abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129738885
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:00 schreef RobertNL het volgende:
Morgen maar eens kijken of ik er een standaardje onder kan maken en ook direct een stillere fan bestellen, iemand een idee welke?
Deze.
Op de board zit alleen geen standaard connector, dus daar moet je wat op verzinnen.

Google anders maar 'ns op "Ouya fan mod" ofzo...
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:27:38 #152
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129749328
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 00:03 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Deze.
Op de board zit alleen geen standaard connector, dus daar moet je wat op verzinnen.

Google anders maar 'ns op "Ouya fan mod" ofzo...
Eens kijken of ze die hier ook ergens in de buurt verkopen...
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:40:20 #153
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129797947
Fan is binnen en zit er in :D
Installeren stelt niks voor met de 3M Scotchlok dingetjes die er bij zitten.

Oude kabel doorknippen, nieuwe en beide kanten van min en plus in de connectortjes en klaar.
Hij spint even bij het opstarten dus ik ga er vanuit dat het goed zit ;) (slaat nu buiten de behuizing niet aan).

Heeft iedereen hier order en Chaos & Chaos geïnstalleerd en werkt het momenteel :P? Krijg nu al ruim een dag een melding dat de update server quick mainenance heeft ;)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:59:21 #154
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_129827398
Duurde ff... maar dan toch!
Eergisteren (6.8) gefactureerd en op de post gedaan in China, vanochtend binnen (UPS, geen importkosten).

2e controller die ik bij m'n pre-order al had besteld, maar eerst alleen de OUYA + enkele controller kreeg.
Nu is m'n set compleet (half jaar na de pre-order :+ ). :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_129827435
Draaien SNES games hier goed op? (Goeie emu/snelheid/weinig glitches)

Ik zoek al tijden een goeie portable SNES :P
pi_129828117
Ja, snes draaien er wel goed op. Moet je wel een goeie controller hebben.
pi_129828170
quote:
11s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:59 schreef shiznuts het volgende:
Duurde ff... maar dan toch!
Eergisteren (6.8) gefactureerd en op de post gedaan in China, vanochtend binnen (UPS, geen importkosten).
[ afbeelding ]
2e controller die ik bij m'n pre-order al had besteld, maar eerst alleen de OUYA + enkele controller kreeg.
Nu is m'n set compleet (half jaar na de pre-order :+ ). :Y
Ben je daar nog achteraan gegaan of kwam die opeens in de post?

Moet die van mij ook nog krijgen; niet dat ik 'm ga gebruiken ofzo :') :@ ...
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:29:15 #158
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_129828394
Ja, had ik een support case voor geopend (jul 20), maar die was 'verjaard' en hadden ze dichtgegooid (aug 2) omdat ze aannamen dat het opgelost was. Toen heb ik een nieuwe geopend om te zeggen dat 'ie er anders nog altijd niet was en toen kreeg ik vorige week vrijdag dit:
quote:
We know we owe you another controller. We decided to break up your order so that you wouldn't have to wait for your OUYA any longer than necessary. Still totally sucks and we're sorry. Good news is that the controllers have started shipping. We expect you should receive yours in the next couple of weeks latest.

We know this is incredibly frustrating and we thank you for sticking with us,
En ook toen sloten ze meteen m'n case. Die keer zullen ze er wel echt werk van gemaakt hebben en is 'ie er nu. :)
Wel mooi, want m'n R2 op de 1e controller bleef af en toe wat stuck zitten.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_129828742
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:29 schreef shiznuts het volgende:
Ja, had ik een support case voor geopend (jul 20), maar die was 'verjaard' en hadden ze dichtgegooid (aug 2) omdat ze aannamen dat het opgelost was. Toen heb ik een nieuwe geopend om te zeggen dat 'ie er anders nog altijd niet was en toen kreeg ik vorige week vrijdag dit:

[..]

En ook toen sloten ze meteen m'n case. Die keer zullen ze er wel echt werk van gemaakt hebben en is 'ie er nu. :)
Ah, afwachten dus.
pi_129828813
Waarschijnlijk al 100x gevraagd, maar zijn er mensen die hem enkel gebruiken voor XBMC? En wat zijn de ervaringen (720p/1080p)?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:12:49 #161
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_129832243
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waarschijnlijk al 100x gevraagd, maar zijn er mensen die hem enkel gebruiken voor XBMC? En wat zijn de ervaringen (720p/1080p)?
Officiele app voor XBMC is er nog niet.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:34:40 #162
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129833000
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:29 schreef shiznuts het volgende:

[..]

gewoon zeuren over die R2. Krijg je wel een nieuwe (ik had hem binnen 4 dagen na dat de case rond was) alleen nooit reactie gekregen op de manier en kosten van terugsturen en dus ook nog niet gedaan :@
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:53:54 #163
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129916589
Weer 2 dagen fun gehad met de Ouya; het blijft een mooie party console :D
(daarnaast de afgelopen week ook af en toe eens een loos kwartiertje mee opgevuld, nu alleen nog wat SNES, N64 etc games installeren :D

Towerfall schijnt ook tof te zijn, iemand die al gekocht/gedownload?

Dit is ook wel vet (als het gaat werken):
https://plus.google.com/107130354111162483072/posts/KMMwKTpNpZr

[ Bericht 23% gewijzigd door RobertNL op 10-08-2013 23:19:46 ]
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:22:43 #164
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_129988813
Nou, XBMC vind ik maar kut. Zelfs vanaf een aangesloten HDD hapert mijn video. VLC for Ouya doet het wat dat betreft 10000 keer beter.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_130051463
Ook een verrassing. Gisteravond mail gekregen dat ik vandaag iets binnen zou krijgen via UPS.
Dacht; dat zal wel van Amazon (maandag besteld) o.i.d. zijn. Was het dit:

Niet zelf actief achteraan gezeten dus denk ik dat iedereen er deze dagen dus de 2e (3e/4e) binnen krijgt.

Geen idee nog wat ik ermee moet; nog niet echt gekeken naar games die je met meerdere personen kunt doen. Zijn er überhaupt games waarmee je beeld ook gedeeld wordt (dus boven-onder)?

Al moet ik bekennen; sinds ik 'm heb ben ik weinig mee bezig op onderstaande na :P :

(Bezig met alles opnieuw instellen van NAS en XBMC installaties)

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 14-08-2013 11:41:50 ]
pi_130051623
quote:
19s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nou, XBMC vind ik maar kut. Zelfs vanaf een aangesloten HDD hapert mijn video. VLC for Ouya doet het wat dat betreft 10000 keer beter.
Welke XBMC versie gebruik je?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 14:41:17 #167
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_130057192
Geen idee, eerste hit op Google voor Ouya xmbc apk
pi_130059067
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
Geen idee, eerste hit op Google voor Ouya xmbc apk
Probeer de laatste versie eens van deze locatie:
http://mirrors.xbmc.org/nightlies/android/
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:17:51 #169
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130307016

XBMC voor Ouya is nu officeel uit ;)!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:18:35 #170
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_130307039
Cool, vanavond testen!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:20:50 #171
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_130307088
Yeah boiiii!
pi_130313393
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:17 schreef RobertNL het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, een fork is uit, geen officiële versie.

En na wat gelezen te hebben op fora ga ik 'm ook niet erop zetten. Teveel dingen werken minder dan wat ik er nu op heb staan. Wat ik er nu op heb staan werkt perfect.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 15:04:17 #173
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130313447
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 15:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nee, een fork is uit, geen officiële versie.

En na wat gelezen te hebben op fora ga ik 'm ook niet erop zetten. Teveel dingen werken minder dan wat ik er nu op heb staan. Wat ik er nu op heb staan werkt perfect.
Nouja de fork die beloofd is dan :6
Heb hem er net even op gezet en het werkt; zie zo 1,2,3 even geen verschil met de ''normale'' XMBC voor Android.

Ah het is gewoon echt een losse fork :P De officele versie komt nog ;)

Zie vooral problemen met freezes / back to menu maar die heb je met de officele XBMC android app op OUYA ook wel eens (merkte ik net ;)). Heeft nog steeds met het ethernet probleem te maken... (al draait XBMC voor ouya nu al 20 minuten in het menu zonder problemen).
Video gaat ook goed; avatar 1080p ging meer dan prima.

[ Bericht 28% gewijzigd door RobertNL op 21-08-2013 15:15:56 ]
  woensdag 21 augustus 2013 @ 15:23:44 #174
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_130314073
Ik vind 'm goed werken, Video vanaf de externe hdd werkt nu zonder haperingen.

Moet alleen nog ff kijken hoe ik vanaf m'n pc via Wifi stream. Als iemand weet hoe, dan hoor ik het graag :P
pi_130314201
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 15:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind 'm goed werken, Video vanaf de externe hdd werkt nu zonder haperingen.

Moet alleen nog ff kijken hoe ik vanaf m'n pc via Wifi stream. Als iemand weet hoe, dan hoor ik het graag :P
share aanmaken en op de ouya een smb connectie maken
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 15:27:10 #176
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_130314224
Thnx
pi_130314329
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:17 schreef RobertNL het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is die te vinden?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 15:44:33 #178
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_130314836
Onder apps
  woensdag 21 augustus 2013 @ 16:08:04 #179
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130315695
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 15:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar is die te vinden?
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 15:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Onder apps
Jup; alleen niet zo officieel als ik dacht :+ (fork dus)
  woensdag 21 augustus 2013 @ 16:13:59 #180
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_130315905
Wat is fork in hemelsnaam?
pi_130316764
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat is fork in hemelsnaam?
Een afsplitsing van het origineel. Bijv LibreOffice is een fork van OpenOffice.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_131583738
Nou, gisteren bij de tv de kabels proberen op te ruimen en extra stopcontact toegevoegd. (opruimen is mislukt -O- ).

Bij deze is de Raspberry ook achter de tv weggehaald (dat is dan wél weer opgeruimd) en de Ouya is in de tv-kast geplaatst. D.m.v. de app "Autopilot" wordt XBMC direct opgestart i.p.v. de Ouya launcher dus de Ouya wordt nu eigenlijk alleen maar voor XBMC gebruikt.
Nut van de 2 controllers is dus ook weg. :')

Moet me denk ik maar eens gaan verdiepen in die emulators enzo; want de andere games die er op kunnen stellen me eerlijk gezegd toch wel teleur. Maar als dedicated XBMC-machine is de aanschaf misschien nog wel te verantwoorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 27-09-2013 00:12:23 ]
  donderdag 26 september 2013 @ 23:47:41 #183
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131606124
Ah; nice. Gebruik het hier op dit moment vooral voor netflix en als het uitkomt als party console.
Heb die 13$ tegoed overigens ook nog niet op; wellicht binnenkort maar eens wat rond kijken in de store of er nog wat ''toffe'' games bij zitten. Wellicht is er nog een developer die ik wel wil steunen.
  vrijdag 27 september 2013 @ 00:14:09 #185
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131607213
quote:
Tja; je hebt mensen :')
pi_131662713
XBMC ervaringen.

12.2 'officieel' : matige ervaring, vindt helft van de tijd mijn smb shares niet, over NFS maar niet hebben
13 gotham alpha8: goed, snel, vlot, goede ondersteuning van alle skins en add-ons, vooral de 'Amber' skin vind ik tof. Helaas na een aantal reboots en externe HDD/usb sticks erin herkent hij keer op keer mijn shares niet, zowel NFS als SMB. Erg matig, opnieuw installeren geen verandering, ook niet bij eth of wifi. Toch jammer, want de dagen dat deze het deed was ik erg te spreken over de prestaties!

Groot nadeel blijft overigens dat airplay content niet ontvangen kan worden.

Krijg custom launchers ook niet lekker werkend (baxxy, TV launcher) - jammer want die zijn wel veelbelovend!

Morgen maar eens standalone XBMC box van maken, kijken of ik het dan aan de praat krijg!
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  zondag 29 september 2013 @ 02:25:59 #187
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131664842
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 00:35 schreef T_Fuff het volgende:
XBMC ervaringen.

12.2 'officieel' : matige ervaring, vindt helft van de tijd mijn smb shares niet, over NFS maar niet hebben
13 gotham alpha8: goed, snel, vlot, goede ondersteuning van alle skins en add-ons, vooral de 'Amber' skin vind ik tof. Helaas na een aantal reboots en externe HDD/usb sticks erin herkent hij keer op keer mijn shares niet, zowel NFS als SMB. Erg matig, opnieuw installeren geen verandering, ook niet bij eth of wifi. Toch jammer, want de dagen dat deze het deed was ik erg te spreken over de prestaties!

Groot nadeel blijft overigens dat airplay content niet ontvangen kan worden.

Krijg custom launchers ook niet lekker werkend (baxxy, TV launcher) - jammer want die zijn wel veelbelovend!

Morgen maar eens standalone XBMC box van maken, kijken of ik het dan aan de praat krijg!
Hier loopt het tot nu toe nog allemaal goed. Shares blijft hij gewoon openen (na wat gekloot met invoeren van het wachtwoord met de controller :')). Binnenkort ook maar eens Gotham installeren ben benieuwd of dat net zo goed/beter werkt.

Voor sharing heb ik overigens cheapcast geïnstalleerd maar daar heb je met Apple devices niks aan natuurlijk :+
pi_131677675
Dat de XBMC voor Ouya vrij matig was las ik al vrij snel. Ik had op dat moment ook al een .apk van XBMC op de Ouya draaien (weet zo niet welke) en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Zie verder ook niet een reden waarom ik zou overstappen naar de officiële versie; enig praktisch verschil is (geloof ik) dat die - meer - support heeft voor de controller.
Voor de mensen die dat wel willen; hier staat een tip hoe je dit handig kunt doen zodat je settings e..d bewaard blijven.

Nou; een controller gebruiken voor XBMC is sowieso :N en daarom gebruik ik daarvoor een telefoon of tablet.

Nadeel van die tablet is wel weer dat de GUI van XBMC minder belangrijk wordt aangezien het veel mooier/leuker is om op de tablet te zoeken/kiezen :P :

Juist de reden van mij om van Raspberry naar Ouya te gaan en vervolgens gebruik ik het nog niet :')
Maar goed; films starten, stoppen, subtitles e.d. gaat natuurlijk al wel een stuk soepeler dan op de Raspberry.

Amber is inderdaad een mooie skin en ziet er al een stuk beter uit dan de Confluence; grappig is ook dat deze prima werkt op de Raspberry. Subtitles ziet helaas wel wat meer verstopt maar met Yatse op de telefoon/tablet maakt dat ook niets uit (kan daar met 2 klikken subtitles downloaden).

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 29-09-2013 19:10:12 ]
pi_131680937
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:52 schreef Iemand91 het volgende:
Dat de XBMC voor Ouya vrij matig was las ik al vrij snel. Ik had op dat moment ook al een .apk van XBMC op de Ouya draaien (weet zo niet welke) en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Zie verder ook niet een reden waarom ik zou overstappen naar de officiële versie; enig praktisch verschil is (geloof ik) dat die - meer - support heeft voor de controller.
Voor de mensen die dat wel willen; hier staat een tip hoe je dit handig kunt doen zodat je settings e..d bewaard blijven.

Nou; een controller gebruiken voor XBMC is sowieso :N en daarom gebruik ik daarvoor een telefoon of tablet.

Nadeel van die tablet is wel weer dat de GUI van XBMC minder belangrijk wordt aangezien het veel mooier/leuker is om op de tablet te zoeken/kiezen:
[ afbeelding ]

Juist de reden van mij om van Raspberry naar Ouya te gaan en vervolgens gebruik ik het nog niet :')
Maar goed; films starten, stoppen, subtitles e.d. gaat natuurlijk al wel een stuk soepeler dan op de Raspberry.

Amber is inderdaad een mooie skin en ziet er al een stuk beter uit dan de Confluence; grappig is ook dat deze prima werkt op de Raspberry. Subtitles ziet helaas wel wat meer verstopt maar met Yatse op de telefoon/tablet maakt dat ook niets uit (kan daar met 2 klikken subtitles downloaden).
Ik heb nu de Pi in de slaapkamer staan, wifi streamen van 1080p gaat verdomd goed nog, tegen mijn verwachting in. Amber skin draait ook daar prima op :)

Ik heb op mijn OUYA de volgende launcher staan. En die werkt verdomd WEL goed, haha. Maar alsnog wel gezeur met NFS/SMB shares bij reboots, belachelijk, dit terwijl dit bij xbmc op mijn mac geen enkel probleem is.

Maar goed, totdat de mac mini er is, is de OUYA een prima mediacenter, als hij het doet :)

Nu nog even fly mouse remote goed mappen, dan ben ik nog blijer.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_131682622
Daarover gesproken; net ook zoiets leuks.

Heb sinds kort een tablet en daar heb ik verschillende accounts opstaan. Zo ook een voor m'n broer die wel eens bovenstaande remote wou gebruiken en zo even wat series te gaan kijken.

Maar de "Autopilot" app had z'n werk niet gedaan (Ouya was niet gestart) en files konden niet afgespeeld worden.
Ook leuk; wil je zoiets leuks tonen hoe het allemaal mooi samenwerkt aan iemand....werkt het niet :') |:( .

Ik alles nakijken; netwerkkabel beter erin gedaan (moet nog nieuwe bestellen), kijken of NAS wel bereikbaar is op een PC, kijken of rechten goed staan op de NAS map....en nog een keer netwerkkabel opnieuw erin; werkt het prima.

Altijd van die lullige dingen :')

EDIT: en een tip voor Chrome gebruikers: Play to XBMC.
Superhandig; Youtube filmpjes door je XBMC apparaat laten afspelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 29-09-2013 21:02:57 ]
pi_131766157
Voor de mensen die de onofficiële officiële XBMC gebruiken voor de Ouya; lees dit even door.

pi_131796776
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 00:14 schreef Iemand91 het volgende:
Voor de mensen die de onofficiële officiële XBMC gebruiken voor de Ouya; lees dit even door.

[ afbeelding ]
More on that:
quote:
We love XBMC and know you do too so wanted to update you on a recent change. OUYA just learned of some proprietary software contained within the XBMC on OUYA media player app relating to on-device decoding of certain multi-channel audio compression technologies. We need to work with the license holders to enable this functionality so while we work on that (and yes, cost is a major consideration) we have updated the app to remove the proprietary decoding licenses. We hope to have this back soon - and will continue to work on optimizing OUYA for seamless passthrough of multi-channel audio. Thanks for understanding.

Cheers, Genny Harrison, Community Manager genny@ouya.tv | www.ouya.tv
Bron.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 23:11:21 #193
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131797020
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:04 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

More on that:

[..]

Bron.
Gewoon tot die tijd de sideloaded versie gebruiken dus ;)
pi_131797280
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:11 schreef RobertNL het volgende:
Gewoon tot die tijd de sideloaded versie gebruiken dus ;)
Altijd al gebruikt en nooit behoefte aan de onofficiële officiële versie gehad. :P
pi_131804361
Ouya expanding its presence in Europe
quote:
As Ouya looks to expand its market reach in the run-up to the holiday season, the microconsole manufacturer today said that it will launch the hardware in more stores across Europe later this month.

The Ouya hardware will be sold in select Western European countries through distribution companies Flashpoint and Digital Brothers. Stores in Germany, France, Italy, Austria, Switzerland, Spain, Benelux, Scandanavia, Norway and Denmark will soon stock the microsconsole.

And in Eastern Europe, distributors Action and P.A. will be making sure that the hardware is available to purchase from select stores, although the specific countries in Eastern Europe have not yet been announced.
Hij komt dus in de Nederlandse winkels te liggen.
pi_132544249
Ouya Developers Share Their Experiences
Four months after the launch of the Ouya micro-console, Gamasutra has pulled together a round up of the experiences of indie developers who have brought their games to the platform. There's both positive and negative news; developers seem to like the ease of porting to the platform, but have concerns regarding the approach that its marketplace takes. Perhaps most crucially, sales of games on the platform are far from stellar.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:09:03 #197
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_132544642
Ik gun het de console wel als indiemachine, maar het viel te verwachten ergens. Wellicht vooral omdat het apparaat al achterhaald was voor ie verzonden werd, er flinke missers gemaakt zijn en android nogal veel piracy kent.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_132600252
Ouya 2.0 releasing sometime in 2014, improved controllers in the works
Ouya founder and CEO Julie Uhrman has said to expect “Ouya 2.0″ and an updated controller to launch sometime next year.
quote:
Speaking with Polygon, Uhrman said the date hasn’t been finalized just yet nor has the firm determined “what exactly we want that to be.”

“The software is constantly iterating because we want to make it constantly better,” she said. “We don’t want to wait six months and then go boom here are all these new features and functionality For the hardware, we are looking at different chips.

“We are looking at what type of performance we want.”

The updated controller will be an improved version based on user feedback. The triggers, thumbsticks and the feel of the controller have all been tweaked.

“Part of that is taking that feedback, iterating that software, fixing the triggers, fixing the thumbsticks and if that doesn’t work, we’ll iterate it again and if we decide that’s not the right path, we’ll change it,” she said. “I think that’s one thing that differentiates us. We don’t have this firm path we’re going to stay on come hell or high water. We take the feedback from gamers, from developers and we iterate and we change. When it’s not working we say so.”

Uhrman said the company hasn’t made a decision whether Ouya 2.0 and its improved controllers will replace the current model or if the two will co-exist in market.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:45:32 #199
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_132600551
Ja lekker dan, voordat je een fatsoenlijke V1 hebt komt V2 op de markt. Daarnaast zijn er talloze Androidconsoles inmiddels. Nee, ik geloof er niet meer in en blijf mooi bij de normale videogameconsoles.
  zondag 27 oktober 2013 @ 01:54:47 #200
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132604120
quote:
19s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja lekker dan, voordat je een fatsoenlijke V1 hebt komt V2 op de markt. Daarnaast zijn er talloze Androidconsoles inmiddels. Nee, ik geloof er niet meer in en blijf mooi bij de normale videogameconsoles.
Voor emulators en XBMC vindt ik het nog altijd 1 van de betere kastjes maar de games op het platform zelf vallen gewoon nog tegen (op wat party games na).
V2 ga ik zeker niet kopen en gaat ook echt niet zo'n succes worden als V1.

Wat wellicht de verkopen van de V2 zou kunnen boosten is dat ze de V2 meer in de markt gaan zetten als een media-box:
Netflix
Hulu
XBMC (echt ipv de ports die er nu zijn; er nog steeds niet echt deticated Ouya XBMC op die onofficiële fork na).
Dan moeten ze wel zorgen dat HDMI CEC ook werkt want dat is wel ideaal icm XBMC :) Maar het zal wel weer op de zelfde (soms amateuristische) manier in de markt gezet worden.

Wat ik bij aankoop ook mooi vond aan de Ouya was de interface die je in de KS video kon zien. Als je die vergelijkt met de huidige interface dan moet ik stiekem nog steeds wel een beetje huilen :'(.
pi_132604299
Flop :')

Mediacentertje heb je voor minder, werkt beter.
Gaming gedeelte is sowieso een faal.
Bijna iedereen met een ouya zorgt er wel voor dat ze er niks voor betalen iig.
  zondag 27 oktober 2013 @ 02:09:44 #202
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132604481
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 02:01 schreef Pap89 het volgende:
Flop :')

Mediacentertje heb je voor minder, werkt beter.
Gaming gedeelte is sowieso een faal.
Bijna iedereen met een ouya zorgt er wel voor dat ze er niks voor betalen iig.
Welke mediacenter werkt beter (qua snelheid en skins?) voor die 100 dollar ;).
Heb zowel Rockchip en Freescale setjes gehad en die draaiden zwaardere skins niet zo soepel, deden geen 1080P, of hadden wel een gebrek in de firmware wat mij niet zinde.
Ouya draait van dat (bijna) perfect, enige wat ik echt mis aan XBMC op de OUYA is de CEC ondersteuning.
Netflix werkt verre van perfect, maar de hele Android app van Netflix is maar matig vind ik zelf.
pi_132604520
Het is ook net wat je wensen zijn.

Maar waar het tijdens de kickstarter "Hype"/Marketing ;) grotendeels op het game gedeelte gericht was, is dat nu zo'n beetje het meest verwaarloosde gedeelte.
pi_133381282
pi_133518711
Heb net even een nieuwere versie van XBMC erop gezet (zat nog op Alpha1, nu Alpha8), maar tering zeg.
Heb zo ongeveer alles moeten verwijderen om de nieuwe XBMC erop te krijgen. :') :N

Weet nog niet wat ik met de Ouya aan moet. Was enthousiast over Kainy en GTA.
Kainy moet ik verder gaan inlezen hoe en wat. GTA (3 en VC) kan leuk zijn, heb VC ook gehad op de Ouya maar de controller was niet/nauwelijks te gebruiken.

Maar grootste nadeel vind ik persoonlijk het gezeur met de refresh rate. Deze is gelocked op 60Hz. wat dus stotter veroorzaakt bij het afspelen van materiaal d.m.v. XBMC. Haast elke video is bij mij 24p en heeft dus dit probleem. En aangezien dit aan de firmware ligt (niet per se aan Android) lijkt me ook onwaarschijnlijk dat dit nog verholpen gaat worden.

Weet het nog niet. Misschien toch wat anders zoeken; gamen doe ik dus niet of werkt gewoon niet en XBMC is persoonlijk niet geschikt voor de Ouya. En daar gebruik ik 'm juist het meest voor...
pi_133671518
Rockstar Games kondigt Grand Theft Auto: San Andreas Mobile aan

2 zaken:

- Ouya moet de USB-storage goed voor elkaar maken (geloof dat er een (test?)firmware aankomt die hiervoor moet zorgen? Want nu met maar 8GB (waar maar een deel van te gebruiken is) kun je dit wel vergeten. Had haast niets op de Ouya staan en moest tóch haast alles verwijderen om XBMC weer opnieuw te installeren (via .apk).

- Controller workaround. Ik heb GTA VC op de Ouya gehad maar die was niet te spelen met de controller?
Is er al iets zodat je dit kunt aanpassen ofzo?

Want stel dat opslagruimte én controller verbeterd worden dan gaan GTA 3, VC en SA ( :9~ :9~ ) direct op de Ouya. :Y
pi_134766550
Cool, hij heeft GTA SA draaien mét controller support:

zaterdag 28 december 2013 @ 00:55:04 #209
327191 RobertNL
For your gear.
pi_134773408
Ziet er vet uit; wellicht binnenkort ook maar weer eens aanslingeren :P (het game gedeelte dan :+)
  zaterdag 28 december 2013 @ 02:54:21 #210
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_134775618
quote:
Kinderachtige kleuter heeft dit geschreven?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_134782511
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:55 schreef RobertNL het volgende:
Ziet er vet uit; wellicht binnenkort ook maar weer eens aanslingeren :P (het game gedeelte dan :+)
Maar hoe zit het met opslaggeheugen?

Staat ook als comments onder de video dat hij obb files op de Ouya zelf heeft staan en die van GTA SA zijn 2.5GB. Kunnen die wel op een USB-stick want anders heb je er nog niet veel aan.

En ik weet niet hoe ze die controller goed werkend krijgen; bij mij deed bij GTA VC alleen de D-pad enzo.
  zaterdag 28 december 2013 @ 17:27:41 #212
327191 RobertNL
For your gear.
pi_134792115
Dacht dat storage nu wel werkte buiten de Ouya (USB)? Ach dat zie ik dan wel; zoveel staat er hier toch niet op :P

Controller zal wel native zijn? En anders probeer ik het wel met een PS3 controller; die werken op de telefoon ook met GTA dacht ik ;)
pi_134797260
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 17:27 schreef RobertNL het volgende:
Dacht dat storage nu wel werkte buiten de Ouya (USB)? Ach dat zie ik dan wel; zoveel staat er hier toch niet op :P
Lees net ook dat het zou moeten werken; maar ja 'moeten' is nog altijd theorie en niet praktijk.
Moet maar eens op zoek gaan naar een USB-stick van 16GB o.i.d. Liefst zo'n klein plug-achtig ding zodat deze niet los gaat.
quote:
Controller zal wel native zijn? En anders probeer ik het wel met een PS3 controller; die werken op de telefoon ook met GTA dacht ik ;)
Tja, weet ik niet. Controller deed het helaas niet bij mij bij GTA VC. En om nou een extra PS3 controller te gaan halen (ook al is dat eventueel uit China) is ook zo wat voor iets wat ik waarschijnlijk maar af en toe ga doen. Die controllers liggen er nu ook al haast ongebruikt bij...
pi_134833946
Sorry geen zin om alles te lezen.

Ik zoek iets om oude nintendo games te spelen. Met name Mario enzo.

Is dit apparaat + de standaard controller er goed geschikt voor? De meningen zijn nogal verschillend. 119 euro bij Bol valt mee, mar voor iets wat niet goed werkt.

Hoor graag jullie mening.
pi_135551428
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:01:02 #216
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135551830
Denk dat het interne problemen zijn, te weinig verkopen en qua soft en hardware wordt het het eerste jaar niet veel spannender meer.

Geprobeerd en gefaald kunnen we ondertussen wel stellen.
Te weinig leuke games (in de store) , matige support in de opstartfase en de software / interface die mij nog nooit zo mooi is als tijdens de kickstarter video (tegels zijn er ondertussen pas deels en de store is mij ook nog niets qua interface)

Voor het af en toe gamen van party games en XBMC blijft het overigens nog wel een leuk kastje. Al ben ik wel weer terug bij de raspberry pi omdat mijn ouya vaak cd's heeft in XBMC menu (nog geen full reset gedaan).
pi_152120512
Tja, niet echt onverwacht:

Gerucht: noodlijdend Ouya staat te koop
quote:
Ouya, het bedrijf achter de gelijknamige kubusvormige console met Android, zit in financiële problemen. Dat meldt Fortune op basis van een e-mail die het blad in handen kreeg. Nog voor het einde van de maand zou het bedrijf een potentiële koper gevonden willen hebben.

Fortune baseert zich op een vertrouwelijke e-mail die Ouya-ceo Julie Uhrman zou hebben verzonden naar investeerders en adviseurs. In 2013 haalde Ouya 15 miljoen dollar, omgerekend 13,7 miljoen euro, op van investeerders. Daarnaast leende het geld van TriplePoint Capital. Volgens Fortune zou Ouya nu problemen hebben om die lening af te betalen, ondanks de recente investering van 10 miljoen dollar van de Chinese internetgigant Alibaba.

Uhrman schrijft volgens Fortune in de mail dat onderhandelingen om de schulden van het bedrijf te herstructureren niet succesvol waren. Om niet aan de betalingsverplichtingen ten onder te gaan, zou het bedrijf vlug moeten worden verkocht. "We zoeken voor het einde van de maand interesse", schrijft Uhrman volgens Fortune.

Ouya startte in 2012 een Kickstartercampagne om de gelijknamige spelcomputer op de markt te brengen. Die was al snel succesvol. De initiatiefnemers, waaronder een aantal grote namen uit de industrie, haalden ruim 8,5 miljoen dollar op; het initiële streefbedrag was 950.000 dollar. De console kost 99 dollar. Oorspronkelijk waren alle spellen verplicht gratis speelbaar, maar daar stapte Ouya vorig jaar vanaf. Binnenin zit een Tegra 3-processor, 1GB ram en 8GB geheugen. Het apparaatje draait een aangepaste versie van Android.

De initiatiefnemers wilden met Ouya een open platform creëren. Zo kan iedereen een spel maken en is de software opensource. Dat moet het makkelijk maken voor ontwikkelaars om spellen uit te brengen. Hoewel inmiddels zo'n 1100 spellen in Ouya's collectie beschikbaar zijn, bleek de kleine console zelf minder succesvol. Daarom breidde Ouya zichzelf uit als platform. Vorig jaar tekende het bedrijf een overeenkomst om de spelcollectie ook uit te brengen op settopboxen van Xiaomi. Als onderdeel van de investering van Alibaba zouden Ouya-spellen ook op apparaten van dat bedrijf verschijnen
  woensdag 29 april 2015 @ 12:41:57 #218
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_152120671
Allemaal een euro inleggen en we maken een eigen FOK!console
  woensdag 29 april 2015 @ 12:57:14 #219
12888 Skull-splitter
pi_152121064
De console is zo dood als de geesten die je ermee oproept...
  woensdag 29 april 2015 @ 13:49:53 #220
327191 RobertNL
For your gear.
pi_152122696
Toch gebruik ik hem zo af en toe toch nog :@.
  woensdag 29 april 2015 @ 16:18:45 #221
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_152127484
OHJA, die heb ik ook nog ergens liggen... :P
  Moderator woensdag 29 april 2015 @ 16:24:19 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152127630
Ik gebruik mijn pandora nog dagelijks :D mensen die toentertijd een ouya kochten lachten me uit dat ik er nooit iets mee zou doen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 29 april 2015 @ 18:23:50 #223
12888 Skull-splitter
pi_152130732
Ik zou hem vooral inzetten als mediaplayer maar dat doet de Xbox one ook prima..
  Donald Duck held woensdag 29 april 2015 @ 18:32:51 #224
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_152130926
quote:
6s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik gebruik mijn pandora nog dagelijks :D
Die heb ik ook nog ooit overwogen om te kopen. Toch niet gedaan uiteindelijk, maar nu kijk ik toch weer met interesse naar de opvolger Pyra die nu in ontwikkeling is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator woensdag 29 april 2015 @ 18:50:58 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152131322
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:32 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die heb ik ook nog ooit overwogen om te kopen. Toch niet gedaan uiteindelijk, maar nu kijk ik toch weer met interesse naar de opvolger Pyra die nu in ontwikkeling is.
same here :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')