ook 'dood' heb je niet voor het zeggen. bussen, auto's, ziektes enz. En ja, je kan ook 100 worden. Ik ben een kind van relatief jonge ouders. 25 en 26. Mijn vader ongeveer 49 toen mijn zus geboren werd en 51 toen mijn broer geboren werd. Ik ging surfen met mijn vader en mn broer vissen. Het maakt toch geen flikker uit wát je doet met je pa. Samen tijd doorbrengen is wat belangrijk is.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:34 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind beweren dat leeftijd niks uit maakt eerder een kutpost, lekker egoistisch, je houdt toch zeker rekening met wat je kan, alleen al hoe oud je wordt is voor je kind toch wel van belang of denk je dan ach lekker boeien als ik dood ben als dat kind 20 is of zo?
Ja, maar dan wordt de discussie een stuk breder, want dan gaat het natuurlijk niet meer alleen over leeftijd, en zijn er heel wat meer situaties waarin het egoistisch is om voor een kind te kiezenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:34 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind beweren dat leeftijd niks uit maakt eerder een kutpost, lekker egoistisch, je houdt toch zeker rekening met wat je kan, alleen al hoe oud je wordt is voor je kind toch wel van belang of denk je dan ach lekker boeien als ik dood ben als dat kind 20 is of zo?
Nou dat maakt mij dus wel degelijk heel wat uit.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:44 schreef Hilzillah het volgende:
. Het maakt toch geen flikker uit wát je doet met je pa. Samen tijd doorbrengen is wat belangrijk is.
Ik vind het vooral smerig dat bedrijven misbruik van zoveel goedgelovigheid maken.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:49 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind het echt heel naief, ze gooien een pak duiten neer weten van toeten nog blazen en denken werkelijk zwanger thuis te komen?
Bah bah.
Oh, dan heb ik dat verkeerd begrepenquote:
Als Andrea en Hette het geld ervoor gehad hadden dan waren ze waarschijnlijk nog een keer gegaan, want 2 keer 50% kans is 100%quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:56 schreef Pvoesss het volgende:
ik vind het ook erg dat er op de site staat:
Jaarlijks vinden er ongeveer 300 behandelingen plaats met een slagingspercentage van tussen de 50% en 65%.
In NL kun je alleen maar met donoreitjes zwanger worden als je zelf de donor aandraagt, volgens mij geldt daarvoor dezelfde wetgeving als voor het draagmoederschap; dat het niet commercieel mag zijn.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:59 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik dat verkeerd begrepenIk dacht dat ze alles al geprobeerd hadden in NL wat kon, en dat ze dit als 'enige mogelijkheid' zagen..
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als Andrea en Hette het geld ervoor gehad hadden dan waren ze waarschijnlijk nog een keer gegaan, want 2 keer 50% kans is 100%
Ja, dat vind ik ook behoorlijk naïef, dat je het min of meer bewust uitstelt tot het bijna te laat is.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:03 schreef oh-oh het volgende:
Ik hoor zelf veel in mijn eigen omgeving ( ik ben nu bijna 40 ) ja we wilden eerst lekker ons eigen leven en reizen en leuke dingen doen en cariere maken en nu gaan we kinderen nemen.
Ik vind dat dus echt vrij lame naar je kinderen toe hoor.
Denk je dat echt? Maar waarom wijst zo'n programma ze daar dan niet op, na al hun ervaring? Of zou dat een gevalletje 'alles voor de kijkcijfers' zijn?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het vooral smerig dat bedrijven misbruik van zoveel goedgelovigheid maken.
Het ziet er niet naar uit dat ze medicatie heeft gehad, en het lijkt me sterk dat een rondje hometrainer en een uurtje tipi met "rustgevende" muziek op de achtergrond daar het equivalent van zou kunnen zijn.
Ik heb een vriendin waarvan ik weet dat ze kinderen wil. En het is niet dat ze die houding heeft. Maar de omstandigheden zijn er nog niet naar.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:03 schreef oh-oh het volgende:
Ik hoor zelf veel in mijn eigen omgeving ( ik ben nu bijna 40 ) ja we wilden eerst lekker ons eigen leven en reizen en leuke dingen doen en cariere maken en nu gaan we kinderen nemen.
Ik vind dat dus echt vrij lame naar je kinderen toe hoor.
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook behoorlijk naïef, dat je het min of meer bewust uitstelt tot het bijna te laat is.
Ik vraag me dan af of je werkelijk graag kinderen wilt.
Sorry ik spring ff uit lurk stand.... In Nederland heb je ook "anonieme" eiceldonatie. Het merendeel uitgevoerd in Elsendorp maar in Utrecht kun je ook terecht bij een eicel bank.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
In NL kun je alleen maar met donoreitjes zwanger worden als je zelf de donor aandraagt, volgens mij geldt daarvoor dezelfde wetgeving als voor het draagmoederschap; dat het niet commercieel mag zijn.
Je zult dus iemand moeten vinden die die ellende gratis voor je ondergaat.
Maar daar waren ze te oud voor, toch? Of ik heb gewoon echt niet opgeletquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:21 schreef dobbey het volgende:
[..]
Sorry ik spring ff uit lurk stand.... In Nederland heb je ook "anonieme" eiceldonatie. Het merendeel uitgevoerd in Elsendorp maar in Utrecht kun je ook terecht bij een eicel bank.
Hoe vervelend het ook is, dat is niet de rol van het programma....quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Denk je dat echt? Maar waarom wijst zo'n programma ze daar dan niet op, na al hun ervaring? Of zou dat een gevalletje 'alles voor de kijkcijfers' zijn?
Wij zitten al 4 jaar in 2 huizen, als je echt graag wilt dan denk ik dat het uitstellen om dat soort praktische redenen ook een andere grond heeft.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb een vriendin waarvan ik weet dat ze kinderen wil. En het is niet dat ze die houding heeft. Maar de omstandigheden zijn er nog niet naar.
Ze wonen nog niet samen. Hij wil zijn app. nog niet te koop zetten omdat er in het blok al tig te koop staan.
Maarja, ze wordt er ook niet jonger op. En als het dan misschien niet helemaal lukt. Dan zit je al gauw aan de 40.
Zij is 40 toch? In Nederland kom je in aanmerking tot je 45e..... Als donor zijnde zelf "mag" je niet ouder zijn dan 40 maar het liefst niet ouder dan 36.... Oh en soms word er een uitzondering gemaakt als bijv bij een bekende donor de moeder van de wensmoeder wil doneren....quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:23 schreef Meke het volgende:
[..]
Maar daar waren ze te oud voor, toch? Of ik heb gewoon echt niet opgelet
Jammer van je editquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:30 schreef Hilzillah het volgende:
*knip* ik ben er discussietechnisch wel klaar mee..
Nou ja, niet de rol... ik zou mijn mond niet hebben kunnen houden, denk ik, als ik gezien had dat iemand de tipi in gestuurd werd voor ontspanning i.p.v. de koelkast in voor hormonen....quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe vervelend het ook is, dat is niet de rol van het programma....
Aan de ene kant voelt dat absurd, aan de andere kant worden ze alleen maar gevolgd, en niet aan de hand genomen door de programmamakers.
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou ja, niet de rol... ik zou mijn mond niet hebben kunnen houden, denk ik, als ik gezien had dat iemand de tipi in gestuurd werd voor ontspanning i.p.v. de koelkast in voor hormonen....
Dat sowieso, denk ik... maar is dit echt een documentaire? Het is toch meer een soort simpel entertainmentprogrammaatje? Da's toch ook wel te behalen wanneer je iemand in Tsjechië de tipi uit sleurt en hem opa Frans op z'n bek laat rammen?quote:
Want? dat ik hem weggehaald heb wil niet zeggen dat ik het met je eens ben. Ik heb geen zin om verder te discussiëren over iets waar jij overduidelijk jouw mening hebt en ik de mijne.quote:
Waarom is het een kutpost dan? Omdat het niet jouw mening is?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:36 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Want? dat ik hem weggehaald heb wil niet zeggen dat ik het met je eens ben. Ik heb geen zin om verder te discussiëren over iets waar jij overduidelijk jouw mening hebt en ik de mijne.
En ja, ik vind het nog steeds een kut-post...
Wat mij betreft is het wel een documentaire, want als het entertainment geweest was dan had het programma die 6k mogen dokken, en hadden Andrea en Hette nog een keer kunnen gaan voor hun tweede 50% kans van hun eigen geld.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat sowieso, denk ik... maar is dit echt een documentaire? Het is toch meer een soort simpel entertainmentprogrammaatje? Da's toch ook wel te behalen wanneer je iemand in Tsjechië de tipi uit sleurt en hem opa Frans op z'n bek laat rammen?
Helemaal met je eensquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het wel een documentaire, want als het entertainment geweest was dan had het programma die 6k mogen dokken, en hadden Andrea en Hette nog een keer kunnen gaan voor hun tweede 50% kans van hun eigen geld.
Dat in acht genomen is het idd wel zum kotzen dat Barbie en Michael hele vakanties voor de complete familie door RTL gesponsord krijgen om de meest ranzig mogelijke TV te kunnen neerzetten, en dat mensen als Hette en Andrea hun laatste spaarcentjes aan zo'n droom moeten uitgeven en daarmee net zo hard TV maken.
Vind ik ook.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:24 schreef DJMomo het volgende:
Ik ben ook ergens van mening dat de NCRV de morele plicht heeft deze mensen te begeleiden. Ook in de vraaggesprek met la Tensen vond ik haar weinig kritisch.
Waarschijnlijkquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:51 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Waarom is het een kutpost dan? Omdat het niet jouw mening is?
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:51 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Waarom is het een kutpost dan? Omdat het niet jouw mening is?
*zucht*quote:
Nou, dat vooral. Ze zijn zo overdreven "wij zijn zo gelukkig met al onze kinderen en het kost ons geen enkele moeite, dus hoppaaaa, een zesde erbij". Vind het contrast met andere verhalen inderdaad zo groot.quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:36 schreef DJMomo het volgende:
waarom zand? ik vond het an sich aardig om dit ook eens te belichten. Vind het contrast met ongewild kinderloze stel van vorige week alleen te groot. Had er even een ander gezinnetje tussen gegooid ofzo
Ik heb het ff gemist, hoe oud zijn ze?quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:44 schreef Njosnavelin het volgende:
Wow die zien er allebei veel ouder uit dan dat ze zijn.
28 (zij) en 29quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:46 schreef alors het volgende:
[..]
Ik heb het ff gemist, hoe oud zijn ze?
Had haar wel eind 20 geschat. Hij ziet er ouder uit.quote:
Als ze dan een miskraam krijgt met een paar weken moeten ze dat weer gaan uitleggen.quote:
Njah dat kan ook de rest van de zwangerschap gebeuren..quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:50 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Als ze dan een miskraam krijgt met een paar weken moeten ze dat weer gaan uitleggen.
dat laatste is toch geen vraag? Natuurlijk!quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:51 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
"Voor hun is het ook spannend"
Zouden dr kinderen ook mogen toekijken bij de verwekking?.
Hmja maar aan het begin is het allemaal wat onzekerder, inclusief het testen zelf. Ik zou dat zelf niet met zulke jonge kinderen delen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:51 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Njah dat kan ook de rest van de zwangerschap gebeuren..
Er kan echt zo erg veel mis gaan dat vind ik dan weer er minder toe doen.
De kindjes horen er gewoon bijquote:Op donderdag 30 mei 2013 21:52 schreef snellejelle het volgende:
[..]
dat laatste is toch geen vraag? Natuurlijk!
quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:53 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
De kindjes horen er gewoon bij.
Nee ik ook niet hoorquote:Op donderdag 30 mei 2013 21:52 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Hmja maar aan het begin is het allemaal wat onzekerder, inclusief het testen zelf. Ik zou dat zelf niet met zulke jonge kinderen delen.
ja, dat zei ik ook al vorige week!quote:
Omdat ze het iedere maand doen.quote:
Lijkt me vies.quote:
Weer zo'n pestkop erbijquote:Op donderdag 30 mei 2013 22:10 schreef DJMomo het volgende:
en nu dochterlief in tranen ivm jongen... zucht.
Oudste heet Yoranquote:Op donderdag 30 mei 2013 22:12 schreef Nanashi het volgende:
De namen worden wel steeds hipperVan Johan naar Polle.
tsja, ik zou het ook anders doenquote:Op donderdag 30 mei 2013 22:12 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]![]()
Mja, andere mensen, andere keuzes.
Dat zag er verdrietig uit jaquote:
Eens!quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:22 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vond het sowieso geen boeiend seizoen..
En ik had liever gehad dat ze door waren gegaan met generatie 2010.
+1quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:22 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vond het sowieso geen boeiend seizoen..
En ik had liever gehad dat ze door waren gegaan met generatie 2010.
Ik gok dat het tegenvalt als de kinderen (vlak na elkaar) in de pubertijd komen...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:29 schreef ElizabethR het volgende:
(..)
Ik heb het gevoel dat zij op een zeepbel leven, die ooit nog wel eens uit elkaar gaat spatten, waarna de harde werkelijkheid naar boven komt. (..)
Ik ken ook zo'n gezin. Nu is de eerste in de puberteit en is mams erachter dat ze niet van pubers houdt. Gelukkig volgen er nog maar vierquote:Op zondag 2 juni 2013 01:24 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ik gok dat het tegenvalt als de kinderen (vlak na elkaar) in de pubertijd komen...
Nee, ze zenden nu dagelijks uit op een geheime zender.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:07 schreef Danaa het volgende:
Was 30-5 echt alweer de laatste aflevering?
Ik moest lachenquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, ze zenden nu dagelijks uit op een geheime zender.
Pm me maar voor de frequentie
quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, ze zenden nu dagelijks uit op een geheime zender.
Pm me maar voor de frequentie
Mijn schoonmoeder is aan het kramen daarquote:Op maandag 14 oktober 2013 11:33 schreef Oognip het volgende:
Hebben jullie al gezien dat Marianne bevallen is?
http://babyboom.ncrv.nl/blogs/ons-wonder-is-geboren
Oh wat tofquote:Op maandag 14 oktober 2013 11:40 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder is aan het kramen daar
Dat plaatje rechts naast die blog van Anne..het lijkt of ze een witte bh aan heeft over haar kleding *grinnik*quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:33 schreef Oognip het volgende:
En ook Anne en Michael hebben er een baby bij:
http://babyboom.ncrv.nl/blogs/onze-droom-is-geboren
Ik vind het ook zooo leuk voor ze!quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:41 schreef Oognip het volgende:
[..]
Oh wat tof
Ik gun het ze zo dat ze eindelijk hun lang gekoesterde baby hebben.
Zag michael vanochtend idd op t schoolplein met een traktatie.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:33 schreef Oognip het volgende:
En ook Anne en Michael hebben er een baby bij:
http://babyboom.ncrv.nl/blogs/onze-droom-is-geboren
Oh serieus! Heb ik even een verkeerd beeld erbij dan. Wat is dan wel Volendams!?quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:40 schreef Pvoesss het volgende:
Hahaha nee joh juist niet volendamsDie kaartjes zijn echt heel anders dan dit.
Ik kan het weten want ik zie ze iedere week bij de verloskundigeZe zijn wel ongeveer allemaal hetzelfde
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:15 schreef Lijnloos het volgende:
Die geboortekaartjes zijn wel briljant avond-vermaak...
Ik moet altijd huilen als ik dat mooie, maar helaas erg zieke mannetje zie. Hij is zo enorm lief en zijn ouders praten zo vol liefde over hem.quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:36 schreef DJMomo het volgende:
Hahaha echt Volendams!
Ik had ook al zitten kijken naar wat uiteindelijk een draagdoek bleek
Han en naam kwijt (de ouders van dat jongetje dat zo ziek is) krijgen een derde kindje.
Wel sneu dat het met die donor niet is gelukt. Maar wat naïef om weer naar Tsjechië te willenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:22 schreef Njosnavelin het volgende:
Andrea en Hette, dat koppel dat naar dat dubieuze centrum in Tsjechie waren geweest in de hoop op een zwangerschap, hebben laatst nog wat op hun blog geschreven:
http://babyboom.ncrv.nl/blogs/donatie-niet-gelukt
Niet weer naar Tsjechie..
Die is sinds zondag alweer thuisquote:Op woensdag 6 november 2013 13:03 schreef Poekie1993 het volgende:
Dochtertje van Anne en Michael ligt in het ziekenhuis, heeft de GBS-bacterie (streptokokken B) opgelopen bij de geboorte.
http://babyboom.ncrv.nl/blogs/van-roze-wolk-gedonderd
Dat was twee afleveringen geleden al bekend he?quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:55 schreef droomvrouwtje het volgende:
Geneviève kwam net voorbij bij Holland's got talent
En ik las op de site dat ze niet meer samen is met Ricky
http://babyboom.ncrv.nl/quote:Nieuw seizoen voor Babyboom blijft uit
Een nieuw seizoen voor Babyboom blijft helaas uit. We hebben daarom de app al offline moeten halen. Als een televisieprogramma niet meer op televisie komt mogen we namelijk geen websites of apps meer online houden. We zijn nog aan het inventariseren wat het betekent om ook de website offline te halen.
We bedanken jullie in ieder geval voor alle bijdragen, aan de app en ook nog steeds aan de blogs en het forum van de website.
Met vriendelijke groet, NCRV Webredactie
+1quote:Op zondag 2 februari 2014 18:53 schreef Leandra het volgende:
Jammer, eerst generatie 2010, wat nota bene een langdurige documentaire had moeten worden, en nou babyboom ook al, hoewel ik het van generatie 2010 het meest zonde vind, dat zou bijzonder zijn geworden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |