abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127159177
Zoals de titel al zegt: kan dit kabinet nog? Zo niet, wat zou er moeten gebeuren.
Ik heb zelf VVD gestemd, maar zoals het er nu aan toe gaat vind ik het 3× niks.

Maar als het kabinet binnenkort weer zou vallen, zou ik echt niet weten waarvoor ik moet stemmen.
pi_127159199
Ja, zou geen beter haalbaar kabinet kunnen bedenken.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:37:55 #3
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_127159228
Dit kabinet doet wonderen ^O^
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:37:58 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_127159229
Dat misplaatste optimisme :r

Knal alle bezuinigingen er nu maar doorheen, ze komen toch wel.
pi_127159240
sterk beargumenteerd
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:38:55 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_127159289
Ik vind van niet, het kabinet echter denkt van wel.
pi_127159296
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:37 schreef Insomnia_ het volgende:
Ja, zou geen beter haalbaar kabinet kunnen bedenken.
Een zakenkabinet misschien?
Die hoeven tenminste geen politieke spelletjes te spelen en doen alleen maar dingen die goed zijn voor de economie. Zitten er tenminste mensen die verstand van zaken hebben.
pi_127159673
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:38 schreef jojayotho het volgende:

[..]

Die hoeven tenminste geen politieke spelletjes te spelen en doen alleen maar dingen die goed zijn voor de economie. Zitten er tenminste mensen die verstand van zaken hebben.
Een kabinet heeft ook nog andere prioriteiten dan enkel en alleen de economie.
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:50:07 #9
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_127159796
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zoals het welzijn van dieren bijvoorbeeld.

gr,gr, marianne thieme.
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_127159829
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Onder de economie valt ook de portefouille van de zorg. Ik weet niet hoe het met het milieu is, maar ik zou het niet erg vinden als er 4 jaar lang goed voor eigen land wordt gezorgt. In plaats van het op alle vlakken proberen goed te doen en uiteindelijk mislukt het op elk vlak.
pi_127160241
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:38 schreef jojayotho het volgende:

[..]

Die kunnen ook niet zonder politieke steun uit de kamer...
pi_127160298
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die kunnen ook niet zonder politieke steun uit de kamer...
Met een zakenkabinet nemen zakenmensen toch de posten van ministers over, of zit het anders in elkaar?
pi_127160433
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:01 schreef jojayotho het volgende:

[..]

Met een zakenkabinet nemen zakenmensen toch de posten van ministers over, of zit het anders in elkaar?
Dat zit wel iets anders in elkaar. De kamer is en blijft het hoogste politieke orgaan. Zij moeten wetgeving beoordelen en goed- of afkeuren. Dat blijft gewoon...
pi_127160513
Alles kan.
Conscience do cost.
pi_127160666
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zit wel iets anders in elkaar. De kamer is en blijft het hoogste politieke orgaan. Zij moeten wetgeving beoordelen en goed- of afkeuren. Dat blijft gewoon...
Als ik de defenitie opzoek van een zakenkabinet dan krijg ik het volgende: Niet-politieke personen
Wat moeten we ons voorstellen bij een zakenkabinet? BNR's Mark Beekhuis vond de volgende definitie: "Zakenkabinetten zijn extra-parlementaire kabinetten die vrijwel geheel of geheel uit niet-politieke personen bestaan, zoals uit ondernemers en ambtenaren."

Lijkt mij dat zo'n kabinet zich niets hoeft aan te trekken van all politieke spelletjes.
pi_127160732
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:05 schreef ems. het volgende:
Alles kan.
Bij deze valt me meteen op wat er bij ons thuis vroeger gezegd werd.

Kan ik niet ligt op het kerhof en wil ik niet ligt ernaast, dat werd er thuis gezegd tegen me.
pi_127161658
Zolang de Nederlanders niet verstandiger gaan stemmen maakt het geen bal uit. De VVD doet aardig wat ze hadden aangekondigd en zorgen dat de economie per 2025 zo'n beetje weer gaat draaien. Als er dan niet een nieuwe crisis is ontstaan ten minste. Dat ze het MKB in moeilijkheden zouden brengen en een hogere werkloosheid tot 2017 zouden veroorzaken was al doorgerekend. Het is triest dat mensen stemmen voor beleid en nu dat beleid niet wensen.
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:37:44 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_127161892
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:08 schreef jojayotho het volgende:
Lijkt mij dat zo'n kabinet zich niets hoeft aan te trekken van all politieke spelletjes
Dan nog moeten ze rekening houden met de kamer. Het kabinet kan nog zo hoog en laag springen als ze wil, zonder kamer gebeurt er niets.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_127162150
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:08 schreef jojayotho het volgende:

[..]

Als ik de defenitie opzoek van een zakenkabinet dan krijg ik het volgende: Niet-politieke personen
Wat moeten we ons voorstellen bij een zakenkabinet? BNR's Mark Beekhuis vond de volgende definitie: "Zakenkabinetten zijn extra-parlementaire kabinetten die vrijwel geheel of geheel uit niet-politieke personen bestaan, zoals uit ondernemers en ambtenaren."

Lijkt mij dat zo'n kabinet zich niets hoeft aan te trekken van all politieke spelletjes.
Het kabinet neemt de grote besluiten niet maar de kamer ;).
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:04:01 #21
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_127162846
Het kan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:07:27 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_127162982
De alternatieven zijn nog slechter.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_127164542
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
Reist bij mij een andere vraag op wat zouden de alternatieven zijn als de Euro niet geweest was?
Ik weet ik mag niet omkijken iets met een zoutpilaar of zo, maar ik kan het toch niet laten mij die vraag te stellen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2013 18:51:07 ]
pi_127165892
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 18:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Reist bij mij een andere vraag op wat zouden de alternatieven zijn als de Euro niet geweest was?
Ik weet ik mag niet omkijken iets met een zoutpilaar of zo, maar ik kan het toch niet laten mij die vraag te stellen.
Dan zaten we in dezelfde ellende. De problematiek is vooral intern en niet zozeer extern.
pi_127169429
Die SCHIJT kabinet Rutte 2 moet ONMIDDENLIJK aftreden. Ze houden zich helemaal niet aan hun woord, vooral niet dat nare mannetje van een Rutte. Ze bezuinigen overal op. In plaats van te bezuinigen op studenten, mensen in de zorg en bejaarden kunnen ze beter gewoon geen rooie cent meer aan Griekenland geven en geen cent meer aan de banken in Italië. Ik dacht dat dit een Nederlandse regering was, maar ze helpen andere landen echt veel te veel. Lekker op PVV of SP stemmen, daar wordt Nederland beter van!
  woensdag 29 mei 2013 @ 22:58:45 #26
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_127180920
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben niet echt op de hoogte,maar kan het nog erger met muppets als. Mark liar liar pants on fire rutte
Ivo stasi opstelten en Geert xenofoob wilders ?
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:08:08 #27
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_127181648
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:14 schreef Krunep het volgende:
Die SCHIJT kabinet Rutte 2 moet ONMIDDENLIJK aftreden. Ze houden zich helemaal niet aan hun woord, vooral niet dat nare mannetje van een Rutte. Ze bezuinigen overal op. In plaats van te bezuinigen op studenten, mensen in de zorg en bejaarden kunnen ze beter gewoon geen rooie cent meer aan Griekenland geven en geen cent meer aan de banken in Italië. Ik dacht dat dit een Nederlandse regering was, maar ze helpen andere landen echt veel te veel. Lekker op PVV of SP stemmen, daar wordt Nederland beter van!
Ja vooraf van alles beloven en eenmaal gekozen hun eigen debiele plannetjes uit de kast halen.
Dat is toch wat een politicus doet ?
pi_127181766
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:08 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Ja vooraf van alles beloven en eenmaal gekozen hun eigen debiele plannetjes uit de kast halen.
Dat is toch wat een politicus doet ?
Als dat zo moet in Holland.....
pi_127181799
Dit kabinet kan prima. Na de verkiezingen was er geen duidelijke rechtse meerderheid en ook geen duidelijke linkse meerderheid. Dit compromis-kabinet bevat de twee partijen die veruit het grootst waren bij de verkiezingen. En het kabinet sluit akkoorden met andere partijen. Het lijkt me al met al bijzonder democratisch.
pi_127182006
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:10 schreef Elfletterig het volgende:
Dit kabinet kan prima. Na de verkiezingen was er geen duidelijke rechtse meerderheid en ook geen duidelijke linkse meerderheid. Dit compromis-kabinet bevat de twee partijen die veruit het grootst waren bij de verkiezingen. En het kabinet sluit akkoorden met andere partijen. Het lijkt me al met al bijzonder democratisch.
Het had gekund als die SCHIJT Rutte van woorden vooraf ook daden maakten. Maar hij lult van te voren wat om zo mensen aan te trekken en daarna SCHIJT de hebben aan alle mensen die geen miljonair zijn door overal op de bezuinigen... Nee sorry ik vind dit kabinet NIET kunnen.
pi_127183319
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:12 schreef Krunep het volgende:

[..]

Het had gekund als die SCHIJT Rutte van woorden vooraf ook daden maakten. Maar hij lult van te voren wat om zo mensen aan te trekken en daarna SCHIJT de hebben aan alle mensen die geen miljonair zijn door overal op de bezuinigen... Nee sorry ik vind dit kabinet NIET kunnen.
Het VVD-programma wordt alleen onverkort uitgevoerd op het moment dat de VVD een meerderheid in zowel de Tweede als Eerste Kamer heeft. Dat kan nog even duren. Tot die tijd zal de VVD met andere partijen moeten regeren, dus worden er compromissen gesloten.

Het zijn Nederlandse kiezers die in 2012 in onvoldoende mate hebben afgerekend met het rechtse afbraakbeleid van Rutte-I. Daarom wordt die koers nu gedeeltelijk voortgezet. Ik zou bepaalde zaken liever ook anders zien, maar de kiezer moet bij zichzelf te rade gaan.
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:29:53 #32
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_127183450
Ik volg het bijna niet. (Omdat het toch een grote poppenkast is) Maar een simpele aanpak als,iedereen royeren voor 4 jaar die minimaal 60% van zijn beloftes niet na komt. En 'het volk' mag na 2 jaar alle rotte appels al laten vervangen.

Over 4 jaar kun je met een schone lei beginnen. Helaas heeft skippy de boskangeroe het niet voor het zeggen.
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:34:09 #33
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_127183800
Tenzij ik een coup pleeg,maar dat is wat lastiger
pi_127183803
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het VVD-programma wordt alleen onverkort uitgevoerd op het moment dat de VVD een meerderheid in zowel de Tweede als Eerste Kamer heeft. Dat kan nog even duren. Tot die tijd zal de VVD met andere partijen moeten regeren, dus worden er compromissen gesloten.

Het zijn Nederlandse kiezers die in 2012 in onvoldoende mate hebben afgerekend met het rechtse afbraakbeleid van Rutte-I. Daarom wordt die koers nu gedeeltelijk voortgezet. Ik zou bepaalde zaken liever ook anders zien, maar de kiezer moet bij zichzelf te rade gaan.
Maar zeg nou zelf, want vind jij ervan dat studenten geen studiefinanciering(va. 2014) meer krijgen EN geen OV- jaarkaart(va. 2015). Dat iedereen die geen loterij heeft gewonnen en/of het geldschip helaas niet is langs gevaren, dit KEIHARD in de portomonnee moet voelen? Dit moet toch op een minder gemene manier kunnen? Door bijvoorbeeld Griekenland teleur te stellen dmv geen cent meer te geven? Ik weer zeker dat 90% van de Nederlanders het met me eens is.
pi_127184838
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:34 schreef Krunep het volgende:

[..]

Maar zeg nou zelf, want vind jij ervan dat studenten geen studiefinanciering(va. 2014) meer krijgen EN geen OV- jaarkaart(va. 2015). Dat iedereen die geen loterij heeft gewonnen en/of het geldschip helaas niet is langs gevaren, dit KEIHARD in de portomonnee moet voelen? Dit moet toch op een minder gemene manier kunnen? Door bijvoorbeeld Griekenland teleur te stellen dmv geen cent meer te geven? Ik weer zeker dat 90% van de Nederlanders het met me eens is.
Ik vind van alles, maar dat is niet zo bijster relevant. Wat wel relevant is, is hoe mensen in september 2012 hebben gestemd. Zo kregen de twee anti-euro-partijen slechts 30 van de 150 zetels.

De economische tegenslag (ik ben het woord "crisis" een beetje zat) raakt iedereen, dus is het niet vreemd dat ook voorzieningen voor studenten een tikje worden versoberd. De maatschappij investeert nog steeds fors in studenten.

Minder gemeen wordt het alleen als mensen bij de volgende verkiezingen wezenlijk anders stemmen dan dat ze vorig jaar deden.
pi_127184990
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind van alles, maar dat is niet zo bijster relevant. Wat wel relevant is, is hoe mensen in september 2012 hebben gestemd. Zo kregen de twee anti-euro-partijen slechts 30 van de 150 zetels.

De economische tegenslag (ik ben het woord "crisis" een beetje zat) raakt iedereen, dus is het niet vreemd dat ook voorzieningen voor studenten een tikje worden versoberd. De maatschappij investeert nog steeds fors in studenten.

Minder gemeen wordt het alleen als mensen bij de volgende verkiezingen wezenlijk anders stemmen dan dat ze vorig jaar deden.
Als mensen wisten wat de gevolgen waren van op de VVD stemmen, waren zij niet als "winnaar" de verkiezingen uitgekomen.

ps. Ik zit hier wel erg wijs te praten, maar heb over 2 jaar pas stemrecht.
pi_127185062
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:34 schreef Krunep het volgende:
Maar zeg nou zelf, want vind jij ervan dat studenten geen studiefinanciering(va. 2014) meer krijgen EN geen OV- jaarkaart(va. 2015).
OV had er wmb in mogen blijven maar stufi vind ik geen probleem mits het sociaal leenstelsel enigszins fatsoenlijk is.
pi_127185090
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:48 schreef Krunep het volgende:
Dat is te merken met dat SP en PVV geschreeuw.
pi_127185174
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:50 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Dat is te merken met dat SP en PVV geschreeuw.
als ik zo alles een beetje bekijk, zou iedereen op SP of PVV moeten stemmen
pi_127185229
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:51 schreef Krunep het volgende:

[..]

als ik zo alles een beetje bekijk, zou iedereen op SP of PVV moeten stemmen
Dat zou het faillissement van Nederland betekenen.
pi_127185299
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:52 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Niet zo zeer, als we naar de PVV gaan kijken: geen cent meer aan het buitenland uitgeven.
Doei, bezuinigingen
pi_127185340
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:53 schreef Krunep het volgende:

[..]

Niet zo zeer, als we naar de PVV gaan kijken: geen cent meer aan het buitenland uitgeven.
Doei, bezuinigingen
Het ligt - hoewel de PVV je anders wil doen geloven - echter wel iets gecompliceerder. Leer je nog wel als je groter bent.
pi_127185503
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:54 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Het ligt - hoewel de PVV je anders wil doen geloven - echter wel iets gecompliceerder. Leer je nog wel als je groter bent.
Ja, dat weet ik wel, dat niet alles is opgelost door geen cent meet aan het buitenland te geven.. Maar toch is dat wel een eerste stap
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:56:52 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127185549
quote:

[..]

Dat zie ik met de VVD aan het roer ook wel gebeuren... In ieder geval een moreel faillissement.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_127185560
quote:

[..]

Daar geloof ik dus niks van, nederland heeft een grote haven toch?
pi_127186123
Ik snap als 16- jarige jongen met een IQ van ongeveer 100 dat dit kabinet niet kan.
pi_127188258
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:48 schreef Krunep het volgende:

[..]

Als mensen wisten wat de gevolgen waren van op de VVD stemmen, waren zij niet als "winnaar" de verkiezingen uitgekomen.

Als je bedoelt te zeggen dat mensen verontrustend weinig over politiek weten en dat veel mensen zomaar wat raak stemmen, dan ben ik dat met je eens. Maar dan zijn niet de partijen het probleem, maar de kiezers. Want die zijn te lui om zich in de politiek te verdiepen en laten zich een rad voor ogen draaien.
pi_127190559
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:56 schreef Krunep het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel, dat niet alles is opgelost door geen cent meet aan het buitenland te geven.. Maar toch is dat wel een eerste stap
Zelfs dat niet. Ondoordachte stoerdoenerij kost enkel maar geld...

http://m.volkskrant.nl/vk(...)ngNavigationItemId=2
pi_127191517
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:58 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Ik ben niet echt op de hoogte,maar kan het nog erger met muppets als. Mark liar liar pants on fire rutte
Ivo stasi opstelten en Geert xenofoob wilders ?
Ja: Roemer de communist die alle bovenstaande zaken combineert.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_127191654
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:36 schreef jojayotho het volgende:
Zoals de titel al zegt: kan dit kabinet nog? Zo niet, wat zou er moeten gebeuren.
Ik heb zelf VVD gestemd, maar zoals het er nu aan toe gaat vind ik het 3× niks.

Maar als het kabinet binnenkort weer zou vallen, zou ik echt niet weten waarvoor ik moet stemmen.
Ja, het wordt een 'keuze' tussen gerommel of de radiale partijen. Er is heel hard een nieuw systeem nodig, een waar niet de politiek (honderdvijftig poppentjes) de onderwerpen bedenkt en de burger mee opzadelt (want dat is al decennia lang gaande, in deze tijd harder dan ooit), maar de burger met de problemen komt die gaan worden opgelost (die honderdvijftig mogen dus niet meer de onderwerpen bedenken, men komt met een onderwerp als het rookverbod, terwijl er veel belangrijkere dingen moeten gebeuren, de politiek stelt telkens geen prioriteiten, het is bijna anarchistisch, door maar klakkeloos onderwerpen naar voren te brengen waar je niet op zit te wachten, die niets bijdragen, het land vooruit helpen, alleen maar zorgen voor afkeer, woede, strijd en verzet (en daarop kan een politici te makkelijk stemmen, dus macht, in de wacht slepen, het gaat dan richting alleen maar populair te worden via one-liners (dat is een opsomming van al die veroorzaakte problemen over het decennia ervoor, dit is precies wat gaande is)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')