abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juni 2013 @ 09:39:18 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127349555

Hier iets algemeens / intro van OUYA

Bestellen:
OUYA is wereldwijd verkrijgbaar via Amazon of OUYA zelf. Daarnaast zijn er binnen de U.S. en U.K. een aantal winkels de OUYA verkopen.

Waar koop ik mijn OUYA:
Amazon.de = ¤119 (nog geen extra controller beschikbaar)
Ouya store = $100 (+50$ extra controller)

Video's:
SPOILER: meer video's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Must have games:
Coming soon

Handige links:

Ouya offical:
Ouya.tv
Ouya Twitter
Kicksarter Ouya
Ouya dev forum

Ouya Community:
Reddit Ouya
Ouya forum

Ouya fansites:
Ouyaamingsource
Ouyagaming.nl

Ouya tweaking:
OUYA op XDA

Hints & tips:

Sideloading:
How-to

Sideloading apps:
Computable games
Plex
XBMC

Ouya hardware (fixing/moding)
iFixit teardown

OP versie 1.0 door: Shiznuts

[ Bericht 6% gewijzigd door RobertNL op 03-06-2013 09:44:56 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 3 juni 2013 @ 09:44:58 #2
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_127349673
Hoe lang moest jij wachten Tain na de verzendmelding?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_127349899
22 mei het mailtje ontvangen "Your OUYA is on the move"
27 mei Ouya ontvangen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_127350117
Gereekst.
pi_127352465
Goeie OP! ^O^

Goeie link ook trouwens naar Reddit. Ben die even aan het bekijken en er staat genoeg interessant leesvoer; van 3D output tot Direct to XBMC boot.

Even vraagje though; welke kabels zitten er bij? Ik geloof alles toch? (Netwerk, HDMI en stroomkabel)?
pi_127352670
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:37 schreef Iemand91 het volgende:
Goeie OP! ^O^

Goeie link ook trouwens naar Reddit. Ben die even aan het bekijken en er staat genoeg interessant leesvoer; van 3D output tot Direct to XBMC boot.

Even vraagje though; welke kabels zitten er bij? Ik geloof alles toch? (Netwerk, HDMI en stroomkabel)?
Netwerk zit er niet bij
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 3 juni 2013 @ 11:47:07 #7
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127352802
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:37 schreef Iemand91 het volgende:
Goeie OP! ^O^

Moet nog wel het e.e.a bij in de OP :P Als Iemand dus 5 minuten over heeft
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reddit is inderdaad een goede bron voor veel leuke./nuttige info :)
pi_127352991
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:43 schreef Tain het volgende:
Netwerk zit er niet bij
Thanks, dan weet ik wat ik nog moet regelen (zal wel die van de Pi worden die nou achter de PC hangt)
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:47 schreef RobertNL het volgende:]
Reddit is inderdaad een goede bron voor veel leuke./nuttige info :)
Blijkbaar. Ik kende Reddit niet echt en dacht vooral dat het een site voor nutteloze tijdverspilling (pleonasme I know) was...
  maandag 3 juni 2013 @ 13:17:47 #9
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_127356221
Netwerkkabel? Ding heeft toch wel gewoon wifi?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  maandag 3 juni 2013 @ 14:16:33 #10
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127358675
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Netwerkkabel? Ding heeft toch wel gewoon wifi?
Tja, maar de connectie blijkt niet super goed te zijn.
  woensdag 5 juni 2013 @ 21:04:15 #12
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_127457756
Dus de pre-orders krijgen 'm eerder dan sommige backers? Tenzij alle backers onderweg zijn nu?
pi_127461368
quote:
19s.gif Op woensdag 5 juni 2013 21:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dus de pre-orders krijgen 'm eerder dan sommige backers? Tenzij alle backers onderweg zijn nu?
Who knows.

Erg ondoorzichte communicatie vanuit Ouya. Iedereen die voor begin februari heeft besteld (backers + pre-orders) zou voor retaildatum i.i.g. verzendbevestiging moeten hebben.
Dat wil ik nog wel geloven, maar eigenlijk is het best zuur dat mensen die pre-order hebben hem nog later krijgen dan mensen die hem in de retail kopen...
pi_127536548
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_127615454
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 22:03 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Who knows.

Erg ondoorzichte communicatie vanuit Ouya. Iedereen die voor begin februari heeft besteld (backers + pre-orders) zou voor retaildatum i.i.g. verzendbevestiging moeten hebben.
Dat wil ik nog wel geloven, maar eigenlijk is het best zuur dat mensen die pre-order hebben hem nog later krijgen dan mensen die hem in de retail kopen...
Ik heb hem in aug een pr-order gedaan, en ik heb nog steeds niets ontvangen. Ik heb ze 2 weken gelden een mail gestuurd en daarin stond dat ik binnen 7 dagen een verzend mail moest hebben. Nog steeds heb ik niets ontvangen. Ik heb ze nogmaals een mail gestuurd met navraag, maar daar heb ik nog niets op ontvangen.

Ik kijk erg uit naar mijn Ouya, maar kwa communicatie is het wel bizar slecht!

btw: Hoe bevalt het apparaat?
pi_127616220
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:45 schreef Siempievk het volgende:
Ik heb hem in aug een pr-order gedaan, en ik heb nog steeds niets ontvangen. Ik heb ze 2 weken gelden een mail gestuurd en daarin stond dat ik binnen 7 dagen een verzend mail moest hebben. Nog steeds heb ik niets ontvangen. Ik heb ze nogmaals een mail gestuurd met navraag, maar daar heb ik nog niets op ontvangen.

Ik kijk erg uit naar mijn Ouya, maar kwa communicatie is het wel bizar slecht!

Net als de kickstarters worden de pre-orders ook lukraak verzonden (zal wel per land/continent gaan en i.c.m. aantal bijgeleverde controllers e.d.). I.i.g. niet op ordernummer.

Ik heb 'm uiteindelijk op 26 december besteld (kerst en dat zijn uitgerekend van die dagen dat je denkt een gameconsole om samen op te gamen enzo leuk kan zijn :@ ) en heb uiteraard ook nog niets gehoord.

Ze hebben nog 15 dagen om mij (en iedereen die voor 5 februari heeft besteld) een mail te sturen met bericht dat hun Ouya is verzonden.
Stel dat de Ouya daadwerkelijk op 25 juni op Amazon e.d. verkrijgbaar is, dan zijn die binnen enkele dagen bezorgd (Amazon.co.uk is binnen enkele dagen bezorgd).

Het feit dat het nog maar 15 dagen duurt weet ik wel 100% zeker dat ik 'm niet voor 25 juni heb en dat is toch wel zuur onverdedigbaar als je een pre-order doet met de belofte dat je 'm voor retail hebt ('hebt" en niet 'verzonden')

quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:45 schreef Siempievk het volgende:
Van wat ik er van lees zijn de eerste indrukken gemixt; XBMC werkt soms niet en soms wel helemaal goed. Game aanbod is nog laag en stelt weinig voor. Controller lijkt niet helemaal je-van-het. Ventilator schijnt soms duidelijk hoorbaar te zijn (maar is makkelijk te vervangen voor een beter 40mm exemplaar).

Maar persoonlijk kocht ik 'm toch niet voor de games. Ik weet zelf ook wel dat je daar niet veel van moet verwachten; tenzij je echt helemaal in die 'indie'-achtige games bent.
Ik moet zelf eens gaan zoeken naar games die meerdere gamers/controllers aankan; heb 'm zelf besteld met 2 namelijk.

Persoonlijk hoop ik dat XBMC gewoon erg goed gaat uitpakken. Gewoon vloeiende UI (dus ook zwaardere skins; veel fanart e.d.), probleemloos afspelen van content, snel starten/stoppen van stream enz. Dat lijkt gelukkig nog wel een mogelijk toekomstbeeld.
Helaas lijkt DTS e.d. ook hier niet op te werken zonder receiver (dus niet DTS passthrough maar bijv. de Ouya direct op de TV aansluiten)

Als de Ouya XBMC zo kan gebruiken, dan is het mij al wel best. Pleur er dan wel GTA 3 en VC op om de dooie momenten op te vangen.
Heeft het geen toekomst perspectief om XBMC goed te draaien (dus beter dan een Raspberry Pi); dan wordt het voor mij ook :W

Feit dat er nu al ladingen nieuwe Android 'consoles' aankomen met soms nog betere specs (o.a. Mad Catz met Tegra 4) ben ik opzich wel benieuwd wat de toekomst gaat brengen.
Gaat bijv. die Mad Catz enigszins succesvol worden dan kan Ouya volgend jaar niet aankomen met een Ouya MK2 met Tegra 4.
Bovendien moet echt het game aanbod beter en groter worden om dit alles een succes te krijgen.

Tuurlijk; je kan het niet vergelijken met een Xbox of Playstation, maar huidige Android games (die officieel nog (?) niet eens zijn te bespelen op de Ouya) en wat emulators e.d. gaat dit spul ook niet succesvol maken. Daar is de markt gewoon te klein voor.

[ Bericht 18% gewijzigd door Iemand91 op 10-06-2013 13:22:27 ]
pi_127616332
Ik hoorde zojuist van een Ouya dev:

"I think it depends on where you live. From what I understand so far, none of the emails for the international pre-orders have been sent out yet."

Er is dus nog niemand van de pre-orders uit europa die iets heeft gehoord.
pi_127624115
Update van Ouya:

We do have your order in our system, and we appreciate your patience as we work to ship to the remaining Kickstarter backers. We are working around the clock to get our backers taken care of. You should receive your two shipping emails (the second including your tracking number) within the coming weeks. Because in most cases, it's shipping overseas, please allow up to 10 days for the tracking number to bring back any information. You can keep informed with recent developments through www.ouya.tv/blog. Thanks for believing in us!

Best,

- Derek
OUYA
pi_127658904
huh, wait what!!!
quote:
Yep...it’s true.

Your OUYA has arrived at our distribution center and we expect it to land on your doorstep within the next two weeks (give or take a day or two depending on your location).

Be on the lookout for a confirmation email that will follow once your shipment has been picked up for delivery and which will include your personalized tracking number.

The following items will be included in this shipment:

1 x Gift-Ouya Gaming System E

This shipment will be sent to:

Netherlands

Thank YOU once again for helping to make OUYA a reality and we look forward to hearing your feedback on how we can continue to improve the OUYA experience.

Game On!

Chad
Master Problem Solver (M.P.S.)
OUYA

Oh, en:
quote:
:')

[ Bericht 67% gewijzigd door Iemand91 op 11-06-2013 12:43:08 ]
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:39:34 #20
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127659006
Gisteren t&t ontvang, maar waar traceer ik die? Staat niet in de mail...
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:49:45 #21
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_127659391
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:39 schreef RobertNL het volgende:
Gisteren t&t ontvang, maar waar traceer ik die? Staat niet in de mail...
Dhl?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:05:18 #22
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127659902
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:49 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dhl?
Denken dat ik het ondertussen al heb, gaat via DHL global mail ipv express (iets met lezen)

Dacht al hij heeft niet de juiste lay-out voor de normale DHL express tracking.

Traceren doet het nog niet helaas.
pi_127660067
OH YEAH!!!!!

Yep...it’s true.

Your OUYA has arrived at our distribution center and we expect it to land on your doorstep within the next two weeks (give or take a day or two depending on your location).

Be on the lookout for a confirmation email that will follow once your shipment has been picked up for delivery and which will include your personalized tracking number.

The following items will be included in this shipment:

1 x Gift-Ouya Gaming System E

This shipment will be sent to:
Netherlands

Thank YOU once again for helping to make OUYA a reality and we look forward to hearing your feedback on how we can continue to improve the OUYA experience.

Game On!

Chad
OUYA

www.ouya.tv/blog
www.ouya.tv/faq
www.ouya.tv/support

Waarschijnlijk zijn alle NL zendingen verstuurd.
pi_127660589
Weet iemand of hij vanaf nu de volle 2 weken nodig heeft?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 20:51:43 #25
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127678605
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:24 schreef Siempievk het volgende:
Weet iemand of hij vanaf nu de volle 2 weken nodig heeft?
Ik ga er vanuit dat ik hem (vlak) voor 24e krijg want ze hebben een belofte staan :')
Maar mijn gevoel zegt dat het wel iets langer kan duren.

Er zat bij mij tussen de 1e mail (die jij daar hebt) en de andere met tracking 8 dagen.

Edit: daarna kan het nog een week (en nog een mail met de zelfde tracking) duren voordat hij onderweg is.

[ Bericht 6% gewijzigd door RobertNL op 11-06-2013 21:33:34 ]
pi_127875094
Nice!

Kort samengevat: i.p.v. games op je Ouya te zetten stream je je games vanaf Nvidia Servers; in dit geval Borderlands 2.

Erg :9

Verder gaat de XBMC ontwikkeling ook lekker door.
  zondag 16 juni 2013 @ 21:07:54 #27
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_127875690
Dat wordt niets.
Daar moet je namelijk vast voor betalen en dat is STOMMM WAAROM BETALEN VOOR SOFTWARE DAT IS STOM

wel erg vet!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 16 juni 2013 @ 21:10:09 #28
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_127875813
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:57 schreef Iemand91 het volgende:
Nice!

Kort samengevat: i.p.v. games op je Ouya te zetten stream je je games vanaf Nvidia Servers; in dit geval Borderlands 2.

Erg :9

Verder gaat de XBMC ontwikkeling ook lekker door.
Cool. Die feature komt dus niet alleen naar hun Shield.
pi_127885443
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:07 schreef Catch22- het volgende:
Dat wordt niets.
Daar moet je namelijk vast voor betalen en dat is STOMMM WAAROM BETALEN VOOR SOFTWARE DAT IS STOM
Spreek voor jezelf! :{w
quote:
wel erg vet!
quote:
19s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
Cool. Die feature komt dus niet alleen naar hun Shield.
Dat zeker.

Maar dit is nog maar in een beginstadium hè. Zowel Nvidia Grid als de mogelijkheid om dit op de Ouya te doen. Dus áls dit al écht komt naar de Ouya dan duurt het nog wel een tijdje.

Ben wel benieuwd wat dit de gebruiker gaat kosten. Nvidia Grid is namelijk voor Android tablets/telefoons, tv's maar ook PC's. Qua GPU kracht krijgt iedere user ongeveer de kracht van 2 Xbox 360's.
Dus qua prijs weet ik nog niet wat dit uiteindelijk gaat kosten. Kan best veel zijn en dan schiet het toch een beetje z'n doel voor Ouya voorbij. Je gaat geen ¤20+ games kopen voor een <¤100 'console'.
pi_127896139
En op Tweakers postte MadForiT ook iets héél interessants:
quote:
De ontwikkelaar van Kainy heeft gisteren de OUYA versie bij de OUYA store aangemeld en deze zal waarschijnlijk zeer binnenkort beschikbaar zijn.

Met Kainy kan je games van je pc naar de OUYA streamen.

Ofwel hetzelfde als bovenstaande Nvidia Grid maar dan in je thuisnetwerk. Ofwel games die op je pc staan kunnen afspelen met (in dit geval) je Ouya. _O_
pi_127896204
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 11:49 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ofwel hetzelfde als bovenstaande Nvidia Grid maar dan in je thuisnetwerk. Ofwel games die op je pc staan kunnen afspelen met (in dit geval) je Ouya. _O_
:o dat klinkt goed
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:18:28 #32
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127984902
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 11:49 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En dan alsnog met een controller zitten kutten voor een PC-game... Daar koop ik geen console voor, maar het is wel supertof.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_128015678
Wanneer is de OUYA nou in Nederland te halen?

Ik wil binnenkort ff een XBMC boxje hebben en ik twijfel tussen deze OUYA of een raspberry PI (maar deze schijnt te haperen met 1080P)
pi_128016440
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:18 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

En dan alsnog met een controller zitten kutten voor een PC-game... Daar koop ik geen console voor, maar het is wel supertof.
GTA is geloof ik prima te doen met een controller. GTA 3 en VC zijn er voor Android. Met zoiets kun je daar San Andreas en V aan toevoegen. Allemaal te doen met controller; en als zoiets goed gaat werken wordt het ding direct een zéér goede aankoop (samen met XBMC).
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:45 schreef NeymaR_ het volgende:
Wanneer is de OUYA nou in Nederland te halen?

Ik wil binnenkort ff een XBMC boxje hebben en ik twijfel tussen deze OUYA of een raspberry PI (maar deze schijnt te haperen met 1080P)
Je kunt nu een pre-order plaatsten; zowel bij Ouya zelf als bijv. bij Amazon.de.
Maar reken op een flinke wachttijd als je bij Ouya zélf doet.

Officiële retaildatum is 25 juni (en zij hebben dus nog 5 dagen om mij dat ding te leveren! }:| :( )

Een build van XBMC speciaal voor de Ouya komt gauw uit en ziet er heel belovend uit. Denk vooral in verbetering van UI t.o.v. Raspberry.

1080P werkt overigens prima met de Raspberry en als je DTS laat verwerken door een receiver werkt dat ook. (soms is DTS door Raspberry zélf ook mogelijk)
  donderdag 20 juni 2013 @ 00:01:18 #35
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128016618
Genoeg games die ondersteuning hebben voor een controller; ook op de PC ;)
pi_128016684
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:58 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

GTA is geloof ik prima te doen met een controller. GTA 3 en VC zijn er voor Android. Met zoiets kun je daar San Andreas en V aan toevoegen. Allemaal te doen met controller; en als zoiets goed gaat werken wordt het ding direct een zéér goede aankoop (samen met XBMC).

[..]

Je kunt nu een pre-order plaatsten; zowel bij Ouya zelf als bijv. bij Amazon.de.
Maar reken op een flinke wachttijd als je bij Ouya zélf doet.

Officiële retaildatum is 25 juni (en zij hebben dus nog 5 dagen om mij dat ding te leveren! }:| :( )

Een build van XBMC speciaal voor de Ouya komt gauw uit en ziet er heel belovend uit. Denk vooral in verbetering van UI t.o.v. Raspberry.

1080P werkt overigens prima met de Raspberry en als je DTS laat verwerken door een receiver werkt dat ook. (soms is DTS door Raspberry zélf ook mogelijk)
oke chill! dan wacht ik denk toch nog ff op de OUYA, wordt dat mn XBMC boxje *O*
Dat het helemaal open source is vind ik ook wel tof, zullen wel veel chille apps voor worden gemaakt 8-)
  donderdag 20 juni 2013 @ 00:03:34 #37
12888 Skull-splitter
pi_128016740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:01 schreef RobertNL het volgende:
Maar daar neem ik geen genoegen mee, laat staan dat een PC spel rekening houdt met het feit dat je met een controller speelt...
  donderdag 20 juni 2013 @ 00:07:03 #38
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128016930
quote:
Dear OUYA support,

it's been a while since I've heard anything from you.
Just wanted to make sure you remembered my existence and ask if you have not
forgotten about me.

I'm really anxious to receive my OUYA package + additional controller.

Do you have any updates yet can pass on to me perhaps?
Because the e-mail below was everything communicated from your side, so I'm
kinda being held in limbo here.
I've read on different sites and forums that devices have been sent out
already.
And since april... may and most of june are long gone, I wonder if I'm
getting it sent to me before the European sale on Amazon starts.

I know you guys are busy, so thanks for your time reading this. I hope
you've got good news for me soon.

Kind regards
O-) Want ik wil 'em nou ook weleens.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_128017359
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:01 schreef RobertNL het volgende:
Ach, als GTA 3, Vice City en San Andreas en V op een PC hier allemaal werken op de Ouya vind ik het al genoeg. Dan zal ik daar waarschijnlijk wel teveel tijd aan besteden :')

Naast úuuuuuuren films en series kijken met XBMC *;
Hoewel in mijn geval een vlottere UI weinig gaat uitmaken denk ik; bij m'n Raspberry ga ik direct naar serie/film toe en ga ik kijken. En met de standaard skin werkt dat nog veruit het prettigst.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:02 schreef NeymaR_ het volgende:
oke chill! dan wacht ik denk toch nog ff op de OUYA, wordt dat mn XBMC boxje *O*
Dat het helemaal open source is vind ik ook wel tof, zullen wel veel chille apps voor worden gemaakt 8-)
Jup, komt leuk spul langs. Nu dus die apps die ervoor zorgen dat je games van je pc hierop kunt spelen (weliswaar met pc aan), dedicated ontwikkeling van XBMC, Netflix (nu ook in Nederland!) en nog wel meer.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:03 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar daar neem ik geen genoegen mee, laat staan dat een PC spel rekening houdt met het feit dat je met een controller speelt...
Huh, nou spreken jullie elkaar tegen. Of mis ik iets?
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:07 schreef shiznuts het volgende:
O-) Want ik wil 'em nou ook weleens.
Heb geduld; ze schijnen niet bijzonder snel te zijn met antwoorden en je krijgt een standaard mail terug.

Ik moet 'm over 5 dagen hebben; ik heb immers een pre-order staan en ben dus betalende klant i.t.t. backers die niet in zo'n situatie zitten. Handig ook dat je trackingcodes krijgt die niet werken :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 20-06-2013 00:20:49 ]
  donderdag 20 juni 2013 @ 01:08:20 #40
12888 Skull-splitter
pi_128019658
Ik snap gewoon niet dat je PC games op een console moet spelen... BF3 als PC game met een console spelen, voel je je wel lekker? :')
  donderdag 20 juni 2013 @ 09:59:57 #41
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128024318
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:14 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ach, als GTA 3, Vice City en San Andreas en V op een PC hier allemaal werken op de Ouya vind ik het al genoeg. Dan zal ik daar waarschijnlijk wel teveel tijd aan besteden :')

Naast úuuuuuuren films en series kijken met XBMC *;
Hoewel in mijn geval een vlottere UI weinig gaat uitmaken denk ik; bij m'n Raspberry ga ik direct naar serie/film toe en ga ik kijken. En met de standaard skin werkt dat nog veruit het prettigst.

[..]
Hier ook, maar ik denk dat ik VC en GTA 3 gewoon ga sideloaden; heb ze ook al gekocht in de Play store :P
XBMC met een mooie video-wall is wel nice, beter dan stock in ieder geval :P
quote:
Jup, komt leuk spul langs. Nu dus die apps die ervoor zorgen dat je games van je pc hierop kunt spelen (weliswaar met pc aan), dedicated ontwikkeling van XBMC, Netflix (nu ook in Nederland!) en nog wel meer.
Netflix _O_ , dat gaat geld kosten ;(
quote:
[[..]

Heb geduld; ze schijnen niet bijzonder snel te zijn met antwoorden en je krijgt een standaard mail terug.

Ik moet 'm over 5 dagen hebben; ik heb immers een pre-order staan en ben dus betalende klant i.t.t. backers die niet in zo'n situatie zitten. Handig ook dat je trackingcodes krijgt die niet werken :')
Ja inderdaad :')! Tracking werkt nog steeds niet na 10 dagen :{w
pi_128039113
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:59 schreef RobertNL het volgende:
XBMC met een mooie video-wall is wel nice, beter dan stock in ieder geval :P
Mwah; toen ik nog geen XBMC gebruikte leek mij dat ook wel erg vet ja; deed me denken aan Kaleidescape. Maar in gebruik vind ik het minder prettig; je ziet wel mooi filmposters, maar dan moet je in je hoofd wel even een complete 'picture' maken van welke film is dit? Waar gaat dit over? Hoe lang duurt deze film? Enz.
Bij TV-series is bijv. het plot vrij belangrijk.

En als je bij Concluence Media Info (1, 2 of zoals ik heb: 3) dan heb je alles tegelijk.
Maar ook zaken als snel ondertiteling e.d. doen gaat bij Confluence erg gemakkelijk, want ik bij andere skins toch moeilijker ging.
quote:
Netflix _O_ , dat gaat geld kosten ;(
¤7.99 p/maand. Aanbod zal wel vies tegenvallen maar opzich is dat zeker niet duur. Een beetje usenet-provider kost dat al bijna per maand.
quote:
Ja inderdaad :')! Tracking werkt nog steeds niet na 10 dagen :{w
Op Tweakers kwam net dit bericht voorbij:
quote:
Deze tracing site van DHL werkt, en geeft ook de status weer:
https://www.globalmail.dhl.com/web/portal-asia/traceit
en dan bij "Item Cust_Ref" je tracking nummer invullen die je van OUYA gekregen hebt.

Mijn pakket is inmiddels in Duitsland aangekomen bij DHL
Deze werkt dus wel; en die van jou is laatste tracking bekend van 14 juni dat jouw Ouya in Hong Kong is ontvangen en verzonden. Kan nu dus wel verder zijn maar toch...

Jij kunt de OP niet meer aanpassen toch, kan een MOD die even doen? :*

Die van mij is helaas nog niet te tracken (myouyacoming-mail op 11 juni, tracking op 15 juni).

Als die van jou nog al zo lang werk heeft krijg ik 'm dus ook noooit voor 25 juni. En bedankt; Ouya komt z'n beloften dus wéér niet na. :N

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 20-06-2013 16:58:48 ]
  donderdag 20 juni 2013 @ 16:52:00 #43
12888 Skull-splitter
pi_128040356
Netflix kan me echt geen hol boeien om eerlijk te zijn. Het is een mooie service an sich maar ik denk dat ik maanden heb waarin ik niets kijk en waarin ik tijd tekort kom om alles te zien. Pathe unlimited exact hetzelfde.

Verder een PC vol media en een mediaspeler...
  donderdag 20 juni 2013 @ 18:04:55 #44
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128043050
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Mwah; toen ik nog geen XBMC gebruikte leek mij dat ook wel erg vet ja; deed me denken aan Kaleidescape. Maar in gebruik vind ik het minder prettig; je ziet wel mooi filmposters, maar dan moet je in je hoofd wel even een complete 'picture' maken van welke film is dit? Waar gaat dit over? Hoe lang duurt deze film? Enz.
Bij TV-series is bijv. het plot vrij belangrijk.
Ach zie dan well welke ik neem :P Op de Pi draai ik alleen de gewone skin, de rest is vaak te traag :P
quote:
En als je bij Concluence Media Info (1, 2 of zoals ik heb: 3) dan heb je alles tegelijk.
Maar ook zaken als snel ondertiteling e.d. doen gaat bij Confluence erg gemakkelijk, want ik bij andere skins toch moeilijker ging.

[..]

¤7.99 p/maand. Aanbod zal wel vies tegenvallen maar opzich is dat zeker niet duur. Een beetje usenet-provider kost dat al bijna per maand.
Zien we dan wel weer :P Je kan vast eerst een maand gratis proberen. Als ik dan lekker wat films kan kijken zonder reclame en te veel moeite. Met daarnaast wat (actuele) series dan is het al snel goed ;)
Usenet ben je inderdaad zo ook een euro of 5 aan kwijt.
quote:
[..]

Op Tweakers kwam net dit bericht voorbij:

[..]

Deze werkt dus wel; en die van jou is laatste tracking bekend van 14 juni dat jouw Ouya in Hong Kong is ontvangen en verzonden. Kan nu dus wel verder zijn maar toch...
Nice; via die site kan ik weer een RX....DE code zien.
Gisteren in frankfurt om doorgescheept te worden naar Nederland (DeutcheePost) dus grote kans dat hij met PostNL binnen komt.
quote:
Jij kunt de OP niet meer aanpassen toch, kan een MOD die even doen? :*

Die van mij is helaas nog niet te tracken (myouyacoming-mail op 11 juni, tracking op 15 juni).

Als die van jou nog al zo lang werk heeft krijg ik 'm dus ook noooit voor 25 juni. En bedankt; Ouya komt z'n beloften dus wéér niet na. :N
Jij kan dus nog helemaal niks met het nummer? Zou mits met de zelfde snelheid als die van mij vandaag of gisteren wel wat moeten aangeven op de tracking.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 20-06-2013 18:12:00 ]
  vrijdag 21 juni 2013 @ 09:25:38 #45
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128069861
BOUYA! Nederlandse T&T binnen; wellicht vandaag of morgen dus al binnen :D!
  zaterdag 22 juni 2013 @ 19:45:43 #46
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_128125925
Het lijkt erop dat mijn Ouya afgelopen donderdag in NL is gearriveerd.
pi_128127632
Jullie ook zo'n 'apart' mailtje gekregen?

Hey, where in the hell are the other OUYA controller(s) I ordered?! An update awaits.
quote:
If you’re receiving this note, you’re very likely an OUYA’n who placed an order for at least one additional OUYA controller to go along with your OUYA console.

For that, we say “thank you” -- and -- unfortunately, due to an overwhelming number of you ordering additional controllers, there’s a good chance that you will receive your OUYA console (which includes with one controller) BEFORE receiving your additional controller(s).

We thought you should know. Sucks, we agree -- but -- the good news is that you’ll be receiving the latest controller(s) with the most up-to-date firmware (in English --> we’ve made some improvements to our controllers based on gamer feedback and you’ll have the latest version).

Although we don’t yet have a specific date on when the additional controller shipments will begin hitting doorsteps, we anticipate the first wave to leave our factory in 2-3 weeks. When they do start shipping out, you should expect to receive a new shipping confirmation email to alert you that it’s on the way.

So -- we apologize for the confusion -- we felt we had to make this call in order to: a) send your OUYA as soon as possible and b) give our production facility the extra time needed to crank out the additional controllers to fulfill 100% of our early backer and pre-order shipments. Hopefully you understand.

Until next time, thanks for your patience + support -- OUYA on!

Chad
M.P.S. (Master Problem Solver)
OUYA
Dus de eerst weken/maanden even niet sociaal gamen.

Ook aparte woordkeuze voor een 'professioneel'(?) bedrijf...
  dinsdag 25 juni 2013 @ 09:27:15 #48
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128228383
Update 29
quote:
Tomorrow, June 25th, OUYA will officially launch.

And, while I can’t believe the day has come, I always knew we’d get Here.

Here: having shipped tens of thousands of consoles to passionate backers who bet on OUYA when it was just a concept.

Here: partnered with top retailers like Amazon, Best Buy, GameStop,Target and GAME.

Here: in hundreds of stores across the U.S., Canada and the U.K.

Here: with more games at launch than any other console in gaming history. And this is all just the beginning.

People said it was impossible: Taking on the big boys in an industry that chewed up the competition. The video game market was considered impenetrable. It was expensive, closed, and built for three. That was just the way it was and nobody thought it could be any different. Nobody wondered how.

But you -- and tens of thousands like you -- wanted something new. You -- the game players and the game creators -- you knew that things could be different. In backing OUYA, you proved that there were people out there who wanted a change.

The path we chose hasn’t been easy. Our development process was unprecedented in its transparency. We solicited your opinions and heard your feedback on Reddit, on Twitter and in email. We brought everyone along for the ride making both our victories and our missteps public. Because -- we believe this process is what makes OUYA better.

OUYA is built with gamers, for gamers. We do it together.

And the games... what you game creators have done is amazing! Inventive. Different. FUN. Not the same old games by the same old folks adding +1 to the version number and slapping on a price tag of $60 or more. OUYA Devs are making it happen. From raucous couch-gaming romps like Hidden in Plain Sight and You Don’t Know Jack; oddball racing games like Rush Bros and Flashout; shouting-match PvP games like BombSquad and the “killer app” candidate TowerFall; and action-packed adventures in the forms of RPG beat-em-up ChronoBlade and soon-to-come coop, iso-shooter Killing Floor: Calamity -- you’ve delivered a game lineup that rocks.

So, launch is upon us. And I can’t let us launch without acknowledging the role YOU played.

THANK YOU.

You can CONTINUE to expect great things from OUYA. The OUYA team is ready. We will continue to deliver. And -- if you were one of our backers that was impacted by the complications caused by DHL (shipping service) and have yet to receive your OUYA, please know that we are working overtime to get this resolved. We will continue to push our partners to find a resolution and will work directly with you and keep you in the loop until every backer has an OUYA in-hand. Thank you for all of your patience and support.

Thank you. Thank you from the team, and thank you from me, personally. I will be forever awed by what we have all brought to life. And this is just the beginning...

Yours. Literally.
Julie

P.S. -- Be sure to keep in touch -- we’ll be sure to do the same @playouya, on Facebook, Google+, and on OUYA.tv. We might not be using this Kickstarter list often anymore, but if there’s something that’s just relevant to our Kickstarter backers we might still pop it here. Otherwise, Kickstarter you’ve done what you set out to do -- kindled something entirely new, that wouldn’t have existed without you.
Update 30
quote:
Backers,

I am pissed. Some of you have not yet received your OUYA -- and, to you, I apologize. I did not promise to ship to *most* of you before we hit store shelves. I promised to ship to *all* of you. I’ve been reading your comments, and we are working to solve this.

Here is what I know:

We delivered your OUYAs to our partner in May, and since then they have been in their custody. We paid for shipping, yet the deliveries remain incomplete. We know everyone is getting their OUYA, but it is taking longer than we expected.

We are working hard to get you answers, and more importantly, to fix this. On our end, we have tripled our customer service team so we can respond as quickly as possible to your questions (though the answer may still be that it’s in transit). We are working with our partners to resolve any administrative issues related to undelivered boxes (errors in shipping addresses, customs holds, etc.). I’m told that despite our best efforts, it may take another two weeks or more for some of these units to arrive.

We will resolve this as quickly as possible. I’ve had my team working all evening to provide me with the current state of affairs and what we are doing to make it right. Ken, our Special Ops lead, can give you more detail.

- Julie

-----
Hi Everyone,

My name is Ken Stephens, and I am the Head of Operations at OUYA.

This post is personally addressed to our early backers who have not yet received their OUYAs.

As we hit store shelves tomorrow, it is very important that I try my best to explain why your units are behind schedule from our commitment and when we anticipate delivery.

As you may be aware, we manufacture OUYA in mainland China with our fulfillment partner in Hong Kong who is responsible for the individual shipments to you all.

Over the past few months, we encountered and conquered many challenges spanning both hardware and software in order to bring the best product we could to market. We have tried to make sure that the challenges we faced did not impact our early supporters, but unfortunately we came up short.

On average, shipment processing--from fulfillment center to product delivery--runs 20 days, end to end. It takes 3 to 5 days to pick, pack and ship the units out -- and then 15 to 17 days of transit time. Therefore, if you received your tracking number with your shipping confirmation email, your unit is on its way.

I know that many of you are frustrated with the DHL tracking system. While we are working hard to get this issue rectified, I am sorry to say this is still causing problems. When you receive a tracking number, you expect it to work immediately, but sometimes these tracking numbers don’t do that. The reason for this is that when the product leaves Hong Kong, the tracking process does not initiate until it arrives for the first scan at your country’s local depot. As a result, you could have a period of up to 10 days within which the product appears in limbo. This, we all agree, is very frustrating.

Additionally, we have seen a lot of cases where the unit will be delivered to your door without the product ever getting an arrival scan. This also unfortunately happens when dealing with the local postal systems.

Unfortunately, the vast majority of those who haven’t yet received OUYA are international backers. It just takes a lot longer to ship to some countries.

All of these units HAVE left Hong Kong, and you have received your tracking email.

So, based on the date of your shipping-confirmation email, your OUYA will arrive within 15 to 17 days from that date.

Please accept my personal apology for not yet delivering on our promise.

Sincerely,

Ken
Deze mail(tjes) hadden ze veel eerder moeten sturen; alhoewel het nog niet alles duidelijk maakt is dit 100x beter dan een paint met een lijn die aangeeft dat alles is verzonden.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 10:51:53 #49
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128230298
Verklaart nog altijd niet waarom mijne niet al opgestuurd is, geen mails heb gekregen en ook geen antwoord op m'n navraag heb, terwijl 'ie dus in Europa al verkrijgbaar gaat kunnen zijn.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 25 juni 2013 @ 11:01:02 #50
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128230581
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:51 schreef shiznuts het volgende:
Verklaart nog altijd niet waarom mijne niet al opgestuurd is, geen mails heb gekregen en ook geen antwoord op m'n navraag heb, terwijl 'ie dus in Europa al verkrijgbaar gaat kunnen zijn.
Nee dat blijft inderdaad raar. Je had de laatste dag besteld of niet?
Die douane schiet ook net op :'(
  woensdag 26 juni 2013 @ 00:28:08 #51
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_128264651
En ouya besteld in de UK.
Tevens ook gelijk de nieuwe humble bundle besteld, hopen dat die een beetje draait op de Ouya
  woensdag 26 juni 2013 @ 02:11:24 #52
12888 Skull-splitter
pi_128266895
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:51 schreef shiznuts het volgende:
Ik kreeg voor een KS-item ooit pas een mail nadat ik hem al binnen had... Het via china versturen heeft soms ook wel flinke nadelen.
pi_128270274
Arstechnica: Ouya hardware impressions, aka Indie Game: The Console
It's low on horsepower but delivers plenty of cheap, interesting TV gaming

woensdag 26 juni 2013 @ 09:54:11 #54
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128270371
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:49 schreef Aether het volgende:
Arstechnica: Ouya hardware impressions, aka Indie Game: The Console
It's low on horsepower but delivers plenty of cheap, interesting TV gaming

[ afbeelding ]
Hmz; hij zou toch zeker (met gemak) boven de nexus moeten kunnen eindigen.
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 10:10:30 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128270737
Het grote nadeel van dit soort projecten dat zag je bij de pandora ook, het is erg lastig om met de grote telefoon jongens mee te lopen/voor te blijven. Vooral omdat de telefoon jongen elk jaar een nieuw model kunnen introduceren!

Toen de pandora productie begon was hun cortex-A8 top of the bill, maar toen hij 2 jaar later van de band rolde was het alweer onder de nieuwste telefoon SoCs. Gelukkig had de pandora andere features die niemand bood, en daar zal de ouya het ook van moeten hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_128271050
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:54 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat was ook mijn gedachte. Nexus7 draait op 1.2GHz en de Ouya op 1.7. Maar ja, wie weet wat voor optimalisaties ze nog kunnen en gaan doen.

Ik heb nu zelf een One X, Nexus7 en een Ouya en mijn One X voelt met een underclock naar 1GHz nog steeds het snelste aan.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_128271259
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:54 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Verschil in RAM, cache en optimalisaties.
Volgens mij was er al eens een hardwarevergelijking gepost -- zal eens zoeken.
  woensdag 26 juni 2013 @ 16:58:35 #58
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128285969
quote:
4s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Het grote nadeel van dit soort projecten dat zag je bij de pandora ook, het is erg lastig om met de grote telefoon jongens mee te lopen/voor te blijven. Vooral omdat de telefoon jongen elk jaar een nieuw model kunnen introduceren!

Toen de pandora productie begon was hun cortex-A8 top of the bill, maar toen hij 2 jaar later van de band rolde was het alweer onder de nieuwste telefoon SoCs. Gelukkig had de pandora andere features die niemand bood, en daar zal de ouya het ook van moeten hebben.
Tja; maar de SOC is snel genoeg in principe. Aangezien hij hoger geklokt is zou hij toch wel bij de concurrentie van apparaten met de zelfde soc in de buurt kunnen komen.

quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:28 schreef Aether het volgende:

[..]

Verschil in RAM, cache en optimalisaties.
Volgens mij was er al eens een hardwarevergelijking gepost -- zal eens zoeken.
Chache is ingebakken in de Tegra dacht ik? En aangezien dit de laatste versie van de Tegra 3 is zou dat bij deze het snelste moeten zijn? RAM zou wellicht trager kunnen zijn maar dat zou niet logisch/handig zijn.
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:32:47 #59
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_128304605
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:36:28 #60
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128304771
quote:
:D
Als PostNL opschiet kan het ooit nog eens waarheid worden :P
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:39:48 #61
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_128304934
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:36 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Als PostNL opschiet kan het ooit nog eens waarheid worden :P
PostNL?
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:42:25 #62
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128305050
Ja, Piet Paulusma komt 'em niet brengen hoor.
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:43:16 #63
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_128305095
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:42 schreef shiznuts het volgende:
Ja, Piet Paulusma komt 'em niet brengen hoor.
Wat is dat gezever met DHL dan?
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:45:00 #64
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128305171
Had ik laatst ook gedoe mee. Kwam iets uit Duitsland met DHL en had de tracking dat ik de levering gemist had en 'em moest ophalen. Dus ik DHL vragen hoe dat zit en waar dan, ik heb geen notificatie gekregen verder ook. Maar dat was de normale post geweest, want DHL Duitsland en Oostenrijk zijn twee losstaande firma's. 8)7
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:50:39 #65
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128305383
quote:
19s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:43 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Wat is dat gezever met DHL dan?
Ze zijn min of meer overgestapt van DHL express naar DHL global mail. Als het met express kwam had ik hem al wel gehad. Nu heeft de Douane van PostNL hem (gaat me ook nog meer kosten ook :( omdat die 13 euro administratiekosten rekenen waar DHL dat niet doet).
  donderdag 27 juni 2013 @ 00:02:06 #66
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_128305895
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:50 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ze zijn min of meer overgestapt van DHL express naar DHL global mail. Als het met express kwam had ik hem al wel gehad. Nu heeft de Douane van PostNL hem (gaat me ook nog meer kosten ook :( omdat die 13 euro administratiekosten rekenen waar DHL dat niet doet).
Maar heb jij al een PostNL-code dan? Ik heb die DHL-code gehad en via https://www.globalmail.dhl.com/web/portal-asia/traceit?itemId=10***** zie ik dat mijn Ouya sinds 20 juni in het depot in Nederland ligt. Maar hoe nu verder? Ik weet het niet :') Volgende week ga ik DHL bellen als ik nog niets heb.
  donderdag 27 juni 2013 @ 00:10:59 #67
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128306284
quote:
19s.gif Op donderdag 27 juni 2013 00:02 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Maar heb jij al een PostNL-code dan? Ik heb die DHL-code gehad en via https://www.globalmail.dhl.com/web/portal-asia/traceit?itemId=10***** zie ik dat mijn Ouya sinds 20 juni in het depot in Nederland ligt. Maar hoe nu verder? Ik weet het niet :') Volgende week ga ik DHL bellen als ik nog niets heb.
morgen even bellen:
SPOILER
  donderdag 27 juni 2013 @ 00:12:36 #68
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_128306343
Thnx!
  donderdag 27 juni 2013 @ 00:13:30 #69
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128306372
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 00:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Thnx!
Zou moeten werken, die van mij is ook sinds de 20e bij de douane. Schiet niet erg op :'(
pi_128307782
Jullie weten tenminste waar die uithangt; ik heb respectievelijk 11 en 15 juni de mailtjes gekregen maar weet verder niets en tracking werkt niet. Dat is pas leuk :') ...
  donderdag 27 juni 2013 @ 01:07:37 #71
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128307808
Jij heb tenminste een mailtje gekregen. Ik heb sinds februari geen mailtje ontvangen. Dat is pas leuk. :') ...
pi_128307852
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 01:07 schreef shiznuts het volgende:
Jij heb tenminste een mailtje gekregen. Ik heb sinds februari geen mailtje ontvangen. Dat is pas leuk. :') ...
* Iemand91 is gedist en kruipt stilletjes in een hoekje :@ ;( ...
  donderdag 27 juni 2013 @ 01:12:45 #73
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128307903
Misschien dat ik 'em nog voor m'n verjaardag in september eens heb... :P
We wachten het maar geduldig af zeker.
Mogen ze wel meteen de nieuwe upgraded controller erbij doen, als 'ie toch nog niet onderweg is.
pi_128329614
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 01:12 schreef shiznuts het volgende:
Misschien dat ik 'em nog voor m'n verjaardag in september eens heb... :P
We wachten het maar geduldig af zeker.
Mogen ze wel meteen de nieuwe upgraded controller erbij doen, als 'ie toch nog niet onderweg is.
Komt er een nieuwe controller?
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:32:18 #75
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128333005
Nou ja, dat wat eerder in dit topic gequote werd:
quote:
the latest controller(s) with the most up-to-date firmware (in English --> we’ve made some improvements to our controllers based on gamer feedback and you’ll have the latest version).
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:08:44 #76
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_128343098
Gewoon te koop bij Best Buy

donderdag 27 juni 2013 @ 23:14:36 #77
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128343427
Motha bietsj!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:20:06 #78
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_128354092
Processing! :o
pi_128354523
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:26:35 #80
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128356067
3S code werkt zojuist; COD ¤23.50; helaas ;)
Ach maar het is nog wel (iets) goedkoper dan via Amazon:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Kickstarter betaling:                  $ 119.00
Extra controller:                      $  30.00 
Dollarkoers:                           $   1.2923

Betaling in Euro:                      ¤ 115,30
BTW / administratiekosten:             ¤  23,50
                                      __________+
Totaal Kickstarter                     ¤ 138,80

Amazon.de prijs:                       ¤ 119,99
Amazon.de extra controller:            ¤  50,00
                                      __________+
Totaal Amazon:                         ¤ 169,00

[ Bericht 89% gewijzigd door RobertNL op 28-06-2013 13:15:33 ]
pi_128358692
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:37 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
Ook hier de status:
quote:
The item arrived at the International Logistics Center Frankfurt, Germany on Jun 27, 2013
Oftewel heel Nederland (of i.i.g. gebied waaronder Nederland) wordt op dit moment verwerkt).
Al was onderstaande wel eerst erg verontrustend toen ik het zag:

Die DHL site/link werkt overigens ook niet op IE.

Oh, en om nog maar eens 2 oude posts te quoten van mij:
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:52 schreef Iemand91 het volgende:
Een dergelijk klein bedrag pompt dat er niet zomaar even uit, en hoewel ik graag ongelijk krijg wat dit betreft denk ik dat (ook de backers) je nog wel geduld moeten hebben.
Voor de niet-backer (zoals ik) wordt het denk ik eerder een verjaardagscadeau vrees ik (eind juli).

Zou overigens wel zéér lullig zijn dat backers en/of pre-orders hun Ouya later zouden krijgen als mensen die 'm in Juni gewoon in de winkel bestellen. Lullig, maar niet ondenkbaar (denk maar aan de pre-orders van mobiele telefoons), denk ook aan de benodige verzendtijden.
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 00:30 schreef Iemand91 het volgende:
Damn, dat wordt m'n gezeur nog waarheid ook; een verjaardagscadeau. Of voor volgend jaar verjaardagscadeau. :')
Wou dat ik niet gelijk had...
  vrijdag 28 juni 2013 @ 15:11:08 #82
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_128360927
Zojuist even TNT gebeld, mijn Ouya uit het VK is nog niet in nederland ;(
  vrijdag 28 juni 2013 @ 16:38:39 #83
12888 Skull-splitter
pi_128363831
Liggen die dingen dan niet gewoon tijden bij de douane?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 12:29:18 #84
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128388946
Binnen, :) (helaas) geen inscriptie van backers op de zijkant.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 13:25:36 #85
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128390266
At last! Njoy! ^O^

Ik heb nog maar eens een e-mail gestuurd. Dat 'binnen 2 á 3 werkdagen, maar we proberen sneller' wil niet echt lukken schijnbaar, daar het al een ruime week geleden was. :')
  zondag 30 juni 2013 @ 10:15:59 #86
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128414255
Houston, we've got something.
quote:
Received & Dispatched
in Hong Kong on 26.06.2013 11:45 AM
Nou ja, met een beetje geluk eind volgende week... maar waarschijnlijk de week erop.
  zondag 30 juni 2013 @ 12:46:21 #87
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128416905
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:15 schreef shiznuts het volgende:
Houston, we've got something.

[..]

Nou ja, met een beetje geluk eind volgende week... maar waarschijnlijk de week erop.
Nice; vanaf de 26e een dag of 10 rekenen en dan hoe lang DE post er over doet ;)
  zondag 30 juni 2013 @ 14:36:16 #88
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_128420072
De postbode kwam de mijne vrijdag brengen, net de dag dat ik zelf niet thuis was. Nu moet ik een half uur fietsen naar het postkantoor waar dat ding afgegeven is. Terwijl er 500m verderop ook een PostNL-punt zit :')

Dat ding is vervloekt...
  zondag 30 juni 2013 @ 18:23:56 #89
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128427801
quote:
19s.gif Op zondag 30 juni 2013 14:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
De postbode kwam de mijne vrijdag brengen, net de dag dat ik zelf niet thuis was. Nu moet ik een half uur fietsen naar het postkantoor waar dat ding afgegeven is. Terwijl er 500m verderop ook een PostNL-punt zit :')

Dat ding is vervloekt...
Oh fijn :') Dan heb je natuurlijk ook nog het geluk dat hij uit het buitenland komt (1 keer aangeboden) en dat je dus geen niet thuis code hebt om hem maandag bij het andere postkantoor op te halen :'(

Heb er hier eerlijk gezegd nog niet heel veel mee gedaan; vanaf morgenmiddag pas iets meer tijd :D
  zondag 30 juni 2013 @ 20:30:05 #90
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128431669
Hidden in plain sight _O_
pi_128434063
Ik zit er ook sterk over te denken één aan te schaffen, maar eerst nog maar ff wachten totdat de distributie een beetje loopt; geen zin om mezelf op te vreten aan verwachtingen...

Welke mogelijkheden zijn er om dat ding anders aan te sluiten dan HDMI? Zelf game ik op een TFT met losstaand geluidssysteem, maar kan daar niet zoveel over vinden...
  zondag 30 juni 2013 @ 22:23:33 #92
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128437763
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:17 schreef zatoichi het volgende:
Ik zit er ook sterk over te denken één aan te schaffen, maar eerst nog maar ff wachten totdat de distributie een beetje loopt; geen zin om mezelf op te vreten aan verwachtingen...

Welke mogelijkheden zijn er om dat ding anders aan te sluiten dan HDMI? Zelf game ik op een TFT met losstaand geluidssysteem, maar kan daar niet zoveel over vinden...
Hij heeft alleen HDMI dus je moet iets vinden om je HDMI om te zetten naar de voor jou benodigde setup ;)

quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:30 schreef RobertNL het volgende:
Net een paar mensen over de vloer en dus even gedaan; met 2 personen al leuk, denk dat het met 4 helemaal een feest is :P.
Hebben ook wel even in een deuk gelegen om no brakes valet _O-
Leuke party-console-games. Vanaf morgen eens wat serieuzere games proberen :P

[ Bericht 3% gewijzigd door RobertNL op 01-07-2013 00:07:41 ]
pi_128437843
Zucht wachtennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn tot ik hem binnen krijg.
pi_128441590
quote:

Ik ga een HDMI2VGA gebruiken om hem op me beeldscherm aan te sluiten. Heb me ouya nog niet dus ik weet niet of het goed gaat werken.

http://dx.com/p/hdmi-fema(...)nverter-white-150706
pi_128442358
quote:

Zoals hierboven gezegd wordt; alleen HDMI. Misschien werken USB soundcards later ook nog wel.
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:23 schreef RobertNL het volgende:
Net een paar mensen over de vloer en dus even gedaan; met 2 personen al leuk en met 4 zeker.
Hebben ook wel even in een deuk gelegen om no brakes valet _O-
Leuke party-console-games. Vanaf morgen eens wat serieuzere games proberen :P
Hieruit begrijp ik dat jij wel álle controllers hebt gekregen?
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:39 schreef Avast het volgende:
Ik ga een HDMI2VGA gebruiken om hem op me beeldscherm aan te sluiten. Heb me ouya nog niet dus ik weet niet of het goed gaat werken.

http://dx.com/p/hdmi-fema(...)nverter-white-150706
Dat kon goedkoper.

Ben benieuwd of er morgen verandering in status komt van de shipping.
  maandag 1 juli 2013 @ 00:04:08 #96
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128442713
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:57 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zoals hierboven gezegd wordt; alleen HDMI. Misschien werken USB soundcards later ook nog wel.
Hubs zou ook geen overbodige luxe zijn :D
quote:
[..]

Hieruit begrijp ik dat jij wel álle controllers hebt gekregen?
Jup; de ene is perfect. De andere connect heel slecht; direct een mail gestuurd kijken wat ze er mee gaan doen. Maar hardware issues zijn overal wel eens ;)
quote:
[..]

Dat kon goedkoper.

Ben benieuwd of er morgen verandering in status komt van de shipping.
  maandag 1 juli 2013 @ 06:35:13 #97
12888 Skull-splitter
pi_128448364
quote:
19s.gif Op zondag 30 juni 2013 14:36 schreef Notorious_Roy het volgende:

Dat ding is vervloekt...
Die ellende geldt voor alle internetbestellingen. Volgende keer plak ik een briefje op de bus met de mededeling dat ze hem daar na de eerste dag heen mogen brengen als ik het echt verwacht, als levertijd onduidelijk is dan heb ik alsnog pech.
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:17:03 #98
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128579507
Motherbietsj. Kom ik 10 minuten te laat bij het douanedepot, zijn ze al dicht. Sucks.

En morgen kan niet want dan ben ik werken en daarna is het weekend, dus dat wordt ook niks. ;(
Misschien iemand zo gek krijgen er morgen heen te gaan voor me en anders maandag maar ophalen.
pi_128580175
Ouya hier inmiddels binnen.. anderhalve week geleden besteld en gister ontvangen.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_128582419
Hoe lang duurde het bij jullie voordat de 3s code werkte van PostNL nadat item in NL aangekomen was?
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:34 schreef draadstalig het volgende:
Ouya hier inmiddels binnen.. anderhalve week geleden besteld en gister ontvangen.
:')

Niet tegen jou, maar tegen Ouya :N
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:11:25 #101
12888 Skull-splitter
pi_128586814
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:34 schreef draadstalig het volgende:
Not sure if trolling...
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:31:30 #102
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128587771
Gewoon Amazon. Kan best, toch? :'(
Heb een slachtoffer bereid gevonden morgen voor mij m'n OUYA op te halen. _O_
pi_128679515
pi_128680300
  zondag 7 juli 2013 @ 13:03:19 #105
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_128682646
quote:
2s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:49 schreef Aether het volgende:
Little Dew.
Zelda-kloon? Ziet er wel aardig uit. Binnenkort ga ik me er helemaal in verdiepen.
pi_128684398
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 13:03 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Zelda-kloon? Ziet er wel aardig uit. Binnenkort ga ik me er helemaal in verdiepen.
pi_128720383
Mijn Ouya is vandaag bezorgd maar ik was niet thuis dus ze lieten een briefje achter dat ik morgen nog 30 euro extra mag betalen aan de deur voor verzend kosten. Moesten jullie dat ook? Ik heb al verzend kosten betaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door Avast op 08-07-2013 14:21:28 ]
  maandag 8 juli 2013 @ 14:27:52 #108
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128720809
Hier in Wenen, Oostenrijk heb ik in de stad het douanedepot zitten. Dat is wel handig, want dan krijg ik de brief van ze dat ze een uitdraai van de bestelbevestiging en overboeking willen zien om de waarde te bepalen om daar vervolgens belastingheffing over te vorderen. En dan kan ik dezelfde dag nog (mits je optijd voor de deur staat, want beambten :') ; stond daar dus donderdag om 13:40 voor een dichte deur, waren ze net 10 min eerder dicht gegaan) de zogenaamde 'selbstverzollung' doorvoeren, ter plekke betalen en je pakje meekrijgen. Gelukkig vond ik iemand die zo tof was dat voor mij vrijdag, toen ik moest werken, wilde ophalen. En heb 'em dus inmiddels ook binnen. Voordeel van zelf ophalen is ook dat je geen extra logistieke kosten betaalt en was dus voor de douaneafhandeling 22,13 EUR kwijt. Wat best nog meevalt. 't Is sowieso you win some, you lose some, dus je moet er gewoon rekening mee houden dat het je geld gaat kosten.
SPOILER: Douane
Lullig is alleen wel dat ik nu belasting heb betaald over een bestelling van de OUYA met 2 controllers en alleen de basic set met een enkele controller heb. Zoals ik had begrepen volgen extra controllers later eens. Wel kudt als ik daar straks ook een brief over krijg en dan dubbel belasting afdragen moet over die controller. :')

Maar goed, ik heb 'em dus ook binnen. :P Hij is zeker nice. Kun je ook makkelijk op reis meenemen ofzo, zie ik je met een PS of Xbox niet doen. In een hotelletje aan de TV pluggen ofzo. :D Best kek.

Wat nadelen... Wordt wel vrij warm als je wat gamet. De R2 knop van de controller blijft af en toe hangen. En ik had verwacht dat het wat meer als een PlayStation of een smartTV zou zijn, dat het ook wat multimedia gericht was, qua video entertainment enzo en misschien apps, of alleen al een browser. Maar het homescreen is eigenlijk alleen puur gaming. Grootdeel van de games vind ik ook niet echt wat. Maar heb er al een paar gevonden die wel aardig waren. Maar goed, ook in het weekend moest ik werken, dus uitgebreid gamen doe ik de komende dagen pas in m'n vrije dagen. ;)
pi_128721150
Hey bedankt, ik had nog nooit gehoord van extra douane kosten. Wel jammer dat ze dat niet duidelijk aangeven, ik had er niet echt op gerekend. Maar ik heb wel zin als ik hem heb!
  maandag 8 juli 2013 @ 14:49:51 #110
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128721446
Hadden ze trouwens wel als 'Gift - 51USD' gemarkeerd. :P
Niet dat dat hielp als ik ze een bestelbevestiging en afschrijving moet overleggen. ;(
pi_128721618
Browser zit onder het Develop stukje op de Ouya. Voor multimedia heb ik hier ergens een linkje naar XBMC met libstagefright neergegooid. Zit zelf mobiel dus kan het niet zo snel vinden.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:56:55 #112
12888 Skull-splitter
pi_128721626
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:39 schreef Avast het volgende:
Hey bedankt, ik had nog nooit gehoord van extra douane kosten. Wel jammer dat ze dat niet duidelijk aangeven, ik had er niet echt op gerekend. Maar ik heb wel zin als ik hem heb!
Dat hoeft de verkopende partij ook niet te doen, al is het altijd kut om bij ontvangst ineens BTW en invoer te moeten dokken als je er niet op rekent...
  maandag 8 juli 2013 @ 15:02:10 #113
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_128721784
Hebben ze aangegeven hoor :)
  maandag 8 juli 2013 @ 15:03:00 #114
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128721810
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:56 schreef Tain het volgende:
Browser zit onder het Develop stukje op de Ouya. Voor multimedia heb ik hier ergens een linkje naar XBMC met libstagefright neergegooid. Zit zelf mobiel dus kan het niet zo snel vinden.
Ja, dat weet ik ook wel. :P Doelde meer op het homescreen.
quote:
Maar het homescreen is eigenlijk alleen puur gaming.
Verwachte meer zoiets als een Playstation of smartTV als homescreen.
De browser had ik inderdaad al ontdekt en XBMC zal spoedig ook wel op m'n OUYA zitten. ;)
pi_128739721
Een twee drie vier, komt er nog wat van?
Vijf zes zeven, we wachten al zo lang...
pi_128805912
quote:
9s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:51 schreef Iemand91 het volgende:
Een twee drie vier, komt er nog wat van?
Vijf zes zeven, we wachten al zo lang...
En binnen.

Eerst gepiel dat het niet werkt (andere HDMI-kabel, andere HDMI-ingang) maar nu werkt het eindelijk. Wist niet dat pre-orders ook de namen kregen op de console.
Eens kijken hoe dat ding werkt.

En kijken hoe ik stroom ga regelen; niet genoeg stopcontacten bij tv, Pi wordt namelijk door TV gevoed en met de 12V Ouya kan dat niet.

EDIT: credit card shit |:( . Kijken hoe ik dat ga oplossen.
EDIT #2: hehe, we zijn er.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 10-07-2013 19:16:19 ]
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:00:25 #117
12888 Skull-splitter
pi_128806567
Gelukkig heb je geen tijd gehad je voor te bereiden / in te lezen tussen maart en nu.
pi_128806750
Hier alles opgezet werkt als een zonnetje _O_
pi_128809285
Als ik mijn thumbstick rond draai hoor ik een hoog onprettig piepend geluid. Hebben jullie dat ook of is er iets mis met mijn controller?

[ Bericht 12% gewijzigd door Avast op 10-07-2013 20:36:15 ]
pi_128810051
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:00 schreef Skull-splitter het volgende:
Gelukkig heb je geen tijd gehad je voor te bereiden / in te lezen tussen maart en nu.
2e kerstdag 2012 en nu. :')

Anywho; XBMC staat erop en nu eens kijken wat ik er verder mee kan. Heb wel oppervlakkig die nieuwsberichten gelezen maar nu eens kijken of er nog wat leuks mee kan.

Kijken of ik GTA VC erop kan krijgen.

EDIT: XBMC werkt eigenlijk voor geen meter. Controller werkt daar gewoon niet mee. Zodra ik iets moet invoeren binnen XBMC (cijfers, letters) werkt dat gewoon niet.

GTA VC werkt, maar bijzonder onprettig. Nog geen idee hoe ik de controlls kan wijzigen. Bovendien voelen de sticks heel erg of of aan; het is aan of uit en niets tussenin.

Nog een nadeel is dat je wel die lijst met games kunt bekijken maar nergens kunt zien wat de beperkingen zijn (in hoevere een game gratis is).

Ik moet me écht even gaan inlezen in het hoe en wat. Tot nu toe valt het toch wel wat tegen ;( .

[ Bericht 15% gewijzigd door Iemand91 op 10-07-2013 23:38:56 ]
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:24:51 #121
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128815731
Ben trouwens wel benieuwd naar welke games mensen zoals geïnstalleerd hebben...

Ikzelf: Flip Riders, Pinball Arcade, ShadowGun, SS Euro 2012, WhiteWater 3D, Critical Missions: SWAT Free, Canabalt HD, Get To Tha Choppa!!1, Ice Rage, OneTapHero, Polarity, Flashout 3D, DubWars, Around The Rock Disc Golf, Highway Rally, Space Sokoban, Vector, Bombball, Retro Racing, Amazing Frog, Puddle, FPse, EMUya, SuperGNES, Quizania!, TuneIn Radio, Word Shaker & MiniSquadron!.

Nog niet alles gespeeld uiteraard, maar dit was zo'n beetje de selectie van spellen uit de 225 geloof ik die er zijn, die me wel wat leken. Voor de rest zit er aardig veel I-beg-your-pardon troep tussen. :@
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:44:40 #122
12888 Skull-splitter
pi_128816924
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:34 schreef Iemand91 het volgende:

Ik moet me écht even gaan inlezen in het hoe en wat. Tot nu toe gemixte gevoelens.
Das met XBMC en nieuwe hardware sowieso aan te raden. Ik vond het destijds prima werken met een xbox, zou er zo mijn LG-mediaspeler mee vervangen maar vind het geld dan niet meteen waard, laat staan dat het ding enkel HDMI-geluid uitspuugt terwijl ik nog een oude receiver heb.
pi_128817970
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:44 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Das met XBMC en nieuwe hardware sowieso aan te raden. Ik vond het destijds prima werken met een xbox, zou er zo mijn LG-mediaspeler mee vervangen maar vind het geld dan niet meteen waard, laat staan dat het ding enkel HDMI-geluid uitspuugt terwijl ik nog een oude receiver heb.
Het touchpad van de controller werkt niet fijn met de invoer van de tekens. Zodra je dat gewoon met de sticks of de 4punt druktoetsen kan doen dan is het al veel fijner.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 11 juli 2013 @ 00:26:51 #124
12888 Skull-splitter
pi_128821749
Ik navigeerde gewoon met triggers, A en B, af en toe een pookje.
pi_128824638
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:26 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik navigeerde gewoon met triggers, A en B, af en toe een pookje.
Dat stuk werkt prima, maar zodra je het onscreen toetsenbord moet gebruiken dan moet je het touchpad gebruiken. Een wachtwoord van 8 tekens is een hel om in te voeren.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 11 juli 2013 @ 07:04:28 #126
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128824651
Heuh. Echt niet. Bij het opzetten van de OUYA moest ik ook het een en ander ingeven per onscreen tobo en dat heb ik zonder de touchpad gedaan hoor. Of hebben jullie het nu over de XBOX ofzo?
pi_128845476
Grappig spel:

Wel het enige spel dat ik tot nu toe enigszins leuk heb gevonden...

EDIT: watergekoelde Ouya :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 11-07-2013 20:53:02 ]
pi_128845562
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 07:04 schreef shiznuts het volgende:
Heuh. Echt niet. Bij het opzetten van de OUYA moest ik ook het een en ander ingeven per onscreen tobo en dat heb ik zonder de touchpad gedaan hoor. Of hebben jullie het nu over de XBOX ofzo?
XBMC op de Ouya :)
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:22:45 #129
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_128848807
Ik kom niet door de setup heen :')

Bij de creditcard info geeft hij steeds aan 'problem sending to server'. Wifi is goed ingesteld, mijn gegevens zijn juist, dus wat is het probleem?

Ik krijg er serieus de graftyfus van... Wat een hoerending.
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:24:29 #130
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_128848902
Had ik ook. Je moet ff nog een keer je Wifi verbinden.
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:33:42 #131
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_128849326
Het lukt echt niet... Hoofdletters, kleine letters, met postcode, zonder postcode...
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:16:15 #132
12888 Skull-splitter
pi_128851498
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het lukt echt niet... Hoofdletters, kleine letters, met postcode, zonder postcode...
ziet je router de ouya wel?
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:17:54 #133
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_128851587
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:16 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

ziet je router de ouya wel?
Ik kan inloggen en de firmware-update is geïnstalleerd.
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:28:06 #134
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_128852117
Wat een graftakken ding.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_128852811
Heeft iemand VC werkende en zo ja, hoe?
pi_128853119
Hoop positiviteit hier. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:41 schreef Scorpie het volgende:
Heeft iemand VC werkende en zo ja, hoe?
GTA Vice City?

Ja, maar half. Verkregen op een manier waarop je een .apk en een map hebt. Die map zet je onder de map Android op de Ouya (via bijvoorbeeld FTP kun je op de Ouya komen).
De .apk installeer je uiteraard op de normale manier.

Maar controller werkt maar half. ik moet sturen/rijden met de D-pad enzo; dus werkt voor geen meter.
Ik zie ook zo niet hoe ik dat kan aanpassen.

EDIT: VC is te spelen op Android d.m.v. een controller dus het zou mogelijk moeten zijn lijkt me...

EDIT #2: Verslavend spel trouwens dat Stupid Zombies. :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 11-07-2013 23:03:46 ]
  zaterdag 13 juli 2013 @ 14:08:14 #137
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_128904346
Het werkt *O*

Heb wat games geinstalleerd, emulators getest, Yoshi's Island werkt niet op SNES 9x ;( Maar goed. Ik kan nu eindelijk ervoor gaan zitten.

XBMC is nog niet officieel voor Ouya? Dan ga ik Plex proberen.
pi_128957811
Zo, OUYA eindelijk binnen. Positiever ervaring tot nog toe. Eerst verkeerde versie van XBMC erop gezet die deed maf met geluid. Nu doet hij het goed, erg snel en gemakkelijk in gebruik.

Games:
- Bombsquad, 2 vrienden, 1 krat bier, 1 avond-nacht, wat een vermaak, ha-ha :D
- Hidden in plain sight - idem dito, veel frustratie hier, wat een mooi concept
- Towerfall redelijk leuk

Emulator:
N64 - geen problemen alles perfect (mupen), simpel roms via dropbox syncen, heerlijk :)

Spotify: dikke prima, kan zelfs browsen en dan loopt de muziek door. Jammer dat het geluid niet via de OUYA te regelen is (moet via tv/receiver) en laat ik nou net geen afstandsbediening hebben voor mijn control pod.

Al met al tevreden. Enige minpuntje is de input-lag van de controller bij >2,5/3 meter afstand.
Direct maar een fly mouse a la Mele F10 gekocht, zal mijn vriendin blij mee zijn, die vindt controllers niet zo prettig werken.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_128958166
Morgen ook nog maar weer 'ns goed voor gaan zitten. Eens rondloeren naar leuke games, Ouya een vast IP-adres geven (wel zo handig met ftp :') ).

Oh, en stroom beter regelen; we hebben weinig electronica bij de tv maar toch hebben we een teringbende aan kabels e.d. en ook niet genoeg stroompunten. Handig...
pi_129088286
Ouya stimuleert Kickstarter-games met 1 miljoen dollar
Ouya stelt in totaal één miljoen dollar beschikbaar voor ontwikkelaars die hun games tijdelijk exclusief voor de gelijknamige spelcomputer maken.

Het bedrijf belooft het geld dat dergelijke projecten ophalen via crowdfundingwebsite Kickstarter tot op zekere hoogte te verdubbelen.

Ouya is zelf ook gefinancierd via Kickstarter en haalde 8,6 miljoen dollar op. NUtech zette de Android-console in de top 10 leukste Kickstarters aller tijden.

Game-ontwikkelaars kunnen hun spellen ook via Kickstarter financiëren en Ouya belooft dus extra inkomsten. Hier zijn wel enkele voorwaarden en beperkingen aan verbonden. Het totaalbedrag dat hiervoor is uitgetrokken, bedraagt een miljoen dollar.

Dit wordt enkel uitgekeerd aan succesvolle Kickstarter-projecten die meer dan 50.000 dollar op weten te halen. Het maximale bedrag per game is 250.000 dollar. In aanmerking hiervoor komen projecten die vanaf 9 augustus op Kickstarter gezet worden.

Verplicht exclusief
Het initiatief eindigt exact een jaar later, of wanneer de één miljoen dollar geheel is vergeven. De ontwikkelaars die ervoor kiezen hun financiering via deze manier te laten verdubbelen, zijn gebonden aan zes maanden exclusiviteit voor de Ouya.

Het beloofde bedrag wordt in drie delen uitgekeerd: 25 procent wanneer de Kickstarter-actie succesvol eindigt, 50 procent wanneer het spel lanceert op Ouya en de resterende 25 procent zodra de zes maanden aan exclusiviteit voorbij zijn. Tot slot looft Ouya een bonus uit van 100.000 dollar voor het bedrijf dat via dit initiatief het meeste geld ophaalt via Kickstarter.

Ouya
De Android-console Ouya is inmiddels al verkrijgbaar en is deels gefinancierd met het opgehaalde geld van een Kickstarter-campagne. Hoewel het benodigde bedrag op 950.000 dollar stond, werd uiteindelijk bijna 8,6 miljoen dollar gegeven aan het bedrijf. Games die onder meer nog voor Ouya verschijnen zijn Double Fine's Broken Age en Super Crate Box van het Nederlandse Vlambeer. Inmiddels zijn er al ruim 250 spellen voor het platform beschikbaar.
  maandag 22 juli 2013 @ 23:06:08 #141
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_129236833
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_129238951
Heeft iemand nog tips voor dualplayer games (dus splitscreen)? Zijn die er überhaupt?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 00:18:07 #143
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_129239715
PS1 emu games die multiplayer zijn, of willen emu's alleen singleplayer?

Zou eigenlijk old school Gran Turismo maar weer eens moeten spelen. Mooie herinneringen aan. O+
pi_129239816
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 00:18 schreef shiznuts het volgende:
PS1 emu games die multiplayer zijn, of willen emu's alleen singleplayer?

Zou moet eigenlijk old school Gran Turismo maar weer eens spelen. Mooie herinneringen aan. O+
[ afbeelding ]
Hmm, moet die emulators dus maar 'ns bekijken. Schijnt populair te zijn..

Niet dat ik veel heb aan multiplayer (bij gebrek aan 2e controller) maar wilde m'n dualplay capabilities van de tv wel eens testen :P

Ik wil XBMC Ouya }:|
pi_129643398
In de mail:
quote:
If you feel you’ve had any kind of less-than-OUYA experience with us (a polite way of saying at any time you felt pissed at us for whatever the reason: late shipment, missing controllers, a delayed response to a CS ticket you opened), we’d like to give you a store credit of $13.37 to use toward any purchase(s) on DISCOVER.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 12:42:04 #146
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_129644083
Kijk, dat is wel netjes. Nu even uitzoeken wat ik ga kopen.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 19:22:43 #147
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 20:55:51 #148
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129657692
quote:
Heeft hij wel moeite gedaan om de USB werkend te krijgen :')? Hier werkte het in 1 keer nadat ik er een filebrowser op had gezet.
Daarnaast vindt ik de controller ook wel prima; maar dat zal wel aan mij liggen (zijn wel te duur maar dat is een ander punt).

Games is inderdaad karig maar bombsquad; die nieuwe MMO (Gameloft) en bijvoorbeeld hidden in plain sight zijn allemaal prima te doen :). Het heeft nog tijd nodig maar een paar ontwikkelaars (zoals Gameloft) zijn blijkbaar wel bezig met porten; er is dus hoop dat er binnenkort wat leuke games uitkomen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 12:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kijk, dat is wel netjes. Nu even uitzoeken wat ik ga kopen.
Same here, als je wat leuks tegen komt roep dan even :D
pi_129658453
http://forum.xbmc.org/sho(...)d=1474904#pid1474904
quote:
Dears,

After months, the libstagefright code has finally been merged into the main tree.
As such, from tomorrow on, all android nightly builds will be libstagefright-enabled and this thread is now obsolete.

For libstagefright-related issues, please use this thread: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=168268

Thanks for your numerous reports
De laatste build van de nightlies draait hier weer prima :)
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 5 augustus 2013 @ 23:00:40 #150
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129735778
Zit nu 1GB voor Order & Chaos aan het downloaden, na ongeveer 150MB was hij gloeiend heet en liep vast. Reset gedaan en op zijn kant gelegd (nu gaat het weer goed).

Morgen maar eens kijken of ik er een standaardje onder kan maken en ook direct een stillere fan bestellen, iemand een idee welke?
pi_129738885
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:00 schreef RobertNL het volgende:
Morgen maar eens kijken of ik er een standaardje onder kan maken en ook direct een stillere fan bestellen, iemand een idee welke?
Deze.
Op de board zit alleen geen standaard connector, dus daar moet je wat op verzinnen.

Google anders maar 'ns op "Ouya fan mod" ofzo...
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:27:38 #152
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129749328
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 00:03 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Deze.
Op de board zit alleen geen standaard connector, dus daar moet je wat op verzinnen.

Google anders maar 'ns op "Ouya fan mod" ofzo...
Eens kijken of ze die hier ook ergens in de buurt verkopen...
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:40:20 #153
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129797947
Fan is binnen en zit er in :D
Installeren stelt niks voor met de 3M Scotchlok dingetjes die er bij zitten.

Oude kabel doorknippen, nieuwe en beide kanten van min en plus in de connectortjes en klaar.
Hij spint even bij het opstarten dus ik ga er vanuit dat het goed zit ;) (slaat nu buiten de behuizing niet aan).

Heeft iedereen hier order en Chaos & Chaos geïnstalleerd en werkt het momenteel :P? Krijg nu al ruim een dag een melding dat de update server quick mainenance heeft ;)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:59:21 #154
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_129827398
Duurde ff... maar dan toch!
Eergisteren (6.8) gefactureerd en op de post gedaan in China, vanochtend binnen (UPS, geen importkosten).

2e controller die ik bij m'n pre-order al had besteld, maar eerst alleen de OUYA + enkele controller kreeg.
Nu is m'n set compleet (half jaar na de pre-order :+ ). :Y
pi_129827435
Draaien SNES games hier goed op? (Goeie emu/snelheid/weinig glitches)

Ik zoek al tijden een goeie portable SNES :P
pi_129828117
Ja, snes draaien er wel goed op. Moet je wel een goeie controller hebben.
pi_129828170
quote:
11s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:59 schreef shiznuts het volgende:
Duurde ff... maar dan toch!
Eergisteren (6.8) gefactureerd en op de post gedaan in China, vanochtend binnen (UPS, geen importkosten).
[ afbeelding ]
2e controller die ik bij m'n pre-order al had besteld, maar eerst alleen de OUYA + enkele controller kreeg.
Nu is m'n set compleet (half jaar na de pre-order :+ ). :Y
Ben je daar nog achteraan gegaan of kwam die opeens in de post?

Moet die van mij ook nog krijgen; niet dat ik 'm ga gebruiken ofzo :') :@ ...
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:29:15 #158
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_129828394
Ja, had ik een support case voor geopend (jul 20), maar die was 'verjaard' en hadden ze dichtgegooid (aug 2) omdat ze aannamen dat het opgelost was. Toen heb ik een nieuwe geopend om te zeggen dat 'ie er anders nog altijd niet was en toen kreeg ik vorige week vrijdag dit:
quote:
We know we owe you another controller. We decided to break up your order so that you wouldn't have to wait for your OUYA any longer than necessary. Still totally sucks and we're sorry. Good news is that the controllers have started shipping. We expect you should receive yours in the next couple of weeks latest.

We know this is incredibly frustrating and we thank you for sticking with us,
En ook toen sloten ze meteen m'n case. Die keer zullen ze er wel echt werk van gemaakt hebben en is 'ie er nu. :)
Wel mooi, want m'n R2 op de 1e controller bleef af en toe wat stuck zitten.
pi_129828742
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:29 schreef shiznuts het volgende:
Ja, had ik een support case voor geopend (jul 20), maar die was 'verjaard' en hadden ze dichtgegooid (aug 2) omdat ze aannamen dat het opgelost was. Toen heb ik een nieuwe geopend om te zeggen dat 'ie er anders nog altijd niet was en toen kreeg ik vorige week vrijdag dit:

[..]

En ook toen sloten ze meteen m'n case. Die keer zullen ze er wel echt werk van gemaakt hebben en is 'ie er nu. :)
Ah, afwachten dus.
pi_129828813
Waarschijnlijk al 100x gevraagd, maar zijn er mensen die hem enkel gebruiken voor XBMC? En wat zijn de ervaringen (720p/1080p)?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:12:49 #161
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_129832243
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waarschijnlijk al 100x gevraagd, maar zijn er mensen die hem enkel gebruiken voor XBMC? En wat zijn de ervaringen (720p/1080p)?
Officiele app voor XBMC is er nog niet.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:34:40 #162
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129833000
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:29 schreef shiznuts het volgende:

[..]

gewoon zeuren over die R2. Krijg je wel een nieuwe (ik had hem binnen 4 dagen na dat de case rond was) alleen nooit reactie gekregen op de manier en kosten van terugsturen en dus ook nog niet gedaan :@
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:53:54 #163
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129916589
Weer 2 dagen fun gehad met de Ouya; het blijft een mooie party console :D
(daarnaast de afgelopen week ook af en toe eens een loos kwartiertje mee opgevuld, nu alleen nog wat SNES, N64 etc games installeren :D

Towerfall schijnt ook tof te zijn, iemand die al gekocht/gedownload?

Dit is ook wel vet (als het gaat werken):
https://plus.google.com/107130354111162483072/posts/KMMwKTpNpZr

[ Bericht 23% gewijzigd door RobertNL op 10-08-2013 23:19:46 ]
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:22:43 #164
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_129988813
Nou, XBMC vind ik maar kut. Zelfs vanaf een aangesloten HDD hapert mijn video. VLC for Ouya doet het wat dat betreft 10000 keer beter.
pi_130051463
Ook een verrassing. Gisteravond mail gekregen dat ik vandaag iets binnen zou krijgen via UPS.
Dacht; dat zal wel van Amazon (maandag besteld) o.i.d. zijn. Was het dit:

Niet zelf actief achteraan gezeten dus denk ik dat iedereen er deze dagen dus de 2e (3e/4e) binnen krijgt.

Geen idee nog wat ik ermee moet; nog niet echt gekeken naar games die je met meerdere personen kunt doen. Zijn er überhaupt games waarmee je beeld ook gedeeld wordt (dus boven-onder)?

Al moet ik bekennen; sinds ik 'm heb ben ik weinig mee bezig op onderstaande na :P :

(Bezig met alles opnieuw instellen van NAS en XBMC installaties)

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 14-08-2013 11:41:50 ]
pi_130051623
quote:
19s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nou, XBMC vind ik maar kut. Zelfs vanaf een aangesloten HDD hapert mijn video. VLC for Ouya doet het wat dat betreft 10000 keer beter.
Welke XBMC versie gebruik je?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 14:41:17 #167
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_130057192
Geen idee, eerste hit op Google voor Ouya xmbc apk
pi_130059067
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
Geen idee, eerste hit op Google voor Ouya xmbc apk
Probeer de laatste versie eens van deze locatie:
http://mirrors.xbmc.org/nightlies/android/
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:17:51 #169
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130307016

XBMC voor Ouya is nu officeel uit ;)!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:18:35 #170
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_130307039
Cool, vanavond testen!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:20:50 #171
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_130307088
Yeah boiiii!
pi_130313393
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:17 schreef RobertNL het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, een fork is uit, geen officiële versie.

En na wat gelezen te hebben op fora ga ik 'm ook niet erop zetten. Teveel dingen werken minder dan wat ik er nu op heb staan. Wat ik er nu op heb staan werkt perfect.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 15:04:17 #173
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130313447
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 15:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nee, een fork is uit, geen officiële versie.

En na wat gelezen te hebben op fora ga ik 'm ook niet erop zetten. Teveel dingen werken minder dan wat ik er nu op heb staan. Wat ik er nu op heb staan werkt perfect.
Nouja de fork die beloofd is dan :6
Heb hem er net even op gezet en het werkt; zie zo 1,2,3 even geen verschil met de ''normale'' XMBC voor Android.

Ah het is gewoon echt een losse fork :P De officele versie komt nog ;)

Zie vooral problemen met freezes / back to menu maar die heb je met de officele XBMC android app op OUYA ook wel eens (merkte ik net ;)). Heeft nog steeds met het ethernet probleem te maken... (al draait XBMC voor ouya nu al 20 minuten in het menu zonder problemen).
Video gaat ook goed; avatar 1080p ging meer dan prima.

[ Bericht 28% gewijzigd door RobertNL op 21-08-2013 15:15:56 ]
  woensdag 21 augustus 2013 @ 15:23:44 #174
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_130314073
Ik vind 'm goed werken, Video vanaf de externe hdd werkt nu zonder haperingen.

Moet alleen nog ff kijken hoe ik vanaf m'n pc via Wifi stream. Als iemand weet hoe, dan hoor ik het graag :P
pi_130314201
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 15:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind 'm goed werken, Video vanaf de externe hdd werkt nu zonder haperingen.

Moet alleen nog ff kijken hoe ik vanaf m'n pc via Wifi stream. Als iemand weet hoe, dan hoor ik het graag :P
share aanmaken en op de ouya een smb connectie maken
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 15:27:10 #176
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_130314224
Thnx
pi_130314329
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:17 schreef RobertNL het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is die te vinden?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 15:44:33 #178
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_130314836
Onder apps
  woensdag 21 augustus 2013 @ 16:08:04 #179
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130315695
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 15:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar is die te vinden?
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 15:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Onder apps
Jup; alleen niet zo officieel als ik dacht :+ (fork dus)
  woensdag 21 augustus 2013 @ 16:13:59 #180
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_130315905
Wat is fork in hemelsnaam?
pi_130316764
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat is fork in hemelsnaam?
Een afsplitsing van het origineel. Bijv LibreOffice is een fork van OpenOffice.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_131583738
Nou, gisteren bij de tv de kabels proberen op te ruimen en extra stopcontact toegevoegd. (opruimen is mislukt -O- ).

Bij deze is de Raspberry ook achter de tv weggehaald (dat is dan wél weer opgeruimd) en de Ouya is in de tv-kast geplaatst. D.m.v. de app "Autopilot" wordt XBMC direct opgestart i.p.v. de Ouya launcher dus de Ouya wordt nu eigenlijk alleen maar voor XBMC gebruikt.
Nut van de 2 controllers is dus ook weg. :')

Moet me denk ik maar eens gaan verdiepen in die emulators enzo; want de andere games die er op kunnen stellen me eerlijk gezegd toch wel teleur. Maar als dedicated XBMC-machine is de aanschaf misschien nog wel te verantwoorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 27-09-2013 00:12:23 ]
  donderdag 26 september 2013 @ 23:47:41 #183
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131606124
Ah; nice. Gebruik het hier op dit moment vooral voor netflix en als het uitkomt als party console.
Heb die 13$ tegoed overigens ook nog niet op; wellicht binnenkort maar eens wat rond kijken in de store of er nog wat ''toffe'' games bij zitten. Wellicht is er nog een developer die ik wel wil steunen.
  vrijdag 27 september 2013 @ 00:14:09 #185
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131607213
quote:
Tja; je hebt mensen :')
pi_131662713
XBMC ervaringen.

12.2 'officieel' : matige ervaring, vindt helft van de tijd mijn smb shares niet, over NFS maar niet hebben
13 gotham alpha8: goed, snel, vlot, goede ondersteuning van alle skins en add-ons, vooral de 'Amber' skin vind ik tof. Helaas na een aantal reboots en externe HDD/usb sticks erin herkent hij keer op keer mijn shares niet, zowel NFS als SMB. Erg matig, opnieuw installeren geen verandering, ook niet bij eth of wifi. Toch jammer, want de dagen dat deze het deed was ik erg te spreken over de prestaties!

Groot nadeel blijft overigens dat airplay content niet ontvangen kan worden.

Krijg custom launchers ook niet lekker werkend (baxxy, TV launcher) - jammer want die zijn wel veelbelovend!

Morgen maar eens standalone XBMC box van maken, kijken of ik het dan aan de praat krijg!
  zondag 29 september 2013 @ 02:25:59 #187
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131664842
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 00:35 schreef T_Fuff het volgende:
XBMC ervaringen.

12.2 'officieel' : matige ervaring, vindt helft van de tijd mijn smb shares niet, over NFS maar niet hebben
13 gotham alpha8: goed, snel, vlot, goede ondersteuning van alle skins en add-ons, vooral de 'Amber' skin vind ik tof. Helaas na een aantal reboots en externe HDD/usb sticks erin herkent hij keer op keer mijn shares niet, zowel NFS als SMB. Erg matig, opnieuw installeren geen verandering, ook niet bij eth of wifi. Toch jammer, want de dagen dat deze het deed was ik erg te spreken over de prestaties!

Groot nadeel blijft overigens dat airplay content niet ontvangen kan worden.

Krijg custom launchers ook niet lekker werkend (baxxy, TV launcher) - jammer want die zijn wel veelbelovend!

Morgen maar eens standalone XBMC box van maken, kijken of ik het dan aan de praat krijg!
Hier loopt het tot nu toe nog allemaal goed. Shares blijft hij gewoon openen (na wat gekloot met invoeren van het wachtwoord met de controller :')). Binnenkort ook maar eens Gotham installeren ben benieuwd of dat net zo goed/beter werkt.

Voor sharing heb ik overigens cheapcast geïnstalleerd maar daar heb je met Apple devices niks aan natuurlijk :+
pi_131677675
Dat de XBMC voor Ouya vrij matig was las ik al vrij snel. Ik had op dat moment ook al een .apk van XBMC op de Ouya draaien (weet zo niet welke) en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Zie verder ook niet een reden waarom ik zou overstappen naar de officiële versie; enig praktisch verschil is (geloof ik) dat die - meer - support heeft voor de controller.
Voor de mensen die dat wel willen; hier staat een tip hoe je dit handig kunt doen zodat je settings e..d bewaard blijven.

Nou; een controller gebruiken voor XBMC is sowieso :N en daarom gebruik ik daarvoor een telefoon of tablet.

Nadeel van die tablet is wel weer dat de GUI van XBMC minder belangrijk wordt aangezien het veel mooier/leuker is om op de tablet te zoeken/kiezen :P :

Juist de reden van mij om van Raspberry naar Ouya te gaan en vervolgens gebruik ik het nog niet :')
Maar goed; films starten, stoppen, subtitles e.d. gaat natuurlijk al wel een stuk soepeler dan op de Raspberry.

Amber is inderdaad een mooie skin en ziet er al een stuk beter uit dan de Confluence; grappig is ook dat deze prima werkt op de Raspberry. Subtitles ziet helaas wel wat meer verstopt maar met Yatse op de telefoon/tablet maakt dat ook niets uit (kan daar met 2 klikken subtitles downloaden).

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 29-09-2013 19:10:12 ]
pi_131680937
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:52 schreef Iemand91 het volgende:
Dat de XBMC voor Ouya vrij matig was las ik al vrij snel. Ik had op dat moment ook al een .apk van XBMC op de Ouya draaien (weet zo niet welke) en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Zie verder ook niet een reden waarom ik zou overstappen naar de officiële versie; enig praktisch verschil is (geloof ik) dat die - meer - support heeft voor de controller.
Voor de mensen die dat wel willen; hier staat een tip hoe je dit handig kunt doen zodat je settings e..d bewaard blijven.

Nou; een controller gebruiken voor XBMC is sowieso :N en daarom gebruik ik daarvoor een telefoon of tablet.

Nadeel van die tablet is wel weer dat de GUI van XBMC minder belangrijk wordt aangezien het veel mooier/leuker is om op de tablet te zoeken/kiezen:
[ afbeelding ]

Juist de reden van mij om van Raspberry naar Ouya te gaan en vervolgens gebruik ik het nog niet :')
Maar goed; films starten, stoppen, subtitles e.d. gaat natuurlijk al wel een stuk soepeler dan op de Raspberry.

Amber is inderdaad een mooie skin en ziet er al een stuk beter uit dan de Confluence; grappig is ook dat deze prima werkt op de Raspberry. Subtitles ziet helaas wel wat meer verstopt maar met Yatse op de telefoon/tablet maakt dat ook niets uit (kan daar met 2 klikken subtitles downloaden).
Ik heb nu de Pi in de slaapkamer staan, wifi streamen van 1080p gaat verdomd goed nog, tegen mijn verwachting in. Amber skin draait ook daar prima op :)

Ik heb op mijn OUYA de volgende launcher staan. En die werkt verdomd WEL goed, haha. Maar alsnog wel gezeur met NFS/SMB shares bij reboots, belachelijk, dit terwijl dit bij xbmc op mijn mac geen enkel probleem is.

Maar goed, totdat de mac mini er is, is de OUYA een prima mediacenter, als hij het doet :)

Nu nog even fly mouse remote goed mappen, dan ben ik nog blijer.
pi_131682622
Daarover gesproken; net ook zoiets leuks.

Heb sinds kort een tablet en daar heb ik verschillende accounts opstaan. Zo ook een voor m'n broer die wel eens bovenstaande remote wou gebruiken en zo even wat series te gaan kijken.

Maar de "Autopilot" app had z'n werk niet gedaan (Ouya was niet gestart) en files konden niet afgespeeld worden.
Ook leuk; wil je zoiets leuks tonen hoe het allemaal mooi samenwerkt aan iemand....werkt het niet :') |:( .

Ik alles nakijken; netwerkkabel beter erin gedaan (moet nog nieuwe bestellen), kijken of NAS wel bereikbaar is op een PC, kijken of rechten goed staan op de NAS map....en nog een keer netwerkkabel opnieuw erin; werkt het prima.

Altijd van die lullige dingen :')

EDIT: en een tip voor Chrome gebruikers: Play to XBMC.
Superhandig; Youtube filmpjes door je XBMC apparaat laten afspelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 29-09-2013 21:02:57 ]
pi_131766157
Voor de mensen die de onofficiële officiële XBMC gebruiken voor de Ouya; lees dit even door.

pi_131796776
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 00:14 schreef Iemand91 het volgende:
Voor de mensen die de onofficiële officiële XBMC gebruiken voor de Ouya; lees dit even door.

[ afbeelding ]
More on that:
quote:
We love XBMC and know you do too so wanted to update you on a recent change. OUYA just learned of some proprietary software contained within the XBMC on OUYA media player app relating to on-device decoding of certain multi-channel audio compression technologies. We need to work with the license holders to enable this functionality so while we work on that (and yes, cost is a major consideration) we have updated the app to remove the proprietary decoding licenses. We hope to have this back soon - and will continue to work on optimizing OUYA for seamless passthrough of multi-channel audio. Thanks for understanding.

Cheers, Genny Harrison, Community Manager genny@ouya.tv | www.ouya.tv
Bron.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 23:11:21 #193
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131797020
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:04 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

More on that:

[..]

Bron.
Gewoon tot die tijd de sideloaded versie gebruiken dus ;)
pi_131797280
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:11 schreef RobertNL het volgende:
Gewoon tot die tijd de sideloaded versie gebruiken dus ;)
Altijd al gebruikt en nooit behoefte aan de onofficiële officiële versie gehad. :P
pi_131804361
Ouya expanding its presence in Europe
quote:
As Ouya looks to expand its market reach in the run-up to the holiday season, the microconsole manufacturer today said that it will launch the hardware in more stores across Europe later this month.

The Ouya hardware will be sold in select Western European countries through distribution companies Flashpoint and Digital Brothers. Stores in Germany, France, Italy, Austria, Switzerland, Spain, Benelux, Scandanavia, Norway and Denmark will soon stock the microsconsole.

And in Eastern Europe, distributors Action and P.A. will be making sure that the hardware is available to purchase from select stores, although the specific countries in Eastern Europe have not yet been announced.
Hij komt dus in de Nederlandse winkels te liggen.
pi_132544249
Ouya Developers Share Their Experiences
Four months after the launch of the Ouya micro-console, Gamasutra has pulled together a round up of the experiences of indie developers who have brought their games to the platform. There's both positive and negative news; developers seem to like the ease of porting to the platform, but have concerns regarding the approach that its marketplace takes. Perhaps most crucially, sales of games on the platform are far from stellar.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:09:03 #197
12888 Skull-splitter
pi_132544642
Ik gun het de console wel als indiemachine, maar het viel te verwachten ergens. Wellicht vooral omdat het apparaat al achterhaald was voor ie verzonden werd, er flinke missers gemaakt zijn en android nogal veel piracy kent.
pi_132600252
Ouya 2.0 releasing sometime in 2014, improved controllers in the works
Ouya founder and CEO Julie Uhrman has said to expect “Ouya 2.0″ and an updated controller to launch sometime next year.
quote:
Speaking with Polygon, Uhrman said the date hasn’t been finalized just yet nor has the firm determined “what exactly we want that to be.”

“The software is constantly iterating because we want to make it constantly better,” she said. “We don’t want to wait six months and then go boom here are all these new features and functionality For the hardware, we are looking at different chips.

“We are looking at what type of performance we want.”

The updated controller will be an improved version based on user feedback. The triggers, thumbsticks and the feel of the controller have all been tweaked.

“Part of that is taking that feedback, iterating that software, fixing the triggers, fixing the thumbsticks and if that doesn’t work, we’ll iterate it again and if we decide that’s not the right path, we’ll change it,” she said. “I think that’s one thing that differentiates us. We don’t have this firm path we’re going to stay on come hell or high water. We take the feedback from gamers, from developers and we iterate and we change. When it’s not working we say so.”

Uhrman said the company hasn’t made a decision whether Ouya 2.0 and its improved controllers will replace the current model or if the two will co-exist in market.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:45:32 #199
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_132600551
Ja lekker dan, voordat je een fatsoenlijke V1 hebt komt V2 op de markt. Daarnaast zijn er talloze Androidconsoles inmiddels. Nee, ik geloof er niet meer in en blijf mooi bij de normale videogameconsoles.
  zondag 27 oktober 2013 @ 01:54:47 #200
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132604120
quote:
19s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja lekker dan, voordat je een fatsoenlijke V1 hebt komt V2 op de markt. Daarnaast zijn er talloze Androidconsoles inmiddels. Nee, ik geloof er niet meer in en blijf mooi bij de normale videogameconsoles.
Voor emulators en XBMC vindt ik het nog altijd 1 van de betere kastjes maar de games op het platform zelf vallen gewoon nog tegen (op wat party games na).
V2 ga ik zeker niet kopen en gaat ook echt niet zo'n succes worden als V1.

Wat wellicht de verkopen van de V2 zou kunnen boosten is dat ze de V2 meer in de markt gaan zetten als een media-box:
Netflix
Hulu
XBMC (echt ipv de ports die er nu zijn; er nog steeds niet echt deticated Ouya XBMC op die onofficiële fork na).
Dan moeten ze wel zorgen dat HDMI CEC ook werkt want dat is wel ideaal icm XBMC :) Maar het zal wel weer op de zelfde (soms amateuristische) manier in de markt gezet worden.

Wat ik bij aankoop ook mooi vond aan de Ouya was de interface die je in de KS video kon zien. Als je die vergelijkt met de huidige interface dan moet ik stiekem nog steeds wel een beetje huilen :'(.
pi_132604299
Flop :')

Mediacentertje heb je voor minder, werkt beter.
Gaming gedeelte is sowieso een faal.
Bijna iedereen met een ouya zorgt er wel voor dat ze er niks voor betalen iig.
  zondag 27 oktober 2013 @ 02:09:44 #202
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132604481
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 02:01 schreef Pap89 het volgende:
Flop :')

Mediacentertje heb je voor minder, werkt beter.
Gaming gedeelte is sowieso een faal.
Bijna iedereen met een ouya zorgt er wel voor dat ze er niks voor betalen iig.
Welke mediacenter werkt beter (qua snelheid en skins?) voor die 100 dollar ;).
Heb zowel Rockchip en Freescale setjes gehad en die draaiden zwaardere skins niet zo soepel, deden geen 1080P, of hadden wel een gebrek in de firmware wat mij niet zinde.
Ouya draait van dat (bijna) perfect, enige wat ik echt mis aan XBMC op de OUYA is de CEC ondersteuning.
Netflix werkt verre van perfect, maar de hele Android app van Netflix is maar matig vind ik zelf.
pi_132604520
Het is ook net wat je wensen zijn.

Maar waar het tijdens de kickstarter "Hype"/Marketing ;) grotendeels op het game gedeelte gericht was, is dat nu zo'n beetje het meest verwaarloosde gedeelte.
pi_133381282
pi_133518711
Heb net even een nieuwere versie van XBMC erop gezet (zat nog op Alpha1, nu Alpha8), maar tering zeg.
Heb zo ongeveer alles moeten verwijderen om de nieuwe XBMC erop te krijgen. :') :N

Weet nog niet wat ik met de Ouya aan moet. Was enthousiast over Kainy en GTA.
Kainy moet ik verder gaan inlezen hoe en wat. GTA (3 en VC) kan leuk zijn, heb VC ook gehad op de Ouya maar de controller was niet/nauwelijks te gebruiken.

Maar grootste nadeel vind ik persoonlijk het gezeur met de refresh rate. Deze is gelocked op 60Hz. wat dus stotter veroorzaakt bij het afspelen van materiaal d.m.v. XBMC. Haast elke video is bij mij 24p en heeft dus dit probleem. En aangezien dit aan de firmware ligt (niet per se aan Android) lijkt me ook onwaarschijnlijk dat dit nog verholpen gaat worden.

Weet het nog niet. Misschien toch wat anders zoeken; gamen doe ik dus niet of werkt gewoon niet en XBMC is persoonlijk niet geschikt voor de Ouya. En daar gebruik ik 'm juist het meest voor...
pi_133671518
Rockstar Games kondigt Grand Theft Auto: San Andreas Mobile aan

2 zaken:

- Ouya moet de USB-storage goed voor elkaar maken (geloof dat er een (test?)firmware aankomt die hiervoor moet zorgen? Want nu met maar 8GB (waar maar een deel van te gebruiken is) kun je dit wel vergeten. Had haast niets op de Ouya staan en moest tóch haast alles verwijderen om XBMC weer opnieuw te installeren (via .apk).

- Controller workaround. Ik heb GTA VC op de Ouya gehad maar die was niet te spelen met de controller?
Is er al iets zodat je dit kunt aanpassen ofzo?

Want stel dat opslagruimte én controller verbeterd worden dan gaan GTA 3, VC en SA ( :9~ :9~ ) direct op de Ouya. :Y
pi_134766550
Cool, hij heeft GTA SA draaien mét controller support:

zaterdag 28 december 2013 @ 00:55:04 #209
327191 RobertNL
For your gear.
pi_134773408
Ziet er vet uit; wellicht binnenkort ook maar weer eens aanslingeren :P (het game gedeelte dan :+)
  zaterdag 28 december 2013 @ 02:54:21 #210
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_134775618
quote:
Kinderachtige kleuter heeft dit geschreven?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_134782511
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:55 schreef RobertNL het volgende:
Ziet er vet uit; wellicht binnenkort ook maar weer eens aanslingeren :P (het game gedeelte dan :+)
Maar hoe zit het met opslaggeheugen?

Staat ook als comments onder de video dat hij obb files op de Ouya zelf heeft staan en die van GTA SA zijn 2.5GB. Kunnen die wel op een USB-stick want anders heb je er nog niet veel aan.

En ik weet niet hoe ze die controller goed werkend krijgen; bij mij deed bij GTA VC alleen de D-pad enzo.
  zaterdag 28 december 2013 @ 17:27:41 #212
327191 RobertNL
For your gear.
pi_134792115
Dacht dat storage nu wel werkte buiten de Ouya (USB)? Ach dat zie ik dan wel; zoveel staat er hier toch niet op :P

Controller zal wel native zijn? En anders probeer ik het wel met een PS3 controller; die werken op de telefoon ook met GTA dacht ik ;)
pi_134797260
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 17:27 schreef RobertNL het volgende:
Dacht dat storage nu wel werkte buiten de Ouya (USB)? Ach dat zie ik dan wel; zoveel staat er hier toch niet op :P
Lees net ook dat het zou moeten werken; maar ja 'moeten' is nog altijd theorie en niet praktijk.
Moet maar eens op zoek gaan naar een USB-stick van 16GB o.i.d. Liefst zo'n klein plug-achtig ding zodat deze niet los gaat.
quote:
Controller zal wel native zijn? En anders probeer ik het wel met een PS3 controller; die werken op de telefoon ook met GTA dacht ik ;)
Tja, weet ik niet. Controller deed het helaas niet bij mij bij GTA VC. En om nou een extra PS3 controller te gaan halen (ook al is dat eventueel uit China) is ook zo wat voor iets wat ik waarschijnlijk maar af en toe ga doen. Die controllers liggen er nu ook al haast ongebruikt bij...
pi_134833946
Sorry geen zin om alles te lezen.

Ik zoek iets om oude nintendo games te spelen. Met name Mario enzo.

Is dit apparaat + de standaard controller er goed geschikt voor? De meningen zijn nogal verschillend. 119 euro bij Bol valt mee, mar voor iets wat niet goed werkt.

Hoor graag jullie mening.
pi_135551428
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:01:02 #216
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135551830
Denk dat het interne problemen zijn, te weinig verkopen en qua soft en hardware wordt het het eerste jaar niet veel spannender meer.

Geprobeerd en gefaald kunnen we ondertussen wel stellen.
Te weinig leuke games (in de store) , matige support in de opstartfase en de software / interface die mij nog nooit zo mooi is als tijdens de kickstarter video (tegels zijn er ondertussen pas deels en de store is mij ook nog niets qua interface)

Voor het af en toe gamen van party games en XBMC blijft het overigens nog wel een leuk kastje. Al ben ik wel weer terug bij de raspberry pi omdat mijn ouya vaak cd's heeft in XBMC menu (nog geen full reset gedaan).
pi_152120512
Tja, niet echt onverwacht:

Gerucht: noodlijdend Ouya staat te koop
quote:
Ouya, het bedrijf achter de gelijknamige kubusvormige console met Android, zit in financiële problemen. Dat meldt Fortune op basis van een e-mail die het blad in handen kreeg. Nog voor het einde van de maand zou het bedrijf een potentiële koper gevonden willen hebben.

Fortune baseert zich op een vertrouwelijke e-mail die Ouya-ceo Julie Uhrman zou hebben verzonden naar investeerders en adviseurs. In 2013 haalde Ouya 15 miljoen dollar, omgerekend 13,7 miljoen euro, op van investeerders. Daarnaast leende het geld van TriplePoint Capital. Volgens Fortune zou Ouya nu problemen hebben om die lening af te betalen, ondanks de recente investering van 10 miljoen dollar van de Chinese internetgigant Alibaba.

Uhrman schrijft volgens Fortune in de mail dat onderhandelingen om de schulden van het bedrijf te herstructureren niet succesvol waren. Om niet aan de betalingsverplichtingen ten onder te gaan, zou het bedrijf vlug moeten worden verkocht. "We zoeken voor het einde van de maand interesse", schrijft Uhrman volgens Fortune.

Ouya startte in 2012 een Kickstartercampagne om de gelijknamige spelcomputer op de markt te brengen. Die was al snel succesvol. De initiatiefnemers, waaronder een aantal grote namen uit de industrie, haalden ruim 8,5 miljoen dollar op; het initiële streefbedrag was 950.000 dollar. De console kost 99 dollar. Oorspronkelijk waren alle spellen verplicht gratis speelbaar, maar daar stapte Ouya vorig jaar vanaf. Binnenin zit een Tegra 3-processor, 1GB ram en 8GB geheugen. Het apparaatje draait een aangepaste versie van Android.

De initiatiefnemers wilden met Ouya een open platform creëren. Zo kan iedereen een spel maken en is de software opensource. Dat moet het makkelijk maken voor ontwikkelaars om spellen uit te brengen. Hoewel inmiddels zo'n 1100 spellen in Ouya's collectie beschikbaar zijn, bleek de kleine console zelf minder succesvol. Daarom breidde Ouya zichzelf uit als platform. Vorig jaar tekende het bedrijf een overeenkomst om de spelcollectie ook uit te brengen op settopboxen van Xiaomi. Als onderdeel van de investering van Alibaba zouden Ouya-spellen ook op apparaten van dat bedrijf verschijnen
  woensdag 29 april 2015 @ 12:41:57 #218
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_152120671
Allemaal een euro inleggen en we maken een eigen FOK!console
  woensdag 29 april 2015 @ 12:57:14 #219
12888 Skull-splitter
pi_152121064
De console is zo dood als de geesten die je ermee oproept...
  woensdag 29 april 2015 @ 13:49:53 #220
327191 RobertNL
For your gear.
pi_152122696
Toch gebruik ik hem zo af en toe toch nog :@.
  woensdag 29 april 2015 @ 16:18:45 #221
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_152127484
OHJA, die heb ik ook nog ergens liggen... :P
  Moderator woensdag 29 april 2015 @ 16:24:19 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152127630
Ik gebruik mijn pandora nog dagelijks :D mensen die toentertijd een ouya kochten lachten me uit dat ik er nooit iets mee zou doen :D
  woensdag 29 april 2015 @ 18:23:50 #223
12888 Skull-splitter
pi_152130732
Ik zou hem vooral inzetten als mediaplayer maar dat doet de Xbox one ook prima..
  Donald Duck held woensdag 29 april 2015 @ 18:32:51 #224
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_152130926
quote:
6s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik gebruik mijn pandora nog dagelijks :D
Die heb ik ook nog ooit overwogen om te kopen. Toch niet gedaan uiteindelijk, maar nu kijk ik toch weer met interesse naar de opvolger Pyra die nu in ontwikkeling is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator woensdag 29 april 2015 @ 18:50:58 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152131322
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:32 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die heb ik ook nog ooit overwogen om te kopen. Toch niet gedaan uiteindelijk, maar nu kijk ik toch weer met interesse naar de opvolger Pyra die nu in ontwikkeling is.
same here :Y
  woensdag 29 april 2015 @ 20:55:30 #226
327191 RobertNL
For your gear.
pi_152135211
Ergens wel bang dat de Ouya store offline gaat t.z.t, moet maar eens kijken of ik alle gekochte apps even kan rippen en opsla op een USB. Daarnaast de $20 tegoed nog maar eens even opmaken :D (kreeg je toen gratis).
  woensdag 29 april 2015 @ 21:07:38 #227
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_152135708
Ik zat in 2013 te twijfelen om zo'n ding te kopen, maar toch niet gedaan. Als ik dit topic lees ben ik wel blij van niet eigenlijk. Ergens had ik dit van het begin af aan al gedacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pajanus op 29-04-2015 21:07:59 (fout) ]
Lachen joh.
pi_152136243
Ikzelf zal het ook maar eerlijk toegeven; de Ouya is een van mijn slechtste aankopen.
Snap achteraf ook niet wat ik daar nou in zag.
Was denk ik verblind door XBMC; dat werkt daar namelijk wel heel aardig op; maar met een groot nadeel; 24p wordt niet ondersteunt.

Opzich zou ik 'm nu graag van de hand doen en een Pipo X7 o.i.d. kopen. Werkt XBMC ook op, geen gezeur met het niet ondersteunen van 24p en je hebt natuurlijk een full-blown computer. :P

Maar ja; de Ouya raak je niet verkocht en een Pipo X7 (o.i.d.) vind ik eigenlijk best duur.
(als je het vergelijkt met een Chinese Windows tablet)
  woensdag 29 april 2015 @ 21:22:25 #229
327191 RobertNL
For your gear.
pi_152136377
Mwha, heb wel lol gehad aan de Ouya met wat maten, daarnaast ook lang als XBMC center gebruikt met 720P/1080p video (als je 500KB/s doenwload doe je niet aan BR rips).

Dit blijft een toppertje qua (party) game op de Ouya:
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:30 schreef RobertNL het volgende:
  zondag 28 juni 2015 @ 16:05:02 #230
327191 RobertNL
For your gear.
pi_153904234
quote:
Investment bank 'confirms' Razer quietly bought OUYA

One of the problems with keeping the news of a recent engagement a secret is that, sometimes, an investment banker runs off and tells your parents before you can. That's the sticky situation that has met Razer and Ouya, since their recent union has been revealed by the latter's advisors at Mesa Global. The news comes a week after the first rumors that corporate wedding bells were in the air, which was met with a non-denial from the high-end gaming company. There's no word on the specifics of the deal, but like an angry relative, we've sent Facebook messages to representatives of both companies in the hope of getting a picture of the ring. Still, if Razer CEO Min-Liang Tan had any big announcements ready for E3, they probably just got ruined. Bankers, eh?
~ Bron: http://www.engadget.com/2015/06/15/investment-bank-razer-ouya/

Ben benieuwd of we (ooit) nog wat van OUYA gaan terugzien. Denk dat Razer het onder andere heeft gekocht voor de Chinese markt en niet zo zeer om OUYA.

Wellicht gaat Razer een goede concurrent uitbrengen voor de Nvidia Shield met een deel van de OUYA software. Wel slecht nieuws voor enige support die er nog is dat zal wel niet zo lang meer doorgaan.
  zondag 28 juni 2015 @ 21:02:57 #231
12888 Skull-splitter
pi_153911217
Razer kan er een leuke en overpriced setopbox van maken? Beetje beelden streamen anzo.
  zondag 28 juni 2015 @ 22:24:18 #232
327191 RobertNL
For your gear.
pi_153913984
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:02 schreef Skull-splitter het volgende:
Razer kan er een leuke en overpriced setopbox van maken? Beetje beelden streamen anzo.
Die hebben ze al, maar de reviews zijn niet briljant om het maar rustig uit te drukken :+.
Wellicht wel een talent acquisition in zekere zin dus.
  maandag 27 juli 2015 @ 19:54:39 #233
327191 RobertNL
For your gear.
pi_154682732
http://tweakers.net/nieuw(...)drijf-ouya-over.html
quote:
Razer neemt onder meer de softwaretak van Ouya over, evenals het platform van Ouya voor het aanbieden van games en de inhoud op dat platform. Hoewel Razer zegt geïnteresseerd te zijn in het gebruik van Android op gameconsoles, neemt het bedrijf niet de hardwaretak van Ouya over. Ook de ceo van Ouya, Julie Uhrman, komt niet mee.
De hardwaretak gaat er dus aan, bedoel software gaan ze mee stoppen op de ouya. De garantie alleen in een bedrijf houden is een soort sterfhuis constructie lijkt mij.
  maandag 27 juli 2015 @ 20:17:57 #234
12888 Skull-splitter
pi_154683485
Voor een toko die betere hardware dan software maakt...
pi_154686473
Dan zou ik liever voor de Nvidia Shield TV gaan.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 10:40:24 #236
327191 RobertNL
For your gear.
pi_154698260
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 20:17 schreef Skull-splitter het volgende:
Voor een toko die betere hardware dan software maakt...
Mhwa, de hardware was redelijk, niet hoogstaand. De controller vertraging was gewoon een designfout.

Maar goed, het einde voor OUYA, enige dat je zou kunnen zeggen is dat je met (hoge) kortingen straks razer spul kan kopen. Goede reden om het tegoed even op te maken, doe een gok dat je dat op Razer TV dan evt terug zal krijgen.

Denk dat het wel een goede set is van Razer, wellicht niet voor de EU of US maar binnen China hebben ze nu een voet tussen de deur (samenwerking Ouya software en Xiaomi).
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:37:29 #237
12888 Skull-splitter
pi_154699284
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:40 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Mhwa, de hardware was redelijk, niet hoogstaand. De controller vertraging was gewoon een designfout.

Maar goed, het einde voor OUYA, enige dat je zou kunnen zeggen is dat je met (hoge) kortingen straks razer spul kan kopen. Goede reden om het tegoed even op te maken, doe een gok dat je dat op Razer TV dan evt terug zal krijgen.

Denk dat het wel een goede set is van Razer, wellicht niet voor de EU of US maar binnen China hebben ze nu een voet tussen de deur (samenwerking Ouya software en Xiaomi).
Ik heb het over Razer. Naar mijn weten is hun hardware beter dan hun software. Dan kun je Ouya opkopen en dan focussen op android, maar dat lijkt me een rare zet...
  dinsdag 28 juli 2015 @ 19:37:42 #238
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_154710369
Misschien dat er nu een fatsoenlijke Netflix-app voor komt? ;(
  dinsdag 28 juli 2015 @ 20:50:01 #239
327191 RobertNL
For your gear.
pi_154712336
quote:
19s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 19:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Misschien dat er nu een fatsoenlijke Netflix-app voor komt? ;(
Mwha, als ik het zo lees gaan ze dus ''migreren'' door andere hardware:
quote:
Razer gaat het platform van Ouya opnemen in zijn Cortex TV-platform. Daarbij wordt de softwarewinkel van Ouya-console omgedoopt tot Cortex for Android TV. De bestaande 200.000 bezitters van een Ouya worden gemigreerd. Daarvoor zullen ze op termijn dan dus wel nieuwe Razer-apparatuur voor in de plaats moeten kopen, maar Razer belooft 'flinke kortingen'. De komende twaalf maanden blijft het Ouya-platform wel nog in de lucht.
Weinig hoop op nog enige nieuwe software van de Ouya. We moeten allemaal aan de Razer (is het idee).

Vraag mij af wat / hoeveel de korting is en of er inderdaad voor de Razer boxes wel mooie/goede apps komen met een betere interface (o.a Netflix).
pi_154721891
In China wil men de OUYA ook niet hoor. PS4 en Xbone rukken langzaam op nu ze binnenlandse releases hebben. Verder blijft de PC belangrijkst voor games hier gezien Dota, Lol, Wow en qq games.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 29 juli 2015 @ 08:46:16 #241
327191 RobertNL
For your gear.
pi_154724581
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 02:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
In China wil men de OUYA ook niet hoor. PS4 en Xbone rukken langzaam op nu ze binnenlandse releases hebben. Verder blijft de PC belangrijkst voor games hier gezien Dota, Lol, Wow en qq games.
Tja, ze zitten in ieder geval op een groot platform daar (Mi TV). Of die het gaat winnen van de One en PS4 of aanverwanten durf ik niet te zeggen denk het inderdaad niet.
pi_154725719
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 08:46 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Tja, ze zitten in ieder geval op een groot platform daar (Mi TV). Of die het gaat winnen van de One en PS4 of aanverwanten durf ik niet te zeggen denk het inderdaad niet.
Het is afwachten maar ik denk eerlijk gezegd dat er gewoon geen echte markt is voor Ouya. Ze zitten in een eigenlijk niet-bestaande niche. Smartphone-kwaliteit games op een big screen location. Als je een console of PC hebt staan, waarom zou je dan kwalitatief teleurstellende spellen gaan spelen op je grote scherm? Het is een beetje alsof je met een Samsung telefoon en Samsung TV zit (die kun je koppelen via screen sharing) en dat je dan die smartphone-spellen gaat spelen via je je TV. Is gewoon kut. En wie gaat er betalen voor smartphone-achtige games als je ze gratis kunt spelen op de telefoon?

Nog een reden dat het in China lastig gaat worden voor de Ouya. Je hebt hier geen officiële Android market waardoor men hier al erg bedreven is in het zoeken naar de alternatieven via andere markets. Heb zelf twee of drie markets op m'n telefoon staan. Afhankelijk van de reputatie van de maker van de app (baidu e.d. zijn wel oke) is de apk niet altijd schoon of ongehackt. (Soms ook in je voordeel als de IAP gratis zijn gemaakt.) De enige manier dat ze ook maar iets klaar kunnen maken is als ze misschien iets vinden met MMO's en IAP? Elke andere manier zie ik eigenlijk niet gebeuren. De gemiddelde jonge Chinees geeft misschien minder geld uit aan kleding maar voor de telefoon/pc/console (alle electronica zeg maar) wordt wel geld opzij gezet, zeker omdat dat ook statusverhogend is. De Ouya is allesbehalve statusverhogend.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 29 juli 2015 @ 11:34:59 #243
327191 RobertNL
For your gear.
pi_154727232
De Ouya zelf is ook niet in China beschikbaar. De Ouya content/store is via de MI store te krijgen (samenwerking tussen Ouya en Xiaomi). Denk dus dat dat dat een reden is dat Razer Ouya heeft gekocht. Maar wellicht heb ik het fout. Het is qua game aanbod een voet tussen de deur in China (zowel mobiel als op Xiaomi TV setupboxen).
______
Zoasl ik al eerder aangaf is zover ik nu kan zien is Ouya gewoon stuk:

- Software op huidgie hardware gaat over een jaar uit
- Geen/minimale ondersteuning meer
- Hardware tak is buiten koop gehouden met geen nieuwe hardware = ten dode opgeschreven
Bestande Ouya's moeten (betaald) worden vervangen door Razer (is het idee) dus nieuwe hardware gaat er (zeer waarschijnlijk) niet komen.

Ach het was een leuk avontuurtje. Hoop dat Razer komt met een goede deal, wellicht pik ik dan eens een Razer TV op :P
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:40:58 #244
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_154913417
Jammer. Maar toch verwacht.
Lachen joh.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 14:13:53 #245
327191 RobertNL
For your gear.
pi_154926523
quote:

We’re pleased to welcome OUYA to the Razer fold and bring its technical and developer relations team to the family. Together we hope to further enrich your gaming experience from your living room, and we have more exciting news for OUYA owners ahead.

For Gamers. By Gamers.

Check out the AMA I’ve done on Razer Insider regarding this development.

- Min-Liang Tan, Razer CEO
quote:
Greetings, Developers!

By now, you’ve likely read the news that Razer purchased OUYA’s storefront and engineering tools. The OUYA Dev Team is part of that acquisition, and our goal is to ensure smooth sailing into even larger waters for our you, our OUYA devs.

But, the questions! Let’s see if we can catch them all:

1. What’s going to happen with my game?

In the short term: nothing new. Razer is continuing to maintain the OUYA system and storefront for the time being, so your game will still be accessible via DISCOVER.

2. What’s this about a new storefront on Forge TV?

That’s right. Using the same familiar, easy-to-use tools you used to publish your games to OUYA, later this year you’ll be able to publish games straight to the Razer Forge TV on a new storefront called Cortex TV. To prepare for this, you will need to make sure your game supports the latest OUYA Everywhere SDK (ODK).

3. What’s going to happen with my OUYA device?

We’ve still got some plans for the OUYA console, and since every OUYA is a Dev Kit, we know you may be wondering, “what’s next?” Before we ever entered into any acquisition talks, we were planning a big revamp of the OUYA system and interface. Our engineering team is still on track for this, and you can look forward to more info on this update in the not-too-distant future. We are also working to make your OUYA controllers work on the Forge TV console eventually, so keep those handy.

4. Anything to do in the meantime?

Make sure you’re up to date with the latest ODK.

Sign up for a Razer ID.

Check out the AMA on Razer Insider with Chief Gamer & CEO Min-Liang Tan about the acquisition.

The return of Office Hours! Come by and ask us questions via Google Hangout on Mondays. Follow us on Twitter to stay up-to-date with the place and time.
As always, email us if you have any more questions at officehours@ouya.tv.

Sincerely,

Your D.B.F.s
pi_161703434
Eens even dit topic weer omhoog schoppen. :P

Bij mij staat de Ouya al maanden niets te doen maar toevallig kwam ik afgelopen week weer een link tegen waar duidelijk stond uitgelegd hoe je CM11 op de Ouya kunt zetten.

Omdat die van mij toch al niet gebruikt werd (deels omdat de geïnstalleerde Kodi problemen had) maar eens een poging gedaan en zojuist dus Cyanogen Mod CM11 op de Ouya gezet, inclusief Play Store.
Dit geeft i.i.g. veel meer mogelijkheden.

Nu eens kijken wat ik er nu mee kan doen, eventueel een of andere launcher installeren.
(Iemand nog handige tips, apps, launcher o.i.d.?)
Kijken of de Ouya nu nuttig kan zijn.
  maandag 25 april 2016 @ 16:02:19 #247
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_161703693
LOL, toevallig heb ik vandaag vijf minuten lang mijn Ouya aangehad. Na vijf minuten weer losgekoppeld. Wat een drama.
  maandag 25 april 2016 @ 16:11:36 #248
327191 RobertNL
For your gear.
pi_161703939
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2016 16:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
LOL, toevallig heb ik vandaag vijf minuten lang mijn Ouya aangehad. Na vijf minuten weer losgekoppeld. Wat een drama.
Een drama? Werkt de software in zijn geheel niet meer?

Heeft iemand hier overigens ooit de aanbieding van Razer Android TV ontvangen?
(niet dat je die wil hebben want het schijnt op gebied van updates een ramp te zijn).
pi_161715795
Ik vond Ouya vooral beperkt en irritant werken.
Nu met CM11 kun je alles erop zetten wat je kunt bedenken.

Moet alleen nog iets verzinnen voor de bediening; want hoewel de Ouya controller wel werkt is het bijzonder irritant in gebruik. En telkens de toestenbord uit het kantoor jatten is ook niet zo praktisch. :P

Wat ik zelf overigens wel zeer handig vindt, is dat je nu ook direct een Youtube video naar de Ouya kunt sturen. Vanuit Chrome op je laptop/pc maar ook vanuit Youtube app op de telefoon.
  maandag 25 april 2016 @ 23:09:08 #250
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_161717207
pi_161717275
quote:
Eerst maar eens aankijken of ik de Ouya wel blijf gebruiken.

Kodi werkt in ieder geval wel prima. FR24 premium op groot scherm is ook wel geinig. :P
  donderdag 6 juni 2019 @ 11:18:57 #252
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_187286677
bump

Remember this one? :P

Well...

donderdag 6 juni 2019 @ 11:28:16 #253
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_187286767
Ouya :')

Volgens mij had ik nog store tegoed gekregen van Ouya. Zal wel vervallen zijn inmiddels.

Dan heeft Nvidia met Shield tv het stukken beter geregeld.
  donderdag 6 juni 2019 @ 20:03:25 #254
327191 RobertNL
For your gear.
pi_187293395
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ouya :')

Volgens mij had ik nog store tegoed gekregen van Ouya. Zal wel vervallen zijn inmiddels.

Dan heeft Nvidia met Shield tv het stukken beter geregeld.
Dat staat er dus nog :')
Wellicht slinger ik hem nog 1x aan om er een developer mee te verblijden.

quote:
3s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:18 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ] bump

Remember this one? :P

Well...

[ afbeelding ]
Paar weken geleden stuurden ze de aankondiging inderdaad al.
Ach, als party console was het wel grappig. Maar verder blonk het ding uit in matigheid.
pi_187294451
Heb er ooit nog Android op gezet. Zal Android 4 o.i.d. zijn geweest. Heb je nu dus ook niets meer aan.
Kreeg met Android/Cyanogen Mod ook nooit de ethernetpoort werkende, dus alles moest via wifi.

Letterlijk een paperweight dus hier...
pi_203403724
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:33:15 #257
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_203458512
Ha, noice. Die heb ik ook nog errugens. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')