Gaat het om goed nederlands hier?quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
het zal wel beroepsdeformatie zijn, maar de vakkundige wijze waarop je in iedere post de nederlandse taal verkracht, doet pijn aan mijn ogen...
Op donderdag 30 mei 2013 14:10 schreef john2406 het volgende:
Terug naar de gulden kan volgens mij ook niet meer, of word dan werkelijk alles gehalveerd zoals naar mijn idee alles verdubbeld is geworden toen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:26 schreef jojayotho het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 30 mei 2013 14:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Achteraf gezien is het niet verstandig geweest om de EU in te gaan. Maar het is nu niet anders. Maar ik weet niet hoe Europa het voor elkaar wil krijgen om de landen die dreigen om te vallen binnen de EU te houden. Kijk naar Griekenland. We hebben volgens mij al 4 steunpakketten gestuurd en nog valt het land om. Willen we ook 4 steunpakketten sturen naar: Spanje, Portugal, Cyprus, Italie. Als we bij elk steunpakket 4 miljard euro moeten dokken is dat 16 miljard euro. Dat is bijna ¤ 1.000,- per Nederlander inclusief kinderen!
De euro is ten dode opgeschreven, het is nu nog maar de vraag hoe lang ze het willen rekken
Zal niet echt een euroteken voorgezet zijn, maar het is wel allemaal duurder geworden sinds we de euro hebben.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Terug naar de gulden kan volgens mij ook niet meer, of word dan werkelijk alles gehalveerd zoals naar mijn idee alles verdubbeld is geworden toen.
Daar ging het naar mijn idee al fout ik kan er die vroegen aan de baas hoe moet ik dit nu prijzen, ze vertelde mij de baas zei tegen ze zet er maar een euro teken voor.
Of dat daadwerkelijk klopt weet ik niet, kwam niet in die winkels.
Vraag niet van de overheid om de economisch koele situatie (crisis vind ik een wat overdreven term voor de huidige situatie) op te lossen want dat kan de overheid helemaal niet, de overheid is geen geluksmachine.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:10 schreef john2406 het volgende:
Wat betreft crisis oplossen tegen mij werd altijd gezegd bezin voor je begint.
Zit zeker wat in!quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Vraag niet van de overheid om de economisch koele situatie (crisis vind ik een wat overdreven term voor de huidige situatie) op te lossen want dat kan de overheid helemaal niet, de overheid is geen geluksmachine.
Het probleem dat voor de overheid de eerste prioriteit zou moeten hebben is de zwakke positie van haar eigen financiën. Een gezonde financiële positie is voor iedere organisatie, of dat nou overheid of bedrijfsleven betreft, een randvoorwaarde om beleid uit te kunnen voeren. Het begrotingstekort is momenteel veel te hoog, de overheid heeft te veel staatsschuld, de overheid houdt zich niet aan haar eigen begrotingsregels en de overheid lijkt niet in staat de kosten die zij maakt terug te dringen (bezuinigingen worden vooral gerealiseerd met lastenverzwaringen). Dat zijn de 4 punten die nu de eerste prioriteit moeten hebben voor overheid en politiek. Vooralsnog blijft het echter erg stil in Den Haag op deze gebieden, men schittert in kansloosheid.
... of uit angst dat de PvdA de grootste partij zou worden. Omgekeerd idem trouwens. Maar dat argument wordt nog wel eens misbruikt. VVD en PvdA zouden geen mandaat hebben omdat mensen eigenlijk anders hadden willen stemmen. Onzin natuurlijk: mensen zijn verantwoordelijk voor hun stemgedrag en de gevolgen daarvan. Eén van de gevolgen is de voortzetting van het rechtse afbraakbeleid van Rutte-I. Beleid dat zeer schadelijk is voor onze economie.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:17 schreef Krunep het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die op de VVD hebben gestemd en interesse tonen in de politiek en daar wijs over praten. Maar ik ben het wel deels met je eens dat er veel mensen zijn die zomaar wat raak stemmen en dat de meeste mensen daarvan op de VVD hebben gestemd, "omdat ze toch de grootste partij zijn".
Nou ik vond het vorige kabinet Rutte het beter doen dan dit flop kabinet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
... of uit angst dat de PvdA de grootste partij zou worden. Omgekeerd idem trouwens. Maar dat argument wordt nog wel eens misbruikt. VVD en PvdA zouden geen mandaat hebben omdat mensen eigenlijk anders hadden willen stemmen. Onzin natuurlijk: mensen zijn verantwoordelijk voor hun stemgedrag en de gevolgen daarvan. Eén van de gevolgen is de voortzetting van het rechtse afbraakbeleid van Rutte-I. Beleid dat zeer schadelijk is voor onze economie.
Maar het volk heeft dit zelf gewild, dus nu niet gaan piepen.
Alsjeblieft, zoek dit op in het verkiezingsprogramma?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:00 schreef jojayotho het volgende:
[..]
maar de PvdA wil juist zo veel mogelijk geld weggeven aan de uitkeringsgerechtigde en ze zo lang mogelijk op de staatskas laten leven.
Jij wil zeggen dat de PvdA een strenger beleid wil op de uitkeringen. Zoek dat maar eens op in het verkiezingsprogrammaquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:45 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Alsjeblieft, zoek dit op in het verkiezingsprogramma?
Nou, volgens mij staat er eerder zoiets als dat ze "zo veel mogelijk geld willen weggeven aan uitkeringsgerechtigde [...]"quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:12 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat de PvdA een strenger beleid wil op de uitkeringen. Zoek dat maar eens op in het verkiezingsprogramma
Uitkeringen naar het buitenland stopzetten.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:44 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Mauro het land uitzetten natuurlijk.
oh, wacht
Dat staat er inderdaad in (werken naar vermogen e.d.). Nu dat van jou nog.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:12 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat de PvdA een strenger beleid wil op de uitkeringen. Zoek dat maar eens op in het verkiezingsprogramma
Zover ik het heb kunnen ontdekken doet de PvdA er niets mee. Maar wat de uitkeringen naar het buitenland betreft, idd stopzetten. Echt belachelijk!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat staat er inderdaad in (werken naar vermogen e.d.). Nu dat van jou nog.
Gast, januari 2014, de nieuwe participatiewet. En nu terug naar die steen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:41 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Zover ik het heb kunnen ontdekken doet de PvdA er niets mee. Maar wat de uitkeringen naar het buitenland betreft, idd stopzetten. Echt belachelijk!
Ook metten ontwikkelingshulp flink minderen of stoppen. Eerst orde op zake stellen in eigen land voordat we naar het buitenland gaan kijken.
Dat komt omdat je het niet wilt zien. Maar het zijn vaak PvdA'ers die hard trekken aan projecten om mensen met een uitkering verplicht aan het werk te zetten.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:41 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Zover ik het heb kunnen ontdekken doet de PvdA er niets mee.
Het is pas echt belachelijk dat je stoer roept er iets aan te doen maar daarmee een tegenvaller in gang zet in plaats van een bezuiniging...quote:Maar wat de uitkeringen naar het buitenland betreft, idd stopzetten. Echt belachelijk!
Dit kabinet (met de PvdA) bezuinigt meer op ontwikkelingssamenwerking dan het vorige (zonder PvdA).quote:Ook metten ontwikkelingshulp flink minderen of stoppen. Eerst orde op zake stellen in eigen land voordat we naar het buitenland gaan kijken.
Dat kan niet de schuld van de PvdA zijn.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:44 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Gast, januari 2014, de nieuwe participatiewet. En nu terug naar die steen.
De nieuwe participatiewet is toch gewoon een "vervolg" op de wet Werken naar Vermogen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat kan niet de schuld van de PvdA zijn.
nu is er meer dan genoeg mis met zowel PvdA als VVD maar de beschuldigingen moeten wel zuiver blijven...
Uiteraard.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:49 schreef n00b13 het volgende:
[..]
De nieuwe participatiewet is toch gewoon een "vervolg" op de wet Werken naar Vermogen?
Misschien had je wat beter over je stem moeten nadenken. Door het beleid van Rutte-I zijn mensen juist de uitkering in gejaagd. En helaas wordt dat beleid voortgezet. Dat we steeds meer geld aan uitkeringen kwijt zijn, mag je dus wijten aan het financieel-economische VVD-beleid. Idem voor de zwaar tegenvallende belastinginkomsten, trouwens.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:00 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Nou ik vond het vorige kabinet Rutte het beter doen dan dit flop kabinet.
Nu heb ik VVD gestemd en zijn alleen de minpunten van de VVD doorgegaan omdat ze een coalitie zijn met de PvdA. En de goede plannen van de PvdA gaan niet door omdat ze een coalitie vormen met de VVD.
VVD wilde bijvoorbeeld strenger toezicht op de uitkeringen, maar de PvdA wil juist zo veel mogelijk geld weggeven aan de uitkeringsgerechtigde en ze zo lang mogelijk op de staatskas laten leven. Dus dan gaat het hele idee niet meer door.
tweëentwintigletterigequote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien had je wat beter over je stem moeten nadenken. Door het beleid van Rutte-I zijn mensen juist de uitkering in gejaagd. En helaas wordt dat beleid voortgezet. Dat we steeds meer geld aan uitkeringen kwijt zijn, mag je dus wijten aan het financieel-economische VVD-beleid. Idem voor de zwaar tegenvallende belastinginkomsten, trouwens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |