Kost denk ik bakken vol met geld. Maar we hoeven geen geld meer naar andere landen te gooien en ook niet meer te investeren in Europa. Weet alleen niet wat meer kostquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:26 schreef Krunep het volgende:
[..]
Wat zou er gebeuren als Nederland nu ineens terug gaat naar guldens volgens jou?
In eerste instantie heb je omwisselkosten maar daarna stroomt het kapitaal naar nederland en zal de koers weer stijgen. Als het daarna fout gaat in zuid-europa met een van de grote economieën worden wij niet meegetrokken. Het is niet alleen een financieel plaatje maar bespaart ons ook veel sociale onrust. Sociale onrust die het lont in het kruitvat europa wordt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:26 schreef Krunep het volgende:
[..]
Wat zou er gebeuren als Nederland nu ineens terug gaat naar guldens volgens jou?
Geen geld meer naar andere landen + niet meer investeren in Europa ben ik het volledig met je eens.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:42 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Kost denk ik bakken vol met geld. Maar we hoeven geen geld meer naar andere landen te gooien en ook niet meer te investeren in Europa. Weet alleen niet wat meer kost
En de concurrentiepositie zou natuurlijk enorm verslechteren waardoor het slecht zou gaan met de export.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:25 schreef machtpen het volgende:
[..]
Dan hadden we een heel sterke gulden gehad die alleen maar meer waard was geworden doordat het een safehaven voor internationaal kapitaal was net zoals zwitserland. Zo sterk dat we bijna niet hadden moeten bezuinigen.
Dus doordat Nederland geen geld meer gaf aan marokko, moeten ze nou ineens 300 miljoen euro + rente betalen??quote:Op donderdag 30 mei 2013 07:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zelfs dat niet. Ondoordachte stoerdoenerij kost enkel maar geld...
http://m.volkskrant.nl/vk(...)ngNavigationItemId=2
Dat zie ik wel zittenquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:44 schreef machtpen het volgende:
[..]
In eerste instantie heb je omwisselkosten maar daarna stroomt het kapitaal naar nederland en zal de koers weer stijgen. Als het daarna fout gaat in zuid-europa met een van de grote economieën worden wij niet meegetrokken. Het is niet alleen een financieel plaatje maar bespaart ons ook veel sociale onrust. Sociale onrust die het lont in het kruitvat europa wordt.
Als wij als Nederland druk gaan zetten in Brussel kunnen we echt wel dingen afdwingen. Als wij uit Europa zouden stappen dan valt de euro geheidquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:46 schreef Krunep het volgende:
[..]
Geen geld meer naar andere landen + niet meer investeren in Europa ben ik het volledig met je eens.
Ze moeten ons is laten zien dat ze een Nederlandse regering zijn en niet eentje van Europa. Volgens mij hebben ze in het buitenland nog meer profijt van dit kabinet dan dat wij dan hebben...
Ze hebben ons gewoon nodig...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:49 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Als wij als Nederland druk gaan zetten in Brussel kunnen we echt wel dingen afdwingen. Als wij uit Europa zouden stappen dan valt de euro geheid
Preciesquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:51 schreef Krunep het volgende:
[..]
Ze hebben ons gewoon nodig...
Nederland moet zelfstandiger worden.
Nee , want onze export is voornamelijk doorvoer en daardoor kunnen we goedkoper inkopen. Wel zal het een stuk slechter gaan met de europese markt maar daar kunnen we dan goedkoop inkopen en weer duur verkopen op andere markten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En de concurrentiepositie zou natuurlijk enorm verslechteren waardoor het slecht zou gaan met de export.
1 miljard is al idioot.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:53 schreef jojayotho het volgende:
Maar wij betalen in verhouding ook veel te veel aan die landen die omvallen. Wij hebben een keer 4 miljard euro betaald terwijl Duitsland iets van 10 miljard gaf. Kijk hoeveel groter Duitsland is dan Nederland. Is toch idioot
De reden dat die kerel zo veel geld krijgt komt zeker omdat ie misschien iets meer bekend is?quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:04 schreef jojayotho het volgende:
Hier wat ik nu ook weer hoor op de radio. Job Cohen krijgt ¤ 35.000,- voor 5 maanden onderzoek naar dat gedoe in Haren. Andere onderzoekers kregen niet eens ¤ 6.000,-. Is toch belachelijk dat iemand zoveel geld krijgt voor een simpel onderzoekje. Dat geld had veel beter besteed kunnen worden
Gewoon belachelijk. Eerst 2 jaar lang zeer slecht werk gedaan in de kamer. En nu moet i wat werk verrichten om een probleem te analyseren en dan krijgt hij gewoon meer dan een modaal jaarinkomen mee.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:13 schreef Krunep het volgende:
[..]
De reden dat die kerel zo veel geld krijgt komt zeker omdat ie misschien iets meer bekend is?
Ja dat slaat inderdaad nergens op, dat is waar Nederland op moet bezuinigen, in de politiek!quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:16 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Gewoon belachelijk. Eerst 2 jaar lang zeer slecht werk gedaan in de kamer. En nu moet i wat werk verrichten om een probleem te analyseren en dan krijgt hij gewoon meer dan een modaal jaarinkomen mee.
Ook zoiets belachelijks is dat als kamerleden opstappen ze gewoon nog 5 jaar lang doorbetaald worden. Geef ze 3 maanden mee en dan opgedonderd!
Dit.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:49 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Als wij uit Europa zouden stappen dan valt de euro geheid
quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Behalve veel geschreeuw draag je nog weinig serieuze alternatieven aan...
Maar ik zit wel serieus te praten hier zo, m.u.v dat berichtje dan...quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hmm dan is dat niemand opgevallen ben ik bang.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:38 schreef Krunep het volgende:
[..]
Maar ik zit wel serieus te praten hier zo, m.u.v dat berichtje dan...
In mijn voorgaande berichten gaf ik toch echt gewoon mijn mening en was het met verschillende mensen eens. Natuurlijk was het berichtje "niet" een beetje onzinnig. Maar goed..quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hmm dan is dat niemand opgevallen ben ik bang.
Alternatieven, wat is dat zij krijgen betaald ervoor ze knappen het maar op!quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voordat de politiek over alternatieven uit zijn is Nederland allang failliet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Alternatieven, wat is dat zij krijgen betaald ervoor ze knappen het maar op!
Ik heb ook VVD gestemd en dat is een buitengewoon slechte keus geweest. Zolang Rutte een rol van betekenis speelt is een stem van mij op de VVD uitgesloten. Ik zie het liefst dat het kabinet valt en dat we nieuwe verkiezingen krijgen. Dat is de meest effectieve methode om zo snel mogelijk een einde aan Rutte te maken.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:36 schreef jojayotho het volgende:
Ik heb zelf VVD gestemd, maar zoals het er nu aan toe gaat vind ik het 3× niks.
Maar als het kabinet binnenkort weer zou vallen, zou ik echt niet weten waarvoor ik moet stemmen.
Wie moet het dan gaan doen?quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb ook VVD gestemd en dat is een buitengewoon slechte keus geweest. Zolang Rutte een rol van betekenis speelt is een stem van mij op de VVD uitgesloten. Ik zie het liefst dat het kabinet valt en dat we nieuwe verkiezingen krijgen. Dat is de meest effectieve methode om zo snel mogelijk een einde aan Rutte te maken.
Dat zal van de verkiezingsuitkomst en de politieke dynamiek die daar op volgt afhangen. De kans lijkt mij overigens klein dat ik aan de verkiezingen deel ga nemen door mijn actieve kiesrecht uit te oefenen. Geen van de partijen kan mij op dit moment bekoren.quote:
+10quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:08 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat zal van de verkiezingsuitkomst en de politieke dynamiek die daar op volgt afhangen. De kans lijkt mij overigens klein dat ik aan de verkiezingen deel ga nemen door mijn actieve kiesrecht uit te oefenen. Geen van de partijen kan mij op dit moment bekoren.
En de vraag is dus: wie? Wie heeft er op dit moment binnen de politiek de kwaliteiten om de crisis even op te lossen?quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het gaat me wel niet aan, je vraagt mij niet, opstappen en het andere laten doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |