abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 juni 2013 @ 12:55:39 #226
406471 Kiraatjuh
Carpe Diem babyyy
pi_128276104
spam is niet gewenst op fok

[ Bericht 95% gewijzigd door Mirjam op 26-06-2013 14:17:24 ]
pi_128279580
Cola of Cola Light gewoon helemaal weglaten. Dat is zo smerig, dat kan nooit moeilijk zijn. Drink de hele dag thee of water.
pi_128279918
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:16 schreef Deliah het volgende:
Cola of Cola Light gewoon helemaal weglaten. Dat is zo smerig, dat kan nooit moeilijk zijn. Drink de hele dag thee of water.
Dus omdat jij het smerig vindt, vindt de hele wereld het smerig?

Verder is er vanuit gezondheidsoverwegingen, laat staan overwegingen mbt afvallen, geen reden om Cola Light te laten staan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_128280993
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Verder is er vanuit gezondheidsoverwegingen, laat staan overwegingen mbt afvallen, geen reden om Cola Light te laten staan.
jij hebt nog nooit dat verhaal over aspartaam gehoord? Je weet wel, dat het slecht voor je is enzo?
compact en kleverig.
pi_128281219
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:52 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

jij hebt nog nooit dat verhaal over aspartaam gehoord? Je weet wel, dat het slecht voor je is enzo?
dat broodje aap verhaal bedoel je?
pi_128282496
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:52 schreef JaniesBrownie het volgende:

Mijn vrouw heeft zelfs onderzoek naar aspartaam gedaan. Dat is inderdaad schadelijk boven een bepaalde hoeveelheid per dag. Iets van 7 liter bij Cola Light als ik mij niet vergis.

Water is overigens ook schadelijk bij een dagelijkse inname van 7 liter, om het maar even in perspectief te zetten...
pi_128285682
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mijn vrouw heeft zelfs onderzoek naar aspartaam gedaan. Dat is inderdaad schadelijk boven een bepaalde hoeveelheid per dag. Iets van 7 liter bij Cola Light als ik mij niet vergis.

Water is overigens ook schadelijk bij een dagelijkse inname van 7 liter, om het maar even in perspectief te zetten...
Dus een glaasje cola drinken per dag is niks mis mee :p
Ze zeggen altijd zo veel.
Smoothies zouden ook niet goed zijn om af te vallen. Wordt wel eens beweerd.. lijkt mij ook sterk..
Het gaat er gewoon om hoeveel je van iets neemt.
pi_128285915
Een banaan is ook niet zo goed als je af wil vallen... Als je dagelijks meerdere bananen weg zit te hachelen is dat inderdaad volkomen correct. Als je af en toe een banaan eet is dat natuurlijk allesbehalve ongezond (sterker nog, het is een prima voeding voor in de rust bij een wedstrijd).

En daar draait het dus om: je verstand gebruiken in plaats van dat binaire denken. ;)

[ Bericht 24% gewijzigd door DS4 op 26-06-2013 18:27:05 ]
pi_128345322
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:57 schreef DS4 het volgende:
En daar draait het dus om: je verstand gebruiken in plaats van dat binaire denken. ;)
Dit, en afvallen is simpel calorien in = calorien uit.

Bereken je dagelijkse calorie behoefte op een site als deze of 1 van de 100 anderen online, neem hier ook je sportbehoefte bij. Ga hier 300-400 calorien onderzitten, drink veel water erbij (light, frisdranken, zijn, totaal geen probleem, het water helpt in enkele opzichten). Als je geen honger hebt, jezelf prettig voelt bij het dieet wat je aanhoudt en denkt dat je het grotendeels vast kunt houden als je op gewicht bent, ben je al halverwege.

Dan is het tijd voor de sportschool. Volgens deze site maakt het geen drol uit of je eerst cardio of kracht doet. Ikzelf doe altijd eerst kracht, maar dat is een persoonlijke voorkeur. Tijdsduur van je workout, vanaf ongeveer 20 minuten begin je vet te verbranden, maar des te langer je doorgaat, des te beter. Een nieuwe hype is het Afterburn Effect. De theorie is dat je meer verbrandt na je workout. Of het waar is, meeh.., sommige mensen hebben er baat bij, anderen worden er rijk van. Anderen vinden het niets..

Research/een plan maken is alles als je een andere levensstijl wilt aannemen. Ik vind zelf de fitness kanalen op youtube een goede bron van informatie en leuk om naar te kijken. TwinMuscleWorkout, Elliot Hulse en Scooby fitness. Kijk wel uit met TMW, ze zijn zo fucking hilarisch dat je videos blijft aanklikken.

Mijn eigen verhaal:
Man, 23j, 189cm, 104kg.
3x/week sportschool. Per keer 90m kracht (full-body schema) + 55m cardio (incl. warming up, 20m fiets, 25m crosstrainer)
1x/week 1h kickboks-MMA training

Ben nu ruim 3 maanden bezig, en de laatste dagen ga ik richting 89kg. Ik merk dat ik sterker word, ben 2 maten kleiner, zelfvertrouwen groeit, spieren groeien. Het was een goede beslissing

Discipline, kennis en zweet zorgen er voor dat je afvalt, meer niet ;) Succes!

[ Bericht 6% gewijzigd door Orion212 op 27-06-2013 23:51:43 ]
  vrijdag 28 juni 2013 @ 00:30:58 #235
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_128347548
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

De pH waarde van cola is door het koolzuur niet optimaal voor het lichaam. Daarnaast is Cola naar alle waarschijnlijkheid geproduceerd met gedistilleerd water. Hierdoor bevat het geen mineralen in tegenstelling tot kraanwater.
pi_128347710
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:30 schreef dinosteen het volgende:
De pH waarde van cola is door het koolzuur niet optimaal voor het lichaam. Daarnaast is Cola naar alle waarschijnlijkheid geproduceerd met gedistilleerd water. Hierdoor bevat het geen mineralen in tegenstelling tot kraanwater.
Appels zijn nog slechter.. Houd toch op met het aspartaam bashen. En maak geen statements die naar alle waarschijnlijkheid niet waar zijn.

Zoals ik al zei, research is alles, ook in andere delen van het leven.
pi_128349417
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:49 schreef SuperTinus het volgende:
Het probleem met dit soort topics en de meeste mensen die reageren is dat veel mensen het grote plaatje vergeten en vervallen in details (moet ik cola light of cola drinken). Als je je blijft focussen op kleine symptomen in plaats van de basis van je lichaam kom je er nooit.

Wil je echt leren hoe je afvalt of aankomt? Dan zul je je in moeten lezen over hoe je lichaam werkt. Vind bronnen en lees wat je lichaam doet met calorieën, lees wat een koolhydraat of een suiker is. Lees wat de functie van eiwitten en vetten in je lichaam zijn en leer op die manier zelf bepalen wat je wel en niet moet eten om af te vallen. Wat je nu doet is symptoombestrijding.
^O^
  vrijdag 28 juni 2013 @ 03:13:26 #238
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_128349809
Hier zijn een paar regeltjes:

• Vet eten maakt je niet vet. Teveel eten maakt je vet.
• Het maakt niet uit wat je eet; als je onder je caloriebehoefte eet, val je af. Zeldzame stofwisselingsziekten daargelaten, gaat dit op voor iedereen.
• Suiker is vergif. Liever een frikandel dan gebak.
• Ga NIET vetten vermijden, want daarmee gooi je je hormoonbalans in de war
• Als een product "0% vet!" is, zou ik eens goed kijken anar het suikergehalte. Niks mis met een vol product, zolang je je calorieen in de gaten houdt.
• Honger jezelf niet uit. Eet niet te weinig, want je lichaam heeft een 'spaarstand' waarin je je overigens behoorlijk kut voelt, omdat alles op halve kracht draait.
• Meten is weten. Laat je vetpercentage meten en reken met een online calculator uit hoeveel calorieen je ongeveer verbruikt op een dag. Trek hier 500 van af en je hebt je doel.
• Houd bij wat je eet. Eet voldoende eiwitten (~1g/kg lichaamsgewicht als je niet serieus traint)
• Eerst krachttraining, dan cardio. Omgekeerd is onzin. Voor krachttraining heb je je reserves nodig (om effectief kracht te kunnen zetten), voor cardio wil je ze juist leeg hebben (om vet te verbranden)

[ Bericht 6% gewijzigd door star_gazer op 28-06-2013 03:21:01 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 03:22:48 #239
77130 star_gazer
pi_128349828
Als je doel puur afvallen is, kan je zoveel cola light drinken als je wilt. Het heeft geen calorische waarde, dus je komt er niet van aan. Dat is een feit.

Het INDIRECTE effect van zoetstoffen op je hongergevoel is alleen relevant als je geen discipline hebt.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:41:30 #240
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_128350835
minimaal 6 kleine maaltijden per dag om je stofwisseling hoog te houden
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:21:32 #241
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_128357512
Meer dan 2x per week naar de sportschool, en probeer eens een uur cardio te doen ofzo (van spieren zie je niks als je er een deken over hebt). En tief die 'tussendoortjes' gewoon weg.
Gr gr. de KLB Keizer
pi_128359995
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:30 schreef dinosteen het volgende:

De pH waarde van cola is door het koolzuur niet optimaal voor het lichaam.
Als je maag niet tegen zuur kan heb je pas echt een probleem...
  vrijdag 28 juni 2013 @ 14:53:17 #243
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_128360331
Topic niet gelezen, maar wat voor iedereen geldt:
Ga 500 kal onder je behoefte zitten (reken dit goed uit).

Eet de bouwstoffen die jouw lichaam nodig heeft om te functioneren. Dus niet honderden kals wegtikken aan suikers etc waar je lichaam niets mee kan.
pi_128378601
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 03:13 schreef star_gazer het volgende:
Hier zijn een paar regeltjes:

• Vet eten maakt je niet vet. Teveel eten maakt je vet.
• Het maakt niet uit wat je eet; als je onder je caloriebehoefte eet, val je af. Zeldzame stofwisselingsziekten daargelaten, gaat dit op voor iedereen.
• Suiker is vergif. Liever een frikandel dan gebak.
• Ga NIET vetten vermijden, want daarmee gooi je je hormoonbalans in de war
• Als een product "0% vet!" is, zou ik eens goed kijken anar het suikergehalte. Niks mis met een vol product, zolang je je calorieen in de gaten houdt.
• Honger jezelf niet uit. Eet niet te weinig, want je lichaam heeft een 'spaarstand' waarin je je overigens behoorlijk kut voelt, omdat alles op halve kracht draait.
• Meten is weten. Laat je vetpercentage meten en reken met een online calculator uit hoeveel calorieen je ongeveer verbruikt op een dag. Trek hier 500 van af en je hebt je doel.
• Houd bij wat je eet. Eet voldoende eiwitten (~1g/kg lichaamsgewicht als je niet serieus traint)
• Eerst krachttraining, dan cardio. Omgekeerd is onzin. Voor krachttraining heb je je reserves nodig (om effectief kracht te kunnen zetten), voor cardio wil je ze juist leeg hebben (om vet te verbranden)

Vet eten maakt je wel vet. Misschien niet direct zichtbaar in omvang, maar je bent waarschijnlijk wel vet.
pi_128378928
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:51 schreef xuryah het volgende:

[..]

Dus een glaasje cola drinken per dag is niks mis mee :p
Ze zeggen altijd zo veel.
Smoothies zouden ook niet goed zijn om af te vallen. Wordt wel eens beweerd.. lijkt mij ook sterk..
Het gaat er gewoon om hoeveel je van iets neemt.
In zo'n smoothie zit er bomvol fruiten. Pers maar eens een sinaasappel, je hebt er stuk of 4 nodig voor een glas sinaasappel van 330ml. Zoveel fruit heeft geen toegevoegde waarde voor het lichaam. Ook nog eens slecht voor je tanden.
pi_128385948
Stop met geloven dat je met de calorie in = calorie uit theorie op de lange termijn vet zult verliezen.

Als je op een goeie manier wilt afvallen:

http://thesmarterscienceofslim.com/7stepsignup/

Lees zijn website, volg zijn podcasts (ik denk dat je het boek niet eens hoeft te kopen) en probeer deze eet- en trainwijze eens te volgen om af te vallen.
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_128386399
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:19 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Vet eten maakt je wel vet. Misschien niet direct zichtbaar in omvang, maar je bent waarschijnlijk wel vet.
Nee.
Vet eten icm koolhydraten maakt vet.
Alleen vet niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_128386749
Je moet gewoon gevarieerd eten en zorgen dat je alle benodigde stoffen binnen krijgt. Dat icm de juiste hoeveelheden.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:33:17 #249
77130 star_gazer
pi_128386815
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee.
Vet eten icm koolhydraten maakt vet.
Alleen vet niet.
Nee. Teveel eten maakt je vet. De wetten van de thermodynamica gelden ook gewoon voor je lijf,
-
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:34:55 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128386844
.

Dit is geen dieet.
Dieeten werken niet, het drastisch verminderen van je calorieen inname leid ertoe dat spierweefsel wordt afgebouwt en dat je lichaam denkt dat er een hongersnood is en iedere calorie die binnenkomt wordt opgeslagen. Je lijkt wel af te vallen, maar zo snel je ophoud met het dieet komen de kilo's er sneller aan als ze eraf gingen en het gewicht neemt zelfs toe tot een hoger niveau als voor het dieet.
Dit is al bekend sinds de tweede wereldoorlog toen er in de VS onderzoek werd gedaan naar de effecten van ondervoeding in krijgsgevangenschap. Er werden twee onderzoeksgroepen genomen. De eerste kon eten wat ze wilden, de tweede werd op een laag calorieen nivo gezet. De tweede groep nam in gewicht af, maar zo snel als ze weer normaal aten nam het gewicht snel toe en werd men zwaarder als voorheen.

Wat moet je dus doen als je overgewicht hebt, en wilt afvallen.
realiseer je dan ten eerste, slanke mensen zijn idd gezonder dan erg dikke mensen, dat klopt, maar er geen enkel onderzoek dat bewijst dat afgeslankte mensen gezonder zijn. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat afslanken gezond is, alle onderzoek is gebaseerd op mensen die altijd al slank waren.

Goed, wil je nog steeds afvallen?
Verlaag je calorieen intake niet enorm, sterker nog, je hoeft hem eigenlijk niet eens te verlagen, maar als je regelmatig alcohol drinkt, verlaag dat tot 1 a 2 glazen wijn per dag. Stop het het drinken van suikerwater als frisdranken en vruchtesappen. Ze geven veel calorien en geven geen vol gevoel. Drink water en thee.
Eet goed, eet meer groenten, Volkorenbrood en verwen je zelf met een toetje.
Ontbijt, lunch en dineer, je kan gewoon goed eten, dan heb je ook minder zin om te snoepen, je kan in principe de zelfde hoeveelheid calorieen naar binnen werken, maar dan aan groenten, aardappels, rijst, en een stukje vlees of vis

Dit is de eerste stap, je krijgt nu dezelfde hoeveelheid calorieen binnen, maar qua volume eet je zelfs meer dan voorheen, echter, je lichaam moet harder werken om het eten te verteren. Bonus is dat je gezonder eet, je stoelgang beter wordt en je gewoon lekker kan eten.

De tweede stap, ga meer bewegen, neem vaker de fiets als je boodschappen gaat doen, ga op de fiets naar het werk, ga sporten, zwemmen, lekker een paar uur lopen op een vrije zondag.
Je calorieen verbruik gaat nu omhoog, en je bouwt spierweefsel op en vetweefsel af.

Let op, dit gaat niet snel, sterker nog, je zal dit gewoon moeten blijven doen, het gaat erom dat je je levensstijl veranderd, je zal afvallen, maar langzaam, soms langere tijd niet. Echter, het komt er ook niet snel aan als je eens zondigt.

Als je je geld liever wilt besteden aan dieetproducten, en sonja bakker crashdieet boeken, ga lekker je gang, maar vraag je af, het hoeveelste super nee dit werkt echt dieet is dit wat je gaat volgen?

Wat ik je hier vertel is geen dieet, het is een verandering van levensstijl, die je langzaam maar zeker je gewicht zal verlagen, er voor zorgt dat je gezonder leeft, en die je gewoon lekker laat eten, zonder dat je calorieen hoeft te tellen. Je zal niet gefrustreerd zijn door dat wat je allemaal moet laten, maar je leeft gewoon lekker. Als je een tijdje wat meer beweegt zal je het zelfs lekker gaan vinden.

Waarom werkt dit?
Omdat je meer calorieen verbruikt
Omdat je een vol gevoel hebt, omdat je je calorieen uit groenten en bruin brood haalt ipv snel verterende suikers.

Oh, en mijd de light frisdranken,
er zijn aanwijzingen voor dat als je light frisdrank drinkt, je lichaam zoet waarneemt en de insuline productie omhoog gooit, maar er komt geen suiker. Door de stijging van de het insuline in je bloed neemt je bloedsuikerspiegel af, en krijg je honger.

LIF / Het Pietverdriet afvalplan, deel 3
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')