d werd Thaise soep met lenteui en tahoe, gebakken tahoe met groenten in zoetzure saus en klein beetje witte rijst en een glas witte wijn.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:37 schreef fluster het volgende:
[..]
Ook hier tijd om (structureel) normaal te doen.
Lijstje vandaag:
s: hardlopen (6x3)
o: 3 rijstwafels met pindakaas
t: eat natural reep (oranje), appel
l: 2 volkoren bio broodjes met 2 plakjes kaas, 250 gram cherrytomaatjes
d: Thais (uit eten)
Wat kan een weegschaal ook lief zijn hèquote:Op zondag 2 juni 2013 21:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ging net even op de weegschaal staan om even te spieken en ik was een hele ons zwaarder dan van,orgen.![]()
Heerlijk hoor, de dag nadat je geland bent, afwateren for the win! En dat betekent dus ook dat ik qua gewicht echt maar een klein tikkie zit boven wat ik vorige week maandag woog en daar ben ik echt zo blij mee! Geen schade opgelopen dus!
Pittige Thaise soep?quote:Op zondag 2 juni 2013 21:51 schreef fluster het volgende:
d werd Thaise soep met lenteui en tahoe, gebakken tahoe met groenten in zoetzure saus en klein beetje witte rijst en een glas witte wijn.
quote:Op zondag 2 juni 2013 21:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat kan een weegschaal ook lief zijn hè
quote:Op zondag 2 juni 2013 21:50 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ierse roomboter ja. Argh ER wat doe je met mijSodabrood, roomboter en een kom leek/potatosoup
De mijne heeft echt een hekel aan me, ik zal hem wel gepest hebben vroegerquote:Op zondag 2 juni 2013 21:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat kan een weegschaal ook lief zijn hè
Voor het eerst in hele lange tijd hoor.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:06 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
De mijne heeft echt een hekel aan me, ik zal hem wel gepest hebben vroeger![]()
Netjes BE!! Ik heb nog steeds moeite om als ik ergens anders ben dan thuis, me aan mijn regime te houden, en jou lukt dat gewoon dagen achter elkaar!
my kind of girlquote:Op zondag 2 juni 2013 20:45 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar daar gaat het me niet echt om, ik eet gewoon van alles de volle producten, dus geen margarine, maar roomboter (Ierse!!) Geen cola light, maar gewone cola (als ik het al zou drinken, wat ik niet doe, want ik lust het niet). Geen light producten. Ik eet geen vervangers. En geen processed foods.
Dat had ik ook moeten doen.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:23 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zie het helemaal voor me.
En ik trek vaak halverwege mijn shirtje uit.
Omgquote:Op zondag 2 juni 2013 23:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Roomijs en films met Hugh Jackman.
Buh.
QFT.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:24 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik zou echt dagenlang stokslobberen als die gast in m'n bed zou belanden.
Zo. Dat is gezegd.
Ik mijd avondeten uit pakjes en zakjes ook, dat doe ik echt zelden tegenwoordig, behalve af en toe een boemboe of curry omdat ik dat écht teveel moeite vind om voor 1 of 2 personen in elkaar te draaien. Maar ik vind het wel echt lastig om tussendoortjes te bedenken die niet fruit of een zuivelproduct zijn, en ook niet kant en klaar. Ik doe tegenwoordig soms een roggebroodje met kaas, maar dat is dan gelijk wel weer best een flinke hap, zoveel trek heb ik lang niet altijd. Hebben jullie tips?quote:Op zondag 2 juni 2013 21:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zelfde hierAls ik zin heb in cola, drink ik cola en niet de light meuk. Voor de rest vind ik (groene) thee ook erg lekker en water is mijn standaard drinken. Het lijkt me lastig worden als je water niet lekker vindt. Heb ook gewoon roomboter in huis, naast kokosolie en olijfolie. En ik mijd zoveel mogelijk eten uit pakjes en zakjes, en daar hoort voor mij ook ontbijtkoek, liga etc bij.
Vanavond gekookt met wat er in de koelkast lag en oh wat was het lekkerBulgur, perzik, kalkoen en spinazie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Datquote:Op zondag 2 juni 2013 23:27 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee, niet zo erg als Hugh. Daar word ik echt een beetje week van.
quote:Op zondag 2 juni 2013 23:34 schreef douche-eendje het volgende:
Pakjeszakjes is inderdaad suf. En echte boter op sodabrood en een lik jam![]()
Vandaag een beetje prut gegeten door de hoofdpijn van gisteren. Gisteren namelijk veeeeel te weinig gegeten. Nou ja, morgen weer een dag
Omfg. Wacht ik kom ff stukkie halen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
quote:Op zondag 2 juni 2013 23:24 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik zou echt dagenlang stokslobberen als die gast in m'n bed zou belanden.
Zo. Dat is gezegd.
geen last vanquote:Op zondag 2 juni 2013 23:27 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee, niet zo erg als Hugh. Daar word ik echt een beetje week van.
margarine is vd duivel, weet ik sinds kortquote:Op zondag 2 juni 2013 23:33 schreef Zeester het volgende:
Ik ben trouwens op m'n 7e ofzo opgehouden met boter eten. Enige waarbij ik het eet is bij hagelslag en vlokken, en die mag ik van mezelf eigenlijk zelden. Als ik het dan toch eet, dan met de margarine van m'n huisgenootje, die nooit op komt omdat we allebei echt geen boter eters zijn.
Roomboter is een natuurlijk product en de vetten die erin zitten zijn gewoon goed voor je (met mate).quote:Op maandag 3 juni 2013 08:09 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat is er dat slecht aan dieetboter om het zo maar even te noemen?
Zoals gezegd, het is een beetje tendentieus geschreven, maar in de basis zitten er wel waarheden in het verhaal als je er goed over nadenkt.quote:Margarine/halvarine is slecht voor de gezondheid:
Het bestaat uit zeer grote hoeveelheden transvetzuren
Het ondermijnt het immuunsysteem
Het verhoogt tot 3x toe de kans op verstopte kransslagaders
Het verhoogt tot 5x toe de kans op kanker
Het verhoogt het gehalte aan lipoproteine-a en dus de kans op arteriosclerose
Het verlaagt de kwaliteit van moedermelk
Het verlaagt de insuline respons
En…het bevat 27 ingrediënten die ook in verf zitten!
Zelfs insecten of bacteriën moeten er niets van hebben. Zet maar eens een open kuipje margarine of halvarine ergens in een hoekje. Je hoeft niet bang te zijn dat het gaat schimmelen of rotten of stinken want er komt geen vlieg op af. Zelfs micro-organismen kunnen er niet op groeien. En dat smeren wij dan op onze boterham.
quote:Op maandag 3 juni 2013 03:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Datborst haar!
en als ie een baard heeft
Een beetje?quote:Op maandag 3 juni 2013 08:18 schreef Brighteyes het volgende:
Zoals gezegd, het is een beetje tendentieus geschreven, maar in de basis zitten er wel waarheden in het verhaal als je er goed over nadenkt.
Dat laatste stuk doet het hem voor mij ook enormquote:Op maandag 3 juni 2013 08:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Ah, je krijgt er kanker van. Uiteraard. Maar goed, van pijpen ook. Dus de vraag is: welke van de twee levert gezondere eiwitten op, en is dus de betere keuze?
Ergo: zodra ergens staat dat je er kanker van krijgt haak ik al vrij snel af. Het is niet alsof ik asbest op m'n brood smeer.
Eigenlijk is het allemaal heel simpel. Als je magere producten eet, al je eigen maaltijden klaar maakt, niet snoept in de vorm van chips, koekjes, snoep etc en je weg blijft van snackbars, restaurants, pizzeria's en verjaardagen dan is te veel eten echt moeilijkquote:Op maandag 3 juni 2013 08:41 schreef Mokkels het volgende:
+ klein zakje nibbit chips. Bizar eigelijk.. daarvoor kan ik bijvoorbeeld 500 gram aardbeien voor eten waar je veel voller van zit. Dat besef komt nu pas en dat laat me wel schrikken soms.
Broodje asbest met een glaasje xyleen, jammiequote:Op maandag 3 juni 2013 08:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Ergo: zodra ergens staat dat je er kanker van krijgt haak ik al vrij snel af. Het is niet alsof ik asbest op m'n brood smeer.
Ja ik voerde het net allemaal in en ik dacht: wat..? zo weinig? Want ik zat wel echt vol..quote:Op maandag 3 juni 2013 08:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eigenlijk is het allemaal heel simpel. Als je magere producten eet, al je eigen maaltijden klaar maakt, niet snoept in de vorm van chips, koekjes, snoep etc en je weg blijft van snackbars, restaurants, pizzeria's en verjaardagen dan is te veel eten echt moeilijkOmgekeerd is ook waar, je eet binnen no time te veel als je al die dingen wel doet.
Onder steen kruipt...quote:Op maandag 3 juni 2013 08:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een beetje?Allemachtig, ik zou direct elke zin in twijfel trekken in zo'n stuk. En ik trek overigens ook elke zin in twijfel. Ik ben geen fan van margariniie, maar dit slaat ook nergens op.
Niewaar... Gewoon alles zeggenquote:Op maandag 3 juni 2013 09:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Onder steen kruipt...
Ik wist dat ik beter niks had kunnen zeggen.
Klopt, maar dan nog kun je keuzes maken. Als ik zin heb in -in mijn geval- sprite of bitter lemon, neem ik dat. Dat gebeurt namelijk zo'n 1 keer per 2 maanden ofzo en dan wil ik dus geen light-meuk.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:13 schreef Zeester het volgende:
Waar het als zo vaak op neer komt, gaat hier denk ik ook wel op.
Eet geen pakje margarine per week, drink geen fles cola light per dag. Maar eet ook geen pakje roomboter per week, of drink een fles gewone cola per dag. Allebei onverstandige keuzes. Matiging, matiging matiging
Ja!quote:Op maandag 3 juni 2013 09:15 schreef tjoptjop het volgende:
Alleen al vanwege de smaak zou je margarine moeten laten staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |