Ze zei zelf meteen al dat hij zich opgehangen had, dan geef je info die niet echt nodig is als het alleen om het zoeken gaat..... en dan willen we meer weten!quote:Op maandag 20 mei 2013 13:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
"Dag lieve kijkbuis-managers, zou u wellicht constant willen zeiken over hoe onze gezinssituatie was, dat de kinderen mogelijk werden mishandeld, ik ook, en ze nu dood zijn hoogstwaarschijnlijk?"
Nee, ze vroeg om aandacht voor het zoeken, dat is heel wat anders.
Ik bedoelde daarmee alleen aan te geven dat je het niet moet doen omdat je dit soort extreme gevallen wil voorkomen.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:22 schreef Ryan3 het volgende:
Probleem is dat je pas achteraf kunt vaststellen of een geval extreem is of niet.
Er waren al constant familierechercheurs bij haar toen de jongens vermist waren, ik denk dat ze hier goed in begeleidt wordt.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh dat wel, maar al die scenario's op tv, het bespreken hoe die kinderen vermoord zouden moeten zijn, welke routes die vader heeft gereden, alle gezinsproblemen open en bloot op TV met vertegenwoordigers van jeugdzorg, en ga zo maar door.
Lijkt me niet dat je daar op zit te wachten, dat je hele gezinssituatie in de media wordt geknald en half Nederland weer "ZIE JE NOU WEL!" schreeuwt. Verschrikkelijk.
Ja dat bedoel ik juist, waarom de neuk moeten we het naadje van de kous weten?quote:Op maandag 20 mei 2013 13:22 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ze zei zelf meteen al dat hij zich opgehangen had, dan geef je info die niet echt nodig is als het alleen om het zoeken gaat..... en dan willen we meer weten!
faal jaquote:Op maandag 20 mei 2013 13:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bedoelt "vet" neem ik aan. Lees het begin van die zin eens goed...
Die kans is groot dat hij het niet kon verkroppen en de stoppen waren doorgeslagen.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En wellicht was het co-ouderschap iets dat voor de jongens niet werkte en kon vader het niet verkroppen.
Ik heb ook zo mijn vraagtekens of je jaren kunt procederen als er níks aan de hand is (en moeder dus enkel vader dwars wilde zitten).
Voor zover dat kan. Wij zullen haar verdriet nooit begrijpen. Gelukkig zijn er clubjes (ai ai, verkeerd woord) zoals Aandacht Doet Spreken. Nabestaanden onder elkaar.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Er waren al constant familierechercheurs bij haar toen de jongens vermist waren, ik denk dat ze hier goed in begeleidt wordt.
Maar je wilt het zekere voor het onzekere nemen, lijkt me, omdat het je taak is om op te komen voor kinderen. En dan zullen niet zo extreme gevallen ook niet zo extreem blijven wrs.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik bedoelde daarmee alleen aan te geven dat je het niet moet doen omdat je dit soort extreme gevallen wil voorkomen.
Interesse in een ander en veel mensen vonden het ook wel spannend om mee te denken.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik juist, waarom de neuk moeten we het naadje van de kous weten?
Lekker boeiend, zo werken mensen nu eenmaal. Als alles rationeel was geweest dan was er ook niet met een paar duizend man, helikopters en F16's naar 2 kinderen gezocht en met maar 3 duikers naar een vermiste duiker in de Oosterschelde.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh dat wel, maar al die scenario's op tv, het bespreken hoe die kinderen vermoord zouden moeten zijn, welke routes die vader heeft gereden, alle gezinsproblemen open en bloot op TV met vertegenwoordigers van jeugdzorg, en ga zo maar door.
Lijkt me niet dat je daar op zit te wachten, dat je hele gezinssituatie in de media wordt geknald en half Nederland weer "ZIE JE NOU WEL!" schreeuwt. Verschrikkelijk.
Dan zal ik wel de uitzondering zijn die de regel bevestigd ofzo.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:25 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Lekker boeiend, zo werken mensen nu eenmaal. Als alles rationeel was geweest dan was er ook niet met een paar duizend man, helikopters en F16's naar 2 kinderen gezocht en met maar 3 duikers naar een vermiste duiker in de Oosterschelde.
Zit in de menselijke aard.. heb het zelf ook, daarom heb ik ook de foto van die man in de rolstoel bekeken met die bom in Boston, gewoon domme nieuwsgierigheidquote:Op maandag 20 mei 2013 13:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik juist, waarom de neuk moeten we het naadje van de kous weten?
Ja, dat doe ik. Niet als ouder, maar als vriendin-van een vermoord persoon. Twee zelfs, alleen met die andere familie had ik geen contact, ik kende dat meisje oppervlakkig.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:26 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ja, wat wil je daar nu weer mee zeggen? Spreek je uit ervaring ofzo?
Man man man.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:21 schreef rever het volgende:
Goh, en dat blijft er dan over van 2 kleine mannetjes. Zeventig delen fok... en daarna stilte. Triest
Ik zal mijn kinderen de komende tijd extra veel knuffelen denk ik. Of ben ik nu de übermoeder aan het uithangen...
Je kunt het maar bij voorbaat ontkennen he.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:27 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik. Niet als ouder, maar als vriendin-van een vermoord persoon. Twee zelfs, alleen met die andere familie had ik geen contact, ik kende dat meisje oppervlakkig.
En nee, beiden geen 'criminele afrekening' of zo.
twitter:Telenieuws twitterde op maandag 20-05-2013 om 12:09:35#julianruben #vermistebroertjes zijn vannacht om 01:00 uur uit het water gehaald door politie #Cothen reageer retweet
Joh echt, zijn ze gevonden?quote:Op maandag 20 mei 2013 13:29 schreef moeke1 het volgende:
twitter:Telenieuws twitterde op maandag 20-05-2013 om 12:09:35#julianruben #vermistebroertjes zijn vannacht om 01:00 uur uit het water gehaald door politie #Cothen reageer retweet
Tsja. Zoiets één keer meemaken is al bizar. Twee keer...quote:Op maandag 20 mei 2013 13:29 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Je kunt het maar bij voorbaat ontkennen he.
Wat zat er dan in die lijkwagen die om 21.00 uur wegreed?quote:Op maandag 20 mei 2013 13:29 schreef moeke1 het volgende:
en wellicht een pondje palingquote:
Vond ik idd ook vreemd.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:31 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Wat zat er dan in die lijkwagen die om 21.00 uur wegreed?
In extreme situaties kunnen mensen extreem reageren. Daar hoef je niet gestoord voor te zijn. Neemt niet weg, dat in extreme situaties de ene sneller extreem zal reageren dan de andere. Dit punt wil ik gaarne nog even maken.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Deze daad komt niet vanuit de aanloop, maar vanuit die man.
Het is namelijk zo buitensporig, dat je het niet bij externe oorzaken moet gaan zoeken. Hij zal best tegenslag hebben gekend. Er zijn miljoenen die tegenslag kennen en die niet zo idioot gaan doen.
Ik neem hem de maat ten aanzien van zijn daad. Hij heeft iets walgelijks gedaan waar geen rechtvaardiging voor bestaat. Punt.
[..]
Ik weet zeker dat er velen zijn die net zo worden getergd als jij denkt dat hij wellicht is getergd en wel op dit moment. En toch... gaan die mensen niet zo over de schreef.
Soms is de oorzaak gewoon: gestoord.
Waarom?quote:Op maandag 20 mei 2013 13:33 schreef Cucumissativus het volgende:
Toch heb ik altijd gedacht dat hij de kinderen niet alle twee op dezelfde plek zou verstoppen.
Helemaal waar.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:33 schreef poepa het volgende:
[..]
In extreme situaties kunnen mensen extreem reageren. Daar hoef je niet gestoord voor te zijn. Neemt niet weg, dat in extreme situaties de ene sneller extreem zal reageren dan de andere. Dit punt wil ik gaarne nog even maken.
Iedere mens kan in principe een misdaad begaan, een stoornis is hiervoor niet nodig, maar een stoornis kan een mens eerder over de schreef doen gaan. Peter R. en strafadvocaten weten daar alles over te vertellen.
In mijn ogen kan je niet voorbij gaan aan de situatie die was ontstaan. Een rechter zal altijd deze onder ogen zien. Als je puur naar de daad zou kijken en de rest maar gemakshalve vergeten, dan kan de rechtspraak zo worden afgeschaft. Dat lijkt me geen goed idee.
Omdat hij het vinden zo moeilijk mogelijk wilde maken, en wilde rekken, en nu waren het de spreekwoordelijk twee vliegen in één klap.quote:
Je zou hier op zich wel een goede film van kunnen maken met niet al te groot budget.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:35 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Omdat hij het vinden zo moeilijk mogelijk wilde maken, en wilde rekken, en nu waren het de spreekwoordelijk twee vliegen in één klap.
Het is moeilijker twee goede verstopplekken te vinden dan één.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:35 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Omdat hij het vinden zo moeilijk mogelijk wilde maken, en wilde rekken, en nu waren het de spreekwoordelijk twee vliegen in één klap.
Een gat graven was al teveel moeite, 2 plekken zoeken waarschijnlijk ook.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:33 schreef Cucumissativus het volgende:
Toch heb ik altijd gedacht dat hij de kinderen niet alle twee op dezelfde plek zou verstoppen.
Wijsheid.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:37 schreef Messina het volgende:
[..]
Het is moeilijker twee goede verstopplekken te vinden dan één.
Het zijn net tegeltjeswijshedenquote:Op maandag 20 mei 2013 13:37 schreef Messina het volgende:
[..]
No shit. Ze hebben twee weken lang weg zitten te rotten in het water. Doorgaans niet echt een prettig gezicht.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:36 schreef moeke1 het volgende:
hoofdofficier van justitie Johan Bac nog de moeilijkheid van het onderzoek:
"U kunt zich voorstellen dat als die lichamen twee weken in het water hebben gelegen dat buitengewoon complex is. De omstandigheden waaronder de lichaampjes zijn aangetroffen maken het onderzoek zeer complex."
Dus is aannemelijk dat moeder ze niet meer mag zien. Geen afscheid
Van die duikers zijn er duizenden, ook in Limburg.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:37 schreef Messina het volgende:
[..]
Deze wist ie te vinden.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:40 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Van die duikers zijn er duizenden, ook in Limburg.
Dat is waar.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:40 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Van die duikers zijn er duizenden, ook in Limburg.
Ik heb er ooit eens ééntje gezien en dat was net een paarse zeehond.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:40 schreef formerjellybean het volgende:
ik denk ook eigenlijk niet dat je eigen kinderen in die conditie wil zien .
Goh.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:40 schreef formerjellybean het volgende:
ik denk ook eigenlijk niet dat je eigen kinderen in die conditie wil zien .
Dan heeft het onderzoek ter plaatse alleen al dik 9 uur geduurd voordat ze uit het water zijn gevist..quote:Op maandag 20 mei 2013 13:31 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Wat zat er dan in die lijkwagen die om 21.00 uur wegreed?
waarschijnlijk herken je ze uberhaupt niet meer terugquote:Op maandag 20 mei 2013 13:39 schreef Caland het volgende:
[..]
No shit. Ze hebben twee weken lang weg zitten te rotten in het water. Doorgaans niet echt een prettig gezicht.
Wie zegt mij dan dat dit deze 2 boys zijn en niet 2 random andere kinderen...quote:Op maandag 20 mei 2013 13:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarschijnlijk herken je ze uberhaupt niet meer terug
Die paar uur langer in het water maakt ook niet meer uit na 12 dagen.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:41 schreef eight het volgende:
[..]
Dan heeft het onderzoek ter plaatse alleen al dik 9 uur geduurd voordat ze uit het water zijn gevist..
ja voorlopig niemand dus, uitermate complex etc.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:42 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Wie zegt mij dan dat dit deze 2 boys zijn en niet 2 random andere kinderen...
Waarom stond er dan een witte tent boven land en niet in het water?quote:Op maandag 20 mei 2013 13:29 schreef moeke1 het volgende:
De politie.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:42 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Omdat ze herkenbare spullen die bij deze twee jongens horen op de vindplaats hebben gevonden ...quote:Op maandag 20 mei 2013 13:42 schreef Jimbo het volgende:
Kleding, en elk een spanband (misschien om hun nek)quote:Op maandag 20 mei 2013 13:42 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Lekker bekrompen en vooringenomen reactie weer.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:36 schreef formerjellybean het volgende:
Je kan me heel veel vertellen maar als je eigen kinderen op zo'n gruwelijke plek verstopt en eigenlijk gewoon dumpt als afval, dan kan je me niet vertellen dat je normaal bent en al die tijd een zorgzame vader bent geweest , dan geef je gewoon geen sodemieter om je eigen kinderen.
Pa heeft 2 andere kinderen vermoord en hun de kleding van Julian en Ruben aangetrokkenquote:Op maandag 20 mei 2013 13:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Omdat ze herkenbare spullen die bij deze twee jongens horen op de vindplaats hebben gevonden ...
Tanden, kleding etc.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:42 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Heb jij ooit een tent op het water kunnen opzetten?quote:Op maandag 20 mei 2013 13:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom stond er dan een witte tent boven land en niet in het water?
Dit idd.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Lekker bekrompen en vooringenomen reactie weer.
Dat die vader ze op een gegeven moment niet allemaal meer op een rijtje heeft, waardoor hij dit heeft gedaan, wilt uiteraard niet zeggen dat hij nooit van zijn kinderen gehouden heeft.
Dat zijn sowieso zaken waar wij geen (stellige) uitspraken over kunnen doen.
Je snapt toch wel wat ik bedoel: als die jongens tot 1.00 nog in het water lagen, waarom stond er dan een witte tent? Waarom was het water dan niet afgeschermd?quote:Op maandag 20 mei 2013 13:46 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Heb jij ooit een tent op het water kunnen opzetten?
Denk je dat ze te werk gaan in het waterquote:Op maandag 20 mei 2013 13:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De botten zouden dan altijd achterblijven.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:50 schreef moeke1 het volgende:
Het schijnt zo te zijn, als je een paar weken in het water ligt, je 1 gaat worden met het water. Wellicht zegt dit genoeg. Nog een paar weken langer niet gevonden, was er niets meer over geweest. Zou vader dit niet geweten hebben?
Ik denk niet dat je beenderen een worden met het water.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:50 schreef moeke1 het volgende:
Het schijnt zo te zijn, als je een paar weken in het water ligt, je 1 gaat worden met het water. Wellicht zegt dit genoeg. Nog een paar weken langer niet gevonden, was er niets meer over geweest. Zou vader dit niet geweten hebben?
http://en.wikipedia.org/wiki/Adipocere. Zeepachtig.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:50 schreef moeke1 het volgende:
Wellicht was ie gelovig en denk hij nu samen met ze te zijn. Of dacht hij ze mee te nemen naar de dood, dan kijk je misschien wel anders op een stoffelijk overschot. Gissen...quote:Op maandag 20 mei 2013 13:36 schreef formerjellybean het volgende:
Je kan me heel veel vertellen maar als je eigen kinderen op zo'n gruwelijke plek verstopt en eigenlijk gewoon dumpt als afval, dan kan je me niet vertellen dat je normaal bent en al die tijd een zorgzame vader bent geweest , dan geef je gewoon geen sodemieter om je eigen kinderen.
Zie jij aan de botten wie dat is?quote:Op maandag 20 mei 2013 13:52 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
De botten zouden dan altijd achterblijven.
Gebitsherkenningquote:
kun je DNA van afnemen lijkt mequote:
Zal praktisch wel lastig geweest zijn, denk ik.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan moet je ze dus vinden ... Net als nu het geval is geweest.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:54 schreef moeke1 het volgende:
Ja, maar dan moet je wel weten dat daar iemand gelegen heeft, hoe groot is die kans?
Als ze daar 2 skeletten vinden lijkt die kans me vrij groot.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:54 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je wel weten dat daar iemand gelegen heeft, hoe groot is die kans?
net zo groot als de kans dat er gister iemand kikkervisjes ging zoeken denk ikquote:Op maandag 20 mei 2013 13:54 schreef moeke1 het volgende:
[..]
En dat zeg jij. Toe maar weer.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Lekker bekrompen en vooringenomen reactie weer.
Dat die vader ze op een gegeven moment niet allemaal meer op een rijtje heeft, waardoor hij dit heeft gedaan, wilt uiteraard niet zeggen dat hij nooit van zijn kinderen gehouden heeft.
Dat zijn sowieso zaken waar wij geen (stellige) uitspraken over kunnen doen.
In de hel ?quote:Op maandag 20 mei 2013 13:53 schreef Fer het volgende:
[..]
Wellicht was ie gelovig en denk hij nu samen met ze te zijn.
quote:Op maandag 20 mei 2013 13:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
net zo groot als de kans dat er gister iemand kikkervisjes ging zoeken denk ik
het is idd een 'geluk' dat ze uberhaupt teruggevonden zijn
Hoe wil je water afschermen en wat voor nut heeft het?quote:Op maandag 20 mei 2013 13:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je snapt toch wel wat ik bedoel: als die jongens tot 1.00 nog in het water lagen, waarom stond er dan een witte tent? Waarom was het water dan niet afgeschermd?
De lichamen in het water zijn na twee weken niet volledig geskeletteerd hoor. Integendeel.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als ze daar 2 skeletten vinden lijkt die kans me vrij groot.
Gaan we op de man spelen? Zit je iets dwars?quote:
Nee dat is waar. Maar om even mee te gaan in de hypothetische situatie dat de lichamen waren "opgelost" in het water zoals Moeke aangaf als mogelijkheid.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:57 schreef poepa het volgende:
[..]
De lichamen in het water zijn na twee weken niet volledig geskeletteerd hoor. Integendeel.
De uitspraak verbaast mij omdat jij gisteren stellig beweerde dat de moeder mede-schuldig is oa vanwege beschuldigingen naar de vader toe over kindermishandeling. Terwijl niemand weet wat er heeft plaatsgevonden, enzo. Dus dat het simpelweg waar kan zijn.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Gaan we op de man spelen? Zit je iets dwars?
Er lijkt mij toch weinig af te dingen op wat ik daar beweer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoek op wat er gebeurd met iemand die in het water gelegen heeft. Kun je het lezen. In foto's ben ik niet geïnteresseerd mocht je daarover willen beginnen.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee dat is waar. Maar om even mee te gaan in de hypothetische situatie dat de lichamen waren "opgelost" in het water zoals Moeke aangaf als mogelijkheid.
quote:Op maandag 20 mei 2013 14:01 schreef Lindstrøm. het volgende:
AdipocereEn dit heeft hoelang in het water gelegen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gebit van die oudste herken je na een paar jaar nog.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:59 schreef moeke1 het volgende:
Ze hebben nu al problemen met identificatie. Logisch dat het over een paar weken nog moeilijker zou zijn.
quote:Op maandag 20 mei 2013 14:02 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het gebit van die oudste herken je na een paar jaar nog.
nbquote:Op maandag 20 mei 2013 14:02 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
En dit heeft hoelang in het water gelegen?
Dat heb je dan verkeerd geinterpreteerd. Ik denk namelijk niet in de termen 'schuldig' of 'onschuldig'. Ik heb hooguit mogelijke oorzaken (of vermoedens) willen aangeven die eventueel hebben bijgedragen aan de situatie die is ontstaan. Wat overigens nog altijd geen moord rechtvaardigd (dat schijn je er bij te moeten zeggen).quote:Op maandag 20 mei 2013 14:01 schreef Lauraap_ het volgende:
[..]
De uitspraak verbaast mij omdat jij gisteren stellig beweerde dat de moeder mede-schuldig is oa vanwege beschuldigingen naar de vader toe over kindermishandeling. Terwijl niemand weet wat er heeft plaatsgevonden, enzo. Dus dat het simpelweg waar kan zijn.
Later nam je de woorden terug, maar toch. Niet op de man, heb ik het idee.
Ik geloof je wel hoor. Je hoeft je niet aangevallen te voelen.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:02 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Zoek op wat er gebeurd met iemand die in het water gelegen heeft. Kun je het lezen. In foto's ben ik niet geïnteresseerd mocht je daarover willen beginnen.
Letterlijk mede-schuldig heb jij gezegd.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat heb je dan verkeerd geinterpreteerd. Ik denk namelijk niet in de termen 'schuldig' of 'onschuldig'. Ik heb hooguit mogelijke oorzaken (of vermoedens) willen aangeven die eventueel hebben bijgedragen aan de situatie die is ontstaan. Wat overigens nog altijd geen moord rechtvaardigd (dat schijn je er bij te moeten zeggen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |