Poll: Wie wint de Champions League?quote:Previous meetings
• The clubs' only European fixtures came in the 1997/98 quarter-finals with Dortmund, then defending champions, coming out on top. After a goalless first leg in Munich, Dortmund prevailed 1-0 in the return through Stéphane Chapuisat's 109th-minute goal.
• The lineups for that second leg on 18 March 1998 were:
Dortmund: Klos, Júlio César, Reuter (Zorc 105), Kohler, Heinrich, Feiersinger, Freund (Ricken 79), Möller, But, Chapuisat, Decheiver (Schneider 119).
Bayern: Kahn, Babbel, Kuffour, Matthäus (Strunz 111), Nerlinger (Lizarazu 111), Scholl, Hamann, Fink, Tarnat, Élber (Zickler 101), Jancker.
• The clubs have met in 100 competitive fixtures with 45 wins for Bayern, 26 for Dortmund and 29 draws.
• Bayern are unbeaten against Dortmund in four meetings in 2012/13, including 1-1 home and away draws in the Bundesliga. On 1 December in Munich, Mario Götze (74) cancelled out a Toni Kroos (67) goal, while in Dortmund on 4 May, Bayern's Mario Gomez (23) wiped out Kevin Grosskreutz's 11th-minute effort in a fixture where Rafinha was sent off.
• Bayern beat Dortmund 2-1 in the German Super Cup on 12 August – Mario Mand¸ukić (6) and Thomas Müller (11) scoring before Robert Lewandowski (75) reduced the arrears. Juup Heynckes' men also defeated Dortmund in the German Cup, Arjen Robben (43) hitting the lone goal of their quarter-final on 27 February.
• In past German Cup final meetings, Bayern beat Dortmund 2-1 in 2008 but Dortmund gained revenge with an emphatic 5-2 victory last season. Shinji Kagawa (3), Mats Hummels (41pen) and Lewandowski (45, 58, 81) struck for Dortmund with Robben (25pen) and Franck Ribéry (75) replying.
• The lineups for that final encounter on 12 May 2012 were:
Dortmund: Weidenfeller (Langerak 34), Piszczeck, Subotić, Hummels, Schmelzer, Kehl, Błaszczykowski (Peri¨ić 84), Grosskreutz, Gündoğan, Kagawa (Bender 81), Lewandowski.
Bayern: Neuer, Lahm, Boateng, Badstuber, Alaba (Contento 69), Ribéry, Gustavo (Müller 46), Schweinsteiger, Kroos, Robben, Gomez.
• Bayern's biggest Bundesliga win was an 11-1 defeat of Dortmund in 1971/72 in which Uli Hoeness, now club president, scored twice.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Had Robben dit maar in Johannesburg gedaan he
Ze hebben Real uit de Finale gehouden, daar ben ik ze eeuwig dankbaar voor.quote:
Uh, oké.quote:
Nee, deze selectie gaat uit elkaar.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:37 schreef Mr.N het volgende:
[..]
Ze hebben Real uit de Finale gehouden, daar ben ik ze eeuwig dankbaar voor.
Hun tijd komt nog wel
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Had Robben dit maar in Johannesburg gedaan he
Ja, dat had Van Bommel niet door iddquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:38 schreef Rodawa het volgende:
Robben wordt van alle kanten gefilmd zonder dat hij het doorheeft, net als Van Bommel toen. Levert altijd mooie beelden op.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:38 schreef Rodawa het volgende:
Robben wordt van alle kanten gefilmd zonder dat hij het doorheeft, net als Van Bommel toen. Levert altijd mooie beelden op.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:38 schreef GotenSSJ het volgende:
Alle Robben haters mondje dicht![]()
Arjen
Wat gun ik het hem!
DE BAN IS GEBROKEN.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:39 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik ook. En nu gaat hij ons wereldkampioen maken in Brazilië
Deze finale dus wel. Assist en een goal.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:39 schreef Hierro het volgende:
Straks gaat Robben nog denken dat hij een topspeler is
Belachelijk.quote:
Nee hoor, die voorspelde de verliezer.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:39 schreef Shreyas het volgende:
Nou die inktvis en dat kutkonijn hadden het mooi verkeerd voorspeld
Zijn we daar ook weer vanafquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:39 schreef Shreyas het volgende:
Afmaken die beesten.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:39 schreef Shreyas het volgende:
Ah dus toch!quote:
Dat lijkt mij duidelijkquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:37 schreef Knaller het volgende:
ROBBEN![]()
Man of the match!
Assist en winnende goal.
Mwa, ze hadden er eigenlijk al tegen Malaga uit kunnen (moeten) vliegenquote:
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:39 schreef Shreyas het volgende:
in hoeverre is dat rullevant momenteelquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Mwa, ze hadden er eigenlijk al tegen Malaga uit kunnen (moeten) vliegen
Helemaal nietquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Mwa, ze hadden er eigenlijk al tegen Malaga uit kunnen (moeten) vliegen
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:42 schreef inZanity het volgende:
Baal echt. Was zo mooi geweest als Dortmund de Champions League had gewonnen. En dan nog uitgerekend die galbak die de winnende maakt.
Robben.
Baal echt. Was zo mooi geweest als Dortmund de Champions League had gewonnen. En dan nog uitgerekend die galbak die de winnende maakt.
Robben.
Slijmbalquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:42 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik ben het volledig eens met de posts van GGMM.
Robben.
Robben.
Robben speelt niet met passie?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:42 schreef tochweerhenk het volgende:
Dortmund
geweldige club. Echte passie in tegenstelling tot Robben
Nu ben ik Robben nog dankbaarderquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:42 schreef inZanity het volgende:
Robben.
Haha, wat een leuk grapje dit.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:42 schreef inZanity het volgende:
Robben.
Robben.
quote:
quote:
quote:
Ik dacht dat jij Bayern aanhanger was geworden ? Waar is je Bayern plaatje gebleven ?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:42 schreef inZanity het volgende:
Robben.
Meer dan 10gb jonguhquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:43 schreef KingRoland het volgende:
[..]
stuur zo naar mij? met ook het einde incl wat er nu komt? thanks!
Daarom zijn wij zo'n goed volk, nooit tevreden zijnquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:43 schreef Asskicker14 het volgende:
En dit is hoe wij als Nederlanders met onze Nederlandse trots omgaan, hem uitschelden zelfs wanneer hij het waarmaakt. Beschamend.
Scoort in beide wedstrijden tegen Barcelona, assist + goal tegen Dortmund in finale. Sensationeel.
Moet dat nou?quote:
Guardiola gaat zo hard falen daar hequote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:44 schreef inZanity het volgende:
Waarom gaat het trouwens steeds over die debiel Guardiola?
Volgens mij is Heynckes toch echt de coach van Bayern..
Geweldig nietquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:42 schreef inZanity het volgende:
Robben.
Scherp jaquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:44 schreef lionella het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij Bayern aanhanger was geworden ? Waar is je Bayern plaatje gebleven ?
Ooh wacht dat was natuurlijk alleen maar omdat ze Barca hadden afgedroogd !!
Lewandowskiquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:44 schreef ajacied4lf het volgende:
Dortmund heeft alleen maar sympathieke spelers in vergelijking met Bayern. RobbenRibery
Gomez
, Muller
Mantsukicquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:44 schreef ajacied4lf het volgende:
Dortmund heeft alleen maar sympathieke spelers in vergelijking met Bayern. RobbenRibery
Gomez
, Muller
Je bent slechts zo goed als je laatste wedstrijd natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:44 schreef lionella het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij Bayern aanhanger was geworden ? Waar is je Bayern plaatje gebleven ?
Müllerquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:44 schreef ajacied4lf het volgende:
Gomez
, Muller
Goh ik ben het toch voor een keer met je eens !quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:42 schreef inZanity het volgende:
Robben.
Klopt. Dat ze Barcelona pakkie hebben gegeven was heerlijk. Maar verder is Bayern gewoon een schijtclub.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:44 schreef lionella het volgende:
[..]
Nu alleen nog de beker nog pakken en Guardiola's vernedering wordt compleet.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:44 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Guardiola gaat zo hard falen daar he
Maar goed dat mijn gevoel mij in de steek lietquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:45 schreef KingRoland het volgende:
Lewandowski , zeker niet meer zo geliefd daar in munchen zeker nadat hij op de been van Boateng heeft gestaan. Zal leuk worden in de kleedkamer
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:46 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Maar goed dat mijn gevoel mij in de steek liet
FCBLOUIS
Als je de wedstrijd hebt gezien dan weet je dat Robben 80 minuten zeer slecht speelde, alle kritiek was volledig verdiend. Iedereen die toen net deed of hij goed bezig was steekt zijn kop in het zand of hebben last van buitengewone nationalistische neigingen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:43 schreef Asskicker14 het volgende:
En dit is hoe wij als Nederlanders met onze Nederlandse trots omgaan, hem uitschelden zelfs wanneer hij het waarmaakt. Beschamend.
Scoort in beide wedstrijden tegen Barcelona, assist + goal tegen Dortmund in finale. Sensationeel.
twitter:ggmm_ggmm twitterde op zaterdag 25-05-2013 om 21:31:30Robben is weer ontzichtbaar #dorbay reageer retweet
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:47 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:ggmm_ggmm twitterde op zaterdag 25-05-2013 om 21:31:30Robben is weer ontzichtbaar #dorbay reageer retweet
Slecht spelen als hij 1 assist en 1 goal maakt. Ik ben benieuwd hoe goed hij dan wel niet is als hij wel 'goed' speelt, 3 assists en 3 goals?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je de wedstrijd hebt gezien dan weet je dat Robben 80 minuten zeer slecht speelde, alle kritiek was volledig verdiend. Iedereen die toen net deed of hij goed bezig was steekt zijn kop in het zand of hebben last van buitengewone nationalistische neigingen.
Apart om m'n tweets aan te passen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:47 schreef Gramulanion het volgende:
ontzichtbaarquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:47 schreef Gramulanion het volgende:
ah, de Supercupquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:43 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Bayern krijgt hun revanche tegen Chelsea over een paar maanden.
Even wennen dat jouw vakje niet meer blauw is op m'n iPadquote:
Andries Jonker is het echte brein achter deze overwinning, Louis en Jupp zijn alleen maar stromannen zodat Andries uit de schijnwerpers kan blijven.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:46 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Maar goed dat mijn gevoel mij in de steek liet
FCBLOUIS
Ingevoerd door Fiorentina omdat ze verbaasd waren dat Bakircoglu tegen hun een goal had gemaakt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:48 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Die erehaag vind ik wel mooi eigenlijk
Ach, ik ben het inmiddels van hem gewend, deze schreeuw om aandacht.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Zeer triest inderdaad, kom we gaan hem slaan.
Je kan theoretisch 1 assist geven en 1 goal maken in totaal 2 minuten. Als je de overige 88 minuten slecht speelt, open kansen mist, slechte acties maakt, de bal verspeelt, verkeerde keuzes maakt in het veld, etc. dan kun je onmogelijk verwachten dat half FOK! of half Nederland lovend over hem is.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:47 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Slecht spelen als hij 1 assist en 1 goal maakt. Ik ben benieuwd hoe goed hij dan wel niet is als hij wel 'goed' speelt, 3 assists en 3 goals?
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:48 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Even wennen dat jouw vakje niet meer blauw is op m'n iPad
Door Platini toch?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:48 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ingevoerd door Fiorentina omdat ze verbaasd waren dat Bakircoglu tegen hun een goal had gemaakt.
Vraag me af waar je dan aan denkt die toch van twee uur in de auto op weg naar Davy.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Zeer triest inderdaad, kom we gaan hem slaan.
Wat een onzin. Vind Robben een enorme kneus. Maar hij speelde vandaag gewoon weer een hele goede wedstrijd.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je de wedstrijd hebt gezien dan weet je dat Robben 80 minuten zeer slecht speelde, alle kritiek was volledig verdiend. Iedereen die toen net deed of hij goed bezig was steekt zijn kop in het zand of hebben last van buitengewone nationalistische neigingen.
Over Fiorentina gesproken:quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:48 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ingevoerd door Fiorentina omdat ze verbaasd waren dat Bakircoglu tegen hun een goal had gemaakt.
Ja, maar jou kan ik al helemaal niet meer serieus nemen. Eerst ontken je dat je hebt voorspeld dat Feyenoord kampioen wordt, vervolgens loop je over van Bayern München naar Dortmundquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:49 schreef inZanity het volgende:
[..]
Wat een onzin. Vind Robben een enorme kneus. Maar hij speelde vandaag gewoon weer een hele goede wedstrijd.
Spreekbeurtje over de EU, En dan een 7,5 geven.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:49 schreef De_Dorstige het volgende:
Zou je die Merkel geen beurt willen geven?
Je maakt jezelf belachelijk, houd maar op.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je kan theoretisch 1 assist geven en 1 goal maken in totaal 2 minuten. Als je de overige 88 minuten slecht speelt, open kansen mist, slechte acties maakt, de bal verspeelt, verkeerde keuzes maakt in het veld, etc. dan kun je onmogelijk verwachten dat half FOK! of half Nederland lovend over hem is.
Nee en nee ik houd niet op. Robben speelde zeker niet goed vandaag, maar hij was wel beslissend. Je kan ook een wedstrijd winnen door niet goed te spelen. De kritiek van het AD in de rust kwam niet uit de lucht vallen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:51 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Je maakt jezelf belachelijk, houd maar op.
Angela Merkel, bondskanselier van Duitslandquote:
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:52 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Angela Merkel, bondskanselier van Duitsland
Ohquote:
3 vingers in de luchtquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:52 schreef ajacied4lf het volgende:
daar sta je dan de dag die je wist dat zou komen..... kom op! kom op! De W van Robben!
Beelden? Wet tshirt?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:52 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Die kreeg ook al bierdouche bij titel Bundesliga
Aanvoerder Lahm lijkt mij.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:53 schreef TLC het volgende:
laten ze Robben de beker als eerste omhoog houden ?
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:53 schreef superniger het volgende:
reserves die uitgebreid mee gaan vieren
Je bent zelf een reserve.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:53 schreef superniger het volgende:
Jij en ik zitten weer volledig op één lijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:55 schreef Paul het volgende:
Man man man, doe toch gewoon die bekeroverhuldiging op het veld. Blijft kut kut kut. Wie dat de laatste jaren verzonnen heeft...
Mooi man ditquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:55 schreef Paul het volgende:
Man man man, doe toch gewoon die bekeroverhuldiging op het veld. Blijft kut kut kut. Wie dat de laatste jaren verzonnen heeft...
Eensquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:55 schreef Paul het volgende:
Man man man, doe toch gewoon die bekerhuldiging op het veld. Blijft kut kut kut. Wie dat de laatste jaren verzonnen heeft...
In Engeland hebben ze nooit anders gedaan manquote:
bullshitquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:56 schreef Zorro het volgende:
[..]
In Engeland hebben ze nooit anders gedaan man
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:56 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dat is een aparte wens, maar okee
[ afbeelding ]
Auwquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:56 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toch welquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:57 schreef Ambrosius het volgende:
En weer terug naar Sport 1, die doen nog niet aan reclame.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:56 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:57 schreef johannes_vermeer het volgende:
Jack als je meeleest op dit medium: Ik vind je vies dik en reageer eens op mijn tweet.
Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:56 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:58 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Bellen we de politie voor het schenden van auteursrecht.
Ongelooflijkquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:59 schreef KingRoland het volgende:
Arjen robben krijgt een standbeeld in München.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:59 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik ben zo blij voor Robben, het moet een hel zijn geweest om in 3 finales te verliezen.
Nee Oliver Kahnquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:59 schreef KingRoland het volgende:
Arjen robben krijgt een standbeeld in München.
Daar kan elke Nederlander over meepraten inderdaadquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:59 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik ben zo blij voor Robben, het moet een hel zijn geweest om in 3 finales te verliezen.
Ja echt enorm verschikkelijk. Totdat je bij Feyenoord hebt gevoetbald en weet dat het nog veel kutter dan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:59 schreef Asskicker14 het volgende:
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:00 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ja echt enorm verschikkelijk. Totdat je bij Feyenoord hebt gevoetbald en weet dat het nog veel kutter dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |