als je partner met ongeboren kind voor je neus wordt doodgemaakt als pressiemiddel nadat ze je kaak uit je schedel hebben geschopt, mja, lijkt me geen pretjequote:Op woensdag 29 mei 2013 13:01 schreef Copycat het volgende:
Denk eigenlijk eerder dat Visser collateral damage was. En daardoor 'minder hard' is aangepakt. Maar om te zien hoe je partner wordt gemarteld lijkt me ook een enorme marteling. Hoe dan ook: empathie voor moeder en ongeboren kind kunnen we wel uitsluiten, lijkt me.
Die wachtten hen daar stiekem op.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:35 schreef LogiteX het volgende:
Zou het kunnen dat ze die Roemenen pas in het huis "ontmoet" hebben?
Ik bedoelde het eigenlijk andersom ... zij toekijken. Maar any which way kun je wel stellen dat het geen picknick is geweest.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:37 schreef Re het volgende:
als je partner met ongeboren kind voor je neus wordt doodgemaakt als pressiemiddel nadat ze je kaak uit je schedel hebben geschopt, mja, lijkt me geen pretje
quote:Advocaat verdachte moord Visser boos over lekken
De advocaat van de 36-jarige Spanjaard die ervan wordt verdacht de aanstichter te zijn van de gruwelijke moord op de Nederlanders Ingrid Visser en Lodewijk Severein, heeft woensdag in Spaanse media geklaagd over 'een schaduwproces' tegen zijn cliënt. Raadsman José María Caballeros zei dat het onderzoek officieel geheim is, maar dat media toch met een stroom 'gelekte' informatie komen. Dat zorgt voor 'een schaduwproces' tegen verdachte Juan Cuenca Lorente en dat bemoeilijkt de verdediging.
Raadsman José María Caballeros zei dat het onderzoek officieel geheim is, maar dat media toch met een stroom 'gelekte' informatie komen. Dat zorgt voor ,,een schaduwproces'' tegen verdachte Juan Cuenca Lorente en dat bemoeilijkt de verdediging''.
Caballeros zocht woensdag de publiciteit om te weerspreken dat Cuenca tegen de onderzoeksrechter heeft gezegd dat de ondernemer Evedasto Lifante achter de moord zit. De krant La Verdad de Murcia meldde dat. Lifante is onder meer eigenaar van een marmergroeve die telkens opduikt in berichten over investeringen van Severein in de streek en hij was eigenaar van de volleybalclub CAV Murcia 2005, waar Visser speelde in de jaren 2009-2011. Cuenca was er technisch directeur en manager.
Misbruik relatie
Lifante uit Abanilla, 25 kilometer ten noorden van Murcia, heeft woensdag tegenover de pers stellig ontkend iets met de misdaad te maken te hebben. Lifante zei dat hij Cuenca sinds 2011 niet meer heeft gesproken. Hij denkt dat Cuenca mogelijk misbruik heeft gemaakt van zijn innige relatie met Visser en Severein.
Cuenca zou hebben geprobeerd een marmergroeve die niet van hem was, te verkopen. Het gaat om de groeve in Abanilla waar Lifante eigenaar van is. Spaanse media hebben eerder al gesuggereerd dat Vissers partner Severein geld heeft gestoken in projecten in de regio en dat daarbij zakelijke geschillen zijn gerezen.
De stoffelijke resten van Visser en Severein werden zondagavond ten oosten van Murcia gevonden, bijna 2 weken nadat ze in Murcia waren verdwenen. Ze zijn in een afgelegen huis ten noordwesten van Murcia, het Casa Colorá in het gehucht La Hurona, vermoord. De misdaad zou door Roemeense huurmoordenaars zijn gepleegd die Cuenca in Valencia had ingeschakeld; Ion Valentin en Constantin Stan.
Sommige Spaanse media meldden woensdag dat Severein niet alleen voor eigen rekening in de streek had geïnvesteerd. Hij zou recentelijk onder druk zijn komen te staan van andere Nederlandse investeerders om het geld terug te halen. AD
Kan nog makkelijk gegaan zijn zoals re zegt, toch?quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik bedoelde het eigenlijk andersom ... zij toekijken. Maar any which way kun je wel stellen dat het geen picknick is geweest.
Ik ook eigenlijk niet, er klopt iets niet.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:51 schreef sig000 het volgende:
Ik geloof helemaal niets van die marmergroeve.
Jij gelooft nog steeds in doping?quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:51 schreef sig000 het volgende:
Ik geloof helemaal niets van die marmergroeve.
Komt redelijk geloofwaardig over, een soort sting operatie.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:53 schreef sig000 het volgende:
[..]
Kan van alles zijn maar geen marmergroeve.
Jazeker. Ik had enkel een andere optie voor ogen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:48 schreef Ryan3 het volgende:
Kan nog makkelijk gegaan zijn zoals re zegt, toch?
Of niet?
Ja, een NL zakenman komt even langs om marmergroeve cash te kopen?quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Komt redelijk geloofwaardig over, een soort sting operatie.
Ik snap die moorden al niet. Daar moet wat meer aan de hand zijn.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:58 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ja, een NL zakenman komt even langs om marmergroeve cash te kopen?
Dat klopt toch niet.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kun je je voorstellen dat je iemands kaak verbrijselt en alle tanden uit de mond slaat ?
De gruwel.
Ik gooi spinnen met wc papier uit het raam.
Die Cuenca vertrouwde hij?quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:58 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ja, een NL zakenman komt even langs om marmergroeve cash te kopen?
Dat klopt toch niet.
Mooi maar het ging gruwelijk mis. Als Severijn er voor de evt. poen was waarom dit eindequote:Op woensdag 29 mei 2013 18:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die Cuenca vertrouwde hij?
Severein heeft veel geld, treedt ok op voor andere mensen met veel geld, veel geld moet renderen, kan niet op de bank?
De deal klinkt heel mooi?
Jij snapt die moorden niet?quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:00 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik snap die moorden al niet. Daar moet wat meer aan de hand zijn.
Omdat het een sting was om Severein afhandig te maken van zijn poen. En omdat-ie dat niet gaf werd-ie gemarteld?quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:25 schreef Soury het volgende:
[..]
Mooi maar het ging gruwelijk mis. Als Severijn er voor de evt. poen was waarom dit einde
Na één tandje zou ik toch wel anders gaan denkenquote:Op woensdag 29 mei 2013 18:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat het een sting was om Severein afhandig te maken van zijn poen. En omdat-ie dat niet gaf werd-ie gemarteld?
Severein zat er voor de investering...
Overigens zou het ook kunnen zijn dat Severein de boel al niet meer vertrouwde en zijn en andermans geld wilde terugtrekken.
Misschien daarvoor al en vandaar dat ze hem zijn gaan martelen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:28 schreef Soury het volgende:
[..]
Na één tandje zou ik toch wel anders gaan denken
Hoezo daarvoor al, dat zou toch niet zo slim zijn.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Misschien daarvoor al en vandaar dat ze hem zijn gaan martelen.
Zou kunnen dat-ie al een voorschot had gegeven, en nu terug ging om dat voorschot op te halen?quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:32 schreef Soury het volgende:
[..]
Hoezo daarvoor al, dat zou toch niet zo slim zijn.
Nah ik geloof dat niet zo. Severein en Ingrid zaten niet echt te springen om het geld. Voor zover ik het heb begrepen. Vuistdiep in nare zaakjesquote:Op woensdag 29 mei 2013 18:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zou kunnen dat-ie al een voorschot had gegeven, en nu terug ging om dat voorschot op te halen?
Ik bedoel er zijn wel berichten dat hij een grote som geld fysiek bij zich had, maar geen bewijzen daartoe tot nu toe...
Gasten denken dat-ie met 3 ton aankomt, in plaats daarvan vraagt hij het voorschot terug.
Roemenen pissed.
Als je veel geld hebt dan wil je dat laten renderen > dan iig de inflatie + je eigen onkosten daarvoor, anders neemt je kapitaal af.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:37 schreef Soury het volgende:
[..]
Nah ik geloof dat niet zo. Severein en Ingrid zaten niet echt te springen om het geld. Voor zover ik het heb begrepen. Vuistdiep in nare zaakjes
Dat is nou juist mijn punt. Waar ging het fout. Je word niet voor niets omgelegdquote:Op woensdag 29 mei 2013 18:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als je veel geld hebt dan wil je dat laten renderen > dan iig de inflatie + je eigen onkosten daarvoor, anders neemt je kapitaal af.
Iemand die legitiem aan zijn kapitaal is gekomen zoals Severein (verkoop Hccnet aan KPN/xces4all) gaat dan niet investeren in nare/duistere zaakjes, met hoog risico, maar ook veel hoger rendement.
Dat is toch ook niet om niets gebeurd?quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:53 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is nou juist mijn punt. Waar ging het fout. Je word niet voor niets omgelegd
iquote:
Die Cuenca weet dat-ie geld heeft toch? Het waren collega's in die volleybalclub.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:57 schreef Soury het volgende:
[..]
i
Wat dan ? Severein had geld zat, denken we. Dat zou ook maar eens anders geweest kunnen zijn.
Wie weet
Geld hebben en hadden is een verschil. De marteling is nogal redelijk buiten proporties.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die Cuenca weet dat-ie geld heeft toch? Het waren collega's in die volleybalclub.
Wrs is er al eerder contact geweest, wie weet al een voorschot betaald, nu nog de afhandeling van het restant, liefst contant als het kan om de Spaanse belastingdienst te misleiden?
Hij heeft het geld niet bij zich en dan vervolgens zijn die Roemenen pissed off... enz. enz.
Volgens mij is martelen altijd buiten proporties.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:05 schreef Soury het volgende:
[..]
Geld hebben en hadden is een verschil. De marteling is nogal redelijk buiten proporties.
ja maar toch ook wel gradatiesquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij is martelen altijd buiten proporties.
Ik bedoel dat je het toch wel bont moet maken, dat gebeurt niet zomaarquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij is martelen altijd buiten proporties.
Je vermoedt dat Severein zich ook met duistere zaken bezig hield?quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:14 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je het toch wel bont moet maken, dat gebeurt niet zomaar
Ja eigenlijk wel, je raakt niet zomaar in een graf zonder tanden.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:21 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Je vermoedt dat Severein zich ook met duistere zaken bezig hield?
Ja, klopt het is ook disproportioneel idd.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:05 schreef Soury het volgende:
[..]
Geld hebben en hadden is een verschil. De marteling is nogal redelijk buiten proporties.
En nu hebben ze niks, behalve een gevangenis straf.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt het is ook disproportioneel idd.
Maar wellicht dat die Roemenen graag heel veel geld wilden hebben, en bereid waren tot het uiterste te gaan?
Omdat je anders niet gelooft dat de ene mens de andere zoiets aandoet... als de ene de andere dat aandoet dan moet die andere ook wel slecht zijn? Er moet een soort evenwicht bestaan in het universum ahw?quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:23 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel, je raakt niet zomaar in een graf zonder tanden.
Ja, idd ja.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:25 schreef Soury het volgende:
[..]
En nu hebben ze niks, behalve een gevangenis straf.
Ik wil wel graag geloven dat mij dat niet aangedaan wordt zonder dat ik iets fout gedaan heb.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat je anders niet gelooft dat de ene mens de andere zoiets aandoet... als de ene de andere dat aandoet dan moet die andere ook wel slecht zijn? Er moet een soort evenwicht bestaan in het universum ahw?
Ja, nou ja, als je geen cent te makken hebt, dan zul je iig niet te maken krijgen met soortgelijke lieden.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik wil wel graag geloven dat mij dat niet aangedaan wordt zonder dat ik iets fout gedaan heb.
Dat ik in elkaar kan gemept wordenquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja, als je geen cent te makken hebt, dan zul je iig niet te maken krijgen met soortgelijke lieden.
Maar dan kun je het risico lopen dat je zomaar in elkaar gemept wordt als je uit gaat. Om zomaar een voorbeeld te geven.
In het universum bestaat nu eenmaal niet een soort teleologisch evenwicht.
En theologisch ook niet...
Ik leg je uit dat iemand altijd het gevaar loopt om slachtoffer te worden van dispropotioneel geweld.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:35 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat ik in elkaar kan gemept wordenKom op zeg, het raakt geen vlak op deze zaak. Dat snap je zelf ook wel
Nou dat is tamelijk overdreven.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik leg je uit dat iemand altijd het gevaar loopt om slachtoffer te worden van dispropotioneel geweld.
O, ja, zijn toch redelijk mensen het slachtoffer van geworden hoor.quote:
Mehhhhh we hebben het hier over martellenquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja, zijn toch redelijk mensen het slachtoffer van geworden hoor.
Dat proces ivm de dood van die Almeerse grensrechter is vandaag toevallig begonnen.
Nee, ik zeg dat je in verschillende omstandigheden verschillende risico's loopt op disproportioneel geweld, ga je te goeder trouw in zee met schimmige figuren dan loop je dit risico... hoewel het specifieke risico nooit valt in te schatten natuurlijk... Echter het is niet per se zo dat iemand altijd iets overkomt dat proportioneel is... Dat is een soort denken dat teleologisch is: het universum bevindt zich in een evenwichtstoestand. Of theologisch: wie goed doet, goed ontmoet en v.v. En dat wil jij beweren toch? Er is hen zoveel geweld overkomen, dus dat moet ook wel hun eigen schuld zijn ---> ze zullen wel in duistere zaakjes verwikkeld zijn...quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:42 schreef Soury het volgende:
[..]
Mehhhhh we hebben het hier over martellen
Hoho Ik doe niet aan vage shit. Dank U.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat je in verschillende omstandigheden verschillende risico's loopt op disproportioneel geweld, ga je te goeder trouw in zee met schimmige figuren dan loop je dit risico... hoewel het specifieke risico nooit valt in te schatten natuurlijk... Echter het is niet per se zo dat iemand altijd iets overkomt dat proportioneel is... Dat is een soort denken dat teleologisch is: het universum bevindt zich in een evenwichtstoestand. Of theologisch: wie goed doet, goed ontmoet en v.v. En dat wil jij beweren toch? Er is hen zoveel geweld overkomen, dus dat moet ook wel hun eigen schuld zijn ---> ze zullen wel in duistere zaakjes verwikkeld zijn...
Zelfde redenering wordt gehanteerd met het drama van de twee broertjes.
Zo'n wrede (mis)daad, dat zal wel komen omdat die moeder die man he-le-maal gek heeft gemaakt. En alle mannen worden bij een scheiding he-le-maal gek gemaakt, en justitie is altijd oneerlijk bezig t.o.v. mannen etc.
Wake up call: dat hoeft allemaal niet.
Het is helaas niet vaag.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:54 schreef Soury het volgende:
[..]
Hoho Ik doe niet aan vage shit. Dank U.
Wat is jouw oordeel danquote:
Volgens mij heb ik dat al een aantal keer te berde gebracht, het is wel hypothetisch bedoeld hè...quote:
Severein heeft niks te maken met die volleybalclub toch?quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die Cuenca weet dat-ie geld heeft toch? Het waren collega's in die volleybalclub.
Wrs is er al eerder contact geweest, wie weet al een voorschot betaald, nu nog de afhandeling van het restant, liefst contant als het kan om de Spaanse belastingdienst te misleiden?
Hij heeft het geld niet bij zich en dan vervolgens zijn die Roemenen pissed off... enz. enz.
Hij was toch coach?quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Severein heeft niks te maken met die volleybalclub toch?
Kan het nu even niet vinden, volgens mij heb ik gelezen dat-ie bij die club coach was...quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij is coach geweest bij een Nederlandse club, niet in Spanje..
Zij is speelster geweest daar, volgens mij is dat de enige link met die club.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kan het nu even niet vinden, volgens mij heb ik gelezen dat-ie bij die club coach was...
Okee, maar dat maakt het niet minder geloofwaardig?quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zij is speelster geweest daar, volgens mij is dat de enige link met die club.
Ik denk niet dat het zo gegaan is nee, maar dat maakt verder niet uit.. Bedoel alleen te zeggen dat ik er niet vanuit ga dat Severein en Cuenca elkaar kenden, tenzij via Visser.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, maar dat maakt het niet minder geloofwaardig?
Ja, via Visser dan als hij niet bij die club zat...quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het zo gegaan is nee, maar dat maakt verder niet uit.. Bedoel alleen te zeggen dat ik er niet vanuit ga dat Severein en Cuenca elkaar kenden, tenzij via Visser.
Dream on. Of blijf wakker, maar zorg in ieder geval dat je niet te veel geld gaat bezitten. Want dat trekt meedogenloze roofdieren aan.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik wil wel graag geloven dat mij dat niet aangedaan wordt zonder dat ik iets fout gedaan heb.
Dan zit ik nu even veilig, maar joh kom op. Dat gebeurt echt niet zomaar. Dan rollen de koppen over straat.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:14 schreef Gert het volgende:
[..]
Dream on. Of blijf wakker, maar zorg in ieder geval dat je niet te veel geld gaat bezitten. Want dat trekt meedogenloze roofdieren aan.
Zoveel psychopaten die echt gevaarlijk zijn, zijn er gelukkig ook weer niet...quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:17 schreef Soury het volgende:
[..]
Dan zit ik nu even veilig, maar joh kom op. Dat gebeurt echt niet zomaar. Dan rollen de koppen over straat.
Ik denk dat ik blij ben met mijn "sprookjes" wereld. Wat een onzinquote:Op woensdag 29 mei 2013 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zoveel psychopaten die echt gevaarlijk zijn, zijn er gelukkig ook weer niet...
Hoewel er wrs meer psychopaten in omloop zijn dan jij denkt in je sprookjeswereld..
Joh, jij denkt dat die mensen min of meer proportioneel werden behandeld, toch?quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:21 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik denk dat ik blij ben met mijn "sprookjes" wereld. Wat een onzin
Uhhh jouw tanden worden er voor jan lul uit getrokken omdat je een rekening niet op tijd heb betaald.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Joh, jij denkt dat die mensen min of meer proportioneel werden behandeld, toch?
En dus zullen ze wel iets naars gedaan hebben zelf ook, toch?
Dat is leven in een soort sprookjeswereld, waar goed en kwaad zich in evenwicht houden en waar goed, goed ontmoet en kwaad, kwaad ontmoet...
Bij de tandarts niet nee, voor de rest... kan nooit proportioneel zijn sws niet...quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:25 schreef Soury het volgende:
[..]
Uhhh jouw tanden worden er voor jan lul uit getrokken omdat je een rekening niet op tijd heb betaald.
En dat was nog niet alles
Werden ze nou getrokken of geslagen?quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:25 schreef Soury het volgende:
[..]
Uhhh jouw tanden worden er voor jan lul uit getrokken omdat je een rekening niet op tijd heb betaald.
En dat was nog niet alles
Als een tandarts de tanden eruit slaat, dan mag je je eigen bijdrage terugvragen....quote:
Ik denk niet dat iemand per se iets 'slechts' of duisters gedaan moet hebben, om zo aan zijn einde te komen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:17 schreef Soury het volgende:
[..]
Dan zit ik nu even veilig, maar joh kom op. Dat gebeurt echt niet zomaar. Dan rollen de koppen over straat.
Dat zal een rib uit z'n lijf worden.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als een tandarts de tanden eruit slaat, dan mag je je eigen bijdrage terugvragen....
Iedereen wil het weten, maar toch liever nietquote:
Macabere vorm van fascinatie, is heel menselijk.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:34 schreef Soury het volgende:
[..]
Iedereen wil het weten, maar toch liever niet
Ik geloof er niks van.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:33 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand per se iets 'slechts' of duisters gedaan moet hebben, om zo aan zijn einde te komen.
Er zijn meedogenloze mensen die meedogenloze dingen (laten) doen om rijk of nog rijker te worden.
Ik denk dat er gemarteld is om te proberen (nog meer) geld los te krijgen, en niet als straf of zo.
Wat ik al eerder zei, zo'n eind aan je leven is niet normaal. Daar zit een luchtje aan.quote:
Yep, als het alleen om geld gaat dan zet je iemand een gun op zijn kop.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:38 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei, zo'n eind aan je leven is niet normaal. Daar zit een luchtje aan.
En mensen krijgen zeker ook kanker, omdat ze slecht zijn?quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:38 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei, zo'n eind aan je leven is niet normaal. Daar zit een luchtje aan.
Nee, hoor, hoezo?quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:39 schreef sig000 het volgende:
[..]
Yep, als het alleen om geld gaat dan zet je iemand een gun op zijn kop.
Ben je nou serieus? Want dat denken sommige mensen ook over de joden. Dat die dat gedoe in die kampen wel verdiend zullen hebben. En ik bedoel dit niet flauw hoor, wil er alleen maar mee zeggen dat je volgens mij al snel in de knel komt als je een harde link legt tussen iemands doodsoorzaak en zijn/ haar eigen verantwoordelijkheid daarvoor.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:38 schreef Soury het volgende:
[..]
En deze wrs wel toch, misschien zijn ze zelf ook wanhopig?quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Omdat zulke figuren geen rotzooi maken wanneer het niet nodig is.
Ik reageerde iets minder plastisch, maar komt op hetzelfde neer...quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:47 schreef Gert het volgende:
[..]
Ben je nou serieus? Want dat denken sommige mensen ook over de joden. Dat die dat gedoe in die kampen wel verdiend zullen hebben. En ik bedoel dit niet flauw hoor, wil er alleen maar mee zeggen dat je volgens mij al snel in de knel komt als je een harde link legt tussen iemands doodsoorzaak en zijn/ haar eigen verantwoordelijkheid daarvoor.
Ze hadden zelfs nog niet eens een strafblad, maar ja..misschien zijn ze altijd buiten schot gebleven..mij lijkt niet dat ze dit voor de eerste keer deden..zo'n medogenloos beulswerk moet je toch ergens 'geleerd' hebben..quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:37 schreef LogiteX het volgende:
Blijft bizar hoe het gegaan is, ze zijn dus naar dat vakantiehuisje gelokt. Aangezien ze die Spanjaard vertrouwden kan ik daar nog enigszins inkomen. En toen? Toen ze eenmaal binnen waren ging de deur op slot en kwamen er uit een kamer 2 Roemenen die ze het mes op de keel zetten?
Vrij dom van die Roemenen dat ze het land niet verlaten hebben, een beetje skilled serial killer gaat zo te werk.
Het waren wrs niet ingehuurde terminators, denk ik, zoals in die maffia films weleens ziet.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:37 schreef LogiteX het volgende:
Blijft bizar hoe het gegaan is, ze zijn dus naar dat vakantiehuisje gelokt. Aangezien ze die Spanjaard vertrouwden kan ik daar nog enigszins inkomen. En toen? Toen ze eenmaal binnen waren ging de deur op slot en kwamen er uit een kamer 2 Roemenen die ze het mes op de keel zetten?
Vrij dom van die Roemenen dat ze het land niet verlaten hebben, een beetje skilled serial killer gaat zo te werk.
Niet? tot nu toe vind ik het een zeer goed script voor een hollywood film, of het nou profesional gangsters waren of toevallige stakeholdersquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:50 schreef Ryan3 het volgende:
Miet alles evolueert zich volgens een Hollywoodfilm hè...
Je kunt er wel weer een film van maken, dat klopt.... maar daar gaat Hollywood vervolgens weer creatief mee om wrs...quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:52 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Niet? tot nu toe vind ik het een zeer goed script voor een hollywood film, of het nou profesional gangsters waren of toevallige stakeholders
Misschien dat ze vrij indringende verhoormethoden gebruiken toch?quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:54 schreef El_Matador het volgende:
Waarom heeft die Cuenca eigenlijk de plek waar de -in stukken gehakte en niet meteen identificeerbare- lijken aangewezen?
Als ie zijn bek had gehouden, waren ze waarschijnlijk niet gevonden in de eerste maanden en daarna nog identificeren is zo mogelijk nog moeilijker.
Ben ik met je eens idd, ik vind die Lifante ook vrij vaag...quote:En dan nog iets; is die Lifante echt zo onschuldig als hij beweert (en de politie geholpen heeft -dat deed Kees Bakker bij de Schiedammer parkmoord zelfs).
Zwijgrecht? Meewerken aan je eigen veroordeling lijkt me niet slim.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Misschien dat ze vrij indringende verhoormethoden gebruiken toch?
Ja, okee, rationeel idd, maar gaat alles in Spanje volgens het boekje uiteindelijk?quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zwijgrecht? Meewerken aan je eigen veroordeling lijkt me niet slim.
Beter verdacht worden van het laten verdwijnen van 2 personen dan van een gruwelijke moord met in stukken gehakte lijken in vuilniszakken begraven op een citroenbomenakkertje?
Mja, dat zou kunnen, bij afzonderlijke ondervragingen die tegen elkaar uitgespeeld worden. Ik heb wat dat betreft wel vertrouwen in de Spaanse politie, zo snel en grondig als ze deze zaak hebben opgelost vind ik dan ook echt bewonderenswaardig. Dat de familie niet snel genoeg op de hoogte is gesteld van de gruwelijke details is een slordige fout, maar het onderzoek zelf is erg goed en snel verricht.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, rationeel idd, maar gaat alles in Spanje volgens het boekje uiteindelijk?
Overigens misschien was die Cuenco het er ook niet mee eens allemaal?
Dat die Roemenen het voortouw namen???
Mee eens idd Petje af, hierbij blijft het snelle bekennen wel vaag, echter ik denk dat de Roemenen het voortouw namen en Cuenco dus ook bang was voor zijn leven... plus wat druk van de guardia civil...quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mja, dat zou kunnen, bij afzonderlijke ondervragingen die tegen elkaar uitgespeeld worden. Ik heb wat dat betreft wel vertrouwen in de Spaanse politie, zo snel en grondig als ze deze zaak hebben opgelost vind ik dan ook echt bewonderenswaardig. Dat de familie niet snel genoeg op de hoogte is gesteld van de gruwelijke details is een slordige fout, maar het onderzoek zelf is erg goed en snel verricht.
Ja, bijv. maar soms zijn die lui ook gewoon dom achteraf gezien...quote:Waarom zijn die Cuenca en die Roemenen niet gevlucht? Misschien hadden ze daar geen tijd voor omdat de politie zo snel was. Dat ze de camerabeelden van Cuenca gelijk geanalyseerd hadden en hem opzochten, toen de lijken nog warm in de akker lagen.
In ieder geval puik werk van de Spaanse politie. Daar kan de Nederlandse nog veel van leren. Nu es kijken wat de (klasse)justitie doet daar.
Ja, okee, het kan zijn dat hij ze moest begraven?quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:12 schreef Maron het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 29 mei 2013 23:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mee eens idd Petje af, hierbij blijft het snelle bekennen wel vaag, echter ik denk dat de Roemenen het voortouw namen en Cuenco dus ook bang was voor zijn leven... plus wat druk van de guardia civil...
[..]
Maar ja..toch opmerkelijk dat hij precies wist waar de Guardia moest zoeken..
Tsja..God knows..maar hij lijkt mij iig de kwade genus..oorzaak<> gevolg..(over de rug e.d. van een ander)quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, het kan zijn dat hij ze moest begraven?
Denk toch dat de Roemenen de bovengeschikte partij was nl.
Misschien dat ze het martelen deden, iig de jongere Roemeen.
Maar daarna mocht de Spanjool het oplossen, volgens de ideeën van de Roemenen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |