Bron: http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22624104quote:Duitsland is het populairste land ter wereld. Dat blijkt uit de jaarlijkse Country Ratings Poll, die uitgevoerd werd door Globescan en PIPA in 25 landen, in opdracht van BBC.
In het onderzoek werd aan totaal 26.000 mensen uit 25 landen gevraagd hoeverre zij positief of negatief tegen een land aankijken.
Duitsland eindigde op de eerste plaats met 59% positieve reacties. Iran eindigde wederom op de laatste plaats. Slechts 15% van de mensen heeft een positief beeld van het Perzische land. Ghanezen in Afrka waren het meest positief over de Duitse invloed, 81% van de Fransen en 76% in Australië dachten hetzelfde over. In Griekenland wordt echter over het algemeen negatief gedacht over Duitsland en meestal geassocieerd met de Eerste en Tweede Wereldoorlog.
Het aanzien van de grootste Europese landen is sterk verbeterd in 2013, blijkt uit de opiniepeiling. Niet alleen Duitsland, maar ook Groot-Brittannië en Frankrijk deden vrij goed in de poll. In het artikel wordt Nederland niet genoemd.
Brazilië heeft teveel armoe, corruptie en criminaliteit (al dan niet in de gedachten van mensen), Zwitserland is te duur, neutraal en financieel..quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Zwitserland of Brazillie had ik zelf hoger op de lijst gezet.
Jij bent dan ook een minkukelquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Zie die Ribery kijken naar van Gaalquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:38 schreef TLC het volgende:
Allemaal dankzij.................. (*tromgeroffel*) ;
[ afbeelding ]
mouth breatherquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zie die Ribery kijken naar van Gaal
[ afbeelding ]
Wellicht hadden de onderzoekers geen zin in stompzinnige racisten?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:44 schreef DonJames het volgende:
Hmm, zijn ze Nederland vergeten te interviewen?
En Denemarken dan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:14 schreef WammesWaggel het volgende:
En jij laat je anus oprekken, zo hebben we allemaal watquote:
Je klassiekers niet kennenquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En jij laat je anus oprekken, zo hebben we allemaal wat
Tja, het is duidelijk gezakt sinds de oorlog.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:17 schreef Gewas het volgende:
81 procent van de Fransen is positief over Duitsland?
Dat is geloof ik wel eens anders geweest.
Je vraagt iemand met het syndroom van Down toch ook niet naar zijn mening over het PvdA-standpunt in de illegalenrel?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:44 schreef DonJames het volgende:
Hmm, zijn ze Nederland vergeten te interviewen?
Nederland is helemaal geen leuk land voor buitenlandersquote:
Kom kom, niet alle moslims zijn racisten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wellicht hadden de onderzoekers geen zin in stompzinnige racisten?
Excuus, je hebt gelijkquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je klassiekers niet kennen
[ afbeelding ]
Euh, nee, eigenlijk niet, bedenk me net wat Wammes Waggel de enige was met een pluskukelquote:
Jou vertrouw ik nimmer meer op je woord en tevens blauwe ogenquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh, nee, eigenlijk niet, bedenk me net wat Wammes Waggel de enige was met een pluskukel
Die heb ik nietquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:00 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Jou vertrouw ik nimmer meer op je woord en tevens blauwe ogen
Britten voelen zich vreselijk superieur.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:38 schreef Individual het volgende:
Niet de ervaring die ik heb in Engeland. Fransen en Duitsers zijn juist niet geliefd.. Scandinavie en Nederland juist wel. Australie, NZ en Canada zijn ook ok. De VS doen alles verkeerd. Zuid Europese landen zijn onzin. Afrika is arm en doet er niet toe, net als Azie en Zuid Amerika.
Die zijn al sinds ze India verloren aan het afkicken van hun Empire-complex, ja.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Britten voelen zich vreselijk superieur.
Kampioenen? Ze kunnen nooit maar dan ook nooit van Italie winnen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Deutschland is ook gewoon het beste land. Het beste land van Europa. Het beste land van de wereld! JA! Kampioenen!
Dat, en in ieder tweede tv programma moeten ze er de oorlog bijhalen, het zijn net Nederlandersquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:48 schreef superworm het volgende:
[..]
Die zijn al sinds ze India verloren aan het afkicken van hun Empire-complex, ja.
Niemand kan van Italie winnen, die lopen namelijk altijd overquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kampioenen? Ze kunnen nooit maar dan ook nooit van Italie winnen.
Jawel hoor!quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kampioenen? Ze kunnen nooit maar dan ook nooit van Italie winnen.
Niet als het om het echie gaat, dan schijten ze bij voorbaat al 7 kleuren bratwurst.quote:
Hebben vast de vragen niet in griekenland of Italie gevraagdquote:
Datquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is duidelijk. Hebben wel meerdere volken last van.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nederlanders zijn nog erger dan britten wat dat aangaatquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:59 schreef Individual het volgende:
Dat is duidelijk. Hebben wel meerdere volken last van.
Juist wel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hebben vast de vragen niet in griekenland of Italie gevraagd
Toch heb ik het idee dat er veel minder Nederlanders zijn met tattoos zijn met leeuwen en NL vlaggen dan Britten met tattoos van Union Jacks en bulldogs.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nederlanders zijn nog erger dan britten wat dat aangaat
Oh god, ja, die tattoos, the horror.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:27 schreef Individual het volgende:
[..]
Toch heb ik het idee dat er veel minder Nederlanders zijn met tattoos zijn met leeuwen en NL vlaggen dan Britten met tattoos van Union Jacks en bulldogs.
Nederlanders lopen volgens mij vooral met tribals en andere Opel astra-telegraaf-trainingspak gerelateerde tattoos rond...quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:27 schreef Individual het volgende:
[..]
Toch heb ik het idee dat er veel minder Nederlanders zijn met tattoos zijn met leeuwen en NL vlaggen dan Britten met tattoos van Union Jacks en bulldogs.
Groot-Brittannië heeft een veel grotere onderklasse dan Nederland, dat kan wellicht dergelijke zaken verklaren. Sowieso heb ik het idee dat in Engeland de oude klassenmaatschappij nog sterker aanwezig is dan op het continent.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:27 schreef Individual het volgende:
[..]
Hun eigen naam op hun arm getekendquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nederlanders lopen volgens mij vooral met tribals en andere Opel astra-telegraaf-trainingspak gerelateerde tattoos rond...
Grote veranderingen voor China en Japan. Hebben ze soms de Chinezen en Japanners ook gevraagd? Die kunnen elkaar namelijk niet meer luchten sinds de Diaoyu/Senkaku shit.quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/China%E2%80%93Japan_relationsquote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Grote veranderingen voor China en Japan. Hebben ze soms de Chinezen en Japanners ook gevraagd? Die kunnen elkaar namelijk niet meer luchten sinds de Diaoyu/Senkaku shit. de oorlog van Baekgang in 663AD.
Ja, op de langere termijn sowieso al langer. (WO2 is nog stukje verser dan oorlogen van zo lang geleden.) Punt is meer dat de relatie langzaamaan aan het verbeteren was tot het Diaoyu/Senkaku-indicent.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 02:05 schreef Individual het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/China%E2%80%93Japan_relations
Oh mijn god, je vergeet de flanken... De flanken!!!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:41 schreef Synthercell het volgende:
Ooit was Duitsland het minst populaire land in de wereld, en nu juist het populairst. De grote reden om heel snel weer het minst populaire land te kunnen worden, omdat Merkel enorm populair is (bij een meerderheid) men heeft stilletjes aan toch weer de massa weten te organiseren.
Deze man weet.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:49 schreef Iwanius het volgende:
Helemaal eens met de TT. Zelfs het Hollandse losse gedrag is nu al bijna een Duits iets.
Ik kom er graag al was het alleen maar vanwege:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Oh ja, alles is daar groot, Iets waar ik van houd.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:46 schreef Automatique het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en muziekquote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:35 schreef Djeez het volgende:
Tof land. Gezellig volk, mooie vrouwen, lekker eten en bier!
Ligt er maar aan wat je erg goed vindt. Ik zie een enorme lastendruk, een overheid die zich met veel te veel zaken bemoeit en geld afpakt van mensen en het weggeeft aan onzinnige zaken als de voormalige DDR en zuideuropa.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:52 schreef El_Matador het volgende:
Kwalitatief is Duitsland een erg goed land. Inderdaad het beste van Europa dat nu nog populair is.
Brazilie is hard aan het stijgen en ze zijn Colombia vergeten te vragen. Over 5 jaar staan die waar Brazilie nu staat.
Dat hebben alle andere landen ook.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt er maar aan wat je erg goed vindt. Ik zie een enorme lastendruk, een overheid die zich met veel te veel zaken bemoeit en geld afpakt van mensen en het weggeeft aan onzinnige zaken als de voormalige DDR en zuideuropa.
De wegen in het westen zijn deplorabel, er is veel meer armoede dan in Nederland, is een enorm migratie en integratie probleem dat niet erkent wordt, en zo kan ik nog wel even doorgaan
Eigenlijk zouden de Duitsers gewoon herstelbetalingen van de Russen moeten eisen voor de veertig jaar durende verwaarlozing van het oostelijk deel van Duitsland en de ordinaire roof van productiemiddelen, fabrieken, geld en producten uit de toenmalige DDR.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt er maar aan wat je erg goed vindt. Ik zie een enorme lastendruk, een overheid die zich met veel te veel zaken bemoeit en geld afpakt van mensen en het weggeeft aan onzinnige zaken als de voormalige DDR en zuideuropa.
De wegen in het westen zijn deplorabel, er is veel meer armoede dan in Nederland, is een enorm migratie en integratie probleem dat niet erkent wordt, en zo kan ik nog wel even doorgaan
Enig idee wat een ziektenkostenverzekering hier kost?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat hebben alle andere landen ook.
Qua leefkwaliteit is het prima. Het is er erg goedkoop en met een bescheiden salaris kom je heel ver. Verder dan in Nederland. Letterlijk, want zelfs de benzineprijzen liggen er 15-20 cent lager.
Ze hebben de DDR gewoon gekocht van de russen met goedkope leningen toen de rus eind jaren 80 failliet wasquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden de Duitsers gewoon herstelbetalingen van de Russen moeten eisen voor de veertig jaar durende verwaarlozing van het oostelijk deel van Duitsland en de ordinaire roof van productiemiddelen, fabrieken, geld en producten uit de toenmalige DDR.
Ik betaalde 85 euro per maand. En 15 euro per driemaandelijks doktersbezoek. Heb die dokter 2 keer gesproken in 3 jaar.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Enig idee wat een ziektenkostenverzekering hier kost?
Ziekenfonds en een zeer bescheiden inkomen. Mijn man betaald 500 per maandquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik betaalde 85 euro per maand. En 15 euro per driemaandelijks doktersbezoek. Heb die dokter 2 keer gesproken in 3 jaar.
WHUUUT? Heeft ie een ziekte ofzo? Dat is toch niet normaal? Hoe kan dat??quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ziekenfonds en een zeer bescheiden inkomen. Mijn man betaald 500 per maand
Tja, de DDR is erbij gekomen, dat drukt het gemiddelde.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:52 schreef Individual het volgende:
Gekeken naar BNP per persoon is Duitsland niet zo rijk als ik dacht.
Wereld per BNP
Niet dat dat het grootste verschil zou moeten maken trouwens in deze lijst.
Nee, dat is vrij normaal.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
WHUUUT? Heeft ie een ziekte ofzo? Dat is toch niet normaal? Hoe kan dat??
Ooit eens met een Duitser op een feestje erover gepraat. Triljarden (1000 miljard?) zei hij dat het al heeft gekost..quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, de DDR is erbij gekomen, dat drukt het gemiddelde.
Als je wilt vergelijken kan me beter NRW vergelijken met Nederland. Ongeveer net zo groot, zelfde hoeveelheid inwoners en ongeveer dezelde samenstelling.
Wat ik er zo van gelezen heb staan we anno nu op 2000 miljard, ieder jaar 100 miljard erbij.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:57 schreef Individual het volgende:
[..]
Ooit eens met een Duitser op een feestje erover gepraat. Triljarden (1000 miljard?) zei hij dat het al heeft gekost..
Triljarden is zwaar overdreven. Maar wel veel. Als je de nog altijd significante verschillen ziet mag je af vragen hoeveel soelaas het geboden heeft.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:57 schreef Individual het volgende:
[..]
Ooit eens met een Duitser op een feestje erover gepraat. Triljarden (1000 miljard?) zei hij dat het al heeft gekost..
Dat lijkt me een juister aantal inderdaadquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat ik er zo van gelezen heb staan we anno nu op 2000 miljard
2 is toch een paar? Is 1000 miljard dan een biljoen?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:07 schreef Ludd het volgende:
[..]
Triljarden is zwaar overdreven. Maar wel veel. Als je de nog altijd significante verschillen ziet mag je af vragen hoeveel soelaas het geboden heeft.
[..]
Dat lijkt me een juister aantal inderdaad
Jij had het over triljarden.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:23 schreef Individual het volgende:
[..]
2 is toch een paar? Is 1000 miljard dan een biljoen?
Bij mijn weten is 1 biljoen 1000 miljard. 1 trillion (= biljoen) = 1000 billion (=miljard)quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:27 schreef Individual het volgende:
[..]
In mijn post had ik het al over 1000 miljard. Wat is een triljard dan? 1000 biljoen?
Daar had ik over heen gelezen. Je had het over miljarden, en dat is echt absurd veel meer.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:27 schreef Individual het volgende:
[..]
In mijn post had ik het al over 1000 miljard. Wat is een triljard dan? 1000 biljoen?
Inderdaad. Dit soort grote getallen zijn sowieso moeilijk te bevatten, zeker in economische context.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:43 schreef Individual het volgende:
Blijft verwarrend dat verschil in termen tussen Engels en Nederlands.
Nee, 100 miljard.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:43 schreef Individual het volgende:
Blijft verwarrend dat verschil in termen tussen Engels en Nederlands. Ik heb bv 100 trillion Z$ bankbiljetten. Dat zou dus 100 biljoen zijn?
Wacht..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Korte_en_lange_schaalverdeling
..en nu weer verder over het vreemde Engelse lijstje..
Ik werk met miljarden, verkoop en verdien in miljoenen. Gisteren nog 700.000 gepind. En ik denk in miljoenen jaren.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit soort grote getallen zijn sowieso moeilijk te bevatten, zeker in economische context.
Het is echt trillion dus biljoen.. Zimbabwe...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, 100 miljard.
109 = 1 miljard = 1 billion
1012 = 1 biljoen = 1 trillion
720.000 is de max in 1 keer (Davivienda). Maar je kan maximaal 1.020.000 pinnen, bij verschillende automaten. 1x Davivienda en 1x Bancolombia 300.000.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:52 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is echt trillion dus biljoen.. Zimbabwe...
In Colombia wilde ik een miljoen pinnen, maar ik mocht niet van de automaat..
Ik associeer dat soort bedragen met bananenrepublieken.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik werk met miljarden, verkoop en verdien in miljoenen. Gisteren nog 700.000 gepind. En ik denk in miljoenen jaren.
Grote getallen moet je een beetje aan wennen, maar als je het een beetje doorhebt is het echt niet moeilijk te bevatten.
Er worden inderdaad enorm veel bananen geproduceerd en gegeten, maar die Kuifjeverhalen vallen alleszins mee, Ludd. Vraag Individual maar.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:59 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik associeer dat soort bedragen met bananenrepublieken.
Griekenland anno 2013 oke, weten we. Maar Italie? Sinds wanneer hebben die ooit iets tegen Duitsland en Duitsers gehad?quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hebben vast de vragen niet in griekenland of Italie gevraagd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |