Is er bij haar wel sprake van contractbreuk dan? Ik lees hierbovenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, want geen contractbreuk... Dat heb je met tijdelijke contracten...
Maar goed. Uit jouw reacties maak ik op dat jij het allemaal normaal vindt wat daar gebeurt.quote:in principe werkt ze er tot juli 2013... dat is het contract wat met haar was afgesloten
Oh? Hoe precies kun je tijdens een lopend dienstverband iemands inkomen verlagen als hij daar niet zelf mee instemt?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat kan dus wel voor de modale werknemer, om nog maar te zwijgen over de pensioenen van diezelfde modale werknemers...
Met het woord "crisis" gaan deuren wagenwijd open. Dan is een vast dienstverband ook ineens niks meer waard.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh? Hoe precies kun je tijdens een lopend dienstverband iemands inkomen verlagen als hij daar niet zelf mee instemt?
DS$ heeft liever niet dat de veelverdieners erop achteruit gaan, stel je voor dat de "elite" verdwijnt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:08 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Is er bij haar wel sprake van contractbreuk dan? Ik lees hierboven
[..]
Maar goed. Uit jouw reacties maak ik op dat jij het allemaal normaal vindt wat daar gebeurt.
Ja natuurlijk (mits dit is afgesproken, dan wel afgedwongen, uiteraard).quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:47 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Krijgen alle verzorgden die nu al weten dat ze er over een jaar uitliggen dan ook een compensatie?
Nou ja, die zorgen wel voor de arbeiders baantjes (en de uitkeringen) natuurlijk. Dat zou jou toch moeten aanspreken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:04 schreef betyar het volgende:
[..]
DS$ heeft liever niet dat de veelverdieners erop achteruit gaan, stel je voor dat de "elite" verdwijnt.
Zorgen dat ze geen keus hebben en er wel mee in moeten stemmen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh? Hoe precies kun je tijdens een lopend dienstverband iemands inkomen verlagen als hij daar niet zelf mee instemt?
Er is altijd een keuze.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:11 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Zorgen dat ze geen keus hebben en er wel mee in moeten stemmen.
Fout, de maatschappij zorgt voor baantjes. De elite voelt zich boven de maatschappij staan.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:11 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Nou ja, die zorgen wel voor de arbeiders baantjes (en de uitkeringen) natuurlijk. Dat zou jou toch moeten aanspreken.
Sarcasmequote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:14 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Dat is dan weer een typische arbeiders keuze. Komt in mijn familie niet voor.
Waarom zou dat niet kunnen? In dit geval zijn er wettelijke afspraken die expliciet dit soort absurd hoge beloningen verbieden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat je niet zomaar eenzijdig de voorwaarden van een contract kan wijzigen ten nadele van de werknemer. Een ook een veelverdienende manager is in dit geval gewoon een werknemer met een contract waarin een betaling is afgesproken.
Alsof je zo'n contract zou accepteren als je gevraagd wordt voor een functie.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:44 schreef Dawnbreaker het volgende:
Als je zo'n bestuurder gewoon een halfjaar contract aanbiedt met proeftijd tegen een reeel loon, dan kost je het al stichting bijna niets als het een faal-aap blijkt te zijn.
Die zijn de kassen in?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:14 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Dat is dan weer een typische arbeiders keuze. Komt in mijn familie niet voor.
waarom niet? honderduizende werkende in nederland hebben zo'n contract, waarom kan het voor een bestuurder dan niet?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Alsof je zo'n contract zou accepteren als je gevraagd wordt voor een functie.
dat bedoel ik ook, geneeskunde gaan studerenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 01:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geen goed idee. Elke arts zal dit bevestigen. Ze zou wel een kans kunnen krijgen om geneeskunde te gaan studeren maar een verpleegkundige heeft zonder die opleiding bij lange na niet de benodigde kennis en het benodigde inzicht om als arts te kunnen werken.
Dat bedrag lijkt misschien heel goed als je toiletten schoonmaakt op Schiphol, maar het is echt belachelijk laag wat je voorstelt en daar krijg je niemand voor met capaciteiten die ook maar in de buurt komen van wat wordt gevraagd...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Aangezien het om publiek geld gaat en we niet willen dat daar graaiers op afkomen moet er maar eens een maximaal salaris van bijv. 60000-70000 Euro bruto per jaar komen. Ik durf er vergif op in te nemen dat het organisatorisch gezien prima zou werken en dat het mogelijk zelfs beter zal verlopen (minder grote egoo's wat voor dit relatief simpele beheerwerk prima is).
Er is ook opgelegd dat ze zich aan de Balkenende norm moeten houden en volgens mij blijft ze daarbinnen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat er dan ook maar wordt gekozen managers en topbestuurders in de zorg niet zulke riante salarissen toe te delen.
Als iedereen de broekriem aan moet trekken, zij ook. Dit gaat gewoon nergens over. Ze zouden zich moeten schamen.
Mooi, dat biedt doorgroeikansen voor mensen met de capaciteiten die wel voor dat geld aan de slag willen. Daarvan zijn er echt wel genoeg.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat bedrag lijkt misschien heel goed als je toiletten schoonmaakt op Schiphol, maar het is echt belachelijk laag wat je voorstelt en daar krijg je niemand voor met capaciteiten die ook maar in de buurt komen van wat wordt gevraagd...
Precies. En bovendien speelt dit hier helemaal niet.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:03 schreef Janneke141 het volgende:
Omdat je niet zomaar eenzijdig de voorwaarden van een contract kan wijzigen ten nadele van de werknemer. Een ook een veelverdienende manager is in dit geval gewoon een werknemer met een contract waarin een betaling is afgesproken.
Nee!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat kan dus wel voor de modale werknemer,
Dat is iets anders... en zal ook deze dame slachtoffer van zijn, want ook dit geldt gewoon voor iedereen.quote:om nog maar te zwijgen over de pensioenen van diezelfde modale werknemers...
Moet ik jou een agenda opsturen zodat je met eigen ogen kan zien dat vanaf september 7 weken niet juli het jaar daaropvolgend is?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:08 schreef Mgolovic het volgende:
Is er bij haar wel sprake van contractbreuk dan? Ik lees hierboven
Dan lees je heel slecht. Ik heb geconstateerd dat er iets enorm fout is gegaan bij haar aanstelling, aangezien er kennelijk sprake is van een mismatch.quote:Maar goed. Uit jouw reacties maak ik op dat jij het allemaal normaal vindt wat daar gebeurt.
Wat een spitsvondige ad hominem!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:04 schreef betyar het volgende:
DS$ heeft liever niet dat de veelverdieners erop achteruit gaan, stel je voor dat de "elite" verdwijnt.
Jij weet niet hoe hoog de Balkenendenorm is, wel?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:33 schreef Elfletterig het volgende:
Waarom zou dat niet kunnen? In dit geval zijn er wettelijke afspraken die expliciet dit soort absurd hoge beloningen verbieden.
Tuurlijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:38 schreef Dagonet het volgende:
Mooi, dat biedt doorgroeikansen voor mensen met de capaciteiten die wel voor dat geld aan de slag willen. Daarvan zijn er echt wel genoeg.
Ook voor jou geldt: Wie wind zaait, zal storm oogsten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een spitsvondige ad hominem!
(voor jouw niveau dan...)
Die 193 000 Euro per jaar is al minstens een factor 2 dan wat nodig is om iemand aan te trekken die in staat is om de boel goed draaiende te houden maar laten we even doen alsof dat dat bedrag normaal is. Bij Cordaan zouden ze van het verschil tussen het salaris inclusief oprotpremie en de Balkenendenorm minstens 8 extra voltijds medewerkers kunnen inhuren. Ik weet wel wat ik liever zou hebben. En hij is waarschijnlijk maar een van de mensen bij dat bedrijf die een vorstelijk salaris krijgt.quote:Vijftig bestuurders in de ouderenzorg verdienden vorig jaar meer dan de balkenendenorm van 193.000 euro. Dat blijkt uit een ranglijst die vakbond Abvakabo FNV maakte op basis van de jaarverslagen van de zorginstellingen.
Op nummer 1 van de lijst staat Karel Verwey. Hij was tot 2012 bestuurder bij zorginstelling Cordaan in Amsterdam. Verwey ontving dat jaar inclusief ontslagvergoeding 559.954 euro.
Ik herhaal nu wat ik eerder stelde, je hoeft niet zo'n hoge oprotpremie af te spreken met de manager. Dan krijg je misschien niet de managers die 2 ton vragen maar de managers die met aanzienlijk minder dan de helft genoegen nemen. Slechter werk zullen ze niet leveren. Zie hoeveel van die extreem duur betaalde managers met een oprotpremie worden weggestuurd. Er moet behoorlijk wat mis zijn als het bedrijf die oprotpremie ervoor over heeft om van die manager af te geraken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopt. Er waaien ook altijd een hoop biljetten mee!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:16 schreef betyar het volgende:
Ook voor jou geldt: Wie wind zaait, zal storm oogsten.
Aldus een fokker zonder enige bestuurderservaring...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Die 193 000 Euro per jaar is al minstens een factor 2 dan wat nodig is om iemand aan te trekken die in staat is om de boel goed draaiende te houden
Hoeveel verplegingservaring heb jij?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aldus een fokker zonder enige bestuurderservaring...
Dat is volstrekt irrelevant voor deze discussie...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoeveel verplegingservaring heb jij?
Vind ik niet.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is volstrekt irrelevant voor deze discussie...
Want jij denkt dat verplegers per definitie verstand hebben van remuneratiepakketten en besturen van ondernemingen?quote:
Hebben de heren managers dat van de verpleegkunde?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Want jij denkt dat verplegers per definitie verstand hebben van remuneratiepakketten en besturen van ondernemingen?
Odd.
Ik mag hopen dat die kennis binnen het bestuur aanwezig is, maar het is niet zo dat ieder bestuurslid die kennis nodig heeft.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hebben de heren managers dat van de verpleegkunde?
Ik praat niets goed, sterker nog, ik heb duidelijk aangegeven waar de fout gezocht moet worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:25 schreef Mgolovic het volgende:
Ik snap serieus niet hoe jij dit goed blijft praten DS4.
Als geld verdienen je hoogste ambitie is zoek je inderdaad beter een andere branche, waar het makkelijker poenscheppen is en mensen minder snel zeiken over jouw salaris, al ben je kennelijk al aangeschoten wild als je meer verdient dan een lousy tonnetje, ongeacht de branche.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mensen die als hoogste ambitie het verdienen van veel geld hebben, hebben sowieso niets in de zorg te zoeken. Blijf dan gewoon meedoen in de woeste dans rond het Gouden Kalf.
Een 'lousy tonnetje'.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als geld verdienen je hoogste ambitie is zoek je inderdaad beter een andere branche, waar het makkelijker poenscheppen is en mensen minder snel zeiken over jouw salaris, al ben je kennelijk al aangeschoten wild als je meer verdient dan een lousy tonnetje, ongeacht de branche.
Niemand heeft het hier over een andere branche. Dat de directeur van een goedlopend commercieel bedrijf naar waarde wordt betaald, daar zal niemand over klagen. Ten eerste gaat het hier niet over een goedlopend bedrijf en ten tweede gaat het hier niet over een commercieel bedrijf.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als geld verdienen je hoogste ambitie is zoek je inderdaad beter een andere branche, waar het makkelijker poenscheppen is en mensen minder snel zeiken over jouw salaris, al ben je kennelijk al aangeschoten wild als je meer verdient dan een lousy tonnetje, ongeacht de branche.
Natuurlijk. Het is schandalig dat dat vanuit mijn perspectief weinig is. Shame on me dat ik succesvol ben!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Een 'lousy tonnetje'.
Je zou je kapot moeten schamen.
Jawel hoor... Echt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:46 schreef Mgolovic het volgende:
Niemand heeft het hier over een andere branche. Dat de directeur van een goedlopend commercieel bedrijf naar waarde wordt betaald, daar zal niemand over klagen.
Hoezo loopt het niet goed bij Zuidzorg? Leg eens uit?quote:Ten eerste gaat het hier niet over een goedlopend bedrijf en ten tweede gaat het hier niet over een commercieel bedrijf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |