abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132182705
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 07:36 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Ah voor mij word het mijn 3e en 2e keer Amsterdam. Streeftijden heb ik mij vorig jaar lellijk op verkeken. Ging weg op een Dam tot Dam tempo tot na een kilometer of 17 dat stuk Wibautstraat (?) kwam waar je eerst door een tunneltje gaat en dan direct een steile brug op.
Ik ken het stuk. Woon zelf in Amsterdam en stond daar altijd te kijken naar de lopers omdat daar iedereen stuk gaat. Heb zelf daarom de laatste paar keren LDL de Utrechtsebrug erin gegooid. Beetje vergelijkingsmateriaal.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:43:18 #227
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_132182798
Ik woon zelf in Diemen alleen de plekken in Amsterdam waar ik kom zijn nogal beperkt. Dacht daar redelijk fit even naar boven te lopen tot de man met de hamer 100000x voorbij kwam.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_132183001
Dat is echt een rotpunt inderdaad. Sinds een paar jaar gaan de eliterenners daar bovenlangs en steken ze de Wibautstraat over, de recreanten mogen echter de onderdoorgang in en moeten dan omhoog en direct nog hoger om die brug over te steken. _O-

Komt ook echt precies op 17 km in de HM en 38 in de hele marathon of zo, lekker punt waar je uberhaupt vaak al aardig stuk zit. :')
Jack does it in real time...
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:55:40 #229
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_132183078
Ik ga weer mee doen met een modder run. Vorige keer echt tof. Dit keer even m'n game wat uppen en in plaats van 15 kilometer de 18 kilometer rennen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_132259462
Vraagje: is zo'n loopanalyse in de winkel om het juiste type schoen voor jouw voet te bepalen werkelijk van nut of een marketing trucje? Heeft het niet pas zin als je dan Asics van + ¤200,- koopt?

Want wat heeft een instapmodel Asics van ¤120,- dat de gewone hardloopschoen te vinden in elke sportzaak van een goed merk als Nike bijv. en voor dezelfde prijs niet heeft als je je hardloopsessies rustig opbouwt en daarna gematigd blijft lopen (paar keer half uurtje in de week)?
pi_132259967
Volgens mij bestaan er amper Asics van 200 euro...maar daarnaast: als je een beginner bent, kan het wel degelijk schelen.

En goede verkopers houden trouwens ook rekening met je budget en hebben niet het uitgangspunt om je sowieso de duurste schoen aan te smeren... Het kan zijn dat je budget de keuze wat beperkt soms, maar als je dat laat weten zullen ze daar heus zo goed als het gaat rekening mee proberen te houden. :)

Alleen als je relatief wat ervaring hebt en je looptechniek goed kent, vind ik een loopanalyse een beetje overbodig worden, dan kan je met wat simpeler advies en op basis van ervaring ook wel een paar schoenen aanschaffen. :)
pi_132261195
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:03 schreef DeeBee het volgende:
Volgens mij bestaan er amper Asics van 200 euro...maar daarnaast: als je een beginner bent, kan het wel degelijk schelen.

En goede verkopers houden trouwens ook rekening met je budget en hebben niet het uitgangspunt om je sowieso de duurste schoen aan te smeren... Het kan zijn dat je budget de keuze wat beperkt soms, maar als je dat laat weten zullen ze daar heus zo goed als het gaat rekening mee proberen te houden. :)

Alleen als je relatief wat ervaring hebt en je looptechniek goed kent, vind ik een loopanalyse een beetje overbodig worden, dan kan je met wat simpeler advies en op basis van ervaring ook wel een paar schoenen aanschaffen. :)
Daarnaast is de loopanalyse soms geen goede afspiegeling van hoe je echt loopt (op 10m in een winkel of een loopband loop ik nooit losjes). Ik heb altijd een enorme haklanding zeggen ze, en vervolgens na een jaar op schoenen lopen is mn zool achter als nieuw maar middenvoet/voorvoet compleet weggesleten :? .
pi_132267506
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:36 schreef Tieske89 het volgende:

[..]

Daarnaast is de loopanalyse soms geen goede afspiegeling van hoe je echt loopt (op 10m in een winkel of een loopband loop ik nooit losjes). Ik heb altijd een enorme haklanding zeggen ze, en vervolgens na een jaar op schoenen lopen is mn zool achter als nieuw maar middenvoet/voorvoet compleet weggesleten :? .
In een echt goede hardloopwinkel laten ze je daarom niet alleen een stukje rennen maar bekijken ze ook je oude schoenen. Die zou je dus altijd moeten meenemen als je nieuwe/andere schoenen gaat uitzoeken.
pi_132268468
Eerste post hier... ben sinds zondag al ziek en nu spierpijn van het niet kunnen hardlopen.. balen!

Maar over die loopanalyses.. begin dit jaar bij de podotherapeut geweest, die gaf aan het echt onzin te vinden. De afstand is te kort, en bovendien kijken ze alleen naar hoe je voet landt, niet naar hoe de rest van je been staat, hoe je heup staat, etc.

Heeft me ook op het hart gedrukt absoluut géén antipronatieschoenen te nemen - een fysio kan in die moderne schoenen echt niet zien waar het 'blok' zit, en daarom moeilijk adviseren. Met neutrale schoenen, en eventueel een zooltje, is precies duidelijk wat je nodig hebt. Bovendien: je rechtervoet is niet gelijk aan je linkervoet, dus waarom zou je twee identieke schoenen met antipronatie gebruiken? Er is dan altijd 1 voet die teveel gecorrigeerd wordt. Tenslotte: teveel steun is slecht voor je voet, want je traint de spieren niet die juist versterkt moeten worden.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:30:58 #235
34586 kepler
No bounce, no play
pi_132269098
Ik heb ooit in het begin een loop analyse gedaan, en sindsdien kijken ze alleen maar naar mijn gebruikte schoenen. Ben langzaam aan het werken naar mindere demping, dus daarom gevraagd bij MN laatste paar.

Goedkopere schoenen verliezen ook eerder hun demping (ook hebben ze weinig om mee te beginnen), plus ze zijn meestal wat zwaarder en minder luchtig. Kortom, je kan op zich op goedkopere schoenen lopen (<70) maar aangezien je op een duurder paar ook langer kan lopen maakt het uiteindelijk niet zoveel uit :P
The line is a dot to you!
pi_132270941
Ik weet dat ze om oude schoenen vragen, neem ze ook altijd mee. Alleen bij het filmen zien ze dan een "haklanding" (meerdere winkels geweest). Dan wordt het vaak onmogelijk voor de verkoper, omdat z'n verhaal door elkaar gaat lopen. Ik let wel eens op hoe ik land en dat zou best met de hak kunnen zijn, maar mijn gewicht voelt vaak met name op middenvoet. Heb eens een loopanalyse gezien van Kenianen in een marathon. Die leken bij afspelen van achter met de hak te landen, maar bij vertraging van beelden vanaf de zijkant bleken zij op het laatste moment naar middenvoet te draaien.

Wat ik hiermee wilde aangeven was dat loopanalyses wel een beetje een beeld geven, qua pronatie etc. Blessure-preventie is er ook goed mee mogelijk en de gemiddelde beginner moet ook zeker naar een speciaalzaak. Al is het maar omdat je vaak 5 schoenen test en dus voelt wat beter loopt. De voordelen van loopanalyse voor een gevorderde loper schat ik (net als jullie) veel lager in.
pi_132300693
Bij mijn hardloop club hier in amerika komt om de zoveel weken een schoenenmerk met nieuwe modellen die je vrijblijvend de hele training mag proberen, dat is wel echt de ideale manier om schoenen te testen.. Vraag me wel af wat er daarna mee gebeurt..

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 18-10-2013 20:57:49 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:11:08 #238
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_132304744
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:30 schreef Tieske89 het volgende:
Ik weet dat ze om oude schoenen vragen, neem ze ook altijd mee. Alleen bij het filmen zien ze dan een "haklanding" (meerdere winkels geweest). Dan wordt het vaak onmogelijk voor de verkoper, omdat z'n verhaal door elkaar gaat lopen. Ik let wel eens op hoe ik land en dat zou best met de hak kunnen zijn, maar mijn gewicht voelt vaak met name op middenvoet. Heb eens een loopanalyse gezien van Kenianen in een marathon. Die leken bij afspelen van achter met de hak te landen, maar bij vertraging van beelden vanaf de zijkant bleken zij op het laatste moment naar middenvoet te draaien.

Wat ik hiermee wilde aangeven was dat loopanalyses wel een beetje een beeld geven, qua pronatie etc. Blessure-preventie is er ook goed mee mogelijk en de gemiddelde beginner moet ook zeker naar een speciaalzaak. Al is het maar omdat je vaak 5 schoenen test en dus voelt wat beter loopt. De voordelen van loopanalyse voor een gevorderde loper schat ik (net als jullie) veel lager in.
Voor een startende loper is die loopband nuttig inderdaad. Ze kunnen dan vaak zeggen of je een specialere schoen moet hebben of een neutrale aan de hand van de beelden. Bij mij kwam er een jaar of 6 geleden toen ik begon neutraal uit en nog nooit last gehad daarna. Zodra je echt behoorlijk kilometers gaat maken en richting een Dam tot Dam of (halve) marathon gaat merk je het verschil wel tussen kwaliteitsschoenen. Ik heb vanwege mijn lengte + gewicht (2 meter + 90 kilo) een schoen voor de zwaardere loper en dat werkt echt ideaal. Heb nog nooit blessures gehad.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:00:52 #239
34586 kepler
No bounce, no play
pi_132329517
Pff waarom zijn die foto's van de marathon altijd zo duur :') Ik ga dus echt geen 25 euro betalen voor een paar (digitale!) fotos :D
  zondag 20 oktober 2013 @ 00:14:03 #240
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_132345298
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:00 schreef kepler het volgende:
Pff waarom zijn die foto's van de marathon altijd zo duur :') Ik ga dus echt geen 25 euro betalen voor een paar (digitale!) fotos :D
inderdaad....gelukkig staan er hier nooit zo veel fotografen langs de kant en de enige foto die ik ooit gekocht heb is die genomen tijdens de Luxmore Grunt.
En de foto's die in December genomen worden tijdens de Kepler Challenge, daar heb ik wel wat extra's voor over
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 20 oktober 2013 @ 10:07:53 #241
34586 kepler
No bounce, no play
pi_132351744
Alle lopers succes vandaag! Het wordt wel slecht weer...
pi_132351756
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 10:07 schreef kepler het volgende:
Hier in Amsterdam vooralsnog droog en koud. Net even de marathon lopers voorbij zien komen.

Laten we hopen dat dat in de middag blijft als ik ga starten voor de HM.
pi_132365083
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 10:07 schreef kepler het volgende:
Prachtig weer geweest, op sommige momenten zelfs zon
  zondag 20 oktober 2013 @ 17:56:42 #244
34586 kepler
No bounce, no play
pi_132365243
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

Prachtig weer geweest, op sommige momenten zelfs zon
Jah inderdaad, ben benieuwd naar de uitslagen :)
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:27:42 #245
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_132366046
Erg tevreden. Was redelijk warm en PR op 1/2 Marathon van 2:01:56 naar 2:00:23 kunnen brengen. Onder de 2 uur redde ik net niet meer qua benen de laatste KM.
pi_132378644
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:27 schreef Ajaxfan het volgende:
Erg tevreden. Was redelijk warm en PR op 1/2 Marathon van 2:01:56 naar 2:00:23 kunnen brengen. Onder de 2 uur redde ik net niet meer qua benen de laatste KM.
Een PR is altijd mooi. Komt de volgende keer helemaal goed met die 23 seconden!
pi_132383980
Zo me eerste HM zit er op, ben zeer tevreden met 1.59.39 en dat terwijl ik pas 4 maanden aan het hardlopen ben.
pi_132384726
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:56 schreef kepler het volgende:

[..]

Jah inderdaad, ben benieuwd naar de uitslagen :)
Het was heerlijk weer uiteindelijk hoor!

Ik liep zelf de halve marathon, had eigenlijk een PR als doel, maar dat is helaas niet gelukt. De laatste weken toch iets minder goed getraind en ook drukke dagen voor dit weekend gehad, dus de laatste kilometers begon ik in te leveren... Kwam nog wel door in 41:40 op de 10 en 1:03:07 op de 15, maar toen was het ook over en gefinished in 1:31:33. Blijft altijd wel een leuke race, al is het stuk door het industriegebied niet heel inspirerend, maar de finish in het Olympisch stadion maakt een hoop goed! :P
pi_132387300
Ik train gelukkig vaak bij dat industriegebied (makkelijk en rustig kilometers maken daar) dus was dat wel gewend. Enige verschil was deze keer dat ik bijna doof was door die 'grappige' DJ met zijn cheerleaders. Die bandjes vind ik nog wel grappig (dat laatste dweilorkest sleepte me erdoorheen) maar dit was een tikje teveel.

Uiteindelijk gefinisht in 1:52:32. Te snel gestart en de man met de hamer tegengekomen voor het Rijksmuseum. Toen ging het kaarsje snel uit. Niet ontevreden, maar in december toch maar in de herkansing.

Overigens, hoe leuk ik het ook vond om door mijn eigen stad te lopen, denk ik dat ik toch maar weer de kleinere loopjes ga. Het was me op sommige momenten toch te druk. Ook het lopen van groepjes miste ik wel. In kleinere loopjes is het toch snel groepje vinden en daarmee lopen. Hier toch erg individueel.
  maandag 21 oktober 2013 @ 12:19:49 #250
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_132389036
Lag het aan mij of waren er soms op vreemde plekken wegversmallingen gemaakt waar de hekken veel verder naar buiten hadden gekund? Eens in de zoveel tijd liep je een soort fuik van mensen in waar het een tikkie krap werd.
pi_132391275
Nee, daar wordt in het andere hardlooptopic ook over geklaagd. Ikzelf had precies hetzelfde gevoel. Zo werd je op de Spaklerweg en de Hugo de Vrieslaan opeens van een brede tweebaansweg gedwongen naar een krappe eenbaans. Waarna 100 meter verder de hekken weg waren en iedereen weer breed kon uitwaaieren. Inderdaad hele rare fuiken.
pi_132401224
Hoe liep het onderRijksmuseum eigenlijk? Is ook relatief smal daar voor mijn gevoel
pi_132414168
In Amsterdam hebben ze ook de meest hilarische keuze voor waterposten, zeker in het laatste gedeelte is er 3x een waterpost precies als het wat omhoog loopt (na onderdoorgang spoor 2x en ook voor het Rijksmuseum loopt het daar wat op). _O-
pi_132418329
Waren alle wegversmallingen en de enorme drukte aan lopers zo erg dat jullie mensen zouden ontraden mee te doen in de toekomst?

In Eindhoven was er rond het 10km punt ook een aparte versmalling met dranghekken ergens. Vermoed dat het daar te breed was voor de camera om opnamen te maken over de hele weg heen, en ook voor de sensoren om iedereen te registreren.
pi_132419138
Mhaw zo erg was het nu ook weer niet. Misschien dat het achterin het deelnemersveld wel wat drukker was, maar ik vond het best aardig lopen. Soms wat zoeken naar ruimte om mensen in te halen, maar ach dat hoort er eenmaal bij. Beetje slim lopen aan de linkerkant en je komt er vanzelf wel voorbij.

Eerste halve gelopen, 1.40,49. Erg tevreden mee! Negative split gelopen dus top ingedeeld.

In december nummer 2.. Kijken of we onder de 1.40 kunnen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:50:16 #256
34586 kepler
No bounce, no play
pi_132444255
Goede tijden :)

Ik denk dat ik de halve van Linschoten ga doen op 21 december, kijken of ik onder de 1:30 kan duiken :D
pi_132449511
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:50 schreef kepler het volgende:

Ik denk dat ik de halve van Linschoten ga doen op 21 december, kijken of ik onder de 1:30 kan duiken :D
Staat hier ook op het programma. Lekker dichtbij ouderlijk huis en mooie omgeving. Kijken of ik mezelf nu wel een beetje fatsoenlijk kan pacen :P
pi_132466431
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:50 schreef kepler het volgende:

Dat is een leuke, kleinschalige wedstrijd, door een inderdaad mooie omgeving. Ik heb er vorig jaar nog mijn PR op de halve gelopen, dus nog snel ook.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:17:27 #259
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_132467370
Zondag mijn debuut aan de andere kant van het spectrum als organisator van de wedstrijd van mijn club. :)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:03:05 #260
34586 kepler
No bounce, no play
pi_132483772
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:40 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Dat is een leuke, kleinschalige wedstrijd, door een inderdaad mooie omgeving. Ik heb er vorig jaar nog mijn PR op de halve gelopen, dus nog snel ook.
Ligt heel erg aan het weer natuurlijk :D

Maar ik ga 23 november ook de Waranda halve lopen. Op deze manier hou ik mn conditie op peil voor Rotterdam!
pi_132511970
En ingeschreven voor de CPC :Y) 10k weer.
pi_132520102
Hallo iedereen hier.

Ik loop zo af en toe hard (hooguit twee keer in een week), maar ik krijg altijd erg last van mijn kuiten na een kilometer of 3-4. Ik merk dat ik qua conditie nog wel verder kan, maar dat de pijn in mijn kuiten gewoon te erg wordt. Waar ligt dit aan? Ik heb goede schoenen, is het dan misschien de looptechniek?
pi_132520709
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:11 schreef OllieWilliams het volgende:
Hallo iedereen hier.

Ik loop zo af en toe hard (hooguit twee keer in een week), maar ik krijg altijd erg last van mijn kuiten na een kilometer of 3-4. Ik merk dat ik qua conditie nog wel verder kan, maar dat de pijn in mijn kuiten gewoon te erg wordt. Waar ligt dit aan? Ik heb goede schoenen, is het dan misschien de looptechniek?
Ben je er al mee naar de fysio geweest?
pi_132520807
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:31 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ben je er al mee naar de fysio geweest?
nee.
pi_132520828
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:34 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

nee.
Nou dat is dan mijn advies :+
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:08:45 #266
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_132524703
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:35 schreef computergirl het volgende:

[..]

mijn advies is gewoon wat rustiger beginnen, klinkt al een "onervaren" loper die al snel te hard wil.
pi_132528272
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:53 schreef DeeBee het volgende:
Dat is echt een rotpunt inderdaad. Sinds een paar jaar gaan de eliterenners daar bovenlangs en steken ze de Wibautstraat over, de recreanten mogen echter de onderdoorgang in en moeten dan omhoog en direct nog hoger om die brug over te steken. _O-

Komt ook echt precies op 17 km in de HM en 38 in de hele marathon of zo, lekker punt waar je uberhaupt vaak al aardig stuk zit. :')
Dit was inderdaad een kutpunt. Ah kut nee he een tunnel, wat ik nu lekker naar beneden ga moet ik straks weer omhoog. In de tunnel zelf kwam ik er vervolgens erachter dat er inderdaad ook nog eens brug meteen achteraan komt. Ook die tramrails vond ik uitermate irritant.
pi_132530209
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:35 schreef computergirl het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:08 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

mijn advies is gewoon wat rustiger beginnen, klinkt al een "onervaren" loper die al snel te hard wil.
Bedankt voor jullie adviezen. Dan zal ik wat rustiger beginnen, en zien hoe het loopt. Mocht dat niks worden kan ik altijd nog naar de fysio :)
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:28:43 #269
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_132567232
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:22 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dit was inderdaad een kutpunt. Ah kut nee he een tunnel, wat ik nu lekker naar beneden ga moet ik straks weer omhoog. In de tunnel zelf kwam ik er vervolgens erachter dat er inderdaad ook nog eens brug meteen achteraan komt. Ook die tramrails vond ik uitermate irritant.
Wat op zo'n punt wel goed werkt is gebruik maken van de zwaartekracht naar beneden en met een veel kleinere pas zonder ver terug te schakelen qua tempo omhoog weer.
pi_132568444
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:28 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Wat op zo'n punt wel goed werkt is gebruik maken van de zwaartekracht naar beneden en met een veel kleinere pas zonder ver terug te schakelen qua tempo omhoog weer.
Normaal gesproken heb ik er ook niet zoveel problemen mee. 3 weken daarvoor in schotland gelopen en dan ontkom je er niet aan en mijn beentjes waren daar nog niet helemaal hersteld van.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:23:41 #271
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_132575781
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:59 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Normaal gesproken heb ik er ook niet zoveel problemen mee. 3 weken daarvoor in schotland gelopen en dan ontkom je er niet aan en mijn beentjes waren daar nog niet helemaal hersteld van.
Ja dan komt zo'n dubbele hobbel extra hard aan inderdaad. Ik ga volgend jaar in Amsterdam mijn eerste marathon lopen. Ben alleen door al die schema's het overzicht een beetje kwijt. Wat is volgens jullie de ideale voorbereiding op een 1e marathon?

Ik had zelf in mijn hoofd om geleidelijk mijn duurlopen op te voeren naar 30+ KM. Voorbereiding zou ik al op 1-1-2014 beginnen om eventuele 'zwakke' weekenden af te kunnen vangen.
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:38:32 #272
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_133088521
Morgen weer een crossje voor de crosscompetitie. Vorig jaar 3de overall geworden op de lange afstand dus moet een podiumplek zien vast te houden. Maar eerst van te voren 35km op de MTB fietsen en later weer terug. Dan heb ik om 13h al een mooie 3 uur getraind. Goed begin van de zondag.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_133092302
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 08:23 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Ja dan komt zo'n dubbele hobbel extra hard aan inderdaad. Ik ga volgend jaar in Amsterdam mijn eerste marathon lopen. Ben alleen door al die schema's het overzicht een beetje kwijt. Wat is volgens jullie de ideale voorbereiding op een 1e marathon?

Ik had zelf in mijn hoofd om geleidelijk mijn duurlopen op te voeren naar 30+ KM. Voorbereiding zou ik al op 1-1-2014 beginnen om eventuele 'zwakke' weekenden af te kunnen vangen.
Ik weet niet wat je nu een beetje aan kan?
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:21:33 #274
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133092790
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je nu een beetje aan kan?
Duurlopen tot halve marathon afstand tot nu toe en meerdere keren per jaar halve marathons / 10 EM wedstrijden. Heb mij nu ingeschreven voor volgend jaar al. Bij mijn trainingsclub is er een deel van de groep die een marathonclubje hebben. Heb al geïnformeerd wat volgens hun verstandig is. Zij kennen mij + mijn 'kwaliteiten'.

Wat ik wel begreep is dat 3 maanden echte voorbereiding ideaal is vaak. Als je te lang van te voren begint kan je het na een tijdje zat zijn.
  zondag 10 november 2013 @ 15:55:29 #275
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133111279
Als je nu al op een goede halve marathon niveau zit zou ik gewoon op dezelfde manier doortrainen en dan vanaf (idd) 3 maanden vantevoren een schema beginnen :)

Ik doe mee met Rotterdam 2014 en blijf nu doortrainen voor de halve marathon (die in Tilburg en van Egmond). Vanaf 1 januari (misschien 2 januari :P) begint mijn schema weer.

Drie maanden lang lange duurlopen is al lang zat :P
pi_133123410
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2013 15:55 schreef kepler het volgende:
Als je nu al op een goede halve marathon niveau zit zou ik gewoon op dezelfde manier doortrainen en dan vanaf (idd) 3 maanden vantevoren een schema beginnen :)

Ik doe mee met Rotterdam 2014 en blijf nu doortrainen voor de halve marathon (die in Tilburg en van Egmond). Vanaf 1 januari (misschien 2 januari :P) begint mijn schema weer.

Drie maanden lang lange duurlopen is al lang zat :P
Als je voor Rotterdam gaat zou ik zeker de helicon asselronde gaan lopen tijdens de midwintermarathon.

En inderdaad 3 maanden zou moeten kunnen lukken met een mooi schema van zijn club.
  woensdag 13 november 2013 @ 18:55:17 #277
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133226066
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 20:43 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Als je voor Rotterdam gaat zou ik zeker de helicon asselronde gaan lopen tijdens de midwintermarathon.

En inderdaad 3 maanden zou moeten kunnen lukken met een mooi schema van zijn club.
Het is een groot voordeel om in een groep te zitten met veel marathon ervaring zoals bij mij. Alle knelpunten en kritieke punten weet je vaak al dan. Blijft toch altijd op eigen gevoel doen wel.
  woensdag 13 november 2013 @ 21:46:10 #278
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133233433
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:55 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Het is een groot voordeel om in een groep te zitten met veel marathon ervaring zoals bij mij. Alle knelpunten en kritieke punten weet je vaak al dan. Blijft toch altijd op eigen gevoel doen wel.
En toch moet je alles zelf doen :P
Alle tips zijn zeker nuttig, maar vergeet niet ook zelf na te denken en te luisteren naar je lichaam zoals je zelf al zegt :D
  woensdag 13 november 2013 @ 21:58:28 #279
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133234093
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:46 schreef kepler het volgende:

[..]

Alle tips zijn zeker nuttig, maar vergeet niet ook zelf na te denken en te luisteren naar je lichaam zoals je zelf al zegt :D
Ik gebruik het puur als tips hoe ik het juist niét moet doen.
  woensdag 13 november 2013 @ 22:05:05 #280
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133234473
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:46 schreef kepler het volgende:

[..]

inderdaad....je kunt nog zo veel schema's volgen maar je lichaam is toch de beste raadgever heb ik zelf ontdekt
  woensdag 13 november 2013 @ 22:17:44 #281
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133235201
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:58 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Ik gebruik het puur als tips hoe ik het juist niét moet doen.
ow, dan heb ik er nog wel een paar voor je ;)
  woensdag 13 november 2013 @ 22:42:16 #282
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133236442
Het is iets genuanceerder natuurlijk. Je bespreekt ervaringen en kijkt welke tips er handig zijn om toe te passen in het schema.
pi_133242895
Rechtsedirecte is kepler nu een kloon van jou? ;) :P

Tot nog tou alles een beetje zelf gedaan en geplanned, van de zomer ga ik wat hulp krijgen van aaart stigter, ben daar erg benieuwd naar.
  zondag 17 november 2013 @ 13:26:33 #284
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_133340379
Voor het eerst sinds jaren dat ik niet meedoe met de zevenheuvelen. Volgend jaar weer, ben nu net weer wat aan het lopen na een rustperiode. Vind het nu eigenlijk wel jammer, maar even een tijdje rust is ook niet verkeerd. Net zelf wat getraind, het is in ieder geval heerlijk weer. Meerdere mensen vonden dat ik al wat vroeg aan het warmlopen was...
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_133353666
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 13:26 schreef No-P het volgende:
Voor het eerst sinds jaren dat ik niet meedoe met de zevenheuvelen. Volgend jaar weer, ben nu net weer wat aan het lopen na een rustperiode. Vind het nu eigenlijk wel jammer, maar even een tijdje rust is ook niet verkeerd. Net zelf wat getraind, het is in ieder geval heerlijk weer. Meerdere mensen vonden dat ik al wat vroeg aan het warmlopen was...
Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde. Ook voor het erst sinds tijden niet meegedaan. Noodgewongen weliswaar, maar ik weet niet of ik anders wel gelopen had. Het is een mooie wedstrijd, maar ook wel erg massaal en voor mij een hele reis. Misschien in 2014 weer...
  zondag 17 november 2013 @ 20:51:04 #286
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133353859
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 06:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Rechtsedirecte is kepler nu een kloon van jou? ;) :P

nee, meer "the monkey on my back" ;)
  zondag 17 november 2013 @ 20:59:14 #287
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133354356
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:51 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

nee, meer "the monkey on my back" ;)
Eh? :D
  zondag 17 november 2013 @ 21:00:11 #288
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133354425
The Kepler Challenge that is!! ;)
  zondag 17 november 2013 @ 21:02:00 #289
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133354527
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
The Kepler Challenge that is!! ;)
AH ja! Ik heb daar alleen maar een paar km van gewandeld, kan me niet voorstellen die hele track te moeten hardlopen :D
  zondag 17 november 2013 @ 21:02:54 #290
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133354593
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 21:02 schreef kepler het volgende:

[..]

AH ja! Ik heb daar alleen maar een paar km van gewandeld, kan me niet voorstellen die hele track te moeten hardlopen :D
nog 3 weken until K-day...taper-periode is begonnen
  zondag 17 november 2013 @ 21:05:53 #291
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133354772
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:02 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

nog 3 weken until K-day...taper-periode is begonnen
Hoeveel km is het? En hoe lang mag/wil je er over doen?
  zondag 17 november 2013 @ 21:06:45 #292
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133354826
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 21:05 schreef kepler het volgende:

[..]

Hoeveel km is het? En hoe lang mag/wil je er over doen?
60km, je mag er 12 uur over doen maar ik hoop, afgaande op mijn trainingsresultaten, het binnen de 8 uur te doen
  zondag 17 november 2013 @ 21:09:35 #293
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133354966
Damn, dat is wel snel. Zit net wat filmpjes te kijken, onwijs mooi!!

Ik wil weer terug :D
  zaterdag 23 november 2013 @ 15:52:16 #294
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133546606
Net een halve marathon gelopen in Tilburg, blijkt het parcours maar 20km te zijn :')
  zaterdag 23 november 2013 @ 15:56:42 #295
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_133546706
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:52 schreef kepler het volgende:
Net een halve marathon gelopen in Tilburg, blijkt het parcours maar 20km te zijn :')
:D
F means you're fucked
pi_133548391
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:52 schreef kepler het volgende:
Tilburg :N
Maar, een PR dus?
  zaterdag 23 november 2013 @ 18:24:18 #297
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133550011
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:13 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Tilburg :N
Maar, een PR dus?
Ja nog net wel :P Ging niet echt voor een hele snelle tijd, ben volgens mij nog steeds aan het herstellen van de hele marathon maandje geleden :')

Tijd was 1:31
  donderdag 28 november 2013 @ 01:45:52 #298
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_133700214
  donderdag 28 november 2013 @ 02:10:01 #299
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133700555
quote:
oke....en verder?