Maar ook de wetten van de hormonen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:33 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nee. Teveel eten maakt je vet. De wetten van de thermodynamica gelden ook gewoon voor je lijf,
Ook vegetariėrs zijn deels vlees...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:39 schreef TonyDeuze het volgende:
Zoiezo geen vlees eten, joh. Je bent wat je eet, toch?
Dat zei ik helemaal niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:33 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nee. Teveel eten maakt je vet. De wetten van de thermodynamica gelden ook gewoon voor je lijf,
Doorgaans ben je kritischer...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, en mijd de light frisdranken,
er zijn aanwijzingen voor dat als je light frisdrank drinkt, je lichaam zoet waarneemt en de insuline productie omhoog gooit, maar er komt geen suiker. Door de stijging van de het insuline in je bloed neemt je bloedsuikerspiegel af, en krijg je honger.
die zijn gewoon ondergeschikt aan de natuurwetten. Energie in = energie uit + opslag. Minder eten of meer beweging lijdt tot een negatieve opslag = afvallen, enz. enz.quote:
Ja hoor. Gewoon 5 weken alleen maar komkommers vreten en water drinken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:27 schreef xuryah het volgende:
Hebben jullie tips voor mij hoe ik meer kan gaan afvallen?
En kan het nog lukken om 5 kilo kwijt te raken in 5 weken?
Wat je dan verliest is vooral spierweefsel. Verder is zo een crashdieet zeer ongezondquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:37 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ja hoor. Gewoon 5 weken alleen maar komkommers vreten en water drinken.
1x per dag mag je een schijfje citroen in je water hangen.
Dat wat is wel belangerijk, he. Dat kcal in = kcal uit betekent niet dat je alles kan eten.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:14 schreef star_gazer het volgende:
[..]
die zijn gewoon ondergeschikt aan de natuurwetten. Energie in = energie uit + opslag. Minder eten of meer beweging lijdt tot een negatieve opslag = afvallen, enz. enz.
Wįt je afvalt of aankomt (vet, spiermassa, vocht, etc) is een complexer verhaal en wordt bepaald door je levensstijl (dieet, training). Hormoonspiegels (testosteron, oestrogeen, insuline, ghrelin, leptin, noem maar op) zijn van grote invloed hierop, maar zijn vaak een reflectie van je levensstijl.
http://www.dailytransform(...)r-body-really-wants/quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:02 schreef xuryah het volgende:
- daarnaast laat ik niet alle lekkere dingen staan, dat houd ik gewoon niet eeuwig vol. af en toe een stukje chocola (vooral wanneer ik ongesteld ben) mag heus wel van mezelf. Ik hoef tenslotte geen tientallen kilo's af te vallen, het gaat hier om 2 tot 5 extra kilo die ik kwijt wil.
dat die stoffen in dat voedsel zitten betekent niet dat je eigenlijk daar zin in hebt... dan heb je gewoon zin in de smaak en structuur van chocolade in je mond. en 1 keer per maand chocolade ga je niet merken hoor, zorgen dat je puur neemt scheelt ook al veel. tuurlijk is het wel beter om bepaalde dingen te lagen liggen, bij mij was het ook even wennen voordat ik bepaalde gezonde dingen lekker begon te vinden. maar als je 1 keer in de zoveel tijd zin hebt in iets, gewoon doen en vooral niet schuldig voelen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:14 schreef beeer het volgende:
[..]
http://www.dailytransform(...)r-body-really-wants/
Probeer dus ipv chocolade noten, zaden, peulvruchten en fruit te eten wanneer je trek in chocola krijgt. Of die lijst wetenschappelijk verantwoord is doet er niet eens zo toe, op deze manier word je iig naar gezond eten geleid en krijg je vanzelf minder zin in troep.
Zij snackt 3x per dag. :x Je kan beter gewoon geen snacks kopen. Gewoon droog boterham eten als je 'trek' hebt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:49 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
dat die stoffen in dat voedsel zitten betekent niet dat je eigenlijk daar zin in hebt... dan heb je gewoon zin in de smaak en structuur van chocolade in je mond. en 1 keer per maand chocolade ga je niet merken hoor, zorgen dat je puur neemt scheelt ook al veel. tuurlijk is het wel beter om bepaalde dingen te lagen liggen, bij mij was het ook even wennen voordat ik bepaalde gezonde dingen lekker begon te vinden. maar als je 1 keer in de zoveel tijd zin hebt in iets, gewoon doen en vooral niet schuldig voelen.
Nou en?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat je dan verliest is vooral spierweefsel. Verder is zo een crashdieet zeer ongezond
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:31 schreef CoolGuy het volgende:
veel meer cardio, veel minder krachttraining. Ga spinnen ofzo.
Deze man weet, kijk maar naar zn plaatje dat is hij zelfquote:
Een been amputeren ook.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:32 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Nou en?
Dat is niet haar vraag.
ze weel heel snel heel veel afvallen. Ik geef een oplossing, die gegarandeerd werkt.
Doe even normaal zeg. Ik snack 3x per dag?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:00 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
Zij snackt 3x per dag. :x Je kan beter gewoon geen snacks kopen. Gewoon droog boterham eten als je 'trek' hebt.
Ik eet alleen nog volkoren. Dat mag wel had ik begrepenquote:Op zondag 30 juni 2013 20:06 schreef Deliah het volgende:
Stoppen met tarwe kan mogelijk ook helpen, schijn je dik van te worden.
Gelulquote:Op zondag 30 juni 2013 20:06 schreef Deliah het volgende:
Stoppen met tarwe kan mogelijk ook helpen, schijn je dik van te worden.
Lijkt me alleen maar goed eigenlijk, voorkomt vraataanvallen en houdt je spijsvertering op gang.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:22 schreef xuryah het volgende:
[..]
Doe even normaal zeg. Ik snack 3x per dag?
Je doelt vast op mijn tussendoortjes.. ik noem fruit en knäckebröd nou niet echt een snack.
Volgens mij kan het echt geen kwaad om tussen mijn ontbijt en lunch en diner iets kleins te eten hoor..
Je weet dat als je je de pleuris fiets dat je je spieren verbrand in plaats van vet?quote:Op zondag 30 juni 2013 17:41 schreef andreas612 het volgende:
'K heb een tijd 't volgende gedaan:
beginnen met 5 min. fietsen/opwarmen
dan ca 1 uur/ 1,5 uur krachttraining
dan minimaal 20 minuten cardio
12 kg in 12 weken kwijt
En wel streng zijn voor jezelf met eten, max 4 boterhammen en avondeten. Fruit + veel groente.
Ben wel een man dus kan me voorstellen dat je minder krachttraining doet en meer cardio.
En probeer met cardio ook wel vol er voor te gaan. 'k ben meestal wel kapot na 30 min. 100rpm op ca. 35kmh.
Dus niet fietsen alsof je naar de lidl gaat..
En hij eet ook veel te weinig.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:06 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Je weet dat als je je de pleuris fiets dat je je spieren verbrand in plaats van vet?
Daarbij is anderhalf uur krachttraining eigenlijk vrij lang.
Naja, bij mij heeft het wel geholpen.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:06 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Je weet dat als je je de pleuris fiets dat je je spieren verbrand in plaats van vet?
Het is per persoon natuurlijk verschillend, maar ik vind 1,5 uur ook vrij lang.quote:Op maandag 1 juli 2013 08:59 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Naja, bij mij heeft het wel geholpen.
Dat eerste valt wel mee.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:06 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Inderdaad heel handig!quote:Op maandag 1 juli 2013 11:25 schreef Poem het volgende:
Ik heb ook een tip!
Koop een keukenweegschaal.
Op alle verpakkingen staat het aantal kcal per portie aangegeven. Echter, ik merkte dat ik me vaak verkijk op de grootte van de porties. Wat ik één portie muesli vond, was volgens de verpakking eigenlijk drie porties.![]()
Door je porties af te wegen ben je bewuster bezig met de hoeveelheden die je tot je neemt.
Edit: zelfde geldt voor dranken; koop glazen waarop de maat 200ml staat aangegeven.
Slecht is een groot woord, maar de kans op dat je iets verrekt is een stuk groter als je geen warming up doet.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:28 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik begin dan tegenwoordig wel met krachttraining maar heb dan dus geen warming up gehad.. is dat niet slecht dan?
Staat in je op. Ik zeg nergens dat het slecht is.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:22 schreef xuryah het volgende:
[..]
Doe even normaal zeg. Ik snack 3x per dag?
Je doelt vast op mijn tussendoortjes.. ik noem fruit en knäckebröd nou niet echt een snack.
Volgens mij kan het echt geen kwaad om tussen mijn ontbijt en lunch en diner iets kleins te eten hoor..
Haha ja inderdaad..quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Allemaal verschillende antwoorden en tips.
Dat komt omdat je ook niet te zwaar bent. Eigenlijk zit jij prima op gewicht, vandaar dat afvallen veel langzamer gaat dan als je 10+ kilo te dik zou zijn, en dus echt overgewicht zou hebben. Dan gaat het als een speer als je zo gezond gaat leven.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:26 schreef xuryah het volgende:
Er is niks mis met mijn levensstijl.
Ik eet normale porties. Afgewogen op weegschaal.. ik eet wel veel groente en fruit.
Dingen met veel suiker laat ik staan.
Ik heb nooit gesnoept eigenlijk. Ook frituur ik nooit. Daarom snap ik het ook niet..
Ik sport zo veel ik kan. Ga op de fiets naar school en werk.
Het afvallen lukt wel, het gaat alleen heel langzaam.
Ja precies, en dat begrijpen veel mensen hier niet denk ik :pquote:Op woensdag 3 juli 2013 12:40 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Dat komt omdat je ook niet te zwaar bent. Eigenlijk zit jij prima op gewicht, vandaar dat afvallen veel langzamer gaat dan als je 10+ kilo te dik zou zijn, en dus echt overgewicht zou hebben. Dan gaat het als een speer als je zo gezond gaat leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |