Een zakenkabinet misschien?quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:37 schreef Insomnia_ het volgende:
Ja, zou geen beter haalbaar kabinet kunnen bedenken.
Een kabinet heeft ook nog andere prioriteiten dan enkel en alleen de economie.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:38 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Een zakenkabinet misschien?
Die hoeven tenminste geen politieke spelletjes te spelen en doen alleen maar dingen die goed zijn voor de economie. Zitten er tenminste mensen die verstand van zaken hebben.
Zoals het welzijn van dieren bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een kabinet heeft ook nog andere prioriteiten dan enkel en alleen de economie.
Onder de economie valt ook de portefouille van de zorg. Ik weet niet hoe het met het milieu is, maar ik zou het niet erg vinden als er 4 jaar lang goed voor eigen land wordt gezorgt. In plaats van het op alle vlakken proberen goed te doen en uiteindelijk mislukt het op elk vlak.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een kabinet heeft ook nog andere prioriteiten dan enkel en alleen de economie.
Die kunnen ook niet zonder politieke steun uit de kamer...quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:38 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Een zakenkabinet misschien?
Die hoeven tenminste geen politieke spelletjes te spelen en doen alleen maar dingen die goed zijn voor de economie. Zitten er tenminste mensen die verstand van zaken hebben.
Met een zakenkabinet nemen zakenmensen toch de posten van ministers over, of zit het anders in elkaar?quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die kunnen ook niet zonder politieke steun uit de kamer...
Dat zit wel iets anders in elkaar. De kamer is en blijft het hoogste politieke orgaan. Zij moeten wetgeving beoordelen en goed- of afkeuren. Dat blijft gewoon...quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:01 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Met een zakenkabinet nemen zakenmensen toch de posten van ministers over, of zit het anders in elkaar?
Als ik de defenitie opzoek van een zakenkabinet dan krijg ik het volgende: Niet-politieke personenquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zit wel iets anders in elkaar. De kamer is en blijft het hoogste politieke orgaan. Zij moeten wetgeving beoordelen en goed- of afkeuren. Dat blijft gewoon...
Bij deze valt me meteen op wat er bij ons thuis vroeger gezegd werd.quote:
Dan nog moeten ze rekening houden met de kamer. Het kabinet kan nog zo hoog en laag springen als ze wil, zonder kamer gebeurt er niets.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:08 schreef jojayotho het volgende:
Lijkt mij dat zo'n kabinet zich niets hoeft aan te trekken van all politieke spelletjes
Het kabinet neemt de grote besluiten niet maar de kamerquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:08 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Als ik de defenitie opzoek van een zakenkabinet dan krijg ik het volgende: Niet-politieke personen
Wat moeten we ons voorstellen bij een zakenkabinet? BNR's Mark Beekhuis vond de volgende definitie: "Zakenkabinetten zijn extra-parlementaire kabinetten die vrijwel geheel of geheel uit niet-politieke personen bestaan, zoals uit ondernemers en ambtenaren."
Lijkt mij dat zo'n kabinet zich niets hoeft aan te trekken van all politieke spelletjes.
Reist bij mij een andere vraag op wat zouden de alternatieven zijn als de Euro niet geweest was?quote:
Dan zaten we in dezelfde ellende. De problematiek is vooral intern en niet zozeer extern.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Reist bij mij een andere vraag op wat zouden de alternatieven zijn als de Euro niet geweest was?
Ik weet ik mag niet omkijken iets met een zoutpilaar of zo, maar ik kan het toch niet laten mij die vraag te stellen.
Ik ben niet echt op de hoogte,maar kan het nog erger met muppets als. Mark liar liar pants on fire ruttequote:
Ja vooraf van alles beloven en eenmaal gekozen hun eigen debiele plannetjes uit de kast halen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:14 schreef Krunep het volgende:
Die SCHIJT kabinet Rutte 2 moet ONMIDDENLIJK aftreden. Ze houden zich helemaal niet aan hun woord, vooral niet dat nare mannetje van een Rutte. Ze bezuinigen overal op. In plaats van te bezuinigen op studenten, mensen in de zorg en bejaarden kunnen ze beter gewoon geen rooie cent meer aan Griekenland geven en geen cent meer aan de banken in Italië. Ik dacht dat dit een Nederlandse regering was, maar ze helpen andere landen echt veel te veel. Lekker op PVV of SP stemmen, daar wordt Nederland beter van!
Als dat zo moet in Holland.....quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:08 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Ja vooraf van alles beloven en eenmaal gekozen hun eigen debiele plannetjes uit de kast halen.
Dat is toch wat een politicus doet ?
Het had gekund als die SCHIJT Rutte van woorden vooraf ook daden maakten. Maar hij lult van te voren wat om zo mensen aan te trekken en daarna SCHIJT de hebben aan alle mensen die geen miljonair zijn door overal op de bezuinigen... Nee sorry ik vind dit kabinet NIET kunnen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:10 schreef Elfletterig het volgende:
Dit kabinet kan prima. Na de verkiezingen was er geen duidelijke rechtse meerderheid en ook geen duidelijke linkse meerderheid. Dit compromis-kabinet bevat de twee partijen die veruit het grootst waren bij de verkiezingen. En het kabinet sluit akkoorden met andere partijen. Het lijkt me al met al bijzonder democratisch.
Het VVD-programma wordt alleen onverkort uitgevoerd op het moment dat de VVD een meerderheid in zowel de Tweede als Eerste Kamer heeft. Dat kan nog even duren. Tot die tijd zal de VVD met andere partijen moeten regeren, dus worden er compromissen gesloten.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:12 schreef Krunep het volgende:
[..]
Het had gekund als die SCHIJT Rutte van woorden vooraf ook daden maakten. Maar hij lult van te voren wat om zo mensen aan te trekken en daarna SCHIJT de hebben aan alle mensen die geen miljonair zijn door overal op de bezuinigen... Nee sorry ik vind dit kabinet NIET kunnen.
Maar zeg nou zelf, want vind jij ervan dat studenten geen studiefinanciering(va. 2014) meer krijgen EN geen OV- jaarkaart(va. 2015). Dat iedereen die geen loterij heeft gewonnen en/of het geldschip helaas niet is langs gevaren, dit KEIHARD in de portomonnee moet voelen? Dit moet toch op een minder gemene manier kunnen? Door bijvoorbeeld Griekenland teleur te stellen dmv geen cent meer te geven? Ik weer zeker dat 90% van de Nederlanders het met me eens is.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het VVD-programma wordt alleen onverkort uitgevoerd op het moment dat de VVD een meerderheid in zowel de Tweede als Eerste Kamer heeft. Dat kan nog even duren. Tot die tijd zal de VVD met andere partijen moeten regeren, dus worden er compromissen gesloten.
Het zijn Nederlandse kiezers die in 2012 in onvoldoende mate hebben afgerekend met het rechtse afbraakbeleid van Rutte-I. Daarom wordt die koers nu gedeeltelijk voortgezet. Ik zou bepaalde zaken liever ook anders zien, maar de kiezer moet bij zichzelf te rade gaan.
Ik vind van alles, maar dat is niet zo bijster relevant. Wat wel relevant is, is hoe mensen in september 2012 hebben gestemd. Zo kregen de twee anti-euro-partijen slechts 30 van de 150 zetels.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:34 schreef Krunep het volgende:
[..]
Maar zeg nou zelf, want vind jij ervan dat studenten geen studiefinanciering(va. 2014) meer krijgen EN geen OV- jaarkaart(va. 2015). Dat iedereen die geen loterij heeft gewonnen en/of het geldschip helaas niet is langs gevaren, dit KEIHARD in de portomonnee moet voelen? Dit moet toch op een minder gemene manier kunnen? Door bijvoorbeeld Griekenland teleur te stellen dmv geen cent meer te geven? Ik weer zeker dat 90% van de Nederlanders het met me eens is.
Als mensen wisten wat de gevolgen waren van op de VVD stemmen, waren zij niet als "winnaar" de verkiezingen uitgekomen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind van alles, maar dat is niet zo bijster relevant. Wat wel relevant is, is hoe mensen in september 2012 hebben gestemd. Zo kregen de twee anti-euro-partijen slechts 30 van de 150 zetels.
De economische tegenslag (ik ben het woord "crisis" een beetje zat) raakt iedereen, dus is het niet vreemd dat ook voorzieningen voor studenten een tikje worden versoberd. De maatschappij investeert nog steeds fors in studenten.
Minder gemeen wordt het alleen als mensen bij de volgende verkiezingen wezenlijk anders stemmen dan dat ze vorig jaar deden.
OV had er wmb in mogen blijven maar stufi vind ik geen probleem mits het sociaal leenstelsel enigszins fatsoenlijk is.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:34 schreef Krunep het volgende:
Maar zeg nou zelf, want vind jij ervan dat studenten geen studiefinanciering(va. 2014) meer krijgen EN geen OV- jaarkaart(va. 2015).
Dat is te merken met dat SP en PVV geschreeuw.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:48 schreef Krunep het volgende:
ps. Ik zit hier wel erg wijs te praten, maar heb over 2 jaar pas stemrecht.
als ik zo alles een beetje bekijk, zou iedereen op SP of PVV moeten stemmenquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:50 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat is te merken met dat SP en PVV geschreeuw.
Dat zou het faillissement van Nederland betekenen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:51 schreef Krunep het volgende:
[..]
als ik zo alles een beetje bekijk, zou iedereen op SP of PVV moeten stemmen
Niet zo zeer, als we naar de PVV gaan kijken: geen cent meer aan het buitenland uitgeven.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:52 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat zou het faillissement van Nederland betekenen.
Het ligt - hoewel de PVV je anders wil doen geloven - echter wel iets gecompliceerder. Leer je nog wel als je groter bent.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:53 schreef Krunep het volgende:
[..]
Niet zo zeer, als we naar de PVV gaan kijken: geen cent meer aan het buitenland uitgeven.
Doei, bezuinigingen
Ja, dat weet ik wel, dat niet alles is opgelost door geen cent meet aan het buitenland te geven.. Maar toch is dat wel een eerste stapquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:54 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het ligt - hoewel de PVV je anders wil doen geloven - echter wel iets gecompliceerder. Leer je nog wel als je groter bent.
Dat zie ik met de VVD aan het roer ook wel gebeuren... In ieder geval een moreel faillissement.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:52 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus niks van, nederland heeft een grote haven toch?quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:52 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Als je bedoelt te zeggen dat mensen verontrustend weinig over politiek weten en dat veel mensen zomaar wat raak stemmen, dan ben ik dat met je eens. Maar dan zijn niet de partijen het probleem, maar de kiezers. Want die zijn te lui om zich in de politiek te verdiepen en laten zich een rad voor ogen draaien.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:48 schreef Krunep het volgende:
[..]
Als mensen wisten wat de gevolgen waren van op de VVD stemmen, waren zij niet als "winnaar" de verkiezingen uitgekomen.
ps. Ik zit hier wel erg wijs te praten, maar heb over 2 jaar pas stemrecht.
Zelfs dat niet. Ondoordachte stoerdoenerij kost enkel maar geld...quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:56 schreef Krunep het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik wel, dat niet alles is opgelost door geen cent meet aan het buitenland te geven.. Maar toch is dat wel een eerste stap
Ja: Roemer de communist die alle bovenstaande zaken combineert.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:58 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Ik ben niet echt op de hoogte,maar kan het nog erger met muppets als. Mark liar liar pants on fire rutte
Ivo stasi opstelten en Geert xenofoob wilders ?
Ja, het wordt een 'keuze' tussen gerommel of de radiale partijen. Er is heel hard een nieuw systeem nodig, een waar niet de politiek (honderdvijftig poppentjes) de onderwerpen bedenkt en de burger mee opzadelt (want dat is al decennia lang gaande, in deze tijd harder dan ooit), maar de burger met de problemen komt die gaan worden opgelost (die honderdvijftig mogen dus niet meer de onderwerpen bedenken, men komt met een onderwerp als het rookverbod, terwijl er veel belangrijkere dingen moeten gebeuren, de politiek stelt telkens geen prioriteiten, het is bijna anarchistisch, door maar klakkeloos onderwerpen naar voren te brengen waar je niet op zit te wachten, die niets bijdragen, het land vooruit helpen, alleen maar zorgen voor afkeer, woede, strijd en verzet (en daarop kan een politici te makkelijk stemmen, dus macht, in de wacht slepen, het gaat dan richting alleen maar populair te worden via one-liners (dat is een opsomming van al die veroorzaakte problemen over het decennia ervoor, dit is precies wat gaande is)quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:36 schreef jojayotho het volgende:
Zoals de titel al zegt: kan dit kabinet nog? Zo niet, wat zou er moeten gebeuren.
Ik heb zelf VVD gestemd, maar zoals het er nu aan toe gaat vind ik het 3× niks.
Maar als het kabinet binnenkort weer zou vallen, zou ik echt niet weten waarvoor ik moet stemmen.
En de PVV belooft niets? Kom op man, elke politieke partij belooft zaken die ze niet waar kunnen maken. En waarom? Omdat het volk dat graag wil horen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:59 schreef Unmountable het volgende:
VVD was de belover van allemaal leuke dingen, helaas kunnen ze hier niet aan volbrengen.
Nederland is (volgens mij) helemaal klaar met al die bezuinigingen, en mooipraters zoals Rutte en Samson.
Volgens de huidige peiling is de PVV op dit moment de grootste oppositie partij, dat moet toch wel wat zeggen, niet?
Klopt, niet alles wat je zegt kan waar worden gemaakt, maar de VVD schiet hier toch echt wel heel erg bovenuit. Ze hadden zelfs een actie van 'Blabla ja ¤1.000,- dit en dat'. Als je weet dat je dit niet waar kunt maken, waarom zeg je het dan in godsnaam? Is wel heel stom naar mijn mening.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:02 schreef waht het volgende:
[..]
En de PVV belooft niets? Kom op man, elke politieke partij belooft zaken die ze niet waar kunnen maken. En waarom? Omdat het volk dat graag wil horen.
Dat was te verwachten, het gaat namelijk sowieso slechter en de aangewezen schuldige is de huidige regering (wat natuurlijk kortzichtig is, de huidige stand van zaken is tijdens de afgelopen decennia ontstaan, en zeker niet enkel door Nederland). Die peilingen geven niets anders aan dan de onrealistische verwachtingen van het volk.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:05 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Klopt, niet alles wat je zegt kan waar worden gemaakt, maar de VVD schiet hier toch echt wel heel erg bovenuit. Ze hadden zelfs een actie van 'Blabla ja ¤1.000,- dit en dat'. Als je weet dat je dit niet waar kunt maken, waarom zeg je het dan in godsnaam? Is wel heel stom naar mijn mening.
Vind je het heel gek dat de VVD 9 zetels is gezakt in de peilingen. Hetzelfde voor de PvdA, maar liefst 12 zetels gezakt.
Er moet wat mij betreft een kabinet komen dat echt gaat hervormen. De hypotheekrente aftrek bijvoorbeeld is nog altijd niet afgeschaft.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:36 schreef jojayotho het volgende:
Zoals de titel al zegt: kan dit kabinet nog? Zo niet, wat zou er moeten gebeuren.
Maar als het kabinet binnenkort weer zou vallen, zou ik echt niet weten waarvoor ik moet stemmen.
Ik ken genoeg mensen die op de VVD hebben gestemd en interesse tonen in de politiek en daar wijs over praten. Maar ik ben het wel deels met je eens dat er veel mensen zijn die zomaar wat raak stemmen en dat de meeste mensen daarvan op de VVD hebben gestemd, "omdat ze toch de grootste partij zijn".quote:Op donderdag 30 mei 2013 01:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je bedoelt te zeggen dat mensen verontrustend weinig over politiek weten en dat veel mensen zomaar wat raak stemmen, dan ben ik dat met je eens. Maar dan zijn niet de partijen het probleem, maar de kiezers. Want die zijn te lui om zich in de politiek te verdiepen en laten zich een rad voor ogen draaien.
Dan hadden we een heel sterke gulden gehad die alleen maar meer waard was geworden doordat het een safehaven voor internationaal kapitaal was net zoals zwitserland. Zo sterk dat we bijna niet hadden moeten bezuinigen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Reist bij mij een andere vraag op wat zouden de alternatieven zijn als de Euro niet geweest was?
Ik weet ik mag niet omkijken iets met een zoutpilaar of zo, maar ik kan het toch niet laten mij die vraag te stellen.
Wat zou er gebeuren als Nederland nu ineens terug gaat naar guldens volgens jou?quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:25 schreef machtpen het volgende:
[..]
Dan hadden we een heel sterke gulden gehad die alleen maar meer waard was geworden doordat het een safehaven voor internationaal kapitaal was net zoals zwitserland. Zo sterk dat we bijna niet hadden moeten bezuinigen.
Kost denk ik bakken vol met geld. Maar we hoeven geen geld meer naar andere landen te gooien en ook niet meer te investeren in Europa. Weet alleen niet wat meer kostquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:26 schreef Krunep het volgende:
[..]
Wat zou er gebeuren als Nederland nu ineens terug gaat naar guldens volgens jou?
In eerste instantie heb je omwisselkosten maar daarna stroomt het kapitaal naar nederland en zal de koers weer stijgen. Als het daarna fout gaat in zuid-europa met een van de grote economieën worden wij niet meegetrokken. Het is niet alleen een financieel plaatje maar bespaart ons ook veel sociale onrust. Sociale onrust die het lont in het kruitvat europa wordt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:26 schreef Krunep het volgende:
[..]
Wat zou er gebeuren als Nederland nu ineens terug gaat naar guldens volgens jou?
Geen geld meer naar andere landen + niet meer investeren in Europa ben ik het volledig met je eens.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:42 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Kost denk ik bakken vol met geld. Maar we hoeven geen geld meer naar andere landen te gooien en ook niet meer te investeren in Europa. Weet alleen niet wat meer kost
En de concurrentiepositie zou natuurlijk enorm verslechteren waardoor het slecht zou gaan met de export.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:25 schreef machtpen het volgende:
[..]
Dan hadden we een heel sterke gulden gehad die alleen maar meer waard was geworden doordat het een safehaven voor internationaal kapitaal was net zoals zwitserland. Zo sterk dat we bijna niet hadden moeten bezuinigen.
Dus doordat Nederland geen geld meer gaf aan marokko, moeten ze nou ineens 300 miljoen euro + rente betalen??quote:Op donderdag 30 mei 2013 07:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zelfs dat niet. Ondoordachte stoerdoenerij kost enkel maar geld...
http://m.volkskrant.nl/vk(...)ngNavigationItemId=2
Dat zie ik wel zittenquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:44 schreef machtpen het volgende:
[..]
In eerste instantie heb je omwisselkosten maar daarna stroomt het kapitaal naar nederland en zal de koers weer stijgen. Als het daarna fout gaat in zuid-europa met een van de grote economieën worden wij niet meegetrokken. Het is niet alleen een financieel plaatje maar bespaart ons ook veel sociale onrust. Sociale onrust die het lont in het kruitvat europa wordt.
Als wij als Nederland druk gaan zetten in Brussel kunnen we echt wel dingen afdwingen. Als wij uit Europa zouden stappen dan valt de euro geheidquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:46 schreef Krunep het volgende:
[..]
Geen geld meer naar andere landen + niet meer investeren in Europa ben ik het volledig met je eens.
Ze moeten ons is laten zien dat ze een Nederlandse regering zijn en niet eentje van Europa. Volgens mij hebben ze in het buitenland nog meer profijt van dit kabinet dan dat wij dan hebben...
Ze hebben ons gewoon nodig...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:49 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Als wij als Nederland druk gaan zetten in Brussel kunnen we echt wel dingen afdwingen. Als wij uit Europa zouden stappen dan valt de euro geheid
Preciesquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:51 schreef Krunep het volgende:
[..]
Ze hebben ons gewoon nodig...
Nederland moet zelfstandiger worden.
Nee , want onze export is voornamelijk doorvoer en daardoor kunnen we goedkoper inkopen. Wel zal het een stuk slechter gaan met de europese markt maar daar kunnen we dan goedkoop inkopen en weer duur verkopen op andere markten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En de concurrentiepositie zou natuurlijk enorm verslechteren waardoor het slecht zou gaan met de export.
1 miljard is al idioot.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:53 schreef jojayotho het volgende:
Maar wij betalen in verhouding ook veel te veel aan die landen die omvallen. Wij hebben een keer 4 miljard euro betaald terwijl Duitsland iets van 10 miljard gaf. Kijk hoeveel groter Duitsland is dan Nederland. Is toch idioot
De reden dat die kerel zo veel geld krijgt komt zeker omdat ie misschien iets meer bekend is?quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:04 schreef jojayotho het volgende:
Hier wat ik nu ook weer hoor op de radio. Job Cohen krijgt ¤ 35.000,- voor 5 maanden onderzoek naar dat gedoe in Haren. Andere onderzoekers kregen niet eens ¤ 6.000,-. Is toch belachelijk dat iemand zoveel geld krijgt voor een simpel onderzoekje. Dat geld had veel beter besteed kunnen worden
Gewoon belachelijk. Eerst 2 jaar lang zeer slecht werk gedaan in de kamer. En nu moet i wat werk verrichten om een probleem te analyseren en dan krijgt hij gewoon meer dan een modaal jaarinkomen mee.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:13 schreef Krunep het volgende:
[..]
De reden dat die kerel zo veel geld krijgt komt zeker omdat ie misschien iets meer bekend is?
Ja dat slaat inderdaad nergens op, dat is waar Nederland op moet bezuinigen, in de politiek!quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:16 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Gewoon belachelijk. Eerst 2 jaar lang zeer slecht werk gedaan in de kamer. En nu moet i wat werk verrichten om een probleem te analyseren en dan krijgt hij gewoon meer dan een modaal jaarinkomen mee.
Ook zoiets belachelijks is dat als kamerleden opstappen ze gewoon nog 5 jaar lang doorbetaald worden. Geef ze 3 maanden mee en dan opgedonderd!
Dit.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:49 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Als wij uit Europa zouden stappen dan valt de euro geheid
quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Behalve veel geschreeuw draag je nog weinig serieuze alternatieven aan...
Maar ik zit wel serieus te praten hier zo, m.u.v dat berichtje dan...quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hmm dan is dat niemand opgevallen ben ik bang.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:38 schreef Krunep het volgende:
[..]
Maar ik zit wel serieus te praten hier zo, m.u.v dat berichtje dan...
In mijn voorgaande berichten gaf ik toch echt gewoon mijn mening en was het met verschillende mensen eens. Natuurlijk was het berichtje "niet" een beetje onzinnig. Maar goed..quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hmm dan is dat niemand opgevallen ben ik bang.
Alternatieven, wat is dat zij krijgen betaald ervoor ze knappen het maar op!quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voordat de politiek over alternatieven uit zijn is Nederland allang failliet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Alternatieven, wat is dat zij krijgen betaald ervoor ze knappen het maar op!
Ik heb ook VVD gestemd en dat is een buitengewoon slechte keus geweest. Zolang Rutte een rol van betekenis speelt is een stem van mij op de VVD uitgesloten. Ik zie het liefst dat het kabinet valt en dat we nieuwe verkiezingen krijgen. Dat is de meest effectieve methode om zo snel mogelijk een einde aan Rutte te maken.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:36 schreef jojayotho het volgende:
Wie moet het dan gaan doen?quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb ook VVD gestemd en dat is een buitengewoon slechte keus geweest. Zolang Rutte een rol van betekenis speelt is een stem van mij op de VVD uitgesloten. Ik zie het liefst dat het kabinet valt en dat we nieuwe verkiezingen krijgen. Dat is de meest effectieve methode om zo snel mogelijk een einde aan Rutte te maken.
Dat zal van de verkiezingsuitkomst en de politieke dynamiek die daar op volgt afhangen. De kans lijkt mij overigens klein dat ik aan de verkiezingen deel ga nemen door mijn actieve kiesrecht uit te oefenen. Geen van de partijen kan mij op dit moment bekoren.quote:
+10quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:08 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat zal van de verkiezingsuitkomst en de politieke dynamiek die daar op volgt afhangen. De kans lijkt mij overigens klein dat ik aan de verkiezingen deel ga nemen door mijn actieve kiesrecht uit te oefenen. Geen van de partijen kan mij op dit moment bekoren.
En de vraag is dus: wie? Wie heeft er op dit moment binnen de politiek de kwaliteiten om de crisis even op te lossen?quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het gaat me wel niet aan, je vraagt mij niet, opstappen en het andere laten doen.
Gaat het om goed nederlands hier?quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
het zal wel beroepsdeformatie zijn, maar de vakkundige wijze waarop je in iedere post de nederlandse taal verkracht, doet pijn aan mijn ogen...
Terug naar de gulden kan volgens mij ook niet meer, of word dan werkelijk alles gehalveerd zoals naar mijn idee alles verdubbeld is geworden toen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:26 schreef jojayotho het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 30 mei 2013 14:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Achteraf gezien is het niet verstandig geweest om de EU in te gaan. Maar het is nu niet anders. Maar ik weet niet hoe Europa het voor elkaar wil krijgen om de landen die dreigen om te vallen binnen de EU te houden. Kijk naar Griekenland. We hebben volgens mij al 4 steunpakketten gestuurd en nog valt het land om. Willen we ook 4 steunpakketten sturen naar: Spanje, Portugal, Cyprus, Italie. Als we bij elk steunpakket 4 miljard euro moeten dokken is dat 16 miljard euro. Dat is bijna ¤ 1.000,- per Nederlander inclusief kinderen!
De euro is ten dode opgeschreven, het is nu nog maar de vraag hoe lang ze het willen rekken
Zal niet echt een euroteken voorgezet zijn, maar het is wel allemaal duurder geworden sinds we de euro hebben.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Terug naar de gulden kan volgens mij ook niet meer, of word dan werkelijk alles gehalveerd zoals naar mijn idee alles verdubbeld is geworden toen.
Daar ging het naar mijn idee al fout ik kan er die vroegen aan de baas hoe moet ik dit nu prijzen, ze vertelde mij de baas zei tegen ze zet er maar een euro teken voor.
Of dat daadwerkelijk klopt weet ik niet, kwam niet in die winkels.
Vraag niet van de overheid om de economisch koele situatie (crisis vind ik een wat overdreven term voor de huidige situatie) op te lossen want dat kan de overheid helemaal niet, de overheid is geen geluksmachine.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:10 schreef john2406 het volgende:
Wat betreft crisis oplossen tegen mij werd altijd gezegd bezin voor je begint.
Zit zeker wat in!quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Vraag niet van de overheid om de economisch koele situatie (crisis vind ik een wat overdreven term voor de huidige situatie) op te lossen want dat kan de overheid helemaal niet, de overheid is geen geluksmachine.
Het probleem dat voor de overheid de eerste prioriteit zou moeten hebben is de zwakke positie van haar eigen financiën. Een gezonde financiële positie is voor iedere organisatie, of dat nou overheid of bedrijfsleven betreft, een randvoorwaarde om beleid uit te kunnen voeren. Het begrotingstekort is momenteel veel te hoog, de overheid heeft te veel staatsschuld, de overheid houdt zich niet aan haar eigen begrotingsregels en de overheid lijkt niet in staat de kosten die zij maakt terug te dringen (bezuinigingen worden vooral gerealiseerd met lastenverzwaringen). Dat zijn de 4 punten die nu de eerste prioriteit moeten hebben voor overheid en politiek. Vooralsnog blijft het echter erg stil in Den Haag op deze gebieden, men schittert in kansloosheid.
... of uit angst dat de PvdA de grootste partij zou worden. Omgekeerd idem trouwens. Maar dat argument wordt nog wel eens misbruikt. VVD en PvdA zouden geen mandaat hebben omdat mensen eigenlijk anders hadden willen stemmen. Onzin natuurlijk: mensen zijn verantwoordelijk voor hun stemgedrag en de gevolgen daarvan. Eén van de gevolgen is de voortzetting van het rechtse afbraakbeleid van Rutte-I. Beleid dat zeer schadelijk is voor onze economie.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:17 schreef Krunep het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die op de VVD hebben gestemd en interesse tonen in de politiek en daar wijs over praten. Maar ik ben het wel deels met je eens dat er veel mensen zijn die zomaar wat raak stemmen en dat de meeste mensen daarvan op de VVD hebben gestemd, "omdat ze toch de grootste partij zijn".
Nou ik vond het vorige kabinet Rutte het beter doen dan dit flop kabinet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
... of uit angst dat de PvdA de grootste partij zou worden. Omgekeerd idem trouwens. Maar dat argument wordt nog wel eens misbruikt. VVD en PvdA zouden geen mandaat hebben omdat mensen eigenlijk anders hadden willen stemmen. Onzin natuurlijk: mensen zijn verantwoordelijk voor hun stemgedrag en de gevolgen daarvan. Eén van de gevolgen is de voortzetting van het rechtse afbraakbeleid van Rutte-I. Beleid dat zeer schadelijk is voor onze economie.
Maar het volk heeft dit zelf gewild, dus nu niet gaan piepen.
Alsjeblieft, zoek dit op in het verkiezingsprogramma?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:00 schreef jojayotho het volgende:
[..]
maar de PvdA wil juist zo veel mogelijk geld weggeven aan de uitkeringsgerechtigde en ze zo lang mogelijk op de staatskas laten leven.
Jij wil zeggen dat de PvdA een strenger beleid wil op de uitkeringen. Zoek dat maar eens op in het verkiezingsprogrammaquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:45 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Alsjeblieft, zoek dit op in het verkiezingsprogramma?
Nou, volgens mij staat er eerder zoiets als dat ze "zo veel mogelijk geld willen weggeven aan uitkeringsgerechtigde [...]"quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:12 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat de PvdA een strenger beleid wil op de uitkeringen. Zoek dat maar eens op in het verkiezingsprogramma
Uitkeringen naar het buitenland stopzetten.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:44 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Mauro het land uitzetten natuurlijk.
oh, wacht
Dat staat er inderdaad in (werken naar vermogen e.d.). Nu dat van jou nog.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:12 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat de PvdA een strenger beleid wil op de uitkeringen. Zoek dat maar eens op in het verkiezingsprogramma
Zover ik het heb kunnen ontdekken doet de PvdA er niets mee. Maar wat de uitkeringen naar het buitenland betreft, idd stopzetten. Echt belachelijk!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat staat er inderdaad in (werken naar vermogen e.d.). Nu dat van jou nog.
Gast, januari 2014, de nieuwe participatiewet. En nu terug naar die steen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:41 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Zover ik het heb kunnen ontdekken doet de PvdA er niets mee. Maar wat de uitkeringen naar het buitenland betreft, idd stopzetten. Echt belachelijk!
Ook metten ontwikkelingshulp flink minderen of stoppen. Eerst orde op zake stellen in eigen land voordat we naar het buitenland gaan kijken.
Dat komt omdat je het niet wilt zien. Maar het zijn vaak PvdA'ers die hard trekken aan projecten om mensen met een uitkering verplicht aan het werk te zetten.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:41 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Zover ik het heb kunnen ontdekken doet de PvdA er niets mee.
Het is pas echt belachelijk dat je stoer roept er iets aan te doen maar daarmee een tegenvaller in gang zet in plaats van een bezuiniging...quote:Maar wat de uitkeringen naar het buitenland betreft, idd stopzetten. Echt belachelijk!
Dit kabinet (met de PvdA) bezuinigt meer op ontwikkelingssamenwerking dan het vorige (zonder PvdA).quote:Ook metten ontwikkelingshulp flink minderen of stoppen. Eerst orde op zake stellen in eigen land voordat we naar het buitenland gaan kijken.
Dat kan niet de schuld van de PvdA zijn.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:44 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Gast, januari 2014, de nieuwe participatiewet. En nu terug naar die steen.
De nieuwe participatiewet is toch gewoon een "vervolg" op de wet Werken naar Vermogen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat kan niet de schuld van de PvdA zijn.
nu is er meer dan genoeg mis met zowel PvdA als VVD maar de beschuldigingen moeten wel zuiver blijven...
Uiteraard.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:49 schreef n00b13 het volgende:
[..]
De nieuwe participatiewet is toch gewoon een "vervolg" op de wet Werken naar Vermogen?
Misschien had je wat beter over je stem moeten nadenken. Door het beleid van Rutte-I zijn mensen juist de uitkering in gejaagd. En helaas wordt dat beleid voortgezet. Dat we steeds meer geld aan uitkeringen kwijt zijn, mag je dus wijten aan het financieel-economische VVD-beleid. Idem voor de zwaar tegenvallende belastinginkomsten, trouwens.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:00 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Nou ik vond het vorige kabinet Rutte het beter doen dan dit flop kabinet.
Nu heb ik VVD gestemd en zijn alleen de minpunten van de VVD doorgegaan omdat ze een coalitie zijn met de PvdA. En de goede plannen van de PvdA gaan niet door omdat ze een coalitie vormen met de VVD.
VVD wilde bijvoorbeeld strenger toezicht op de uitkeringen, maar de PvdA wil juist zo veel mogelijk geld weggeven aan de uitkeringsgerechtigde en ze zo lang mogelijk op de staatskas laten leven. Dus dan gaat het hele idee niet meer door.
tweëentwintigletterigequote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien had je wat beter over je stem moeten nadenken. Door het beleid van Rutte-I zijn mensen juist de uitkering in gejaagd. En helaas wordt dat beleid voortgezet. Dat we steeds meer geld aan uitkeringen kwijt zijn, mag je dus wijten aan het financieel-economische VVD-beleid. Idem voor de zwaar tegenvallende belastinginkomsten, trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |