5 Gram per dag.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat adviseren jullie qua creatine inname? Sochtends op een lege maag of direct na de training?
Moest je bij zink niet nog iets anders supplementeren?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:01 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Sinds ik dagelijks een multi slik met 100% ADH zink ben ik al heel lang acne vrij, maar dat kan ook komen doordat mijn hormonen weer wat tot rust zijn gekomen.
Daarvoor had ik altijd een grote strook op mijn kaaklijn. (zo hormonaal als wat) Ik denk dat het zeker een positief effect heeft, pak een multi waar alles voldoende in zit (vitamine A, zink, alles, etc) en kijk eens naar de effecten over een maand.Is voor iedereen anders, maar toch.
laatst een keer gelezen dat het volgens onderzoek van de ene uiterste tot de andere, maximaal 10% scheelt. dat is 1 handje noten.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:15 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dat jij het niet snapt maakt het nog geen onzin.
'zet iedereen in een kooi en iedereen heeft evenveel nodig' dat klopt simpelweg niet.
Scheelt in totaal ongeveer 300 kcal bij de uitersten. Maar een persoon van 1.95m heeft een hoger onderhoud dan een persoon van 1.60m.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:20 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
laatst een keer gelezen dat het volgens onderzoek van de ene uiterste tot de andere, maximaal 10% scheelt. dat is 1 handje noten.
Dat gebeurt, maar nogmaals: i see it happen. En wij zijn wel slim genoeg om het bij te houden en te bekijken of het echt klopt met de aanname.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:14 schreef Verbosity het volgende:
Mensen zeggen altijd dat dat ze zoveel eten terwijl dat reuze meevalt. Daarnaast de mensen die geen gram aankomen gooien het op een snelle vertering. Maar hier zit ong. 100kcal verschil in. 200kcal maximaal als je bij de bovenste 1% hoort.
Verschil bij lief tussen de Harris Benedict en de realiteit is toch echt zo'n 1000 kcal.. en dan hebben we VVM en activiteitenniveau op zijn hoogst er gewoon ook netjes bij en niet alleen puur op lengte en gewicht.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:24 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Scheelt in totaal ongeveer 300 kcal bij de uitersten. Maar een persoon van 1.95m heeft een hoger onderhoud dan een persoon van 1.60m.
Hoe lang/zwaar is hij? En wat voor werkzaamheden als ik vragen mag.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:25 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dat gebeurt, maar nogmaals: i see it happen. En wij zijn wel slim genoeg om het bij te houden en te bekijken of het echt klopt met de aanname.
Overigens deel ik je mening dat bijzonder weinig mensen weten wat ze echt eten op een dag, dat geldt zowel voor de meeste mensen die roepen dat ze nooit aankomen als voor de mensen die roepen dat ze al aankomen van het kijken naar een gebakje.
tja, als je activiteitenniveau erbij rekent wel ja. als je 1 auto 20 rondjes laat rijden en de andere 10 rondjes heeft de eerste ook meer benzine nodig. maar als ze even ver rijden zal het niet veel schelen. tenzij de andere een zwaargewicht is. precies zoals bij mensen dus!quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:27 schreef MarMar het volgende:
[..]
Verschil bij lief tussen de Harris Benedict en de realiteit is toch echt zo'n 1000 kcal.. en dan hebben we VVM en activiteitenniveau op zijn hoogst er gewoon ook netjes bij en niet alleen puur op lengte en gewicht.
1,85 76kg fysiek redelijk zwaar werk: busjes inladen voornamelijk. Voorheen zorg, minder zwaar want dat kwam neer op zitten op je reet met een kopje koffie en bordspelletjes doen met clienten, toen was het al hetzelfde verhaal.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:27 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Hoe lang/zwaar is hij? En wat voor werkzaamheden als ik vragen mag.
Ehm ja? Daarom reken je dat dus ook mee bij onderhoud? Je punt?quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:31 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
tja, als je activiteitenniveau erbij rekent wel ja. als je 1 auto 20 rondjes laat rijden en de andere 10 rondjes heeft de eerste ook meer benzine nodig.
mijn punt is dat als jij zijn werk zou doen je ook zoveel zou moeten eten. dus dat het onderling helemaal niet zoveel scheelt als veel mensen denken "hij kan wel 3x zoveel eten zonder dik te worden, oneerlijk! ik ben geboren met een trage stofwisselingquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:34 schreef MarMar het volgende:
Ehm ja? Daarom reken je dat dus ook mee bij onderhoud? Je punt?
De 3000 haalt ie wel. Hij eet nog 3 broodjes extra, soep is toch ook al gauw rond de 200 calorieën. Ook heel erg afhankelijk van beleg. Acht broodjes met kipfilet zal niet veel meer dan 80-100 aan beleg zijn. Acht broodjes met pindakaas (is al gauw 25 gr per stuk, de 15 die op de pot staat is erg weinig) is echter al ongeveer 1300 calorieën. En dan is drinken nog niet eens meegerekend.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:37 schreef MarMar het volgende:
[..]
8 boterhammen = +- 600 kcal, plus beleg misschien 950 kcal in totaal
kroket is niet zoveel als je zou denken, 170 gemiddeld
soep is water met kruiden en misschien wat room en vlees.. dat telt ook niet echt aan
je diner mss 1000 dan zit je daarmee op de 2000
De rest komt denk ik niet over de resterende 1000 om de 3000 te halen.. dus nee, dat is niet zoveel voor een vent van 1.83
Ehm, ja rightquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:36 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
mijn punt is dat als jij zijn werk zou doen je ook zoveel zou moeten eten. dus dat het onderling helemaal niet zoveel scheelt als veel mensen denken "hij kan wel 3x zoveel eten zonder dik te worden, oneerlijk! ik ben geboren met een trage stofwisseling![]()
"
Powerclean zit in starting strength, veel mensen vervangen em met de borquote:Op donderdag 6 juni 2013 20:41 schreef Beach het volgende:
Hoe voeg ik powercleans toe aan mn huidige sl schema? Wil eigenlijk niet echt een compound verwijderen.
Teveel?quote:BB squat (highbar)
Leg press
Glute/ham raises
Leg extensions
Elevated standing calf raises (smith)
BB standing overhead press
DB standing lateral raise
DB seated rear raises
Eventueel seated calf raises toevoegen als calfs achterlopen. Anders zou ik er niks aan veranderen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:53 schreef Panzermaus het volgende:
Legs + shoulders:
[..]
Teveel?Andere volgorde? Heb de leg curls vervangen met glute/ham raises.
Deze + melk, eieren, kip.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:06 schreef MarMar het volgende:
vlees, vis, kwark, andere zuivel, havermout <-- voornamelijk dat.
kan prima, vind ik alleen niet te vreten. Gewoon 1 deel havermout op 2 delen melk, ff in de pan of als je lui bent 3 minuten in de magnetron.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:08 schreef ManageTheAnger het volgende:
Kan je havermout nou wel, of niet gewoon "rauw uit het pak" opeten?
Dus dat je het door de yoghurt mengt.
Running sucksquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:09 schreef stinkie het volgende:
Damn mijn glutes. Stuk gegaan op seated leg press. Die blijft er even in naast de DL.
Squat i.c.m. HIIT hardlopen levert me teveel dagen knieproblemen op
Nee dat is het hem juist...quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:13 schreef MarMar het volgende:
[..]
kan prima, vind ik alleen niet te vreten. Gewoon 1 deel havermout op 2 delen melk, ff in de pan of als je lui bent 3 minuten in de magnetron.
Ja kan prima, het scheelt niet zo heel veel met muesli.. het is geen rijst ofzo.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:19 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nee dat is het hem juist...
zonder in de magnetron of shit, ik ben allergisch voor melk en met water is niet te zuipen (1x geprobeerd, spontaan lopen kokhalzen)
Dus gewoon vanuit het pak de yoghurt inschudden en opeten maar.
Zijn onze darmen daar tegen bestand?
Eieren en vlees. Havermout doe ik niet echt aan, tenzij ik van die pannekoeken maak. Moet ik weer eens doen eigenlijk.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:05 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Wat is jullie main source of protein? Ik eet (te) veel vlees en zou graag willen minderen, is het een optie om 2 bakken kwark op een dag te eten? (=85 gram eiwit a 900 gram kwark) Of is dat te weinig gevarieerd? De rest van mijn eiwitbehoefte haal ik dan wel gewoon uit 'normaal/gevarieerd' eten.
Mijn vet% ook.quote:
Nja ik weet niet hoe het kan.... kaas enzo yoghurt allemaal geen probleemquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:21 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ja kan prima, het scheelt niet zo heel veel met muesli.. het is geen rijst ofzo.
Hoe kan het dat je allergisch voor melk bent maar niet voor andere zuivel? Lactose?
Er is tegenwoordig lactosevrije melk, geen idee of dat te zuipen is.
Sojamelk? (ik roep maar wat, ik drink dat niet want ranzig en ben niet bepaald een veganist)quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:30 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nja ik weet niet hoe het kan.... kaas enzo yoghurt allemaal geen probleem
Volle en halfvolle melk.....en de rest. doodziek word ik er van.
Mis het ook niet, so I don't care.
*2quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:30 schreef MarMar het volgende:
[..]
Sojamelk? (ik roep maar wat, ik drink dat niet want ranzig en ben niet bepaald een veganist)
Ik zit nu aan de cashewnoten. 627 kcal en 18.1g eiwit per 100 gram.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:05 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Wat is jullie main source of protein? Ik eet (te) veel vlees en zou graag willen minderen, is het een optie om 2 bakken kwark op een dag te eten? (=85 gram eiwit a 900 gram kwark) Of is dat te weinig gevarieerd? De rest van mijn eiwitbehoefte haal ik dan wel gewoon uit 'normaal/gevarieerd' eten.
Noten zijn vetbronnen met energiegewijs een klein beetje (incomplete) proteinen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:37 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik zit nu aan de cashewnoten. 627 kcal en 18.1g eiwit per 100 gram.
Hm, ok, voor bulk wel goed?quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Noten zijn vetbronnen met energiegewijs een klein beetje (incomplete) proteinen.
Wassup incompleet... Geld dat ook voor pinda's? Dat wist ik niet!quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Noten zijn vetbronnen met energiegewijs een klein beetje (incomplete) proteinen.
Whatever, bulk betekent energieoverschot, heeft niks met eiwitten te maken.quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Complete_proteinquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:42 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
[..]
Wassup incompleet... Geld dat ook voor pinda's? Dat wist ik niet!
Dat weet ik. Vervolgvraag was of het voor energieschot wel een aan te raden onderdeel van het dieet is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Whatever, bulk betekent energieoverschot, heeft niks met eiwitten te maken.
Het antwoord: als het in je macro's past.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:00 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dat weet ik. Vervolgvraag was of het voor energieschot wel een aan te raden onderdeel van het dieet is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |