Zeur niet hier werd het niet warmer dan 17.8 gradenquote:
Het ligt dichterbij de gemiddelde maximumtemperatuur voor een volledig jaar (kleine 20) dan bij de gemiddelde maximumtemperatuur voor juni (27).quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor Bulgarije meer in de buurt van 'normaal' ligt dan 35.
Wat het bij jou 1 der warmste dagen en bij mij 1 der koudste dagen in hele lange tijd maakt. Kortom, we hebben beide recht tot zeurenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zeur niet hier werd het niet warmer dan 17.8 graden
En 22 ligt dus inderdaad dichterbij 27 dan 35 bij 27, dus je hebt gewoon bizar warm weer gehad de afgelopen weken.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Het ligt dichterbij de gemiddelde maximumtemperatuur voor een volledig jaar (kleine 20) dan bij de gemiddelde maximumtemperatuur voor juni (27).
Ik heb dan ook geen flauw idee waar jij 35 vandaan haaltquote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En 22 ligt dus inderdaad dichterbij 27 dan 35 bij 27, dus je hebt gewoon bizar warm weer gehad de afgelopen weken.
De hoogste temperatuur in je Bulgaarse hittegolf?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb dan ook geen flauw idee waar jij 35 vandaan haalt
We zijn boven de 30 geweest maar nog niet op de 35 hoorquote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De hoogste temperatuur in je Bulgaarse hittegolf?
Het weer in Europa is aan het omslaan: warmer in Spanje, minder warm in Griekenland. Misschien krijg je gewoon een maandje 25 graden. Ook lekker toch?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:19 schreef Dven het volgende:
[..]
We zijn boven de 30 geweest maar nog niet op de 35 hoorDat zal later deze maand wel komen
edit : 30 april was de warmste dag. Hier 15 km vandaan en waar het zo goed als altijd kouder is was het die dag 32,4 graden
Neu...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:20 schreef INViCTuS het volgende:
Tot op heden mis ik alleen hoge cape-waarden en buien met onweer...
Morgen 24 met behoorlijk wat onweerquote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het weer in Europa is aan het omslaan: warmer in Spanje, minder warm in Griekenland. Misschien krijg je gewoon een maandje 25 graden. Ook lekker toch?
Af en toe een bui voor de tuinquote:Op woensdag 5 juni 2013 10:20 schreef Xebber het volgende:
Van mij mag het het hele jaar zo blijven als vandaag.
[ afbeelding ]
In elk geval tot half oktober.quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:20 schreef Xebber het volgende:
Van mij mag het het hele jaar zo blijven als vandaag.
[ afbeelding ]
Is het daar bij jou nu kouder/warmer vergeleken met normaal? Of maakt het niet veel uit?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:19 schreef Dven het volgende:
[..]
We zijn boven de 30 geweest maar nog niet op de 35 hoorDat zal later deze maand wel komen
edit : 30 april was de warmste dag. Hier 15 km vandaan en waar het zo goed als altijd kouder is was het die dag 32,4 graden
Eind april en mei waren warm. Momenteel is het koel met 22 graden waar alles tussen de 25 en 30 als normaal mag worden gezien.quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is het daar bij jou nu kouder/warmer vergeleken met normaal? Of maakt het niet veel uit?
Kan dat nog een probleem gaan worden als dat gaat smelten. Voor rivieren etc..quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:06 schreef INViCTuS het volgende:
Lemans, gaat je toch nog volgens planning door? Ligt nog steeds veel sneeuw al wordt het nu eindelijk warmer en gaan de passen daar en in de Alpen eindelijk open.
http://www.ski-powder.com(...)photos-des-cols.html
Dat denk ik niet. Meeste sneeuw onder de 1600 m is al weg en zolang de rest geleidelijk smelt en dat niet gepaard gaat met overvloedige regenval levert dat meestal geen problemen op. Het had in de Alpen afgelopen weekend nog vele malen erger kunnen zijn als de sneeuwgrens hoger had gelegen want dan had je nog meer water gehad.quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Kan dat nog een probleem gaan worden als dat gaat smelten. Voor rivieren etc..
Sneeuw lijkt er in ieder geval niet meer te komen. Nog wel neerslag.quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Meeste sneeuw onder de 1600 m is al weg en zolang de rest geleidelijk smelt en dat niet gepaard gaat met overvloedige regenval levert dat meestal geen problemen op. Het had in de Alpen afgelopen weekend nog vele malen erger kunnen zijn als de sneeuwgrens hoger had gelegen want dan had je nog meer water gehad.
Nederland kent koele zomers, 22 is redelijk gemiddeld in de zomer dus 22 is koel in het algemeen dus al helemaal als de gemiddelde maximumtemperatuur in een maand 27 hoort te zijnquote:Op woensdag 5 juni 2013 12:22 schreef INViCTuS het volgende:
Ik vind 22 graden niet koel20-25 is aangenaam warm
Toevallig, ik ook.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
Voor de eerste keer dit jaar heb ik de korte broek aan.![]()
Zon
Heb ook aardig lopen niezen vandaag. Maar ze zijn hier voor mijn woning de uiterwaarden aan het maaien vanwege het aankomende hoge water (denk ik) dus dat maakt het nog erger.quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Toevallig, ik ook.
Maar ook, tijdens het werken in de tuin, de eerste echte hooikoortsverschijnselen. Dus,tochNiezen en kriebels, gelijk maar weer een pilletje genomen.
Regen gaat voorlopig nog niet gebeurenquote:Op woensdag 5 juni 2013 18:22 schreef Spockjuh_ het volgende:
vandaag inderdaad eerste keer dat ik jeukende ogen kreeg en begon te snotteren. Tijd voor regen en minder wind...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gras is gemaaidquote:Op woensdag 5 juni 2013 18:38 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie geen verschil tussen de laatste 2...
Ik twijfel nog, of het zin heeft...quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:06 schreef INViCTuS het volgende:
Lemans, gaat je toch nog volgens planning door? Ligt nog steeds veel sneeuw al wordt het nu eindelijk warmer en gaan de passen daar en in de Alpen eindelijk open.
http://www.ski-powder.com(...)photos-des-cols.html
quote:<Knip>
Sneeuw lijkt er in ieder geval niet meer te komen. Nog wel neerslag.
Toch een metertje denk ik.quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:38 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie geen verschil tussen de laatste 2...
Is dat bij Pannerden die brug?quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:22 schreef tralalala het volgende:
[..]
Toch een metertje denk ik.De vrachtschepen komen hier als speedboten voorbij zetten door de stroming.
Dat betekent dat ik morgen ook maar de Rijn ga checken hierquote:
Nee, niet vergeleken met die vorst die in augustus nog komtquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:55 schreef Gitank2 het volgende:
ik zie het rond de 15 -16 graden hangen bij die pluim.
Wel fris, maar niet zo overdreven.
Je word er echt helemaal gek van doordeweeks als je op kantoor zit is het warm in het weekend als je wil varen/motorrijden/bbqen op terasjes wilt zitten is het kutquote:Op woensdag 5 juni 2013 20:17 schreef Djeez het volgende:
Tuurlijk, uiteraard wordt het dit weekend weer een stuk minder en vanaf maandag weer beter. Komt dit wellicht door minder CO2-uitstoot in het weekend, of is dat onzin?
Daarom morgenmiddag maar vrijgenomen. Kan ik ook eens genieten van het mooie weerquote:Op donderdag 6 juni 2013 09:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je word er echt helemaal gek van doordeweeks als je op kantoor zit is het warm in het weekend als je wil varen/motorrijden/bbqen op terasjes wilt zitten is het kut![]()
Nederland en buiten hobbies, echt kansloos.![]()
Iets met 2/7 en 5/7 kans.quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je word er echt helemaal gek van doordeweeks als je op kantoor zit is het warm in het weekend als je wil varen/motorrijden/bbqen op terasjes wilt zitten is het kut![]()
Nederland en buiten hobbies, echt kansloos.![]()
Ik heb me dat ook wel eens afgevraagd, vooral toen er een paar jaar geleden telkens regen viel in het weekend terwijl het doordeweeks vaak mooi weer was.quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:17 schreef Djeez het volgende:
Tuurlijk, uiteraard wordt het dit weekend weer een stuk minder en vanaf maandag weer beter. Komt dit wellicht door minder CO2-uitstoot in het weekend, of is dat onzin?
Het zal ongetwijfeld invloed hebben, net zoals het boven grote steden vaak eerder bewolkt is en regent (Randstad, Ruhrgebied) vanwege grotere concentraties fijnstof.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:31 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Ik heb me dat ook wel eens afgevraagd, vooral toen er een paar jaar geleden telkens regen viel in het weekend terwijl het doordeweeks vaak mooi weer was.
En vorig jaar hield ik echt het weer bij, waarbij ik ontdekte dat toen vooral in de lente nauwelijks een droge zaterdag voorkwam.
Maar het is niet ook elk weekend slechter dan door de week.
Wel heb ik eens over een onderzoek gelezen waarin men aan het kijken was of er in het weekend minder zware buien en tornado's zijn.
Dat lijkt een beetje te kloppen, maar gigantische verschillen kan ik het ook niet noemen.
http://www.volkskrant.nl/(...)toch-maar-niet.dhtml
Nee zaterdag is al weken/maanden stelselmatig de slechtste dag van de week qua weer.quote:
Dat lijkt maar zo.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:51 schreef alors het volgende:
[..]
Nee zaterdag is al weken/maanden stelselmatig de slechtste dag van de week qua weer.
Bloedheet? Het is net boven de 20 gradenquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:44 schreef Wessell het volgende:
Pff het is echt bloedheet aan de kust Katwijk
Niks gewend zeker.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:44 schreef Wessell het volgende:
ben het niet meer gewend! vooral op een dakterras waar de zon de hele middag schijnt loopt de temperatuur zo op naar de 28 graden,maar ik ben benieuwd wat Nattekat te zeggen heeft! hij is een echte Katwijker,ik ben een Rijnsburgerquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:03 schreef knep het volgende:
[..]
Bloedheet? Het is net boven de 20 graden.
Nou echt wel als je op de straat loopt is het gewoon niet uit te houdenquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Niks gewend zeker.
De zon is gewoon fel, het is helemaal niet bloedheet.
Van *narigheid* een korte broek?quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:07 schreef Wessell het volgende:
[..]
Nou echt wel als je op de straat loopt is het gewoon niet uit te houdenheb van narigheid maar een korte broek aangedaan!er staat ook nauwelijks wind
Weet iemand trouwens hoeveel graden de zee temperatuur nu is?
Oke dank je! morgen word het nog warmer trouwensquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Van *narigheid* een korte broek?![]()
Ik ken mensen die al half naakt rondlopen nu.
Je voelt de straling van de zon, that's all.
En het zeewater is ongeveer 11 graden. Steenkoud dus.
Héél dicht langs de kust is het bovenste laagje op sommige plekken 18 graden.
Nee, hoe zou je huid aan de zon kunnen hebben wennen met dit voorjaar?quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:23 schreef MaLo het volgende:
Ik ben tijdens onze lunchpauze een beetje verbrand. Mijn huidje is niets meer gewend
Ik smeer mij normaal altijd in, ik ben daar heel trouw in, heb alleen geen zonnebrandcreme op het werk liggenquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:49 schreef alors het volgende:
[..]
Nee, hoe zou je huid aan de zon kunnen hebben wennen met dit voorjaar?Mensen, smeer je toch in!
Leeuwarden... tja..quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:46 schreef alors het volgende:
Hehe LeeuwardenDat moet wel de koudste stad van Nederland zijn. In het zuiden van de provincie is het 24.
Sterkte als het straks in de zomer weer eens 30 graden is en in de zon dus > 40 gradenquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:07 schreef Wessell het volgende:
[..]
Nou echt wel als je op de straat loopt is het gewoon niet uit te houdenheb van narigheid maar een korte broek aangedaan!er staat ook nauwelijks wind
Weet iemand trouwens hoeveel graden de zee temperatuur nu is?
Omg dat ga ik niet redden,tijd om een zwembad aan te schaffenquote:Op donderdag 6 juni 2013 16:39 schreef knep het volgende:
[..]
Sterkte als het straks in de zomer weer eens 30 graden is en in de zon dus > 40 graden.
Gewoon bij de BartSmit zon minizwembadje kopen. Zat ik vorig jaar ook aan te denken toen het 3 dagen dik over de 30 graden was.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:44 schreef Wessell het volgende:
[..]
Omg dat ga ik niet redden,tijd om een zwembad aan te schaffen
Oke!quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:46 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Gewoon bij de BartSmit zon minizwembadje kopen. Zat ik vorig jaar ook aan te denken toen het 3 dagen dik over de 30 graden was.
Woon 6 hoog, lijkt me wel mooi op het balkon staan, past makkelijk.
En mocht alles tegenvallen dan heb je in ieder geval een privéschaatbaantje
Voor slechts 17 euro kun je je ook geen bult vallenquote:
Dit weer bloedheet noemen, seriouslyquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:44 schreef Wessell het volgende:
Oerstom. Zo'n 800kg aan water op je balkonnetjequote:Op donderdag 6 juni 2013 16:46 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Gewoon bij de BartSmit zon minizwembadje kopen. Zat ik vorig jaar ook aan te denken toen het 3 dagen dik over de 30 graden was.
Woon 6 hoog, lijkt me wel mooi op het balkon staan, past makkelijk.
En mocht alles tegenvallen dan heb je in ieder geval een privéschaatbaantje
Mijn idee iddquote:Op donderdag 6 juni 2013 18:56 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Oerstom. Zo'n 800kg aan water op je balkonnetje+ nog een aantal personen.
![]()
Als je het doet laat het dan eerst even berekenen door een constructeur.
Of zit je hier op te wachten![]()
[ afbeelding ]
Hij hoeft niet tot het randje vol, gewoon een laagje, en geen idee wat dat in liters is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:56 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Oerstom. Zo'n 800kg aan water op je balkonnetje+ nog een aantal personen.
![]()
Als je het doet laat het dan eerst even berekenen door een constructeur.
Of zit je hier op te wachten![]()
[ afbeelding ]
Onderschat het niet. Water is zwaar. Een balkon is absoluut niet gebouwd voor dat soort belasting. Je bent gewoon idioot bezig dan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:06 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Hij hoeft niet tot het randje vol, gewoon een laagje, en geen idee wat dat in liters is.
Het is echt een groot balkon, met een verjaardag zaten we hier laatst ook met 14 man. 14 x een kilo of 70 gemiddeld gaat ook richting de 1000.
Best veel als ik zo over nadenk...
quote:Een uitvoerder heeft een bewoonster van het complex terecht gewaarschuwd geen zware bloembak op haar balkon te zetten. Dit omdat het balkon het gewicht van die bloembak niet zou kunnen dragen. Dat zegt directeur P. Smeets, de bouwer van Patio Sevilla. Het betreffende balkon kon volgens de directeur een maximale belasting dragen van 200 kilo per vierkante meter. ,,De bloembak van de bewoonster woog al 200 kilo'', aldus Smeets. ,,Als zij daar ook water in giet en naast de bloembak staat, wordt de belasting te zwaar.''
De balkons hier zijn wel wat anders dan daar, Elk balkon ondersteunt die erboven, en ik zit op de 1 na bovenste.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:17 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Onderschat het niet. Water is zwaar. Een balkon is absoluut niet gebouwd voor dat soort belasting. Je bent gewoon idioot bezig dan.
Herinner je nog het 'balkondrama'?
[..]
[ afbeelding ]
En als je gaat. Dan ga je met z'n allen. In dit geval niet heel erg amusant
Hoe groot is je balkon waar je met 14 man op stond? Een balkon dat propvol met mensen staat is namelijk al een enorm risico..quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:30 schreef roislecxe het volgende:
[..]
De balkons hier zijn wel wat anders dan daar, Elk balkon ondersteunt die erboven, en ik zit op de 1 na bovenste.
En Ik herinner me dat tafereel nog wel met die ingestorte bende, al vind ik dat van die bloembak wel een beetje raar.
Als een balkon al geen bloembak kan houden, maak dan beter geen balkon. Stel daar iemand een keer een feestje geeft
Tevens was dat plaatje als voorbeeld, toen ik klein was hadden wij een klein zwembadje in de tuin, nou daar kon amper water in, zoiets bedoelde ik eigenlijk, maar kon zo snel geen afbeelding vinden.
En ik kan ook eigenlijk niet geloven dat een laagje water zwaarder is dat 14 man + stoelen + tafel enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |