Vooral die zuidelijke stroming over Denmarken en Noorwegen, in combinatie met kou in Spanje en zelfs Noord-Afrika, is wel zeer uitzonderlijk, volgens mij.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:17 schreef DemonRage het volgende:
Dat koude weer hebben we volgens mij te danken aan de straalstroom die de hele tijd verkeerd ligt. Waar de straalstroom in grote lijnen loopt (wat wervelingen daargelaten), is vaak de grens tussen warme en koude lucht en nu ligt die ongeveer zo:
[ afbeelding ]
Kut dus...
Scheitweer gegarandeerd!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:50 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn de weersverwachtingen voor aanstaande zaterdag voor Nijmegen? Emporium is dan aan de gang en veel regen zou het festival verpesten. Ik zit op verschillende sites te kijken maar ze geven allemaal wat anders aan. Iemand die mij wat meer duidelijkheid kan geven?
Een flink onweer in de tropen is alsof de wereld vergaat. Zeker boven zee (veilig vanaf het strand bekeken) is het iets dat je nooit meer vergeet. Honderden ontladingen per minuut, oud & nieuw is er niks bij!quote:
Gaat mijn broertje ook heen. Het wordt een zeiknat weekend maar als het meezit valt de zwaarste neerslag pas vanaf zaterdagavond laat. Het is nu nog niet zinnig om te zeggen of je het droog gaat houden, of niet. Het lijkt nu in de nacht naar en zondag heel nat te worden...quote:
Er is leven, er is léééven na de dood. Aldus het KNMI.quote:dinsdag 28 mei tot en met dinsdag 04 juni
Grote kans op geleidelijk minder wisselvallig weer en temperaturen oplopend richting de normale waarde voor de tijd van het jaar.
Uitgifte: 21/05/2013 03.41 uur LT
Het gaat wederom een Zwemporium worden, arme festivalgangersquote:
Die laatsten kan je ritueel verbranden, tenzij je een vakantie naar een warmer land gepland hebt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb m'n winterjas weer aan. Als het zo doorgaat heb ik die straks de hele zomer in gebruik. In tegenstelling tot mijn nieuwe zomerjurkjes.
Maar jij bent dan ook een bikkel.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
ik ga gewoon met een dunne fleece de deur uit.
Ik ben helemaal geen bikkel, ik ben normaal veel beter gewend aan warm weer! Maar dit jaar was het een kwestie van geleidelijk overgaan in kou, die lang duurde, dus het was niet zo moeilijk voor me.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:57 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een bikkel.
Ik draag sinds een paar weken dat dikke vest weer waar ik de hele winter al in gelopen heb![]()
Ik kan dat ding niet meer zien.
Ik niet, ik ben een koukleum. En net had ik het zelfs in m'n winterjas koud buiten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die laatsten kan je ritueel verbranden, tenzij je een vakantie naar een warmer land gepland hebt.
Maar een winterjas dragen is echt zwaar overdreven, ik ga gewoon met een dunne fleece de deur uit.
Heb mijn leren winterjas ook weer aan sinds een week. Tegen het vermeende einde van de winter gekocht voor half geld, en kan hem nu dagelijks aan tot ver in juli. Was net op tv dat een aantal decennia geleden een hittegolf was rond deze tijd, nu krijgen we de koudste meidag aller tijden op donderdag. Wat een verschil, de Maya's hebben zich gewoon een jaar vergistquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb m'n winterjas weer aan. Als het zo doorgaat heb ik die straks de hele zomer in gebruik. In tegenstelling tot mijn nieuwe zomerjurkjes.
Moet je ook niet doen, was maar een grapjequote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik niet, ik ben een koukleum. En net had ik het zelfs in m'n winterjas koud buiten.
En jurkjes verbranden, ben je helemaal.
Laagjes?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen, was maar een grapje
Laagjes is beter dan een dikke jas. Hoe kun je nu een winterjas aandoen met 10 graden en dan ook nog in leven blijven met -10 met dezelfde jas?
In MIJN dikke vest? Jij boef.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen bikkel, ik ben normaal veel beter gewend aan warm weer! Maar dit jaar was het een kwestie van geleidelijk overgaan in kou, die lang duurde, dus het was niet zo moeilijk voor me.
Ik ben trouwens ook in dat dikke vest de deur uit gelopen, vorige week hoor, maar het bleek veel te warm te zijn
Zweden zit momenteel inderdaad redelijk goed. Hele kaartje zit er overigens maar nipt naast. Eigenlijk is alleen het noordoosten van Europa wat verkeerd. Italie zit half in de kou, half in gemiddelde temperaturen, Zweden zit erboven en zuidoost europa blijft onverminderd warm.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:17 schreef DemonRage het volgende:
Dat koude weer hebben we volgens mij te danken aan de straalstroom die de hele tijd verkeerd ligt. Waar de straalstroom in grote lijnen loopt (wat wervelingen daargelaten), is vaak de grens tussen warme en koude lucht en nu ligt die ongeveer zo:
[ afbeelding ]
Kut dus...
Ik ookquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:47 schreef Gwywen het volgende:
[..]
In MIJN dikke vest? Jij boef.
Net even een hete douche genomen, nu ben ik weer een beetje op temperatuur.
Kachel staat sinds anderhalve week ook weer gewoon aan, ik had 'm begin mei heel naïef op de zomerstand gezet.
Superinteressant.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:58 schreef Dven het volgende:
Hier vandaag weer een dag gelijk gisteren al was het wel koeler met maxima 27 graden. Eind van de dag wederom flinke regen en onweer waarna het ook weer snel opentrok. Komende week zal daar ook weinig aan veranderen met temperaturen die ietwat boven de 30 of onder de 30 liggen. Alleen op de laatste dagen van mei een flinke inzinking met temperaturen van rond de 20 graden. Nu maar afwachten of het daarna snel zal herstellen. Als mijn persoonlijke bevindingen kloppen dan zal eind mei in ieder geval relatief warm moeten zijn voor Nederland
Sowieso komt er in juli een invasie van hete lucht. Ik ben er nog steeds van overtuigd. Zuid Europeanen vluchten naar Nederland voor de hitte-invalquote:
Als die straalstroom omtikt, dan loopt die golf net andersom.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Sowieso komt er in juli een invasie van hete lucht. Ik ben er nog steeds van overtuigd. Zuid Europeanen vluchten naar Nederland voor de hitte-inval
Gewoon algehele hitte. Exact tien jaar geleden lukte het ook!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:15 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Als die straalstroom omtikt, dan loopt die golf net andersom.
Alles kan! Ook ik gok een warme normale zomer door deze koude lentequote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:14 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Waarvan 4 weken 25 graden een weekje tegen de 30 en 2 dagen met 34 graden
Was ook maar een snelle schets op basis van een 300mb luchtstromen kaartje.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Zweden zit momenteel inderdaad redelijk goed. Hele kaartje zit er overigens maar nipt naast. Eigenlijk is alleen het noordoosten van Europa wat verkeerd. Italie zit half in de kou, half in gemiddelde temperaturen, Zweden zit erboven en zuidoost europa blijft onverminderd warm.
Volgens mij zijn er wel indicaties dat een natte lente warmte redelijk tegen kan houden, al moet je dan eerder verder naar het zuiden kijken dan naar de Nederlandse regionen. Ik weet dat het zuidoosten bijzonder droog is geweest en dat er slechts de afgelopen dagen een paar flinke maar kortdurende onweersbuien zijn. Weet iemand hoe het met het Iberisch schiereiland en Italie zit?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:19 schreef Wessell het volgende:
[..]
Alles kan! Ook ik gok een warme normale zomer door deze koude lente
Patroon houdt daarentegen wel al maandenlang aan, niet?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:35 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Was ook maar een snelle schets op basis van een 300mb luchtstromen kaartje.
Ik denk dat dit patroon ook zeker niet maandenlang stand houdt en zodra er verandering in komt (hopelijk ten westen van Ierland omhoog en ver boven Nederland door Noorwegen heen), dat we wel wat warm zomerweer kunnen verwachten... zo'n gevalletje heel europa in de hitte.
Helaas op het moment wel... maar hopelijk niet de hele zomer.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Patroon houdt daarentegen wel al maandenlang aan, niet?
Maar helpt veel minder goed.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Laagjes?
Neuh, een jas aan en uit is makkelijker dan tig kledingstukken over elkaar.
1962: koude lente, koude zomer, koudste winter...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er wel indicaties dat een natte lente warmte redelijk tegen kan houden, al moet je dan eerder verder naar het zuiden kijken dan naar de Nederlandse regionen. Ik weet dat het zuidoosten bijzonder droog is geweest en dat er slechts de afgelopen dagen een paar flinke maar kortdurende onweersbuien zijn. Weet iemand hoe het met het Iberisch schiereiland en Italie zit?
Ik ben al aan alternatieven aan het denken voor mijn Pyreneeën trektocht, want die sneeuw gaat in dit tempo nooit smelten voor begin juli. Ach, genoeg vluchten vanuit Noord-Spanje.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Sowieso komt er in juli een invasie van hete lucht. Ik ben er nog steeds van overtuigd. Zuid Europeanen vluchten naar Nederland voor de hitte-inval
Paar maanden buitenland voor jou dus!quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:07 schreef liesje1979 het volgende:
Ik.
Wil.
Lente.
Slippers.
Zon.
Strand.
Heerfst-winter0herfst trek ik niet zo goed.
Teken ik voor. 18 graden is t-shirt weer en meer laagjes kan ik niet uittrekken dus is het warm zat.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:38 schreef Lemans24 het volgende:
Vanaf volgende week (donderdag?) weer noordenwind, dan keert het weer van april weer terug: 18 graden met zon. Warmte kun je dit jaar wel vergeten in Nederland.
Hahahahahaquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:54 schreef GekkePoes het volgende:
En als je zulke plaatjes ertussendoor ziet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje type hoerige riem-ipv-rok drager.quote:Op woensdag 22 mei 2013 02:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
hier, een lente-rokje tegen de regen-dip
[ afbeelding ]
Als ik alleen in een longsleeve zou zijn gaan lopen, was het véél te koud geweest. Maar goed, het was dan ook maar 9,5 graden. Perfect voor T-shirt + longsleeve + dunne fleece dus. Weinig wind, dus jas was niet nodig.quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:36 schreef GekkePoes het volgende:
Als het boven de 16 graden is vind ik 1 laagje al warm genoeg. ik heb ooit een keer geprobeerd om "laagjes" aan te doen, maar dan loop ik na 5 minuten al te zweten, en dat is helemaal niet goed
Ja,als het onder de -10 is doe ik laagjes aan. Maar boven de 30 graden helpt een lange katoenen broek en blouse het beste tegen de warmte.
Exact 10 jaar geleden hadden we van ongeveer april tot diep in september prachtig zomerweer.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon algehele hitte. Exact tien jaar geleden lukte het ook!
Arm kind. Wat zal ze het koud hebben morgen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 02:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
hier, een lente-rokje tegen de regen-dip
[ afbeelding ]
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 22-05-2013 om 10:52:50BijZONder verschijnsel op de Wadden en in het westen. Lucht kleurt blauw. Er zou een helder oogverblindend licht zijn te zien. reageer retweet
Huh?twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 22-05-2013 om 11:04:19Dank voor alle reacties op bijZONder lichtverschijnsel. Enigszins gerustgesteld. Hier overigens nog niet gezien. Spannend. reageer retweet
Hij bedoelt de zonquote:Op woensdag 22 mei 2013 11:11 schreef ZaZoe het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 22-05-2013 om 10:52:50BijZONder verschijnsel op de Wadden en in het westen. Lucht kleurt blauw. Er zou een helder oogverblindend licht zijn te zien. reageer retweet
Huh?twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 22-05-2013 om 11:04:19Dank voor alle reacties op bijZONder lichtverschijnsel. Enigszins gerustgesteld. Hier overigens nog niet gezien. Spannend. reageer retweet
Hahaha,quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:11 schreef ZaZoe het volgende:
Reinier of 't verschijnsel?quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:13 schreef alors het volgende:
[..]
Hij bedoelt de zonje weet wel die felle bol die al een week op vakantie is.
Hij is hier overigens ook nu
Wellicht geen verkeerd idee want door die sneeuw banjeren is geen pretje. Vorig jaar een stuk gehad in de Alpen en eigenlijk kost het alleen maar energy en tijd. Goed, op dit moment is het vele malen erger --> Tourmaletquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ben al aan alternatieven aan het denken voor mijn Pyreneeën trektocht, want die sneeuw gaat in dit tempo nooit smelten voor begin juli. Ach, genoeg vluchten vanuit Noord-Spanje.
Inderdaad nergens op gebaseerd, want hoe langer deze koude periode duurt, hoe groter de kans dat hij nóg langer gaat duren. Het zeewater is ijskoud.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:03 schreef pietkanarie het volgende:
Ik heb zo het idee (verder nergens op gebaseerd maar omdat het nu 'koud' is) dat we een heel warme juli/augustus/september gaan krijgen. Heel warm hoeft voor mij niet. 20 a 25 graden is genoeg.
Een groene Atacama woestijn, dat zou ik wel eens willen meemaken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:49 schreef GekkePoes het volgende:
Ik was jaren geleden een week in Zuid Amerika. op een plek waar het bijna nooit regent. Het regende 4 dagen achterelkaar toen ik er was. De dorre hete landschappen veranderde die laatste dag wel in een grote groene massa
Ik zat op Isla Margaritaquote:Op woensdag 22 mei 2013 11:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Een groene Atacama woestijn, dat zou ik wel eens willen meemaken.
Waar zat jij?
morgen storm op de noordzee. Ziet er venijnig uit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:54 schreef Gitank2 het volgende:
De atmosfeer moet gewoon eens schoongeveegd worden door westcirculatie met een paar stormen.
Wellicht in de komende herfst of winter.
Kom op, koud is het niet. Hooguit fris voor de tijd van het jaarquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Snel even wat boeken want dit ga ik dus echt niet lijen hekou liefhebbers haal je hart op.
te koud voor de tijd van het jaarquote:Op woensdag 22 mei 2013 13:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
Kom op, koud is het niet. Hooguit fris voor de tijd van het jaarW
Kom maar opquote:Op woensdag 22 mei 2013 13:20 schreef aloa het volgende:
[..]
morgen storm op de noordzee. Ziet er venijnig uit.
[ afbeelding ]
Doe er dan wat onder, alleen zo'n winterjas is best weinig.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Met m'n winterjas aan op de fiets net was het gewoon KOUD. De wind is koud. Ik had nog handschoenen aan moeten doen.
Had ik vroeger ook in een studentenflat: verwarming kon niet aan van mei t/m september.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:38 schreef marcel-o het volgende:
fakking koud in huis vanmorgen![]()
blokverwarming is volgens mij al uitgeschakeld(zomerstand?!)
Ik zat vanochtend in de regen op de scooter, dat met een koele bries en lage temperaturen maakte het gewoon koud. Daar is geen ontkennen aan. Geloof dat het 7 graden was..quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
Kom op, koud is het niet. Hooguit fris voor de tijd van het jaarW
Nee, maar ik ben nu veel kouder gewend, dus dit is prima voor mij.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:52 schreef INViCTuS het volgende:
16 graden in huis is ook niet bepaald warm ofzo...
OT Hoe plaats je tweets in een topic?quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:11 schreef ZaZoe het volgende:
Snel naar buiten, zonnebril en zonnebrand niet vergeten en genieten!quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:09 schreef Pagan het volgende:
[..]
OT Hoe plaats je tweets in een topic?
Net een straaltje zon in groningen, 30 seconden hooguit.
De tweet aanklikken zodat ie 'groot' opent zeg maar, dan de url kopiëren en hier op FOK! het blauwe vogeltje aanklikken dat boven je invoervak staat en dan de link er in plakken. Of er [tweet][/tweet] omheen zetten.quote:
Daar ga ik even mee pielen. Bedankt!quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:14 schreef Greys het volgende:
[..]
De tweet aanklikken zodat ie 'groot' opent zeg maar, dan de url kopiëren en hier op FOK! het blauwe vogeltje aanklikken dat boven je invoervak staat en dan de link er in plakken. Of er [tweet][/tweet] omheen zetten.
Mensen zijn vergeten hoe zonneschijn eruit zietquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:09 schreef Pagan het volgende:
[..]
OT Hoe plaats je tweets in een topic?
Net een straaltje zon in groningen, 30 seconden hooguit.
stuk hoger daar, dus ook nog kouder. Ben ook wel in die buurt geweest (rond september) was daar opvallend kouder dan hier in Nederland.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:54 schreef Fredo55 het volgende:
Volgende week een weekje naar Saarburg (DE) , voorspellingen begint met de dag slechter te worden.
Zo zien de Oostelijke Pyreneeën in Spanje er momenteel uit op 1700 meter:quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wellicht geen verkeerd idee want door die sneeuw banjeren is geen pretje. Vorig jaar een stuk gehad in de Alpen en eigenlijk kost het alleen maar energy en tijd. Goed, op dit moment is het vele malen erger --> Tourmalet [ afbeelding ]
In dat Landal park? Is supermooi daar, weg met 17 haarspeldbochten om er te komenquote:Op woensdag 22 mei 2013 16:54 schreef Fredo55 het volgende:
Volgende week een weekje naar Saarburg (DE) , voorspellingen begint met de dag slechter te worden.
Is dat van het GP circuit? Zit daar toch ook in de buurt?quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:32 schreef Djeez het volgende:
[..]
In dat Landal park? Is supermooi daar, weg met 17 haarspeldbochten om er te komen
Klopt, bovenop de Warsberg.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:32 schreef Djeez het volgende:
[..]
In dat Landal park? Is supermooi daar, weg met 17 haarspeldbochten om er te komen
Ruilen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:51 schreef Dven het volgende:
Echt heel vies weer hier. Tegen de 30 graden, bewolkt, af en toe een spatje regen, warme wind en bijzonder vochtig. Morgen beloofd eenzelfde beeld te geven. Walgelijk
Top, zo heet dat park ook. Jaren geleden geweest, toen het nog van Aegon was. Prachtig park, hopelijk hebben ze die gratis kabelbaan naar Saarburg nogquote:
Ik zou een moord doen voor wat frisse luchtquote:
Waren die klotekaartjes nu maar iets groter, dan weet ik ook wat mij te wachten staatquote:Op woensdag 22 mei 2013 19:56 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
Komt nog heel wat aan voor vanavond/vannacht.
Ruilen? Daar heb ik een beetje zon op mijn beeldscherm wel voor overquote:Op woensdag 22 mei 2013 19:57 schreef Resistor het volgende:
Schijnt de zon een keer, doe ik meteen het rolgordijn omlaag omdat het vervelend op mijn beeldscherm schijnt
Die kabelbaan naar Saarburg hebben ze nog.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:56 schreef Djeez het volgende:
[..]
Top, zo heet dat park ook. Jaren geleden geweest, toen het nog van Aegon was. Prachtig park, hopelijk hebben ze die gratis kabelbaan naar Saarburg nog
KNMI neemt het ook op in de guidance:quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:01 schreef Nattekat het volgende:
Waarom denkt de RTL weerploeg dat het morgen gaat onweren? Die kans is bijna nihil.
Dan wil ik de update van GFS wel even zien... nog even een paar uurtjes wachten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:04 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
KNMI neemt het ook op in de guidance:
Belangrijkste aandachtspunt is de neerslag bij de occlusie over het Zw en Z, daarna het sterke buiensignaal onder invloed van de koude bovenlucht. Alle modellen geven een sterk convectief signaal.
Overdag komt de dagelijkse gang daar nog bij, wat waarschijnlijk talrijke buien oplevert, gezien de mogelijke toppen met hier en daar onweer. INDECS is weer sterk afgenomen, Harmonie geeft daarentegen een signaal dat je zou verwachten met zo nu en dan onweer. We noemen de kans op onweer, in combinatie met T500 van rond -35 lijkt de kans daarop zelfs tamelijk groot
Ziet er leuk uitquote:Op woensdag 22 mei 2013 17:39 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zo zien de Oostelijke Pyreneeën in Spanje er momenteel uit op 1700 meter:
[ afbeelding ]
En 'normaal' gesproken zou dat in juli compleet sneeuwvrij moeten zijn en zouden er alleen boven de 2500 meter nog her en der wat sneeuwrestjes te vinden moeten zijn. Het hoogste punt van de GR11 is 2756 meter...
Nou, we zien wel, ik sta daar pas over zes weken!
quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:09 schreef Dven het volgende:
Het is zo warmIk kan wel janken. In het afgelopen jaar zelden zo warm gehad terwijl het toch ook al vaak ruim 30 graden en vochtig was
Mooi weer is zonnig, heet en droog met in de namiddag en avond een flinke maar korte bui om de temperatuur enigszins te temperen en de plantjes wat vocht te geven. Daar valt dit niet onderquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:30 schreef alors het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet zeuren jij, je hebt tenminste mooi weer. In Afrika... oh wacht.
ja, het is lekker verdeeld....quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:09 schreef Dven het volgende:
Het is zo warmIk kan wel janken. In het afgelopen jaar zelden zo warm gehad terwijl het toch ook al vaak ruim 30 graden en vochtig was
paar uitschieters omhoog, maar de trend is toch onder gemiddeld als ik het zo zie. Maar statistiek is niet mijn ding.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:15 schreef GekkePoes het volgende:
We zitten trouwens wel gemiddeld, gezien de afgelopen jaren.
[ afbeelding ]
Komt door die paar warme weekenden, over het algemeen is het bovengemiddeld koud. Vooral als je enkel naar de tweede helft van Mei kijkt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:15 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
Als de zwarte lijn maar een beetje omhoog gaat straksquote:Op woensdag 22 mei 2013 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Komt door die paar warme weekenden, over het algemeen is het bovengemiddeld koud. Vooral als je enkel naar de tweede helft van Mei kijkt.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Waren die klotekaartjes nu maar iets groter, dan weet ik ook wat mij te wachten staat
We zitten zwaar onder gemiddeld, met inderdaad wat korte piekjes erboven. Het is 51 jaar niet zo koud geweest in de lente!quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:15 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
Warme woensdagen, bedoel je?quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Komt door die paar warme weekenden...
Ah merciquote:
quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:30 schreef Lemans24 het volgende:
Zou het gaan vriezen in Noord-Holland? Nu al 3,5 graden.
Deze maand wordt het niks meer idd. Juni lijkt een normale maand te worden en juli / augustus zien er zomers uit volgens cfs. Niet dat het betrouwbaar is.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:29 schreef Lemans24 het volgende:
Verwachtingen voor volgende week zijn alweer minder positief. We mogen al blij zijn met 16 graden.
Én juni zal gemiddeld ook wel te koud worden. Welke maand dit jaar niet, eigenlijk?
En het vandaag was. Met kerst was het 12,7.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:50 schreef Adelante het volgende:
Het was afgelopen kerst gewoon warmer dan dat het morgen wordt
Dat was 2012.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:50 schreef Adelante het volgende:
Het was afgelopen kerst gewoon warmer dan dat het morgen wordt
Het word nu koud, ik ga er vanuit dat dit een "dal temperatuur" is. op die lijn .er komen ook weer warmere dagen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 01:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En dan zeg je net dat we op 'gemiddeld' zitten...
Ach, Enschede heeft ook lagere temperaturen gehad deze lente, evenals Limburg, Groningen en zelfs de kust. Dus niet klagen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 02:21 schreef VacaLoca het volgende:
En zoals al fucking tijd is het in Arnhem nog weer paar graden kouder dan elders in het land.
Die koude maart? Die was hier gem. nog 2-3 graden kouder mensen.
[ afbeelding ]
Zit hier met koude handen te twijfelen om toch verwarming maar weer aan te knallen.
Maar voor heel 2013 is het al zo goed als onmogelijk om nog bovengemiddeld warm te worden, met nu al VIJF te koude maanden op rij. Dat is uniek!quote:Op donderdag 23 mei 2013 01:45 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Het word nu koud, ik ga er vanuit dat dit een "dal temperatuur" is. op die lijn .er komen ook weer warmere dagen.
Er zijn toch ook nauwelijks muggen nu.quote:Op donderdag 23 mei 2013 03:17 schreef GekkePoes het volgende:
Kou zou goed tegen muggen zijn, en het verschil met vorige jaar is dan wel erg groot. van de warmte naar de koelte .
En mijn ritme gaat vrolijk mee, de verkeerde kant op!quote:Op donderdag 23 mei 2013 06:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het KNMI heeft de verwachtingen bijgesteld. Van 'later droger en warmer' naar 'het blijft koel en wisselvallig'. Ook volgende week dus, olé.
Zo gaat het eigenlijk de hele tijd al; steeds in het vooruitzicht hogere temperaturen die daarna weer worden bijgesteld naar onder. Ik zag eerst nog 18 graden, is nu alweer max 15 graden, en tegen de tijd zal het wel 12 zijn ofzo.
jij bent niet echt van het glas half vol principequote:Op woensdag 22 mei 2013 23:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat was 2012.
Nu is het 2013, het jaar zonder lente, zomer en met eeuwig 10-15 graden...
't is dat het broeikaseffect al wat heeft gedaan, anders waren we ook nog onder 1962 gedoken.
Je begrijpt hem niet...quote:Op donderdag 23 mei 2013 06:35 schreef Klonk het volgende:
[..]
jij bent niet echt van het glas half vol principe
owwww,quote:Op donderdag 23 mei 2013 06:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je begrijpt hem niet...
Ik ben er de hele zomer niet, dus het is puur leedvermaak!
Van eind juni t/m oktober zit ik waar de zon zit.
Er vanuitgaande dat het weer in Spanje nog wel bijtrektquote:Op donderdag 23 mei 2013 06:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je begrijpt hem niet...
Ik ben er de hele zomer niet, dus het is puur leedvermaak!
Van eind juni t/m oktober zit ik waar de zon zit.
Vandaag lijkt het prima in Spanje.quote:Op donderdag 23 mei 2013 07:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Er vanuitgaande dat het weer in Spanje nog wel bijtrekt
Is dat de nieuwe snil?quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:47 schreef Nattekat het volgende:
Wel gaan we vanavond enorme stirtbuien krijgen van een sterke opstroom (help me aan het goede woord) maar deze hangen niet samen met de instabiele lucht.
Een vriend van mij zit nu met 35 graden in China ook te klagen over enorme hitte. Zondag gaat het daar effe 23 graden worden, 53 mm regenen en daarna weer 30+ graden...quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:50 schreef BlaZ het volgende:
Wel apart terwijl mijn Mexicaanse vrienden mekkeren over de hitte is het hier verdomd koud
ja, dat is zo... het zeewater is koud. Maar de meeste weerpatronen worden toch wel weer doorbroken. Het zou mij in ieder geval verbazen als het niet over een tijdje volop zomer zou worden. Ondanks het koude zeewater van nu.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Inderdaad nergens op gebaseerd, want hoe langer deze koude periode duurt, hoe groter de kans dat hij nóg langer gaat duren. Het zeewater is ijskoud.
Goed voor het onkruidquote:Op donderdag 23 mei 2013 10:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Een vriend van mij zit nu met 35 graden in China ook te klagen over enorme hitte. Zondag gaat het daar effe 23 graden worden, 53 mm regenen en daarna weer 30+ graden...
Er is (nog) geen smog daar in Hefei, dat komt later in de zomer pas, blijkbaar.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Goed voor het onkruidwat voor hitte is het? Van die vieze stadse hitte met smog of anders
?
Het maakt ook niet uit hoe koud het zeewater is. Als het warm wordt komt de stroming niet over zee, maar over land.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:11 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
ja, dat is zo... het zeewater is koud. Maar de meeste weerpatronen worden toch wel weer doorbroken. Het zou mij in ieder geval verbazen als het niet over een tijdje volop zomer zou worden. Ondanks het koude zeewater van nu.
Het Twentsche Schild doet wederom zijn werkquote:Op donderdag 23 mei 2013 09:39 schreef Lonaa het volgende:
wtf zit er voor forcefield om Enschede? Alles lost op voordat het hier is.
Hagel kan het hele jaar, een flinke onweersbui midden in de zomer kan ook hagel geven, dat is niet zo heel bijzonder. De temperaturen vandaag, die zijn wel bijzonder.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:53 schreef Van_Poppel het volgende:
Zo net een dikke hagelbui op de kop gehad...
En dat eind in eind mei
8,0 graden is (eerder vandaag) al gehaald in De Bilt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:09 schreef INViCTuS het volgende:
Gaat De Bilt een record pakken vandaag? Momenteel 5.6... Hier probeert de zon een gat te vinden. Voor wie niet weet wat de zon is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zon
Herkenbaarquote:Op donderdag 23 mei 2013 06:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En mijn ritme gaat vrolijk mee, de verkeerde kant op!
Tijdens het mooie weer van begin mei raakte ik helemaal uit m'n winterdip, ging op tijd naar bed, zat vol energie. Nu, met dit troosteloze weer, zit ik weer de hele nacht achter de computer en vergeet te slapen...
De Zon is een gele dwergquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:09 schreef INViCTuS het volgende:
Gaat De Bilt een record pakken vandaag? Momenteel 5.6... Hier probeert de zon een gat te vinden. Voor wie niet weet wat de zon is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zon
Die zich vaak verstopt zeker?quote:
Klopt, maar toch blijven maartse buien in eind mei knap irritant.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hagel kan het hele jaar, een flinke onweersbui midden in de zomer kan ook hagel geven, dat is niet zo heel bijzonder. De temperaturen vandaag, die zijn wel bijzonder.
Gilze Rijen en Maastricht zijn nog kouder...quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:15 schreef aloa het volgende:
Laagste maximum is nu 5.8 in het oosten van Nederland. In Noord Holland en op Vlieland is het net boven de 10 graden gekomen.
Hoeveel is het daar?quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:16 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Gilze Rijen en Maastricht zijn nog kouder...
Toch al 7,7 geweest in Maaastricht.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:16 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Gilze Rijen en Maastricht zijn nog kouder...
bugje?quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:19 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Huh, wat gaat er morgen dan gebeuren????![]()
Arnhem was kouder net in die hagelbui.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:15 schreef aloa het volgende:
Laagste maximum is nu 5.8 in het oosten van Nederland. In Noord Holland en op Vlieland is het net boven de 10 graden gekomen.
Oh ik had die van 12.00uur. Toen was het in het oosten ook 5.8 . Maar in maastricht 5.4 en Gilze 5.2quote:
Dat zal vast niet in Nederland zijn....quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:19 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Huh, wat gaat er morgen dan gebeuren????![]()
Dat is dan ook de maximumtemperatuur.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:20 schreef Adelante het volgende:
[..]
Arnhem was kouder net in die hagelbui.
Dit zijn de gemeten maxima, dus hoogste dagwaarden tot nu toe.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:20 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Oh ik had die van 12.00uur. Toen was het in het oosten ook 5.8 . Maar in maastricht 5.4 en Gilze 5.2
Oh dat had ik even gemistquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dit zijn de gemeten maxima, dus hoogste dagwaarden tot nu toe.
Haha 17-6quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:19 schreef aloa het volgende:
CFS (zeer lange termijn) ziet er een stuk beter uit, maar dat kan morgen weer anders zijn![]()
[ afbeelding ]
CFS zat wel goed met de voorspelling van deze koude lente. (lieten ze al ruim vantevoren zien)quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:25 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Haha 17-6
Als we zover vooruit moeten voor een beetje hoop kunnen we het beter opgeven
Inderdaadquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:25 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Haha 17-6
Als we zover vooruit moeten voor een beetje hoop kunnen we het beter opgeven
Telt dat wel met dat hagelbuitje?quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:43 schreef INViCTuS het volgende:
Koudste meidag aller tijden
Het mag dan eind mei zijn, je zou eerder denken dat het november is. Het is vandaag dan ook de koudste meidag aller tijden.
Rond het middaguur werd in De Bilt een temperatuur van slechts 5,6 graden gemeten, een verpulvering van het kouderecord in 1902. Toen was het met 10,4 graden nog behoorlijk behaaglijk vergeleken bij vandaag.
Het is in het hele land dan ook klotenweer. Het regen komt met bakken uit de lucht, op sommige plekken hagelt het en er zou zelfs hier en daar sneeuw uit de lucht zijn gevallen. Bovendien gaat het de komende nacht vriezen, dus zul je nog moeten krabben morgenochtend ook. En dat is al helemaal uitzonderlijk eind mei.
Mocht je nog de illusie hebben dat het snel beter zal worden, vergeet het dan maar. Morgen wordt het met een maximumtemperatuur van 6 tot 11 graden niet veel warmer. Ook het KNMI meldt dat het de komende twee weken 'aanhoudend koel en wisselvallig' blijft.
Aldus de teleknaak/vaag
goed geschreven bericht ook, eckte kwaliteitskrant.quote:Het is in het hele land dan ook klotenweer.
Hier 8quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:48 schreef Lemans24 het volgende:
Zelf verzonnen?
Het is immers al 9 graden.
Nee, djeez, op de frontpage maar de bron is de telegraaf...het zou best een koude dagrecord kunnen kunnen worden maar dat concludeer je niet voor 14 uur al.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:48 schreef Lemans24 het volgende:
Zelf verzonnen?
Het is immers al 9 graden.
3.6quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:02 schreef INViCTuS het volgende:
Telegraaf he....De Bilt is nu 7.1. Eindhoven 3.6
Decade of dag?quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:21 schreef INViCTuS het volgende:
De huidige bestaande records van de meetstations.
[ afbeelding ]
Volgens mij in 1975.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:21 schreef roislecxe het volgende:
Benieuwd of er ook sprake is van natte sneeuwval... Komt uiteraard door een flinke bui dat de temp zo ver zakt.
Stond laatst nog een mooi stuk over op weer.nl. Ging over 3 juni geloof ik, en de sneeuw van toen.
Dus het kan nog prima
Dat ja.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:33 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Volgens mij in 1975.
en iets van anderhalve maand later de langste hittegolf van de voorbije eeuw.
Weer een slordige twee maanden later gevolgd door vroege sneeuwval.
Hier ook.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:02 schreef Nattekat het volgende:
Hangt er echt zo veel regen in de lucht? Het is hier al de hele middag zonnig (voor het eerst sinds heel lang)
Toen was het ook niet bepaald feestquote:Op donderdag 23 mei 2013 14:55 schreef Nattekat het volgende:
Diep diep diep triest vandaag. Een jaar geleden begonmijn zomervakantie al over 3 weken
1 graden in Arnhemquote:Op donderdag 23 mei 2013 14:18 schreef Lemans24 het volgende:
Het minimum voor Eindhoven is nu 3,1. Het is zojuist dus kouder geweest dan afgelopen nacht!
[ afbeelding ]
Vannacht.quote:
Ja, het laat evengoed zien hoe fucking koud het overal is. Zeewater is ook ijskoud nog.. word helemaal niks op deze manier.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vannacht.
Ik geloof dat alleen Eindhoven zijn minimum overdag heeft gehaald, alle lagen temperaturen in Oost-Nederland waren van afgelopen nacht.
De Noordzee is net 10 graden, geloof ik.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja, het laat evengoed zien hoe fucking koud het overal is. Zeewater is ook ijskoud nog.. word helemaal niks op deze manier.
Dat is wrs een gemiddelde temperatuur die ze aangeven, tegen die tijd zullen we wel weer 10 graden zijn gezakt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:19 schreef aloa het volgende:
CFS (zeer lange termijn) ziet er een stuk beter uit, maar dat kan morgen weer anders zijn![]()
[ afbeelding ]
Zeewater is even warm als in 2012 rond deze tijd.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De Noordzee is net 10 graden, geloof ik.
Zelfs de westelijke helft van de Midellandse Zee is nog ver onder de 20 graden, boven Barcelona zelfs maar 15, dat is inderdaad ijskoud voor deze tijd van het jaar!
twitter:Woordhumor twitterde op donderdag 23-05-2013 om 16:46:26De komende dagen wordt het 20 graden! Vrijdag 7 graden, zaterdag 6 graden en zondag 7 graden. reageer retweet
twitter:Woordhumor twitterde op donderdag 23-05-2013 om 17:39:10Opsporing verzocht! http://t.co/RIqcthJAxz reageer retweet
Bizar, waar komt die stijging vanaf april dan toch vandaan, is de zeewatertemperatuur dan nauwelijks gevoelig voor wat er aan land gebeurt? In maart/april zie je wel dat het flink achterbleef.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:35 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Zeewater is even warm als in 2012 rond deze tijd.
[ afbeelding ]
Regenbom?quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:10 schreef Nattekat het volgende:
De onweer die er zou moeten zijn vanavond moet nu in het oosten zijn, de regenbom van vanavond gaat zeker geen onweer met zich meebrengen.
Het is ook veel te koud voor onweer...
OK, ons kleine stukje Noordzee dus, maar verder op zee niet hoor.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:35 schreef Ensemble het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Grote updraft boven de Noordzee die over ons land trekt. Weer eens wat anders dan talloze losse mini-buitjes.quote:
En als de wind weer even uit het zuidoosten gaat waaien wordt het weer kouder.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:35 schreef Ensemble het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lol, hij zat wel vrij goed met de wintervoorspelling.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:52 schreef aloa het volgende:
Marc E. Putto. De weerstrateeg![]()
[ afbeelding ]
[..]
Tijd voor een Zonbomquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:34 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Lol, hij zat wel vrij goed met de wintervoorspelling.
Hopelijk kan hij dat ook met de zomer.
Maar 2003 had geen slechte lente.
Maart en april veel zon en vrij warm, maar mei was toen wel grotendeels drama.
Zonbom? Liever een windbom uit het zuiden die alle wolkjes wegblaast.quote:
Als de zon schijnt (zoals nu) is al warm genoeg.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zonbom? Liever een windbom uit het zuiden die alle wolkjes wegblaast.
Inderdaadquote:
http://www.ppsimons.nl/stamboom/weer.htmquote:1816
Koude winter en koud voorjaar. 13 mei sneeuw. Tot in juli moest het vuur aan blijven. Vanaf mei zeer veel regen. In augustus leek het weer even te verbeteren, maar vanaf 1 september begon het opnieuw te regenen, tot 11 september toe. Massaal overstromingen, ondergelopen kelders enz. Grote muggenplaag. Eerst grote zwermen in de lucht, vanaf september dikke lagen dode muggen in beken en grachten. Grote moeite met hooi opslaan. Vanaf eind september opnieuw regen, de tweede hooioogst ging geheel verloren. Tot 9 maart 1817 steeds veel of weinig regen. Ongekend hoge prijzen van de levensmiddelen, bijna al het vee was verdronken. Februari 1817 ook veel storm. Hoogtepunt was 27 februari 1817. 3 maart zeer koud, donder en hagel. Veel kapotte daken, de vensters in de kerken ingeslagen. 9 maart in de hele regio biddiensten om gunstig weer af te smeken. 10 maart verscheen de zon, die zich daarvoor in 13 maanden nooit langer dan twee dagen achter elkaar had laten zien. Vanaf toen bleef het weer aangenaam.
Maart en april waren zonnig.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:12 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Sinds 11 september (iig na de eerste tien dagen van die maand vorig jaar) is het nauwelijks langer dan twee dagen op rij zonnig geweest!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |