Volgens mij is het een Britse daad want hij sprak duidelijk Engels.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:38 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Mee eens. Maar er zijn iets te veel mensen die net willen doen alsof de islam geen rol speelt in dit soort zaken. Dat terwijl de mannen "allahu akbar" schreeuwend over straat lopen.
Feit is dat het de zoveelste islamitische terreurdaad is.
Je kan zeggen wat je wil, maar men gelooft het gewoon nietquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allahu akbar is zoals El_Matador al omschreef een vrij simpele ingeburgerde kreet die overal voor gebruikt kan worden.
Als ik naast de pot pis en ik roep Allahu akbar dan is dat ook vanuit mijn ideologie gedaan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dit is wit Europa en als hier iemand onthoofd wordt door allu akbar roepende figuren dan is dat kans bijzonder groot dat ze dat doen met de islam in het achterhoofd.
Het is immers de handtekening zoals wij die kennen van dat soort geloofsgestoorden.
Vanuit de islam zou ik geen regel kunnen bedenken waar deze daad een goede actie is, laat ik het dan zo zeggen. Sterker nog, voor zover ik weet is dit binnen de islam niet toegestaan. Dus dat het dan een moslim is die zegt dit uit naam van Allah te doen...tja.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, idioten die de daden van de ene moslim op de andere moslim projecteren verzieken het.
Als het een islamitische terreurdaad is, moet je dat gewoon kunnen zeggen. Een toevallige andere moslim heeft dan 0 schuld aan die daad, maar de islam wegwuiven is ook weer niet nodig.
Hier lijken me echter andere motieven belangrijker.
Met bomgordel he.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:40 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat zeggen ze ook als ze op de fiets stappen, of de auto instappen![]()
Ik zeg dat ze erdoor zijn geinspireerd, niet dat het wordt vergoeilijkt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allahu akbar is geen strijdkreet. En deze methodiek wordt gebruikt door zieke mensen. Waaronder ook bepaalde zieke islam-strijders. Maar als jij denkt dat de Islam dit soort daden vergoelijkt of überhaupt goedkeurt, dan ben je wat mij betreft van het padje af.
quote:here we're go again, two delusional psychotic nutter's committing a brutal attack in the name of Allah. No God would support that.... Horrific!
omdat....?quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:41 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik zeg dat ze erdoor zijn geinspireerd, niet dat het wordt vergoeilijkt.
Desalniettemin, de islam heeft er dus wel degelijk mee te maken.
Voor beperkte geesten zeker.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dit is wit Europa en als hier iemand onthoofd wordt door allu akbar roepende figuren dan is dat kans bijzonder groot dat ze dat doen met de islam in het achterhoofd.
Het is immers de handtekening zoals wij die kennen van dat soort geloofsgestoorden.
Fijn. En dan is er door één van de daders ook nog het volgende gezegd:quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allahu akbar is zoals El_Matador al omschreef een vrij simpele ingeburgerde kreet die overal voor gebruikt kan worden.
Ook een gewone standaard-uitspraak van moslims tussen eten en afwas?quote:"We swear by almighty Allah we will never stop fighting you...Your people will never be safe."
je gaat zweren bij het struik gewas? En ja het is een standaard uitdrukking om bij god te zweren.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:42 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Fijn. En dan is er door één van de daders ook nog het volgende gezegd:
[..]
Ook een gewone standaard-uitspraak van moslims tussen eten en afwas?
Als het in de naam van God gedaan was, en ze hadden dat gezegd. Had je het dan bestempeld als een Christelijke terreurdaad?quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:42 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
[..]
Naast de pot pissen is geen handeling die wordt geassocieerd met idiote islam fanaten. Onthoofden wel.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ik naast de pot pis en ik roep Allahu akbar dan is dat ook vanuit mijn ideologie gedaan.
Er zijn gewoon duidelijke statements gedaan door de daders. Met "roddels" heeft het niks meer te maken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:40 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dat is het (nog) niet. Wacht maar de eerste officiele verklaringen af ipv de roddels.
Of wil je zo graag dat het een islamitische terreurdaad is?
Als een amerikaan "i swear to god" zegt, betekend dat toch ook niet dat hij zijn daden in de naam van god doet?quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:42 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij wel ja. Dat aanrijden is dus best heftig geweest, ik vraag me af of ie dat nog overleefd had.quote:
Ik zeg het ook als ik een mooie kans mis tijdens FIFA. Automatisme.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Volgens mij is het een Britse daad want hij sprak duidelijk Engels.
Er bestaat geen "de" islam.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:41 schreef Marrije het volgende:
[..]
Vanuit de islam zou ik geen regel kunnen bedenken waar deze daad een goede actie is, laat ik het dan zo zeggen. Sterker nog, voor zover ik weet is dit binnen de islam niet toegestaan. Dus dat het dan een moslim is die zegt dit uit naam van Allah te doen...tja.
Dat is natuurlijk de crux. De daders meenden het tenminste voor de islam gedaan te hebben, en wat dat betreft is er beslist een islam-connectie, maar dat wil daarmee nog niet zeggen dat iedereen de koran zo interpreteerd dat dit soort dingen gebeuren moeten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:43 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Als het in de naam van God gedaan was, en ze hadden dat gezegd. Had je het dan bestempeld als een Christelijke terreurdaad?
Ik wel. In Europa. De VS misschien niet, want die halen god er gewoon veel sneller bij. Europeanen niet.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:43 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Als het in de naam van God gedaan was, en ze hadden dat gezegd. Had je het dan bestempeld als een Christelijke terreurdaad?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |