quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Wat een onzin, de meeste Koerden en Turken willen in vrede naast elkaar leven.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Kunstmatig.
Je wil de strijd met de PKK in leven houden. Aanzienlijk deel van de Koerden steunt Ocalan.
Waar is dat? Ankara of van die Reuters stream die niet meer werkt?quote:
Hehheh!quote:
quote:Turkish protesters raise $55,000 for full-page ad in New York Times
Three individuals claiming to represent the Turkish people raise money from more than 1,300 backers on crowdfunding site
The voice of the Turkish opposition may be about to be heard in America's newspaper of record, thanks to enthusiastic participation in a crowd-funding campaign.
http://www.guardian.co.uk(...)ey-new-york-times-ad
Ja. Waar ontken ik dat?quote:Op maandag 3 juni 2013 21:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat een onzin, de meeste Koerden en Turken willen in vrede naast elkaar leven.
quote:Op maandag 3 juni 2013 21:40 schreef aerdt het volgende:
Erdogan is nogal zeker van zijn zaak.
Tijdens een pers conferentie in Marokko zei hij dat de situatie in Turkije kalmer is en dat het tegen de tijd dat hij terugkeert op donderdag weer normaal is.
Ok...we'll see I guess
Gumussuyuquote:Op maandag 3 juni 2013 21:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waar is dat? Ankara of van die Reuters stream die niet meer werkt?
Om wat voor getallen gaat het dan die hem steunen, zoals je zegt.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:40 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja. Waar ontken ik dat?
Aanzienlijk betekent niet de meeste.
Is dat ook een stad? Ik ben geen Turk dus dat zegt me allemaal niks helaasquote:
Ja, want er leven maar wat.. 15+ miljoen Koerden in Turkije.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:44 schreef Djibril het volgende:
Laat gewoon de Koerden buiten, er is een andere topic hiervoor.
Dit is in een interne probleem tussen Turken.
Yepquote:Op maandag 3 juni 2013 21:48 schreef superworm het volgende:
http://www.livestream.com(...)annel=revoltistanbul Deze stream is nog live zo te zien?
CIA!!!!quote:Op maandag 3 juni 2013 21:51 schreef superworm het volgende:
[..]
Treurig dat gansch RT en Reuters eruit knallen.
quote:Op maandag 3 juni 2013 21:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://www.indiegogo.com/(...)zi-for-the-world--37.
quote:We are finalizing an agreement with New York Times for A2 Full Page Spread at $52,030 (HUGE discount). Once, the agreement is done, and we are legally able, we will post it here. If we get the text and the graphics done today, we are told that it will published in two days (though, it is 7-day guaranteed publishing).
En die roepen nou wij zijn Koerden wij willen erdogan wegquote:Op maandag 3 juni 2013 21:46 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, want er leven maar wat.. 15+ miljoen Koerden in Turkije.
quote:turkey's confederation of public workers' unions, with its 240,000 members, announces 'warning strike' to take place on tues and wed
Allemaal ja? Weet je hoeveel Koerden op hem hebben gestemd?quote:Op maandag 3 juni 2013 21:53 schreef Djibril het volgende:
[..]
En die roepen nou wij zijn Koerden wij willen erdogan weg![]()
Oh wacht...
Smaakt gewoon naar traangas, hoor.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:00 schreef zarGon het volgende:
Ik zou nu wel in Turkije willen zijn. Om de sfeer te proeven.
Die gast bij 52 seconde, ik zou zo hard dat masker afrukkenquote:Op maandag 3 juni 2013 22:00 schreef belkiss944 het volgende:
http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=9016
ja die melde ik ook al eerder , ben benieuwd hoe groot de staking gaat wordenquote:
Wat een poepvideo.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:00 schreef belkiss944 het volgende:
Schoolvoorbeeld onzin-video.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:00 schreef belkiss944 het volgende:
Aannames en toespelingen. En dan ook nog zaken als (de naam van) de derde brug erbij betrekken.quote:
VEEL. Safi-kurtler stemmen AKP.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:56 schreef Che_ het volgende:
[..]
Allemaal ja? Weet je hoeveel Koerden op hem hebben gestemd?
Wow wat veel mensenquote:
quote:Op maandag 3 juni 2013 22:14 schreef Dance99Vv het volgende:
turkish pm recep tayyip erdogan criticises al jazeera's coverage of protests as unfair
Bron eljazeera
Echt? Of leuk voor de lol?quote:Op maandag 3 juni 2013 22:14 schreef Dance99Vv het volgende:
turkish pm recep tayyip erdogan criticises al jazeera's coverage of protests as unfair
Bron eljazeera
Ja klopt, via Al Jazeera (http://www.aljazeera.com/).quote:
quote:TURKISH PM RECEP TAYYIP ERDOGAN CRITICISES AL JAZEERA'S COVERAGE OF PROTESTS AS UNFAIR
Echt heel erg ja. Zie het nu ook.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:24 schreef superworm het volgende:
Ook treurig hoe Manning wordt aangepakt hoor. Arme klokkenluiders wereldwijd. Dit terwijl we wachten op Nieuwsuurs Turkije-bijdrage.
In plaats van zich de billen uit de broek te schamen sturen ze FBI-deathsquads op 'm af. Geniaal dat IJsland die agents er net zo snel weer uittyfte! Stelletje bazen!quote:
Daar ben ik ook bang voor.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:28 schreef De_Guidance het volgende:
Ik verwacht van Nieuwsuur teveel focus op het islam-deel.
Zeer, zeer magere informatievoorziening vanuit onze staatszender, weer.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:30 schreef lucaszio het volgende:
Ik verwacht dat ze vandaag ook de kant belichten van de vele turken die pro-erdogan zijn, deden ze toestraks ook al http://nos.nl/video/51396(...)k-van-protesten.html
laptop maar even opengegooid, zat op de telefoon die liet dat niet zienquote:Op maandag 3 juni 2013 22:17 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ja klopt, via Al Jazeera (http://www.aljazeera.com/).
[..]
Ik oordeel te snel weerquote:Op maandag 3 juni 2013 22:34 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
wut? Kijken we naar hetzelfde programma?
exact waardeloosquote:Op maandag 3 juni 2013 22:35 schreef De_Guidance het volgende:
Alsof die student er verstand van heeft
Eerste keer was het al duidelijk hoor.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:36 schreef PSV1990- het volgende:
Afschieten die demonstranten , dit is zeker opgezet door Mossad/cia die gebaad zijn bij onrust in Turkije omdat het net goed ging, onrust met PKK is opgelost , Economie groeit ,
Ze zijn geen slaaf meer van de USA.
Kunnen ze niet hebben!
Foutje.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:36 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Eerste keer was het al duidelijk hoor.
Het enge is dus dat heel veel mensen in dit soort complotten geloven. Noem me naïef, maar ik kies ervoor om niet zo'n eng wereldbeeld te hebben. Je zal maar dagelijks met dit soort angsten moeten levenquote:Op maandag 3 juni 2013 22:35 schreef PSV1990- het volgende:
Afschieten die demonstranten , dit is zeker opgezet door Mossad/cia die gebaad zijn bij onrust in Turkije omdat het net goed ging, onrust met PKK is opgelost , Economie groeit ,
Ze zijn geen slaaf meer van de USA.
Kunnen ze niet hebben!
Hallo ik ben Thijs, volgens mij zijn ze boos op de overheid ofzo, ja seculiere staat enzo ja. Oke ja doei.quote:
Je laat je liever hersenpoelen door de maistream media vind ik veel enger, schaapje.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:37 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het enge is dus dat heel veel mensen in dit soort complotten geloven. Noem me naïef, maar ik kies ervoor om niet zo'n eng wereldbeeld te hebben. Je zal maar dagelijks met dit soort angsten moeten leven.
Nee, ik denk graag zelf na. Probeer het ook eens. Niet te veel tegelijk, daar krijg je hoofdpijn vanquote:Op maandag 3 juni 2013 22:39 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Je laat je liever hersenpoelen door de maistream media vind ik veel enger, schaapje.
Geloof je nou echt dat dat echt is?quote:Op maandag 3 juni 2013 22:41 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
De 0,00001% van de onzichtbare groep van 1 miljoen waar Erdogan 't over had is vanmiddag de straat op gegaan.
Hoi pas op.. Toen ik dit vanmiddag had gepost waren ze niet blij..quote:Op maandag 3 juni 2013 22:41 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
De 0,00001% van de onzichtbare groep van 1 miljoen waar Erdogan 't over had is vanmiddag de straat op gegaan.
Als ik eerlijk ben.. Wel erg mannelijkquote:Op maandag 3 juni 2013 22:41 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Geloof je nou echt dat dat echt is?
Ja joh. Ipv op rekening koopt men het brood tegenwoordig via hun Creditcardquote:Op maandag 3 juni 2013 22:42 schreef Festa94 het volgende:
Ik vind het maar vreemd allemaal. AKP vormt zo nu en dan een ernstige inbreuk op de democratie en de fundamentele mensenrechten.
Maarrrr toch.. R.T. Erdogan heeft er wel voor gezorgd dat de economie van Turkije sterk verbeterde en hij heeft voor belangrijke veranderingen gezorgd. De gevolgen van deze veranderingen zijn immens (positieve zin) o.a. bij ziekenhuizen, scholen/universiteiten, snelwegen, OV, voorzieningen etc. Hij heeft zelfs een einde gemaakt aan PKK-conflict dat al meer dan 30 jaar duurt en al tienduizenden mensen het leven heeft gekost.
Ik vind de protesten dus best wel overdreven, en ik begrijp niet wat de concrete doel hiervan is. En als Turkije nou zoooo verschrikkelijk ontevreden is, waarom kiest het turkse vol al jaren (sinds 2002- 50%) dan voor AK-partij?
De persoon in kwestie vond het niet leuk dat je zei: vuilniszakken.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoi pas op.. Toen ik dit vanmiddag had gepost waren ze niet blij..
Het leek volgens mij juist van de andere kant te komenquote:Op maandag 3 juni 2013 22:43 schreef superworm het volgende:
Heeft die politie nou een (richt)laser? (halktvcanli)
Het is daar toch allang donker?quote:Op maandag 3 juni 2013 22:47 schreef Flow3r het volgende:
Istanbul ook niet meer zo gemoedelijk
http://www.vgtv.no/#!/vid(...)rding-istanbul-riots
die video is van 31-5quote:Op maandag 3 juni 2013 22:47 schreef Flow3r het volgende:
Istanbul ook niet meer zo gemoedelijk
http://www.vgtv.no/#!/vid(...)rding-istanbul-riots
Pff, ik moet ff wat kwijt hoor. Teringjezus, wat discussieer jij irritant. Je bent op zijn minst even intolerant als die moslims waar je zo bang voor bent.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoi pas op.. Toen ik dit vanmiddag had gepost waren ze niet blij..
yup, thanksquote:Op maandag 3 juni 2013 22:50 schreef lucaszio het volgende:
http://www.ustream.tv/channel/halktvcanli
Denk dat deze wel live is
quote:Op maandag 3 juni 2013 22:51 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Pff, ik moet ff wat kwijt hoor. Teringjezus, wat discussieer jij irritant. Je bent op zijn minst even intolerant als die moslims waar je zo bang voor bent.
En nee, dat zeg ik niet omdat ik pro islamisme of pro-Erdogan ben. Ik ben traditioneel opgevoed, moeder is haci, hoofddoek gedragen, koranzomerscholen, de hele shizzle. Inmiddels geen hoofddoek meer, maak m'n eigen keuzes en heb een fles wijn koud in de koelkast. Beide kanten van het islamisme meegemaakt dus.
Ook al is de hele top van 't leger vervangen, ik heb hoop dat er een paar goede AKP'ers bijzitten die ook wel doorhebben dat als een hele bevolking in opstand komt dat het regime op een gegeven moment wel uitgeblust en uitgepepert is. Een scenario zou kunnen zijn dat de politie zich bij het volk aansluit en een ander scenario dat het leger ingrijpt. Het leger heeft zich er nog niet aan gebrand en wat dat betreft nog "schone" handen en wat meer krediet en mogelijkheden dan de politie. (captain obvious)quote:Op maandag 3 juni 2013 22:45 schreef lucaszio het volgende:
Jammer dat er zo weinig wordt verteld over de rol van het leger in Turkije in politiek opzicht
Ook over de clash tussen het gedachtegoed van erdogan en de diehard kemalisten valt weinig te horen.
Leger staat toch altijd in Turkije al aan de kant van de seculieren/Kemalisten?quote:Op maandag 3 juni 2013 22:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ook al is de hele top van 't leger vervangen, ik heb hoop dat er een paar goede AKP'ers bijzitten die ook wel doorhebben dat als een hele bevolking in opstand komt dat het regime op een gegeven moment wel uitgeblust en uitgepepert is. Een scenario zou kunnen zijn dat de politie zich bij het volk aansluit en een ander scenario dat het leger ingrijpt. Het leger heeft zich er nog niet aan gebrand en wat dat betreft nog "schone" handen en wat meer krediet en mogelijkheden dan de politie. (captain obvious)
Had ik gisteren al doorquote:Op maandag 3 juni 2013 22:51 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Pff, ik moet ff wat kwijt hoor. Teringjezus, wat discussieer jij irritant. Je bent op zijn minst even intolerant als die moslims waar je zo bang voor bent.
En nee, dat zeg ik niet omdat ik pro islamisme of pro-Erdogan ben. Ik ben traditioneel opgevoed, moeder is haci, hoofddoek gedragen, koranzomerscholen, de hele shizzle. Inmiddels geen hoofddoek meer, maak m'n eigen keuzes en heb een fles wijn koud in de koelkast. Beide kanten van het islamisme meegemaakt dus.
Ik betwijfel dat de hele bevolking in opstand komt tegen de AKP. Wat wel fout kan gaan, is dat de verschillende groepen met elkaar gaan vechten. Dus dat bijvoorbeeld AKP aanhangers de straat opgaan om te vechten met de rest.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ook al is de hele top van 't leger vervangen, ik heb hoop dat er een paar goede AKP'ers bijzitten die ook wel doorhebben dat als een hele bevolking in opstand komt dat het regime op een gegeven moment wel uitgeblust en uitgepepert is. Een scenario zou kunnen zijn dat de politie zich bij het volk aansluit en een ander scenario dat het leger ingrijpt. Het leger heeft zich er nog niet aan gebrand en wat dat betreft nog "schone" handen en wat meer krediet en mogelijkheden dan de politie. (captain obvious)
Regimequote:Op maandag 3 juni 2013 22:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat zijn oude cijfers.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
RegimeScheer je weg. 50% van de bevolking staat pal achter hem. Dat is democratie.
Je praat nu alsof het Egypte is.
Grootste gevaar lijkt mij in deze situatie dat Erdogan het leger wil inzetten en dat het leger weigert en zijn solidariteit verklaard met de demonstranten. Aangezien de aard van het Turkse leger zullen ze als het erop aan komt eerder kiezen voor seculieren pro westerse demonstranten dan voor de AKP aanhangers.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:56 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat de hele bevolking in opstand komt tegen de AKP. Wat wel fout kan gaan, is dat de verschillende groepen met elkaar gaan vechten. Dus dat bijvoorbeeld AKP aanhangers de straat opgaan om te vechten met de rest.
Ja, of je kan wat doen aan je tunnelvisiequote:Op maandag 3 juni 2013 22:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Had ik gisteren al doorMeis, je hoeft mijn teksten niet te lezen.. Er zitten hier ook een paar die mij mateloos ergeren, daar reageer ik dus ook niet op.
Dan nog ben je de leider van de gehele 100% en daar moet je rekening mee houden. Dat blijkt wel uit wat er nu gebeurt in Turkije. Je kunt de winnaar zijn van de verkiezingen, maar dat wil nog niet zeggen dat je alleen maar de agenda van je eigen partij moet najagen. Je bent de leider van ALLE turken.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
RegimeScheer je weg. 50% van de bevolking staat pal achter hem. Dat is democratie.
Je praat nu alsof het Egypte is.
Zoals wat? De meeste mensen hebben nog steeds een fatsoenlijk inkomen en toegang tot sociale voorzieningen die ze 10 jaar terug niet hadden.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat zijn oude cijfers.In die tijd is er veel gebeurd en ik denk niet dat die 50% nog zo vast is.
Erdogan "hield ze met moeite binnen" wat voor mij al aangeeft dat hij blufpoker speelt. Alsof er een groepje stampvoetend voor de deur staat wachtend op het smsje van Erdogan om naar buiten te gaan.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:56 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat de hele bevolking in opstand komt tegen de AKP. Wat wel fout kan is, dat de verschillende groepen met elkaar gaan vechten. Dus dat bijvoorbeeld de AKP aanhangers de straat opgaan om te vechten met de rest.
Hoe kom je erbij dat de demonstranten pro-westers zouden zijn?quote:Op maandag 3 juni 2013 22:59 schreef lucaszio het volgende:
[..]
Grootste gevaar lijkt mij in deze situatie dat Erdogan het leger wil inzetten en dat het leger weigert en zijn solidariteit verklaard met de demonstranten. Aangezien de aard van het Turkse leger zullen ze als het erop aan komt eerder kiezen voor seculieren pro westerse demonstranten dan voor de AKP aanhangers.
Zo waar dit.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:51 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Erdogan gaat het leger niet inzetten. Als de regering het leger inzet in civiele zaken, dan stort de rechtsstaat in.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:59 schreef lucaszio het volgende:
[..]
Grootste gevaar lijkt mij in deze situatie dat Erdogan het leger wil inzetten en dat het leger weigert en zijn solidariteit verklaard met de demonstranten. Aangezien de aard van het Turkse leger zullen ze als het erop aan komt eerder kiezen voor seculieren pro westerse demonstranten dan voor de AKP aanhangers.
Gaat erg ver die liefde voor Ataturk, kijk deze aflevering van bram vermeulen maar eens, echt een aanradar! http://programma.vpro.nl/(...)ije/aflevering1.htmlquote:Op maandag 3 juni 2013 22:59 schreef Dance99Vv het volgende:
Ataturk petjes , ataturk t-shirts ataturk vlaggen mijn god wat een hype die ataturk ,reclame
Ik heb geen zin om mijn manier van discussiëren aan te passen omdat mensen zich daar aan ergeren. Dan lees je het maar niet.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:59 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja, of je kan wat doen aan je tunnelvisie. Maar goed, dat gaat hem niet worden geloof ik.
Drie bira'tjes voor jou.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:00 schreef Triggershot het volgende:
Overigens Ataturk gebruiken om alcohol openlijk te blijven kunnen drinken is wel echt een belediging tegen Ataturks idealen.
80% van de oude legertop is opgeschoond en in de bak gegooid.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:59 schreef lucaszio het volgende:
[..]
Ik zou het zo jammer en zo stom vinden als ze het zo ver laten komen. Het gaat, zoals duidelijk moge zijn, bijzonder goed met Turkije op heel veel vlakken. Beter dan wij het doen hier. Erdogan zou zoveel kunnen winnen door iets toe te geven, desnoods een iéts seculierdere (?) houding aan te nemen. Daarmee zou hij heel duidelijk maken dat hij wél naar het volk luistert. Dan zou ik m'n hand in het vuur durven te steken dat ze bij de volgende verkiezingen ook weer winnen.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:59 schreef lucaszio het volgende:
[..]
dat zegt niks, remember libiequote:Op maandag 3 juni 2013 23:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zoals wat? De meeste mensen hebben nog steeds een fatsoenlijk inkomen en toegang tot sociale voorzieningen die ze 10 jaar terug niet hadden.
Er is echt helemaal niets veranderd vergeleken met 2 jaar terug. Alsof zijn aanhang hem laat vallen om een alcoholverbod of park.
Straks met Clumsyquote:Op maandag 3 juni 2013 23:01 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Drie bira'tjes voor jou.
[ afbeelding ]
Maar Erdogan is gewoon een conservatief. Gaat hij niet veranderen denk ik.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:01 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik zou het zo jammer en zo stom vinden als ze het zo ver laten komen. Het gaat, zoals duidelijk moge zijn, bijzonder goed met Turkije op heel veel vlakken. Beter dan wij het doen hier. Erdogan zou zoveel kunnen winnen door iets toe te geven, desnoods een iéts seculierdere (?) houding aan te nemen. Daarmee zou hij heel duidelijk maken dat hij wél naar het volk luistert. Dan zou ik m'n hand in het vuur durven te steken dat ze bij de volgende verkiezingen ook weer winnen.
Waarom hoor ik iedereen steeds hetzelfde zeggen? Het gaat economisch oh zo goed, dus mensen moeten niet zeuren.. Zijn er geen andere argumenten meer? Er zijn andere redenen waarom mensen op AKP hebben gestemd. Het gaat verder dan wat alcohol of een park. Dat zie je nu wel in toch?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zoals wat? De meeste mensen hebben nog steeds een fatsoenlijk inkomen en toegang tot sociale voorzieningen die ze 10 jaar terug niet hadden.
Er is echt helemaal niets veranderd vergeleken met 2 jaar terug. Alsof zijn aanhang hem laat vallen om een alcoholverbod of park.
Veel demonstranten delen de visie van Ataturk, die is toch wel pro westers te noemen?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:00 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat de demonstranten pro-westers zouden zijn?
Appels en peren. Gaddafi dwong steun af door families af te slachten.quote:
Plein wat het symbool daar van is compleet willen verbouwen?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:03 schreef Triggershot het volgende:
n van het 'secularisme' in Turkije heeft
Westerse levensstijl oke.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:03 schreef lucaszio het volgende:
[..]
Veel demonstranten delen de visie van Ataturk, die is toch wel pro westers te noemen?
Welke economische groei? Dat ze hun schoenen nu via een creditcard kopen, evenals hun brood?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Appels en peren. Gaddafi dwong steun af door families af te slachten.
Erdogan dwingt steun af door ongekende economische groei.
Zo zou het wel moeten zijn.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dan nog ben je de leider van de gehele 100% en daar moet je rekening mee houden. Dat blijkt wel uit wat er nu gebeurt in Turkije. Je kunt de winnaar zijn van de verkiezingen, maar dat wil nog niet zeggen dat je alleen maar de agenda van je eigen partij moet najagen. Je bent de leider van ALLE turken.
En volgens de Telegraph:quote:Op maandag 3 juni 2013 23:04 schreef lucaszio het volgende:
[..]
Plein wat het symbool daar van is compleet willen verbouwen?
http://www.telegraph.co.u(...)tanbul-protests.htmlquote:But recently a push for a new constitution that would enhance presidential powers, a role that he would then likely try to take for himself, have also caused widespread public anger. As has the prosecutions of journalists and intellectuals - more journalists are currently behind bars in Turkey than anywhere else in the world, according to the Committee to Protect Journalists.
Een modern complex is anti-seculier, sterker nog: Turkse regering ontleent haar seculiere karakter aan een plein?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:04 schreef lucaszio het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat zijn aanhang zo klein is. Erbaken (conservatieveling zoals Erdogan) won ook de verkiezingen niet zo lang geleden.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Erdogan "hield ze met moeite binnen" wat voor mij al aangeeft dat hij blufpoker speelt. Alsof er een groepje stampvoetend voor de deur staat wachtend op het smsje van Erdogan om naar buiten te gaan.
Ik heb het idee dat een heleboel mensen uit radeloosheid maar AKP hebben gestemd, mensen van verschillende klasses door 't hele land en dit niet echt een harde knokploeg kan vormen. Misschien een paar maar geen miljoen.Allemaal los zand.
Klopt, Maar hun visie over hoe de staat moet zijn en hoort te functioneren is dus wel pro-westers, ondaks anti USA/Navoquote:
Welke economische groei?...quote:Op maandag 3 juni 2013 23:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Welke economische groei? Dat ze hun schoenen nu via een creditcard kopen, evenals hun brood?
mooi, dat wisten we ook nog niet.. zoek m op en geef m een knuffelquote:Op maandag 3 juni 2013 23:01 schreef Dibble het volgende:
[..]
80% van de oude legertop is opgeschoond en in de bak gegooid.
Het is Erdogans leger nu
Heb je concrete cijfers of is dat net zo'n bubbelgum, zoals wij de afgelopen jaren in Nederland hebben meegemaaktquote:Op maandag 3 juni 2013 23:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Welke economische groei?...!
Die van de afgelopen 10 jaar.
Maar het is ook een intelligente man. Hij moet toch inzien dat dit niet werkt?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Maar Erdogan is gewoon een conservatief. Gaat hij niet veranderen denk ik.
quote:Op maandag 3 juni 2013 23:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heb je concrete cijfers of is dat net zo'n bubbelgum, zoals wij de afgelopen jaren in Nederland hebben meegemaakt
Heb er al 2 opquote:Op maandag 3 juni 2013 23:01 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Drie bira'tjes voor jou.
[ afbeelding ]
Het is wel algemeen bekend dat Turkije er veel beter voor staat dan 10 jaar terug. Als ik dat ook nog moet gaan onderbouwen met cijfers voor je geeft dat al aan dat je er niets vanaf weet.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heb je concrete cijfers of is dat net zo'n bubbelgum, zoals wij de afgelopen jaren in Nederland hebben meegemaakt
"Egypte is niet Tunsië "quote:Op maandag 3 juni 2013 23:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Appels en peren. Gaddafi dwong steun af door families af te slachten.
Erdogan dwingt steun af door ongekende economische groei.
Die groei is dus idd bullshit! Zie de afgelopen 10 jaar, hooguit 2 procent groei gemiddeld per jaar en dan tel ik de crisis niet eens mee. http://www.tradingeconomics.com/turkey/gdp-growthquote:Op maandag 3 juni 2013 23:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Welke economische groei?...!
Die van de afgelopen 10 jaar.
Ik weet dat het zgn beter gaat.. Maar wat ik in de praktijk zie is het uitgeven van geld dat ze niet hebben.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is wel algemeen bekend dat Turkije er veel beter voor staat dan 10 jaar terug. Als ik dat ook nog moet gaan onderbouwen met cijfers voor je geeft dat al aan dat je er niets vanaf weet.
hier iets over dat pleinquote:Op maandag 3 juni 2013 23:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een modern complex is anti-seculier, sterker nog: Turkse regering ontleent haar seculiere karakter aan een plein?
Niet inhoudelijk op reageren, heeft toch geen zinquote:Op maandag 3 juni 2013 23:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is wel algemeen bekend dat Turkije er veel beter voor staat dan 10 jaar terug. Als ik dat ook nog moet gaan onderbouwen met cijfers voor je geeft dat al aan dat je er niets vanaf weet.
Merhabalaaaarrrquote:Op maandag 3 juni 2013 23:08 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee man, ik word een oud zuur wijf.
Je moet het wel vergelijken met de periode voor AKP, dan zie je een verschil.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:08 schreef superworm het volgende:
[..]
Die groei is dus idd bullshit! Zie de afgelopen 10 jaar, hooguit 2 procent groei gemiddeld per jaar en dan tel ik de crisis niet eens mee. http://www.tradingeconomics.com/turkey/gdp-growth
quote:Op maandag 3 juni 2013 23:09 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
hier iets over dat plein
http://blogs.aljazeera.co(...)recalls-dark-chapter
Ik ben bekend met de geschiedenis van het plein, wat springt er voor jou er met name uit?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:09 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
hier iets over dat plein
http://blogs.aljazeera.co(...)recalls-dark-chapter
Is er zo'n leuk dingetje dat een beeld geeft van de toename van schulden van het Turkse volkquote:Op maandag 3 juni 2013 23:08 schreef superworm het volgende:
[..]
Die groei is dus idd bullshit! Zie de afgelopen 10 jaar, hooguit 2 procent groei gemiddeld per jaar en dan tel ik de crisis niet eens mee. http://www.tradingeconomics.com/turkey/gdp-growth
De hele wereld van de Social Mediaquote:Op maandag 3 juni 2013 23:10 schreef sonnyspek het volgende:
https://twitter.com/HaraldDoornbos/status/341661452177915905
Twitter.
Dat is juist het probleem met die ataturk kontenlikkers. Erdogan is juist het meest progressieve leider ooit. Hij heeft turkije erbovenop geholpen en gaat met de tijd mee.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:04 schreef lucaszio het volgende:
[..]
Moeilijk........quote:Op maandag 3 juni 2013 23:12 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hoi. Hoe is het hier tussen de erdoganfans
Hallo, wie ben jij? :Squote:Op maandag 3 juni 2013 23:12 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hoi. Hoe is het hier tussen de erdoganfans
quote:Op maandag 3 juni 2013 23:12 schreef Mathemaat het volgende:
Hier deze is beter:
http://www.tradingeconomics.com/turkey/gdp-per-capita
En dan met name deze grafiek :quote:Op maandag 3 juni 2013 23:12 schreef Mathemaat het volgende:
Hier deze is beter:
Zit je in Nederland of Turkije?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:12 schreef Dibble het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem met die ataturk kontenlikkers.Erdogan is juist het meest progressieve leider ooit. Hij heeft altijd turkije erbovenop geholpen en gaat met de tijd mee.
Het lijkt verdomd weinig verschil te maken op lange termijn anders, de stijging van het GDP is niet veel groter of kleiner dan normaal in de afgelopen 60 jaar. http://ec.europa.eu/econo(...)lication16004_en.pdf Pagina 3.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:12 schreef Mathemaat het volgende:
Hier deze is beter:
Hoezo haat aan ataturk?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:12 schreef Dibble het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem met die ataturk kontenlikkers. Erdogan is juist het meest progressieve leider ooit. Hij heeft altijd turkije erbovenop geholpen en gaat met de tijd mee.
Dat plein moest op de schop. Er is niets toeristisch aan op dit moment. Eerst dat lelijke communistisch ogende ataturk cultureel centrum met de grond gelijk maken. Dan het park omploegen beter ordenen. Verder dat lelijke standbeeld in het midden omsmelten en er iets kunstzinnigs plaatsen zodat toeristen niet keer op keer met die rotkop uit de jaren 40 geconfronteerd hoeven te worden.
Daarnaast de kerk die er staat grondig renoveren en er een moskee naastvplanten. Dit zal naar buiten toe stralen dat men in turkije vrij is beide geloven uit te oefenen.
het optreden van de regering het afsluiten van het plein om de may day niet te herdenken.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Ik ben bekend met de geschiedenis van het plein, wat springt er voor jou er met name uit?
Weet ik, ik zal je van de zijlijn steunen.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Moeilijk........I'll survive, je weet hoe irritant ik ben.
Soort massahype. Nu is iedereen opeens Pro-Assad terwijl hij een jaar geleden nog de grote duivel was hier op fok. Zelfde verhaal hier. Men is erg gevoelig voor wat ze op TV zien, zonder dat ze de feiten kennen.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:14 schreef De_Guidance het volgende:
Er zijn hier maar weinig echte Erdogan fans eigenlijk. Hooguit 2.
Meer een grote groep mensen die bezorgd is over de demonstraties.
ah zoiets voorspelde ik net alquote:Op maandag 3 juni 2013 23:10 schreef sonnyspek het volgende:
https://twitter.com/HaraldDoornbos/status/341661452177915905
Twitter.
Je hebt ook nog de totale economie van Turkije:quote:Op maandag 3 juni 2013 23:13 schreef superworm het volgende:
[..]
Het lijkt verdomd weinig verschil te maken op lange termijn anders, de stijging van het GDP is niet veel groter of kleiner dan normaal in de afgelopen 60 jaar. http://ec.europa.eu/econo(...)lication16004_en.pdf Pagina 3.
Lijkt mij onzin. De oude legertop zit achter de tralies. Kunnen dus weinig beginnen. Nieuwe legertop staat niet los van de gekozen regering.quote:
Daarbovenop onzin gaan uitkramen en als je de argumenten van ze kapotmaakt, reageren ze selectief of kruipen ze snel in hun slachtofferrol.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:16 schreef Confetti het volgende:
. Men is erg gevoelig voor wat ze op TV zien, zonder dat ze de feiten kennen.
het is hier wel steeds een soort draaimolen van terugkerende stukjes.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Lijkt mij onzin. De oude legertop zit achter de tralies. Kunnen dus weinig beginnen. Nieuwe legertop staat niet los van de gekozen regering.
Ik ben best welwillend om mijn mening te wijzigen, daar ik 'm puur baseerde op die 1e bron (zo vaak google je niet op Turkse economische cijfers, immers). Vraag is alleen: hoeveel van die 'boom' is lucht/geleend geld/inflatie?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:16 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je hebt ook nog de totale economie van Turkije:
[ afbeelding ]
wat wil je met 13 delen en een hoog reageergehaltequote:Op maandag 3 juni 2013 23:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
het is hier wel steeds een soort draaimolen van terugkerende stukjes.
Heeft iemand 't al over de PKK gehad?
Mensen die 'links tuig' zeggenquote:Op maandag 3 juni 2013 23:17 schreef xminator het volgende:
Vraag me af wat al dat linkse tuig gaat doen wanneer banken gaan omvallen, ik trek alvast mn geld weg uit Turkije.
Tenzij iedereen in het leger hoger dan een simpele soldaat vervangen is door sympathisanten van Erdogan, neem ik aan dat je toch altijd groepen uit het leger gaat hebben die wel optreden mits het enorm uit de hand loopt.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Lijkt mij onzin. De oude legertop zit achter de tralies. Kunnen dus weinig beginnen. Nieuwe legertop staat niet los van de gekozen regering.
Ik slaap ook inmiddels. Dit is een bot die klant en klare zinnen post.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
wat heeft dat met een seculier bestuur te maken nogmaals?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:14 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
het optreden van de regering het afsluiten van het plein om de may day niet te herdenken.
ik moet bekennen ik ben een buitenstaander
Ze kunnen die 10 lira wel missen daarquote:Op maandag 3 juni 2013 23:17 schreef xminator het volgende:
Vraag me af wat al dat linkse tuig gaat doen wanneer banken gaan omvallen, ik trek alvast mn geld weg uit Turkije.
Nogmaals:quote:Op maandag 3 juni 2013 23:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wat heeft dat met een seculier bestuur te maken nogmaals?
http://www.telegraph.co.u(...)tanbul-protests.htmlquote:But recently a push for a new constitution that would enhance presidential powers, a role that he would then likely try to take for himself, have also caused widespread public anger. As has the prosecutions of journalists and intellectuals - more journalists are currently behind bars in Turkey than anywhere else in the world, according to the Committee to Protect Journalists.
Het wordt tijd voor een Godwin. Zo van "Hitler heeft ook veel betekend voor de Duitse infrastructuur. Maakt hem nog geen goed mensquote:Op maandag 3 juni 2013 23:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik weet niet eens wat seculier inhoudt maar dat schijnt turkye ten toon te spreidenquote:Op maandag 3 juni 2013 23:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wat heeft dat met een seculier bestuur te maken nogmaals?
Die is ook al geweest.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor een Godwin. Zo van "Hitler heeft ook veel betekend voor de Duitse infrastructuur. Maakt hem nog geen goed mens"
Secularisme wordt waar aangetast nogmaals?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:21 schreef superworm het volgende:
[..]
Nogmaals:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)tanbul-protests.html
Hitler was ook democratisch gekozen!!quote:Op maandag 3 juni 2013 23:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor een Godwin. Zo van "Hitler heeft ook veel betekend voor de Duitse infrastructuur. Maakt hem nog geen goed mens"
Deze vind ik ook een leuke:quote:Op maandag 3 juni 2013 23:16 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je hebt ook nog de totale economie van Turkije:
[ afbeelding ]
...quote:Op maandag 3 juni 2013 23:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Gelukkig!quote:Op maandag 3 juni 2013 23:15 schreef Ayca het volgende:
[..]
Weet ik, ik zal je van de zijlijn steunen.
Ja, idd. Een prachtige.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Deze vind ik ook een leuke:
[ afbeelding ]
Is strikt genomen niet helemaal waar natuurlijk. Hij heeft het parlement met wapens overgenomen.quote:
Zo werkt 't nou eenmaal in Turkije. Daar kennen ze de bankpas niet. Het is zelfs mogelijk om sokken te betalen in termijnen. Ik vond (en vind) dat ook raar wanneer ik in Turkije ben.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Is er dan iemand die antwoord geeft op mijn vraag: geven mensen geld uit dat ze daadwerkelijk bezitten of geven ze geld uit dat ze niet bezitten? Zoals in de USA? Want dan kunnen we de toekomst van Turkije wel voorspellen.
Ja, die grote bobbels waren ook periodes waarin de lira heel veel nullen erbij kreeg.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Deze vind ik ook een leuke:
[ afbeelding ]
Hilter heeft ook gas gebruikt.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:26 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Is strikt genomen niet helemaal waar natuurlijk. Hij heeft het parlement met wapens overgenomen.
Hitler had ook een snor!quote:Op maandag 3 juni 2013 23:27 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hitler kon ook zo goed speechen!!
Oh ja, er zijn 6 nullen geschrapt.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:27 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, die grote bobbels waren ook periodes waarin de lira heel veel nullen erbij kreeg.
Volgens dit op blz. 12quote:Op maandag 3 juni 2013 23:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Gelukkig!
[..]
Ja, idd. Een prachtige.
Is er dan iemand die antwoord geeft op mijn vraag: geven mensen geld uit dat ze daadwerkelijk bezitten of geven ze geld uit dat ze niet bezitten? Zoals in de USA? Want dan kunnen we de toekomst van Turkije wel voorspellen.
En daarom ben ik er met mijn lekenhoofd nog steeds niet van overtuigd, dat er zo enorm veel economische groei is in Turkije. Mensen geven geld uit, dat ze niet hebben. Moet herkenbaar zijn inmiddels.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zo werkt 't nou eenmaal in Turkije. Daar kennen ze de bankpas niet. Het is zelfs mogelijk om sokken te betalen in termijnen. Ik vond (en vind) dat ook raar wanneer ik in Turkije ben.
Ehm neequote:Op maandag 3 juni 2013 23:19 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Tenzij iedereen in het leger hoger dan een simpele soldaat vervangen is door sympathisanten van Erdogan, neem ik aan dat je toch altijd groepen uit het leger gaat hebben die wel optreden mits het enorm uit de hand loopt.
Dit is ook weer slap gelul.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:31 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ehm nee
Al die oude generaals die shit hadden uitgevreten in de jaren 80 zijn één voor één de bak ingegooid.
Ik weet nog tot voor kort toen ik elke dag van school kwam en het nieuws aanstond. Weer een oud generaal opgepakt etc. Begon bij m'n ma te klagen of ze niet iets anders op kon zetten :p
Het leger heeft geen beslissende macht meer daarom. Die lui in de steden die je ziet protesteren hebben waarschijnlijk niet een hun dienstplicht nagekomen ( kijkend naar hun uiterlijk)
Het overgrote deel van het leger wat op dit moment ingezet kan worden bestaannuit jongens tussen de 18 en 25. Deze komen voornamelijk uit midden turkije en oosten. Meeatal ook uit arme maar gelovige gezinnen.
Als je deze loslaat op dat linkse tuig wat straten vernield is het snel gedaan met de 'revolutie'.
Dus al zou het maanden lang doorgaan dan krijg je eerder een syrië dan een egypte zeg je dus nu.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:31 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ehm nee
Al die oude generaals die shit hadden uitgevreten in de jaren 80 zijn één voor één de bak ingegooid.
Ik weet nog tot voor kort toen ik elke dag van school kwam en het nieuws aanstond. Weer een oud generaal opgepakt etc. Begon bij m'n ma te klagen of ze niet iets anders op kon zetten :p
Het leger heeft geen beslissende macht meer daarom. Die lui in de steden die je ziet protesteren hebben waarschijnlijk niet een hun dienstplicht nagekomen ( kijkend naar hun uiterlijk)
Het overgrote deel van het leger wat op dit moment ingezet kan worden bestaannuit jongens tussen de 18 en 25. Deze komen voornamelijk uit midden turkije en oosten. Meeatal ook uit arme maar gelovige gezinnen.
Als je deze loslaat op dat linkse tuig wat straten vernield is het snel gedaan met de 'revolutie'.
...quote:Op maandag 3 juni 2013 23:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
En daarom ben ik er met mijn lekenhoofd nog steeds niet van overtuigd, dat er zo enorm veel economische groei is in Turkije.
Hij zegt maar wat.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:34 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dus al zou het maanden lang doorgaan dan krijg je eerder een syrië dan een egypte zeg je dus nu.
Hey zG, heb jij al aan je legerplicht voldaan?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
...
Ambi, je bent gewoon niet leuk meer.
Zal ik op jouw manier reageren dan? Ok.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
...
Hoe zou je eigenlijk kunnen zien wat het effect van privatisering is? Dus of de BBP groei kan komen puur alleen omdat er staatsbedrijven worden afgestoten? Als dat dan ook nog eens niet veel is dan kan niemand er toch meer omheen draaien dat turkije best wel een redelijk tot goede economische voortgang ondervindt.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
...
Laten we vooral allemaal hetzelfde denken/doen/reageren. Zo heb je de beste discussies en heb je mensen die zich verheven voelen, omdat zij wel menen te kunnen discussieren.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:36 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hey zG, heb jij al aan je legerplicht voldaan?.
I did my best, ik geef het op, aan beide kanten van de discussie zitten er een paar met complete muren voor hun kop.
Je bent op je gedrag aangesproken door meerdere mensen. Hell,jij en ik hebben eerder geclasht, dus wat ik zeg is niet nieuw voor je.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:36 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zal ik op jouw manier reageren dan? Ok.![]()
Je begrijpt niet wat ik wens te zeggen of ik kan het niet uitleggen.
Pfoe, neem het ff in delen op, anders klapt het bankenstelsel nog in elkaar als er ineens zo'n bedrag verdwijnt.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:37 schreef fb12fb12 het volgende:
Voor de zekerheid effe me money weghalen daar, kan geen risico nemen met 5.000 euro.
quote:Op maandag 3 juni 2013 23:38 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Pfoe, neem het ff in delen op, anders klapt het bankenstelsel nog in elkaar als er ineens zo'n bedrag verdwijnt.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:39 schreef Che_ het volgende:
Pff, voor de agenten die niet onnodig geweld gebruiken, hun collega's in toom houden, normaal communiceren met demonstranten is het wel moeilijk nadat dit afgelopen is.
Uitgesteld.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:36 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hey zG, heb jij al aan je legerplicht voldaan?.
I did my best, ik geef het op, aan beide kanten van de discussie zitten er een paar met complete muren voor hun kop.
Kijk eerst naar jezelf wil je. Ik zie jou anders ook niet zinnig discussiëren als jij het ergens niet mee eens bent.. Doe jij zoals jij dat wil, doe ik zoals ik dat wil.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je bent op je gedrag aangesproken door meerdere mensen. Hell,jij en ik hebben eerder geclasht, dus wat ik zeg is niet nieuw voor je.
Het zal wel aan de rest liggen ja. Maar goed, verspilde energie. Have fun.
Bram Vermeulen @bramvermeul 38mquote:Op maandag 3 juni 2013 23:41 schreef MouzurX het volgende:
Om maar ontopic te gaan: wordt er nog steeds gedemonstreerd eigenlijk?
Ze kunnen het niet alleen. 3/4 meerderheid nodig. Zal dus met steun van een andere partij (kleine kans) of door middel van een referendum (>50% is genoeg) moeten.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:43 schreef Senor__Chang het volgende:
Weet iemand wanneer de geplande grondwetswijziging plaats moet vinden? Dat moet toch gebeuren vóór de volgende verkiezingen als het aan de AKP ligt?
Per referendum wel dacht ik. In het parlement sowieso 3/4 nodig.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:46 schreef MouzurX het volgende:
Maar >50% nodig om de grondwet te wijzigen?
Beetje onzin hoor, er zijn talloze filmpjes van demonstranten die alleen zijn afgezonderd en daarna door 10 politieagenten in elkaar worden getrapt/geslagen op een manier waar eindhoven niks bij is. Dat zou zelfs niet mogen tegen relschoppers die wat hebben vernield.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:47 schreef Che_ het volgende:
Het is voor de politie moeilijk om onderscheid te maken tussen vreedzame demonstranten en relschoppers die voornamelijk om het rellen/vernielen komen. Vandaar dat je ook ziet dat er soms onnodig hard geweld gebruikt wordt. Natuurlijk is het geweld bij totale vreedzame demonstranten fout en zijn de agenten in kwestie erg verkeerd bezig.
Oh, ik had vernomen dat AKP+BDP genoeg zou zijn.. Tenminste dat heb ik vaak gelezen.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze kunnen het niet alleen. 3/4 meerderheid nodig. Zal dus met steun van een andere partij (kleine kans) of door middel van een referendum (>50% is genoeg) moeten.
De sfeer in Besiktas is nu wel grimmig met veel traangas en rellenquote:Op maandag 3 juni 2013 23:48 schreef De_Guidance het volgende:
Bram
Amazed by the good atmosphere. One protestor told me: ,,We will stay here untill Tayyip says something nice to us.''
quote:Op maandag 3 juni 2013 23:48 schreef De_Guidance het volgende:
Bram
Amazed by the good atmosphere. One protestor told me: ,,We will stay here untill Tayyip says something nice to us.''
Heb jij die video gezien die ik net heb gepost?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:47 schreef Che_ het volgende:
Het is voor de politie moeilijk om onderscheid te maken tussen vreedzame demonstranten en relschoppers die voornamelijk om het rellen/vernielen komen. Vandaar dat je ook ziet dat er soms onnodig hard geweld gebruikt wordt. Natuurlijk is het geweld bij totale vreedzame demonstranten fout en zijn de agenten in kwestie erg verkeerd bezig.
Ja, als je goed oplet zie je ook agenten die collega's juist wegtrekken. En lees mijn laatste post. Het gedrag van agenten die te ver gaan is niet goed te keuren, maar ik bekijk niet beelden om vervolgens te zien wat ik wil zien. Probeer zo objectief mogelijk te blijven.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:50 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heb jij die video gezien die ik net heb gepost?
Dacht dat jij Turks was.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:55 schreef MouzurX het volgende:
Altijd handig van die foto's met turkse teksten die dan worden gepost zonder een vertaling erbij.
twitter:YourAnonNews twitterde op maandag 03-06-2013 om 23:58:22RT.com is currently under DDoS attack. No one (that we know of) has claimed responsibility at this time. @RT_com reageer retweet
twitter:Crypt0nymous twitterde op maandag 03-06-2013 om 23:54:27Reports going around that a protesters called Abdullah Cömert has been killed by #Antakya police forces. reageer retweet
Beetje raar, op het eind van de tweet staat hashtag Antakya. Naar mijn weten ligt dat in Hatay, waar heel andere dingen afspelen dan in west-turkije.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:05 schreef Ambipur het volgende:
Op FB zie ik een vriendin boze dingen posten om een Abdullah Comert en dat ik zie ik nu ook terug op twitter. Hij blijkt vermoordt te zijn door een agent. Is dit nieuw of reeds oud nieuws?twitter:Crypt0nymous twitterde op maandag 03-06-2013 om 23:54:27Reports going around that a protesters called Abdullah Cömert has been killed by #Antakya police forces. reageer retweet
http://www.dha.com.tr/canli-yayin-2/quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:08 schreef Senor__Chang het volgende:
Welke link kijken jullie? En zijn die net zo interessant als Cairo 2011?
Ik vind het lastig berichten te lezen en daaruit een schifting te kunnen maken van wat hoort bij wat en wat is nu werkelijk waar. Berichten die ik lees berichten over een CHPli man, die is doodgeschoten in Antakya door een agent.. En waar dat dan mee te maken heeft? Beats me.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:09 schreef NewMexico het volgende:[/[quote]
[b]Op dinsdag 4 juni 2013 00:09 schreef NewMexico het volgende:
[..]
Beetje raar, op het eind van de tweet staat hashtag Antakya. Naar mijn weten ligt dat in Hatay, waar heel andere dingen afspelen dan in west-turkije.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:05 schreef Ambipur het volgende:
Op FB zie ik een vriendin boze dingen posten om een Abdullah Comert en dat ik zie ik nu ook terug op twitter. Hij blijkt vermoordt te zijn door een agent. Is dit nieuw of reeds oud nieuws?twitter:Crypt0nymous twitterde op maandag 03-06-2013 om 23:54:27Reports going around that a protesters called Abdullah Cömert has been killed by #Antakya police forces. reageer retweet
In Hatay/Antakya gaat het er net zo aan toe, hoor.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:09 schreef NewMexico het volgende:
[..]
Beetje raar, op het eind van de tweet staat hashtag Antakya. Naar mijn weten ligt dat in Hatay, waar heel andere dingen afspelen dan in west-turkije.
In Antakya zijn er ook rellen en gevechten tegen de politie.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:09 schreef NewMexico het volgende:
[..]
En zo is het maar net.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:49 schreef Bilge het volgende:
In Hatay, Mersin en Adana wonen aardig wat Nusayri's (Arabische Alevieten) die ontevreden zijn over de politiek van Erdogan jegens Syrië.
Wat wil je hier mee zeggen?quote:Ik keur de Turkse politiek jegens Syrië ook af, maar dat neemt niet weg dat deze Turkse Nusayri's kennelijk een dubbele loyaliteit met een vreemde mogendheid hebben, wat een veiligheidsrisico vormt. Turkije moet een manier vinden om hun band met de familie Assad te doorbreken. Of klink ik te Wilderiaans?
Het zijn alawieten en geen alevieten. Let op wat je zegt, dit zorgt voor veel verwarring.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:49 schreef Bilge het volgende:
In Hatay, Mersin en Adana wonen aardig wat Nusayri's (Arabische Alevieten) die ontevreden zijn over de politiek van Erdogan jegens Syrië.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |