abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127442715
Ik heb vandaag een gesprek gehad met een leverancier, omdat een bepaald product niet geleverd is. We probeerden via ons telefoongesprek een compromis te bereiken over een schadevergoeding. Dit gesprek is helaas niet verlopen zoals we beiden voor ogen hadden.

Nu bleek bij het terugbellen dat haar collega via de luidsprekersfunctie op de telefoon ons hele gesprek heeft mee zitten luisteren. Ik was hier niet van op de hoogte. Mag zij zomaar meeluisteren? Zo nee, wat kan ik hiertegen doen bij schending van privacy?
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:17:23 #2
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_127442802
Ik zou haar eerst vragen waarom ze dat deed, en als dat antwoord je niet bevalt er mee naar je baas gaan.

Edit: oh, wacht het is de collega van je gesprekspartner?

Het is niet netjes om het niet te melden, maar volgens mij niet verboden.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_127442869
Netjes is het niet, maar ik zou niet weten waarom het niet zou mogen.
pi_127442956
Ja dat mag. Zolang een van de gesprekvoerende maar op de hoogte is.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_127442992
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:17 schreef Mark het volgende:
Ik zou haar eerst vragen waarom ze dat deed, en als dat antwoord je niet bevalt er mee naar je baas gaan.

Edit: oh, wacht het is de collega van je gesprekspartner?

Het is niet netjes om het niet te melden, maar volgens mij niet verboden.
Ja, de mevrouw met wie ik via de telefoon sprak is leverancier. Haar collega luisterde mee. Ze heeft aangegeven dat het een gewoonte is dat telefoongesprekken via de luidspreker worden gevoerd.
pi_127443020
Dat iets in de praktijk gebeurt, betekent overigens niet dat het allemaal maar mag. In de praktijk rijden fietsers ook bijna allemaal door rood, maar dat betekent niet dat het mag. Ik heb het idee dat veel mensen denken dat er gewoon mag worden meegeluisterd door collega,s, omdat dit in de praktijk ook gewoon gebeurt. De vraag is echter wel: is dit schending van mijn privacy?
pi_127443022
Niets mis mee.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_127443087
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:22 schreef Lucky_Lovely het volgende:

[..]

Ja, de mevrouw met wie ik via de telefoon sprak is leverancier. Haar collega luisterde mee. Ze heeft aangegeven dat het een gewoonte is dat telefoongesprekken via de luidspreker worden gevoerd.
Dus eigenlijk vraag je wat de oplossing is op de vraag 1+1
pi_127443241
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:23 schreef Lucky_Lovely het volgende:
. De vraag is echter wel: is dit schending van mijn privacy?
In welk opzicht is jouw privacy geschonden? Je communiceerde met het bedrijf, beide personen zijn medewerker van dat bedrijf en hebben in die functie het gesprek gevoerd/gehoord.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_127443336
Heeft TS misschien iets gezegd door de telefoon waarvan het niet wenselijk is dat andere mensen dit ook konden horen? :D
pi_127443365
Wat jou, denk ik, irriteert, is dat je er met persoon A niet uit kwam, en het nogmaals bij persoon B wilde proberen, maar die kende alle argumenten helaas al.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_127443464
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:33 schreef JumpingJacky het volgende:
Wat jou, denk ik, irriteert, is dat je er met persoon A niet uit kwam, en het nogmaals bij persoon B wilde proberen, maar die kende alle argumenten helaas al.
Nee, dat heb je mis. De medewerker die ik sprak is (helaas) de aangewezen persoon voor het probleem. De andere medewerker heeft er verder niets mee te maken. Wat me echter irriteert, is dat er andere mensen meeluisteren zonder dat ik ervan op de hoogte ben. Ik heb verder niets is vervelend o.i.d. gezegd, maar het zijn een soort huisvrouwen die alles gaan opblazen door erover te praten met elkaar.
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:41:18 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127443653
quote:
Dat iets in de praktijk gebeurt, betekent overigens niet dat het allemaal maar mag. In de praktijk rijden fietsers ook bijna allemaal door rood, maar dat betekent niet dat het mag. Ik heb het idee dat veel mensen denken dat er gewoon mag worden meegeluisterd door collega,s, omdat dit in de praktijk ook gewoon gebeurt. De vraag is echter wel: is dit schending van mijn privacy?
Was het een vertrouwelijk gesprek?
The love you take is equal to the love you make.
pi_127443701
Wat had het uitgemaakt als het wel vooraf was gemeld?
pi_127443713
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Was het een vertrouwelijk gesprek?
Nee, op zich niet. Het ging over de gang van zaken met betrekking tot de levering en wat bepaalde collega's van haar hebben beloofd. Ik stel het gewoon niet op prijs dat er een telefoongesprek wordt gevoerd met mij terwijl ik op de luidspreker sta zonder dat dit aan mij wordt gecommuniceerd.
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:45:09 #16
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_127443791
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:36 schreef Lucky_Lovely het volgende:

[..]

Nee, dat heb je mis. De medewerker die ik sprak is (helaas) de aangewezen persoon voor het probleem. De andere medewerker heeft er verder niets mee te maken. Wat me echter irriteert, is dat er andere mensen meeluisteren zonder dat ik ervan op de hoogte ben. Ik heb verder niets is vervelend o.i.d. gezegd, maar het zijn een soort huisvrouwen die alles gaan opblazen door erover te praten met elkaar.
Hoe weet jij dat zo zeker? Is ze geen teamleider/afdelings hoofd of iets dergelijks??
Misschien heeft hij/zij juist de collega mee laten luisteren omdat hij/zij zelf niet uitkwam.
zo goed..?
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:47:13 #17
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_127443855
Wij hebben ook zo vaak de luidspreker aan tijdens telefoongesprekken met klanten. Dat is gewoon praktisch, het is precies hetzelfde als na het gesprek een collega precies vertellen wat er besproken is maar dan dan makkelijker. Als er niet specifiek over vertrouwelijkheid is gesproken, is dit gewoon toegestaan. Er is geen enkele wet die zegt dat iemand anders niet mag meeluisteren (met toestemming). Je mag tenslotte ook al je gesprekken opnemen.
Ook geen sig dus
pi_127443858
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:45 schreef Diepvriez het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat zo zeker? Is ze geen teamleider/afdelings hoofd of iets dergelijks??
Misschien heeft hij/zij juist de collega mee laten luisteren omdat hij/zij zelf niet uitkwam.
Dat heeft ze aangegeven. Zij beslist over het probleem al dan niet samen met de directeur van het bedrijf. Maar goed, dit is verder irrelevant voor dit topic.
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:49:28 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127443930
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:43 schreef Lucky_Lovely het volgende:

[..]

Nee, op zich niet. Het ging over de gang van zaken met betrekking tot de levering en wat bepaalde collega's van haar hebben beloofd. Ik stel het gewoon niet op prijs dat er een telefoongesprek wordt gevoerd met mij terwijl ik op de luidspreker sta zonder dat dit aan mij wordt gecommuniceerd.
Verder dan dat het misschien niet netjes is, gaat het volgens mij niet.
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:50:40 #20
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_127443972
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:47 schreef Lucky_Lovely het volgende:

[..]

Dat heeft ze aangegeven. Zij beslist over het probleem al dan niet samen met de directeur van het bedrijf. Maar goed, dit is verder irrelevant voor dit topic.
Misschien gaat je leverancier binnenkort met vakantie en moet het werk overgedragen worden. Overigens zie ik ook niet waarom dit niet zou mogen als al het informatie tussen de twee partijen blijft: leverancier -- afnemer

[ Bericht 0% gewijzigd door Diepvriez op 05-06-2013 15:57:48 ]
zo goed..?
pi_127444014
Tuurlijk mag dat niet. Je moet altijd op de hoogte worden gesteld als er mensen meeluisteren met een privégesprek. Dit is van de zotte.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:52:46 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127444026
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:52 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Tuurlijk mag dat niet. Je moet altijd op de hoogte worden gesteld als er mensen meeluisteren met een privégesprek. Dit is van de zotte.
Wat is er privé aan dit gesprek?
pi_127444060
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat is er privé aan dit gesprek?
Weet jij veel. Misschien was het wel een intiem sexgesprek.
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:55:05 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127444086
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:54 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Weet jij veel. Misschien was het wel een intiem sexgesprek.
Misschien moet je het topic even lezen.

Ik zou beginnen met de OP.
pi_127444089
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:43 schreef Lucky_Lovely het volgende:

[..]

Nu doe je er een beetje lichtjes over maar het lijkt erop dat je wel degelijk stappen had willen ondernemen als het daadwerkelijk schending van privacy was geweest.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_127444109
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien moet je het topic even lezen.

Ik zou beginnen met de OP.
Alsof jij weet wat er precies gezegd is. :N
pi_127444134
Wat is nu precies het probleem nu dan? Ja wat ze deed was onbeschoft en misschien wel tegen bepaalde wetgeving in.

Maar dan? Dan ga je je leverancier aanklagen ofzo? Beetje zinloos en heel erg schadelijk voor de relatie lijkt me zo. Wat verstandiger is gewoon zeggen dat je het onbeleefd vindt.

Jullie zijn volwassen mensen met verantwoordelijke functies en beetje normale manier van communiceren zou toch enigszins mogelijk moeten zijn lijkt me?
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:56:34 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127444136
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:55 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Alsof jij weet wat er precies gezegd is. :N
Lees de OP en kom dan nog eens met je intieme seksgesprek.
pi_127444137
quote:
Wat me echter irriteert, is dat er andere mensen meeluisteren zonder dat ik ervan op de hoogte ben.
Dat heb je in verschillende bewoordingen nu al een aantal keer gezegd, maar hoe past deze opmerking van jou dan in het plaatje?
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:22 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Ze heeft aangegeven dat het een gewoonte is dat telefoongesprekken via de luidspreker worden gevoerd.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_127444147
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lees de OP en kom dan nog eens met je intieme seksgesprek.
Heb ik gedaan. Er staat nergens dat het geen intiem sexgesprek was.
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:57:35 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127444163
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:57 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Vervelende troll.
pi_127444169
Zeker aangifte doen.

:')
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:58:03 #33
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_127444178
quote:
Een zakelijk gesprek is geen privégesprek. Hooguit een vertrouwelijk gesprek, maar dat moet dan wel vooraf duidelijk gemaakt worden.
Ook geen sig dus
pi_127444294
Het is niet tegen de wet dat een collega meeluistert via een luidspreker of extra headset of zelfs een opname gemaakt is van het gesprek

http://blog.iusmentis.com(...)t-worden-als-bewijs/

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2013 16:05:05 ]
pi_127444333
quote:
Wijs even het wetsartikel aan.
pi_127445602
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:55 schreef eight het volgende:

[..]

Nu doe je er een beetje lichtjes over maar het lijkt erop dat je wel degelijk stappen had willen ondernemen als het daadwerkelijk schending van privacy was geweest.
Natuurlijk ga ik stappen ondernemen als de wetgeving aangeeft dat er sprake is van schending van privacy! Maar het is nog steeds wel zo dat het gesprek op zich niet persoonlijk is geweest. Waarschijnlijk zou ik bepaalde dingen wellicht wat anders hebben geformuleerd als ik had geweten dat er nog iemand meeluisterde.
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:37:34 #37
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_127445900
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:15 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Zo nee, wat kan ik hiertegen doen bij schending van privacy?
Als het niet zou mogen, wat zou je dan willen gaan doen of bereiken? Aanklacht, schade vergoeding?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_127445941
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:56 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Dat heb je in verschillende bewoordingen nu al een aantal keer gezegd, maar hoe past deze opmerking van jou dan in het plaatje?

[..]

Als je een beetje nadenkt, kom je er misschien wel uit.

Het telefoongesprek met mij op de luidspreker vond plaats (zonder dat ik wist dat ik op de luidspreker stond). Ik belde even terug, collega nam op. Ik zei dat ik nog iets wilde doorgeven en ze merkte op dat zij zich niet wilde bemoeien met het gesprek. Ze had het gesprek al gehoord en vond dat haar collega juist had gehandeld. Ik vroeg of ze ook mijn kant van het verhaal heeft gehoord. Ja, zei ze. Ik stond namelijk op de luidspreker. Toen ik haar confronteerde met schending van privacy zei ze dat het een gewoonte is om telefoongesprekken op de speaker te voeren. Is het nu ook voor jou allemaal helder?
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 juni 2013 @ 16:40:20 #39
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127446003
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:31 schreef Lucky_Lovely het volgende:

[..]

Natuurlijk ga ik stappen ondernemen als de wetgeving aangeeft dat er sprake is van schending van privacy! Maar het is nog steeds wel zo dat het gesprek op zich niet persoonlijk is geweest. Waarschijnlijk zou ik bepaalde dingen wellicht wat anders hebben geformuleerd als ik had geweten dat er nog iemand meeluisterde.
Dus je voelde je gewoon betrapt. Wees de volgende keer gewoon netjes en zakelijk in een gesprek, dan heb je dat probleem niet.

En nee, het is niet illegaal.
pi_127446012
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:37 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als het niet zou mogen, wat zou je dan willen gaan doen of bereiken? Aanklacht, schade vergoeding?
Alles wat mogelijk is.
pi_127446311
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:40 schreef Lucky_Lovely het volgende:

[..]

Alles wat mogelijk is.
Bespaar je de moeite.
Er is geen wet overtreden.
pi_127446386
quote:

[..]

Het ging over een (zakelijke) levering. Waar in dit verhaal gaat het over jouw privacy?
pi_127446410
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:49 schreef Queller het volgende:

[..]

Het ging over een (zakelijke) levering. Waar in dit verhaal gaat het over jouw privacy?
En ook al was het gesprek van persoonlijke aard. Dan nog is er geen wet overtreden.
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:50:48 #44
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_127446440
quote:

[..]

Alles wat mogelijk is.
Denk dat ze jou liever kwijt dan rijk zijn als klant. Snap best dat degene met wie je sprak iemand liet meeluisteren, een getuige is altijd handig als iemand achteraf de waarheid gaat verdraaien.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_127446460
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En ook al was het gesprek van persoonlijke aard. Dan nog is er geen wet overtreden.
En dat heeft met mijn opmerking te maken, want....?

Ik ben het overigens niet met je eens dat dat in alle gevallen geldt, maar dat terzijde.
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:51:43 #46
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_127446493
Tsja, als je iemand belt die in de auto zit heb je ook vaak meeluisteraars erbij
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_127446619
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:51 schreef henkde_j het volgende:
Tsja, als je iemand belt die in de auto zit heb je ook vaak meeluisteraars erbij
Dus bij elk telefoontje moet je eerst je passagiers uit je auto trappen.
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:03:55 #48
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_127447101
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:51 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik ben het overigens niet met je eens dat dat in alle gevallen geldt, maar dat terzijde.
De wetgeving is hierin duidelijk, minimaal 1 van de gesprekspartners dient op de hoogte zijn. Er mag geen sprake zijn van heimelijk afluisteren.

Ik ga er gemakshalve even vanuit dat de collega van de meeluisteraar er vanaf wist :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:04:19 #49
65960 sanger
pi_127447116
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:53 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Dus bij elk telefoontje moet je eerst je passagiers uit je auto trappen.
Of het gesprek op een ander moment voeren (JA DAT KAN ECHT!).
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:04:57 #50
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127447146
quote:
wat ben jij een huillie zeg
pi_127447176
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:03 schreef sanger het volgende:
De wetgeving is hierin duidelijk, minimaal 1 van de gesprekspartners dient op de hoogte zijn. Er mag geen sprake zijn van heimelijk afluisteren.

Ik ga er gemakshalve even vanuit dat de collega van de meeluisteraar er vanaf wist :)
Ik vroeg me vooral af in welk opzicht TS vind dat hij / zij in zijn / haar privacy geschonden is. Ik zie geen 'privacy' in een zakelijk gesprek.
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:09:51 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_127447342
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:05 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik vroeg me vooral af in welk opzicht TS vind dat hij / zij in zijn / haar privacy geschonden is. Ik zie geen 'privacy' in een zakelijk gesprek.
Omdat het zakelijk is? Wat een rare conclusie. Alsof zakelijke gesprekken niet vertrouwelijk kunnen zijn.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_127447375
quote:

[..]

Alles wat mogelijk is.
Zielig ventje ben je, krijg je niet genoeg aandacht thuis?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:15:47 #54
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_127447594
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Omdat het zakelijk is? Wat een rare conclusie. Alsof zakelijke gesprekken niet vertrouwelijk kunnen zijn.
Kan wel, maar een zakelijk gesprek is niet per definitie vertrouwelijk.
Ook geen sig dus
pi_127447890
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:51 schreef Queller het volgende:

[..]

Vooruitziende blik.

In welke gevallen niet dan?
Zolang 1 partij, die aan het gesprek deelneemt op de hoogte is, is er niks aan de hand.
pi_127447932
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:05 schreef Queller het volgende:

[..]

Haar privacy had ook niet geschonden geweest als het een persoonlijk gesprek zou zijn geweest.
pi_127447973
quote:

[..]

quote:

[..]

Alles wat mogelijk is.
Waarom? Je geeft zelf aan dat het slechts een irritatie betreft en dat verder geen grote gevolgen aan kleven. Ze hebben misschien niet netjes gehandeld maar je reactie hierop getuigd van weinig volwassenheid. Gewoon aangeven dat je hier niet van gediend bent en het hier bij laten.
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:25:22 #58
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_127447994
Gesprekken opnemen mag meestal niet zonder toestemming, maar mee laten luisteren lijkt me wel, net als dat je ook gewoon tijdens het gesprek alles zou kunnen opschrijven en dat doormailen naar je baas ofzo.
Wel wat raar dat het niet wordt gezegd in ieder geval, maar mag gewoon.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:27:01 #59
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_127448057
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:25 schreef MacorgaZ het volgende:
Gesprekken opnemen mag meestal niet zonder toestemming, maar mee laten luisteren lijkt me wel, net als dat je ook gewoon tijdens het gesprek alles zou kunnen opschrijven en dat doormailen naar je baas ofzo.
Wel wat raar dat het niet wordt gezegd in ieder geval, maar mag gewoon.
Een gesprek dat je zelf voert opnemen mag ook gewoon.
Ook geen sig dus
pi_127448100
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:25 schreef MacorgaZ het volgende:
Gesprekken opnemen mag meestal niet zonder toestemming
Zolang 1 van de deelnemers maar op de hoogte is mag het gesprek opgenomen worden.
De andere partij hoeft niet op de hoogte gesteld te worden.
pi_127448145
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:38 schreef Lucky_Lovely het volgende:

Ik zei dat ik nog iets wilde doorgeven en ze merkte op dat zij zich niet wilde bemoeien met het gesprek. Ze had het gesprek al gehoord en vond dat haar collega juist had gehandeld. Ik vroeg of ze ook mijn kant van het verhaal heeft gehoord. Ja, zei ze. Ik stond namelijk op de luidspreker.
Klinkt meer als een meningsverschil waarin jij aan het kortste eind trekt.
Mijn gevoel zegt dat die collega helemaal niet heeft meegeluisterd maar dit alleen zei om een verdere discussie te vermijden.
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:28:53 #62
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_127448152
He, serieus? Wtf.
Ik ben de Amerikaanse wetgeving gewend, daar moet je het juist aan de tegenpartij vragen.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_127448236
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:28 schreef MacorgaZ het volgende:
He, serieus? Wtf.
Ik ben de Amerikaanse wetgeving gewend, daar moet je het juist aan de tegenpartij vragen.
Je kunt opnemen wat je wilt.
Maar als de tegenpartij niet op de hoogte is kun je er verder niet zo heel veel mee.*

*uitzonderingen daar gelaten
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:41:06 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127448622
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat maakte dit gesprek dan vertrouwelijk?

TS heeft daar ook geen antwoord op kunnen geven.
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:52:25 #65
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_127449046
Privacy is vaak overrated
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:52:45 #66
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_127449063
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je kunt opnemen wat je wilt.
Maar als de tegenpartij niet op de hoogte is kun je er verder niet zo heel veel mee.*

*uitzonderingen daar gelaten
Je mag het inderdaad niet zonder toestemming publiceren, maar als bewijs in een rechtzaak is het bijvoorbeeld wel toegestaan.
Ook geen sig dus
pi_127450094
Dit is moreel verwerpelijk maar wel toegestaan als 1 van de partners op de hoogte is!

Voor een volgende gesprek kan je ze terugpakken door het op te nemen of aan jouw kant ook mee te laten luisteren.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:21:40 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127450149
Moreel verwerpelijk :')
Bij een hoop bedrijven is het niet ongewoon dat (sommige) gesprekken via de luidspreker gevoerd worden, ook als het een gesprek is met iemand die zijn kantoor deelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_127450153
En wat word jij er minder van dat die collega mee heeft geluisterd?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:23:21 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127450211
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:20 schreef geevee het volgende:
Dit is moreel verwerpelijk maar wel toegestaan als 1 van de partners op de hoogte is!

Voor een volgende gesprek kan je ze terugpakken door het op te nemen of aan jouw kant ook mee te laten luisteren.
En hoe pak je ze daarmee terug? Hoe is TS nu 'gepakt' door het meeluisteren?
pi_127450310
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En hoe pak je ze daarmee terug? Hoe is TS nu 'gepakt' door het meeluisteren?
Precies wat ik ook bedoel, wat is nu uberhaupt het probleem hier?
pi_127450325
Degene die terugbelt word nu ook ongevraagd afgeluisterd en kan zich ook zwaar in de privacy aangetast voelen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_127450459
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:25 schreef geevee het volgende:
Degene die terugbelt word nu ook ongevraagd afgeluisterd en kan zich ook zwaar in de privacy aangetast voelen.
Het zijn toch zakelijke gesprekken hier...
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:30:00 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127450483
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:25 schreef geevee het volgende:
Welke privacy? TS heeft met een bedrijf te maken, nu vertegenwoordigd door iemand aan de telefoon. Een collega die meeluistert doet dat vanuit het belang van het bedrijf. Het is niks anders dan dat degene die TS te woord stond aan de telefoon na afloop het gesprek bespreekt met een of meer collega's. Of is dat ook schending van de privacy?
pi_127451173
Als ik op mn werk met auditors te maken heb zetten die hun telefoon al meteen op de speaker zodat iedereen van de laatste stand van zaken op de hoogte is. Soort van conference call, niks mis mee hoor en erg doelmatig.
pi_127451269
quote:

[..]

:') je hebt haar dus bedreigd.
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:05:09 #77
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_127451918
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:46 schreef Samson het volgende:
Als ik op mn werk met auditors te maken heb zetten die hun telefoon al meteen op de speaker zodat iedereen van de laatste stand van zaken op de hoogte is. Soort van conference call, niks mis mee hoor en erg doelmatig.
Ja, ander voorbeeld, ik heb op mijn werk soms te maken met nogal lastige cliënten (NB: het gaat hier over daklozen en/of psychiatrische patiënten met ernstige schuldproblemen), en soms vraag ik collega's mee te luisteren met bepaalde telefoongesprekken om daarna juist samen te kunnen evolueren hoe we een dergelijk gesprek beter kunnen doen. Niks mis mee lijkt me zo en alles wat we onderling over die cliënten bespreken blijft binnenskamers, dus privé.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_127452639
TS. gewoon proberen aan te klagen, gun die rechter ook een lach dag namelijk
All management is Strategic Management.
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:58:27 #79
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_127454115
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:57 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Jij hebt dagelijks intieme sexgesprekken op kantoor met klanten? Tenzij je bij een sexlijn werkt natuurlijk......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_127454338
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Jij hebt dagelijks intieme sexgesprekken op kantoor met klanten? Tenzij je bij een sexlijn werkt natuurlijk......
Ik dacht al zoiets op te merken.
pi_127455551
Schending van de privacy, laat me niet lachen..

Als deelnemer van een gesprek mag je het gesprek opnemen en later terug luisteren.

Evenals dat je het gesprek op de luidspreker mag zetten. Nonsens dat het met schending van de privacy te maken heeft. Wat denk jij dat dat bedrijf nu van jullie denkt? Een stelletje lapzwansen die gelijk met blabla schending blabla beginnen zonder dat ze ook maar 1 poot hebben om op te staan...
  woensdag 5 juni 2013 @ 21:58:50 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127461072
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:02 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Ik dacht al zoiets op te merken.
In dat geval heeft TS een trio gehad, nog mazzel dat het niet extra gekost heeft dan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127461110
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 21:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

In dat geval heeft TS een trio gehad, nog mazzel dat het niet extra gekost heeft dan.
45 c/min gok ik.
  woensdag 5 juni 2013 @ 22:00:55 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127461187
quote:
17s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:27 schreef Snuitebolletje het volgende:
Schending van de privacy, laat me niet lachen..

Als deelnemer van een gesprek mag je het gesprek opnemen en later terug luisteren.

Evenals dat je het gesprek op de luidspreker mag zetten. Nonsens dat het met schending van de privacy te maken heeft. Wat denk jij dat dat bedrijf nu van jullie denkt? Een stelletje lapzwansen die gelijk met blabla schending blabla beginnen zonder dat ze ook maar 1 poot hebben om op te staan...
Ach joh, gun ze daar ook een dagje lachen.... laat TS het zo doen dat de klacht op een vrijdag aankomt, dan hebben ze er een heel weekend lol van.

Eerst een grote mond aan de telefoon en dan nog een keer dreigen met juridische stappen omdat er iemand meeluisterde en dat "een schending van de privacy" zou zijn.
Echt, ze hebben er 3 dagen lol van.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 5 juni 2013 @ 22:01:51 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127461242
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2013 21:59 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

45 c/min gok ik.
Oh, dat valt nog mee, ik dacht dat het meer zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127461632
quote:
17s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:27 schreef Snuitebolletje het volgende:

Evenals dat je het gesprek op de luidspreker mag zetten.
Hoewel het wel zo fatsoenlijk is om dat feit te vermelden (plus de namen van alle personen die kunnen meeluisteren).
pi_127463845
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:38 schreef Lucky_Lovely het volgende:

[..]

Als je een beetje nadenkt, kom je er misschien wel uit.

Het telefoongesprek met mij op de luidspreker vond plaats (zonder dat ik wist dat ik op de luidspreker stond). Ik belde even terug, collega nam op. Ik zei dat ik nog iets wilde doorgeven en ze merkte op dat zij zich niet wilde bemoeien met het gesprek. Ze had het gesprek al gehoord en vond dat haar collega juist had gehandeld. Ik vroeg of ze ook mijn kant van het verhaal heeft gehoord. Ja, zei ze. Ik stond namelijk op de luidspreker. Toen ik haar confronteerde met schending van privacy zei ze dat het een gewoonte is om telefoongesprekken op de speaker te voeren. Is het nu ook voor jou allemaal helder?
Dat gedeelte nu wel inderdaad.
Ik dacht dat die eerste persoon dat al gezegd had. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_127473560
heerlijk hoe altijd te pas en ontepas wordt geroepen van 'privacy schending' en 'vrijheid van meningsuiten'

Stel je niet zo aan en leer ervan. wees in een zakelijk gesprek altijd zakelijk. niet iedereen is er om vriendjes te worden.
newb
pi_127473757
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:13 schreef WvdL het volgende:
heerlijk hoe altijd te pas en ontepas wordt geroepen van 'privacy schending' en 'vrijheid van meningsuiten'

Stel je niet zo aan en leer ervan. wees in een zakelijk gesprek altijd zakelijk. niet iedereen is er om vriendjes te worden.
Ik ben hartstikke zakelijk gebleven. Ik vind het alleen niet fijn als er zonder mijn medeweten mensen zijn die meeluisteren.

Ik heb vandaag gebeld met het centraal bureau persoonsgegevens. Die heeft aangegeven geen uitspraken te kunnen doen, want dit is niet hun terrein.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:24:17 #90
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_127473803
Joh, het is al vaak gezegd: het is niet netjes, maar niet verboden. Move on.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_127473906
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:22 schreef Lucky_Lovely het volgende:

[..]

Ik ben hartstikke zakelijk gebleven. Ik vind het alleen niet fijn als er zonder mijn medeweten mensen zijn die meeluisteren.

Ik heb vandaag gebeld met het centraal bureau persoonsgegevens. Die heeft aangegeven geen uitspraken te kunnen doen, want dit is niet hun terrein.
Wat kan er niet fijn aan zijn als je strikt zakelijk bent gebleven? je zegt zelf ook al dat je dingen wssnlijk anders had verwoord als je het wist.

Ik ga er tegenwoordig altijd vanuit van wat ik zeg kan ook 'tegen'me gebruikt worden. (paar keer gehad dat ik iets als grapje zei tegen collega A en collega B hoort dit half en dit dan doorlult en ineens krijg ik de manger op de stoep ;( )

Heb nog nooit het idee gekregen om die collega B aan te klagen voor 'privacy schending'.
Daarom, gebruik dit als een zelfreflectie om wat JIJ gewoon anders kunt doen dat mocht het weer voorkomen dat je er geen naar buikgevoel van krijgt :>
newb
pi_127474078
Gespreken op de speaker gebeurt hier ook regelmatig, niets mis mee. Wij melden altijd wel even dat de speaker aanstaat en wie er nog bij het gesprek betrokken zijn, wel zo netjes.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:40:35 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127474206
quote:

[..]

Voor jou is het niet fijn, voor degene aan de andere kant was het wel prettig.
Het zou misschien netjes zijn geweest als ze gemeld hadden dat je op de speaker stond, maar dat maakt het niet fout of verboden dat ze het niet gemeld hebben.

Persoonlijk denk dat je gewoon je zin niet hebt gekregen, en nu wat extra wilt om over te zeiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:43:39 #94
152789 karr-1
pi_127476225
Meestal kun je toch ook horen dat je op speaker staat? De andere persoon klinkt dan vaak anders of is moeilijker te verstaan. Ook hoor je achtergrondgeluiden volgens mij beter.
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:51:44 #95
65960 sanger
pi_127476487
quote:
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:52:26 #96
65960 sanger
pi_127476514
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:43 schreef karr-1 het volgende:
Meestal kun je toch ook horen dat je op speaker staat? De andere persoon klinkt dan vaak anders of is moeilijker te verstaan. Ook hoor je achtergrondgeluiden volgens mij beter.
Met de telefoons van tegenwoordig hoor je het niet meer hoor. Hooguit inderdaad achtergrondgeluid, maar sommigen hebben eigen kantoortjes ;)
pi_127477298
quote:

Dit meen je niet :o

_O-

Pareltje dit O+
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:28:39 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127477706
Centraal bureau persoonsgegevens.

Nooit van gehoord.
pi_127477801
quote:

[..]

Het is toch gewoon een zakelijk gesprek, alsof men daar ook maar één seconde van wakker ligt :') ....of heb je toch een ander gesprek gevoerd dan je wilt toegeven? })
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:37:02 #100
152789 karr-1
pi_127477927
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Met de telefoons van tegenwoordig hoor je het niet meer hoor. Hooguit inderdaad achtergrondgeluid, maar sommigen hebben eigen kantoortjes ;)
Ah oke, dat kan ook
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:38:37 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127477960
quote:
6s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Centraal bureau persoonsgegevens.

Nooit van gehoord.
Nee, maar als je terugbelt naar het bedrijf om nogmaals te klagen dan denk je dat het wel indrukwekkend is....

Ondertussen lachen ze daar nog harder en hebben ze al 2 dagen vrolijke lunches door TS.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:38:40 #102
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_127477961
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Te oordelen naar dit topic luistert TS helemaal niet
Dommage arachide-fromage
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:44:16 #103
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_127478096
of je vraagt terloops; 'sta ik op de luidspreker' voordat je gaat razen en klagen.
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:48:57 #104
244933 trovey
Nachtoele
pi_127478210
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar als je terugbelt naar het bedrijf om nogmaals te klagen dan denk je dat het wel indrukwekkend is....

Ondertussen lachen ze daar nog harder en hebben ze al 2 dagen vrolijke lunches door TS.
Hoe meer heisa TS maakt hoe meer het opvalt en hoe meer lol....juist datgene wat hij niet wilde. _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_127480936
Ik hoop dat je een troll bent. Zo niet lachen je collega's zich waarschijnlijk de ballen uit hun broek om je gedrag.
pi_127481802
Net een collega dit topic mee laten lezen :@
pi_127481862
quote:
11s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Haha, ga jij daadwerkelijk aan je collega's laten weten dat je op Fok zit?

pi_127481893
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:31 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ik hoop dat je een troll bent. Zo niet lachen mijn collega's zich waarschijnlijk de ballen uit hun broek om je reactie.
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:33:37 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127481976
quote:
11s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En dat meld je nu pas? Achteraf?
:(

Fijn, daar gaat m'n privacy }:|
Ik ben wel klaar met jou, je mag de rest van je posts storneren :{w :W
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127482659
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik hoop dat je een troll bent. Zo niet lachen mijn collega's zich waarschijnlijk de ballen uit hun broek om je reactie.
Jezus, heb je het niet eens door...
pi_127519526
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:31 schreef Deshain het volgende:

[..]

Hij heeft zeker een ambtenarenbaantje (lees: van 9 tot 5 op kantoor zitten, ondertussen lekker zitten internetten en aan het einde van de maand betaald krijgen door de overheid. Dat loon is afkomstig van de mensen die echt hard werken!).
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:43:52 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127520019
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:29 schreef Lucky_Lovely het volgende:

[..]

Hij heeft zeker een ambtenarenbaantje (lees: van 9 tot 5 op kantoor zitten, ondertussen lekker zitten internetten en aan het einde van de maand betaald krijgen door de overheid. Dat loon is afkomstig van de mensen die echt hard werken!).
Die andere mensen die hier tussen 09.00 en 17.00 kunnen posten?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127521673
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:29 schreef Lucky_Lovely het volgende:

[..]

Nee eeuwig zitten zeiksnorren over het feit dat iemand een zakelijk gesprek op de luidspreker zet zonder jouw medeweten valt onder hard werken...

Iets met balk en oog...
pi_127525480
Wat lullen sommige mensen onzin.
Zolang 1 van de 2 maar op de hoogste is dan mag meeluisteren opnemen etc.
pi_127525793
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:52 schreef Pvoesss het volgende:
Wat lullen sommige mensen onzin.
Zolang 1 van de 2 maar op de hoogste is dan mag meeluisteren opnemen etc.
Ok bedankt spuit 11
pi_127526895
quote:

[..]

Huilie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')