quote:
Op woensdag 29 mei 2013 14:49 schreef mignonne het volgende:Elmo, het is bij deze termijn helemaal niet zo makkelijk om een goede inschatting van de groei te maken op basis van echo. Robinson is nu zo groot dat het juiste vlak waarover de meting moet gebeuren niet meer zo gemakkelijk in beeld te brengen is, meetfouten worden eenvoudiger gemaakt. Loop je ook nog bij de verloskundige? vraag hen anders ook eens wat ze op de hand van de groei denken.
Is er een reden gegeven voor de moeizame bevalling bij T.? lag ze anders dan anders met haar hoofdje bijvoorbeeld?
Je hoeft niet voor een directe geplande keizersnede te gaan natuurlijk. Je kunt altijd met de gynaecoloog in overleg gaan wat dat betreft en besluiten dat je een vaginale baring wilt proberen en dat er laagdrempelig ingegrepen wordt door middel van een keizersnede. Vaak is als het echt niet past door een te smal bekken bijvoorbeeld al vrij snel duidelijk dat het dit keer weer niet gaat lukken. Ik kan me je gevoel wel voorstellen bij liever geen geplande sectio. Voor de gyn en zijn/haar ok-team is zo'n agenda-sectio wel zo makkelijk natuurlijk. Hou gewoon in je achterhoofd dat het jouw bevalling is, en dat de gyn advies geeft maar dat dat advies ook enigszins gekleurd is. Als jij liever een proefbaring overweegt dan zou ik gewoon de mogelijkheden daarover aankaarten.
Ik ben blij dat je dat zegt Mignonne. De gyn liet het juist overkomen alsof dit het ideale tijdstip was om te meten. De echoscopiste had gemeten en toen zag ik in beeld 39 weken verschijnen en ff later deed ze het opnieuw en toen stond er 38w2d ofzo. Dus wie weet als ze nu meten komen ze op 37 weken uit en valt het allemaal best mee. Het kan daarentegen dat ze nu ineens flink gegroeid is, maar bij de voorgaande metingen was ze altijd keurig gemiddeld.
Tirza lag met haar hoofd niet goed, hoe ze lag weet ik niet, maar niet goed voor de uitgang iig. Ze hebben dus wel met de vacuum geprobeerd, maar ze lag vrij hoog, waardoor ze de pomp er wel op kregen maar niet helemaal zoals ie hoort volgens mij.
Ik wil idd bespreken of ik het op z'n beloop mag laten en zien wat m'n lijf zelf doet. En als al snel blijkt dat het niet gaat, dan idd een sectio.
Vanaf 36 weken ben ik overgedragen aan de gyn, vanwege de vorige bevalling, maar ik zou de vk altijd kunnen bellen en kijken of zij ook willen meten. Ik heb iig ook aangegeven dat ik het fijn vind als de dienstdoende vk er bij is tijdens mijn bevalling aangezien ik daar al die tijd onder controle ben geweest.
Oh, en de ctg en het bloedprikken vanmiddag waren helemaal oke!