Hmm.. Ik voel wel wat voor je manier van redeneren. De ratio is maar een heel beperkt deel van de menselijke geest. Of we op die manier de waarheid boven tafel krijgen is weet ik niet..quote:Op zondag 26 mei 2013 14:45 schreef joellsoares het volgende:
[..]
dat bewijs is in handen van instanties die dit nooit vrijwillig zullen vrijgeven. Als iedereen op aarde open zou staan voor dit alles geloof ik dat dat een groter verschil zou maken dan wat fysiek bewijs. We zijn immers van nature spirituele wezens en ik kies de kracht van de geest boven de kracht van fysiek bewijs. Je zult het misschien zweverig vinden maarja :p
ja je wordt zomaar dr. ing . lucht en ruimtevaart techniek aan de tu delftquote:Op zondag 26 mei 2013 20:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je met dat soort wetenschappers aan komt met zulke amateuristische teksten op zijn website...
Er zijn ook gelovigen die dezelfde opleiding hebben gedaan en nog steeds in god geloven ondanks dat er geen bewijs voor isquote:Op zondag 26 mei 2013 20:13 schreef huupia het volgende:
[..]
ja je wordt zomaar dr. ing . lucht en ruimtevaart techniek aan de tu delft
Ik heb de eerste minuten net gezien. De verteller doet nogal lacherig over de lichtjes die wel verklaard zijn. Dat is ook al suggestief.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
De officiele positie van de Amerikaanse overheid is "er is niets aan de hand en het is daarom niet meer nodig om onderzoek te doen naar het fenomeen. En daarom registreren we niets meer, dus walk along there is nothing to see here."
In die lezing wordt gewoon bewezen dat dat een lulverhaal is en dus liegt de Amerikaanse overheid over haar interesse.
Trouwens de lezing gaat over nog veel meer dan alleen dit ene wat ik eruit heb gelicht.
Ga je hem kijken?
Nu de overige minuten nog toch?quote:Op zondag 26 mei 2013 20:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb de eerste minuten net gezien. De verteller doet nogal lacherig over de lichtjes die wel verklaard zijn. Dat is ook al suggestief.
ben ik met je eens ... het is een moeilijk onderwerp en in details zullen er vast dingen anders zijn maar in grote lijnen geloof ik er in.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:12 schreef Fusions het volgende:
Mensen die hier de boel afzeiken van wat er gepresenteerd wordt over het bestaan van aliens.
Ja niet alles zal waar zijn. Er zullen vast leugens tussen zitten, dingen die verdraaid worden etc.
Maar geloof je niet dat er een kern van waarheid in zit? En als je dit interessant vind dan kun je misschien beter het geen wat jij geloofwaardig vind onderzoeken ipv alleen maar te kijken naar wat er niet klopt.
En er zijn ook mensen met zo'n groot ego die niet kunnen omgaan met ongelijk hebben en daarom ook alles zullen doen om hun vooringenomen positie te verdedigen.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er zijn ook gelovigen die dezelfde opleiding hebben gedaan en nog steeds in god geloven ondanks dat er geen bewijs voor is
Ufo is de iets versimpelde versie van "we zien iets in de lucht maar we hebben geen flauw idee wat het is" fenomeen. En dat fenomeen bestaatquote:Op zondag 26 mei 2013 20:08 schreef firefly3 het volgende:
.... Dan zou je de titel van je boek eerst moeten veranderen, meneer de wetenschapper
[ afbeelding ]
Persoonlijk vind ik dat juist heel positief, omdat daarmee de kern van de zaak een stuk duidelijker wordt. Helaas maken zowel de sceptici als de voorstanders zich vaak schuldig aan bias, waardoor ze niet open staan voor elkaars redenaties en feiten, waardoor de discussies verwateren.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:20 schreef huupia het volgende:
[..]
skeptici hier echter zullen elk klein puntje aangrijpen om eht onderwerp te debunken ... jammer
Ja jammer, maar ook vooral voor henzelf.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:20 schreef huupia het volgende:
[..]
ben ik met je eens ... het is een moeilijk onderwerp en in details zullen er vast dingen anders zijn maar in grote lijnen geloof ik er in.
skeptici hier echter zullen elk klein puntje aangrijpen om eht onderwerp te debunken ... jammer
Haha, sommige mensen vinden dit gewoon weg geen bal aan en kunnen alsnog een fantastisch leven hebben he.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ja jammer, maar ook vooral voor henzelf.
Of we nou wel of niet worden bezocht, hoe kunnen de verhalen van luitenanten, kolonels, gevechtspiloten, astronauten enz. nou niet interessant zijn? Hoe kan dat nou niet interessant zijn?
Moet je je voorstellen hoe armoedig het innerlijke leven van dat soort mensen is. Lijkt me echt verschrikkelijk om zo in het leven te moeten staan.
Bravo jochie.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En er zijn ook mensen met zo'n groot ego die niet kunnen omgaan met ongelijk hebben en daarom ook alles zullen doen om hun vooringenomen positie te verdedigen.
Daarmee heb ik jou gedebunked!
Oh wauw!!!! Beathoven doet een poging tot nuancering!! De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Leert het jongetje dan toch nog iets?quote:Op zondag 26 mei 2013 20:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bravo jochie.
Je kunt personen niet debunken.
Nee, maar hij is wel een mens met bijkomende gebreken, wat te zien is aan zijn gedragingen omtrent dit debacle. Iemand kan veel kennis hebben, intelligent zijn, maar beide als middel verkeerd aanwenden. Ongeacht of je nu Piet, Pop of Coen heet. Helaas, maar waar.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:13 schreef huupia het volgende:
[..]
ja je wordt zomaar dr. ing . lucht en ruimtevaart techniek aan de tu delft
waar maar de skeptici willen graag academici .. en nu krijgen ze die ookquote:Op zondag 26 mei 2013 20:29 schreef Gray het volgende:
[..]
Nee, maar hij is wel een mens met bijkomende gebreken, wat te zien is aan zijn gedragingen omtrent dit debacle. Iemand kan veel kennis hebben, intelligent zijn, maar beide als middel verkeerd aanwenden. Ongeacht of je nu Piet, Pop of Coen heet. Helaas, maar waar.
Ja, dus een nietszeggende titelquote:Op zondag 26 mei 2013 20:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ufo is de iets versimpelde versie van "we zien iets in de lucht maar we hebben geen flauw idee wat het is" fenomeen. En dat fenomeen bestaat
UFO's bestaan is net zo'n domme opmerking als bomen bestaan. Uiteraard bestaan ze, of het buitenaards is is een ander verhaal. Dus slechte titel.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Nee, het is juist heel duidelijk voor zij die luisteren wat de titel zegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |