quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:01 schreef .Sparkling. het volgende:
En nog even een foto zodat jullie weten waar jullie het voor doen!
[ afbeelding ]
Tot snel!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Prachtigquote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:01 schreef .Sparkling. het volgende:
[ afbeelding ]
Tot snel!![]()
Wat een cutiequote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:01 schreef .Sparkling. het volgende:
[ afbeelding ]
Tot snel!![]()
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik heb heel hard gehuild toen ik het hartje hoorde.
Hmmm.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik houd jullie op de hoogte. Kan ik later ook teruglezen. Net weer ctg gehad; was prima. Mooie regelmatige buiken die wel vervelender worden. Kan niet meer goed doorpraten tijdens. Hopelijk gaat m'n lijf het toch zelf doen, maar ga voorlopig uit dat we gaan ballon blazen vanaaf
.
Dat klinkt als mijn 'gerommel'quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik houd jullie op de hoogte. Kan ik later ook teruglezen. Net weer ctg gehad; was prima. Mooie regelmatige buiken die wel vervelender worden. Kan niet meer goed doorpraten tijdens. Hopelijk gaat m'n lijf het toch zelf doen, maar ga voorlopig uit dat we gaan ballon blazen vanaaf
.
Dat wilde ik ook zeggenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:16 schreef .Sparkling. het volgende:
Toen ik niet meer kon praten tijdens 'gerommel' was het geen gerommel meer hoorer komt een baby aan!!
Wehe, zat je gewoon een dikke scheet weg te zuchten!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kan nog wel praten maar kost wat meer moeite. Overigens is het wat rustiger na toiletbezoek
!
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:21 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wehe, zat je gewoon een dikke scheet weg te zuchten!
hihi ik heb 7 weken lang met bijna 3cm gelopenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:18 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook zeggen
Maar ik zei een tijdje geleden ook tegen haar dat 2 cm ontsluiting echt Heel Veel is voor een 1e zwangerschap en dat het dan vast Heel Snel zou beginnen, dus ik dacht ik houd me nu maar in
Jippie! Mag je nog douchen? Dat helpt....zowel tegen pijn als vordering vd ontsluiting.quote:
Oeh! Dan ben je gewoon bezig dus!quote:
ah okequote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:02 schreef Hilzillah het volgende:
XM Wat spannend! maar vooral ook de schrik!! Succes vandaag en vanavond! morgen ben je mamma!![]()
vrijwilligers werk is overigens een beetje bijspringen in woongroep voor zeer demente bejaarden die nog niet zó bejaard zijn dat ze op het randje zijn. Huishoudelijke klusjes enzo.
Jep... vooral bij harde stoelenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:17 schreef martine1984 het volgende:
Ik kan niet meer lang zitten op mn bureaustoel, het lijkt wel of het botje net boven mn bilspleet bont en blauw is. Iemand die dit herkent?
Hier ook absoluut geen te kort aan zitvlees. Misschien maar eens op zoek naar een zachtere stoel....quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:40 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Jep... vooral bij harde stoelentranen springen in mn ogen bij het opstaan.
Ik herken het alleen van toen ik heul mager was en geen zitvlees meer had. En dat is nu totaal niet het geval.Vraag me ook wel af of het 'erbij' hoort.
Of een lekker dik kussen!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:07 schreef martine1984 het volgende:
[..]
Hier ook absoluut geen te kort aan zitvlees. Misschien maar eens op zoek naar een zachtere stoel....
Wat zijn je klachten? Heb zelf al vanaf week 7 last van mijn heup, met name als ik te lang zit. Twijfel of dat van mijn bekken afkomt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:07 schreef angelatje het volgende:
Succes XM!!! Wat goed dat het toch nog zelf op gang komt!!
Net naar de bekkentherapeut geweest, mag nu fijn steeds op een bal gaan zitten om de boel te ontspannen
Mijn bekkenbodem staat te strak, met als gevolg veel blaasontstekingen en andere blaasklachten...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:48 schreef Sethiwe het volgende:
[..]
Wat zijn je klachten? Heb zelf al vanaf week 7 last van mijn heup, met name als ik te lang zit. Twijfel of dat van mijn bekken afkomt.
Xm heel veel succes en wat fijn dat het toch spontaan opgang komt.
Helaas wel ja. Goede combinatie met mijn werk waarbij ik regelmatig 2 uur of langer in de auto zitquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:17 schreef martine1984 het volgende:
Ik kan niet meer lang zitten op mn bureaustoel, het lijkt wel of het botje net boven mn bilspleet bont en blauw is. Iemand die dit herkent?
Ooh wat liefquote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:52 schreef Limone het volgende:
Live bevalling!
Ik was vandaag op stap met mijn schoonmoeder: positiekleding kopen. Ik ben echt godsgruwelijk stierlijk verwendNiet een jurkje en een paar t-shirts, nee, tot de bevalling heb ik voldoende kleren. Voor daarna ook. Oh en mocht ik van een tweede zwanger zijn, dan heb ik ook nog genoeg.
![]()
![]()
Wel heel lief, die schoonmoeder van mij, maar ik wil haar toch wel een beetje voor bedanken. Iemand een leuk idee? We zijn na afloop van deze shopping-extase naar het hartjesspreekuur van de vk geweest. Heeft oma haar tweede kleinkind al gehoord. Een tweede bedankje is wel op z'n plaats...
Toch vandaag al! Gefeliciteerd jullie twee!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vanavond om 18:50 is onze prachtige dochter Noor geboren. Ze weegt 3830 gram en doet het fantastisch. Het drinken bij mamma snapt ze alleen nog niet. Voluit heet ze Noor Eva Sofie.
Ze is zoo mooi. Het ging allemaal ineens heel snel. Heb een mooie knip met hechtingen, maar wat kan het schelen. Ze is er en ik ben stapelverliefd!
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vanavond om 18:50 is onze prachtige dochter Noor geboren. Ze weegt 3830 gram en doet het fantastisch. Het drinken bij mamma snapt ze alleen nog niet. Voluit heet ze Noor Eva Sofie.
Ze is zoo mooi. Het ging allemaal ineens heel snel. Heb een mooie knip met hechtingen, maar wat kan het schelen. Ze is er en ik ben stapelverliefd!
Awww XM, wat fijn! Gefeliciteerd (en Duvel ook natuurlijk)!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kippenvelquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ohhhhhhhhhhhhhquote:
Soesjes? Beschuit met muisjes schijnt de traditie te zijnquote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:11 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Ohhhhhhhhhhhhh
Wat een mooie namen!![]()
Heel erg gefeliciteerd en zodra het kan en mag van jullie kom ik op kraamvisite!!!!
Met soesjes
WHAAAAAAAAAAAAAAAAA
Slapen is overrated!quote:Op woensdag 29 mei 2013 03:48 schreef ProjSkippy het volgende:
XM, jeej! Gefeliciteerd!![]()
Wat mooi dat het allemaal nog vanzelf gegaan is.
---
Nachtbraker meldt. Ik ben het echt verleerd, slapen.
Quote voor het nageslacht.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:31 schreef motorbloempje het volgende:
Ik verbreek even mijn principes om XM te feliciteren: gefeliciteerden Duuf ook!
Ik heb bij Tirza een nogal uitgebreide bevalling gehad met urenlang weeen, persweeen toen het nog niet 'mocht', persen, persen met vacuumpomp en uiteindelijk een spoedsectio, da's een beetje de voorgeschiedenis in een heule korte samenvatting.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:12 schreef Pvoesss het volgende:
Wat is de voorgeschiedenis dat ze een keizersnede aan raden?![]()
![]()
En wat schrikken zeg van de stoel.
Het hoeft voor mij absoluut niet zo te gaan als de vorige keer, no way!quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh bah, dat is een stom advies. Gelukkig idd een week om er over na te denken. Zou je zelf 'tevreden' zijn met een bevalling als de vorige keer? Of zou je dan een 'had ik maar gelijk voor de sectio gekozen' hebben?
Sterkte met de beslissing en alles wat bij de laatste loodjes hoort.
Aaah zeg dat niet!! Ik hoef nog lang niet te bevallen!!quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh je bent al kei-bijna aan de beurt jonguh!![]()
Hopen dat het gaat zoals jij het t liefste ziet!
neeneenee natuurlijk niet! Maar t maakt de groei iets minder 'zorgelijk'quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:29 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Aaah zeg dat niet!! Ik hoef nog lang niet te bevallen!!
Ik heb ze maar even gemaild en kreeg deze reactie:quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:17 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb ook nog niets gekregen Sull
Ben benieuwd. Maar hij zal er vast wel zijn voor pukkie geboren wordt..quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:38 schreef Sull het volgende:
[..]
Ik heb ze maar even gemaild en kreeg deze reactie:
Het klopt dat deelneemsters vanaf januari 2013 de deken direkt ontvangen van de informatrice.
Wegens enorm succes is het het welkomstgeschenk geworden. De distributie van de dekentjes voor de aktie uit 2012, waar jij nog toe behoort, verloopt echter logistiek op een andere manier.
De zending voor deze groep komt volgende week (eerste week juni) binnen en gaat dan naar het distributiecentrum, vanwaar ze verstuurd zullen gaan worden.
nog even geduld dus...
Ik ben blij dat je dat zegt Mignonne. De gyn liet het juist overkomen alsof dit het ideale tijdstip was om te meten. De echoscopiste had gemeten en toen zag ik in beeld 39 weken verschijnen en ff later deed ze het opnieuw en toen stond er 38w2d ofzo. Dus wie weet als ze nu meten komen ze op 37 weken uit en valt het allemaal best mee. Het kan daarentegen dat ze nu ineens flink gegroeid is, maar bij de voorgaande metingen was ze altijd keurig gemiddeld.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:49 schreef mignonne het volgende:
Elmo, het is bij deze termijn helemaal niet zo makkelijk om een goede inschatting van de groei te maken op basis van echo. Robinson is nu zo groot dat het juiste vlak waarover de meting moet gebeuren niet meer zo gemakkelijk in beeld te brengen is, meetfouten worden eenvoudiger gemaakt. Loop je ook nog bij de verloskundige? vraag hen anders ook eens wat ze op de hand van de groei denken.
Is er een reden gegeven voor de moeizame bevalling bij T.? lag ze anders dan anders met haar hoofdje bijvoorbeeld?
Je hoeft niet voor een directe geplande keizersnede te gaan natuurlijk. Je kunt altijd met de gynaecoloog in overleg gaan wat dat betreft en besluiten dat je een vaginale baring wilt proberen en dat er laagdrempelig ingegrepen wordt door middel van een keizersnede. Vaak is als het echt niet past door een te smal bekken bijvoorbeeld al vrij snel duidelijk dat het dit keer weer niet gaat lukken. Ik kan me je gevoel wel voorstellen bij liever geen geplande sectio. Voor de gyn en zijn/haar ok-team is zo'n agenda-sectio wel zo makkelijk natuurlijk. Hou gewoon in je achterhoofd dat het jouw bevalling is, en dat de gyn advies geeft maar dat dat advies ook enigszins gekleurd is. Als jij liever een proefbaring overweegt dan zou ik gewoon de mogelijkheden daarover aankaarten.
Leuk! Bij mij blijven het tot nu toe kriebels. Ben benieuwd naar een duwtjequote:Op woensdag 29 mei 2013 18:53 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Meestal een soort geschuif en heel soms een duwtje
Ik was vergeten hoe blij dat je daar ook alweer van kan worden
quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:19 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Fijn dat je naar huis mocht kd..nu noghopen op uitslagen die nergens op duiden.
Fr 20 wkn
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ook niet!quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:16 schreef Sull het volgende:
Zijn er dames van de augustus lichting die inmiddels wel de moeders voor moeders wikkeldoek opgestuurd hebben gekregen? Hier nog steeds niet en "medio mei" is wel voorbij
Zorg je wel dat je met Brabo van tevoren bedenkt waar je grens ligt (en dat evt vastlegt? Dat ze niet weer zo'n sloopwerk op je gaan verrichten?quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:21 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je dat zegt Mignonne. De gyn liet het juist overkomen alsof dit het ideale tijdstip was om te meten. De echoscopiste had gemeten en toen zag ik in beeld 39 weken verschijnen en ff later deed ze het opnieuw en toen stond er 38w2d ofzo. Dus wie weet als ze nu meten komen ze op 37 weken uit en valt het allemaal best mee. Het kan daarentegen dat ze nu ineens flink gegroeid is, maar bij de voorgaande metingen was ze altijd keurig gemiddeld.
Tirza lag met haar hoofd niet goed, hoe ze lag weet ik niet, maar niet goed voor de uitgang iig. Ze hebben dus wel met de vacuum geprobeerd, maar ze lag vrij hoog, waardoor ze de pomp er wel op kregen maar niet helemaal zoals ie hoort volgens mij.
Ik wil idd bespreken of ik het op z'n beloop mag laten en zien wat m'n lijf zelf doet. En als al snel blijkt dat het niet gaat, dan idd een sectio.
Vanaf 36 weken ben ik overgedragen aan de gyn, vanwege de vorige bevalling, maar ik zou de vk altijd kunnen bellen en kijken of zij ook willen meten. Ik heb iig ook aangegeven dat ik het fijn vind als de dienstdoende vk er bij is tijdens mijn bevalling aangezien ik daar al die tijd onder controle ben geweest.
Oh, en de ctg en het bloedprikken vanmiddag waren helemaal oke!
Nouja, toen ze zei baarmoederhalskanker checken werd ik wel ff misselijk..maar ik weet het, voorzorg, geen verdenkingquote:Op donderdag 30 mei 2013 09:03 schreef Cwen het volgende:
Zo, en bijgelezen...
KD, dat is geen kattenpis idd! Hoop dat er niets ernstigs uitkomt - aan de andere kant zou een verklaring je wellicht ook wat geruststellen.
Sethi, fijn!
Martine, hoe voel je je nu?
niet veel, ook niet tijdens de bevallingen, wel langquote:Op donderdag 30 mei 2013 09:35 schreef Twinkly het volgende:
Poeh, KDHopelijk valt het mee
Bloedde je na je vorige bevallingen veel?
Elmo![]()
Dat is helemaal niet leuk om te horen zeg, en straks valt het hartstikke mee en maakt iedereen zich zorgen om niets omdat het kindje alleen heel groot leek. Hopelijk ga je nou niet gestrest je bevalling in en ik duim dat je toch gewoon op de natuurlijke manier kunt bevallen
Als ik het goed begrijp, lag Liene dus in een hoge rechtstand? Dat past idd nietquote:Op donderdag 30 mei 2013 08:35 schreef Juud79 het volgende:
Elmo, ik heb even bijgelezen......
Lientje is geboren met een KS, ze was (zo bleek tijdens het persen, na een echo) een sterrenkijker en lag hoog en verkeerd om. Maar vooral doordat ze verkeerd om lag, kon ze er nooit via de natuurlijke weg uit. Dat had simpelweg nooit gepast zei de Gyn. Hij zei, een sinaasappel kan je niet door een sleutelgat persen....![]()
Nu ga ik weer voor een normale bevalling, de enige redenen om weer een Ks te doen zijn, een dwarsligger, een stuit, of als ie meer dan 4200 gram gaat wegen. Want dan is de kans groot dat het niet past.
Als ie normaal ligt is er dus geen reden voor een KS en ze raden dat ook vooral heel erg af, want veel zwaarder voor je lijf en langer herstel. Gelukkig wil ik het zelf ook absoluut niet nog een keer, dus ik hoop dat het gewoon via de natuulijke weg zal kunnen.
Kan dat iets te maken met de kracht op het litteken??? Jij hebt er meer verstand van dan ik.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:24 schreef WupWup het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp, lag Liene dus in een hoge rechtstand? Dat past idd nietMaar dat zegt ook niks over welke maat jouw bekken wel of niet aankan. Ik snap daarom niet waar die grens van 4200 gram vandaan komt?
Wat hij mij vertelde was dat de manier waarop ze voor de uitgang lag, wat betreft de omvang nooit door mijn bekken zou kunnen. Soms gaat dat alsnog, met een pomp en knip en geode, maar dat was bij mij totaal geen optie.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:24 schreef WupWup het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp, lag Liene dus in een hoge rechtstand? Dat past idd nietMaar dat zegt ook niks over welke maat jouw bekken wel of niet aankan. Ik snap daarom niet waar die grens van 4200 gram vandaan komt?
Ja, dat gevoel heb ik ook heel sterk, dat er wel een reden voor zal zijn en dat je dat dan niet zomaar moet willen veranderen... Daarnaast vind ik het zo'n onprettig idee als iemand aan mijn kind gaat duwen en doen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Moeilijke keuzes elmo en juud.
Hier heb ik het daar nog helemaal niet over gehad. Ik wil graag een natuurlijke bevalling als deze wel goed ligt. Bij een stuit zie ik draaien niet zo zitten. Maar dat komt meer uit gevoel voort dan uit iets anders. Ik heb zoiets van een kind ligt niet voor niets zo.
Bij Ean had ik geen keus. Hij zei meteen zo'n kleintje ga ik niet draaien dus ks eind deze week. Dan werd nog die dag maar goed ik wist dus al een paar uur dat ik een ks zou krijgen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:54 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ja, dat gevoel heb ik ook heel sterk, dat er wel een reden voor zal zijn en dat je dat dan niet zomaar moet willen veranderen... Daarnaast vind ik het zo'n onprettig idee als iemand aan mijn kind gaat duwen en doen.
Maar ja, wat als je met een geslaagde poging een KS kan voorkomen.....dat heeft toch wel een groot voordeel, heel lastig idd om dat soort keuzes te maken.
mijn nichtje wilde ook niet soepel door het geboortekanaal. is uiteindelijk met een knip en een tang gehaald. nr 2 was er binnen een paar uur zonder knip oid.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:51 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik vind het soms ook wel eng hoor. Bartje lag verkeerd, waardoor hij de bocht neit doorkwam, dus uiteindelijk kwam er een vaccuumpomp aan te pas. De ontsluiting schoot ws daardoor ook niet op, dus het was voor mij best een uitputtingsslag.
Soms ben ik bang dat het bij deze ook zo gaat, en dan zie ik enorm tegen de bevalling op. MAar ik probeer mijzelf maar voor te houden dat geen enkele bevalling hetzelfde gaat.
Ik gluurde hier sporadisch zodat ik op tijd kon feliciteren, maar ik ben te laat zie ikquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Duvel en XM van harte gefeliciteerd met jullie kleine meidquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ooh dat is ook wel heel erg spannend zeg!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 07:44 schreef Kursor het volgende:
Excuses vast voor de ego-post die volgt.
Vanmiddag dan eindelijk (weer) een echo...ben er best nerveus over. Durf nog niet te hopen dat het ook goed kan zijn. Tot die tijd alle klussen op m'n werk proberen af te ronden voor de vakantie. Hopelijk geeft dat afleiding en geen extra stress.
Succes voor vanmiddag, ik hoop dat jullie en fantastische echo hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 07:44 schreef Kursor het volgende:
Vanmiddag dan eindelijk (weer) een echo...ben er best nerveus over. Durf nog niet te hopen dat het ook goed kan zijn. Tot die tijd alle klussen op m'n werk proberen af te ronden voor de vakantie. Hopelijk geeft dat afleiding en geen extra stress.
Succes en veel plezier bij de echo!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 07:44 schreef Kursor het volgende:
Ik vind positiekleren een beetje zonde van mijn geld.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:21 schreef SandraJ het volgende:
Ik moet nu zo langzaam aan eens gaan kijken voor positiekleding. Maar ze hebben overal zo'n beetje hetzelfde. Iemand originele ideeën?
Dit komt nooitnooitnooit meer goed!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:01 schreef Limone het volgende:
huuuuu! De randen van mijn sokken staan in mijn been, het begin van het einde!
riekt naar spamquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:27 schreef SandraJ het volgende:
Al 1x geslaagd! bij Neufmoisbelle een leuke skinny jeans gehaald voor 6 tientjes!
Neuh hoor, paar post boven die van mij werd neufmoisbelle me aanbevolen... of is het altijd spam als ik een linkje op een woord leg?quote:
Shit joh.... Da wil je niet. Sterkte!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:04 schreef Kursor het volgende:
Dag allemaal, het heeft weer niet zo mogen zijn. Boeh, snik. 8w3d, geen hartje.
`jezus, sterktequote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:04 schreef Kursor het volgende:
Dag allemaal, het heeft weer niet zo mogen zijn. Boeh, snik. 8w3d, geen hartje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |