Mwoah. 25 oid.quote:
Ervaring is dat iig Photoshop een stuk sneller is, maar t moet wel de hoofdschijf zijn, en je kunt de optimize performance nog uitvoeren.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:46 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hier mensen die SSD in de pc hebben? Zijn programma's als Photoshop, Lightroom, Premiere en andere Adobe troep veel sneller wanneer ze hierop geïnstalleerd zijn? Of hoeft het er niet eens perse op geïnstalleerd te zijn?
Maw: Windows/OSX daarop zetten...?quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ervaring is dat iig Photoshop een stuk sneller is, maar t moet wel de hoofdschijf zijn, en je kunt de optimize performance nog uitvoeren.
Voor opstarten merk ik verschil. (Geen fotobewerking e..d maar bijv. Office programma's).quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:46 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hier mensen die SSD in de pc hebben? Zijn programma's als Photoshop, Lightroom, Premiere en andere Adobe troep veel sneller wanneer ze hierop geïnstalleerd zijn? Of hoeft het er niet eens perse op geïnstalleerd te zijn?
Dat sowieso. Je OS (Windows/OSX) erop zetten en je meest gebruikte programma's. Daarom ook minimaal 120GB SSD nemen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:51 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Maw: Windows/OSX daarop zetten...?
yep en je apps ookquote:Op donderdag 6 juni 2013 11:51 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Maw: Windows/OSX daarop zetten...?
Ik heb een macbook pro met een intel SSD, waar lightroom, fotosoep, office en alle andere apps op staan. Het opstarten van lightroom en alle plugins duurde vanaf de laptop harddisk pakweg 50 seconden, nu 7. Foto's staan op een aparte schijf, vanwege de omvang.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:24 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Maar je foto's hoeven er dan niet perse op?
Bijnaquote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
Woehoeee vrijdag komt m'n aanhang weer thuis na 4 maanden afwezigheid
Voor De Zomer Draait Door? Nice!quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
En toen belde DWDD of ik voor hen wil werken.
Tof! Feli!quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
Feli!quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik heb een SSD en heb OSX met daar Photoshop, FCPX etc opquote:Op donderdag 6 juni 2013 11:46 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Leuk!quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nog twee uurtjes dan ga ik eens rustig richting de boot rijdenquote:
YES! Mooie dingen, vanaf Mojo. Riepen gelijk, je moet hem hebben! Altijd fijn complimentenquote:
Awesomenessquote:
Nu als grote jongen maar eens een stoere offerte makenquote:
In eerste instantie hun buiten festival coveren, daarbij komen wat commerciële doeleinden. Dus Vara gids, programma, en promotie voor artiesten en festival voor volgende edities. Al met al een toffe klus, met eventueel de optie om andere evenementen die ze organiseren ook te gaan doen.quote:
Druk weekendjequote:
Qua hoogte hangt het er ook vanaf wat je zoekt, Let er ook op hoe snel het instellen van de hoogte kan gaan, ik heb eens een statief gekregen waarbij het best wat handelingen vergt om de hoogte goed in te stellen, dat maakt het lastiger om in bepaalde situaties te gebruiken, maar in een studio ofzo weer geschikt.quote:Op zondag 9 juni 2013 09:58 schreef bakkerl het volgende:
Brakjes.. weer een hele nacht reviews bekeken over statieven.. En ben er nog steeds niet uit.
Waarom wordt er nergens gesproken over bij de aankoop om te letten op de hoogte?
Poe! Sterkte!quote:Op maandag 10 juni 2013 09:22 schreef Merlijn het volgende:
* Merlijn gaapt eens ongegeneerd...
Was er al koffie? Ik moet me geestelijk even voorbereiden op mijn bezoek aan de rechtbank vanmiddag
quote:Op maandag 10 juni 2013 09:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Poe! Sterkte!
Ik moet straks maar weer eens naar het ziekenhuis voor mijn robocopbeen/knie check-up.
quote:Poe! Sterkte!
Been zit er nog aan, straks maar even kijken. Nu zes weken verder en kan hem nog steeds niet strekken dus er zit nog wel wat werk aan.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:38 schreef Puala het volgende:
Merlijn, heel veel succes vanmiddag![]()
D_A jij bij het ziekenhuis. Hoe gaat het met je been?
Hmm klinkt nog niet helemaal goed nee. Hopelijk kunnen ze er wat mee. Zal wel fysio worden gok ikquote:Op maandag 10 juni 2013 09:55 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Been zit er nog aan, straks maar even kijken. Nu zes weken verder en kan hem nog steeds niet strekken dus er zit nog wel wat werk aan.
Daar zit ik al 5 weken drie keer per weekquote:Op maandag 10 juni 2013 11:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Hmm klinkt nog niet helemaal goed nee. Hopelijk kunnen ze er wat mee. Zal wel fysio worden gok ik
Niet iedereen is freelancer, ik ben druk aan het werk zoals je zietquote:Op maandag 10 juni 2013 13:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
Wat is het rustig deze maandag mensen
Ja hier ook dagje lightroomen, maar 10 foto's verder en ik moet weer even FOK!ken hoorquote:Op maandag 10 juni 2013 14:38 schreef freud het volgende:
Hier ook aan het lightroomen. Morgen alles inleveren
Ziet er goed uit, wat is het precies? ik zie kaarten, maar ook iets van servetten ofzo? Heel verrassings pakket?quote:
leuk, heb ook zoiets. Ook uit amerika?quote:
Heh heb die mail ook gehad, en vele anderen ook denk ikquote:Op maandag 10 juni 2013 17:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
Adobe en HP nodigen u uit voor een exclusief VIP evenement
Adobe & HP LUNCH & LEARN
Zozo, sjieke boel.
Engelandquote:Op maandag 10 juni 2013 18:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
leuk, heb ook zoiets. Ook uit amerika?
ja, avantiquote:Op maandag 10 juni 2013 18:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
leuk, heb ook zoiets. Ook uit amerika?
Als het goed is begint de verkoop in de zomer, heb nu 100 kaarten van hen gekregen, die groene zijn enveloppen.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:50 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, wat is het precies? ik zie kaarten, maar ook iets van servetten ofzo? Heel verrassings pakket?
Ook al?quote:Op maandag 10 juni 2013 17:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
Adobe & HP LUNCH & LEARN
Zozo, sjieke boel.
verkoop van wat?quote:Op maandag 10 juni 2013 19:21 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ja, avanti
[..]
Als het goed is begint de verkoop in de zomer, heb nu 100 kaarten van hen gekregen, die groene zijn enveloppen.
'k heb m'n geld al vorig jaar gehad, dus is niet zo heel veel meer van overquote:
Wat...? Jij mod?!?!quote:Op maandag 10 juni 2013 17:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
Adobe & HP LUNCH & LEARN
Zozo, sjieke boel.
Wiewatwaar?!?!!quote:
Staat je goedquote:
Ik zal jouw kwaliteitstopics altijd objectief beoordelen.quote:
Prime aquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik zal jouw kwaliteitstopics altijd objectief beoordelen.
Niet echt verbaasd erom toch?quote:
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik zal jouw kwaliteitstopics altijd objectief beoordelen.
quote:Op maandag 10 juni 2013 21:22 schreef andreas612 het volgende:
[..]
'k heb m'n geld al vorig jaar gehad, dus is niet zo heel veel meer van overresterend was deze box met 100 gratis kaarten + enveloppen
Ik was / ben er ook altijd fan van geweest. Gewoon heerlijk klein, scherp, een lichtsterk.quote:
Fijner lensje ja?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:31 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Ik was / ben er ook altijd fan van geweest. Gewoon heerlijk klein, scherp, een lichtsterk.
totdat ik de 40mm f2.8 kreeg
De Plastic Fantastic?quote:
quote:
Ja, was vorige week in de aanbieding bij Media Markt (en de week dáárvoor bij Saturn) en nauwelijks duurder dan 2e-hands. Ik zat er soms al even naar te kijken, maar nu die zó goedkoop was heb ik 'm toch maar gehaald.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:58 schreef MrManuel het volgende:
De Plastic Fantastic?
Hijs cheap maar doet wat er beloofd wordt..
Mijn favo lens op dit moment in mijn bezit.
Het is inderdaad een heerlijke lens om mee rond te lopen!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ja, was vorige week in de aanbieding bij Media Markt (en de week dáárvoor bij Saturn) en nauwelijks duurder dan 2e-hands. Ik zat er soms al even naar te kijken, maar nu die zó goedkoop was heb ik 'm toch maar gehaald.
Geen moment spijt. Heb al een lichtsterke prime (Takumar 50mm 1.4, dus ook nog nét wat lichtsterker) maar daar moet je wel altijd zelf focussen. Is te doen, maar soms wil je ook gewoon even wat luier zijn.
En die 40mm 2.8 heb ik ook overwogen, kostte tijdens die aanbiedingen van Saturn en MM ook maar ¤108 (na ¤50 !! aftrek van Canon) maar ik zocht vooral een leuk lensje erbij; en dan is bijna ¤30 meer (of 35% meer) toch een flink verschil.
Haalt me weer uit mijn comfort-zonequote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:02 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Het is inderdaad een heerlijke lens om mee rond te lopen!
Enige nadeel is dat je soms wat dichtbij moet staan bij je onderwerp.
Je comfort zone.. Hmmquote:
Helaas f8, anders had het een kopertje geworden. Waarom friggin prime met f8??!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:43 schreef Iemand91 het volgende:
Wie nog een goedkope Micro Four/Thirds camera wil hebben; de Olympus E-PM1 is maar ¤99 inclusief 15mm f/8 pancake lens bij cameranu.nl. Is ook wel eens voor die prijs geweest met als extra de flits (à ¤54.95) maar nog steeds is het geen gekke prijs. BIj hunzelf staat body only als voor ¤149 in de prijslijst en op de Tweakers pricewatch is de goedkoopste versie ¤289 voor body + 14-42mm lens.
En omdat het Micro Four/Thirds heb je lekker groot (alternatief) lensaanbod.
[ afbeelding ]
iddquote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:50 schreef freud het volgende:
[..]
Helaas f8, anders had het een kopertje geworden. Waarom friggin prime met f8??!
Jup. Maar zoals gezegd; het m4/3 is een briljant systeem voor alternatieve lenzen omdat zo ongeveer elke lens er wel op past d.m.v. goedkope adaptertjes.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:50 schreef freud het volgende:
Helaas f8, anders had het een kopertje geworden. Waarom friggin prime met f8??!
Meen je? Ik vond de 50mm al scherp.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:00 schreef Merlijn het volgende:
[..]Voor die extra stap die je moet zetten krijg je een heel stuk scherpte erbij...
Mja, ik koop een cam in dit geval voor de pancake en draagbaarheid. Klooien met adaptertjes etc zijn niet mijn ding. Was wel onder de indruk van de x100, dus een kleine lichtsterke jongen voor je sluipwerk leek me wel handig. Helaas dus alleen f8 :,)quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:10 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jup. Maar zoals gezegd; het m4/3 is een briljant systeem voor alternatieve lenzen omdat zo ongeveer elke lens er wel op past d.m.v. goedkope adaptertjes.
Oke, je zult vaak/meestal zelf moeten focussen e.d. maar het past uitstekend.
Leg ze maar eens naast elkaar: http://www.the-digital-pi(...)33-Sample-Crops.aspxquote:
Ik ben benieuwd...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:14 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Je comfort zone.. Hmm
Heb ik binnenkort een leuk project waar je aan mee moet gaan doen!
in ff is een repo over iets in zaandamquote:Op woensdag 12 juni 2013 01:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
Lol. Zat wat op MP te zoeken naar een nieuwe body. Kom ik er een tegen, 950 euro. Nieuw in de winkel is 999 en daar krijg je momenteel 75 euro op terug van Sony.
Wat zijn die dingen allejezus duurquote:Op woensdag 12 juni 2013 07:09 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hier nog mensen op zoek naar een GoPro? Nog een paar uur in de aanbieding:
www.1dayfly.com/nl/nl/
Benieuwd wat je baan is.. en goedemorgen!quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:43 schreef Puala het volgende:
Dat je dan 3 dagen bezig bent met puzzelen hoe iets moet qua installaties en licenties en dan eindelijk de installatie kan starten.. en je er na een dag pas achter komt dat de installatie na 3 min al vastgelopen is omdat je zelf op een andere locatie zat. Echt ik hou van mijn baan![]()
Ik heb een IT opleiding gedaan en doe op dit moment werkplekbeheer bij een bouwbedrijf voor 3 locaties in de regio Zuidquote:Op woensdag 12 juni 2013 08:47 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Benieuwd wat je baan is.. en goedemorgen!
Aha, klinkt leuk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:48 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb een IT opleiding gedaan en doe op dit moment werkplekbeheer bij een bouwbedrijf voor 3 locaties in de regio Zuid
Dat mag je vragen en zal ik DM-enquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:00 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Aha, klinkt leuk.
Mag ik vragen welk bedrijf?
Wij hebben veel klanten in Zuid!
quote:Adobe Releases Photoshop Lightroom 5 With New Healing Brush, Radial Gradient, and Straightening Tools
Following the release of a public beta nearly two months ago, Adobe today announced immediate availability of the official release of Photoshop Lightroom 5, the company's professional photo management and manipulation software.
Adobe highlights six major new and improved features found in Lightroom 5, as well as a number of other smaller features designed to make the software more powerful and efficient than ever.
- Advanced Healing Brush: Remove distracting elements with a single brush stroke. Adjust the size of the brush and move it in precise paths. Unwanted objects and flaws—even those with irregular shapes like threads—just disappear.
- Upright tool: Straighten tilted images with a single click. The new Upright tool analyzes images and detects skewed horizontal and vertical lines, even straightening shots where the horizon is hidden.
- Radial Gradient tool: Emphasize important parts of your image with more flexibility and control. The Radial Gradient tool lets you create off-center vignette effects, or multiple vignetted areas within a single image.
- Smart Previews: Easily work with images without bringing your entire catalog of original images with you. Just generate smaller stand-in files called Smart Previews. Make adjustments or metadata additions to the Smart Previews and apply your changes to the full-size originals later.
- Improved photo book creation: Create beautiful photo books from your images. Lightroom includes a variety of easy-to-use book templates, and now you can edit them to create a customized look. Upload your book for printing with just a few clicks.
- Video slideshows: Easily share your work in elegant video slideshows. Combine still images, video clips, and music in creative HD videos that can be viewed on almost any computer or device.
Lightroom 5 is priced at $149 as a standalone purchase, with upgrading pricing of $79 available to current Lightroom users. Subscribers to Adobe's Creative Cloud service will also receive access to Lightroom 5 with their memberships.
Lightroom competes with Apple's Aperture software, which is available on the Mac App Store for $79.99. Each successive version of Aperture has seen Apple reduce pricing, moves that drove Adobe to slash the price of Lightroom in half to $149 with the release of Lightroom 4 last year. But with no sign of a new version of Aperture and Apple continuing to price Aperture 3 at $79.99, Adobe apparently remains comfortable with its $149 standard pricing on Lightroom while it also seeks to transition users to its Creative Cloud subscription services.
Omdat ze zo zeldzaam zijn, zijn het collectors items gewordenquote:Op woensdag 12 juni 2013 01:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
Lol. Zat wat op MP te zoeken naar een nieuwe body. Kom ik er een tegen, 950 euro. Nieuw in de winkel is 999 en daar krijg je momenteel 75 euro op terug van Sony.
Heb er 2 canvas doeken laten drukken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Iemand hier ervaring met PostersXXL?
De reviews die ik vind zijn ongeveer de helft kut, de helft positief. De beroerde reviews zijn vooral over lange levertijd door mensen die via Groupon bestelde, of mensen die klaagde dat ze per ongeluk een bewogen foto hadden ingestuurd en dat ze daar niet voor gewaarschuwd werden. Ik twijfel nog (en juist daarom denk ik dat ik misschien beter elders kan bestellen).
Ik wil een foto op alu-dibond laten afdrukken.
Ik mag toch aannemen dat je geen 532 GB aan foto's op je flash-drive gaat zettenquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
n, 532GB. Eens kijken of de fans ga
Haha nee, heb een aantal TB aan externe schijven staan, maar die moeten wel even in LR ingeladen wordenquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:21 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat je geen 532 GB aan foto's op je flash-drive gaat zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |