Je hebt ook nog de totale economie van Turkije:quote:Op maandag 3 juni 2013 23:13 schreef superworm het volgende:
[..]
Het lijkt verdomd weinig verschil te maken op lange termijn anders, de stijging van het GDP is niet veel groter of kleiner dan normaal in de afgelopen 60 jaar. http://ec.europa.eu/econo(...)lication16004_en.pdf Pagina 3.
Lijkt mij onzin. De oude legertop zit achter de tralies. Kunnen dus weinig beginnen. Nieuwe legertop staat niet los van de gekozen regering.quote:
Daarbovenop onzin gaan uitkramen en als je de argumenten van ze kapotmaakt, reageren ze selectief of kruipen ze snel in hun slachtofferrol.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:16 schreef Confetti het volgende:
. Men is erg gevoelig voor wat ze op TV zien, zonder dat ze de feiten kennen.
het is hier wel steeds een soort draaimolen van terugkerende stukjes.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Lijkt mij onzin. De oude legertop zit achter de tralies. Kunnen dus weinig beginnen. Nieuwe legertop staat niet los van de gekozen regering.
Ik ben best welwillend om mijn mening te wijzigen, daar ik 'm puur baseerde op die 1e bron (zo vaak google je niet op Turkse economische cijfers, immers). Vraag is alleen: hoeveel van die 'boom' is lucht/geleend geld/inflatie?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:16 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je hebt ook nog de totale economie van Turkije:
[ afbeelding ]
wat wil je met 13 delen en een hoog reageergehaltequote:Op maandag 3 juni 2013 23:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
het is hier wel steeds een soort draaimolen van terugkerende stukjes.
Heeft iemand 't al over de PKK gehad?
Mensen die 'links tuig' zeggenquote:Op maandag 3 juni 2013 23:17 schreef xminator het volgende:
Vraag me af wat al dat linkse tuig gaat doen wanneer banken gaan omvallen, ik trek alvast mn geld weg uit Turkije.
Tenzij iedereen in het leger hoger dan een simpele soldaat vervangen is door sympathisanten van Erdogan, neem ik aan dat je toch altijd groepen uit het leger gaat hebben die wel optreden mits het enorm uit de hand loopt.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Lijkt mij onzin. De oude legertop zit achter de tralies. Kunnen dus weinig beginnen. Nieuwe legertop staat niet los van de gekozen regering.
Ik slaap ook inmiddels. Dit is een bot die klant en klare zinnen post.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
wat heeft dat met een seculier bestuur te maken nogmaals?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:14 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
het optreden van de regering het afsluiten van het plein om de may day niet te herdenken.
ik moet bekennen ik ben een buitenstaander
Ze kunnen die 10 lira wel missen daarquote:Op maandag 3 juni 2013 23:17 schreef xminator het volgende:
Vraag me af wat al dat linkse tuig gaat doen wanneer banken gaan omvallen, ik trek alvast mn geld weg uit Turkije.
Nogmaals:quote:Op maandag 3 juni 2013 23:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wat heeft dat met een seculier bestuur te maken nogmaals?
http://www.telegraph.co.u(...)tanbul-protests.htmlquote:But recently a push for a new constitution that would enhance presidential powers, a role that he would then likely try to take for himself, have also caused widespread public anger. As has the prosecutions of journalists and intellectuals - more journalists are currently behind bars in Turkey than anywhere else in the world, according to the Committee to Protect Journalists.
Het wordt tijd voor een Godwin. Zo van "Hitler heeft ook veel betekend voor de Duitse infrastructuur. Maakt hem nog geen goed mensquote:Op maandag 3 juni 2013 23:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik weet niet eens wat seculier inhoudt maar dat schijnt turkye ten toon te spreidenquote:Op maandag 3 juni 2013 23:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wat heeft dat met een seculier bestuur te maken nogmaals?
Die is ook al geweest.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor een Godwin. Zo van "Hitler heeft ook veel betekend voor de Duitse infrastructuur. Maakt hem nog geen goed mens"
Secularisme wordt waar aangetast nogmaals?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:21 schreef superworm het volgende:
[..]
Nogmaals:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)tanbul-protests.html
Hitler was ook democratisch gekozen!!quote:Op maandag 3 juni 2013 23:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor een Godwin. Zo van "Hitler heeft ook veel betekend voor de Duitse infrastructuur. Maakt hem nog geen goed mens"
Deze vind ik ook een leuke:quote:Op maandag 3 juni 2013 23:16 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je hebt ook nog de totale economie van Turkije:
[ afbeelding ]
...quote:Op maandag 3 juni 2013 23:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Gelukkig!quote:Op maandag 3 juni 2013 23:15 schreef Ayca het volgende:
[..]
Weet ik, ik zal je van de zijlijn steunen.
Ja, idd. Een prachtige.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Deze vind ik ook een leuke:
[ afbeelding ]
Is strikt genomen niet helemaal waar natuurlijk. Hij heeft het parlement met wapens overgenomen.quote:
Zo werkt 't nou eenmaal in Turkije. Daar kennen ze de bankpas niet. Het is zelfs mogelijk om sokken te betalen in termijnen. Ik vond (en vind) dat ook raar wanneer ik in Turkije ben.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Is er dan iemand die antwoord geeft op mijn vraag: geven mensen geld uit dat ze daadwerkelijk bezitten of geven ze geld uit dat ze niet bezitten? Zoals in de USA? Want dan kunnen we de toekomst van Turkije wel voorspellen.
Ja, die grote bobbels waren ook periodes waarin de lira heel veel nullen erbij kreeg.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Deze vind ik ook een leuke:
[ afbeelding ]
Hilter heeft ook gas gebruikt.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:26 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Is strikt genomen niet helemaal waar natuurlijk. Hij heeft het parlement met wapens overgenomen.
Hitler had ook een snor!quote:Op maandag 3 juni 2013 23:27 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hitler kon ook zo goed speechen!!
Oh ja, er zijn 6 nullen geschrapt.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:27 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, die grote bobbels waren ook periodes waarin de lira heel veel nullen erbij kreeg.
Volgens dit op blz. 12quote:Op maandag 3 juni 2013 23:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Gelukkig!
[..]
Ja, idd. Een prachtige.
Is er dan iemand die antwoord geeft op mijn vraag: geven mensen geld uit dat ze daadwerkelijk bezitten of geven ze geld uit dat ze niet bezitten? Zoals in de USA? Want dan kunnen we de toekomst van Turkije wel voorspellen.
En daarom ben ik er met mijn lekenhoofd nog steeds niet van overtuigd, dat er zo enorm veel economische groei is in Turkije. Mensen geven geld uit, dat ze niet hebben. Moet herkenbaar zijn inmiddels.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zo werkt 't nou eenmaal in Turkije. Daar kennen ze de bankpas niet. Het is zelfs mogelijk om sokken te betalen in termijnen. Ik vond (en vind) dat ook raar wanneer ik in Turkije ben.
Ehm neequote:Op maandag 3 juni 2013 23:19 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Tenzij iedereen in het leger hoger dan een simpele soldaat vervangen is door sympathisanten van Erdogan, neem ik aan dat je toch altijd groepen uit het leger gaat hebben die wel optreden mits het enorm uit de hand loopt.
Dit is ook weer slap gelul.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:31 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ehm nee
Al die oude generaals die shit hadden uitgevreten in de jaren 80 zijn één voor één de bak ingegooid.
Ik weet nog tot voor kort toen ik elke dag van school kwam en het nieuws aanstond. Weer een oud generaal opgepakt etc. Begon bij m'n ma te klagen of ze niet iets anders op kon zetten :p
Het leger heeft geen beslissende macht meer daarom. Die lui in de steden die je ziet protesteren hebben waarschijnlijk niet een hun dienstplicht nagekomen ( kijkend naar hun uiterlijk)
Het overgrote deel van het leger wat op dit moment ingezet kan worden bestaannuit jongens tussen de 18 en 25. Deze komen voornamelijk uit midden turkije en oosten. Meeatal ook uit arme maar gelovige gezinnen.
Als je deze loslaat op dat linkse tuig wat straten vernield is het snel gedaan met de 'revolutie'.
Dus al zou het maanden lang doorgaan dan krijg je eerder een syrië dan een egypte zeg je dus nu.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:31 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ehm nee
Al die oude generaals die shit hadden uitgevreten in de jaren 80 zijn één voor één de bak ingegooid.
Ik weet nog tot voor kort toen ik elke dag van school kwam en het nieuws aanstond. Weer een oud generaal opgepakt etc. Begon bij m'n ma te klagen of ze niet iets anders op kon zetten :p
Het leger heeft geen beslissende macht meer daarom. Die lui in de steden die je ziet protesteren hebben waarschijnlijk niet een hun dienstplicht nagekomen ( kijkend naar hun uiterlijk)
Het overgrote deel van het leger wat op dit moment ingezet kan worden bestaannuit jongens tussen de 18 en 25. Deze komen voornamelijk uit midden turkije en oosten. Meeatal ook uit arme maar gelovige gezinnen.
Als je deze loslaat op dat linkse tuig wat straten vernield is het snel gedaan met de 'revolutie'.
...quote:Op maandag 3 juni 2013 23:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
En daarom ben ik er met mijn lekenhoofd nog steeds niet van overtuigd, dat er zo enorm veel economische groei is in Turkije.
Hij zegt maar wat.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:34 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dus al zou het maanden lang doorgaan dan krijg je eerder een syrië dan een egypte zeg je dus nu.
Hey zG, heb jij al aan je legerplicht voldaan?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
...
Ambi, je bent gewoon niet leuk meer.
Zal ik op jouw manier reageren dan? Ok.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
...
Hoe zou je eigenlijk kunnen zien wat het effect van privatisering is? Dus of de BBP groei kan komen puur alleen omdat er staatsbedrijven worden afgestoten? Als dat dan ook nog eens niet veel is dan kan niemand er toch meer omheen draaien dat turkije best wel een redelijk tot goede economische voortgang ondervindt.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
...
Laten we vooral allemaal hetzelfde denken/doen/reageren. Zo heb je de beste discussies en heb je mensen die zich verheven voelen, omdat zij wel menen te kunnen discussieren.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:36 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hey zG, heb jij al aan je legerplicht voldaan?.
I did my best, ik geef het op, aan beide kanten van de discussie zitten er een paar met complete muren voor hun kop.
Je bent op je gedrag aangesproken door meerdere mensen. Hell,jij en ik hebben eerder geclasht, dus wat ik zeg is niet nieuw voor je.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:36 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zal ik op jouw manier reageren dan? Ok.![]()
Je begrijpt niet wat ik wens te zeggen of ik kan het niet uitleggen.
Pfoe, neem het ff in delen op, anders klapt het bankenstelsel nog in elkaar als er ineens zo'n bedrag verdwijnt.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:37 schreef fb12fb12 het volgende:
Voor de zekerheid effe me money weghalen daar, kan geen risico nemen met 5.000 euro.
quote:Op maandag 3 juni 2013 23:38 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Pfoe, neem het ff in delen op, anders klapt het bankenstelsel nog in elkaar als er ineens zo'n bedrag verdwijnt.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:39 schreef Che_ het volgende:
Pff, voor de agenten die niet onnodig geweld gebruiken, hun collega's in toom houden, normaal communiceren met demonstranten is het wel moeilijk nadat dit afgelopen is.
Uitgesteld.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:36 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hey zG, heb jij al aan je legerplicht voldaan?.
I did my best, ik geef het op, aan beide kanten van de discussie zitten er een paar met complete muren voor hun kop.
Kijk eerst naar jezelf wil je. Ik zie jou anders ook niet zinnig discussiëren als jij het ergens niet mee eens bent.. Doe jij zoals jij dat wil, doe ik zoals ik dat wil.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je bent op je gedrag aangesproken door meerdere mensen. Hell,jij en ik hebben eerder geclasht, dus wat ik zeg is niet nieuw voor je.
Het zal wel aan de rest liggen ja. Maar goed, verspilde energie. Have fun.
Bram Vermeulen @bramvermeul 38mquote:Op maandag 3 juni 2013 23:41 schreef MouzurX het volgende:
Om maar ontopic te gaan: wordt er nog steeds gedemonstreerd eigenlijk?
Ze kunnen het niet alleen. 3/4 meerderheid nodig. Zal dus met steun van een andere partij (kleine kans) of door middel van een referendum (>50% is genoeg) moeten.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:43 schreef Senor__Chang het volgende:
Weet iemand wanneer de geplande grondwetswijziging plaats moet vinden? Dat moet toch gebeuren vóór de volgende verkiezingen als het aan de AKP ligt?
Per referendum wel dacht ik. In het parlement sowieso 3/4 nodig.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:46 schreef MouzurX het volgende:
Maar >50% nodig om de grondwet te wijzigen?
Beetje onzin hoor, er zijn talloze filmpjes van demonstranten die alleen zijn afgezonderd en daarna door 10 politieagenten in elkaar worden getrapt/geslagen op een manier waar eindhoven niks bij is. Dat zou zelfs niet mogen tegen relschoppers die wat hebben vernield.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:47 schreef Che_ het volgende:
Het is voor de politie moeilijk om onderscheid te maken tussen vreedzame demonstranten en relschoppers die voornamelijk om het rellen/vernielen komen. Vandaar dat je ook ziet dat er soms onnodig hard geweld gebruikt wordt. Natuurlijk is het geweld bij totale vreedzame demonstranten fout en zijn de agenten in kwestie erg verkeerd bezig.
Oh, ik had vernomen dat AKP+BDP genoeg zou zijn.. Tenminste dat heb ik vaak gelezen.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze kunnen het niet alleen. 3/4 meerderheid nodig. Zal dus met steun van een andere partij (kleine kans) of door middel van een referendum (>50% is genoeg) moeten.
De sfeer in Besiktas is nu wel grimmig met veel traangas en rellenquote:Op maandag 3 juni 2013 23:48 schreef De_Guidance het volgende:
Bram
Amazed by the good atmosphere. One protestor told me: ,,We will stay here untill Tayyip says something nice to us.''
quote:Op maandag 3 juni 2013 23:48 schreef De_Guidance het volgende:
Bram
Amazed by the good atmosphere. One protestor told me: ,,We will stay here untill Tayyip says something nice to us.''
Heb jij die video gezien die ik net heb gepost?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:47 schreef Che_ het volgende:
Het is voor de politie moeilijk om onderscheid te maken tussen vreedzame demonstranten en relschoppers die voornamelijk om het rellen/vernielen komen. Vandaar dat je ook ziet dat er soms onnodig hard geweld gebruikt wordt. Natuurlijk is het geweld bij totale vreedzame demonstranten fout en zijn de agenten in kwestie erg verkeerd bezig.
Ja, als je goed oplet zie je ook agenten die collega's juist wegtrekken. En lees mijn laatste post. Het gedrag van agenten die te ver gaan is niet goed te keuren, maar ik bekijk niet beelden om vervolgens te zien wat ik wil zien. Probeer zo objectief mogelijk te blijven.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:50 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heb jij die video gezien die ik net heb gepost?
Dacht dat jij Turks was.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:55 schreef MouzurX het volgende:
Altijd handig van die foto's met turkse teksten die dan worden gepost zonder een vertaling erbij.
twitter:YourAnonNews twitterde op maandag 03-06-2013 om 23:58:22RT.com is currently under DDoS attack. No one (that we know of) has claimed responsibility at this time. @RT_com reageer retweet
twitter:Crypt0nymous twitterde op maandag 03-06-2013 om 23:54:27Reports going around that a protesters called Abdullah Cömert has been killed by #Antakya police forces. reageer retweet
Beetje raar, op het eind van de tweet staat hashtag Antakya. Naar mijn weten ligt dat in Hatay, waar heel andere dingen afspelen dan in west-turkije.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:05 schreef Ambipur het volgende:
Op FB zie ik een vriendin boze dingen posten om een Abdullah Comert en dat ik zie ik nu ook terug op twitter. Hij blijkt vermoordt te zijn door een agent. Is dit nieuw of reeds oud nieuws?twitter:Crypt0nymous twitterde op maandag 03-06-2013 om 23:54:27Reports going around that a protesters called Abdullah Cömert has been killed by #Antakya police forces. reageer retweet
http://www.dha.com.tr/canli-yayin-2/quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:08 schreef Senor__Chang het volgende:
Welke link kijken jullie? En zijn die net zo interessant als Cairo 2011?
Ik vind het lastig berichten te lezen en daaruit een schifting te kunnen maken van wat hoort bij wat en wat is nu werkelijk waar. Berichten die ik lees berichten over een CHPli man, die is doodgeschoten in Antakya door een agent.. En waar dat dan mee te maken heeft? Beats me.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:09 schreef NewMexico het volgende:[/[quote]
[b]Op dinsdag 4 juni 2013 00:09 schreef NewMexico het volgende:
[..]
Beetje raar, op het eind van de tweet staat hashtag Antakya. Naar mijn weten ligt dat in Hatay, waar heel andere dingen afspelen dan in west-turkije.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:05 schreef Ambipur het volgende:
Op FB zie ik een vriendin boze dingen posten om een Abdullah Comert en dat ik zie ik nu ook terug op twitter. Hij blijkt vermoordt te zijn door een agent. Is dit nieuw of reeds oud nieuws?twitter:Crypt0nymous twitterde op maandag 03-06-2013 om 23:54:27Reports going around that a protesters called Abdullah Cömert has been killed by #Antakya police forces. reageer retweet
In Hatay/Antakya gaat het er net zo aan toe, hoor.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:09 schreef NewMexico het volgende:
[..]
Beetje raar, op het eind van de tweet staat hashtag Antakya. Naar mijn weten ligt dat in Hatay, waar heel andere dingen afspelen dan in west-turkije.
In Antakya zijn er ook rellen en gevechten tegen de politie.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:09 schreef NewMexico het volgende:
[..]
En zo is het maar net.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:49 schreef Bilge het volgende:
In Hatay, Mersin en Adana wonen aardig wat Nusayri's (Arabische Alevieten) die ontevreden zijn over de politiek van Erdogan jegens Syrië.
Wat wil je hier mee zeggen?quote:Ik keur de Turkse politiek jegens Syrië ook af, maar dat neemt niet weg dat deze Turkse Nusayri's kennelijk een dubbele loyaliteit met een vreemde mogendheid hebben, wat een veiligheidsrisico vormt. Turkije moet een manier vinden om hun band met de familie Assad te doorbreken. Of klink ik te Wilderiaans?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |