Als je veel geld hebt dan wil je dat laten renderen > dan iig de inflatie + je eigen onkosten daarvoor, anders neemt je kapitaal af.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:37 schreef Soury het volgende:
[..]
Nah ik geloof dat niet zo. Severein en Ingrid zaten niet echt te springen om het geld. Voor zover ik het heb begrepen. Vuistdiep in nare zaakjes
Dat is nou juist mijn punt. Waar ging het fout. Je word niet voor niets omgelegdquote:Op woensdag 29 mei 2013 18:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als je veel geld hebt dan wil je dat laten renderen > dan iig de inflatie + je eigen onkosten daarvoor, anders neemt je kapitaal af.
Iemand die legitiem aan zijn kapitaal is gekomen zoals Severein (verkoop Hccnet aan KPN/xces4all) gaat dan niet investeren in nare/duistere zaakjes, met hoog risico, maar ook veel hoger rendement.
Dat is toch ook niet om niets gebeurd?quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:53 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is nou juist mijn punt. Waar ging het fout. Je word niet voor niets omgelegd
iquote:
Die Cuenca weet dat-ie geld heeft toch? Het waren collega's in die volleybalclub.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:57 schreef Soury het volgende:
[..]
i
Wat dan ? Severein had geld zat, denken we. Dat zou ook maar eens anders geweest kunnen zijn.
Wie weet
Geld hebben en hadden is een verschil. De marteling is nogal redelijk buiten proporties.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die Cuenca weet dat-ie geld heeft toch? Het waren collega's in die volleybalclub.
Wrs is er al eerder contact geweest, wie weet al een voorschot betaald, nu nog de afhandeling van het restant, liefst contant als het kan om de Spaanse belastingdienst te misleiden?
Hij heeft het geld niet bij zich en dan vervolgens zijn die Roemenen pissed off... enz. enz.
Volgens mij is martelen altijd buiten proporties.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:05 schreef Soury het volgende:
[..]
Geld hebben en hadden is een verschil. De marteling is nogal redelijk buiten proporties.
ja maar toch ook wel gradatiesquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij is martelen altijd buiten proporties.
Ik bedoel dat je het toch wel bont moet maken, dat gebeurt niet zomaarquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij is martelen altijd buiten proporties.
Je vermoedt dat Severein zich ook met duistere zaken bezig hield?quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:14 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je het toch wel bont moet maken, dat gebeurt niet zomaar
Ja eigenlijk wel, je raakt niet zomaar in een graf zonder tanden.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:21 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Je vermoedt dat Severein zich ook met duistere zaken bezig hield?
Ja, klopt het is ook disproportioneel idd.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:05 schreef Soury het volgende:
[..]
Geld hebben en hadden is een verschil. De marteling is nogal redelijk buiten proporties.
En nu hebben ze niks, behalve een gevangenis straf.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt het is ook disproportioneel idd.
Maar wellicht dat die Roemenen graag heel veel geld wilden hebben, en bereid waren tot het uiterste te gaan?
Omdat je anders niet gelooft dat de ene mens de andere zoiets aandoet... als de ene de andere dat aandoet dan moet die andere ook wel slecht zijn? Er moet een soort evenwicht bestaan in het universum ahw?quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:23 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel, je raakt niet zomaar in een graf zonder tanden.
Ja, idd ja.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:25 schreef Soury het volgende:
[..]
En nu hebben ze niks, behalve een gevangenis straf.
Ik wil wel graag geloven dat mij dat niet aangedaan wordt zonder dat ik iets fout gedaan heb.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat je anders niet gelooft dat de ene mens de andere zoiets aandoet... als de ene de andere dat aandoet dan moet die andere ook wel slecht zijn? Er moet een soort evenwicht bestaan in het universum ahw?
Ja, nou ja, als je geen cent te makken hebt, dan zul je iig niet te maken krijgen met soortgelijke lieden.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik wil wel graag geloven dat mij dat niet aangedaan wordt zonder dat ik iets fout gedaan heb.
Dat ik in elkaar kan gemept wordenquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja, als je geen cent te makken hebt, dan zul je iig niet te maken krijgen met soortgelijke lieden.
Maar dan kun je het risico lopen dat je zomaar in elkaar gemept wordt als je uit gaat. Om zomaar een voorbeeld te geven.
In het universum bestaat nu eenmaal niet een soort teleologisch evenwicht.
En theologisch ook niet...
Ik leg je uit dat iemand altijd het gevaar loopt om slachtoffer te worden van dispropotioneel geweld.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:35 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat ik in elkaar kan gemept wordenKom op zeg, het raakt geen vlak op deze zaak. Dat snap je zelf ook wel
Nou dat is tamelijk overdreven.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik leg je uit dat iemand altijd het gevaar loopt om slachtoffer te worden van dispropotioneel geweld.
O, ja, zijn toch redelijk mensen het slachtoffer van geworden hoor.quote:
Mehhhhh we hebben het hier over martellenquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja, zijn toch redelijk mensen het slachtoffer van geworden hoor.
Dat proces ivm de dood van die Almeerse grensrechter is vandaag toevallig begonnen.
Nee, ik zeg dat je in verschillende omstandigheden verschillende risico's loopt op disproportioneel geweld, ga je te goeder trouw in zee met schimmige figuren dan loop je dit risico... hoewel het specifieke risico nooit valt in te schatten natuurlijk... Echter het is niet per se zo dat iemand altijd iets overkomt dat proportioneel is... Dat is een soort denken dat teleologisch is: het universum bevindt zich in een evenwichtstoestand. Of theologisch: wie goed doet, goed ontmoet en v.v. En dat wil jij beweren toch? Er is hen zoveel geweld overkomen, dus dat moet ook wel hun eigen schuld zijn ---> ze zullen wel in duistere zaakjes verwikkeld zijn...quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:42 schreef Soury het volgende:
[..]
Mehhhhh we hebben het hier over martellen
Hoho Ik doe niet aan vage shit. Dank U.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat je in verschillende omstandigheden verschillende risico's loopt op disproportioneel geweld, ga je te goeder trouw in zee met schimmige figuren dan loop je dit risico... hoewel het specifieke risico nooit valt in te schatten natuurlijk... Echter het is niet per se zo dat iemand altijd iets overkomt dat proportioneel is... Dat is een soort denken dat teleologisch is: het universum bevindt zich in een evenwichtstoestand. Of theologisch: wie goed doet, goed ontmoet en v.v. En dat wil jij beweren toch? Er is hen zoveel geweld overkomen, dus dat moet ook wel hun eigen schuld zijn ---> ze zullen wel in duistere zaakjes verwikkeld zijn...
Zelfde redenering wordt gehanteerd met het drama van de twee broertjes.
Zo'n wrede (mis)daad, dat zal wel komen omdat die moeder die man he-le-maal gek heeft gemaakt. En alle mannen worden bij een scheiding he-le-maal gek gemaakt, en justitie is altijd oneerlijk bezig t.o.v. mannen etc.
Wake up call: dat hoeft allemaal niet.
Het is helaas niet vaag.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:54 schreef Soury het volgende:
[..]
Hoho Ik doe niet aan vage shit. Dank U.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |