evt. treingangers. Bovendien op fietsafstand van mij.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja wel leuk toch. Organiseer maar wat, ik ga sowieso dit weekend wel wat fietsen op de heuvelrug!
Misschien is de La Pace in maarsbergen wel een goeie verzamelplek. Kunnen we ook wat eten/drinken vooraf en nadien.
Nu al zin inquote:Op maandag 10 juni 2013 22:29 schreef kaasplankje het volgende:
In de Marmot gaan we ook allemaal kapot. Die is gewoon loeizwaar.
Een 34 er past niet op die steek en je kunt niet meet dan 16 tandjes verschil tussen je voorbladen hebben. zal nu wel steek 130 zijn. 34 past alleen op steek 110.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, want een goede sportconditie is erg algemeen. Dat heeft iemand met 2000km fietsen ook, maar kan toch behoorlijk problemen krijgen bij zo'n cyclo.
Mag toch hopen dat je eerst gaat klimmen voordat je 3B gaat rijden. Weet je gelijk je verzet. Ik zou 34x27 adviseren, beter te licht en zwaarder kunnen schakelen dan andersom.
Gewoon lekker stukkie fietsenquote:Op maandag 10 juni 2013 22:29 schreef kaasplankje het volgende:
In de Marmot gaan we ook allemaal kapot. Die is gewoon loeizwaar.
Ik bedoel dan ook compact crankstel buzziequote:Op maandag 10 juni 2013 22:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Een 34 er past niet op die steek en je kunt niet meet dan 16 tandjes verschil tussen je voorbladen hebben. zal nu wel steek 130 zijn. 34 past alleen op steek 110.
Sorry, ik leef al weken uit de koffer. Dit weekend maar ff thuis blijven.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:46 schreef Wombcat het volgende:
SPT / (mini)-fietsmeet Utrechtse heuvelrug
Ligt er aan wat je er nu op hebt staan. Ik denk dat b.v. bij de goedkoopste Sram (Apex) je niet meer dan 90 euro kwijt bent. Maar die kettingbladen zijn niet echt best. Shimano 105 zal iets van 130 euro kosten en Campa Veloce iets van 120 euro. Zijn een beetje schattingen. Veel vragen en wellicht heeft een of andere FM nog een overjarig setje in de aanbieding. Wel goed op de cranklengte letten, want vaak zijn die "aanbiedingen" dan met 170mm lengte, waar niemand mee rijdt, behalve de dames dan. Staat overigens aan de binnenkant van de crank.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:38 schreef Reljem het volgende:
Duidelijk buzz. Ik wil toch wel met enige souplesse boven komen als ik een mooie Alpencol opfiets, dus even kijken hoe het gaat in de Ardennen en dan eventueel aanpassen. Nog even voor de beeldvorming; dan moet er dus een compact op voor, kan ik 34x27 draaien. Wat kost zoiets? Of is dat heeeel verschillend?
Aansteller....... Ik leef de meeste weken uit de koffer en kom in het weekend soms alleen thuis om de was in te leveren.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sorry, ik leef al weken uit de koffer. Dit weekend maar ff thuis blijven.
Ik ben al op de Veluwe aan 't fietsen.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:46 schreef Wombcat het volgende:
SPT / (mini)-fietsmeet Utrechtse heuvelrug
lukt lang niet op elk Frame omdat je ook afhankelijk bent van de lengte van je derailleur hanger (path)quote:Op maandag 10 juni 2013 22:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En lukt het niet, dan is een lange slag derrie + een cassette met een 34 of 36 kransje als grootste, nog een redelijk betaalbaar alternatief. Ik denk dat het het je dan niet meer dan 100 euro hoeft te kosten. Maar je blijft dan wel steeds wisselen.
Kan niet, ben dan op Texel.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:46 schreef Wombcat het volgende:
SPT / (mini)-fietsmeet Utrechtse heuvelrug
Lol ik ookquote:
Dat is wel een heel oud (voorbeeld) frame waarbij die schade meer te maken blijkt te hebben met een verkeerde afstelling van de stelschroeven dan de lengte van de derailleur pad. Maar als jij zegt dat er bij de huidige frames verschillende pad lengtes zijn en dat dit kan bepalen of grotere kransjes wel of niet gebruikt kunnen worden, neem ik dat direct van je aan. Ik heb zelf geen ervaring met grannies.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:29 schreef dop het volgende:
[..]
lukt lang niet op elk Frame omdat je ook afhankelijk bent van de lengte van je derailleur hanger (path)
[ afbeelding ]
Nee hoor, da's een hele harde groene appel.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
Een grannie is toch de 30 bij een triple?
Eigenlijk wel ja, maar hoe noem je dan zo'n 36 er wagenwiel achter? Hulpmotor of zo?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
Een grannie is toch de 30 bij een triple?
Gisteren met de faam een herstelrondje gedaan van 2 uren. Opvallend was dat de hartslag constant op 125-130 zat, waar hij normaal rond de 140 zit bij vergelijkbare inspanning. Blijkbaar nog vermoeid.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:26 schreef kaasplankje het volgende:
Benen waren weer goed vandaag, kaas = hersteld.
Lage hartslag betekent toch juist meer rust? Waarom is dat een indicatie voor vermoeidheid?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gisteren met de faam een herstelrondje gedaan van 2 uren. Opvallend was dat de hartslag constant op 125-130 zat, waar hij normaal rond de 140 zit bij vergelijkbare inspanning. Blijkbaar nog vermoeid.
Klinkt eerder als superrrrcompensatiequote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gisteren met de faam een herstelrondje gedaan van 2 uren. Opvallend was dat de hartslag constant op 125-130 zat, waar hij normaal rond de 140 zit bij vergelijkbare inspanning. Blijkbaar nog vermoeid.
Niet juist. lage hartslag kan 2 dingen betekenen, of goede conditie en goed uitgerust, of juist vermoeid/ overtraind. Altijd belangrijk om bij de hartslag te zien hoe je benen voelen, wat je de dagen ervoor hebt gedaan etc.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:54 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Lage hartslag betekent toch juist meer rust? Waarom is dat een indicatie voor vermoeidheid?
Nee, lees post hierboven.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Klinkt eerder als superrrrcompensatie![]()
Prakje op hier, en snel op de fiets!
Maar wat is dan de gedachte achter dat 2de? Goede conditie kan ik inkomen. Maar als je vermoeid bent moet je lichaam toch juist meer moeite doen en wordt de hartslag hoger?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Niet juist. lage hartslag kan 2 dingen betekenen, of goede conditie en goed uitgerust, of juist vermoeid/ overtraind. Altijd belangrijk om bij de hartslag te zien hoe je benen voelen, wat je de dagen ervoor hebt gedaan etc.
Niet zo snauwen hè. Of ik eet al je repen op!quote:
Door vermoeidheid daalt je maximale hartslag. Dus al je zones en omslagpunt dalen ook.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:04 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Maar wat is dan de gedachte achter dat 2de? Goede conditie kan ik inkomen. Maar als je vermoeid bent moet je lichaam toch juist meer moeite doen en wordt de hartslag hoger?
Nu begint me iets te dagen. Heb je dat zaterdag ook al gedaan?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Niet zo snauwen hè. Of ik eet al je repen op!
Da wit nie! Goa gewoon dn helen koers in zunne wiel zitten mohahahah.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:11 schreef kaasplankje het volgende:
Heuj Tommeke wat moet die Dekker nou bij de sportklasse b amateurs? Kan die daar nog wel winnen zonder doping ofwa?
HAHAHAHAHAHA
In juli ga ik de fiets een week laten staan denk ik.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:23 schreef KolonelBroodje het volgende:
Kaas kun je alsjeblieft je fiets eens een week laten staan? zo haal ik je nooit in met de June doggle
En zouden strava stickers niet iets zijn dat je bijvoorbeeld een strava start sticker op een lantaarnpaal o.i.d. plakt en op het einde van een segment een finish sticker ergens opplakt..
goed werk!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:09 schreef keesfietst het volgende:
Vandaag rondje Noord-Holland gedaan. Had gehoopt op nw-wind, uiteindelijk kwam ie zoals zo vaak hier van alle kanten (nadeel tussen Noordzee en IJsselmeer fietsen). Gelukkig viel het mee hoe hard de wind was en heb ik lekker door kunnen rijden. 205km, langste rit van het jaar.
http://app.strava.com/activities/59739955
Ja Kaas is niet gek hoor. Die gaat echt niet 20 stickers per dag plakken. En als je die June Doggle nu zo graag wilt winnen, dan voer je vanaf je aaipet toch een paar rondjes met tussentijden in en uploaden maar. Kun je ook doen als je in een keer alle KOM's in de buurt wilt veroveren. En wil je een beetje beter gemiddelde dan is er altijd nog digitalepo.com. Maar je kunt je natuurlijk ook door paps 250 km van huis laten droppen en dan stiekem op de heenweg in de auto die Strava app al aanzetten en de snelheid met die EPO app reduceren.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:23 schreef KolonelBroodje het volgende:
Kaas kun je alsjeblieft je fiets eens een week laten staan? zo haal ik je nooit in met de June doggle
En zouden strava stickers niet iets zijn dat je bijvoorbeeld een strava start sticker op een lantaarnpaal o.i.d. plakt en op het einde van een segment een finish sticker ergens opplakt..
Duurt misschien nog wat langer, maar na een tijdje zijn langs alle interessante (lees: e-penis) stukjes wel een prof- of elitekoers geweest en heb je geen schijn van kans meer op een KOM.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:16 schreef buzz1291 het volgende:
Ik geef dat hele Strava gebeuren nog een jaartje en dan is de lol er ook weer van af. Iedereen fietst toch vaak hetzelfde favoriete rondje.
Boeien, tenzij je zo'n prof- of eliterenner bent is het leuke toch vooral om je eigen PR's te verbeteren en om je gefietste rondjes bij te houdenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Duurt misschien nog wat langer, maar na een tijdje zijn langs alle interessante (lees: e-penis) stukjes wel een prof- of elitekoers geweest en heb je geen schijn van kans meer op een KOM.
ik vind het ook leuk om een hoge notering te hebben. Liefst hoger dan een bekendequote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Duurt misschien nog wat langer, maar na een tijdje zijn langs alle interessante (lees: e-penis) stukjes wel een prof- of elitekoers geweest en heb je geen schijn van kans meer op een KOM.
Nee!! gewoon door blijven fietsen! niet weggeven. Moet zelf ook een beetje een uitdaging hebbenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:43 schreef kaasplankje het volgende:
ik moet in juli nog effe flink gas geven en km's maken voor de Marmot die junedoggel mag je van mij hebben hoor
Gha! Ik sta anders strakker dan ooit met m'n 62,9kg bij 1.79quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:29 schreef nodisch18 het volgende:
Vrij zeker dat dat maat XXL is.![]()
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Dikzak!!
Maten van die Telekom shirts werden afgemeten aan het postuur van Der Jan als hij volgevreten van chocolade, met het poeder nog rond z'n neus en een verse zak van Fuentes in het voorjaar aan z'n eerste training begon. Dat was dan maatje 10!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:25 schreef JohnDDD het volgende:
4 jaar (en 20 kilo) geleden eens tweedehands een Telekom-shirtje op de kop getikt. Paste er toen absoluut niet in. Nu pas ik er eindelijk (bijna) in...het is trouwens een size 14. Iemand bekent met die aanduiding? Kan er op internet niet veel over vinden.
Wat was jouw 3B startnummer?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:08 schreef Patroon het volgende:
Helden zijn jullie, gestorven voor eigen volk.
is wel zo dat er veel frames zijn waar een verwisselbaar pad op zit dus soms is er wel de mogelijkheid om samen met de derailleur het pad te vervangen maar in elk geval wel iets om op te letten, wat het plaatje betreft dat was niet helemaal representatiefquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is wel een heel oud (voorbeeld) frame waarbij die schade meer te maken blijkt te hebben met een verkeerde afstelling van de stelschroeven dan de lengte van de derailleur pad. Maar als jij zegt dat er bij de huidige frames verschillende pad lengtes zijn en dat dit kan bepalen of grotere kransjes wel of niet gebruikt kunnen worden, neem ik dat direct van je aan. Ik heb zelf geen ervaring met grannies.
Jaquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:18 schreef buzz1291 het volgende:
Ik zou lekker zo'n nieuwe Sram Red 22 groep kopen als dat de aanbieding is. Moet je eens kijken als je een Red crankstel met keramische lagers moet kopen. Die staan ze ook niet weg te geven. En keramische derrailleur wieltjes zijn ook niet gratis. Dat gebruikte setje op en top maken kost ook nog al wat en laat het dan 100 euro goedkoper zijn, het is en blijft gebruikt.
Ook andere body? Dan kan em beter chorus nemen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 07:56 schreef eentwee het volgende:
Met Red 11 moet je wel al je wielen redishen.
coole actiepicquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:47 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
3tieten actie op de Grand Ballon, stervend
Windjack meenemen voor de afdalingen. Zweethempje helpt dan ook niet veel tegen de kouquote:Op woensdag 12 juni 2013 08:28 schreef the_critic het volgende:
[..]
coole actiepic
geen zweetshirtje aan zie ik. Rijd je altijd zonder of alleen hier in warme omstandigheden? Rijd dat fijn?
Ik rijd zelf eigenlijk altijd met, maar kan me ook wel weer voorstellen dat dit tijdens Marmotte beetje teveel gaat zijn.. maar wordt dat in afdalingen dan weer niet te koud?
Het was zo warm dat ik zelfs in de meeste afdalingen mn shirtje open gelaten heb, kon je tenminste een beetje opdrogen. Pas na een paar km als je drooggeföhnd bent, shirt dichtdoen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:28 schreef the_critic het volgende:
[..]
coole actiepic
geen zweetshirtje aan zie ik. Rijd je altijd zonder of alleen hier in warme omstandigheden? Rijd dat fijn?
Ik rijd zelf eigenlijk altijd met, maar kan me ook wel weer voorstellen dat dit tijdens Marmotte beetje teveel gaat zijn.. maar wordt dat in afdalingen dan weer niet te koud?
Nee.quote:
Ik wil al mn wielen tussen mn beide 10-speed fietsen kunnen uitwisselen, dus ik koop geen 2x11 groep.quote:Met Red 11 moet je wel al je wielen redishen.
Ik heb een paar Be Active en een Stay Cool mesh shirtje van Craft. Die Active dingen zijn wel fijn als het koud is. Dat Cool ding neemt zweet op en houdt je koel als het warm is. Onmisbaar vind ik die laatste niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:55 schreef the_critic het volgende:
ik rijd zelf altijd met craftshirtje.. dus heb echt geen idee hoe het voelt om zonder te rijden. Hopen op nog een dag goed weer in nederland.. kan ik het nog ff uitproberen
Tja ik wist dat het heel warm ging worden, dus kon wel zonder ondershirt. Anders fiets ik altijd met behalve bij 25 graden of warmer ongeveer. Gisterenmiddag ook ondershirt uitgedaan.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:28 schreef the_critic het volgende:
[..]
coole actiepic
geen zweetshirtje aan zie ik. Rijd je altijd zonder of alleen hier in warme omstandigheden? Rijd dat fijn?
Ik rijd zelf eigenlijk altijd met, maar kan me ook wel weer voorstellen dat dit tijdens Marmotte beetje teveel gaat zijn.. maar wordt dat in afdalingen dan weer niet te koud?
Lijkt me een goede en econische keuze. Ik zou bij die groep niet die PG1090 cassette nemen maar een PG1070 en kijken hoeveel korting je krijgt. Die PG1090 uit één stuk zijn verschrikkelijke klankkasten. (Maar wel heel gelikt en stoer)quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nee.
Want
[..]
Ik wil al mn wielen tussen mn beide 10-speed fietsen kunnen uitwisselen, dus ik koop geen 2x11 groep.
Ja is makkelijk.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:47 schreef Deetch het volgende:
Ik wil binnenkort voor een goede doelen tocht in de pyreneeen (url) een clinic volgen in Trois Ponts, België.
Is het makkelijk om in Belgie met de fiets in de trein te reizen?
Thanx, kun je dat "internationale fietskaartje" als bij een NS automaat kopen? En kan ik niet goedkoper een fietskaartje NS en een fietskaartje NMBS kopen, dat is samen maar 11 euro.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ja is makkelijk.
Vanaf Maastricht trein naar Luik. Daar overstappen op IR 115( Interregio) dat is de stoptrein naar Luxemburg. Belgische treinen hebben een apart compartiment vaak voor fietsen, dat de conducteur voor je open moet maken, voor of achter aan de trein, gewoon kijken waar de concudteur is en goed zwaaien ed dat je fietsen bij je hebt. meeste conducteurs zijn aardig genoeg om te helpen de boel aan boord te tillen, heeft namelijk wel vaak een hoge instap. 1:52 vanaf Maastricht, dus zelf even kijken hoever het daarnaar toe is vanaf je startpunt. Denk eraan, internationaal fietskaartje kopen!
Lijkt me niet onverstandig, stel je voor dat er een inzinking komt. Heb je het bij je, dan kan je het gebruiken als de nood aan de man is. Jij bent toch niet zo'n luie toerder die meteen het lichtste kransje gebruikt wat ie bij zich heeft, maar je kunt je mentaal ertoe zetten om een tandje zwaarder te trappen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:47 schreef kaasplankje het volgende:
En ik overweeg voor de Marmot misschien toch ipv 11-26 een 12-29 cassette te steken just in case.
Voortandwielen 39/53
Wat vinden jullie?
klinkt heel verstandig die 11 heeft weinig meerwaarde , maar wat lichter als 26 zou op steile stukken best wel eens een voordeel kunnen zijnquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:47 schreef kaasplankje het volgende:
En ik overweeg voor de Marmot misschien toch ipv 11-26 een 12-29 cassette te steken just in case.
Voortandwielen 39/53
Wat vinden jullie?
zeker weten ik weet niet tot welke snelheden je wil blijven trappen maar ik haal met een 50 12 ook gewoon 70km/h, ken het parcour verder niet maar zoveel mooie lopers zullen daar vast niet inzitten dat je je voordeel gaat doen met een 11quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:40 schreef Tommeke het volgende:
Ja. 53x12 is zwaar zat in die afdalingen. Die 11 heb je echt niet nodig.
Nope, alleen aan het loket volgens mij. Zodra je met de fiets op stap wil, zijn Nederlandse kaartautomaten zwaar kilo utrecht tango qua mogelijkheden. Als je naar duitsland wil kun je ook geen feistkaartje uit de automaat halen bv. Misschien als je NS hispeed eens belt, die kunnen buitenlandse kaartjes regelen. Maar gewoon losse kaartjes is zo te zien ook geen slecht idee, alleen waar je in NL een Belgisch fietskaartje zou kunnen kopen weet ik niet! Denk er aan, dat je op belgische fietskaartjes zelf de datum moet invullen waarop je reist voor je de trein in gaat (was vorig jaar tenminste zo).quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:04 schreef Deetch het volgende:
[..]
Thanx, kun je dat "internationale fietskaartje" als bij een NS automaat kopen? En kan ik niet goedkoper een fietskaartje NS en een fietskaartje NMBS kopen, dat is samen maar 11 euro.
Ik heb een 52x12 en haalde vorig jaar in de afzink van de Lautaret zonder veel moeite 80quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:46 schreef dop het volgende:
[..]
zeker weten ik weet niet tot welke snelheden je wil blijven trappen maar ik haal met een 50 12 ook gewoon 70km/h ken het parcoer verder niet maar zoveel mooie lopers zullen daar vast niet inzitten dat je je voordeel gaat doen met een 11
is lang geleden voor mij met de trein naar luxemburg, maar staat me bij dat je kaartjes gewoon online kon regelen ook voor de fietsquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nope, alleen aan het loket volgens mij. Zodra je met de fiets op stap wil, zijn Nederlandse kaartautomaten zwaar kilo utrecht tango qua mogelijkheden. Als je naar duitsland wil kun je ook geen feistkaartje uit de automaat halen bv. Misschien als je NS hispeed eens belt, die kunnen buitenlandse kaartjes regelen. Maar gewoon losse kaartjes is zo te zien ook geen slecht idee, alleen waar je in NL een Belgisch fietskaartje zou kunnen kopen weet ik niet! Denk er aan, dat je op belgische fietskaartjes zelf de datum moet invullen waarop je reist voor je de trein in gaat (was vorig jaar tenminste zo).
Je moet maar een inzinking krijgen tijdens de laatste klim, dan ben je wat blij met je 39x29.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Lijkt me niet onverstandig, stel je voor dat er een inzinking komt. Heb je het bij je, dan kan je het gebruiken als de nood aan de man is. Jij bent toch niet zo'n luie toerder die meteen het lichtste kransje gebruikt wat ie bij zich heeft, maar je kunt je mentaal ertoe zetten om een tandje zwaarder te trappen.
als de berg maar steil genoeg is gaat de rest vanzelfquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb een 52x12 en haalde vorig jaar in de afzink van de Lautaret zonder veel moeite 80
http://www.nshispeed.nl/quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:57 schreef dop het volgende:
[..]
is lang geleden voor mij met de trein naar luxemburg, maar staat me bij dat je kaartjes gewoon online kon regelen ook voor de fiets
quote:Indien u gaat reizen met een fiets dan kunt u deze reis vooralsnog niet online reserveren. U kunt terecht bij NS Hispeed Telesales , de NS Hispeed-balie bij de Tickets- en Servicewinkels op de grotere stations of uw reisagent voor het boeken van uw treinreis met fiets.
Heeft u vragen, dan kunt u bellen met NS Hispeed Telesales op 0900-9296
(¤ 0,35 p.m.)
Goeie tip die treinreiswinkelquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
http://www.nshispeed.nl/
maar ik zou even bellen, zie daar niet zo snel fietskaartjes staan. Ik ben twee jaar geleden van Luxemburg naar Maastricht retreind, en in Luxemburg was het geen probleem. Vorig jaar vanuit Waregem moest ik eerst een Belgisch fietskaartje kopen, en dat kon ik op Antwerpen dan weer omruilen met bijbetaling voor een internationaal. Qua kaartjes is europa nog niet echt zo geintegreerd in mijn ervaringAls het even kan bestel ik dan ook liever via de treinreiswinkel, die regelen alle perfect maar hebben wel transactiekosten.
Dat viel me afgelopen zaterdag nog best mee trouwens. Ok, er doen maar 4000 man mee aan de 3 karbonkels, en 7000 aan de marmotte, 2x zoveel. Maar over het algemeen werd er goed gedaald, in kleine groepjes en niet zodanig dat het mij in de weg zatquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:04 schreef dop het volgende:
[..]
als de berg maar steil genoeg is gaat de rest vanzelf,in een cyclo met ook onervaren dalers om je heen zou ik me overigens meer druk maken om wat er om je heen fietst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |