abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127997467
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:53 schreef -Strawberry- het volgende:

Er zijn onderzoeken die laten zien dat je van Cola Light wel degelijk aankomt. En dieet buiten beschouwing gelaten is cola uberhaupt niet goed voor je, dus het is geen ramp om dat uit je eetpatroon te halen.
Wat een kletskoek zeg...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127997543
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:54 schreef Angel-Joy het volgende:

:') :|W
Goed onderbouwd ook. Vertel eens, ga je Lambieken over aspartaam? Of heb je een ander kletspraatje van het internet voorhanden?
pi_127997818
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Welk gedeelte?
Ik denk dat je het zonder problemen zelf kunt vinden.
Ik vind het gewoon vreemd want er zijn ook genoeg onderzoeken waaruit is gebleken dat Cola light niet voor gewichtstoename zorgt.
pi_127998980
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:49 schreef G.R.S. het volgende:

Ik vind het gewoon vreemd want er zijn ook genoeg onderzoeken waaruit is gebleken dat Cola light niet voor gewichtstoename zorgt.
Er is niet één serieus onderzoek die iets anders zegt...
pi_127999279
Zorgt niet alles voor gewichtstoename als je er veel van gebruikt?
Ik weet alleen dat komkommer meer calorieen verbrandt dan dat je binnen krijgt..
Wat ik niet geloof is dat als je 1 glaasje cola light neemt per dag, dat je dan meteen aan komt.
pi_127999837
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er zijn onderzoeken die laten zien dat je van Cola Light wel degelijk aankomt. En dieet buiten beschouwing gelaten is cola uberhaupt niet goed voor je, dus het is geen ramp om dat uit je eetpatroon te halen.
hoe kom je aan van iets dat nauwelijks calorieën telt?

het is gewoon een optelsom van verbruik vs inname. net als brandstof in auto's, simpel.
pi_128000039
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is niet één serieus onderzoek die iets anders zegt...
Ja daarom, zit geen calorieen in dus waar kom je dan van aan?
pi_128000333
Er zit wel een stofje in die er voor zorgt dat je honger blijft hebben toch?
Daardoor ga je meer eten en kom je aan..
Maar van cola zelf kom je dus niet aan.
Alleen van het effect, maar als je dat in de hand hebt is er toch geen probleem?
Gewoon niet meer gaan eten.
pi_128000624
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:30 schreef Darkangle het volgende:
VDH dieet. Werkt altijd, zelfs als je niet in staat bent om genoeg (relatief begrip tegenwoordig) te bewegen.

VDH = vreet de helft.

Probeer suiker + vet een beetje te ontwijken (iets wat je in je TS aangeeft zeker niet te doen), en drink bijzonder veel water (helpt op meerdere manieren, maar het meest practische is dat het het "honger" gevoel onderdrukt).

Onthoud ook dat afvallen niet altijd gewichtsverlies betekend!

Mijn eerste afval sessie kwam ik 7 kilo aan over 3 maanden trainen. Spieren zijn nou eenmaal zwaarder dan vet. Ik zat op 5% vet percentage, maar toch zwaarder door dat feit.

Voor de rest: cardio e.d. zijn leuk, zwemmen is een stuk effectiever. Als je geen trek hebt in baantjes trekken (saai), dan is een balletje overgooien in het diepe nog steeds effectiever :) (gezien de hoeveelheid spieren die je moet gebruiken om gecoordineerd een bal te gooien zonder ondergrond).

Al met al kost het minder moeite dan wat jij beschreef, en het resultaat is beter. Neem een dag in de week waar je wel gewoon snoep e.d. eet, en je zal merken dat je nog steeds "afvalt", je zal ook merken dat je automatisch minder gaat eten.
Dit leid tot voor veel honger en een trage stofwisseling.
pi_128001140
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:47 schreef xuryah het volgende:
Alleen van het effect, maar als je dat in de hand hebt is er toch geen probleem?
precies, dus niet van cola light. anders kom je ook aan van autorijden (op een andere manier dan je bestemming).
pi_128001232
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:06 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

precies, dus niet van cola light. anders kom je ook aan van autorijden (op een andere manier dan je bestemming).
Haha, inderdaad! Dat zou gek zijn :D
pi_128007127
quote:
Gewoon zelfdiscipline hebben. Meer niet.
pi_128008319
Ik kan goed begrijpen dat je het soms of vaak te druk hebt om nog even langs de sportschool te gaan. Ik zou daarom kijken of je ook iets thuis kunt doen, en of je buiten ook iets kunt gaan doen zoals bijv. fietsen of joggen. Dat neemt minder tijd in beslag, en misschien vind je dat ook leuker.
BlaBlaBla
pi_128009152
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:36 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

hoe kom je aan van iets dat nauwelijks calorieën telt?

het is gewoon een optelsom van verbruik vs inname. net als brandstof in auto's, simpel.
Van het product zelf niet. Maar een dieet is wellicht makkelijker volhouden zonder cola light.
pi_128011202

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2013 22:47:18 ]
pi_128012671
quote:
Broodje aap. Echt.
pi_128025558
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn:
Ik ben nu 0,2 kilo zwaarder dan vorige week..
Deze week dus wat meer sporten.
Heb wel een weekend Pinkpop achter de rug, dus echt super gezond kon ik niet eten.
En ik ben ongesteld.

Is touwtje springen trouwens een goed idee?
Lijkt me heel leuk en lekker om te doen eigenlijk. Gewoon voor erbij :)
pi_128026518
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:45 schreef xuryah het volgende:
Heb wel een weekend Pinkpop achter de rug, dus echt super gezond kon ik niet eten.
En ik ben ongesteld.

Ja
BlaBlaBla
pi_128027346
De technische discussie over cola light laat ik voor wat het is, maar naar mijn mening is het beter om gewoon meteen over te schakelen op water. Die behoefte aan zoetigheid moet je afleren, dat scheelt zo veel.
  donderdag 20 juni 2013 @ 11:49:51 #220
375139 SuperTinus
I'm really happy for you
pi_128027828
Het probleem met dit soort topics en de meeste mensen die reageren is dat veel mensen het grote plaatje vergeten en vervallen in details (moet ik cola light of cola drinken). Als je je blijft focussen op kleine symptomen in plaats van de basis van je lichaam kom je er nooit.

Wil je echt leren hoe je afvalt of aankomt? Dan zul je je in moeten lezen over hoe je lichaam werkt. Vind bronnen en lees wat je lichaam doet met calorieën, lees wat een koolhydraat of een suiker is. Lees wat de functie van eiwitten en vetten in je lichaam zijn en leer op die manier zelf bepalen wat je wel en niet moet eten om af te vallen. Wat je nu doet is symptoombestrijding.
And I'mma let you finish.
pi_128028859
quote:
En ik ben ongesteld.

Je moet je naar mijn mening ook wat minder blind staren op je gewicht, als je meer cardio/krachttraining gaat doen krijg je meer spieropbouw, en spieren wegen meer dan vet.. Kijk gewoon of je je gezond voelt en of je tevreden bent met hoe je lichaam eruit ziet.

Ik weet trouwens niet hoe oud je bent, maar als je rond de twintig bent is je BMI met 85 kg bij 1,85 m gewoon gezond :)
pi_128029560
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:37 schreef Saysem het volgende:
De technische discussie over cola light laat ik voor wat het is, maar naar mijn mening is het beter om gewoon meteen over te schakelen op water. Die behoefte aan zoetigheid moet je afleren, dat scheelt zo veel.
Wat een onzin dat je alleen maar water zou moeten drinken.

Je moet gewoon alles in redelijkheid doen. Daar hoort genieten ook bij en niet zo krampachtig proberen te leven. Dus je kan prima op een feestje veel en "ongezond" eten. Je kan prima Cola Light drinken. Als je er behoefte aan hebt kun je prima naar de McDonalds...

Het gaat om het grote plaatje. Gemiddeld moet je niet meer calorieën tot je nemen dan je verbruikt (en als je af wil vallen minder dan je verbruikt) en daarnaast moet je gewoon zorgen dat je alle voedingsmiddelen die je nodig hebt binnen krijgt.

Een idioot strenge levensstijl is voor vrijwel niemand vol te houden. En uiteindelijk gaat het om de lange termijn.
  donderdag 20 juni 2013 @ 12:39:03 #223
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128029779
quote:
En ik ben ongesteld.

een weging als je ongesteld bent kan je beter niet meetellen, al dat vocht wat je dan vasthoudt.
pi_128031081
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat een onzin dat je alleen maar water zou moeten drinken.

Je moet gewoon alles in redelijkheid doen. Daar hoort genieten ook bij en niet zo krampachtig proberen te leven. Dus je kan prima op een feestje veel en "ongezond" eten. Je kan prima Cola Light drinken. Als je er behoefte aan hebt kun je prima naar de McDonalds...

Het gaat om het grote plaatje. Gemiddeld moet je niet meer calorieën tot je nemen dan je verbruikt (en als je af wil vallen minder dan je verbruikt) en daarnaast moet je gewoon zorgen dat je alle voedingsmiddelen die je nodig hebt binnen krijgt.

Een idioot strenge levensstijl is voor vrijwel niemand vol te houden. En uiteindelijk gaat het om de lange termijn.
Het heeft niks met idioot streng te maken, en ik zeg ook niet dat je het nooit mag drinken. Mijn punt is juist dat het makkelijker vol te houden is als je niet 'standaard' zoete drankjes drinkt. Na een tijdje ga je het ook niet heel lekker meer vinden.

Ik drink wel af en toe cola (light), maar alleen voor de afwisseling. Ik moet er niet aan denken om het de hele dag te drinken.
pi_128031231
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:12 schreef Saysem het volgende:

Het heeft niks met idioot streng te maken, en ik zeg ook niet dat je het nooit mag drinken. Mijn punt is juist dat het makkelijker vol te houden is als je niet 'standaard' zoete drankjes drinkt. Na een tijdje ga je het ook niet heel lekker meer vinden.

Ik drink wel af en toe cola (light), maar alleen voor de afwisseling. Ik moet er niet aan denken om het de hele dag te drinken.
Ik drink iedere dag Cola Light en ik heb nooit behoefte aan andere zoete drankjes, dus ik zie even niet hoe Cola Light die behoefte op zou roepen.

Hoe dan ook: je kan prima de hele dag Cola Light naar binnen gieten, daar kom je niet van aan. De hoeveelheden die daar voor nodig zijn maken dat het wel ongezond wordt, maar dat zou dan zelfs bij die hoeveelheden voor water gaan gelden... ;)
  woensdag 26 juni 2013 @ 12:55:39 #226
406471 Kiraatjuh
Carpe Diem babyyy
pi_128276104
spam is niet gewenst op fok

[ Bericht 95% gewijzigd door Mirjam op 26-06-2013 14:17:24 ]
pi_128279580
Cola of Cola Light gewoon helemaal weglaten. Dat is zo smerig, dat kan nooit moeilijk zijn. Drink de hele dag thee of water.
pi_128279918
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:16 schreef Deliah het volgende:
Cola of Cola Light gewoon helemaal weglaten. Dat is zo smerig, dat kan nooit moeilijk zijn. Drink de hele dag thee of water.
Dus omdat jij het smerig vindt, vindt de hele wereld het smerig?

Verder is er vanuit gezondheidsoverwegingen, laat staan overwegingen mbt afvallen, geen reden om Cola Light te laten staan.
pi_128280993
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Verder is er vanuit gezondheidsoverwegingen, laat staan overwegingen mbt afvallen, geen reden om Cola Light te laten staan.
jij hebt nog nooit dat verhaal over aspartaam gehoord? Je weet wel, dat het slecht voor je is enzo?
compact en kleverig.
pi_128281219
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:52 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

jij hebt nog nooit dat verhaal over aspartaam gehoord? Je weet wel, dat het slecht voor je is enzo?
dat broodje aap verhaal bedoel je?
pi_128282496
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:52 schreef JaniesBrownie het volgende:

Mijn vrouw heeft zelfs onderzoek naar aspartaam gedaan. Dat is inderdaad schadelijk boven een bepaalde hoeveelheid per dag. Iets van 7 liter bij Cola Light als ik mij niet vergis.

Water is overigens ook schadelijk bij een dagelijkse inname van 7 liter, om het maar even in perspectief te zetten...
pi_128285682
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mijn vrouw heeft zelfs onderzoek naar aspartaam gedaan. Dat is inderdaad schadelijk boven een bepaalde hoeveelheid per dag. Iets van 7 liter bij Cola Light als ik mij niet vergis.

Water is overigens ook schadelijk bij een dagelijkse inname van 7 liter, om het maar even in perspectief te zetten...
Dus een glaasje cola drinken per dag is niks mis mee :p
Ze zeggen altijd zo veel.
Smoothies zouden ook niet goed zijn om af te vallen. Wordt wel eens beweerd.. lijkt mij ook sterk..
Het gaat er gewoon om hoeveel je van iets neemt.
pi_128285915
Een banaan is ook niet zo goed als je af wil vallen... Als je dagelijks meerdere bananen weg zit te hachelen is dat inderdaad volkomen correct. Als je af en toe een banaan eet is dat natuurlijk allesbehalve ongezond (sterker nog, het is een prima voeding voor in de rust bij een wedstrijd).

En daar draait het dus om: je verstand gebruiken in plaats van dat binaire denken. ;)

[ Bericht 24% gewijzigd door DS4 op 26-06-2013 18:27:05 ]
pi_128345322
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:57 schreef DS4 het volgende:
En daar draait het dus om: je verstand gebruiken in plaats van dat binaire denken. ;)
Dit, en afvallen is simpel calorien in = calorien uit.

Bereken je dagelijkse calorie behoefte op een site als deze of 1 van de 100 anderen online, neem hier ook je sportbehoefte bij. Ga hier 300-400 calorien onderzitten, drink veel water erbij (light, frisdranken, zijn, totaal geen probleem, het water helpt in enkele opzichten). Als je geen honger hebt, jezelf prettig voelt bij het dieet wat je aanhoudt en denkt dat je het grotendeels vast kunt houden als je op gewicht bent, ben je al halverwege.

Dan is het tijd voor de sportschool. Volgens deze site maakt het geen drol uit of je eerst cardio of kracht doet. Ikzelf doe altijd eerst kracht, maar dat is een persoonlijke voorkeur. Tijdsduur van je workout, vanaf ongeveer 20 minuten begin je vet te verbranden, maar des te langer je doorgaat, des te beter. Een nieuwe hype is het Afterburn Effect. De theorie is dat je meer verbrandt na je workout. Of het waar is, meeh.., sommige mensen hebben er baat bij, anderen worden er rijk van. Anderen vinden het niets..

Research/een plan maken is alles als je een andere levensstijl wilt aannemen. Ik vind zelf de fitness kanalen op youtube een goede bron van informatie en leuk om naar te kijken. TwinMuscleWorkout, Elliot Hulse en Scooby fitness. Kijk wel uit met TMW, ze zijn zo fucking hilarisch dat je videos blijft aanklikken.

Mijn eigen verhaal:
Man, 23j, 189cm, 104kg.
3x/week sportschool. Per keer 90m kracht (full-body schema) + 55m cardio (incl. warming up, 20m fiets, 25m crosstrainer)
1x/week 1h kickboks-MMA training

Ben nu ruim 3 maanden bezig, en de laatste dagen ga ik richting 89kg. Ik merk dat ik sterker word, ben 2 maten kleiner, zelfvertrouwen groeit, spieren groeien. Het was een goede beslissing

Discipline, kennis en zweet zorgen er voor dat je afvalt, meer niet ;) Succes!

[ Bericht 6% gewijzigd door Orion212 op 27-06-2013 23:51:43 ]
  vrijdag 28 juni 2013 @ 00:30:58 #235
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_128347548
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

De pH waarde van cola is door het koolzuur niet optimaal voor het lichaam. Daarnaast is Cola naar alle waarschijnlijkheid geproduceerd met gedistilleerd water. Hierdoor bevat het geen mineralen in tegenstelling tot kraanwater.
pi_128347710
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:30 schreef dinosteen het volgende:
De pH waarde van cola is door het koolzuur niet optimaal voor het lichaam. Daarnaast is Cola naar alle waarschijnlijkheid geproduceerd met gedistilleerd water. Hierdoor bevat het geen mineralen in tegenstelling tot kraanwater.
Appels zijn nog slechter.. Houd toch op met het aspartaam bashen. En maak geen statements die naar alle waarschijnlijkheid niet waar zijn.

Zoals ik al zei, research is alles, ook in andere delen van het leven.
pi_128349417
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:49 schreef SuperTinus het volgende:
Het probleem met dit soort topics en de meeste mensen die reageren is dat veel mensen het grote plaatje vergeten en vervallen in details (moet ik cola light of cola drinken). Als je je blijft focussen op kleine symptomen in plaats van de basis van je lichaam kom je er nooit.

Wil je echt leren hoe je afvalt of aankomt? Dan zul je je in moeten lezen over hoe je lichaam werkt. Vind bronnen en lees wat je lichaam doet met calorieën, lees wat een koolhydraat of een suiker is. Lees wat de functie van eiwitten en vetten in je lichaam zijn en leer op die manier zelf bepalen wat je wel en niet moet eten om af te vallen. Wat je nu doet is symptoombestrijding.
^O^
  vrijdag 28 juni 2013 @ 03:13:26 #238
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_128349809
Hier zijn een paar regeltjes:

• Vet eten maakt je niet vet. Teveel eten maakt je vet.
• Het maakt niet uit wat je eet; als je onder je caloriebehoefte eet, val je af. Zeldzame stofwisselingsziekten daargelaten, gaat dit op voor iedereen.
• Suiker is vergif. Liever een frikandel dan gebak.
• Ga NIET vetten vermijden, want daarmee gooi je je hormoonbalans in de war
• Als een product "0% vet!" is, zou ik eens goed kijken anar het suikergehalte. Niks mis met een vol product, zolang je je calorieen in de gaten houdt.
• Honger jezelf niet uit. Eet niet te weinig, want je lichaam heeft een 'spaarstand' waarin je je overigens behoorlijk kut voelt, omdat alles op halve kracht draait.
• Meten is weten. Laat je vetpercentage meten en reken met een online calculator uit hoeveel calorieen je ongeveer verbruikt op een dag. Trek hier 500 van af en je hebt je doel.
• Houd bij wat je eet. Eet voldoende eiwitten (~1g/kg lichaamsgewicht als je niet serieus traint)
• Eerst krachttraining, dan cardio. Omgekeerd is onzin. Voor krachttraining heb je je reserves nodig (om effectief kracht te kunnen zetten), voor cardio wil je ze juist leeg hebben (om vet te verbranden)

[ Bericht 6% gewijzigd door star_gazer op 28-06-2013 03:21:01 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 03:22:48 #239
77130 star_gazer
pi_128349828
Als je doel puur afvallen is, kan je zoveel cola light drinken als je wilt. Het heeft geen calorische waarde, dus je komt er niet van aan. Dat is een feit.

Het INDIRECTE effect van zoetstoffen op je hongergevoel is alleen relevant als je geen discipline hebt.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:41:30 #240
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_128350835
minimaal 6 kleine maaltijden per dag om je stofwisseling hoog te houden
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:21:32 #241
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_128357512
Meer dan 2x per week naar de sportschool, en probeer eens een uur cardio te doen ofzo (van spieren zie je niks als je er een deken over hebt). En tief die 'tussendoortjes' gewoon weg.
Gr gr. de KLB Keizer
pi_128359995
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:30 schreef dinosteen het volgende:

De pH waarde van cola is door het koolzuur niet optimaal voor het lichaam.
Als je maag niet tegen zuur kan heb je pas echt een probleem...
  vrijdag 28 juni 2013 @ 14:53:17 #243
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_128360331
Topic niet gelezen, maar wat voor iedereen geldt:
Ga 500 kal onder je behoefte zitten (reken dit goed uit).

Eet de bouwstoffen die jouw lichaam nodig heeft om te functioneren. Dus niet honderden kals wegtikken aan suikers etc waar je lichaam niets mee kan.
pi_128378601
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 03:13 schreef star_gazer het volgende:
Hier zijn een paar regeltjes:

• Vet eten maakt je niet vet. Teveel eten maakt je vet.
• Het maakt niet uit wat je eet; als je onder je caloriebehoefte eet, val je af. Zeldzame stofwisselingsziekten daargelaten, gaat dit op voor iedereen.
• Suiker is vergif. Liever een frikandel dan gebak.
• Ga NIET vetten vermijden, want daarmee gooi je je hormoonbalans in de war
• Als een product "0% vet!" is, zou ik eens goed kijken anar het suikergehalte. Niks mis met een vol product, zolang je je calorieen in de gaten houdt.
• Honger jezelf niet uit. Eet niet te weinig, want je lichaam heeft een 'spaarstand' waarin je je overigens behoorlijk kut voelt, omdat alles op halve kracht draait.
• Meten is weten. Laat je vetpercentage meten en reken met een online calculator uit hoeveel calorieen je ongeveer verbruikt op een dag. Trek hier 500 van af en je hebt je doel.
• Houd bij wat je eet. Eet voldoende eiwitten (~1g/kg lichaamsgewicht als je niet serieus traint)
• Eerst krachttraining, dan cardio. Omgekeerd is onzin. Voor krachttraining heb je je reserves nodig (om effectief kracht te kunnen zetten), voor cardio wil je ze juist leeg hebben (om vet te verbranden)

Vet eten maakt je wel vet. Misschien niet direct zichtbaar in omvang, maar je bent waarschijnlijk wel vet.
pi_128378928
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:51 schreef xuryah het volgende:

[..]

Dus een glaasje cola drinken per dag is niks mis mee :p
Ze zeggen altijd zo veel.
Smoothies zouden ook niet goed zijn om af te vallen. Wordt wel eens beweerd.. lijkt mij ook sterk..
Het gaat er gewoon om hoeveel je van iets neemt.
In zo'n smoothie zit er bomvol fruiten. Pers maar eens een sinaasappel, je hebt er stuk of 4 nodig voor een glas sinaasappel van 330ml. Zoveel fruit heeft geen toegevoegde waarde voor het lichaam. Ook nog eens slecht voor je tanden.
pi_128385948
Stop met geloven dat je met de calorie in = calorie uit theorie op de lange termijn vet zult verliezen.

Als je op een goeie manier wilt afvallen:

http://thesmarterscienceofslim.com/7stepsignup/

Lees zijn website, volg zijn podcasts (ik denk dat je het boek niet eens hoeft te kopen) en probeer deze eet- en trainwijze eens te volgen om af te vallen.
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_128386399
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:19 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Vet eten maakt je wel vet. Misschien niet direct zichtbaar in omvang, maar je bent waarschijnlijk wel vet.
Nee.
Vet eten icm koolhydraten maakt vet.
Alleen vet niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_128386749
Je moet gewoon gevarieerd eten en zorgen dat je alle benodigde stoffen binnen krijgt. Dat icm de juiste hoeveelheden.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:33:17 #249
77130 star_gazer
pi_128386815
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee.
Vet eten icm koolhydraten maakt vet.
Alleen vet niet.
Nee. Teveel eten maakt je vet. De wetten van de thermodynamica gelden ook gewoon voor je lijf,
-
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:34:55 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128386844
.

Dit is geen dieet.
Dieeten werken niet, het drastisch verminderen van je calorieen inname leid ertoe dat spierweefsel wordt afgebouwt en dat je lichaam denkt dat er een hongersnood is en iedere calorie die binnenkomt wordt opgeslagen. Je lijkt wel af te vallen, maar zo snel je ophoud met het dieet komen de kilo's er sneller aan als ze eraf gingen en het gewicht neemt zelfs toe tot een hoger niveau als voor het dieet.
Dit is al bekend sinds de tweede wereldoorlog toen er in de VS onderzoek werd gedaan naar de effecten van ondervoeding in krijgsgevangenschap. Er werden twee onderzoeksgroepen genomen. De eerste kon eten wat ze wilden, de tweede werd op een laag calorieen nivo gezet. De tweede groep nam in gewicht af, maar zo snel als ze weer normaal aten nam het gewicht snel toe en werd men zwaarder als voorheen.

Wat moet je dus doen als je overgewicht hebt, en wilt afvallen.
realiseer je dan ten eerste, slanke mensen zijn idd gezonder dan erg dikke mensen, dat klopt, maar er geen enkel onderzoek dat bewijst dat afgeslankte mensen gezonder zijn. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat afslanken gezond is, alle onderzoek is gebaseerd op mensen die altijd al slank waren.

Goed, wil je nog steeds afvallen?
Verlaag je calorieen intake niet enorm, sterker nog, je hoeft hem eigenlijk niet eens te verlagen, maar als je regelmatig alcohol drinkt, verlaag dat tot 1 a 2 glazen wijn per dag. Stop het het drinken van suikerwater als frisdranken en vruchtesappen. Ze geven veel calorien en geven geen vol gevoel. Drink water en thee.
Eet goed, eet meer groenten, Volkorenbrood en verwen je zelf met een toetje.
Ontbijt, lunch en dineer, je kan gewoon goed eten, dan heb je ook minder zin om te snoepen, je kan in principe de zelfde hoeveelheid calorieen naar binnen werken, maar dan aan groenten, aardappels, rijst, en een stukje vlees of vis

Dit is de eerste stap, je krijgt nu dezelfde hoeveelheid calorieen binnen, maar qua volume eet je zelfs meer dan voorheen, echter, je lichaam moet harder werken om het eten te verteren. Bonus is dat je gezonder eet, je stoelgang beter wordt en je gewoon lekker kan eten.

De tweede stap, ga meer bewegen, neem vaker de fiets als je boodschappen gaat doen, ga op de fiets naar het werk, ga sporten, zwemmen, lekker een paar uur lopen op een vrije zondag.
Je calorieen verbruik gaat nu omhoog, en je bouwt spierweefsel op en vetweefsel af.

Let op, dit gaat niet snel, sterker nog, je zal dit gewoon moeten blijven doen, het gaat erom dat je je levensstijl veranderd, je zal afvallen, maar langzaam, soms langere tijd niet. Echter, het komt er ook niet snel aan als je eens zondigt.

Als je je geld liever wilt besteden aan dieetproducten, en sonja bakker crashdieet boeken, ga lekker je gang, maar vraag je af, het hoeveelste super nee dit werkt echt dieet is dit wat je gaat volgen?

Wat ik je hier vertel is geen dieet, het is een verandering van levensstijl, die je langzaam maar zeker je gewicht zal verlagen, er voor zorgt dat je gezonder leeft, en die je gewoon lekker laat eten, zonder dat je calorieen hoeft te tellen. Je zal niet gefrustreerd zijn door dat wat je allemaal moet laten, maar je leeft gewoon lekker. Als je een tijdje wat meer beweegt zal je het zelfs lekker gaan vinden.

Waarom werkt dit?
Omdat je meer calorieen verbruikt
Omdat je een vol gevoel hebt, omdat je je calorieen uit groenten en bruin brood haalt ipv snel verterende suikers.

Oh, en mijd de light frisdranken,
er zijn aanwijzingen voor dat als je light frisdrank drinkt, je lichaam zoet waarneemt en de insuline productie omhoog gooit, maar er komt geen suiker. Door de stijging van de het insuline in je bloed neemt je bloedsuikerspiegel af, en krijg je honger.

LIF / Het Pietverdriet afvalplan, deel 3
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_128386848
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:33 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Nee. Teveel eten maakt je vet. De wetten van de thermodynamica gelden ook gewoon voor je lijf,
Maar ook de wetten van de hormonen.
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_128387789
Wat je vooral moet onthouden is dat het een marathon is, geen sprint. Snel afvallen werkt nooit in je voordeel, want over het algemeen zitten die kilo's er zo weer aan. Je hebt het waarschijnlijk al vaak zat gehoord, maar het is echt een kwestie van je levensstijl aanpassen en dat is in principe gemakkelijker dan je denkt als je eenmaal de eerste stappen gezet hebt.

Ik raad je trouwens aan om de cardio na je krachttraining te doen en niet ervoor. 3 keer per week een fullbody krachttraining en daarna 20-30 minuten cardio om mee te beginnen. Dit kun je opbouwen naar meer. Zorg voor voldoende eiwitinname, dat heb je nodig om spieren op te bouwen. Meer spiermassa zorgt namelijk voor een hogere verbranding in rust. Niet denken dat je gelijk een bodybuilder wordt, want daarvoor zul je echt veel moeten eten en daar gaan jaren overheen.

Zou eens fatsoenlijk gaan lezen op het internet over voeding en kijken wat er bij jou past. Laat geraffineerde suiker in ieder geval zoveel mogelijk achterwege.

Gebruik een meetlint en de spiegel als belangrijkste maatstaf in plaats van de weegschaal en heb veel geduld. Kijk ook niet naar slankere meisjes in de sportschool, richt je puur op jezelf. Zorg ervoor dat je het leuk gaat vinden, bijvoorbeeld door je vooruitgang bij te houden. Richt je niet enkel op het afvallen, maar ook bijvoorbeeld op het verbeteren van je conditie of vergroten van je kracht. Zelf vind ik het altijd leuk als ik merk dat mijn gewichten bijvoorbeeld omhoog kunnen.

Veel goede tips staan op bodybuilding.com en de vrouwensectie van dutchbodybuilding.com (of is dit reclame / spam :')? ) Laat het woord bodybuilding je vooral niet afschrikken ;) Er staan voornamelijk heel veel goede tips op over voeding en krachttraining voor vrouwen.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:39:08 #253
406659 TonyDeuze
scheer je weg
pi_128387833
Zoiezo geen vlees eten, joh. Je bent wat je eet, toch?
pi_128387879
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:39 schreef TonyDeuze het volgende:
Zoiezo geen vlees eten, joh. Je bent wat je eet, toch?
Ook vegetariërs zijn deels vlees...
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:43:44 #255
406659 TonyDeuze
scheer je weg
pi_128387910
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook vegetariërs zijn deels vlees...
Dat zijn neppers. Echte vega's halenn hun dierlijke vetten uit melkproducten en ei.
pi_128388382
Ik bedoel dat ze zelf deels van vlees zijn... En botten, vet... Enz.

Als reactie op: je bent wat je eet. ;)
pi_128388398
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:33 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat zei ik helemaal niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_128388511
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, en mijd de light frisdranken,
er zijn aanwijzingen voor dat als je light frisdrank drinkt, je lichaam zoet waarneemt en de insuline productie omhoog gooit, maar er komt geen suiker. Door de stijging van de het insuline in je bloed neemt je bloedsuikerspiegel af, en krijg je honger.

Doorgaans ben je kritischer...
  zaterdag 29 juni 2013 @ 13:00:43 #259
45206 Pietverdriet
pi_128389665
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 12:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Doorgaans ben je kritischer...
Klopt, is een stuk uit 2007
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:14:17 #260
77130 star_gazer
pi_128396401
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:35 schreef rthls het volgende:

[..]

Maar ook de wetten van de hormonen.
die zijn gewoon ondergeschikt aan de natuurwetten. Energie in = energie uit + opslag. Minder eten of meer beweging lijdt tot een negatieve opslag = afvallen, enz. enz.

Wát je afvalt of aankomt (vet, spiermassa, vocht, etc) is een complexer verhaal en wordt bepaald door je levensstijl (dieet, training). Hormoonspiegels (testosteron, oestrogeen, insuline, ghrelin, leptin, noem maar op) zijn van grote invloed hierop, maar zijn vaak een reflectie van je levensstijl.

[ Bericht 4% gewijzigd door star_gazer op 29-06-2013 17:22:37 ]
-
pi_128399023
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:27 schreef xuryah het volgende:

Hebben jullie tips voor mij hoe ik meer kan gaan afvallen?
En kan het nog lukken om 5 kilo kwijt te raken in 5 weken?
Ja hoor. Gewoon 5 weken alleen maar komkommers vreten en water drinken.
1x per dag mag je een schijfje citroen in je water hangen.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:46:34 #262
45206 Pietverdriet
pi_128399228
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:37 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Ja hoor. Gewoon 5 weken alleen maar komkommers vreten en water drinken.
1x per dag mag je een schijfje citroen in je water hangen.
Wat je dan verliest is vooral spierweefsel. Verder is zo een crashdieet zeer ongezond
pi_128399581
Dank u allen voor alle tips.
Het is wel duidelijk dat er niet DE manier is om af te vallen, gezien alle discussies :p

Wat ik in ieder geval nu doe is:
- veel water drinken
- tussendoortjes als sultana en ontbijtkoek minderen
- eerst krachttraining en dan cardio
- cardio opbouwen. ik doe nu 25 min crosstrainer en dan ben ik al best wel kapot. probeer dit op te bouwen naar 60 min
- minder mezelf wegen. ook mezelf niet wegen wanneer ik ongesteld ben. Wel houd ik mn gewicht bij in een app, om mijn vooruitgang te kunnen bekijken (wat motiveren werkt)
- ook heb ik een app gedownload waar leuke buikspier oefeningen op staan voor elke dag
- vooral veel groente en fruit eten en alles volkoren (maar dat deed ik al toen ik mn beginpost schreef)
- vaker de fiets pakken of een stuk lopen, ipv OV of auto
- daarnaast laat ik niet alle lekkere dingen staan, dat houd ik gewoon niet eeuwig vol. af en toe een stukje chocola (vooral wanneer ik ongesteld ben) mag heus wel van mezelf. Ik hoef tenslotte geen tientallen kilo's af te vallen, het gaat hier om 2 tot 5 extra kilo die ik kwijt wil.
pi_128399764
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:14 schreef star_gazer het volgende:

[..]

die zijn gewoon ondergeschikt aan de natuurwetten. Energie in = energie uit + opslag. Minder eten of meer beweging lijdt tot een negatieve opslag = afvallen, enz. enz.

Wát je afvalt of aankomt (vet, spiermassa, vocht, etc) is een complexer verhaal en wordt bepaald door je levensstijl (dieet, training). Hormoonspiegels (testosteron, oestrogeen, insuline, ghrelin, leptin, noem maar op) zijn van grote invloed hierop, maar zijn vaak een reflectie van je levensstijl.
Dat wat is wel belangerijk, he. Dat kcal in = kcal uit betekent niet dat je alles kan eten.

[ Bericht 3% gewijzigd door dubbeltjeswasgeld op 29-06-2013 19:26:49 ]
pi_128399884
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 19:02 schreef xuryah het volgende:
- daarnaast laat ik niet alle lekkere dingen staan, dat houd ik gewoon niet eeuwig vol. af en toe een stukje chocola (vooral wanneer ik ongesteld ben) mag heus wel van mezelf. Ik hoef tenslotte geen tientallen kilo's af te vallen, het gaat hier om 2 tot 5 extra kilo die ik kwijt wil.
http://www.dailytransform(...)r-body-really-wants/

Probeer dus ipv chocolade noten, zaden, peulvruchten en fruit te eten wanneer je trek in chocola krijgt. Of die lijst wetenschappelijk verantwoord is doet er niet eens zo toe, op deze manier word je iig naar gezond eten geleid en krijg je vanzelf minder zin in troep.
pi_128400675
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 19:14 schreef beeer het volgende:

[..]

http://www.dailytransform(...)r-body-really-wants/

Probeer dus ipv chocolade noten, zaden, peulvruchten en fruit te eten wanneer je trek in chocola krijgt. Of die lijst wetenschappelijk verantwoord is doet er niet eens zo toe, op deze manier word je iig naar gezond eten geleid en krijg je vanzelf minder zin in troep.
dat die stoffen in dat voedsel zitten betekent niet dat je eigenlijk daar zin in hebt... dan heb je gewoon zin in de smaak en structuur van chocolade in je mond. en 1 keer per maand chocolade ga je niet merken hoor, zorgen dat je puur neemt scheelt ook al veel. tuurlijk is het wel beter om bepaalde dingen te lagen liggen, bij mij was het ook even wennen voordat ik bepaalde gezonde dingen lekker begon te vinden. maar als je 1 keer in de zoveel tijd zin hebt in iets, gewoon doen en vooral niet schuldig voelen.
pi_128400945
Wat een onzin dat af en toe een stukje chocolade vermeden moet worden... Kom op zeg! Af en toe gewoon lekker doen waar je zin in hebt. Dat hou je veel makkelijker vol dan jezelf alles ontzeggen.
pi_128400949
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 19:49 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

dat die stoffen in dat voedsel zitten betekent niet dat je eigenlijk daar zin in hebt... dan heb je gewoon zin in de smaak en structuur van chocolade in je mond. en 1 keer per maand chocolade ga je niet merken hoor, zorgen dat je puur neemt scheelt ook al veel. tuurlijk is het wel beter om bepaalde dingen te lagen liggen, bij mij was het ook even wennen voordat ik bepaalde gezonde dingen lekker begon te vinden. maar als je 1 keer in de zoveel tijd zin hebt in iets, gewoon doen en vooral niet schuldig voelen.
Zij snackt 3x per dag. :x Je kan beter gewoon geen snacks kopen. Gewoon droog boterham eten als je 'trek' hebt.
pi_128401641
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat je dan verliest is vooral spierweefsel. Verder is zo een crashdieet zeer ongezond
Nou en?
Dat is niet haar vraag.
ze weel heel snel heel veel afvallen. Ik geef een oplossing, die gegarandeerd werkt.
pi_128401681
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:31 schreef CoolGuy het volgende:
veel meer cardio, veel minder krachttraining. Ga spinnen ofzo.
:')
  zaterdag 29 juni 2013 @ 20:36:11 #271
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_128401743
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:34 schreef CarbonC het volgende:

[..]

:')
Deze man weet, kijk maar naar zn plaatje dat is hij zelf
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 29 juni 2013 @ 20:38:30 #272
45206 Pietverdriet
pi_128401786
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:32 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Nou en?
Dat is niet haar vraag.
ze weel heel snel heel veel afvallen. Ik geef een oplossing, die gegarandeerd werkt.
Een been amputeren ook.
pi_128401856
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een been amputeren ook.
Best een aardig idee.
pi_128426660
'K heb een tijd 't volgende gedaan:

beginnen met 5 min. fietsen/opwarmen

dan ca 1 uur/ 1,5 uur krachttraining

dan minimaal 20 minuten cardio

12 kg in 12 weken kwijt

En wel streng zijn voor jezelf met eten, max 4 boterhammen en avondeten. Fruit + veel groente.

Ben wel een man dus kan me voorstellen dat je minder krachttraining doet en meer cardio.
En probeer met cardio ook wel vol er voor te gaan. 'k ben meestal wel kapot na 30 min. 100rpm op ca. 35kmh.

Dus niet fietsen alsof je naar de lidl gaat..
pi_128430806
Stoppen met tarwe kan mogelijk ook helpen, schijn je dik van te worden.
pi_128431388
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:00 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Zij snackt 3x per dag. :x Je kan beter gewoon geen snacks kopen. Gewoon droog boterham eten als je 'trek' hebt.
Doe even normaal zeg. Ik snack 3x per dag?
Je doelt vast op mijn tussendoortjes.. ik noem fruit en knäckebröd nou niet echt een snack.
Volgens mij kan het echt geen kwaad om tussen mijn ontbijt en lunch en diner iets kleins te eten hoor..
pi_128431412
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:06 schreef Deliah het volgende:
Ik eet alleen nog volkoren. Dat mag wel had ik begrepen
  zondag 30 juni 2013 @ 20:45:20 #278
45206 Pietverdriet
pi_128432371
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:06 schreef Deliah het volgende:
Gelul
  maandag 1 juli 2013 @ 00:03:18 #279
393053 De_Pel
Is weg.
pi_128442680
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:22 schreef xuryah het volgende:

[..]

Je doelt vast op mijn tussendoortjes.. ik noem fruit en knäckebröd nou niet echt een snack.
Volgens mij kan het echt geen kwaad om tussen mijn ontbijt en lunch en diner iets kleins te eten hoor..
Lijkt me alleen maar goed eigenlijk, voorkomt vraataanvallen en houdt je spijsvertering op gang.
  maandag 1 juli 2013 @ 00:06:03 #280
393053 De_Pel
Is weg.
pi_128442803
quote:
7s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:41 schreef andreas612 het volgende:
'K heb een tijd 't volgende gedaan:

beginnen met 5 min. fietsen/opwarmen

dan ca 1 uur/ 1,5 uur krachttraining

dan minimaal 20 minuten cardio

12 kg in 12 weken kwijt

En wel streng zijn voor jezelf met eten, max 4 boterhammen en avondeten. Fruit + veel groente.

Ben wel een man dus kan me voorstellen dat je minder krachttraining doet en meer cardio.
En probeer met cardio ook wel vol er voor te gaan. 'k ben meestal wel kapot na 30 min. 100rpm op ca. 35kmh.

Dus niet fietsen alsof je naar de lidl gaat..
Je weet dat als je je de pleuris fiets dat je je spieren verbrand in plaats van vet?
Daarbij is anderhalf uur krachttraining eigenlijk vrij lang.
pi_128447138
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:06 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Je weet dat als je je de pleuris fiets dat je je spieren verbrand in plaats van vet?
En hij eet ook veel te weinig. :')
pi_128449281
quote:

[..]

Naja, bij mij heeft het wel geholpen.
pi_128451391
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 08:59 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Naja, bij mij heeft het wel geholpen.
Het is per persoon natuurlijk verschillend, maar ik vind 1,5 uur ook vrij lang.
Als je veel reps doet op laag gewicht dan kom je daar misschien wel aan, maar als je echt als een buffel gaat lopen pushen ben je echt binnen 45 mins compleet naar de klote hoor.
<a href="http://soundcloud.com/kaos001" target="_blank" rel="nofollow">Soundcloud</a>
  maandag 1 juli 2013 @ 11:25:10 #284
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_128452259
Ik heb ook een tip!

Koop een keukenweegschaal.

Op alle verpakkingen staat het aantal kcal per portie aangegeven. Echter, ik merkte dat ik me vaak verkijk op de grootte van de porties. Wat ik één portie muesli vond, was volgens de verpakking eigenlijk drie porties. :@
Door je porties af te wegen ben je bewuster bezig met de hoeveelheden die je tot je neemt. :)

Edit: zelfde geldt voor dranken; koop glazen waarop de maat 200ml staat aangegeven.
pi_128456826
quote:

[..]

Dat eerste valt wel mee.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_128459455
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:25 schreef Poem het volgende:
Ik heb ook een tip!

Koop een keukenweegschaal.

Op alle verpakkingen staat het aantal kcal per portie aangegeven. Echter, ik merkte dat ik me vaak verkijk op de grootte van de porties. Wat ik één portie muesli vond, was volgens de verpakking eigenlijk drie porties. :@
Door je porties af te wegen ben je bewuster bezig met de hoeveelheden die je tot je neemt. :)

Edit: zelfde geldt voor dranken; koop glazen waarop de maat 200ml staat aangegeven.
Inderdaad heel handig!

Zo ik heb weer een uur gesport.
Ik vroeg me trouwens af, of een warming up niet heel belangrijk is bij sporten?
Ik begin dan tegenwoordig wel met krachttraining maar heb dan dus geen warming up gehad.. is dat niet slecht dan?
  maandag 1 juli 2013 @ 22:37:36 #287
393053 De_Pel
Is weg.
pi_128480411
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 13:25 schreef Kerol het volgende:

[..]

Dat eerste valt wel mee.
Oké professor.
pi_128482889
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:28 schreef xuryah het volgende:

[..]

Ik begin dan tegenwoordig wel met krachttraining maar heb dan dus geen warming up gehad.. is dat niet slecht dan?
Slecht is een groot woord, maar de kans op dat je iets verrekt is een stuk groter als je geen warming up doet.
<a href="http://soundcloud.com/kaos001" target="_blank" rel="nofollow">Soundcloud</a>
pi_128531374
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:22 schreef xuryah het volgende:

[..]

Staat in je op. Ik zeg nergens dat het slecht is.
pi_128531800
Arme TS :') Motiverend dit.
pi_128532074
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:44 schreef Ambipur het volgende:
Arme TS :') Motiverend dit.
Wat?
pi_128532233
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:51 schreef xuryah het volgende:

[..]

Wat?
Allemaal verschillende antwoorden en tips.
pi_128532675
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:56 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Allemaal verschillende antwoorden en tips.
Haha ja inderdaad..
Achja, ik kom er vast wel :)
pi_128532736
Probeer eens ziek te worden, ik ben zo 2 kilo kwijt.
pi_128532969
Als dit allemaal niet lukt, dan zou ik maar iets aan je levensstijl doen.
Veel drinken, de fiets pakken of lopen als je ergens heenmoet, smorgens beginnen met sporten, geen grote maaltijden maar heel vaak in kleine porties eten (gewoon elke keer dat je honger krijgt, eet omdat je honger hebt niet omdat je er zin in hebt!), laat zoetigheid liggen op het begin laterna mag je afentoe wel wat nemen maar niet te veel, cardio in combinatie met krachttraining is ideaal (ik heb me aan de genoemde dingen gehouden en ben 2,5 kilo kwijt, maar dat komt omdat ik voorheen veel snoepte, dus het baat echt)
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:20:55 #296
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_128533131
Probeer gewoon 5x per week naar de sportschool te gaan. De ene dag ga je squashen, andere dag hardlopen (bij voorkeur interval trainingen), Andere dag spinning les, of body pump, andere dag een pittige krachttraining....etc etc. Dan zal je zien dat je ontzettend snel afvalt.

Succes!!
pi_128533307
Afgaande op bovenstaande reacties; allemaal leuk en aardig, maar als je op dergelijke manier je hele leven moet gaan instellen op een paar kilo'tjes kwijtraken is er ook iets niet op orde. Doel van afvallen is toch uiteindelijk je levenskwaliteit verhogen, maar als je niks meer mag eten en non stop moet sporten heb je ook geen leven over.

Kortom, zoek een echt goede dietist, laat wat onderzoekjes op je uitvoeren etc.
pi_128533359
Er is niks mis met mijn levensstijl.
Ik eet normale porties. Afgewogen op weegschaal.. ik eet wel veel groente en fruit.
Dingen met veel suiker laat ik staan.
Ik heb nooit gesnoept eigenlijk. Ook frituur ik nooit. Daarom snap ik het ook niet..
Ik sport zo veel ik kan. Ga op de fiets naar school en werk.

Het afvallen lukt wel, het gaat alleen heel langzaam.
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:40:32 #299
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_128533792
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:26 schreef xuryah het volgende:
Er is niks mis met mijn levensstijl.
Ik eet normale porties. Afgewogen op weegschaal.. ik eet wel veel groente en fruit.
Dingen met veel suiker laat ik staan.
Ik heb nooit gesnoept eigenlijk. Ook frituur ik nooit. Daarom snap ik het ook niet..
Ik sport zo veel ik kan. Ga op de fiets naar school en werk.

Het afvallen lukt wel, het gaat alleen heel langzaam.
Dat komt omdat je ook niet te zwaar bent. Eigenlijk zit jij prima op gewicht, vandaar dat afvallen veel langzamer gaat dan als je 10+ kilo te dik zou zijn, en dus echt overgewicht zou hebben. Dan gaat het als een speer als je zo gezond gaat leven.
pi_128534459
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:40 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Dat komt omdat je ook niet te zwaar bent. Eigenlijk zit jij prima op gewicht, vandaar dat afvallen veel langzamer gaat dan als je 10+ kilo te dik zou zijn, en dus echt overgewicht zou hebben. Dan gaat het als een speer als je zo gezond gaat leven.
Ja precies, en dat begrijpen veel mensen hier niet denk ik :p
Maar ik ga gewoon door met hoe ik bezig ben en probeer nog wat meer te sporten, dan moet ik mijn doel wel een keer halen lijkt me. Al doe ik er misschien een jaar over.. :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')