abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132604299
Flop :')

Mediacentertje heb je voor minder, werkt beter.
Gaming gedeelte is sowieso een faal.
Bijna iedereen met een ouya zorgt er wel voor dat ze er niks voor betalen iig.
  zondag 27 oktober 2013 @ 02:09:44 #202
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132604481
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 02:01 schreef Pap89 het volgende:
Flop :')

Mediacentertje heb je voor minder, werkt beter.
Gaming gedeelte is sowieso een faal.
Bijna iedereen met een ouya zorgt er wel voor dat ze er niks voor betalen iig.
Welke mediacenter werkt beter (qua snelheid en skins?) voor die 100 dollar ;).
Heb zowel Rockchip en Freescale setjes gehad en die draaiden zwaardere skins niet zo soepel, deden geen 1080P, of hadden wel een gebrek in de firmware wat mij niet zinde.
Ouya draait van dat (bijna) perfect, enige wat ik echt mis aan XBMC op de OUYA is de CEC ondersteuning.
Netflix werkt verre van perfect, maar de hele Android app van Netflix is maar matig vind ik zelf.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132604520
Het is ook net wat je wensen zijn.

Maar waar het tijdens de kickstarter "Hype"/Marketing ;) grotendeels op het game gedeelte gericht was, is dat nu zo'n beetje het meest verwaarloosde gedeelte.
pi_133381282
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_133518711
Heb net even een nieuwere versie van XBMC erop gezet (zat nog op Alpha1, nu Alpha8), maar tering zeg.
Heb zo ongeveer alles moeten verwijderen om de nieuwe XBMC erop te krijgen. :') :N

Weet nog niet wat ik met de Ouya aan moet. Was enthousiast over Kainy en GTA.
Kainy moet ik verder gaan inlezen hoe en wat. GTA (3 en VC) kan leuk zijn, heb VC ook gehad op de Ouya maar de controller was niet/nauwelijks te gebruiken.

Maar grootste nadeel vind ik persoonlijk het gezeur met de refresh rate. Deze is gelocked op 60Hz. wat dus stotter veroorzaakt bij het afspelen van materiaal d.m.v. XBMC. Haast elke video is bij mij 24p en heeft dus dit probleem. En aangezien dit aan de firmware ligt (niet per se aan Android) lijkt me ook onwaarschijnlijk dat dit nog verholpen gaat worden.

Weet het nog niet. Misschien toch wat anders zoeken; gamen doe ik dus niet of werkt gewoon niet en XBMC is persoonlijk niet geschikt voor de Ouya. En daar gebruik ik 'm juist het meest voor...
pi_133671518
Rockstar Games kondigt Grand Theft Auto: San Andreas Mobile aan

2 zaken:

- Ouya moet de USB-storage goed voor elkaar maken (geloof dat er een (test?)firmware aankomt die hiervoor moet zorgen? Want nu met maar 8GB (waar maar een deel van te gebruiken is) kun je dit wel vergeten. Had haast niets op de Ouya staan en moest tóch haast alles verwijderen om XBMC weer opnieuw te installeren (via .apk).

- Controller workaround. Ik heb GTA VC op de Ouya gehad maar die was niet te spelen met de controller?
Is er al iets zodat je dit kunt aanpassen ofzo?

Want stel dat opslagruimte én controller verbeterd worden dan gaan GTA 3, VC en SA ( :9~ :9~ ) direct op de Ouya. :Y
pi_134766550
Cool, hij heeft GTA SA draaien mét controller support:

zaterdag 28 december 2013 @ 00:55:04 #209
327191 RobertNL
For your gear.
pi_134773408
Ziet er vet uit; wellicht binnenkort ook maar weer eens aanslingeren :P (het game gedeelte dan :+)
  zaterdag 28 december 2013 @ 02:54:21 #210
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_134775618
quote:
Kinderachtige kleuter heeft dit geschreven?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_134782511
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:55 schreef RobertNL het volgende:
Ziet er vet uit; wellicht binnenkort ook maar weer eens aanslingeren :P (het game gedeelte dan :+)
Maar hoe zit het met opslaggeheugen?

Staat ook als comments onder de video dat hij obb files op de Ouya zelf heeft staan en die van GTA SA zijn 2.5GB. Kunnen die wel op een USB-stick want anders heb je er nog niet veel aan.

En ik weet niet hoe ze die controller goed werkend krijgen; bij mij deed bij GTA VC alleen de D-pad enzo.
  zaterdag 28 december 2013 @ 17:27:41 #212
327191 RobertNL
For your gear.
pi_134792115
Dacht dat storage nu wel werkte buiten de Ouya (USB)? Ach dat zie ik dan wel; zoveel staat er hier toch niet op :P

Controller zal wel native zijn? En anders probeer ik het wel met een PS3 controller; die werken op de telefoon ook met GTA dacht ik ;)
pi_134797260
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 17:27 schreef RobertNL het volgende:
Dacht dat storage nu wel werkte buiten de Ouya (USB)? Ach dat zie ik dan wel; zoveel staat er hier toch niet op :P
Lees net ook dat het zou moeten werken; maar ja 'moeten' is nog altijd theorie en niet praktijk.
Moet maar eens op zoek gaan naar een USB-stick van 16GB o.i.d. Liefst zo'n klein plug-achtig ding zodat deze niet los gaat.
quote:
Controller zal wel native zijn? En anders probeer ik het wel met een PS3 controller; die werken op de telefoon ook met GTA dacht ik ;)
Tja, weet ik niet. Controller deed het helaas niet bij mij bij GTA VC. En om nou een extra PS3 controller te gaan halen (ook al is dat eventueel uit China) is ook zo wat voor iets wat ik waarschijnlijk maar af en toe ga doen. Die controllers liggen er nu ook al haast ongebruikt bij...
pi_134833946
Sorry geen zin om alles te lezen.

Ik zoek iets om oude nintendo games te spelen. Met name Mario enzo.

Is dit apparaat + de standaard controller er goed geschikt voor? De meningen zijn nogal verschillend. 119 euro bij Bol valt mee, mar voor iets wat niet goed werkt.

Hoor graag jullie mening.
pi_135551428
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:01:02 #216
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135551830
Denk dat het interne problemen zijn, te weinig verkopen en qua soft en hardware wordt het het eerste jaar niet veel spannender meer.

Geprobeerd en gefaald kunnen we ondertussen wel stellen.
Te weinig leuke games (in de store) , matige support in de opstartfase en de software / interface die mij nog nooit zo mooi is als tijdens de kickstarter video (tegels zijn er ondertussen pas deels en de store is mij ook nog niets qua interface)

Voor het af en toe gamen van party games en XBMC blijft het overigens nog wel een leuk kastje. Al ben ik wel weer terug bij de raspberry pi omdat mijn ouya vaak cd's heeft in XBMC menu (nog geen full reset gedaan).
pi_152120512
Tja, niet echt onverwacht:

Gerucht: noodlijdend Ouya staat te koop
quote:
Ouya, het bedrijf achter de gelijknamige kubusvormige console met Android, zit in financiële problemen. Dat meldt Fortune op basis van een e-mail die het blad in handen kreeg. Nog voor het einde van de maand zou het bedrijf een potentiële koper gevonden willen hebben.

Fortune baseert zich op een vertrouwelijke e-mail die Ouya-ceo Julie Uhrman zou hebben verzonden naar investeerders en adviseurs. In 2013 haalde Ouya 15 miljoen dollar, omgerekend 13,7 miljoen euro, op van investeerders. Daarnaast leende het geld van TriplePoint Capital. Volgens Fortune zou Ouya nu problemen hebben om die lening af te betalen, ondanks de recente investering van 10 miljoen dollar van de Chinese internetgigant Alibaba.

Uhrman schrijft volgens Fortune in de mail dat onderhandelingen om de schulden van het bedrijf te herstructureren niet succesvol waren. Om niet aan de betalingsverplichtingen ten onder te gaan, zou het bedrijf vlug moeten worden verkocht. "We zoeken voor het einde van de maand interesse", schrijft Uhrman volgens Fortune.

Ouya startte in 2012 een Kickstartercampagne om de gelijknamige spelcomputer op de markt te brengen. Die was al snel succesvol. De initiatiefnemers, waaronder een aantal grote namen uit de industrie, haalden ruim 8,5 miljoen dollar op; het initiële streefbedrag was 950.000 dollar. De console kost 99 dollar. Oorspronkelijk waren alle spellen verplicht gratis speelbaar, maar daar stapte Ouya vorig jaar vanaf. Binnenin zit een Tegra 3-processor, 1GB ram en 8GB geheugen. Het apparaatje draait een aangepaste versie van Android.

De initiatiefnemers wilden met Ouya een open platform creëren. Zo kan iedereen een spel maken en is de software opensource. Dat moet het makkelijk maken voor ontwikkelaars om spellen uit te brengen. Hoewel inmiddels zo'n 1100 spellen in Ouya's collectie beschikbaar zijn, bleek de kleine console zelf minder succesvol. Daarom breidde Ouya zichzelf uit als platform. Vorig jaar tekende het bedrijf een overeenkomst om de spelcollectie ook uit te brengen op settopboxen van Xiaomi. Als onderdeel van de investering van Alibaba zouden Ouya-spellen ook op apparaten van dat bedrijf verschijnen
  woensdag 29 april 2015 @ 12:41:57 #218
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_152120671
Allemaal een euro inleggen en we maken een eigen FOK!console
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 29 april 2015 @ 12:57:14 #219
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152121064
De console is zo dood als de geesten die je ermee oproept...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 29 april 2015 @ 13:49:53 #220
327191 RobertNL
For your gear.
pi_152122696
Toch gebruik ik hem zo af en toe toch nog :@.
  woensdag 29 april 2015 @ 16:18:45 #221
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_152127484
OHJA, die heb ik ook nog ergens liggen... :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator woensdag 29 april 2015 @ 16:24:19 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152127630
Ik gebruik mijn pandora nog dagelijks :D mensen die toentertijd een ouya kochten lachten me uit dat ik er nooit iets mee zou doen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 29 april 2015 @ 18:23:50 #223
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152130732
Ik zou hem vooral inzetten als mediaplayer maar dat doet de Xbox one ook prima..
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Donald Duck held woensdag 29 april 2015 @ 18:32:51 #224
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_152130926
quote:
6s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik gebruik mijn pandora nog dagelijks :D
Die heb ik ook nog ooit overwogen om te kopen. Toch niet gedaan uiteindelijk, maar nu kijk ik toch weer met interesse naar de opvolger Pyra die nu in ontwikkeling is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator woensdag 29 april 2015 @ 18:50:58 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152131322
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:32 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die heb ik ook nog ooit overwogen om te kopen. Toch niet gedaan uiteindelijk, maar nu kijk ik toch weer met interesse naar de opvolger Pyra die nu in ontwikkeling is.
same here :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')