Wat een kletskoek zeg...quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Er zijn onderzoeken die laten zien dat je van Cola Light wel degelijk aankomt. En dieet buiten beschouwing gelaten is cola uberhaupt niet goed voor je, dus het is geen ramp om dat uit je eetpatroon te halen.
Goed onderbouwd ook. Vertel eens, ga je Lambieken over aspartaam? Of heb je een ander kletspraatje van het internet voorhanden?quote:
Ik vind het gewoon vreemd want er zijn ook genoeg onderzoeken waaruit is gebleken dat Cola light niet voor gewichtstoename zorgt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Welk gedeelte?
Ik denk dat je het zonder problemen zelf kunt vinden.
Er is niet één serieus onderzoek die iets anders zegt...quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:49 schreef G.R.S. het volgende:
Ik vind het gewoon vreemd want er zijn ook genoeg onderzoeken waaruit is gebleken dat Cola light niet voor gewichtstoename zorgt.
hoe kom je aan van iets dat nauwelijks calorieën telt?quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er zijn onderzoeken die laten zien dat je van Cola Light wel degelijk aankomt. En dieet buiten beschouwing gelaten is cola uberhaupt niet goed voor je, dus het is geen ramp om dat uit je eetpatroon te halen.
Ja daarom, zit geen calorieen in dus waar kom je dan van aan?quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is niet één serieus onderzoek die iets anders zegt...
Dit leid tot voor veel honger en een trage stofwisseling.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:30 schreef Darkangle het volgende:
VDH dieet. Werkt altijd, zelfs als je niet in staat bent om genoeg (relatief begrip tegenwoordig) te bewegen.
VDH = vreet de helft.
Probeer suiker + vet een beetje te ontwijken (iets wat je in je TS aangeeft zeker niet te doen), en drink bijzonder veel water (helpt op meerdere manieren, maar het meest practische is dat het het "honger" gevoel onderdrukt).
Onthoud ook dat afvallen niet altijd gewichtsverlies betekend!
Mijn eerste afval sessie kwam ik 7 kilo aan over 3 maanden trainen. Spieren zijn nou eenmaal zwaarder dan vet. Ik zat op 5% vet percentage, maar toch zwaarder door dat feit.
Voor de rest: cardio e.d. zijn leuk, zwemmen is een stuk effectiever. Als je geen trek hebt in baantjes trekken (saai), dan is een balletje overgooien in het diepe nog steeds effectiever(gezien de hoeveelheid spieren die je moet gebruiken om gecoordineerd een bal te gooien zonder ondergrond).
Al met al kost het minder moeite dan wat jij beschreef, en het resultaat is beter. Neem een dag in de week waar je wel gewoon snoep e.d. eet, en je zal merken dat je nog steeds "afvalt", je zal ook merken dat je automatisch minder gaat eten.
precies, dus niet van cola light. anders kom je ook aan van autorijden (op een andere manier dan je bestemming).quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:47 schreef xuryah het volgende:
Er zit wel een stofje in die er voor zorgt dat je honger blijft hebben toch?
Daardoor ga je meer eten en kom je aan..
Maar van cola zelf kom je dus niet aan.
Alleen van het effect, maar als je dat in de hand hebt is er toch geen probleem?
Gewoon niet meer gaan eten.
Haha, inderdaad! Dat zou gek zijnquote:Op woensdag 19 juni 2013 20:06 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
precies, dus niet van cola light. anders kom je ook aan van autorijden (op een andere manier dan je bestemming).
Gewoon zelfdiscipline hebben. Meer niet.quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:47 schreef xuryah het volgende:
Daardoor ga je meer eten en kom je aan..
Maar van cola zelf kom je dus niet aan.
Alleen van het effect, maar als je dat in de hand hebt is er toch geen probleem?
Gewoon niet meer gaan eten.
Van het product zelf niet. Maar een dieet is wellicht makkelijker volhouden zonder cola light.quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:36 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
hoe kom je aan van iets dat nauwelijks calorieën telt?
het is gewoon een optelsom van verbruik vs inname. net als brandstof in auto's, simpel.
Broodje aap. Echt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:47 schreef xuryah het volgende:
Jaquote:Op donderdag 20 juni 2013 10:45 schreef xuryah het volgende:
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn:
Ik ben nu 0,2 kilo zwaarder dan vorige week..
Deze week dus wat meer sporten.
Heb wel een weekend Pinkpop achter de rug, dus echt super gezond kon ik niet eten.
En ik ben ongesteld.
Is touwtje springen trouwens een goed idee?
Lijkt me heel leuk en lekker om te doen eigenlijk. Gewoon voor erbij
Je moet je naar mijn mening ook wat minder blind staren op je gewicht, als je meer cardio/krachttraining gaat doen krijg je meer spieropbouw, en spieren wegen meer dan vet.. Kijk gewoon of je je gezond voelt en of je tevreden bent met hoe je lichaam eruit ziet.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:45 schreef xuryah het volgende:
Heb wel een weekend Pinkpop achter de rug, dus echt super gezond kon ik niet eten.
En ik ben ongesteld.
Wat een onzin dat je alleen maar water zou moeten drinken.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:37 schreef Saysem het volgende:
De technische discussie over cola light laat ik voor wat het is, maar naar mijn mening is het beter om gewoon meteen over te schakelen op water. Die behoefte aan zoetigheid moet je afleren, dat scheelt zo veel.
een weging als je ongesteld bent kan je beter niet meetellen, al dat vocht wat je dan vasthoudt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:45 schreef xuryah het volgende:
En ik ben ongesteld.
Het heeft niks met idioot streng te maken, en ik zeg ook niet dat je het nooit mag drinken. Mijn punt is juist dat het makkelijker vol te houden is als je niet 'standaard' zoete drankjes drinkt. Na een tijdje ga je het ook niet heel lekker meer vinden.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een onzin dat je alleen maar water zou moeten drinken.
Je moet gewoon alles in redelijkheid doen. Daar hoort genieten ook bij en niet zo krampachtig proberen te leven. Dus je kan prima op een feestje veel en "ongezond" eten. Je kan prima Cola Light drinken. Als je er behoefte aan hebt kun je prima naar de McDonalds...
Het gaat om het grote plaatje. Gemiddeld moet je niet meer calorieën tot je nemen dan je verbruikt (en als je af wil vallen minder dan je verbruikt) en daarnaast moet je gewoon zorgen dat je alle voedingsmiddelen die je nodig hebt binnen krijgt.
Een idioot strenge levensstijl is voor vrijwel niemand vol te houden. En uiteindelijk gaat het om de lange termijn.
Ik drink iedere dag Cola Light en ik heb nooit behoefte aan andere zoete drankjes, dus ik zie even niet hoe Cola Light die behoefte op zou roepen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:12 schreef Saysem het volgende:
Het heeft niks met idioot streng te maken, en ik zeg ook niet dat je het nooit mag drinken. Mijn punt is juist dat het makkelijker vol te houden is als je niet 'standaard' zoete drankjes drinkt. Na een tijdje ga je het ook niet heel lekker meer vinden.
Ik drink wel af en toe cola (light), maar alleen voor de afwisseling. Ik moet er niet aan denken om het de hele dag te drinken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |