Vooral die zuidelijke stroming over Denmarken en Noorwegen, in combinatie met kou in Spanje en zelfs Noord-Afrika, is wel zeer uitzonderlijk, volgens mij.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:17 schreef DemonRage het volgende:
Dat koude weer hebben we volgens mij te danken aan de straalstroom die de hele tijd verkeerd ligt. Waar de straalstroom in grote lijnen loopt (wat wervelingen daargelaten), is vaak de grens tussen warme en koude lucht en nu ligt die ongeveer zo:
[ afbeelding ]
Kut dus...
Scheitweer gegarandeerd!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:50 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn de weersverwachtingen voor aanstaande zaterdag voor Nijmegen? Emporium is dan aan de gang en veel regen zou het festival verpesten. Ik zit op verschillende sites te kijken maar ze geven allemaal wat anders aan. Iemand die mij wat meer duidelijkheid kan geven?
Een flink onweer in de tropen is alsof de wereld vergaat. Zeker boven zee (veilig vanaf het strand bekeken) is het iets dat je nooit meer vergeet. Honderden ontladingen per minuut, oud & nieuw is er niks bij!quote:
Gaat mijn broertje ook heen. Het wordt een zeiknat weekend maar als het meezit valt de zwaarste neerslag pas vanaf zaterdagavond laat. Het is nu nog niet zinnig om te zeggen of je het droog gaat houden, of niet. Het lijkt nu in de nacht naar en zondag heel nat te worden...quote:
Er is leven, er is léééven na de dood. Aldus het KNMI.quote:dinsdag 28 mei tot en met dinsdag 04 juni
Grote kans op geleidelijk minder wisselvallig weer en temperaturen oplopend richting de normale waarde voor de tijd van het jaar.
Uitgifte: 21/05/2013 03.41 uur LT
Het gaat wederom een Zwemporium worden, arme festivalgangersquote:
Die laatsten kan je ritueel verbranden, tenzij je een vakantie naar een warmer land gepland hebt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb m'n winterjas weer aan. Als het zo doorgaat heb ik die straks de hele zomer in gebruik. In tegenstelling tot mijn nieuwe zomerjurkjes.
Maar jij bent dan ook een bikkel.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
ik ga gewoon met een dunne fleece de deur uit.
Ik ben helemaal geen bikkel, ik ben normaal veel beter gewend aan warm weer! Maar dit jaar was het een kwestie van geleidelijk overgaan in kou, die lang duurde, dus het was niet zo moeilijk voor me.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:57 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een bikkel.
Ik draag sinds een paar weken dat dikke vest weer waar ik de hele winter al in gelopen heb![]()
Ik kan dat ding niet meer zien.
Ik niet, ik ben een koukleum. En net had ik het zelfs in m'n winterjas koud buiten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die laatsten kan je ritueel verbranden, tenzij je een vakantie naar een warmer land gepland hebt.
Maar een winterjas dragen is echt zwaar overdreven, ik ga gewoon met een dunne fleece de deur uit.
Heb mijn leren winterjas ook weer aan sinds een week. Tegen het vermeende einde van de winter gekocht voor half geld, en kan hem nu dagelijks aan tot ver in juli. Was net op tv dat een aantal decennia geleden een hittegolf was rond deze tijd, nu krijgen we de koudste meidag aller tijden op donderdag. Wat een verschil, de Maya's hebben zich gewoon een jaar vergistquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb m'n winterjas weer aan. Als het zo doorgaat heb ik die straks de hele zomer in gebruik. In tegenstelling tot mijn nieuwe zomerjurkjes.
Moet je ook niet doen, was maar een grapjequote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik niet, ik ben een koukleum. En net had ik het zelfs in m'n winterjas koud buiten.
En jurkjes verbranden, ben je helemaal.
Laagjes?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen, was maar een grapje
Laagjes is beter dan een dikke jas. Hoe kun je nu een winterjas aandoen met 10 graden en dan ook nog in leven blijven met -10 met dezelfde jas?
In MIJN dikke vest? Jij boef.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen bikkel, ik ben normaal veel beter gewend aan warm weer! Maar dit jaar was het een kwestie van geleidelijk overgaan in kou, die lang duurde, dus het was niet zo moeilijk voor me.
Ik ben trouwens ook in dat dikke vest de deur uit gelopen, vorige week hoor, maar het bleek veel te warm te zijn
Zweden zit momenteel inderdaad redelijk goed. Hele kaartje zit er overigens maar nipt naast. Eigenlijk is alleen het noordoosten van Europa wat verkeerd. Italie zit half in de kou, half in gemiddelde temperaturen, Zweden zit erboven en zuidoost europa blijft onverminderd warm.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:17 schreef DemonRage het volgende:
Dat koude weer hebben we volgens mij te danken aan de straalstroom die de hele tijd verkeerd ligt. Waar de straalstroom in grote lijnen loopt (wat wervelingen daargelaten), is vaak de grens tussen warme en koude lucht en nu ligt die ongeveer zo:
[ afbeelding ]
Kut dus...
Ik ookquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:47 schreef Gwywen het volgende:
[..]
In MIJN dikke vest? Jij boef.
Net even een hete douche genomen, nu ben ik weer een beetje op temperatuur.
Kachel staat sinds anderhalve week ook weer gewoon aan, ik had 'm begin mei heel naïef op de zomerstand gezet.
Superinteressant.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:58 schreef Dven het volgende:
Hier vandaag weer een dag gelijk gisteren al was het wel koeler met maxima 27 graden. Eind van de dag wederom flinke regen en onweer waarna het ook weer snel opentrok. Komende week zal daar ook weinig aan veranderen met temperaturen die ietwat boven de 30 of onder de 30 liggen. Alleen op de laatste dagen van mei een flinke inzinking met temperaturen van rond de 20 graden. Nu maar afwachten of het daarna snel zal herstellen. Als mijn persoonlijke bevindingen kloppen dan zal eind mei in ieder geval relatief warm moeten zijn voor Nederland
Sowieso komt er in juli een invasie van hete lucht. Ik ben er nog steeds van overtuigd. Zuid Europeanen vluchten naar Nederland voor de hitte-invalquote:
Als die straalstroom omtikt, dan loopt die golf net andersom.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Sowieso komt er in juli een invasie van hete lucht. Ik ben er nog steeds van overtuigd. Zuid Europeanen vluchten naar Nederland voor de hitte-inval
Gewoon algehele hitte. Exact tien jaar geleden lukte het ook!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:15 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Als die straalstroom omtikt, dan loopt die golf net andersom.
Alles kan! Ook ik gok een warme normale zomer door deze koude lentequote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:14 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Waarvan 4 weken 25 graden een weekje tegen de 30 en 2 dagen met 34 graden
Was ook maar een snelle schets op basis van een 300mb luchtstromen kaartje.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Zweden zit momenteel inderdaad redelijk goed. Hele kaartje zit er overigens maar nipt naast. Eigenlijk is alleen het noordoosten van Europa wat verkeerd. Italie zit half in de kou, half in gemiddelde temperaturen, Zweden zit erboven en zuidoost europa blijft onverminderd warm.
Volgens mij zijn er wel indicaties dat een natte lente warmte redelijk tegen kan houden, al moet je dan eerder verder naar het zuiden kijken dan naar de Nederlandse regionen. Ik weet dat het zuidoosten bijzonder droog is geweest en dat er slechts de afgelopen dagen een paar flinke maar kortdurende onweersbuien zijn. Weet iemand hoe het met het Iberisch schiereiland en Italie zit?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:19 schreef Wessell het volgende:
[..]
Alles kan! Ook ik gok een warme normale zomer door deze koude lente
Patroon houdt daarentegen wel al maandenlang aan, niet?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:35 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Was ook maar een snelle schets op basis van een 300mb luchtstromen kaartje.
Ik denk dat dit patroon ook zeker niet maandenlang stand houdt en zodra er verandering in komt (hopelijk ten westen van Ierland omhoog en ver boven Nederland door Noorwegen heen), dat we wel wat warm zomerweer kunnen verwachten... zo'n gevalletje heel europa in de hitte.
Helaas op het moment wel... maar hopelijk niet de hele zomer.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Patroon houdt daarentegen wel al maandenlang aan, niet?
Maar helpt veel minder goed.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Laagjes?
Neuh, een jas aan en uit is makkelijker dan tig kledingstukken over elkaar.
1962: koude lente, koude zomer, koudste winter...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er wel indicaties dat een natte lente warmte redelijk tegen kan houden, al moet je dan eerder verder naar het zuiden kijken dan naar de Nederlandse regionen. Ik weet dat het zuidoosten bijzonder droog is geweest en dat er slechts de afgelopen dagen een paar flinke maar kortdurende onweersbuien zijn. Weet iemand hoe het met het Iberisch schiereiland en Italie zit?
Ik ben al aan alternatieven aan het denken voor mijn Pyreneeën trektocht, want die sneeuw gaat in dit tempo nooit smelten voor begin juli. Ach, genoeg vluchten vanuit Noord-Spanje.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Sowieso komt er in juli een invasie van hete lucht. Ik ben er nog steeds van overtuigd. Zuid Europeanen vluchten naar Nederland voor de hitte-inval
Paar maanden buitenland voor jou dus!quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:07 schreef liesje1979 het volgende:
Ik.
Wil.
Lente.
Slippers.
Zon.
Strand.
Heerfst-winter0herfst trek ik niet zo goed.
Teken ik voor. 18 graden is t-shirt weer en meer laagjes kan ik niet uittrekken dus is het warm zat.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:38 schreef Lemans24 het volgende:
Vanaf volgende week (donderdag?) weer noordenwind, dan keert het weer van april weer terug: 18 graden met zon. Warmte kun je dit jaar wel vergeten in Nederland.
Hahahahahaquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:54 schreef GekkePoes het volgende:
En als je zulke plaatjes ertussendoor ziet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje type hoerige riem-ipv-rok drager.quote:Op woensdag 22 mei 2013 02:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
hier, een lente-rokje tegen de regen-dip
[ afbeelding ]
Als ik alleen in een longsleeve zou zijn gaan lopen, was het véél te koud geweest. Maar goed, het was dan ook maar 9,5 graden. Perfect voor T-shirt + longsleeve + dunne fleece dus. Weinig wind, dus jas was niet nodig.quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:36 schreef GekkePoes het volgende:
Als het boven de 16 graden is vind ik 1 laagje al warm genoeg. ik heb ooit een keer geprobeerd om "laagjes" aan te doen, maar dan loop ik na 5 minuten al te zweten, en dat is helemaal niet goed
Ja,als het onder de -10 is doe ik laagjes aan. Maar boven de 30 graden helpt een lange katoenen broek en blouse het beste tegen de warmte.
Exact 10 jaar geleden hadden we van ongeveer april tot diep in september prachtig zomerweer.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon algehele hitte. Exact tien jaar geleden lukte het ook!
Arm kind. Wat zal ze het koud hebben morgen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 02:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
hier, een lente-rokje tegen de regen-dip
[ afbeelding ]
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 22-05-2013 om 10:52:50BijZONder verschijnsel op de Wadden en in het westen. Lucht kleurt blauw. Er zou een helder oogverblindend licht zijn te zien. reageer retweet
Huh?twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 22-05-2013 om 11:04:19Dank voor alle reacties op bijZONder lichtverschijnsel. Enigszins gerustgesteld. Hier overigens nog niet gezien. Spannend. reageer retweet
Hij bedoelt de zonquote:Op woensdag 22 mei 2013 11:11 schreef ZaZoe het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 22-05-2013 om 10:52:50BijZONder verschijnsel op de Wadden en in het westen. Lucht kleurt blauw. Er zou een helder oogverblindend licht zijn te zien. reageer retweet
Huh?twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 22-05-2013 om 11:04:19Dank voor alle reacties op bijZONder lichtverschijnsel. Enigszins gerustgesteld. Hier overigens nog niet gezien. Spannend. reageer retweet
Hahaha,quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:11 schreef ZaZoe het volgende:
Reinier of 't verschijnsel?quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:13 schreef alors het volgende:
[..]
Hij bedoelt de zonje weet wel die felle bol die al een week op vakantie is.
Hij is hier overigens ook nu
Wellicht geen verkeerd idee want door die sneeuw banjeren is geen pretje. Vorig jaar een stuk gehad in de Alpen en eigenlijk kost het alleen maar energy en tijd. Goed, op dit moment is het vele malen erger --> Tourmaletquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ben al aan alternatieven aan het denken voor mijn Pyreneeën trektocht, want die sneeuw gaat in dit tempo nooit smelten voor begin juli. Ach, genoeg vluchten vanuit Noord-Spanje.
Inderdaad nergens op gebaseerd, want hoe langer deze koude periode duurt, hoe groter de kans dat hij nóg langer gaat duren. Het zeewater is ijskoud.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:03 schreef pietkanarie het volgende:
Ik heb zo het idee (verder nergens op gebaseerd maar omdat het nu 'koud' is) dat we een heel warme juli/augustus/september gaan krijgen. Heel warm hoeft voor mij niet. 20 a 25 graden is genoeg.
Een groene Atacama woestijn, dat zou ik wel eens willen meemaken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:49 schreef GekkePoes het volgende:
Ik was jaren geleden een week in Zuid Amerika. op een plek waar het bijna nooit regent. Het regende 4 dagen achterelkaar toen ik er was. De dorre hete landschappen veranderde die laatste dag wel in een grote groene massa
Ik zat op Isla Margaritaquote:Op woensdag 22 mei 2013 11:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Een groene Atacama woestijn, dat zou ik wel eens willen meemaken.
Waar zat jij?
morgen storm op de noordzee. Ziet er venijnig uit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:54 schreef Gitank2 het volgende:
De atmosfeer moet gewoon eens schoongeveegd worden door westcirculatie met een paar stormen.
Wellicht in de komende herfst of winter.
Kom op, koud is het niet. Hooguit fris voor de tijd van het jaarquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Snel even wat boeken want dit ga ik dus echt niet lijen hekou liefhebbers haal je hart op.
te koud voor de tijd van het jaarquote:Op woensdag 22 mei 2013 13:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
Kom op, koud is het niet. Hooguit fris voor de tijd van het jaarW
Kom maar opquote:Op woensdag 22 mei 2013 13:20 schreef aloa het volgende:
[..]
morgen storm op de noordzee. Ziet er venijnig uit.
[ afbeelding ]
Doe er dan wat onder, alleen zo'n winterjas is best weinig.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Met m'n winterjas aan op de fiets net was het gewoon KOUD. De wind is koud. Ik had nog handschoenen aan moeten doen.
Had ik vroeger ook in een studentenflat: verwarming kon niet aan van mei t/m september.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:38 schreef marcel-o het volgende:
fakking koud in huis vanmorgen![]()
blokverwarming is volgens mij al uitgeschakeld(zomerstand?!)
Ik zat vanochtend in de regen op de scooter, dat met een koele bries en lage temperaturen maakte het gewoon koud. Daar is geen ontkennen aan. Geloof dat het 7 graden was..quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
Kom op, koud is het niet. Hooguit fris voor de tijd van het jaarW
Nee, maar ik ben nu veel kouder gewend, dus dit is prima voor mij.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:52 schreef INViCTuS het volgende:
16 graden in huis is ook niet bepaald warm ofzo...
OT Hoe plaats je tweets in een topic?quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:11 schreef ZaZoe het volgende:
Snel naar buiten, zonnebril en zonnebrand niet vergeten en genieten!quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:09 schreef Pagan het volgende:
[..]
OT Hoe plaats je tweets in een topic?
Net een straaltje zon in groningen, 30 seconden hooguit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |