Ik probeer van te voren te beslissen wat ik mag van mezelf. Iemand die altijd heerlijke zelfgebakken taarten heeft? Ik mag een klein puntje. Borrelhapjes op tafel? Ik mag een paar nootjes.quote:Op zondag 2 juni 2013 12:27 schreef CarOnline het volgende:
Gister een verjaardag gehad waarbij er rond etenstijd broodjes frikandellen, kroketten en hamburgers bij werden geserveerd, incl patat. De hele kluit zat te eten en ik heb NIETS genomen. Geen taart, geen chips, borrelnootjes, toastjes met salade of de frituurmeuk.
Daarna fietste ik kei trots naar huus!
Mijn probleem is, is dat het nooit bij een paar nootjes blijft. Dus dan maar niks en dat maakt ook wel weer dat ik me goed voelquote:Op zondag 2 juni 2013 12:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik probeer van te voren te beslissen wat ik mag van mezelf. Iemand die altijd heerlijke zelfgebakken taarten heeft? Ik mag een klein puntje. Borrelhapjes op tafel? Ik mag een paar nootjes.
Is er alleen diepvriestaart en alleen blokjes kaas en worst en chips? Nee, dan zou ik ook niets nemen, want niet de moeite waard.
En sinds wanneer was snackbarvoer wat al iets lauw is geworden ooit lekker? Eigenlijk nooit hè. Wat kan ik me vies voelen na zo'n 'maaltijd'Dus daar zou ik ook heel makkelijk nee tegen zeggen en als ze aandringen dat ik toch iets moet eten zou ik in staat zijn om te vragen of ze dan een boterham voor me hebben
![]()
Dus ik zou net als jij bijna niets gehad hebben op die verjaardag.
Dan snap ik dat je liever niets neemtquote:Op zondag 2 juni 2013 12:34 schreef CarOnline het volgende:
Mijn probleem is, is dat het nooit bij een paar nootjes blijft. Dus dan maar niks en dat maakt ook wel weer dat ik me goed voel
Ik ben nu bijna een volle week bezig, en om dan in het weekend al te gaan zondigen...
Dan moet ik eerst een week of 3 bezig zijn hoor! Nu nog ff strak er tegenaan!
Het allereerste wat wij doen als we eens in Nederland zijn is naar de snackbar rennen en een frikandel speciaal bestellen. Zo heerlijk!!!! We hebben geprobeerd omze zelf te maken, lekker hoor, maar net niet echt zal ik maar zeggen. Ik ben bang dat frikandellen altijd een zonde blijvenquote:Op zondag 2 juni 2013 12:32 schreef Isabeau het volgende:
En sinds wanneer was snackbarvoer wat al iets lauw is geworden ooit lekker? Eigenlijk nooit hè.
Precies dat!quote:Op zondag 2 juni 2013 12:28 schreef Isabeau het volgende:
Serieliefhebber, ik zie het niet eens als zondigen als ik eens dingen eet die kcalrijk zijn. Het hoort gewoon bij eten, alleen minder frequent en minder qua hoeveelheid. Als ik 's avonds een (zelfgemaakte!) hamburger en frietjes wil dan neem ik een gewoon ontbijt, een gewone lunch, een tussendoortje in de vorm van bijv fruit met noten en dan 's avonds een kleine portie patat en een zelfgemaakte hamburger waarvan ik weet wat er in gaat. Mayonaise een héél klein beetje of niets. Salade on the side. Bij jou lijkt het alsof je je hele dag rond die 'vreselijk slechte & zondige maaltijd' hebt gepland. Dat is imho al een verkeerde kijk op eten.
Je moet je eetgewoontes aanpassen, maar op zo'n manier dat het je normale eetpatroon voor de rest van je leven wordt. Je bent niet op dieet. Diëten met een einddatum werken niet.
Beter gaat mijn hondje weer normaal doen qua gezondheid. Scheelt me achterlijk veel stress en dus eten.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:59 schreef Isabeau het volgende:
Qwea, niet te lang blijven zeggen dat je weer normaal gaat doen, maar het ook doen![]()
quote:Op zondag 2 juni 2013 12:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Snackbareten hoort, net als seks, een beetje vies te zijn.
Er waren er hier laatst 4 over na een avond visite en toen heb ik eerst het zakje onder de kraan gehouden en daarna in de prullenbak gemikt.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:33 schreef _Dido_ het volgende:
@ LadyOracle: herkenbaarAls ik het langere tijd niet neem, mis ik het niet en als ik het een paar keer toch neem (een keertje zondigen kan bij mij niet zoveel kwaad), moet ik weer dat hele proces van afkicken door. Bovendien helpt het mij erg om te denken dat ik er niet écht naar verlang, maar dat ik ernaar verlang, omdat mijn lichaam verslaafd is
. Ik weet dat ik dan even moet doorzetten om ervan af te komen, maar dat is best moeilijk.
Nu heb ik een pak stroopwafels in huis ivm visite vanmiddag. Heb er sinds gisteren al drie opgegeten. Had erger gekund: normaal gesproken zou ik alles hebben opgegeten minus het aantal dat over moet blijven voor visite
(zak-moet-leeg-syndroom, waar Isa het al over had
). Vanmiddag nog eentje met visite en de rest mogen zij meenemen
Je wil niet weten wat ik al door de plee heb gespoeld...quote:Op zondag 2 juni 2013 13:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er waren er hier laatst 4 over na een avond visite en toen heb ik eerst het zakje onder de kraan gehouden en daarna in de prullenbak gemikt.
Beetje achterlijk eigenlijk dat het zo moet, maar goed, eerst maar eens echt-echt-echt afkicken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |