Ik vond het wel mee vallen, maar ik liep de 10k in mijn marathontempoquote:Op zaterdag 21 september 2013 16:48 schreef knnth het volgende:
Vredesloop. WARM. DRUK. ZWAAR.
Het was niet de ideale dag om 22 seconden van je PR af te hollen ... gestrand op 40'30". Mooi parcours (zeer bekend woon- en trainterrein), veel tof publiek, dat wel. Dat was het dan voor dit jaar. Paar weken rust, wat krachttraining, wat zwemmen, misschien nog wat korte wedstrijdjes en dan volgend jaar een derde aanval op die veertig minuten.
Finish heuvelaf, in een bocht. Dat gaf nog wel een goed gevoel
Veel plezier DtD-ers, moge de start minder druk zijn as if dan vandaag bij ons
Luilak!quote:Op donderdag 26 september 2013 22:20 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik vond het wel mee vallen, maar ik liep de 10k in mijn marathontempoIn vergelijking met mijn PR rustig aan dus
Op donderdag 26 september 2013 11:09 schreef Tieske89 het volgende:
Hmm ja k ben wel beetje begonnen met wisseltempoduurlopen al; na elke 7 minuten een halve minuut versnellen. Ik moet zeggen dat mij dit uitstekend bevalt, in plaats de kilometers te tellen loop ik nu blokjes van 7 minuten wat het voor mijn gevoel veel minder lang maakt. Die hartslag heb je gelijk in, die blijft wat hoger. Ik hecht alleen weinig waarde meer aan hartslag want die gaat bij mij altijd alle kanten op. Soms loop ik op mn dooie akkertje met 160, en andere keren gaat dat pas na kilometers afzien stevig omhoog.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:02 schreef DeeBee het volgende:
Ik ben ook ri. Souplessemethode gegaan en erg tevreden!
Je moet echt de voorgeschreven tempo's volgen en niet jezelf kapot lopen. Gebruik zelfs nog de tempo's 1/2 minuten boven m'n PR's om de trainingen nog wat beter te kunnen verteren.
Wisseltempoduurlopen vind ik wel moeilijk, zeker omdat m'n hartslag dan soms zo onrustig blijft na versnellingen. Weet dat het een kwestie van trainen is, maar doe daarom soms ook nog wel eens 'saaie' duurlopen puur op hartslag.
Italië over twee weekjesquote:Op donderdag 26 september 2013 23:48 schreef knnth het volgende:
[..]
Luilak!
Waarom? Ga je Amsterdam doen?
Leuk, Rotterdam '14 gaat ook mijn eerste marathon worden. Ook ik kan me er niet aan onttrekken nu al doelen te zetten. Wat de eindtijd wordt maakt me daarbij niet zozeer uit, maar ik wil wel 'mijn best doen'. En dat gaat zo moeilijk zonder een enigzins specifiek doel.quote:Op vrijdag 27 september 2013 00:29 schreef Ciscus het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 26 september 2013 11:09 schreef Tieske89 het volgende:
@ Ciscus: Mooi doel, niet te druk maken om tijd als het je eerste marathon is. Dat komt later wel, genieten, tussen het afzien door, van die eerste marathon is veel belangrijker!
Je hebt gelijk. Ik ben nu al met de eindtijd bezig..slaat eigenlijk nergens op haha
Ik volg een schema waarbij ik drie dagen per week loop. In april wil ik uiteindelijk de marathon van Rotterdam doen. Weet iemand in hoeverre het schaadt als ik naast mijn schema nog 1x per week voetbaltraining heb ( 1, 5 uur, redelijk niveau) en 1x per week zo'n 20 tot 45 minuten een wedstrijd speel?
Wat denken jullie: stoppen met voetbal, loopschema aanpassen of kan het geen kwaad?
Op kop lopen vind ik altijd een aparte belevenis, weet nooit waar ik me dan op moet richten om snelheid te houden. Estafette's zijn ook mijn favoriet, in tegenstelling tot bedrijvenlopen is het echt een team-effort in plaats van iedereen doet zijn eigen ding en dan zien we wel. Heel mooi altijd!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:25 schreef thettes het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst van mn leven op kop van een hardloopwedstrijd gelopen!
Science Park Estafette (6x 5km) in Amsterdam. Was tweede loper, en mocht ook vanaf plek twee van start gaan. Tijdens mijn run eerst de koploper ingehaald, maar daarna helaas weer voorbijgesneld door een ander. Echt heel erg leuk zo'n estafette, ook al was ik met afstand de langzaamste van mijn team.
Netjes! Hier was het juist warm en zonnig, in het begin fijn maar daarna niet echtquote:Op maandag 14 oktober 2013 09:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Marathondebuut in Eindhoven. Het was nat en koud en zwaar, maar met 3:54:35 ben ik tevreden.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 08:31 schreef kepler het volgende:
Gisteren de marathon van maranello gelopen. Helaas niet mijn streeftijd gehaald (3:35 ipv 3:25)... Rond km 36 de man met de hamer tegen gekomen, niet normaalNu maar richten op Rotterdam!
quote:Op maandag 14 oktober 2013 09:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Marathondebuut in Eindhoven. Het was nat en koud en zwaar, maar met 3:54:35 ben ik tevreden.
Da's ook vrij rap!quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:25 schreef T1992 het volgende:
4 Mijl van Groningen gisteren gedaan. Onder ideale omstandigheden naar een tijd net onder de 21 minuten (3:15 min/km). Heerlijke loop met al het publiek en snelle concurrenten!
Het motiveert me (vanwege de snelle teamgenoten) ook wel om nu eens echt te gaan trainen in plaats van lafjes 3 keer in twee weken een klein rondje.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:17 schreef Tieske89 het volgende:
[..]
Op kop lopen vind ik altijd een aparte belevenis, weet nooit waar ik me dan op moet richten om snelheid te houden. Estafette's zijn ook mijn favoriet, in tegenstelling tot bedrijvenlopen is het echt een team-effort in plaats van iedereen doet zijn eigen ding en dan zien we wel. Heel mooi altijd!
Het moest een keer gebeuren, de laatste drie jaar was het elke keer een ronduit prachtige zonnige oktoberdag. 'gelukkig' loop ik dit keer niet, heb een feestje tot in de ochtend.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:56 schreef Ajaxfan het volgende:
Voorspelling voor Amsterdam voor zondag ziet er nou niet echt ideaal uit. Hoge luchtvochtigheid met regen en een graad of 18. Meer mensen hier die een poging wagen op de Marathon / halve / 8 KM?
Ik loop de Halve. Mijn eerst HM ooit. Ik heb wel een streeftijd (1:45) maar uitlopen is belangrijker.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:56 schreef Ajaxfan het volgende:
Voorspelling voor Amsterdam voor zondag ziet er nou niet echt ideaal uit. Hoge luchtvochtigheid met regen en een graad of 18. Meer mensen hier die een poging wagen op de Marathon / halve / 8 KM?
Ah voor mij word het mijn 3e en 2e keer Amsterdam. Streeftijden heb ik mij vorig jaar lellijk op verkeken. Ging weg op een Dam tot Dam tempo tot na een kilometer of 17 dat stuk Wibautstraat (?) kwam waar je eerst door een tunneltje gaat en dan direct een steile brug op.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:04 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ik loop de Halve. Mijn eerst HM ooit. Ik heb wel een streeftijd (1:45) maar uitlopen is belangrijker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |